abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 16:02:15 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_206983294
Het Amerikaanse tijdschrift Time heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski uitgeroepen tot persoon van het jaar. Daarnaast roemt het ook de "Oekraïense spirit" voor het verzet dat het land heeft geboden tegen de invasie van Rusland dit jaar.



Time noemt de keuze dit jaar de "duidelijkste" in tijden. Het tijdschrift zegt dat de wereld onmogelijk om Zelenski heen kon dit jaar, "of hij je nu vervult met hoop of met angst". Time prijst Zelenski's beslissing om na de inval in februari in Kiev te blijven en denkt dat zijn vele toespraken in de daaropvolgende weken en maanden een geopolitieke aardverschuiving hebben veroorzaakt. Zelenski wist een groot deel van de wereld aan zijn kant te krijgen en vroeg succesvol om hulp: financieel, materieel en humanitair. "De Oekraïense president was overal."

Volgens Time staan Zelenski en Oekraïne voor het dominante verhaal van het jaar in heel de wereld. Zelenski slaagde erin de aandacht van de wereld vast te houden. Ook in andere landen bleef de betrokkenheid groot door bijvoorbeeld het opvangen van vluchtelingen of het opzetten van hulpacties. De blauw-gele vlag uit solidariteit was niet alleen veel op sociale media te zien, maar wapperde over de hele wereld.

Time kiest sinds 1927 jaarlijks een persoon die de meeste invloed heeft gehad. De titel kan ook naar meerdere personen gaan, wat in 2020 het geval was met president Joe Biden en zijn vicepresident Kamala Harris. In 2019 was Greta Thunberg persoon van het jaar en vorig jaar ging de eer naar Elon Musk.

In 2007 riep Time de Russische president Vladimir Poetin uit tot persoon van het jaar. Rusland zou dankzij hem weer een serieuze wereldmacht zijn geworden na jaren van chaos, maar het tijdschrift erkende toen ook dat dat ten koste was gegaan van democratische principes in het land.

https://www.telegraaf.nl/(...)persoon-van-het-jaar

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206983314
Terecht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983319
Mooi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206983331
Andere bekende personen met deze geweldige eer :')

A. Hitler 1938
J. Stalin 1939, 1942
A. Khomeini 1979
V. Putin 2007
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 7 december 2022 @ 16:05:11 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206983332
Ja het is wel een baas mensen ^O^
  woensdag 7 december 2022 @ 16:07:13 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206983350
pi_206983366
Net zo’n onzin als dat Oekraïne het Songfestival won.
  FOK!fotograaf woensdag 7 december 2022 @ 16:10:30 #8
842 Zorro
Z
pi_206983383
Waarom zou ik me iets aantrekken van wat een willekeurig tijdschriftje vindt?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 7 december 2022 @ 16:11:24 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206983394
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef Zorro het volgende:
Waarom zou ik me iets aantrekken van wat een willekeurig tijdschriftje vindt?
Ben jij dit Vladimir? }:|
pi_206983395
Mooi voor zijn fans dit, maar uiteindelijk heeft hij niet veel aan zo'n titel, ik denk dat hij liever nog meer miljarden zou willen zien uit het Westen. En natuurlijk snel een NAVO en EU-lidmaatschap voor Oekraïne.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206983396
Komisch.
pi_206983403
Heeft die grotendeels aan Putin te danken. Hij mag hem wel bedanken.
pi_206983419
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef Zorro het volgende:
Waarom zou ik me iets aantrekken van wat een willekeurig tijdschriftje vindt?
Waarom stel je deze vraag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983513
Weer een crimineel op de voorpagina van Times :')

Ook wel weer duidelijk dat een hoop mensen geen idee hebben wie deze man is en wat Oekraïne voor een land is. Als de oorlog dadelijk voorbij is, en Oekraïne toch dankzij die oorlog lid is van de EU dan zal het niet lang duren voordat hij en Oekraïne krijgt dezelfde kritiek als Hongarije en Polen. Dan zal het opeens een racistisch en corrupt land zijn, en ik kan jullie vertellen dat Oekraïne nu al een heel stuk corrupter en racistischer is als Hongarije en Polen.

Alsof Iran Noord-Korea aanvalt en we dan Kim op de voorpagina krijgen. :')
pi_206983539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weer een crimineel op de voorpagina van Times :')

Ook wel weer duidelijk dat een hoop mensen geen idee hebben wie deze man is en wat Oekraïne voor een land is. Als de oorlog dadelijk voorbij is, en Oekraïne toch dankzij die oorlog lid is van de EU dan zal het niet lang duren voordat hij en Oekraïne krijgt dezelfde kritiek als Hongarije en Polen. Dan zal het opeens een racistisch en corrupt land zijn, en ik kan jullie vertellen dat Oekraïne nu al een heel stuk corrupter en racistischer is als Hongarije en Polen.

Alsof Iran Noord-Korea aanvalt en we dan Kim op de voorpagina krijgen. :')
Verlicht ons svp, want je weet het kennelijk zo goed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206983558
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
Mooi voor zijn fans dit, maar uiteindelijk heeft hij niet veel aan zo'n titel, ik denk dat hij liever nog meer miljarden zou willen zien uit het Westen. En natuurlijk snel een NAVO en EU-lidmaatschap voor Oekraïne.
pi_206983574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:11 schreef Dutchguy het volgende:
Komisch.
Ik denk dat er niet meer zo veel te lachen is in Ukraïne, sinds ome Fladdermier besloten heeft dat het land vernietigd moet worden.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_206983611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weer een crimineel op de voorpagina van Times :')

Ook wel weer duidelijk dat een hoop mensen geen idee hebben wie deze man is en wat Oekraïne voor een land is. Als de oorlog dadelijk voorbij is, en Oekraïne toch dankzij die oorlog lid is van de EU dan zal het niet lang duren voordat hij en Oekraïne krijgt dezelfde kritiek als Hongarije en Polen. Dan zal het opeens een racistisch en corrupt land zijn, en ik kan jullie vertellen dat Oekraïne nu al een heel stuk corrupter en racistischer is als Hongarije en Polen.

Alsof Iran Noord-Korea aanvalt en we dan Kim op de voorpagina krijgen. :')
Volgens mij snap jij je eigen analogie niet. Zelensky is geen land binnengevallen, Poetin is juist Oekraïne binnengevallen.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 16:29:10 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206983652
De FvD aanhang stelt dit niet op prijs zo te zien, de rest van de wereld wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206983666
Ondanks dat ik zeker respect heb voor Zelensky had ik het de Iraanse vrouwen nog meer gegund. De moed die zij vertonen is ongekend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206983673
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Verlicht ons svp, want je weet het kennelijk zo goed.
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:32:14 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206983679
Volstrekt logisch.

Daarnaast wil ik graag Poetin tot absolute klootviool van het jaar nomineren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206983688
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ondanks dat ik zeker respect heb voor Zelensky had ik het de Iraanse vrouwen nog meer gegund. De moed die zij vertonen is ongekend.
Helaas.

Iemand die hem wel gekregen heeft van Time :7

You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206983690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Bij het dikgedrukte stukje ben ik maar gestopt met lezen. Werd me "iets" te BNW'erig. Verwacht niet dat de rest veel beter wordt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206983697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
Andere bekende personen met deze geweldige eer :')

A. Hitler 1938
J. Stalin 1939, 1942
A. Khomeini 1979
V. Putin 2007
Het is dan ook geen teken van erkenning of respect. Het gaat er om welke persoon ten goeden of ten kwade belangrijk is geweest binnen het huidige tijdsgewricht
pi_206983698
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij het dikgedrukte stukje ben ik maar gestopt met lezen. Werd me "iets" te BNW'erig. Verwacht niet dat de rest veel beter wordt.
Maar dan heb je toch wel zeker iets te zeggen over het gedeelte voor het dik gedrukte? Of daar geen antwoord op?

Zal ik jouw niveau en dat niveau van anderen hier eens schetsen op een level wat jullie misschien wel begrijpen? Dutroux heeft wat, 6/8 kinderen vermoord en verkracht, morgen slaat een andere gedetineerde hem in elkaar, waar jullie die andere gedetineerde aanbidden. Hij heeft immers Dutroux in elkaar geslagen, roepen hem uit tot Belg van het jaar. Waarvoor zat die andere gedetineerde daar? Omdat hij 4 kinderen heeft verkracht en vermoord.

Dat is het niveau hier met Putin vs Zelensky, Rusland vs Oekraine.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:35:31 #27
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206983706
Omdat Zelensky zo lekker corrupt is?

Guardian: Revealed: ‘anti-oligarch’ Ukrainian president’s offshore connections

NPR: Corruption concerns involving Ukraine are revived as the war with Russia drags on

Organized Crime and Corruption Reporting Project: Pandora Papers Reveal Offshore Holdings of Ukrainian President and his Inner Circle

De geschiedenis leert dat er nogal wat staatshoofden leuke prijsjes kregen, bondgenoot werden genoemd en als een verbetering ten opzichte van diens voorganger gezien werden totdat ze uit de gratie vielen bij wat dan de 'internationale gemeenschap' wordt genoemd. Allemaal best, maar nogal selectief, ongeïnformeerd en willekeurig dit type eerbetoon.
pi_206983708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
_O_
Zelensky zijn marketingmachine is gewoon beter dan van al die anderen. De media kan van iedereen een held of een schurk maken.
pi_206983719
Ik zie dat het kaf weer van het koren wordt gescheiden in dit topic.
Zelensky heeft laten zien dat hij een baas is.
Vladimir Voldemort Poetin is daarbij vergeleken een zielig hoopje drek.
pi_206983743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar dan heb je toch wel zeker iets te zeggen over het gedeelte voor het dik gedrukte? Of daar geen antwoord op?

Zal ik jouw niveau en dat niveau van anderen hier eens schetsen op een level wat jullie misschien wel begrijpen? Dutroux heeft wat, 6/8 kinderen vermoord en verkracht, morgen slaat een andere gedetineerde hem in elkaar, waar jullie die andere gedetineerde aanbidden. Hij heeft immers Dutroux in elkaar geslagen, roepen hem uit tot Belg van het jaar. Waarvoor zat die andere gedetineerde daar? Omdat hij 4 kinderen heeft verkracht en vermoord.

Dat is het niveau hier met Putin vs Zelensky, Rusland vs Oekraine.
Waarom is dat erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom is dat erg?
Als Rusland nu Noord-Korea aan zou vallen, zou je Kim dan op de voorkant van Times willen zien uitgeroepen tot persoon van het jaar?
pi_206983763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar dan heb je toch wel zeker iets te zeggen over het gedeelte voor het dik gedrukte? Of daar geen antwoord op?
De man is gewoon via verkiezingen aan de macht gekomen. Niks mis mee. Zijn presidentschap stelde niet veel voor, hij was niet erg populair en waarschijnlijk zou hij zich de volgende keer niet eens verkiezbaar hebben gesteld.

quote:
Zal ik jouw niveau en dat niveau van anderen hier eens schetsen op een level wat jullie misschien wel begrijpen? Dutroux heeft wat, 6/8 kinderen vermoord en verkracht, morgen slaat een andere gedetineerde hem in elkaar, waar jullie die andere gedetineerde aanbidden. Hij heeft immers Dutroux in elkaar geslagen, roepen hem uit tot Belg van het jaar. Waarvoor zat die andere gedetineerde daar? Omdat hij 4 kinderen heeft verkracht en vermoord.

Dat is het niveau hier met Putin vs Zelensky, Rusland vs Oekraine.
Wauw, jij bent echt slim joh. We zijn hier allemaal zeer jaloers. Tevens weer gestopt met lezen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 december 2022 @ 16:42:14 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206983776
Terechte winnaar.
pi_206983781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
tsjonge wat een haat tegen Oekraine ruik ik. Misschien moet je er eens een keer heen. Ze bijten niet hoor.
pi_206983791
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De man is gewoon via verkiezingen aan de macht gekomen. Niks mis mee. Zijn presidentschap stelde niet veel voor, hij was niet erg populair en waarschijnlijk zou hij zich de volgende keer niet eens verkiezbaar hebben gesteld.
Totaal niet bekend met het land Oekraine en de corruptie in dat land, jammer, erg jammer. Yes, met winst aan de macht gekomen, een pro Russische vs een pro westerse president, 2 poppetjes, één naar voren geschoven door Putin, de ander naar voren geschoven door Amerika/EU. Maar alleen Rusland zal natuurlijk geprobeerd hebben die verkiezingen te beïnvloeden, westerse politici zullen dat immers nooit doen, die hebben totaal geen belangen bij Oekraïne. Hier wordt schaak gespeeld op een zeer hoog level.


quote:
Wauw, jij bent echt slim joh. We zijn hier allemaal zeer jaloers. Tevens weer gestopt met lezen.
Nee ben niet slim, misschien zelfs dom, maar gelukkig niet zo dom om een crimineel te aanbidden omdat hij toevallig ruzie heeft met een grotere crimineel. Eens kijken welk Mocro kopstuk die Taghi afslacht, kunnen we die dan ook meteen uitroepen tot persoon van het jaar.

[ Bericht 18% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 07-12-2022 16:48:35 ]
pi_206983793
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Als Rusland nu Noord-Korea aan zou vallen, zou je Kim dan op de voorkant van Times willen zien uitgeroepen tot persoon van het jaar?
Waarom is mijn mening hierover relevant?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Trouwste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 16:44:44 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_206983804
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Als Rusland nu Noord-Korea aan zou vallen, zou je Kim dan op de voorkant van Times willen zien uitgeroepen tot persoon van het jaar?
Waarom niet :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206983806
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
tsjonge wat een haat tegen Oekraine ruik ik. Misschien moet je er eens een keer heen. Ze bijten niet hoor.
Been there, done that. Klein advies, neem geen cadeautjes mee, althans pak ze uit, gaat al mis bij de douane want dan moet je betalen. Doen alsof ze gebruikt worden. Wil je iets geregeld krijgen, gewoon met wat geld naar de gemeente, paspoort, diploma's, rijbewijzen, zo geregeld, als je maar betaald.
pi_206983808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Totaal niet bekend met het land Oekraine en de corruptie in dat land, jammer, erg jammer.

Wauw, jij bent echt slim joh. We zijn hier allemaal zeer jaloers. Tevens weer gestopt met lezen.
Nee ben niet slim, misschien zelfs dom, maar gelukkig niet zo dom om een crimineel te aanbidden omdat hij toevallig ruzie heeft met een grotere crimineel. Eens kijken welk Mocro kopstuk die Taghi afslacht, kunnen we die dan ook meteen uitroepen tot persoon van het jaar.
[/quote]
Wie aanbidt hem eigenlijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:44 schreef tong80 het volgende:

[..]
Waarom niet :?

:T
Zou wel een bazen actie zijn :P
pi_206983824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Been there, done that. Klein advies, neem geen cadeautjes mee, althans pak ze uit, gaat al mis bij de douane want dan moet je betalen. Doen alsof ze gebruikt worden. Wil je iets geregeld krijgen, gewoon met wat geld naar de gemeente, paspoort, diploma's, rijbewijzen, zo geregeld, als je maar betaald.
Dat lijkt me ideaal... Dat scheelt veel tijd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Het is voor een bepaalde groep heel lastig om kritisch na te kunnen denken. Van snikkend op een veldje staan met een #BLM-bordje, naar angstig alles geloven wat de media schrijft over Covid-19, is men dit jaar een hartstochtelijk liefhebber geworden van Oekraïne.

En wat vooral ook zo opmerkelijk is, dat zag je met zowel de BLM-zomer als Covid-19 als Oekraïne is dat elke vorm van dissent betekend dat je op een bepaalde manier moet worden geframed. Dit zie je ook heel goed af aan een eerdere post in dit topic, waar een user het het beeld probeert te creëren dat als je niet eens was met deze prijs, je een onderdeel zou zijn van de FvD-aanhang. Bijzonder toch altijd dat soort narratieven en denkpatronen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
tsjonge wat een haat tegen Oekraine ruik ik. Misschien moet je er eens een keer heen. Ze bijten niet hoor.
Het is juist opvallend dat je hier 'haat' denkt te zien. Het benoemen dat een land corrupt is heeft niets te maken met haat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206983887




(lol)
blablablabla
pi_206983910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:49 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(lol)
Terechte winnaars, net zoals de anderen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206983913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nee ben niet slim, misschien zelfs dom, maar gelukkig niet zo dom om een crimineel te aanbidden omdat hij toevallig ruzie heeft met een grotere crimineel. Eens kijken welk Mocro kopstuk die Taghi afslacht, kunnen we die dan ook meteen uitroepen tot persoon van het jaar.
Ik zie een land dat zonder eigenlijk enige geoede reden werd aangevallen door de grote buur die daar vervolgens links en recht verkrachtend, moordend, martelend en rovend tekeer gaat. Tevens zie ik een president die zijn bevolking blijft inspireren en moed weet te geven. Niks mis mee.

jA mAaR oEkrAiNe Is CoRrUpT11!!!!EINZ!1!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 december 2022 @ 16:52:12 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206983926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
Andere bekende personen met deze geweldige eer :')

A. Hitler 1938
J. Stalin 1939, 1942
A. Khomeini 1979
V. Putin 2007
Voor deze titel hoef je niet per se aardig te zijn. En dat zijn helaas wel een paar.
pi_206983967
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Bronnen? Dat hij in de Panama Papers staat weet iedereen maar de bewering dat deze oorlog hem goed uitkwam is zéér opmerkelijk. Net als je vergelijkingen met Kim en Poetin.
Incelfrikandel
pi_206983982
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Been there, done that. Klein advies, neem geen cadeautjes mee, althans pak ze uit, gaat al mis bij de douane want dan moet je betalen. Doen alsof ze gebruikt worden. Wil je iets geregeld krijgen, gewoon met wat geld naar de gemeente, paspoort, diploma's, rijbewijzen, zo geregeld, als je maar betaald.
Je zit flink te overdrijven om zogenaamd een punt te maken. Hopelijk heb je je desondanks toch vermaakt in je vakantie.
pi_206983988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je zit flink te overdrijven om zogenaamd een punt te maken. Hopelijk heb je je desondanks toch vermaakt in je vakantie.
Welk punt is dat eigenlijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:00:47 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206984031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:35 schreef Smegma. het volgende:
Omdat Zelensky zo lekker corrupt is?

Guardian: Revealed: ‘anti-oligarch’ Ukrainian president’s offshore connections

NPR: Corruption concerns involving Ukraine are revived as the war with Russia drags on

Organized Crime and Corruption Reporting Project: Pandora Papers Reveal Offshore Holdings of Ukrainian President and his Inner Circle

De geschiedenis leert dat er nogal wat staatshoofden leuke prijsjes kregen, bondgenoot werden genoemd en als een verbetering ten opzichte van diens voorganger gezien werden totdat ze uit de gratie vielen bij wat dan de 'internationale gemeenschap' wordt genoemd. Allemaal best, maar nogal selectief, ongeïnformeerd en willekeurig dit type eerbetoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar dan heb je toch wel zeker iets te zeggen over het gedeelte voor het dik gedrukte? Of daar geen antwoord op?

Zal ik jouw niveau en dat niveau van anderen hier eens schetsen op een level wat jullie misschien wel begrijpen? Dutroux heeft wat, 6/8 kinderen vermoord en verkracht, morgen slaat een andere gedetineerde hem in elkaar, waar jullie die andere gedetineerde aanbidden. Hij heeft immers Dutroux in elkaar geslagen, roepen hem uit tot Belg van het jaar. Waarvoor zat die andere gedetineerde daar? Omdat hij 4 kinderen heeft verkracht en vermoord.

Dat is het niveau hier met Putin vs Zelensky, Rusland vs Oekraine.
Je kan lullen wat je wilt. Maar deze titel is "Persoon van het jaar" en niet "De leukste persoon van het jaar".

Dus daar komt iedereen die spraakmakend is voor in aanmerking.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hexagon op 07-12-2022 17:07:18 ]
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 17:02:19 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206984050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan lullen wat je wilt. Maar deze titel is "Persoon van het jaar" en niet "De leukste persoon van het jaar".

Dus daar komt iedereen die spraakmakens is voor in aanmerking.
Trump was een aantal jaren geleden ook Persoon van het Jaar. Sommige mensen begrijpen niet zo goed wat Time bedoelt met deze titel, lijkt het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206984066
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie een land dat zonder eigenlijk enige geoede reden werd aangevallen door de grote buur die daar vervolgens links en recht verkrachtend, moordend, martelend en rovend tekeer gaat. Tevens zie ik een president die zijn bevolking blijft inspireren en moed weet te geven. Niks mis mee.

jA mAaR oEkrAiNe Is CoRrUpT11!!!!EINZ!1!
De realiteit is dat we altijd te maken hebben gehad met walgelijke dictators die dit soort dingen doen. Oorlogen, met alle gevolgen van dien, zijn door de geschiedenis heen helaas meer norm van uitzondering geweest. De vraagt is daarom ook wat mensen juist nu zo specifiek en vooral emotioneel betrokken laat zijn bij deze oorlog. Als Benin namelijk morgen wordt binnengevallen door Togo, geven dezelfde mensen die nu staan te zwaaien met vlaggen van Oekraïne geen fuck, terwijl je met eenzelfde situatie te maken zou hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206984079
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de alt-right webcare is het onrecht weer op het spoor. BLM is ook alweer genoemd, zag ik.
Het benoemen van enkele feiten heeft weinig te maken met de alt-right.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206984083
Groot respect voor deze grootse leiders.

Wat betreft de 'tegengeluiden', die kunnen niet snel genoeg gezuiverd worden. Het is gelijk te stellen aan nazi-propaganda.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:08:11 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
Andere bekende personen met deze geweldige eer :')

A. Hitler 1938
J. Stalin 1939, 1942
A. Khomeini 1979
V. Putin 2007
Donald Trump volgens zichzelf. :P

Overigens is persoon van het jaar de persoon die zijn stempel drukt op een jaar. Of dat nou op een goede of slechte manier is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 17:08:26 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206984113
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het benoemen van enkele feiten heeft weinig te maken met de alt-right.
Dat klopt maar dat is niet echt een relevante opmerking in dit kader.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 17:09:33 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206984125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Donald Trump volgens zichzelf. :P

Overigens is persoon van het jaar de persoon die zijn stempel drukt op een jaar. Of dat nou op een goede of slechte manier is.
Nope, Trump was Person of the Year in 2016.

Soms gaat de titel niet eens naar een persoon overigens: https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Person_of_the_Year
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206984132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
Andere bekende personen met deze geweldige eer :')

A. Hitler 1938
J. Stalin 1939, 1942
A. Khomeini 1979
V. Putin 2007
Joe Biden en Kamilla Harris. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:13:04 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984168
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:10 schreef superniger het volgende:

[..]
Joe Biden en Kamilla Harris. :')
Maar vooral:

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:17:11 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nope, Trump was Person of the Year in 2016.

Soms gaat de titel niet eens naar een persoon overigens: https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Person_of_the_Year
Waar had hij dan van die nepoorkondes van gemaakt? Of had hij zich als tot PotY gebombardeerd voor 2016 en daar heel MaL meevolgehangen? Er was in ieder geval iets hilarisch doms met hem en zo'n dingetje.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:18:49 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206984264
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:10 schreef superniger het volgende:

[..]
Joe Biden en Kamilla Harris. :')
Ja, de gemiddelde Trumpanzee is er nog steeds over bezig. Hele terechte benoeming.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:19:50 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206984282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:49 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(lol)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is dan ook geen teken van erkenning of respect. Het gaat er om welke persoon ten goeden of ten kwade belangrijk is geweest binnen het huidige tijdsgewricht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:25:06 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206984353
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
De FvD aanhang stelt dit niet op prijs zo te zien, de rest van de wereld wel.
Dat zijn dan ook ongeinformeerde imbecielen. Dit is overigens slechts een kritische observatie van mij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:27:32 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984390
Iemand anders tot PotY kiezen dit jaar zou een aanfluiting zijn geweest. Zelenskyy werd afgedaan als een domme clown die met zijn piemel piano kon spelen, maar verder niks. Maar dat bleek onzin. Hij heeft Poetin twee blauwe ogen en een bloedneus geslagen. En als Poetin niet oplet raakt hij zijn voortanden ook kwijt en mocht dat niet helpen hem te overtuigen op te rotten over de grenzen van 1991 worden zijn benen ook nog gebroken. Zelenskyy heeft een einde gemaakt aan Poetin's imago van sterke man. Dankzij zijn vastberadenheid zit de Slager van Moskou nu in enorme problemen. Alles wat Poetin heeft weten te pakken in de afgelopen twintig jaar staat op het punt teruggepakt te worden. Hij is de steun van China kwijt, India doet voorzichtig. Zijn NATO tegenhanger is uit elkaar gedonderd. En hij kan geen kant meer op. En dat allemaal omdat Zelenskyy weigerde te buigen voor die schoft. Zelenskyy heeft de wereld laten zien wat je met figuren als Poetin moet doen: Heel hard slaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206984492
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Totaal niet bekend met het land Oekraine en de corruptie in dat land, jammer, erg jammer. Yes, met winst aan de macht gekomen, een pro Russische vs een pro westerse president, 2 poppetjes, één naar voren geschoven door Putin, de ander naar voren geschoven door Amerika/EU. Maar alleen Rusland zal natuurlijk geprobeerd hebben die verkiezingen te beïnvloeden, westerse politici zullen dat immers nooit doen, die hebben totaal geen belangen bij Oekraïne. Hier wordt schaak gespeeld op een zeer hoog level.
[..]
Nee ben niet slim, misschien zelfs dom, maar gelukkig niet zo dom om een crimineel te aanbidden omdat hij toevallig ruzie heeft met een grotere crimineel. Eens kijken welk Mocro kopstuk die Taghi afslacht, kunnen we die dan ook meteen uitroepen tot persoon van het jaar.
Toch prettig te lezen dat je Putin wel een grotere crimineel vindt ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:34:57 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206984513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:27 schreef Ulx het volgende:
Iemand anders tot PotY kiezen dit jaar zou een aanfluiting zijn geweest. Zelenskyy werd afgedaan als een domme clown die met zijn piemel piano kon spelen, maar verder niks. Maar dat bleek onzin. Hij heeft Poetin twee blauwe ogen en een bloedneus geslagen. En als Poetin niet oplet raakt hij zijn voortanden ook kwijt en mocht dat niet helpen hem te overtuigen op te rotten over de grenzen van 1991 worden zijn benen ook nog gebroken. Zelenskyy heeft een einde gemaakt aan Poetin's imago van sterke man. Dankzij zijn vastberadenheid zit de Slager van Moskou nu in enorme problemen. Alles wat Poetin heeft weten te pakken in de afgelopen twintig jaar staat op het punt teruggepakt te worden. Hij is de steun van China kwijt, India doet voorzichtig. Zijn NATO tegenhanger is uit elkaar gedonderd. En hij kan geen kant meer op. En dat allemaal omdat Zelenskyy weigerde te buigen voor die schoft. Zelenskyy heeft de wereld laten zien wat je met figuren als Poetin moet doen: Heel hard slaan.
Hear hear. Woord voor woord waarom al die zogenaamd kritische denkers zo'n hekel aan hem hebben. Doorgaans is de beargumentatie niet veel meer dan pogingen tot karaktermoord en nooit inhoudelijk. Hoe zou dat toch komen.

Ik vraag me daarnaast af of ze ooo zo reageerden toen Putin op de cover stond.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206984530
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:27 schreef Ulx het volgende:
Iemand anders tot PotY kiezen dit jaar zou een aanfluiting zijn geweest. Zelenskyy werd afgedaan als een domme clown die met zijn piemel piano kon spelen, maar verder niks. Maar dat bleek onzin. Hij heeft Poetin twee blauwe ogen en een bloedneus geslagen. En als Poetin niet oplet raakt hij zijn voortanden ook kwijt en mocht dat niet helpen hem te overtuigen op te rotten over de grenzen van 1991 worden zijn benen ook nog gebroken. Zelenskyy heeft een einde gemaakt aan Poetin's imago van sterke man. Dankzij zijn vastberadenheid zit de Slager van Moskou nu in enorme problemen. Alles wat Poetin heeft weten te pakken in de afgelopen twintig jaar staat op het punt teruggepakt te worden. Hij is de steun van China kwijt, India doet voorzichtig. Zijn NATO tegenhanger is uit elkaar gedonderd. En hij kan geen kant meer op. En dat allemaal omdat Zelenskyy weigerde te buigen voor die schoft. Zelenskyy heeft de wereld laten zien wat je met figuren als Poetin moet doen: Heel hard slaan.
Precies dit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 17:38:08 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206984555
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch prettig te lezen dat je Putin wel een grotere crimineel vindt ^O^
Hoe is Zelenski een crimineel, eigenlijk? Dat ontgaat mij enigzins.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206984592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoe is Zelenski een crimineel, eigenlijk? Dat ontgaat mij enigzins.
Is mijn mening ook niet. Maar de user waarop ik reageerde vindt in ieder geval Putin nog erger. Had ik niet verwacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:44:32 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206984614
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is mijn mening ook niet. Maar de user waarop ik reageerde vindt in ieder geval Putin nog erger. Had ik niet verwacht.
Dat is ook zo'n interessante ja. Ze zijn beide erg hoor!1eins
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 17:53:11 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is ook zo'n interessante ja. Ze zijn beide erg hoor!1eins
Het begint duidelijk te worden dat Poetin -op de doden en verminkten en verkrachtte vrouwen en kinderen enzovoort na dan- de grote verliezer zal worden van deze oorlog. En partij kiezen voor Poetin als hij lijkt te winnen is één ding, maar die man blijven steunen terwijl je ziet dat hij neergaat is heel wat anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:54:58 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206984707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Als Rusland nu Noord-Korea aan zou vallen, zou je Kim dan op de voorkant van Times willen zien uitgeroepen tot persoon van het jaar?
Als Rusland Noord-Korea was binnengevallen ipv Oekraine had ik persoonlijk Poetin uitgeroepen tot Time's person of the year.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206984710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is ook zo'n interessante ja. Ze zijn beide erg hoor!1eins
Snap het corruptie argument ook niet helemaal. We moeten het volk van Oekraine niet helpen omdat hun politici net zo corrupt zijn als Rusland? Sinds wanneer is dat een vereiste om een volk van genocide te redden?
pi_206984740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Snap het corruptie argument ook niet helemaal. We moeten het volk van Oekraine niet helpen omdat hun politici net zo corrupt zijn als Rusland? Sinds wanneer is dat een vereiste om een volk van genocide te redden?
Dat.
Die corruptie staat daar volledig los van.
Dat is iets voor na de oorlog.

Voor wat betreft de oorlog zelf, had het Oekraïnse volk zich geen betere president kunnen wensen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206984757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is mijn mening ook niet. Maar de user waarop ik reageerde vindt in ieder geval Putin nog erger. Had ik niet verwacht.
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog, maar als je elke kritische noot met betrekking tot Oekraïne als een bewijs gaat zien voor het steunen van Rusland of Poetin, kun je voor jezelf nog wel eens een vertekend beeld creëren. Dit is gewoon niet hoe het werkt.

Oekraïne een corrupt land vinden, de media-aandacht voor Oekraïne en Zelenskyy overdreven vinden en tevens Poetin zien als een walgelijke dictator en hoofdschuldige van deze hele oorlog, kan allemaal tegelijkertijd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 7 december 2022 @ 18:01:41 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206984758
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.
Die corruptie staat daar volledig los van.
Dat is iets voor na de oorlog.

Voor wat betreft de oorlog zelf, had het Oekraïnse volk zich geen betere president kunnen wensen.
Oorlogspresidenten zijn inderdaad niet altijd de besten om een land in vredestijd te leiden en omgekeerd.
We have always been at war with Eastasia.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:10:26 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206984853
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog,
Wat nergens op slaat, want Rusland is gewoon doodordinair landjepik aan het doen.

Smoesjes als Russisch sprekende Oekraïners beschermen, nazi's verdrijven, corruptie uitbannen, satanisten verjagen, geen NATO of EU aan de grens en weet ik wat nog meer voor gelul zijn niets meer dan dat: smoesjes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206984858
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog, maar als je elke kritische noot met betrekking tot Oekraïne als een bewijs gaat zien voor het steunen van Rusland of Poetin, kun je voor jezelf nog wel eens een vertekend beeld creëren. Dit is gewoon niet hoe het werkt.

Oekraïne een corrupt land vinden, de media-aandacht voor Oekraïne en Zelenskyy overdreven vinden en tevens Poetin zien als een walgelijke dictator en hoofdschuldige van deze hele oorlog, kan allemaal tegelijkertijd.
De mensen die roepen dat ze een “neutraal” of “genuanceerd” beeld van de oorlog hebben, praten meestal alleen de Russische propaganda na, ook als die al vele malen als onwaar bewezen is.

Dat is niet bepaald neutraal of genuanceerd zeg maar.
pi_206984918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:10 schreef Shotty het volgende:

[..]
De mensen die roepen dat ze een “neutraal” of “genuanceerd” beeld van de oorlog hebben, praten meestal alleen de Russische propaganda na, ook als die al vele malen als onwaar bewezen is.

Dat is niet bepaald neutraal of genuanceerd zeg maar.
Ik denk dat dit voornamelijk het beeld is van degenen die zelf alle objectiviteit met betrekking tot deze oorlog hebben verloren en daarom daadwerkelijke neutraliteit als quasi verraad zien. Als je zelf aan één uiterste zijde staat van een kwestie, lijkt het midden al snel als de andere uiterste zijde.

Bijvoorbeeld het benoemen dat Oekraïne een corrupt land is, heeft niets te maken met Russische propaganda. Hetzelfde met kritiek hebben op hoe de Westerse media deze oorlog belicht of het uitreiken van deze 'prijs' aan Zelenskyy overdreven vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 7 december 2022 @ 18:16:50 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206984929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:10 schreef Shotty het volgende:

[..]
De mensen die roepen dat ze een “neutraal” of “genuanceerd” beeld van de oorlog hebben, praten meestal alleen de Russische propaganda na, ook als die al vele malen als onwaar bewezen is.

Dat is niet bepaald neutraal of genuanceerd zeg maar.
Heb je geturfd of is het beeld van wat extreme uitwassen blijven hangen en projecteer je dat nu op de rest?

Verder: boeiend. Maar als het gaat om iemand die een grote impact heeft gehad op de wereld, is Putin dan geen betere kandidaat? De rol van Zelensky heeft hij namelijk alleen 'dankzij' die boef en zijn acties. Als Putin geen oorlog was gestart was had niemand buiten Oekraïne van hem gehoord ;)
  woensdag 7 december 2022 @ 18:17:25 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206984937
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voornamelijk het beeld is van degenen die zelf alle objectiviteit met betrekking tot deze oorlog hebben verloren en daarom daadwerkelijke neutraliteit als quasi verraad zien. Als je zelf aan één uiterste zijde staat van een kwestie, lijkt het midden al snel als de andere uiterste zijde.

Bijvoorbeeld het benoemen dat Oekraïne een corrupt land is, heeft niets te maken met Russische propaganda. Hetzelfde met kritiek hebben op hoe de Westerse media deze oorlog belicht of het uitreiken van deze 'prijs' aan Zelenskyy overdreven vinden.
Ik denk dat jij dit soort kulverhalen ad lopende band opvoert. Hoop blabla en geen enkele onderbouwing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:17:37 #82
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206984942
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog, maar als je elke kritische noot met betrekking tot Oekraïne als een bewijs gaat zien voor het steunen van Rusland of Poetin, kun je voor jezelf nog wel eens een vertekend beeld creëren. Dit is gewoon niet hoe het werkt.

Oekraïne een corrupt land vinden, de media-aandacht voor Oekraïne en Zelenskyy overdreven vinden en tevens Poetin zien als een walgelijke dictator en hoofdschuldige van deze hele oorlog, kan allemaal tegelijkertijd.
Zeker, maar dan moet het wel onderbouw/feitelijk zijn en dat is nu net waar het hem vaak aan ontbeert.

Overigens ook een heel interessante correlatie is dat de mensen die daar zo over denken doorgaans ook erg anti eu en nato zijn. Ook zonder echt steekhoudende argumenten..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206984944
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog, maar als je elke kritische noot met betrekking tot Oekraïne als een bewijs gaat zien voor het steunen van Rusland of Poetin, kun je voor jezelf nog wel eens een vertekend beeld creëren. Dit is gewoon niet hoe het werkt.

Oekraïne een corrupt land vinden, de media-aandacht voor Oekraïne en Zelenskyy overdreven vinden en tevens Poetin zien als een walgelijke dictator en hoofdschuldige van deze hele oorlog, kan allemaal tegelijkertijd.
Een genuanceerde mening hebben over deze ordinaire oorlog is niet mogelijk. Rusland/Putin is de aggressor, en moet verdwijnen.

Dat Oekraïne geen ideaal land is/was heeft er verder geen reet mee te maken.

En je kunt Zelensky liever niet zien op de diverse media, maar hij heeft dat juist bijzonder slim aangepakt, want hij houdt de aandacht gevangen en daarmee de verontwaardiging hoog en dus blijft de hulp die zo broodnodig is op verschillende vlakken aangevoerd worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206984946
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voornamelijk het beeld is van degenen die zelf alle objectiviteit met betrekking tot deze oorlog hebben verloren en daarom daadwerkelijke neutraliteit als quasi verraad zien. Als je zelf aan één uiterste zijde staat van een kwestie, lijkt het midden al snel als de andere uiterste zijde.

Bijvoorbeeld het benoemen dat Oekraïne een corrupt land is, heeft niets te maken met Russische propaganda. Hetzelfde met kritiek hebben op hoe de Westerse media deze oorlog belicht of het uitreiken van deze 'prijs' aan Zelenskyy overdreven vinden.
Typisch Russisch: andere beschuldigen van datgene wat je zelf doet.

Het goedpraten van genocide komt niet zo lekker over bij mensen, dat klopt zeker.
pi_206984975
quote:
80s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:16 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Heb je geturfd of is het beeld van wat extreme uitwassen blijven hangen en projecteer je dat nu op de rest?

Verder: boeiend. Maar als het gaat om iemand die een grote impact heeft gehad op de wereld, is Putin dan geen betere kandidaat? De rol van Zelensky heeft hij namelijk alleen 'dankzij' die boef en zijn acties. Als Putin geen oorlog was gestart was had niemand buiten Oekraïne van hem gehoord ;)
Nee hoor. Mensen die daadwerkelijk een genuanceerde mening hebben hoeven dat niet te roepen. Dat zie je wel aan de posts. Als iemand actief roept dat hij genuanceerd of neutraal is, volgt daar 9 van de 10 keer Russische propaganda op.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:22:14 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206984998
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:17 schreef Shotty het volgende:

[..]
Typisch Russisch: andere beschuldigen van datgene wat je zelf doet.

Het goedpraten van genocide komt niet zo lekker over bij mensen, dat klopt zeker.
Het is dan ook een rookgordijn. Dat het land corrupt is (en nog altijd aanzienlijk minder dan z'n boze buurman) is iets om rekening mee te houden, maar geen steekhoudend argument tegen bijvoorbeeld sancties. Laat staan dat het een illegale (poging tot) annexatie relativeert.

Het is het volwassen equalevent van "ja maar hij is ook stom want.. "
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206985006
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Snap het corruptie argument ook niet helemaal. We moeten het volk van Oekraine niet helpen omdat hun politici net zo corrupt zijn als Rusland? Sinds wanneer is dat een vereiste om een volk van genocide te redden?
Dat wordt helemaal niet gezegd. Het gaat over het overdreven ophemelen van Zelensky in de media.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:23:38 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206985030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd. Het gaat over het overdreven ophemelen van Zelensky in de media.
Weinig overdrevens aan. Hij doet het écht heel goed. Niemand had de huidige situatie in februari verwacht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:24:58 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd. Het gaat over het overdreven ophemelen van Zelensky in de media.
Dat word het wel en wat maakt het uit dat de leider van een land dat letterlijk in z'n reet wordt genomen en alsnog dapper standhoudt op een voetstuk te plaatsen? De wereld ziet waar hij en z'n land doorheen gaan. Beetje morele steun kan geen kwaad

Goed voorbeeld van zo'n poging tot karaktermoord want met steekhoudende argumentatie heeft het niets te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206985053
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd. Het gaat over het overdreven ophemelen van Zelensky in de media.
Het onnodig afbranden van Zelensky omdat ie geld heeft (al voor ie president werd) en mijn zijn lul piano speelde…zogenaamd hè, want dat kan niet echt is overdreven.

Hij doet het als president in oorlogstijd gewoon hartstikke goed, en dat is een doorn in het oog van veel mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206985058
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij dit soort kulverhalen ad lopende band opvoert. Hoop blabka en gern enkele onderbouwing.
Misschien moet je aantonen waar de kul zich dan zou bevinden. Nu roep je namelijk maar wat.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een genuanceerde mening hebben over deze ordinaire oorlog is niet mogelijk. Rusland/Putin is de aggressor, en moet verdwijnen.

Dat Oekraïne geen ideaal land is/was heeft er verder geen reet mee te maken.

En je kunt Zelensky liever niet zien op de diverse media, maar hij heeft dat juist bijzonder slim aangepakt, want hij houdt de aandacht gevangen en daarmee de verontwaardiging hoog en dus blijft de hulp die zo broodnodig is op verschillende vlakken aangevoerd worden.
Kijk, en daar ligt dus het hele grote probleem van sommigen. Hier valt het masker even af. Neutraliteit, nuance, het mag en kan niet. En deze houding zorgt dus ook voor die drang die je bij sommigen ziet om direct elke kritische noot over Oekraïne van repliek te voorzien.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je zo zwart-wit over deze oorlog bent gaan denken en het probleem niet zoeken bij de mensen die zowaar met een daadwerkelijke genuanceerde blik naar deze oorlog kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:17 schreef Shotty het volgende:

[..]
Typisch Russisch: andere beschuldigen van datgene wat je zelf doet.

Het goedpraten van genocide komt niet zo lekker over bij mensen, dat klopt zeker.
Wat doe ik zelf dan? En genocide is niet ter sprake gekomen. Misschien moet je het proberen zonder dat soort stropoppen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 7 december 2022 @ 18:26:41 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206985079
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien moet je aantonen waar de kul zich dan zou bevinden. Nu roep je namelijk maar wat.
[..]
Kijk, en daar ligt dus het hele grote probleem van sommigen. Hier valt het masker even af. Neutraliteit, nuance, het mag en kan niet. En deze houding zorgt dus ook voor die drang die je bij sommigen ziet om direct elke kritische noot over Oekraïne van repliek te voorzien.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je zo zwart-wit over deze oorlog bent gaan denken en het probleem niet zoeken bij de mensen die zowaar met een daadwerkelijke genuanceerde blik naar deze oorlog kijken.
[..]
Wat doe ik zelf dan? En genocide is niet ter sprake gekomen. Misschien moet je het proberen zonder dat soort stropoppen.
Nee hoor, dat hoef ik niet. Het is overduidelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206985090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het onnodig afbranden van Zelensky omdat ie geld heeft (al voor ie president werd) en mijn zijn lul piano speelde…zogenaamd hè, want dat kan niet echt is overdreven.

Hij doet het als president in oorlogstijd gewoon hartstikke goed, en dat is een doorn in het oog van veel mensen.
Jij mag natuurlijk vinden dat hij het goed doet. Daar is simpelweg niet iedereen het over eens. Met allerlei politieke spelletjes, fotoshoots en magazine-covers zul je gewoonweg niet ieders harten stelen.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat hoef ik niet. Het is overduidelijk.
Je bedoelt dat je het niet kunt. En wat is er precies overduidelijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206985113
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien moet je aantonen waar de kul zich dan zou bevinden. Nu roep je namelijk maar wat.
[..]
Kijk, en daar ligt dus het hele grote probleem van sommigen. Hier valt het masker even af. Neutraliteit, nuance, het mag en kan niet. En deze houding zorgt dus ook voor die drang die je bij sommigen ziet om direct elke kritische noot over Oekraïne van repliek te voorzien.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je zo zwart-wit over deze oorlog bent gaan denken en het probleem niet zoeken bij de mensen die zowaar met een daadwerkelijke genuanceerde blik naar deze oorlog kijken.
[..]
Wat doe ik zelf dan? En genocide is niet ter sprake gekomen. Misschien moet je het proberen zonder dat soort stropoppen.
Dat is niet zo moeilijk en dat deel ik graag met je: op het moment dat Putin zonder enige aanleiding (en nee de zogenaamde aanleidingen van bepaalde mensen ter rechter zijde zijn geen echte aanleidingen) het soevereine land Oekraïne binnenviel, was voor mij heel simpel Rusland de agressor en fout. Daar zit geen enkele nuance in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 december 2022 @ 18:28:59 #95
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206985116
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:20 schreef Shotty het volgende:

[..]
Nee hoor. Mensen die daadwerkelijk een genuanceerde mening hebben hoeven dat niet te roepen. Dat zie je wel aan de posts. Als iemand actief roept dat hij genuanceerd of neutraal is, volgt daar 9 van de 10 keer Russische propaganda op.
Je post boven deze weerspreekt dat ;)
  woensdag 7 december 2022 @ 18:29:45 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206985128
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij mag natuurlijk vinden dat hij het goed doet. Daar is simpelweg niet iedereen het over eens. Met allerlei politieke spelletjes, fotoshoots en magazine-covers zul je gewoonweg niet ieders harten stelen.
[..]
Je bedoelt dat je het niet kunt. En wat is er precies overduidelijk?
Ik bedoel dat ik het niet ga doen omdat je zo doorzichtig bent als glas.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206985137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:25 schreef miss_sly het volgende:

Hij doet het als president in oorlogstijd gewoon hartstikke goed, en dat is een doorn in het oog van veel mensen.
Is dat echt zo of is dat gewoon propaganda? Sinds wanneer moeten we informatie uit Oekraïne voor waarheid aannemen. Of van de Westerse media. Kunnen we de massavernietigingswapens in Irak ons nog herinneren?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:33:19 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985187
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Is dat echt zo of is dat gewoon propaganda? Sinds wanneer moeten we informatie uit Oekraïne voor waarheid aannemen. Of van de Westerse media. Kunnen we de massavernietigingswapens in Irak ons nog herinneren?
Je weet dat de algemene concencus over die massavernietigingswapens was dat ze er niet waren en de VS illegaal een oorlog begon? Weet je waar je dit allemaal kon lezen? Westerse media. Zelfs ten tijde van de inval.

En alles wat je niet uit komt af doen als propaganda is nogal een dooddoener. De feiten spreken voor zich.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206985194
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien moet je aantonen waar de kul zich dan zou bevinden. Nu roep je namelijk maar wat.
[..]
Kijk, en daar ligt dus het hele grote probleem van sommigen. Hier valt het masker even af. Neutraliteit, nuance, het mag en kan niet. En deze houding zorgt dus ook voor die drang die je bij sommigen ziet om direct elke kritische noot over Oekraïne van repliek te voorzien.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je zo zwart-wit over deze oorlog bent gaan denken en het probleem niet zoeken bij de mensen die zowaar met een daadwerkelijke genuanceerde blik naar deze oorlog kijken.
[..]
Wat doe ik zelf dan? En genocide is niet ter sprake gekomen. Misschien moet je het proberen zonder dat soort stropoppen.
je beschuldigd andere mensen van wat je zelf doet: totaal aan 1 kant staan.

Rusland pleegt genocide. Dat jij dat voor jezelf ontkent omdat je graag de Russische acties goedpraat doet daar niets van af.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:35:13 #100
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206985226
Schandalig dat hier nog zoveel users aan victim blaming doen.

Ga je schamen.
pi_206985239
quote:
80s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Je post boven deze weerspreekt dat ;)
Neehoor, maar ik snap dat jij dat graag zo ziet.

Ik stel voor dat je mijn post nog is leest.
pi_206985280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je weet dat de algemene concencus over die massavernietigingswapens was dat ze er niet waren en de VS illegaal een oorlog begon? Weet je waar je dit allemaal kon lezen? Westerse media. Zelfs ten tijde van de inval.

En alles wat je niet uit komt af doen als propaganda is nogal een dooddoener. De feiten spreken voor zich.
Ja na de inval. Op het moment zelf werden de beelden van Powell met zn nepflesje overal afgebeeld. Dus je moet altijd rekening houden met propaganda, zeker tijdens een oorlog.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:41:02 #103
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206985309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:35 schreef Shotty het volgende:

[..]
Neehoor, maar ik snap dat jij dat graag zo ziet.

Ik stel voor dat je mijn post nog is leest.
Gedaan, maar dat was niet nodig.
Daarnaast is er geen sprake van iets graag zien, dus dat snap je verkeerd.
pi_206985465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk en dat deel ik graag met je: op het moment dat Putin zonder enige aanleiding (en nee de zogenaamde aanleidingen van bepaalde mensen ter rechter zijde zijn geen echte aanleidingen) het soevereine land Oekraïne binnenviel, was voor mij heel simpel Rusland de agressor en fout. Daar zit geen enkele nuance in.
Dat Rusland de aanstichter is van deze oorlog is volgens mij ook niet geprobeerd te ontkennen, tenminste niet door mij. Ik zie simpelweg de noodzaak niet om daarom nu mee te doen aan allerlei verheerlijking van Oekraïne, met vlaggen en allerlei andere propaganda en symboliek. Ik vind Oekraïne net zoals Rusland een onaangenaam Oostblokland, waar ik nog niet dood zou willen worden gevonden. En het allerbelangrijkste vind ik dat er geen derde wereldoorlog uitbreekt. Hoe ze verder deze oorlog oplossen, ik hoop altijd nog via diplomatie en zo min mogelijk slachtoffers.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ik het niet ga doen omdat je zo doorzichtig bent als glas.
'Je voert kulverhalen aan de lopende band'
'Ik hoef niets te bewijzen, het is overduidelijk'
'Je bent zo doorzichtig als glas'

Jammer meid, je komt dus echt niet verder dan wat ad hominems.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:33 schreef Shotty het volgende:

[..]
je beschuldigd andere mensen van wat je zelf doet: totaal aan 1 kant staan.

Rusland pleegt genocide. Dat jij dat voor jezelf ontkent omdat je graag de Russische acties goedpraat doet daar niets van af.
Ik heb het zowel niet over genocide als over Russische acties gehad, laat staan dat ik deze onderwerpen dus kan ontkennen of goedpraten. Hoe kom je hier ineens bij? Als je een normale discussie wilt is het wellicht handig om niet lukraak dingen bij anderen in de mond te gaan leggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206985485
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:41 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Gedaan, maar dat was niet nodig.
Daarnaast is er geen sprake van iets graag zien, dus dat snap je verkeerd.
Normaal werkt het dan zo dat je quote wat je daadwerkelijk bedoeld. Graag verneem ik waar beide posts, die beide van mij zijn trouwens, elkaar tegenspreken.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:54:00 #106
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206985524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:51 schreef Shotty het volgende:

[..]
Normaal werkt het dan zo dat je quote wat je daadwerkelijk bedoeld. Graag verneem ik waar beide posts, die beide van mij zijn trouwens, elkaar tegenspreken.
Je leest maar zelf even terug, het is vrij duidelijk. En anders negeer je het gewoon, mij ook goed ^O^
  woensdag 7 december 2022 @ 19:04:55 #107
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985677
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dan ook een rookgordijn. Dat het land corrupt is (en nog altijd aanzienlijk minder dan z'n boze buurman) is iets om rekening mee te houden, maar geen steekhoudend argument tegen bijvoorbeeld sancties. Laat staan dat het een illegale (poging tot) annexatie relativeert.

Het is het volwassen equalevent van "ja maar hij is ook stom want.. "
Kritiek hebben op de aard en geschiedenis van dit type verkiezingen en erop wijzen dat de winnaar niet brandschoon is zegt natuurlijk niets over mijn opvattingen over de tot op heden contraproductieve sancties, de onwettige inval van Rusland en de horreur die de Oekraïense bevolking treft.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:08:11 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985725
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:04 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Kritiek hebben op de aard en geschiedenis van dit type verkiezingen en erop wijzen dat de winnaar niet brandschoon is zegt natuurlijk niets over mijn opvattingen over de tot op heden contraproductieve sancties, de onwettige inval van Rusland en de horreur die de Oekraïense bevolking treft.
Maar die opvatting heerste al voor deze oorlog. Het is ook een van de redenen va de terughoudendheid. Het is verder niet relevant voor het conflict.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:10:10 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206985758
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar die opvatting heerste al voor deze oorlog. Het is ook een van de redenen va de terughoudendheid. Het is verder niet relevant voor het conflict.
Zelensky krijgt de prijs voor zijn daden en woorden tijdens deze oorlog, niet vanwege zijn corruptie bestrijding. Het is niet moeilijker dan dat en het is niet eens een waardeoordeel van Time omdat het hier gaat om de persoon die de meeste impact heeft gehad, niet of die impact goed of slecht was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206985788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelensky krijgt de prijs voor zijn daden en woorden tijdens deze oorlog, niet vanwege zijn corruptie bestrijding. Het is niet moeilijker dan dat en het is niet eens een waardeoordeel van Time omdat het hier gaat om de persoon die de meeste impact heeft gehad, niet of die impact goed of slecht was.
Een prijs? Hij krijgt helemaal geen prijs, mallerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:12:31 #111
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelensky krijgt de prijs voor zijn daden en woorden tijdens deze oorlog, niet vanwege zijn corruptie bestrijding. Het is niet moeilijker dan dat en het is niet eens een waardeoordeel van Time omdat het hier gaat om de persoon die de meeste impact heeft gehad, niet of die impact goed of slecht was.
Maar als impact het criterium zou zijn, moet het dan niet weer Poetin zijn die zou winnen? Door de door hem bevolen inval van Oekraïene is de wereld in rep en roer, zijn geopolitieke panelen aan het schuiven. Het lijkt er, ook historisch, wel op dat een persoon die aan 'de goede kant' staat de verkiezing wint. Daarover merk ik dan weer op dat een goed mens zijn en corrupt niet allebei tegelijkertijd kan.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:13:27 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206985809
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:12 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Maar als impact het criterium zou zijn, moet het dan niet weer Poetin zijn die zou winnen? Het lijkt er, ook historisch, wel op dat een persoon die aan 'de goede kant' staat de verkiezing wint. Daarover merk ik dan weer op dat een goed mens zijn en corrupt niet allebei tegelijkertijd kan.
Die heeft hem al eens gewonnen dus je hebt ongelijk. Net zoals Trump Persoon van het jaar was en die is ook niet bepaald een goed mens te noemen.

Impact klopt overigens in mijn optiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206985818
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat Rusland de aanstichter is van deze oorlog is volgens mij ook niet geprobeerd te ontkennen, tenminste niet door mij. Ik zie simpelweg de noodzaak niet om daarom nu mee te doen aan allerlei verheerlijking van Oekraïne, met vlaggen en allerlei andere propaganda en symboliek. Ik vind Oekraïne net zoals Rusland een onaangenaam Oostblokland, waar ik nog niet dood zou willen worden gevonden. En het allerbelangrijkste vind ik dat er geen derde wereldoorlog uitbreekt. Hoe ze verder deze oorlog oplossen, ik hoop altijd nog via diplomatie en zo min mogelijk slachtoffers.
[..]
'Je voert kulverhalen aan de lopende band'
'Ik hoef niets te bewijzen, het is overduidelijk'
'Je bent zo doorzichtig als glas'

Jammer meid, je komt dus echt niet verder dan wat ad hominems.
[..]
Ik heb het zowel niet over genocide als over Russische acties gehad, laat staan dat ik deze onderwerpen dus kan ontkennen of goedpraten. Hoe kom je hier ineens bij? Als je een normale discussie wilt is het wellicht handig om niet lukraak dingen bij anderen in de mond te gaan leggen.
je probeert de acties van Rusland goed te praten. dat jij graag zou verzwijgen dat Rusland genocide pleegt, doet niets af van het feit dat ze dat doen, of van het feit dat jij de acties van Rusland probeert goed te praten.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:14:24 #114
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die heeft hem al eens gewonnen dus je hebt ongelijk. Net zoals Trump Persoon van het jaar was en die is ook niet bepaald een goed mens te noemen.
Ik denk dat zowel jouw als mijn opvatting er niet zo toe doet. Het gaat mij om de criteria die TIME hanteert.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:14:54 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelensky krijgt de prijs voor zijn daden en woorden tijdens deze oorlog, niet vanwege zijn corruptie bestrijding. Het is niet moeilijker dan dat en het is niet eens een waardeoordeel van Time omdat het hier gaat om de persoon die de meeste impact heeft gehad, niet of die impact goed of slecht was.
Ook dat, maar ik probeer (waarschijnlijk tegen beter weten in) tegen onzin in te gaan.

Wat jij al aangeeft is ook precies de reden waarom bijvoorbeeld Putin, Hitler en Stalin er ook op hebben gestaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:15:31 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206985834
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:14 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Ik denk dat zowel jouw als mijn opvatting er niet zo toe doet. Het gaat mij om de criteria die TIME hanteert.
En die stellen nergens dat het gaat om goed of slecht zie de lijst van winnaars.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:15:58 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206985839
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook dat, maar ik probeer (waarschijnlijk tegen beter weten in) tegen onzin in te gaan.

Wat jij al aangeeft is ook precies de reden waarom bijvoorbeeld Putin, Hitler en Stalin er ook op hebben gestaan.
U probeert ijzer met handen te breken ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:16:19 #118
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En die stellen nergens dat het gaat om goed of slecht zie de lijst van winnaars.
Is de impact op de wereld van Poetin dit jaar niet groter dan die van Zelensky?
pi_206985858
^O^

Gefeliciteerd Zelensky!

Nou hoop ik dat je na de oorlog dan ook nog genoeg moed, motivatie en energie over zal hebben om iets te doen om je verkiezingsbeloften in te lossen. Want er zal niks terecht gaan komen van een aansluiting bij de EU als de corruptie en de financiële positie van je land niet gezuiverd wordt.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:17:49 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206985871
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:16 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Is de impact op de wereld van Poetin niet groter dan die van Zelensky?
Dat is maar net hoe je het bekijkt, denk ik. Zonder Zelensky maar met een Yanukovich, denk ik, was deze oorlog na een week voorbij geweest als het al een week had geduurd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:19:16 #121
5428 crew  miss_sly
pi_206985886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:16 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Is de impact op de wereld van Poetin dit jaar niet groter dan die van Zelensky?
In dit geval is de PotY toegekend aan Zelensky and the spirit of Ukraïne.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:19:24 #122
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985888
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:12 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Maar als impact het criterium zou zijn, moet het dan niet weer Poetin zijn die zou winnen? Door de door hem bevolen inval van Oekraïene is de wereld in rep en roer, zijn geopolitieke panelen aan het schuiven. Het lijkt er, ook historisch, wel op dat een persoon die aan 'de goede kant' staat de verkiezing wint. Daarover merk ik dan weer op dat een goed mens zijn en corrupt niet allebei tegelijkertijd kan.
Natuurlijk niet. Omdat Zelensky z'n rug recht heeft gehouden is Rusland (met het tweede leger van de wereld..)in elkaar gedonderd/aan het donderen met enorme implicaties op economisch, geopolitiek etc vlak als gevolg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 december 2022 @ 19:20:30 #123
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Omdat Zelensky z'n rug recht heeft gehouden is Rusland (met het tweede leger van de wereld..)in elkaar gedonderd/aan het donderen met enorme implicaties op economisch, geopolitiek etc vlak als gevolg.
Momenteel verdient Rusland geld aan de oorlog, specifieker de sancties. Hoe vergaat het 'het westen'?
pi_206985913
quote:
80s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Je leest maar zelf even terug, het is vrij duidelijk. En anders negeer je het gewoon, mij ook goed ^O^
oftewel, je verkoopt onzin. dank voor de verduidelijking!
  woensdag 7 december 2022 @ 19:20:54 #125
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206985916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In dit geval is de PotY toegekend aan Zelensky and the spirit of Ukraïne.
Joh
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:21:27 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206985923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:20 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Momenteel verdient Rusland geld aan de oorlog, specifieker de sancties. Hoe vergaat het 'het westen'?
Sorry? :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 19:23:20 #127
5428 crew  miss_sly
pi_206985951
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:20 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Joh
:?

Het gaat niet alleen om Zelensky die het als president in oorlogstijd heel goed doet voor zijn land en volk, maar ook om het volk zelf, dat niet opgeeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Beste debater 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:28:58 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206986040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Edoch is Zelensky geen oorlog begonnen en is hij geen landen binnengevallen.

En een agenda? En 'ineens'?

Dat is dus het hele punt. Juist omdat Rusland is binnengevallen is men anders gaan denken, hier, over toetreding tot de EU. Oekraine ligt namelijk aan onze grens, en de geschiedenis leert ook dat de Russen vaker de neiging hebben gehad om die grens op te zoeken.

Maar als ik het goed begrijp is die pure realpolitieke overweging eigenlijk een sinister plannetje van een paar goed boerende Amerikanen? Ofwel: Rusland is de agressor, Rusland valt aan, maar 'wij' hebben een agenda?

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-12-2022 19:59:50 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:32:54 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206986101
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is voor een bepaalde groep heel lastig om kritisch na te kunnen denken. Van snikkend op een veldje staan met een #BLM-bordje, naar angstig alles geloven wat de media schrijft over Covid-19, is men dit jaar een hartstochtelijk liefhebber geworden van Oekraïne.

En wat vooral ook zo opmerkelijk is, dat zag je met zowel de BLM-zomer als Covid-19 als Oekraïne is dat elke vorm van dissent betekend dat je op een bepaalde manier moet worden geframed. Dit zie je ook heel goed af aan een eerdere post in dit topic, waar een user het het beeld probeert te creëren dat als je niet eens was met deze prijs, je een onderdeel zou zijn van de FvD-aanhang. Bijzonder toch altijd dat soort narratieven en denkpatronen.
[..]
Het is juist opvallend dat je hier 'haat' denkt te zien. Het benoemen dat een land corrupt is heeft niets te maken met haat.
Het is inderdaad veel eerder een blijk van kritisch denken wanneer je gewoon volautomatisch alles wat de rest van de wereld - media, wetenschap, politiek, overheden - aanneemt maar afserveert als snode plannen van de elite, omdat de rest van de wereld nu eenmaal niet deugt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206986286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Edoch is Zelensky geen oorlog begonnen en is hij geen landen binnengevallen.
Dat zegt ook niemand daarom schopje >> NWS / Oorlog in Oekraïne #608
pi_206986329
Maar dan zou ik nog eerder erdogan nomineren
Die bemiddeld goed :+ :o
  Beste debater 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:49:24 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206986420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat zegt ook niemand daarom schopje >> NWS / Oorlog in Oekraïne #608
Het is om nog maar even aan te geven dat de menselijke aard is - voor de meesten, althans - om meer sympathie te koesteren voor de aangevallene dan de agressor. Kun je nog hele epistels volschrijven over corruptie - of, natuurlijk, gewoon weer aantoonbare nonsens propageren als ware Oekraine een broeinest van Nazisme - en hoe weinig mensen op de wereld uberhaupt wisten waar dat land lag voor de invasie, het neemt niet weg dat men juist op basis van die oorlog dat nu dus wel weet, en terecht, en masse, partij kiest voor de aangevallene.

Dat de usual suspects er weer een 'domme-schapen-laten-zich-leiden-door-de-corrupte-media-waarom-doen-ze-niet-hun-eigen-onderzoek' riedel van maken verraadt vooral de bias in díe hoek. De hele wereld zegt dat Rusland fout zit, de hele wereld steunt het slachtoffer van agressie, dús dan zal het tegenovergestelde wel waar zijn, want al dat begrip en die steun vloeit niet voort uit typische menselijke eigenschappen als empathie én een goede dosis rationaliteit (Rusland had geen enkele reden om aan te vallen), welnee, het is gewoon een schaapjes-bijeenkomst voor deugers, of zo. Vermoeiend wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 19:54:35 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206986550
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat wordt helemaal niet gezegd. Het gaat over het overdreven ophemelen van Zelensky in de media.
En dat triggert jou of zo? Daar gaat je onderlip van trillen? Dan ontstaat er dat vervelende gevoel, die ergernis en dan langzaam maar steeds sneller komt die boosheid en hoewel je je best doet voel je de woede vanuit je tenen omhoog komen tot je in de onvermijdelijke razernij je knuistje balt en met een rood aangelopen hoofd en stampvoetend roept:"Maar ik vind je stom, Zelenskyy! Je bent een stomme stommerd! Stom! Stom! Stom! Lekker puh!"

Want anders zou ik totaal niet weten waarom jij daar nou over zit te zeuren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206986574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.

Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.

Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekraïne is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media één kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekraïne in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekraïne is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraïense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door één oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen één jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.

Houd je hart maar vast als Oekraïne bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Hoe vaak ben jij in je leven in de Oekraïne geweest en in welke gebieden/plaatsen precies?
  woensdag 7 december 2022 @ 19:56:07 #135
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
  woensdag 7 december 2022 @ 19:59:35 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206986662
quote:
quote:
'Rusland ziet wel dat Europa verdwijnt als grootste afzetmarkt voor olie, maar ze zien dat de vraag uit China en India toeneemt. Die landen vragen kortingen en krijgen die ook. De verwachting is dat de economische bedrijvigheid alleen maar zal groeien door de boycot', zegt Bosman.
Dit is allemaal niet zo logisch. Rusland ziet zich gedwongen China en India korting te geven waardoor die meer afnemen en dan is dat goed voor Rusland? Waarom gaf Rusland dan niet al eerder korting?

6 van de 10 grootste handelspartners van Rusland zijn weggevallen, volgens zo'n beetje iedere serieuze economische theorie zou Rusland daar last van moeten hebben.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206986674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat de usual suspects er weer een 'domme-schapen-laten-zich-leiden-door-de-corrupte-media-waarom-doen-ze-niet-hun-eigen-onderzoek' riedel van maken verraadt vooral de bias in díe hoek. De hele wereld zegt dat Rusland fout zit, de hele wereld steunt het slachtoffer van agressie, dús dan zal het tegenovergestelde wel waar zijn, want al dat begrip en die steun vloeit niet voort uit typische menselijke eigenschappen als empathie én een goede dosis rationaliteit (Rusland had geen enkele reden om aan te vallen), welnee, het is gewoon een schaapjes-bijeenkomst voor deugers, of zo. Vermoeiend wel.
De hele wereld? Het grootste deel van de wereld doet helemaal niet mee met de sancties, daaruit kan je concluderen dat ze achter Rusland staan of dat ze neutraal zijn. Waarschijnlijk bedoel je de Westerse wereld.
  Beste debater 2022 woensdag 7 december 2022 @ 20:01:42 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206986712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
De hele wereld? Het grootste deel van de wereld doet helemaal niet mee met de sancties, daaruit kan je concluderen dat ze achter Rusland staan of dat ze neutraal zijn. Waarschijnlijk bedoel je de Westerse wereld.
Het is een spreekwoordelijke uitdrukking, weetjewel...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 december 2022 @ 20:01:59 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206986722
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
De hele wereld? Het grootste deel van de wereld doet helemaal niet mee met de sancties, daaruit kan je concluderen dat ze achter Rusland staan of dat ze neutraal zijn. Waarschijnlijk bedoel je de Westerse wereld.
China is moreel verdorven, India kan het zich niet veroorloven om Rusland te boycotten. Bovendien, waarom zou de rest van de wereld boycotten? Het is ver van hun bed.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206986829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een spreekwoordelijke uitdrukking, weetjewel...
ah moving the goalpost genot.
  Beste debater 2022 woensdag 7 december 2022 @ 20:07:14 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206986835
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
ah moving the goalpost genot.
wat :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 december 2022 @ 20:10:42 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206986901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:03 schreef Nober het volgende:
Waarom geen transgender negerpersoon met baarmoeder en een bmi van 40-45?
Jij denkt aan Rob Jetten?
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 20:12:21 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206986940
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:03 schreef Nober het volgende:
Waarom geen transgender negerpersoon met baarmoeder en een bmi van 40-45?
Omdat hiermee de gevoelige zelfdenk-snowflakes die nog steeds denken dat Poetin tof is nog harder worden getriggerd. Hun geschuimbek is toch prachtig om te zien, of niet soms? Time weet ze prima te trollen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206987163
quote:
Het lijkt indrukwekkend maar nieuwskoppen zijn natuurlijk niet de realiteit. Vaak werkt het zo dat een ongewone situatie nieuws is, en dat die dan samengevat wordt in een bondige opvallende kop. Daarbij gaat nieuws vaak uit van het negatieve, dus als een sanctie contraproductief werkt is dat nieuwswaardiger dan wanneer een sanctie wél werkt.

Over nieuwskoppen gesprokken, ik kan er ook wel wat tegenover zetten:

Raam op Rusland: Sancties putten Russische economie uit
Radio1: Hoe effectief zijn de sancties op Rusland? 'Enorme krimp die iedere Rus voelt'
FD: Voor voeroveringsplannen heeft Rusland straks geen middelen meer
Nieuws.nl: Russische overheid bezorgd over toenemende personeelstekorten
Businessam.be: Na zes maanden strijd raakt Poetin steeds meer in de problemen: nu zijn de microchips op

Voor iedereen die wat verder wil kijken dan nieuwskoppen, is het Yale-onderzoek wel interessant.
Volkskrant: Yale-onderzoek weerlegt IMF-versie: Russische economie wél keihard geraakt door sancties

EUObserver: US and EU sanctions 'crippling' Russia, Yale study finds
  woensdag 7 december 2022 @ 20:26:33 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206987182
Leuk voor hem.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:28:51 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206987204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:03 schreef Nober het volgende:
Waarom geen transgender negerpersoon met baarmoeder en een bmi van 40-45?
Omdat die geen noemenswaardige dingen gedaan hebben in 2022.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:31:51 #147
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206987253
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is om nog maar even aan te geven dat de menselijke aard is - voor de meesten, althans - om meer sympathie te koesteren voor de aangevallene dan de agressor. Kun je nog hele epistels volschrijven over corruptie - of, natuurlijk, gewoon weer aantoonbare nonsens propageren als ware Oekraine een broeinest van Nazisme - en hoe weinig mensen op de wereld uberhaupt wisten waar dat land lag voor de invasie, het neemt niet weg dat men juist op basis van die oorlog dat nu dus wel weet, en terecht, en masse, partij kiest voor de aangevallene.

Dat de usual suspects er weer een 'domme-schapen-laten-zich-leiden-door-de-corrupte-media-waarom-doen-ze-niet-hun-eigen-onderzoek' riedel van maken verraadt vooral de bias in díe hoek. De hele wereld zegt dat Rusland fout zit, de hele wereld steunt het slachtoffer van agressie, dús dan zal het tegenovergestelde wel waar zijn, want al dat begrip en die steun vloeit niet voort uit typische menselijke eigenschappen als empathie én een goede dosis rationaliteit (Rusland had geen enkele reden om aan te vallen), welnee, het is gewoon een schaapjes-bijeenkomst voor deugers, of zo. Vermoeiend wel.
Veel van de mensen die nu roepen over corruptie hebben dat vaak ook maar overgenomen van verschillende media. Ik durf er geld op in te zetten dat dit soort volk voor de invasie geen idee hadden dat dit een probleem is in Oekraïne, alleen nu is het een handige stok om mee te slaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_206987274
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat we altijd te maken hebben gehad met walgelijke dictators die dit soort dingen doen. Oorlogen, met alle gevolgen van dien, zijn door de geschiedenis heen helaas meer norm van uitzondering geweest. De vraagt is daarom ook wat mensen juist nu zo specifiek en vooral emotioneel betrokken laat zijn bij deze oorlog. Als Benin namelijk morgen wordt binnengevallen door Togo, geven dezelfde mensen die nu staan te zwaaien met vlaggen van Oekraïne geen fuck, terwijl je met eenzelfde situatie te maken zou hebben.
Omdat a) Benin en Togo niet bepaald naast de deur liggen en daarmee dus geen bedreiging voor de Europese vrede vormen en b) geen van beide landen de ambitie heeft Europa binnen zijn invloedssfeer te brengen om een Euraziatisch rijk onder zijn heerschappij te creëeren.

Dat jij dat als eenzelfde situatie ziet zegt wel het één en ander over je gebrekkige inzicht in hoe Ruslands buitenlands beleid middels oorlog, terrorisme, chantage en intimidatie invloed op ons, Europese burgers en ons leven, heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 20:38:26 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206987365
quote:
Ehm, Ruslands economie krimpt en flink ook, dat er tijdelijk gestegen inkomsten waren heft dat niet op. De helft van jouw artikelen gaan niet eens over het conflict en diegene die dat wel gaan geven aan dat Rusland energie als hefboom gebruikt. Je bent selectief gaan shoppen adhv koppen om je gelijk te bewijzen.. Dat heet confirmation bias.


En grappig dat je de inflatie noemt. Dat is namelijk van een hele andere orde en oorzaak. Maar nu is Poetin ineens wel verantwoordelijk zeker :D

En als dat al zo was is dat juist een reden om door te gaan. Een schurkenstaat die onze welvaart teniet wil doen om genocidale sprookjes uit te voeren moet je helemaal kapot maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 07-12-2022 20:44:48 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 20:40:41 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206987409
Tenenkrommend hoe slecht basiskennis omtrent economie vandaag de dag is. Holy shit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206987502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Tenenkrommend hoe slecht basiskennis omtrent economie vandaag de dag is. Holy shit.
Historisch besef is nog minder.
Het is koud, het is guur....
pi_206987512
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat veel mensen best een genuanceerde mening hebben over deze oorlog, maar als je elke kritische noot met betrekking tot Oekraïne als een bewijs gaat zien voor het steunen van Rusland of Poetin, kun je voor jezelf nog wel eens een vertekend beeld creëren. Dit is gewoon niet hoe het werkt.

Oekraïne een corrupt land vinden, de media-aandacht voor Oekraïne en Zelenskyy overdreven vinden en tevens Poetin zien als een walgelijke dictator en hoofdschuldige van deze hele oorlog, kan allemaal tegelijkertijd.
Als Nederland door een buitenlandse mogendheid aangevallen wordt hoeft de NATO ons niet bij te staan vanwege de toeslagenaffaire, zo iets? 8)7 :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206987542
Hoe hij stand houdt is bewonderenswaardig
Vakman pur sang
  Trouwste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 03:04:11 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_206990551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Tenenkrommend hoe slecht basiskennis omtrent economie vandaag de dag is. Holy shit.
Ik erger me meer aan Engelse woorden en uitdrukkingen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 03:05:35 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_206990552
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe hij stand houdt is bewonderenswaardig
Tuurlijk. Maar dat is denk ik niet het punt. Als-ie gisteren was doodgeschoten verdiende hij het nog steeds. Ik denk dat de moed wordt beloond. ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206990636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als Nederland door een buitenlandse mogendheid aangevallen wordt hoeft de NATO ons niet bij te staan vanwege de toeslagenaffaire, zo iets? 8)7 :')
Nee, als Nederland aangevallen wordt hoeft Rutte niet virtueel gepijpt te worden in Time magazine vanwege de toeslagenaffaire.
pi_206990803
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ondanks dat ik zeker respect heb voor Zelensky had ik het de Iraanse vrouwen nog meer gegund. De moed die zij vertonen is ongekend.
twitter
Nait Soezn Moar Broezn
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 december 2022 @ 09:00:44 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206991088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 03:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik erger me meer aan Engelse woorden en uitdrukkingen.

:T
Bedankt voor je bijdrage

:T
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206991108
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Nee, als Nederland aangevallen wordt hoeft Rutte niet virtueel gepijpt te worden in Time magazine vanwege de toeslagenaffaire.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206991162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is dan ook geen teken van erkenning of respect. Het gaat er om welke persoon ten goeden of ten kwade belangrijk is geweest binnen het huidige tijdsgewricht
Dan had Biden hem moeten krijgen, want Biden (de VS) is de drijvende kracht achter de oorlog.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 09:17:16 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_206991208
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan had Biden hem moeten krijgen, want Biden (de VS) is de drijvende kracht achter de oorlog.
Die is het al geweest.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206991259
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan had Biden hem moeten krijgen, want Biden (de VS) is de drijvende kracht achter de oorlog.
Je schrijft Poetin verkeerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206991264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is dan ook geen teken van erkenning of respect. Het gaat er om welke persoon ten goeden of ten kwade belangrijk is geweest binnen het huidige tijdsgewricht
Dan zou Poetin die titel meer toekomen dan Zelensky.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 december 2022 @ 09:26:00 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206991301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zou Poetin die titel meer toekomen dan Zelensky.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Omdat Zelensky z'n rug recht heeft gehouden is Rusland (met het tweede leger van de wereld..)in elkaar gedonderd/aan het donderen met enorme implicaties op economisch, geopolitiek etc vlak als gevolg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206991310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

Dat is ook maar een kwestie van gebacked worden door het Westen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 december 2022 @ 09:28:06 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206991322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is ook maar een kwestie van gebacked worden door het Westen.
De slag om kiev is vrijwel op "eigen kracht" gewonnen. In ieder geval de keuze van zelensky om te blijven en niet op te geven/in te geven.

En dat was ook meteen beslissend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 09:46:05 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206991437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zou Poetin die titel meer toekomen dan Zelensky.
Poetin bereikte niks behalve door iedereen uitgekotst te worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206991463
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]

MIsschien moet je dit even onder ctrl C/ctrl V zetten, want dit gaat vast nog wel een aantal keren terugkomen.

Overigens wordt dan ook genegeerd dat Zelensky en 'the spirit of the Ukranian people' tezamen zijn uitgeroepen tot PotY.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206991485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Snap het corruptie argument ook niet helemaal. We moeten het volk van Oekraine niet helpen omdat hun politici net zo corrupt zijn als Rusland? Sinds wanneer is dat een vereiste om een volk van genocide te redden?
Oekraine was sinds ze dichter bij het westen aanschurkten rap aan het dalen op de corruptielijst. Dat kost nu eenmaal een tijdje. Ze stonden ongeveer gelijk met Rusland en je ziet het: Als de Russische invloedsfeer vermindert, neemt de corruptie af.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206991590
Volgens mij zouden er een paar users ontzettend door de mand vallen als er IP adressen bij Posts zouden staan. :')
pi_206991861
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
De FvD aanhang stelt dit niet op prijs zo te zien, de rest van de wereld wel.
De FvD aanhang is weer eens hypocriet gezien het feit dat hun grote leider zelf een corrupte leugenaar is.
pi_206993070
quote:
Moskou verwijt Time ‘Russofobie’ met uitroepen Zelenski tot Persoon van het Jaar
Moskou heeft donderdag kritiek geleverd op het uitroepen van de Oekraïense president Volodimir Zelenski tot Persoon van het Jaar door Time en het roemen van de 'Oekraïense spirit' voor het verzet tegen de Russische invasie.

,,We zien dat de redactionele lijn van deze publicatie niet verder gaat dan de heersende stroming in heel Europa, die zich kenmerkt door absolute blindheid en Russofobie", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov tegen verslaggevers. Hij benadrukte dat het conflict 'morgen zou kunnen eindigen als hij (Zelenski) dat wenst.'

Rusland is volgens Peskov nog steeds van plan om de geannexeerde Oekraïense regio's Donetsk, Loehansk, Cherson en Zaporizja te 'bevrijden' (van nazi's). Russische functionarissen presenteren Zelenski als de leider van een kliek 'nazi's' of 'drugsverslaafden' en hekelen zijn weigering om met de Russische president Vladimir Poetin te onderhandelen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-het-jaar~ab7f1c4a/
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206996372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:')
Russofobie... :'( :') ;( :'( :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 december 2022 @ 21:05:50 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206999578
Inb4 Russen zijn de nieuwe Joden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206999893
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
Inb4 Russen zijn de nieuwe Joden.
Russen zijn de nieuwe moslims
Islam..islamofobie / slachtofferrol.. past wel op het Russische gespuis
pi_207000637
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:02 schreef tong80 het volgende:
Het Amerikaanse tijdschrift Time heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski uitgeroepen tot persoon van het jaar. Daarnaast roemt het ook de "Oekraïense spirit" voor het verzet dat het land heeft geboden tegen de invasie van Rusland dit jaar.

[ afbeelding ]

Time noemt de keuze dit jaar de "duidelijkste" in tijden. Het tijdschrift zegt dat de wereld onmogelijk om Zelenski heen kon dit jaar, "of hij je nu vervult met hoop of met angst". Time prijst Zelenski's beslissing om na de inval in februari in Kiev te blijven en denkt dat zijn vele toespraken in de daaropvolgende weken en maanden een geopolitieke aardverschuiving hebben veroorzaakt. Zelenski wist een groot deel van de wereld aan zijn kant te krijgen en vroeg succesvol om hulp: financieel, materieel en humanitair. "De Oekraïense president was overal."

Volgens Time staan Zelenski en Oekraïne voor het dominante verhaal van het jaar in heel de wereld. Zelenski slaagde erin de aandacht van de wereld vast te houden. Ook in andere landen bleef de betrokkenheid groot door bijvoorbeeld het opvangen van vluchtelingen of het opzetten van hulpacties. De blauw-gele vlag uit solidariteit was niet alleen veel op sociale media te zien, maar wapperde over de hele wereld.

Time kiest sinds 1927 jaarlijks een persoon die de meeste invloed heeft gehad. De titel kan ook naar meerdere personen gaan, wat in 2020 het geval was met president Joe Biden en zijn vicepresident Kamala Harris. In 2019 was Greta Thunberg persoon van het jaar en vorig jaar ging de eer naar Elon Musk.

In 2007 riep Time de Russische president Vladimir Poetin uit tot persoon van het jaar. Rusland zou dankzij hem weer een serieuze wereldmacht zijn geworden na jaren van chaos, maar het tijdschrift erkende toen ook dat dat ten koste was gegaan van democratische principes in het land.

https://www.telegraaf.nl/(...)persoon-van-het-jaar

:T
Misschien zijn het m'n ogen, maar één van de coaches van de Uruguayaanse Voice lijkt als twee druppels water op Zelensky.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')