Meestal worden die niet zo lang van te voren aangekondigd.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:29 schreef MadMaster het volgende:
Nadat de pet-flesjes van statiegeld werden voorzien, ben ik overgestapt naar blikjes.
Begint dat gezeur daar nu ook weer mee...
Een pet-fles kan je nog afsluiten, een leeg blikje niet meer.
Wordt een vieze, plakkerige kledderbende...
Of mogen we nog hopen op een 1 april grap?
Ik haal wel eens bier in blik. Handiger meenemen onderweg. Ga me op een alternatief beraden. Wijn overgieten in plastic flesjes of zo.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:30 schreef monkyyy het volgende:
Al die smerige blikjes dagen/weken in een zak bewaren en die stinkende rotzooi dan mee de winkel inslepen en die één voor één in een gat in de muur stoppen.
Getsie.
Die het niet eens zijn met mij!!!!!!!!quote:
Dit, vooral dit.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Linkse ideeën maken dit land helemaal kapot en het zadelt de burgers op met extra kosten, irritatie en handelingen.
In de regentonquote:Op maandag 27 maart 2023 17:21 schreef Gunner het volgende:
Spoel je ze even om met water. Beetje nadenken hoor.
Altijd die problemen te willen blijven zien. #denkinoplossingen
Sorry, ik koop bewust al geen plastic flessen meer, omdat ik geen zin heb heb om er nog naar om te hoeven kijken als de flessen leeg zijn. Zal ik nu de boel wel gaan omspoelen...quote:Op maandag 27 maart 2023 17:21 schreef Gunner het volgende:
Spoel je ze even om met water. Beetje nadenken hoor.
Altijd die problemen te willen blijven zien. #denkinoplossingen
Toch op z'n minst niet in die voor het restafval?quote:Op maandag 27 maart 2023 17:31 schreef MadMaster het volgende:
Mag je gemakzuchtig vinden of wat dan ook, voor mij is het gewoon verpakkingsafval en afval gaat hier netjes de vuilnisbak in...
De gemeente Amsterdam zamelt het plastic al 2 jaar niet meer apart in.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Toch op z'n minst niet in die voor het restafval?
Amsterdamquote:Op maandag 27 maart 2023 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam zamelt het plastic al 2 jaar niet meer apart in.
Tot dat moment kon ik het dus makkelijk kwijt en heb ik het ook keurig gescheiden, maar sindsdien hoeft dat dus niet meer.
Ik heb nu nog keuze uit GFT afval en restafval. Meer smaken hebben we hier niet meer.
Dus ja, de blikjes gaan toch wel in de restafval bak...
Zo lang je ze in de vullisbak gooit is dat niet echt een milieu probleem. Na verbranden piepen ze alle metalen er toch wel weer uit. Je kan hooguit stellen dat het een handeling extra is. Een berg blikjes met weinig vervuiling is uiteraard goedkoper te recyclen dan die plukjes die je uit de as kan schieten na verbranding.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:44 schreef MadMaster het volgende:
Dus ja, de blikjes gaan toch wel in de restafval bak...
Goeie business...quote:Op maandag 17 april 2023 15:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Kleine update, vind sinds de invoering dagelijks steeds meer blikken met statiegeld logo, waren het begin april nog maar enkele. Nu al minstens 20/30 blikken met logo in goede staat en dan is het meeste aanbod in de winkels nog voorzien van wegwerp voorraden. Als die trend doorzet zal ik gedurende de tijd dagelijks meer blikjes gaan vinden. Die oude voorraden zijn straks volledig uitverkocht en kunnen jongeren die nu nog prijsbewust blikken (six packs of groter) willen inkopen zonder logo straks alleen maar statiegeld blikken kopen. En uiteraard netjes weggooien of achterlaten voor mij.
Schijnbaar worden blikjes nog steeds als een wegwerp verpakking beschouwd. Komt mij wel goed uit. Als ik over een maand dagelijks meer dan 100 stuks kan vinden heb ik mijn dagelijks boodschappen ruimschoots eruit gehad.
Momenteel staan er 12 big choppers vol met Nederlandse flessen en blikken in mijn extra kamer om schoongemaakt, geressorteerd en klaargemaakt te worden voor inleveren en nog ruim 500 Deutsche fand flaschen und dose die elk 025 euro waard zijn en bij mij vlak over de grens bij de Lidl probleemloos worden ingenomen.
Hoe werkt dat dan... ga je dan met 12 big choppers de supermarkt in en sta je dan een half uur lang al dat lege fust in die automaat te stoppen?quote:Op maandag 17 april 2023 15:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Kleine update, vind sinds de invoering dagelijks steeds meer blikken met statiegeld logo, waren het begin april nog maar enkele. Nu al minstens 20/30 blikken met logo in goede staat en dan is het meeste aanbod in de winkels nog voorzien van wegwerp voorraden. Als die trend doorzet zal ik gedurende de tijd dagelijks meer blikjes gaan vinden. Die oude voorraden zijn straks volledig uitverkocht en kunnen jongeren die nu nog prijsbewust blikken (six packs of groter) willen inkopen zonder logo straks alleen maar statiegeld blikken kopen. En uiteraard netjes weggooien of achterlaten voor mij.
Schijnbaar worden blikjes nog steeds als een wegwerp verpakking beschouwd. Komt mij wel goed uit. Als ik over een maand dagelijks meer dan 100 stuks kan vinden heb ik mijn dagelijks boodschappen ruimschoots eruit gehad.
Momenteel staan er 12 big choppers vol met Nederlandse flessen en blikken in mijn extra kamer om schoongemaakt, geressorteerd en klaargemaakt te worden voor inleveren en nog ruim 500 Deutsche fand flaschen und dose die elk 025 euro waard zijn en bij mij vlak over de grens bij de Lidl probleemloos worden ingenomen.
Voor iemand die niet kan werken maak je er een hoop werk van.quote:Op maandag 17 april 2023 15:12 schreef -Hakuna- het volgende:
De inkomsten worden natuurlijk netjes opgegeven bij de uitkeringsinstantie.quote:Op maandag 17 april 2023 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor iemand die niet kan werken maak je er een hoop werk van.
Waar vind je meestal in de steden die blikjes?quote:Op maandag 17 april 2023 15:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik doe dat nog steeds want nog geen blikje gehad met statiegeld.quote:Op dinsdag 18 april 2023 01:15 schreef BasEnAad het volgende:
Een beetje irritant is het wel, vroeger gooide ik ze gewoon netjes bij het plastic-afval. Dat was ook een van de redenen dat ik altijd blikjes kocht; het gemak.
Maar de blikjes bewaren en inleveren is ook geen ramp, als je ze gewoon leegdrinkt heb je echt geen last van plakkerige tassen.
Pfff, nou let maar op. Je zal ze toch om moeten spoelen want er blijft altijd wat inzitten.quote:Op dinsdag 18 april 2023 01:15 schreef BasEnAad het volgende:
Een beetje irritant is het wel, vroeger gooide ik ze gewoon netjes bij het plastic-afval. Dat was ook een van de redenen dat ik altijd blikjes kocht; het gemak.
Maar de blikjes bewaren en inleveren is ook geen ramp, als je ze gewoon leegdrinkt heb je echt geen last van plakkerige tassen.
Gewoon in parken en plaatsen waar bankjes staan en waar mensen kunnen chillen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:05 schreef BMW1993 het volgende:
Waar vind je meestal in de steden die blikjes?
Ik zou ze ook wel willen opruimen, maar om eerlijk te zijn zie ik sporadisch blikjes liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |