Ok, dan is het probleem makkelijk op te lossen, toch?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het door daklozen (en geef ze eens ongelijk) en in elke willekeurig stad waar dat al is ingevoerd, zie je hetzelfde beeld. Daar komt nog eens bij dat werkelijk niemand voor 15 cent urenlang met een plakkerig leeg blikje gaat rondlopen als ze op het station even een Red Bull kopen, dus dat het beoogde milieueffect ook totaal verwaarloosbaar is.
Iets aan daklozen doen? Zo links zijn we hier ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ok, dan is het probleem makkelijk op te lossen, toch?
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het door daklozen (en geef ze eens ongelijk) en in elke willekeurig stad waar dat al is ingevoerd, zie je hetzelfde beeld. Daar komt nog eens bij dat werkelijk niemand voor 15 cent urenlang met een plakkerig leeg blikje gaat rondlopen als ze op het station even een Red Bull kopen, dus dat het beoogde milieueffect ook totaal verwaarloosbaar is.
Dakloos is misschien wat te eng gedefinieerd, maar in ieder geval mensen ver onder de armoedegrens.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:05 schreef Aether het volgende:
Meer afval op straat in Amsterdam door 'statiegeldproblematiek'
https://nos.nl/l/2484489
Sinds de invoering van statiegeld op kleine flesjes en blikjes ligt er in Amsterdam meer afval op straat. De gemeente spreekt van 'statiegeldproblematiek' en neemt maatregelen.
Volgens de gemeente worden vuilnisbakken opengetrokken door mensen die uit zijn op statiegeld. Dit leidt niet alleen tot meer zwerfafval, maar ook tot kapotte prullenbakken, schrijft verantwoordelijk wethouder Zita Pels in een brief aan de gemeenteraad.
De gemeente werkt momenteel aan structurele oplossingen, maar op korte termijn worden ook maatregelen genomen. Zo krijgen sommige prullenbakken sloten zodat ze niet opengetrokken kunnen worden. Defecte prullenbakken worden gerepareerd, schrijft AT5.
Zijn het ook niet, je ziet voornamelijk kleine jochies leuren met die blikjes.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vraag me onderhand serieus af of het alleen maar daklozen zijn.
Nee, ik noem het effect van statiegeld verwaarloosbaar. Er staan bij mij voor de deur gewoon bakken voor blik (en plastic en drinkpakken), net als in iedere stad. Die 15 cent gaat het verschil niet uitmaken.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen.
Je glazen bierflesjes waar maar 10 cent statiegeld op zit breng je toch ook niet naar de glasbak voor je deur en lever je wel netjes in.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, ik noem het effect van statiegeld verwaarloosbaar. Er staan bij mij voor de deur gewoon bakken voor blik (en plastic en drinkpakken), net als in iedere stad. Die 15 cent gaat het verschil niet uitmaken.
Dat achteraf scheiden van metalen, zowel de ferro als de non ferro is werkelijk peanuts. Alval kan voor of na het verbranden over een lopende band, je brengt een elektrisch veld aan en de metalen schieten allen een kant op.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.
Mja, in grote steden is pmd vooraf scheiden niet meer rendabel en kan er beter uit de grote hoop via automatisering worden gescheiden. Ligt wat genuanceerder dus.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afval eerder scheiden een verwaarloosbaar milieueffect noemen. Mensen die blijkbaar niet kunnen bedenken hoe energie intensief het achteraf scheiden van afval uit een grote berg is.
Ja mee eens, weer niet goed over nagedacht.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.
Fucking hell zeg.
Pas maar op, straks vind de VVD dat bijstand nog naar beneden kan omdat er met blikjes rapen extra inkomsten gegenereerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja mee eens, weer niet goed over nagedacht.
Maar.... hier ligt ook wel een dieper probleem dan blikjes of statiegeld. Dat er blijkbaar zoveel mensen blikjes moeten zoeken voor een paar euro. Dat is eigenlijk het werkelijke probleem. Maar de gemiddelde VVDer zal idd het statiegeld de schuld geven.
Ja, dit zag niemand daar aankomen natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt echt top man, dit ambtenaren bureautheorie idee.
Fucking hell zeg.
Tsja de winst van de supermarkten mag er niet onder lijden he. Nooit. Dat zou echt een zonde zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:51 schreef stalybridge het volgende:
Ik lever tot nu toe netjes mijn blikjes in. Laatst dacht ik wel waar ben ik mee bezig.
Eerst wachten tot ik kon inleveren, dan plakhanden voor 1,65 euro. Vervolgens mijn plastic tas weggegooid ivm plakken en een beetje vocht in de tas. Dus vervolgens een nieuwe tas gekocht, die tegenwoordig 0,75 euro kost
Energydrink van de markt halen levert meer op. Voor maatschappij èn milieu.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:28 schreef Basp1 het volgende:
Alle al van te voren gescheiden afvalstromen leveren positieve milieu effecten op.
Ik spoel ze altijd gewoon even om met water, doe ik ook met bierflesjesquote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:42 schreef qajariaq het volgende:
Het nadeel van inleveren vind ik dat je blik niet meer plat mag maken als je onderweg bent. Plus toch wel stank na twee dagen.
Maar onderweg is water schaars als je het zelf mee moet slepen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik spoel ze altijd gewoon even om met water, doe ik ook met bierflesjes
Iedere dag 30x voor gewaarschuwd door mensen die er wel verstand van hebben, maar hey, ff doordrukken is belangrijker he.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, dit zag niemand daar aankomen natuurlijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |