abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207097761
Positief puntje: alles van Kensington is gezakt!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 22:35:06 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_207097762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb met Froukje hetzelfde als met Roosbeef, Joanna Newsom en een beetje met the Smiths, de stem of manier van zingen irriteert me teveel om de muziek goed te kunnen vinden
Ik heb het idee dat ze, ondanks dat ze nauwelijks iets doet met haar stem dat moeite zou moeten kosten, constant buiten adem aan het zingen is. Dat vind ik dusdanig irritant dat ik het gewoon niet lang kan opzetten.
  donderdag 15 december 2022 @ 22:38:35 #178
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_207097805
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?
Weinig is zeker in het leven, behalve geboorte, dood en dat alles wat Coldplay ooit heeft gereleased als single eventueel in de Top 2000 komt.
pi_207097832
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik verbaas me in dat opzicht echt het meest over een Coldplay. Beatles snap ik waarom, zelfs bij Queen snap ik het meer (ook al vind ik dat tegenwoordig een beetje overdreven worden dat elke scheet van Mercury in de lijst nu staat), maar zelfs als je Coldplay leuk vindt, is dat toch totaal niet in hetzelfde vakje als Queen en Beatles te stoppen?
Zoutloze niets aan de hand radiopop doet het nou eenmaal goed bij een groot publiek. En zo'n samenwerking met bv. BTS zorgt er zelfs voor dat ook tienermeisjes geïnteresseerd in de band raken.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_207097833
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:34 schreef Tussle266 het volgende:
Mateloos fascinerend dat die Chemische gebroeders nu al 5 jaar bij de onderste 50 weten te handhaven terwijl iedereen en de moeder aan het jasje wordt getrokken die in die regionen terechtkomt.
Het is ergens inderdaad bijzonder, omdat het ook nou niet bepaald een populaire groep is, buiten 1 of misschien 2 nummers om.
Had op Hey Boy Hey Girl gestemd omdat ie op m'n redlijstje stond, en voor de variatie toch wel lekker is :Y
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_207097856
Die live-versie van Fire van Sjefke Huppelkei is wat mij betreft wel terecht op weg naar de uitgang
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 22:42:46 #182
416575 crew  Evenstar
pi_207097864

Voorbeeld van wat ik bedoel bij "Ik Wil Dansen". Ze maakt haar woorden niet af, zit te kreunen en te steunen en is gewoon niet zuiver. Ik kan daar niet rustig naar luisteren.

Qua deuntje is er weinig miks mee, zit best prima in elkaar, klinkt leuk, vooral voor Nederlandstalig, maar ik stoor mij echt zo aan de rest dat het meteen klaar is.
  donderdag 15 december 2022 @ 22:45:07 #183
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207097896
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt teleurstellend vind, is dat er steeds meer van dezelfde artiesten instaat. Als ik op de onvolprezen site van Piño kijk en vergelijk, kom ik op het volgende:

In 2012 waren er 30 acts met 10 of meer noteringen in de lijst. In 2017 was dat gegroeid naar 33. En in 2022 zijn dat er nu 38. Dat deden zij met respectievelijk 494, 520 en 591 platen. Dat zijn er dus zo'n 100 bij voor de veelgenoteerden, en dat had nog meer kunnen zijn als de hofleveranciers van 2012 Beatles en Rolling Stones niet in de tussentijd samen 26 noteringen hadden verloren. Dit gaat dus geleidelijk naar een situatie dat 1 op de 3 platen in de lijst van een act komt, die er nog minstens 9 keer instaat. Dat toenemende gebrek aan variatie vind ik wel echt een minpunt aan de recente ontwikkeling van de lijst.
Als ik op de site van Pino dan even kijk naar het aantal artiesten in de lijst per jaar, zie je daar ook wel duidelijk de trend. Het gaat de laatste jaren wel minder hard, maar volgens de telling van Pino zitten we dit jaar nog maar net boven de 800 artiesten in de lijst.
pi_207097922
Ik vind Froukje live ook nogal eens uit de bocht vliegen ja. Verder vind ik het muzikaal wel goed. Ik vind Groter Dan Ik misschien nog wel het beste van haar.

Iemand vergeleek haar eerder met Roosbeef, die kwalificatie zou ik dan weer aan Eefje de Visser geven, van die zweverige patetische liedjes waar alle chakra's van beginnen te jeuken :')
pi_207097923
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Die It Was A Very Good Year van Sinatra op 1998 moet volgend jaar wel echt gered worden :Y
Die hoort bij eerste kerstdag idd, maar tenzij het nummer gebruikt gaat worden in Stranger Things vrees ik dat Frank plaats moet maken voor een 3FM hitje dat nog moet uitkomen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 22:48:00 #186
416575 crew  Evenstar
pi_207097927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet zo druk maken om Hunekoppen en Bankzitters, maar de enige ontwikkeling die ik echt
Het zou toch veel leuker zijn als er gewoon 1000 verschillende artiesten in zouden staan. Zo leer je nog wat nieuws kennen. Nightwish, Froukje, Goldband ... allemaal hebben een markt en allemaal kunnen nieuwe fans aantrekken.

Iemand die normaal naar Goldband luistert zal via Spotify etc. niet zo maar bij Nightwish uitkomen, terwijl hij/zij het best leuk zou kunnen vinden. Andersom komt een gemiddelde metal fan niet op Goldband ....

Lijst divers houden, inclusief de Bankzitters desnoods, zou toch echt wel een speerpunt moeten zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 22:48:45 #187
416575 crew  Evenstar
pi_207097942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind Froukje live ook nogal eens uit de bocht vliegen ja. Verder vind ik het muzikaal wel goed. Ik vind Groter Dan Ik misschien nog wel het beste van haar.

Iemand vergeleek haar eerder met Roosbeef, die kwalificatie zou ik dan weer aan Eefje de Visser geven, van die zweverige patetische liedjes waar alle chakra's van beginnen te jeuken :')
_O-

Wat een geniale omschrijving van Eefje _O_
pi_207097948
quote:

[..]
Als ik op de site van Pino dan even kijk naar het aantal artiesten in de lijst per jaar, zie je daar ook wel duidelijk de trend. Het gaat de laatste jaren wel minder hard, maar volgens de telling van Pino zitten we dit jaar nog maar net boven de 800 artiesten in de lijst.
[ afbeelding ]
En dit moet toch ook een signaal naar radio 2 zijn. Je wilt toch niet dat over een paar jaar er maar 500 artiesten in de lijst staan? Dan gaat je diversiteit toch kapot? Alles boven de 10 is toch teveel?
pi_207097957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het zou toch veel leuker zijn als er gewoon 1000 verschillende artiesten in zouden staan. Zo leer je nog wat nieuws kennen. Nightwish, Froukje, Goldband ... allemaal hebben een markt en allemaal kunnen nieuwe fans aantrekken.

Iemand die normaal naar Goldband luistert zal via Spotify etc. niet zo maar bij Nightwish uitkomen, terwijl hij/zij het best leuk zou kunnen vinden. Andersom komt een gemiddelde metal fan niet op Goldband ....

Lijst divers houden, inclusief de Bankzitters desnoods, zou toch echt wel een speerpunt moeten zijn.
Maar ik heb niet de illusie dat de stemmers op de bankzitters überhaupt naar de top2000 luisteren
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2022 @ 22:51:30 #190
416575 crew  Evenstar
pi_207097971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:49 schreef alopio het volgende:

[..]
Maar ik heb niet de illusie dat de stemmers op de bankzitters überhaupt naar de top2000 luisteren
Mja, dat ga je niet stoppen of je moet alle acties weer gaan verbieden, maar dat is en lastig en een glijdende schaal.
pi_207097985
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:47 schreef Berkery het volgende:

[..]
Die hoort bij eerste kerstdag idd, maar tenzij het nummer gebruikt gaat worden in Stranger Things vrees ik dat Frank plaats moet maken voor een 3FM hitje dat nog moet uitkomen.
Of hernieuwde belangstelling voor The Sopranos. Maar James Gandolfini is nu al een tijdje overleden helaas..
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_207097988
Die Mama waor is mien Piels is ook zo'n bizarre nieuwe binnenkomer, die zal wel uit de koker van BBB en Farmers Defence Force steunend Nederland komen :')
pi_207098008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:53 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Of hernieuwde belangstelling voor The Sopranos. Maar James Gandolfini is nu al een tijdje overleden helaas..
Dan had dat die Prequel-film van vorig jaar moeten zijn. Maar verder denk ik dat je vooral wakker moet blijven dit jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_207098038
Kudo's voor iedereen die Adagio For Strings die lijst in heeft gestemd, da's toch wel een hele fijne aanvulling O+
pi_207098108
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ook dat is een duidelijk signaal inderdaad, al wordt deze trend nog wat getemperd doordat bij veel oudere acts als The Kinks, Procol Harum, Jacques Brel, Doobie Brothers, Roy Orbison, Marvin Gaye, enz. je geleidelijk naar een situatie gaat dat van hen HET liedje in de lijst staat, en als alle stemmen daarop zijn, dan houden die nummers het nog wel een tijdje uit. Alleen worden die uitvallers dus meestal vervangen door een nieuwe notering van een act die er al vrij veel heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_207098205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, dat ga je niet stoppen of je moet alle acties weer gaan verbieden, maar dat is en lastig en een glijdende schaal.
Eens. Uiteindelijk hou je dit soort dingen en discussies altijd wel natuurlijk
  donderdag 15 december 2022 @ 23:47:01 #197
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207098511
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog even van mijn lijst een youtube playlist gemaakt *O*
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 16 december 2022 @ 00:03:34 #198
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207098606
quote:

[..]
En dit moet toch ook een signaal naar radio 2 zijn. Je wilt toch niet dat over een paar jaar er maar 500 artiesten in de lijst staan? Dan gaat je diversiteit toch kapot? Alles boven de 10 is toch teveel?
en dat terwijl de NPO zo'n diversiteitsclubje is :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_207098817
quote:

[..]
Zo lang je mensen op 50 verschillende nummers van Koltplee laat stemmen dan heb je het natuurlijk ook al helemaal niet meer in de hand. Ook Queen, als geweldige band, komt me de keel uit met al die noteringen van ze waarvan wel misschien 10 volstrekt overbodig zijn.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_207098836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:34 schreef Yankee het volgende:

[..]
Wat is nou precies je verbazing?
dat een coldplay er dus meer dan 30x in staat.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')