Die Russen zijn flink teruggedrongen inderdaad.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Trouwens wtf is er met Russians gebeurd in die laatste paar uur van het stemmen?
Die zou rond de 50 eindigen.
Vroeger zou je dat nog op "poststemmen" van de oudere medemensch kunnen gooien, maar dat gaat ook online. Misschien zit er iemand bij de ouderenverzorging de stemlijstjes nog in te voeren op de enige nog werkende computer met email adres van kind / kleinkind van stemmer in kwestie waardoor bepaalde nummers die eerst nog onder Russians werden voorspeld er nu nog langs gingenquote:Op donderdag 15 december 2022 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Trouwens wtf is er met Russians gebeurd in die laatste paar uur van het stemmen?
Drones uit Oekraïne reiken ver…quote:Op donderdag 15 december 2022 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat viel me ook op, vaak met honderden plekken daling tegelijk.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
6 vd 10 grootste dalers voor de Earring. Was een beetje te verwachten.
Er kwam opeens ook wel heel veel nieuwe binnen of steeg flink vorig jaar.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat viel me ook op, vaak met honderden plekken daling tegelijk.
Wel jammer…
Die docu kwam natuurlijk ook wel lekker uit, toen de doelgroep toch al was opgewarmd met de ALS-bonus.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er kwam opeens ook wel heel veen nieuwe binnen of steeg flink vorig jaar.
Als de fans er nu gewoon een paar zouden inruilen voor Mad Love's Coming..
Ik mis een beetje de liedjes die ik eigenlijk min of meer vergeten was en ineens terugspringen in je geheugen bij het luisteren naar de top2000. Dat vond ik juist zo leuk. Het lijkt nu een verzameling van heel bekende liedjes en liedjes die ik gewoon helemaal niet ken.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik zat net nog eens na te denken over die topictitel, hoge pieken en diepe dalen, en ik kan me er eigenlijk wel in vinden. In mijn ogen wordt de Top 2000 de laatste jaren niet zozeer slechter, maar wel gepolariseerder. Dat wil zeggen, er komt steeds meer goede muziek bij én steeds meer uitgesproken slechte muziek, terwijl de muziek die 'wel eens leuk' is massaal verdwijnt.
Weet niet hoe jullie hierover denken?
Kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik zat net nog eens na te denken over die topictitel, hoge pieken en diepe dalen, en ik kan me er eigenlijk wel in vinden. In mijn ogen wordt de Top 2000 de laatste jaren niet zozeer slechter, maar wel gepolariseerder. Dat wil zeggen, er komt steeds meer goede muziek bij én steeds meer uitgesproken slechte muziek, terwijl de muziek die 'wel eens leuk' is massaal verdwijnt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. Precies dit.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik mis een beetje de liedjes die ik eigenlijk min of meer vergeten was en ineens terugspringen in je geheugen bij het luisteren naar de top2000. Dat vond ik juist zo leuk. Het lijkt nu een verzameling van heel bekende liedjes en liedjes die ik gewoon helemaal niet ken.
Helemaal mee eens. Die 2-3 jaar mag ook 5 jaar worden. Was dit vroeger trouwens geen regel dat het nummer een aantal jaren oud moest zijn?quote:Op donderdag 15 december 2022 20:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Daarom ben ik dus voor twee of drie simpele regels. Max. aantal noteringen per artiest/band, max. aantal keer een bepaald artiest/band op je stemlijst en ieder geval geen muziek uit jaar zelf (liefst geen muziek uit afgelopen 2-3 jaar).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Gretzl op 15-12-2022 21:05:46 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:53 schreef Gretzl het volgende:
Nou eindelijk eens naar De Hûnekop - Wy Kam Fram Fryslân geluisterd...
Veel infantieler gaat een tekst niet worden zeg. Vergeleken hiermee is Guus Meeuwis een groot poëet. Ik mag toch aannemen dat het als 1 grote grap bedoeld is _O^ _O^ _O^stoer ook, zo'n doodshoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Sterke analysequote:Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Gelukkig maar, dat nummer van Sting staat al veel te hoog.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ook niet.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat nummer van Sting staat al veel te hoog.
Onderstaand nummer (geen hertaling en waarschijnlijk bij weinig mensen bekend) vind ik zelf een stuk leuker![]()
(@:Scorpion_17 is het niet met me eens me dunkt)
Hele songtekstquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb verder overigens helemaal niets tegen Friesland of het Fries. Vind het oprecht een mooie taal met mooie klankenIn m'n jeugd redelijk wat naar Twarres geluisterd, en m'n grootste favorieten waren vrijwel altijd de Friese tracks.
Zo'n Hûnekop vind ik op de verkeerde manier teveel in de parodiehoek zitten. Zal het vast goed doen in een feesttent tijdens de Sneekweek of het skûtsjesilen, maar hoort imo niet zo thuis in een Top 2000.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Godver wat slecht.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Over hangende langspeelplaten gesproken…
en niet te vergeten de Cats uit Volendamquote:Op donderdag 15 december 2022 21:03 schreef TommyL0204 het volgende:
Over 10 jaar staat Coldplay er 100 keer in, Blof 200 keer en de rest is van Queen
Je krijgt bij aanschaf van de plaat er een stuk touw bij en een pot pillen.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Godver wat slecht.
Kabbel kabbel kabbel, gebeurt niks van begin tot einde. Hier en daar een extra lettergreep erin gooien, zodat het niet iets beter loopt qua melodie, maar waardoor tekst nergens op slaat
Dodenbonus van Christine McVie zal wel helpen. Maar ze zijn al jaren erg in de lift (en terecht).quote:Op donderdag 15 december 2022 21:08 schreef Breekfast het volgende:
Fleetwood Mac doet het ook goed dit jaar
moderne muziekluisteraars zijn tegenwoordig niks gewend, echt hilarisch.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:08 schreef Evenstar het volgende:
Heb een paar nummers van Froukje etc. eens opgezocht laatst. Ik moet altijd zo hard lachen om de comments.
"Oh wat een geweldige gitarist heeft zij toch".
"Die drummer is echt geniaal goed, niet normaal wat hij allemaal kan".
.... en dan hoor je alleen maar wat getik en getok
Nee, simpel hoeft absoluut niet slecht of zelfs minder mooi te zijn. Simpel is soms zelfs prachtig.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:11 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
moderne muziekluisteraars zijn tegenwoordig niks gewend, echt hilarisch.
Ik heb Donker en Licht met mn band gespeeld, en zowel de gitaarpartij als baspartij was echt makkelijk. Drumpartij ook niks ingewikkelds.Wel een mooi nummer though, simpel hoeft niet altijd slecht te zijn.
Ja, wel echt een Coldplay-overkill zeg. Waarom staan die platen zo hoog? Zulke zoutloze muziek.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:03 schreef TommyL0204 het volgende:
Over 10 jaar staat Coldplay er 100 keer in, Blof 200 keer en de rest is van Queen
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:53 schreef Gretzl het volgende:
Nou eindelijk eens naar De Hûnekop - Wy Kam Fram Fryslân geluisterd...
Veel infantieler gaat een tekst niet worden zeg. Vergeleken hiermee is Guus Meeuwis een groot poëet. Ik mag toch aannemen dat het als 1 grote grap bedoeld is![]()
![]()
Natuurlijk moet je dit niet zien als het best op muzikaal gebiedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat was je denkende.
Ze stellen zichzelf voor als "Rûchhouwers" met boerenverstand.Gewoon een stel vrienden die lekker liedjes maakt en drank drinkt.quote:rûchhouwer , s. eg. iemand, die niet
anders dan ruw en grof werk kan doen of
maken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
wat Froukje doet qua instrumentatie vind ik op zich wel fris, nu we het er toch over hebben. Het is voornamelijk elektronisch maar wel op een smaakvolle manier, en het voegt wat toe. Agnes Obel doet dat ook, om maar nog eentje te noemen. In dat opzicht wordt dat wel goed in elkaar gezet. Vaak is het bij die moderne artiesten helaas een beetje overkill daarmee. En die mainstreamluisteraar hebben nooit een goeie metal- of soulpartij gehoord, dat geef ik je op een briefjequote:Op donderdag 15 december 2022 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, simpel hoeft absoluut niet slecht of zelfs minder mooi te zijn. Simpel is soms zelfs prachtig.
Het is alleen dat sommigen doen alsof het heel moeilijk is wat men presteert. Het zijn twee hooguit drie akkoorden die ze spelen in een belachelijk laag tempo. Niks mis mee, kan ook prachtig klinken, maar moeilijk is het niet voor een beetje muzikant.
Op zich geen heel vervelend nummer, beetje teveel autotune, maar zeker niet slechter dan Kensington of Racoonquote:Op donderdag 15 december 2022 20:52 schreef MTheBassman het volgende:
stiekem vind ik Noodgeval trouwens best leuk![]()
maar 55 of whatever is wel te hoog. Op 768 of zo, prima.
Ik luister de laatste paar weken een aantal nummers van Froukje best wel vaak (daarvoor vrijwel nog nooit iets van gehoord, iets met een steen en coronatijd) en vind het ook wel interessant zo in de Nederlandse taal. Moest ook wel aan Oscar and the Wolf denken, maar dat is Engelstalig.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:26 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
wat Froukje doet qua instrumentatie vind ik op zich wel fris, nu we het er toch over hebben. Het is voornamelijk elektronisch maar wel op een smaakvolle manier, en het voegt wat toe. Agnes Obel doet dat ook, om maar nog eentje te noemen. In dat opzicht wordt dat wel goed in elkaar gezet. Vaak is het bij die moderne artiesten helaas een beetje overkill daarmee. En die mainstreamluisteraar hebben nooit een goeie metal- of soulpartij gehoord, dat geef ik je op een briefje
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:52 schreef MTheBassman het volgende:
stiekem vind ik Noodgeval trouwens best leuk![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:58 schreef Gretzl het volgende:
Moest de OOR-column nog delen trouwens:Wat een ongekende zuurheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Maar de eftelingmetal is dan weer geen 'hype' die hoog binnenkomt en terugzakt. Het is al vele jaren erg populair, maar nog niet bij de Top 2000-stemmers van tot enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.
Ja, Nederlands vind ik vaak een beetje cringe (dat woord gebruik ik niet vaak maar hier is dat wel toepasbaar) in de muziek, maar bij Froukje past het prima bij de muziek. Sommige artiesten kunnen dat beter dan anderen. Is ook wel een kwestie van smaak, maar ik hoor liever Engels in muziek over het algemeen van Nederlanders.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik luister de laatste paar weken een aantal nummers van Froukje best wel vaak (daarvoor vrijwel nog nooit iets van gehoord, iets met een steen en coronatijd) en vind het ook wel interessant zo in de Nederlandse taal. Moest ook wel aan Oscar and the Wolf denken, maar dat is Engelstalig.
Ik heb dat meer met WIES, die jij blijkbaar wel weer leuk vindtquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb met Froukje hetzelfde als met Roosbeef, Joanna Newsom en een beetje met the Smiths, de stem of manier van zingen irriteert me teveel om de muziek goed te kunnen vinden
LARPcorequote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.
Ik heb echt zelden problemen met een stem in muziek. Maar ik ben dan ook opgegroeid met Neil Young, waarover ik dat wel 100x heb gehoordquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb met Froukje hetzelfde als met Roosbeef, Joanna Newsom en een beetje met the Smiths, de stem of manier van zingen irriteert me teveel om de muziek goed te kunnen vinden
Ja, smaken verschillen blijkbaar. Gelukkigquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb dat meer met WIES, die jij blijkbaar wel weer leuk vindtJoanna vind ik ook afschuwelijk ja, wat doet die vrouw met haar stem?
Tja, één van mijn favoriete zangers zong ooit: "All my favorite singers couldn't sing", en daar kan ik me prima in vinden. Ben een groot liefhebber van Bob Dylan, Neil Young en Tom Waits, bijvoorbeeld, maar sommige stemmen trek ik dan weer slecht.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb echt zelden problemen met een stem in muziek. Maar ik ben dan ook opgegroeid met Neil Young, waarover ik dat wel 100x heb gehoord
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:58 schreef Gretzl het volgende:
Moest de OOR-column nog delen trouwens:Over de Ramses Shaffy van Turkije gesproken. Altın Gün covert vaak de Shaffy's van Turkije in een eigen sausje, en doen dat verdomd lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Al was het engelstalig, qua De Hûnekop kan ik me daar aardig in vindenquote:Op donderdag 15 december 2022 21:41 schreef Cee het volgende:
Ik ben bij Nederlandstalig te veel afgeleid door accenten en intonatie, als dat me al niet aanstaat dan kan ik er moeilijk meer inkomen.
Daar zit wel wat in. Als het dan van die 13-in-een-dozijn-popnummers zijn dan is het meteen waardeloos. Als het muzikale deel nog wel leuk/interessant/uniek is kan ik er vaak wel mee leven.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Bij het Nederlands merk ik toch ook wel veel meer dan bij het Engels hoe debiel de songteksten zijn, dat haalt zo'n liedje dan meteen weer naar beneden
Dat ook ja. Ik ben meer van de melodie dan van de tekst. Melodieën ontroeren me sneller dan lyrics.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Bij het Nederlands merk ik toch ook wel veel meer dan bij het Engels hoe debiel de songteksten zijn, dat haalt zo'n liedje dan meteen weer naar beneden
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaarsquote:
Denk aan Titt'n meets Bertus Staigerpaip, geproduceerd door de xylofoonspeler van de Josti-band.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik laat mij verrassen door De Hunekop.
Ik geloof je, ben niet zo bekend met Gloryholehammer en Bearforce 1.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaars
En met de stemmen voor de Bankzittersquote:Op donderdag 15 december 2022 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb problemen met de stemmen van de Bankzitters.
Gloryhammer een paar keer live gezien, niet mijn ding.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:51 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dan zit je meer bij bands als Gloryhammer en Dragonforce, lekker zingen over ridders en draken en boze tovenaars
Ik vind dat idee om een max van 3 liedjes per artiest per stemlijst in te voeren helemaal niet zo slechtquote:Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt teleurstellend vind, is dat er steeds meer van dezelfde artiesten instaat. Als ik op de onvolprezen site van Piño kijk en vergelijk, kom ik op het volgende:
In 2012 waren er 30 acts met 10 of meer noteringen in de lijst. In 2017 was dat gegroeid naar 33. En in 2022 zijn dat er nu 38. Dat deden zij met respectievelijk 494, 520 en 591 platen. Dat zijn er dus zo'n 100 bij voor de veelgenoteerden, en dat had nog meer kunnen zijn als de hofleveranciers van 2012 Beatles en Rolling Stones niet in de tussentijd samen 26 noteringen hadden verloren. Dit gaat dus geleidelijk naar een situatie dat 1 op de 3 platen in de lijst van een act komt, die er nog minstens 9 keer instaat. Dat toenemende gebrek aan variatie vind ik wel echt een minpunt aan de recente ontwikkeling van de lijst.
Ik heb het alvast genoteerd staanquote:Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Die It Was A Very Good Year van Sinatra op 1998 moet volgend jaar wel echt gered worden
quote:Op donderdag 15 december 2022 21:32 schreef Dagoduck het volgende:
Wel twee keer naar Eefje de Visser geweest dit jaar. Vond ik ook een topshow live.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Bulletproof hoort gewoon in lijst hoorquote:Op donderdag 15 december 2022 21:38 schreef Dagoduck het volgende:
Heb ook nog wel een tijdje La Roux op mijn iPod gehad. Over stemmen gesproken.
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt teleurstellend vind, is dat er steeds meer van dezelfde artiesten instaat. Als ik op de onvolprezen site van Piño kijk en vergelijk, kom ik op het volgende:
In 2012 waren er 30 acts met 10 of meer noteringen in de lijst. In 2017 was dat gegroeid naar 33. En in 2022 zijn dat er nu 38. Dat deden zij met respectievelijk 494, 520 en 591 platen. Dat zijn er dus zo'n 100 bij voor de veelgenoteerden, en dat had nog meer kunnen zijn als de hofleveranciers van 2012 Beatles en Rolling Stones niet in de tussentijd samen 26 noteringen hadden verloren. Dit gaat dus geleidelijk naar een situatie dat 1 op de 3 platen in de lijst van een act komt, die er nog minstens 9 keer instaat. Dat toenemende gebrek aan variatie vind ik wel echt een minpunt aan de recente ontwikkeling van de lijst.
Absoluut! Hier ook vast op de stemlijst aanwezigquote:Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Die It Was A Very Good Year van Sinatra op 1998 moet volgend jaar wel echt gered worden
Ben het met je eens hoor, an sich vind ik het echt verschrikkelijk, maar binnen de context van de T2000 is het wel verfrissend. Weer eens wat anders dan nummertje 33 van S&F enzo.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat is nou precies je verbazing?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?
Ik heb het idee dat ze, ondanks dat ze nauwelijks iets doet met haar stem dat moeite zou moeten kosten, constant buiten adem aan het zingen is. Dat vind ik dusdanig irritant dat ik het gewoon niet lang kan opzetten.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Weinig is zeker in het leven, behalve geboorte, dood en dat alles wat Coldplay ooit heeft gereleased als single eventueel in de Top 2000 komt.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?
Zoutloze niets aan de hand radiopop doet het nou eenmaal goed bij een groot publiek. En zo'n samenwerking met bv. BTS zorgt er zelfs voor dat ook tienermeisjes geïnteresseerd in de band raken.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het is ergens inderdaad bijzonder, omdat het ook nou niet bepaald een populaire groep is, buiten 1 of misschien 2 nummers om.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:34 schreef Tussle266 het volgende:
Mateloos fascinerend dat die Chemische gebroeders nu al 5 jaar bij de onderste 50 weten te handhaven terwijl iedereen en de moeder aan het jasje wordt getrokken die in die regionen terechtkomt.
Als ik op de site van Pino dan even kijk naar het aantal artiesten in de lijst per jaar, zie je daar ook wel duidelijk de trend. Het gaat de laatste jaren wel minder hard, maar volgens de telling van Pino zitten we dit jaar nog maar net boven de 800 artiesten in de lijst.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Die hoort bij eerste kerstdag idd, maar tenzij het nummer gebruikt gaat worden in Stranger Things vrees ik dat Frank plaats moet maken voor een 3FM hitje dat nog moet uitkomen.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Het zou toch veel leuker zijn als er gewoon 1000 verschillende artiesten in zouden staan. Zo leer je nog wat nieuws kennen. Nightwish, Froukje, Goldband ... allemaal hebben een markt en allemaal kunnen nieuwe fans aantrekken.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt
quote:Op donderdag 15 december 2022 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Froukje live ook nogal eens uit de bocht vliegen ja. Verder vind ik het muzikaal wel goed. Ik vind Groter Dan Ik misschien nog wel het beste van haar.
Iemand vergeleek haar eerder met Roosbeef, die kwalificatie zou ik dan weer aan Eefje de Visser geven, van die zweverige patetische liedjes waar alle chakra's van beginnen te jeuken
En dit moet toch ook een signaal naar radio 2 zijn. Je wilt toch niet dat over een paar jaar er maar 500 artiesten in de lijst staan? Dan gaat je diversiteit toch kapot? Alles boven de 10 is toch teveel?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als ik op de site van Pino dan even kijk naar het aantal artiesten in de lijst per jaar, zie je daar ook wel duidelijk de trend. Het gaat de laatste jaren wel minder hard, maar volgens de telling van Pino zitten we dit jaar nog maar net boven de 800 artiesten in de lijst.
[ afbeelding ]
Maar ik heb niet de illusie dat de stemmers op de bankzitters überhaupt naar de top2000 luisterenquote:Op donderdag 15 december 2022 22:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het zou toch veel leuker zijn als er gewoon 1000 verschillende artiesten in zouden staan. Zo leer je nog wat nieuws kennen. Nightwish, Froukje, Goldband ... allemaal hebben een markt en allemaal kunnen nieuwe fans aantrekken.
Iemand die normaal naar Goldband luistert zal via Spotify etc. niet zo maar bij Nightwish uitkomen, terwijl hij/zij het best leuk zou kunnen vinden. Andersom komt een gemiddelde metal fan niet op Goldband ....
Lijst divers houden, inclusief de Bankzitters desnoods, zou toch echt wel een speerpunt moeten zijn.
Mja, dat ga je niet stoppen of je moet alle acties weer gaan verbieden, maar dat is en lastig en een glijdende schaal.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:49 schreef alopio het volgende:
[..]
Maar ik heb niet de illusie dat de stemmers op de bankzitters überhaupt naar de top2000 luisteren
Of hernieuwde belangstelling voor The Sopranos. Maar James Gandolfini is nu al een tijdje overleden helaas..quote:Op donderdag 15 december 2022 22:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die hoort bij eerste kerstdag idd, maar tenzij het nummer gebruikt gaat worden in Stranger Things vrees ik dat Frank plaats moet maken voor een 3FM hitje dat nog moet uitkomen.
Dan had dat die Prequel-film van vorig jaar moeten zijn. Maar verder denk ik dat je vooral wakker moet blijven dit jaar.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:53 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Of hernieuwde belangstelling voor The Sopranos. Maar James Gandolfini is nu al een tijdje overleden helaas..
Ook dat is een duidelijk signaal inderdaad, al wordt deze trend nog wat getemperd doordat bij veel oudere acts als The Kinks, Procol Harum, Jacques Brel, Doobie Brothers, Roy Orbison, Marvin Gaye, enz. je geleidelijk naar een situatie gaat dat van hen HET liedje in de lijst staat, en als alle stemmen daarop zijn, dan houden die nummers het nog wel een tijdje uit. Alleen worden die uitvallers dus meestal vervangen door een nieuwe notering van een act die er al vrij veel heeft.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Als ik op de site van Pino dan even kijk naar het aantal artiesten in de lijst per jaar, zie je daar ook wel duidelijk de trend. Het gaat de laatste jaren wel minder hard, maar volgens de telling van Pino zitten we dit jaar nog maar net boven de 800 artiesten in de lijst.
[ afbeelding ]
Eens. Uiteindelijk hou je dit soort dingen en discussies altijd wel natuurlijkquote:Op donderdag 15 december 2022 22:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, dat ga je niet stoppen of je moet alle acties weer gaan verbieden, maar dat is en lastig en een glijdende schaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nog even van mijn lijst een youtube playlist gemaakt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
en dat terwijl de NPO zo'n diversiteitsclubje isquote:Op donderdag 15 december 2022 22:49 schreef alopio het volgende:
[..]
En dit moet toch ook een signaal naar radio 2 zijn. Je wilt toch niet dat over een paar jaar er maar 500 artiesten in de lijst staan? Dan gaat je diversiteit toch kapot? Alles boven de 10 is toch teveel?
Zo lang je mensen op 50 verschillende nummers van Koltplee laat stemmen dan heb je het natuurlijk ook al helemaal niet meer in de hand. Ook Queen, als geweldige band, komt me de keel uit met al die noteringen van ze waarvan wel misschien 10 volstrekt overbodig zijn.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:49 schreef alopio het volgende:
[..]
En dit moet toch ook een signaal naar radio 2 zijn. Je wilt toch niet dat over een paar jaar er maar 500 artiesten in de lijst staan? Dan gaat je diversiteit toch kapot? Alles boven de 10 is toch teveel?
dat een coldplay er dus meer dan 30x in staat.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is nou precies je verbazing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |