Waar vind je meestal in de steden die blikjes?quote:Op maandag 17 april 2023 15:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Kleine update, vind sinds de invoering dagelijks steeds meer blikken met statiegeld logo, waren het begin april nog maar enkele. Nu al minstens 20/30 blikken met logo in goede staat en dan is het meeste aanbod in de winkels nog voorzien van wegwerp voorraden. Als die trend doorzet zal ik gedurende de tijd dagelijks meer blikjes gaan vinden. Die oude voorraden zijn straks volledig uitverkocht en kunnen jongeren die nu nog prijsbewust blikken (six packs of groter) willen inkopen zonder logo straks alleen maar statiegeld blikken kopen. En uiteraard netjes weggooien of achterlaten voor mij.
Schijnbaar worden blikjes nog steeds als een wegwerp verpakking beschouwd. Komt mij wel goed uit. Als ik over een maand dagelijks meer dan 100 stuks kan vinden heb ik mijn dagelijks boodschappen ruimschoots eruit gehad.
Momenteel staan er 12 big choppers vol met Nederlandse flessen en blikken in mijn extra kamer om schoongemaakt, geressorteerd en klaargemaakt te worden voor inleveren en nog ruim 500 Deutsche fand flaschen und dose die elk 025 euro waard zijn en bij mij vlak over de grens bij de Lidl probleemloos worden ingenomen.
Ik doe dat nog steeds want nog geen blikje gehad met statiegeld.quote:Op dinsdag 18 april 2023 01:15 schreef BasEnAad het volgende:
Een beetje irritant is het wel, vroeger gooide ik ze gewoon netjes bij het plastic-afval. Dat was ook een van de redenen dat ik altijd blikjes kocht; het gemak.
Maar de blikjes bewaren en inleveren is ook geen ramp, als je ze gewoon leegdrinkt heb je echt geen last van plakkerige tassen.
Pfff, nou let maar op. Je zal ze toch om moeten spoelen want er blijft altijd wat inzitten.quote:Op dinsdag 18 april 2023 01:15 schreef BasEnAad het volgende:
Een beetje irritant is het wel, vroeger gooide ik ze gewoon netjes bij het plastic-afval. Dat was ook een van de redenen dat ik altijd blikjes kocht; het gemak.
Maar de blikjes bewaren en inleveren is ook geen ramp, als je ze gewoon leegdrinkt heb je echt geen last van plakkerige tassen.
Gewoon in parken en plaatsen waar bankjes staan en waar mensen kunnen chillen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:05 schreef BMW1993 het volgende:
Waar vind je meestal in de steden die blikjes?
Ik zou ze ook wel willen opruimen, maar om eerlijk te zijn zie ik sporadisch blikjes liggen.
Zie het nog steeds als een manier om zwervers / armlastigen met tijd over toch aan het werk te krijgen.quote:Op maandag 17 april 2023 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor iemand die niet kan werken maak je er een hoop werk van.
Als je het toch overschenkt kun je dat goedkoper uit grote pakken doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)over-statiegeld.html
In de Efteling is verwarring ontstaan over het betalen van statiegeld voor een zomers drankje. Voor een frozen Fristi of een frozen Chocomel moeten bezoekers 4,50 euro betalen, plus 15 eurocent statiegeld. Ze krijgen echter geen verpakking mee waar daadwerkelijk statiegeld op zit.
Medewerkers schenken de Fristi en Chocomel uit kleine blikjes met statiegeld. Officieel moeten ze checken of consumenten die verpakking willen hebben, maar in de praktijk gooien personeelsleden de blikjes gewoon weg. Klanten zijn hun 15 eurocent dan automatisch kwijt.
Een medewerker hoort het eigenlijk te vragen", geeft een Efteling-woordvoerder aan. Het systeem riep de afgelopen weken al regelmatig vragen op bij bezoekers. Er komt een oplossing voor, want binnenkort worden beide drankjes geserveerd vanuit grote pakken. Statiegeld is dan verleden tijd.
Villa Pardoes
Het statiegeld van de blikjes die de Efteling inneemt, gaat overigens niet verloren. Dat doneert het attractiepark aan Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun familie..
Tja er is over te zeggen
Gewoon een bordje dat jouw 15 cent naar goed doel gaat .
Denk niet dat er iemand wat om geeft.
Nu lopen ze deze donatie mis.
En uit pak ?
Pak is beperkt houdbaar na open of ze bedoelen die kliene pakjes die je mee neemt naar school?
¤4,50??!!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)over-statiegeld.html
In de Efteling is verwarring ontstaan over het betalen van statiegeld voor een zomers drankje. Voor een frozen Fristi of een frozen Chocomel moeten bezoekers 4,50 euro betalen, plus 15 eurocent statiegeld. Ze krijgen echter geen verpakking mee waar daadwerkelijk statiegeld op zit.
Medewerkers schenken de Fristi en Chocomel uit kleine blikjes met statiegeld. Officieel moeten ze checken of consumenten die verpakking willen hebben, maar in de praktijk gooien personeelsleden de blikjes gewoon weg. Klanten zijn hun 15 eurocent dan automatisch kwijt.
Een medewerker hoort het eigenlijk te vragen", geeft een Efteling-woordvoerder aan. Het systeem riep de afgelopen weken al regelmatig vragen op bij bezoekers. Er komt een oplossing voor, want binnenkort worden beide drankjes geserveerd vanuit grote pakken. Statiegeld is dan verleden tijd.
Villa Pardoes
Het statiegeld van de blikjes die de Efteling inneemt, gaat overigens niet verloren. Dat doneert het attractiepark aan Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun familie..
Tja er is over te zeggen
Gewoon een bordje dat jouw 15 cent naar goed doel gaat .
Denk niet dat er iemand wat om geeft.
Nu lopen ze deze donatie mis.
En uit pak ?
Pak is beperkt houdbaar na open of ze bedoelen die kliene pakjes die je mee neemt naar school?
Pretparkprijzen.quote:
Dat ligt heel erg aan de locatie, ik heb vanmiddag met mijn jongste zoon en kleinzoon ergens wat gedronken en was ¤ 7,80 kwijt voor een Fristi, Coca Cola en Chaudfontaine blauw.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Pretparkprijzen.
Wat kost tegenwoordig in NL een drankje op een terras?
Zover ik weet ben je voor een pils al snel een 4 tot 5 euro kwijt.
¤4,65, maar dan wel 15 cent doneren aan een goed doel. De weldoeners.quote:
Jie-Ja-Jettenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:29 schreef ludovico het volgende:
Welke zielepoot heeft die wet eigenlijk verzonnen en wie hebben hem allemaal goedgekeurd?
Rob Jettenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:29 schreef ludovico het volgende:
Welke zielepoot heeft die wet eigenlijk verzonnen en wie hebben hem allemaal goedgekeurd?
Dan moeten ze maar weer een bel installeren waar je op moet drukken zodat een medewerker je statiegeldflessen- en blikken sorteert en je een bonnetje geeft.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rob Jetten
Ellende. Die automaat is geregeld defect, hapert voortdurend, er staat vaak een lange rij van mensen die er staan te tobben en die automaat plakt ook nog eens langs alle kanten.
Precies wat ik deze week ook ervaren heb. Vreselijkquote:Op donderdag 27 juli 2023 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rob Jetten
Ellende. Die automaat is geregeld defect, hapert voortdurend, er staat vaak een lange rij van mensen die er staan te tobben en die automaat plakt ook nog eens langs alle kanten.
Daar hebben ze de mensen niet voor. Je mag bij supermarkten al blij zijn tegenwoordig als er iemand is die die automaat weer aan kan slingeren als die er weer eens uit klapt en voldoende kassapersoneel, zodat je niet eindeloos in de rij staat te wachten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar weer een bel installeren waar je op moet drukken zodat een medewerker je statiegeldflessen- en blikken sorteert en je een bonnetje geeft.
gek genoeg krijgen WW-ers die solliciteren bij de super bijna direct een afwijzingsmail...quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar hebben ze de mensen niet voor. Je mag bij supermarkten al blij zijn tegenwoordig als er iemand is die die automaat weer aan kan slingeren als die er weer eens uit klapt en voldoende kassapersoneel, zodat je niet eindeloos in de rij staat te wachten.
Die zullen wel te duur zijn. Zie er vooral kindsoldaten rondlopen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:36 schreef Joost1991 het volgende:
[..]
gek genoeg krijgen WW-ers die solliciteren bij de super bijna direct een afwijzingsmail...
Dat had je nou echt níet kunnen verwachten, dat is toch erg.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:05 schreef Aether het volgende:
Volgens de gemeente worden vuilnisbakken opengetrokken door mensen die uit zijn op statiegeld. Dit leidt niet alleen tot meer zwerfafval, maar ook tot kapotte prullenbakken, schrijft verantwoordelijk wethouder Zita Pels in een brief aan de gemeenteraad.
Misschien dat het door daklozen komt?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat had je nou echt níet kunnen verwachten, dat is toch erg.
Natuurlijk komt het door daklozen (en geef ze eens ongelijk) en in elke willekeurig stad waar dat al is ingevoerd, zie je hetzelfde beeld. Daar komt nog eens bij dat werkelijk niemand voor 15 cent urenlang met een plakkerig leeg blikje gaat rondlopen als ze op het station even een Red Bull kopen, dus dat het beoogde milieueffect ook totaal verwaarloosbaar is.quote:
Ok, dan is het probleem makkelijk op te lossen, toch?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het door daklozen (en geef ze eens ongelijk) en in elke willekeurig stad waar dat al is ingevoerd, zie je hetzelfde beeld. Daar komt nog eens bij dat werkelijk niemand voor 15 cent urenlang met een plakkerig leeg blikje gaat rondlopen als ze op het station even een Red Bull kopen, dus dat het beoogde milieueffect ook totaal verwaarloosbaar is.
Iets aan daklozen doen? Zo links zijn we hier ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ok, dan is het probleem makkelijk op te lossen, toch?
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het door daklozen (en geef ze eens ongelijk) en in elke willekeurig stad waar dat al is ingevoerd, zie je hetzelfde beeld. Daar komt nog eens bij dat werkelijk niemand voor 15 cent urenlang met een plakkerig leeg blikje gaat rondlopen als ze op het station even een Red Bull kopen, dus dat het beoogde milieueffect ook totaal verwaarloosbaar is.
Dakloos is misschien wat te eng gedefinieerd, maar in ieder geval mensen ver onder de armoedegrens.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:05 schreef Aether het volgende:
Meer afval op straat in Amsterdam door 'statiegeldproblematiek'
https://nos.nl/l/2484489
Sinds de invoering van statiegeld op kleine flesjes en blikjes ligt er in Amsterdam meer afval op straat. De gemeente spreekt van 'statiegeldproblematiek' en neemt maatregelen.
Volgens de gemeente worden vuilnisbakken opengetrokken door mensen die uit zijn op statiegeld. Dit leidt niet alleen tot meer zwerfafval, maar ook tot kapotte prullenbakken, schrijft verantwoordelijk wethouder Zita Pels in een brief aan de gemeenteraad.
De gemeente werkt momenteel aan structurele oplossingen, maar op korte termijn worden ook maatregelen genomen. Zo krijgen sommige prullenbakken sloten zodat ze niet opengetrokken kunnen worden. Defecte prullenbakken worden gerepareerd, schrijft AT5.
Zijn het ook niet, je ziet voornamelijk kleine jochies leuren met die blikjes.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.
Nee, ik noem het effect van statiegeld verwaarloosbaar. Er staan bij mij voor de deur gewoon bakken voor blik (en plastic en drinkpakken), net als in iedere stad. Die 15 cent gaat het verschil niet uitmaken.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen.
Je glazen bierflesjes waar maar 10 cent statiegeld op zit breng je toch ook niet naar de glasbak voor je deur en lever je wel netjes in.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ik noem het effect van statiegeld verwaarloosbaar. Er staan bij mij voor de deur gewoon bakken voor blik (en plastic en drinkpakken), net als in iedere stad. Die 15 cent gaat het verschil niet uitmaken.
Dat achteraf scheiden van metalen, zowel de ferro als de non ferro is werkelijk peanuts. Alval kan voor of na het verbranden over een lopende band, je brengt een elektrisch veld aan en de metalen schieten allen een kant op.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.
Mja, in grote steden is pmd vooraf scheiden niet meer rendabel en kan er beter uit de grote hoop via automatisering worden gescheiden. Ligt wat genuanceerder dus.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.
Ja mee eens, weer niet goed over nagedacht.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.
Fucking hell zeg.
Pas maar op, straks vind de VVD dat bijstand nog naar beneden kan omdat er met blikjes rapen extra inkomsten gegenereerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja mee eens, weer niet goed over nagedacht.
Maar.... hier ligt ook wel een dieper probleem dan blikjes of statiegeld. Dat er blijkbaar zoveel mensen blikjes moeten zoeken voor een paar euro. Dat is eigenlijk het werkelijke probleem. Maar de gemiddelde VVDer zal idd het statiegeld de schuld geven.
Ja, dit zag niemand daar aankomen natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.
Fucking hell zeg.
Tsja de winst van de supermarkten mag er niet onder lijden he. Nooit. Dat zou echt een zonde zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:51 schreef stalybridge het volgende:
Ik lever tot nu toe netjes mijn blikjes in. Laatst dacht ik wel waar ben ik mee bezig.
Eerst wachten tot ik kon inleveren, dan plakhanden voor 1,65 euro. Vervolgens mijn plastic tas weggegooid ivm plakken en een beetje vocht in de tas. Dus vervolgens een nieuwe tas gekocht, die tegenwoordig 0,75 euro kost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |