Dodenbonus van Christine McVie zal wel helpen. Maar ze zijn al jaren erg in de lift (en terecht).quote:Op donderdag 15 december 2022 21:08 schreef Breekfast het volgende:
Fleetwood Mac doet het ook goed dit jaar
moderne muziekluisteraars zijn tegenwoordig niks gewend, echt hilarisch.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:08 schreef Evenstar het volgende:
Heb een paar nummers van Froukje etc. eens opgezocht laatst. Ik moet altijd zo hard lachen om de comments.
"Oh wat een geweldige gitarist heeft zij toch".
"Die drummer is echt geniaal goed, niet normaal wat hij allemaal kan".
.... en dan hoor je alleen maar wat getik en getok
Nee, simpel hoeft absoluut niet slecht of zelfs minder mooi te zijn. Simpel is soms zelfs prachtig.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:11 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
moderne muziekluisteraars zijn tegenwoordig niks gewend, echt hilarisch.
Ik heb Donker en Licht met mn band gespeeld, en zowel de gitaarpartij als baspartij was echt makkelijk. Drumpartij ook niks ingewikkelds.Wel een mooi nummer though, simpel hoeft niet altijd slecht te zijn.
Ja, wel echt een Coldplay-overkill zeg. Waarom staan die platen zo hoog? Zulke zoutloze muziek.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:03 schreef TommyL0204 het volgende:
Over 10 jaar staat Coldplay er 100 keer in, Blof 200 keer en de rest is van Queen
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:53 schreef Gretzl het volgende:
Nou eindelijk eens naar De Hűnekop - Wy Kam Fram Fryslân geluisterd...
Veel infantieler gaat een tekst niet worden zeg. Vergeleken hiermee is Guus Meeuwis een groot poëet. Ik mag toch aannemen dat het als 1 grote grap bedoeld is![]()
![]()
Natuurlijk moet je dit niet zien als het best op muzikaal gebiedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat was je denkende.
Ze stellen zichzelf voor als "Rűchhouwers" met boerenverstand.Gewoon een stel vrienden die lekker liedjes maakt en drank drinkt.quote:rűchhouwer , s. eg. iemand, die niet
anders dan ruw en grof werk kan doen of
maken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
wat Froukje doet qua instrumentatie vind ik op zich wel fris, nu we het er toch over hebben. Het is voornamelijk elektronisch maar wel op een smaakvolle manier, en het voegt wat toe. Agnes Obel doet dat ook, om maar nog eentje te noemen. In dat opzicht wordt dat wel goed in elkaar gezet. Vaak is het bij die moderne artiesten helaas een beetje overkill daarmee. En die mainstreamluisteraar hebben nooit een goeie metal- of soulpartij gehoord, dat geef ik je op een briefjequote:Op donderdag 15 december 2022 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, simpel hoeft absoluut niet slecht of zelfs minder mooi te zijn. Simpel is soms zelfs prachtig.
Het is alleen dat sommigen doen alsof het heel moeilijk is wat men presteert. Het zijn twee hooguit drie akkoorden die ze spelen in een belachelijk laag tempo. Niks mis mee, kan ook prachtig klinken, maar moeilijk is het niet voor een beetje muzikant.
Op zich geen heel vervelend nummer, beetje teveel autotune, maar zeker niet slechter dan Kensington of Racoonquote:Op donderdag 15 december 2022 20:52 schreef MTheBassman het volgende:
stiekem vind ik Noodgeval trouwens best leuk![]()
maar 55 of whatever is wel te hoog. Op 768 of zo, prima.
Ik luister de laatste paar weken een aantal nummers van Froukje best wel vaak (daarvoor vrijwel nog nooit iets van gehoord, iets met een steen en coronatijd) en vind het ook wel interessant zo in de Nederlandse taal. Moest ook wel aan Oscar and the Wolf denken, maar dat is Engelstalig.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:26 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
wat Froukje doet qua instrumentatie vind ik op zich wel fris, nu we het er toch over hebben. Het is voornamelijk elektronisch maar wel op een smaakvolle manier, en het voegt wat toe. Agnes Obel doet dat ook, om maar nog eentje te noemen. In dat opzicht wordt dat wel goed in elkaar gezet. Vaak is het bij die moderne artiesten helaas een beetje overkill daarmee. En die mainstreamluisteraar hebben nooit een goeie metal- of soulpartij gehoord, dat geef ik je op een briefje
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:52 schreef MTheBassman het volgende:
stiekem vind ik Noodgeval trouwens best leuk![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:58 schreef Gretzl het volgende:
Moest de OOR-column nog delen trouwens:Wat een ongekende zuurheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Maar de eftelingmetal is dan weer geen 'hype' die hoog binnenkomt en terugzakt. Het is al vele jaren erg populair, maar nog niet bij de Top 2000-stemmers van tot enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.
Ja, Nederlands vind ik vaak een beetje cringe (dat woord gebruik ik niet vaak maar hier is dat wel toepasbaar) in de muziek, maar bij Froukje past het prima bij de muziek. Sommige artiesten kunnen dat beter dan anderen. Is ook wel een kwestie van smaak, maar ik hoor liever Engels in muziek over het algemeen van Nederlanders.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik luister de laatste paar weken een aantal nummers van Froukje best wel vaak (daarvoor vrijwel nog nooit iets van gehoord, iets met een steen en coronatijd) en vind het ook wel interessant zo in de Nederlandse taal. Moest ook wel aan Oscar and the Wolf denken, maar dat is Engelstalig.
Ik heb dat meer met WIES, die jij blijkbaar wel weer leuk vindtquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb met Froukje hetzelfde als met Roosbeef, Joanna Newsom en een beetje met the Smiths, de stem of manier van zingen irriteert me teveel om de muziek goed te kunnen vinden
LARPcorequote:Op donderdag 15 december 2022 21:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Vind het ook prima. Even hoog binnenkomen en daarna weer afzakken naar 27 december of zo. Ik ben denk ik de enige hier die weinig tot helemaal niets heeft met de Eftelingmetal dat sinds een paar jaar de lijst binnensluipt. Maar ook daar is een markt voor.
Ik heb echt zelden problemen met een stem in muziek. Maar ik ben dan ook opgegroeid met Neil Young, waarover ik dat wel 100x heb gehoordquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb met Froukje hetzelfde als met Roosbeef, Joanna Newsom en een beetje met the Smiths, de stem of manier van zingen irriteert me teveel om de muziek goed te kunnen vinden
Ja, smaken verschillen blijkbaar. Gelukkigquote:Op donderdag 15 december 2022 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb dat meer met WIES, die jij blijkbaar wel weer leuk vindtJoanna vind ik ook afschuwelijk ja, wat doet die vrouw met haar stem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |