capricia | zondag 27 november 2022 @ 23:59 |
(niet mijn OP, deel 2) Als GroenLinks de baas is in je stad krijg je dit https://www.rtvutrecht.nl(...)aat-betaald-parkeren | |
Whiskers2009 | maandag 28 november 2022 @ 00:05 |
Tis al prijzig @capricia Maar het leek mij een wijk die én aan mijn behoefte aan snel en goed OV voldoet én aan mijn eis nabij de binnenstad te zitten én nog redelijk rustig is. Al is er ook vrij veel nieuwbouw inmiddels. | |
Whiskers2009 | maandag 28 november 2022 @ 00:06 |
Maar goed, is nogal off topic, excuus! | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 00:08 |
Prima zaak. Al dat gehuil van mensen die menen dat het voor bewoners onbetaalbaar wordt slaat natuurlijk nergens op: bewoners komen gewoon in aanmerking voor een parkeervergunning, de dagjesmensen niet. Een parkeervergunning kost je nu zo'n ¤100 per jaar voor de goedkoopste zones, dus dat zal niet veel meer worden in de gebieden waar het nu nog 'gratis' is (als je een plekje weet te bemachtigen). Echt, waar hebben we het over. Kleingeld in de context van wat zo'n koekblik je kost. Sowieso al de vanzelfsprekendheid dat je je auto gratis voor je deur op gemeentegrond zou moeten kunnen zetten in een stad die uit de voegen barst . Kan niet wachten (ik woon ongeveer op de grens betaald/niet betaald). [ Bericht 13% gewijzigd door Isdatzo op 28-11-2022 00:15:23 ] | |
Whiskers2009 | maandag 28 november 2022 @ 00:14 |
Nou ben ik gewend aan erger dan een parkeervergunning (veel duurder), maar hoe is dat niet tof vinden zeiken? | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 00:16 |
Waarom zou ik extra kosten als bewoner willen terwijl er hier (buiten de stad, op 11 km afstand) geen parkeerproblemen zijn? Lijkt me zaak van de bewoners en niet van iemand van GroenLinks met de instelling:
| |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 00:17 |
https://pki.utrecht.nl/Lo(...)6749c2e66a169466bace Nou, blader het vorige deel eens door zou ik zeggen . | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 00:23 |
Het is niet alleen een parkeervergunning hè. Als ik mijn kind naar zwemles wil rijden, boodschappen wil doen in een lokaal winkelcentrum etc, moet ik als bewoner parkeerkosten gaan betalen. Terwijl er hier in de buitengebieden geen parkeerproblemen zijn. En ik gewoon mijn auto kwijt kan bij de slager in Vleuten etc. Waarom die extra kosten? | |
Alexandrian | maandag 28 november 2022 @ 01:31 |
Prima initiatief. Autorijders gaan maar betalen voor hun overlast. | |
leeell | maandag 28 november 2022 @ 01:50 |
Terecht, elke stad autovrij. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 02:26 |
Hoe debiel ben je als je met de auto naar Utrecht gaat rijden ipv gewoon met het OV gaat dan verdien je het ook gewoon omn bij te betalen voor het parkeren hoor, godallemachtig wat ben je dan lui zeg. ' Maar boehoehoehoehoe ik moest toevallig naar een bedrijventerrein aan de rand van de stad bij Rijnsweerd !!' nou dan vraag je of je op het eigen terrein van het bedrijf kan parkeren en anders ga je lekker met de fiets, luiwammes. ' Maar boehoehoe ik kan niet meer zo goed lopen' dan heb je vast een gehandicaptenparkeerkaart en anders zal het met dat kreupele wel meevallen, vetklep. 'Maar boehoehoe ik woon in Schubbekutteveen en het OV duurt te lang' dan rijd je naar je dichtstbijzijnde treinstation, parkeer je daar lekker gratis en ga je alsnog met de trein. Echt helemaal geen enkele sympathie voor mensen die vastgekoekt zitten aan hun vervuilende koekblik, en nee ik stem absoluut geen groenlinks maar hier hebben ze gewoon gelijk in. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 02:28 |
Omdat je te lui bent om met de bakfiets te gaan misschien? | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 02:31 |
Wil je met je stinkende koekblik midden in het centrum kunnen komen? Waarom kom je dan niet hier in Dublin Ierland wonen? Ik moet regelmatig een 4baansweg oversteken op de fiets, en dan heb ik het over 4 rijstroken in één richting en dat midden in het centrum. Parkeren is niet overal gratis maar vaak wel en op zondag is het ook meestal gratis en 'savonds. Dus ik zou zeggen verkoop je appartementje met flinke overwaarde en kom hierheen als je zo vastgeroest zit aan de heilige koe. | |
bijdehand | maandag 28 november 2022 @ 06:08 |
Benzine plus parkeren is goedkoper als ik met mijn vrouw naar Utrecht ga als wanneer we met de trein gaan. | |
bijdehand | maandag 28 november 2022 @ 06:08 |
Maar tering wat een zuurpruimen hier in het topic. | |
Rapporteer-Deze-Gebruiker | maandag 28 november 2022 @ 07:14 |
”Hoe debiel ben je” zou een goede eerste post in zo’n beetje elk topic wat jij opent kunnen zijn. Overigens gaat het over de inwoners van Utrecht die geconfronteerd worden met extra kosten waarvan velen het nut niet inzien. Maar dat is voor mensen zonder auto en/of rijbewijs nogal moeilijk te bevatten kennelijk. | |
warmekermis | maandag 28 november 2022 @ 07:20 |
Vet kut. Uurtje sporten bij een openbare sportzaal wordt op deze manier ook duurder. Afhankelijk van wanneer betaalt moet worden dan. | |
RedFever007 | maandag 28 november 2022 @ 08:10 |
Ach Utrecht de bek vol van groen en duurzaam maar elk straathoekje waar nog een paar grassprieten en wat bomen te vinden zijn moet kapot voor nog meer woningen bijv. Daalsepark http://daalsepark.nl/ Kansloos plan ook weer dit parkeren in die kleine geannexeerde dorpjes te gaan willen invoeren. | |
nattermann | maandag 28 november 2022 @ 08:16 |
Randstadstruggles | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 10:41 |
Ok dan ga je lekker met de auto en niet zeuren over het parkeergeld dan Het is betaald. En waarom zou je met de AUTO naar de sportschool gaan Ga gewoon op de fiets. Hoe moddervet moet je wel niet zijn om IN utrecht te wonen en alsnog met de AUTO naar een andere locatie IN Utrecht te willen gaan Hoe lui ben je dan wel niet. Dat is toch gewoon triest. Ooit gehoord van de fiets, bus of sneltram? | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 10:50 |
Met een parkeervergunning mag je naast je eigen parkeerrayon ook parkeren in de rayons die met hetzelfde nummer beginnen. Geen idee hoe ze de rayons precies gaan indelen, maar het is niet zo dat je moet lappen zodra je buiten je eigen buurt parkeert. Met de auto naar de zwemles of supermarkt zal dus geen probleem moeten zijn (snap niet waarom je dat zou willen tenzij je een keer een stapel kratten bier moet halen voor een feestje of zo, maar oké). Verder een prima manier om onnodig autogebruik te ontmoedigen. | |
arvensis | maandag 28 november 2022 @ 11:07 |
Het is ook nooit goed, hè? Er is een groot woningtekort, maar er mag niet gebouwd worden. Er is een migrantenprbleem, maar ze mogen niet ergens wonen. Duurzaamheid is belangrijk, maar er mag niks gedaan worden om de doelen te behalen. | |
arvensis | maandag 28 november 2022 @ 11:10 |
Ik kan me voorstellen dat veel mensen er blij mee zijn. Zelfs in ons kleine stadje met 40.000 inwoners zit de rand na betaald parkeren/vergunninghouders bom vol met mensen die daar parkeren om de stad in te gaan of die in de stad werken. We waren blij dat parkeren in onze oude straat voor vergunninghouders werd. Idem voor Utrecht, waar dat op veel grotere schaal voorkomt. | |
Homey | maandag 28 november 2022 @ 11:16 |
Migranten krijgen overal in Nederland voorrang op woningen. Al 40 jaar lang. Er zijn genoeg plekken waar wel gebouwd wordt. Er wordt veel gedaan aan verduurzaming. Gebeurt al jaren. Jouw uitspraken slaan dus nergens op. | |
Homey | maandag 28 november 2022 @ 11:18 |
Overigens is de grootste driver van auto problematiek simpelweg de enorme recessie die eraan zit te komen. Dan gaan veel mensen hun tweede auto verkopen. Of zelfs hun eerste auto. Betaald parkeren helpt ook natuurlijk. Eigenlijk is het heel gek dat >95% van de mensen die vaak rijden, dat doen in een vehikel waar 4 mensen in passen. Maar ze zitten in hun eentje erin. Als je daar op een afstandje naar kijkt, zou je zeggen; waarom geen vehikel waar maar 2 mensen in kunnen? Soort mini auto's. Heb je ook minder parkeerplekken nodig. Wat dat betreft is er nog heel veel te winnen. | |
#ANONIEM | maandag 28 november 2022 @ 12:09 |
Ik denk dat auto's waar slechts twee mensen in passen over het algemeen duurder, vervuilender en niet kleiner zijn dan auto's waar meer mensen in kunnen. Dat zijn namelijk meestal sportauto's. | |
-Splash- | maandag 28 november 2022 @ 12:42 |
De dichterswijk is echt super tof. Veel leuke en hippe tentjes (beers en barrels, de pomp, figo, etc...) Ook voor kinderen enorm veel te doen met buurt speeltuinen of rotsoord (diertjes, speeldingen en fietsjes). Ik mis dat echt wel in Zuilen waar dat nog opkomende is. Zeker doen. Alleen jammer van het betaald parkeren. ;-) | |
Whiskers2009 | maandag 28 november 2022 @ 12:43 |
Thanks! | |
torentje | maandag 28 november 2022 @ 13:31 |
Is toch niet erg dat de automobilisten meer moeten gaan betalen om te kunnen sporten? Door het autoverkeer kunnen kinderen namelijk niet meer gratis op straat voor het huis spelen. De gezelligheid is dus weg voor de kinderen. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 13:39 |
Als je te lui bent om naar de sportschool te fietsen heeft dat hele sporten meteen al geen zin meer. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 13:53 |
Jij denkt dat autos gaan verdwijnen Voor de rest is dit ook echt dikke bullshit, want bijvoorbeeld in Leidsche Rijn zijn er openbare speeltuinen, trapveldjes, parken en ander soort speelveldjes aangelegd. Het is meer een beperkte kijk op zaken die is veroorzaakt door een persoonlijke haat. Als de auto weg is dan is het magisch opeens een eenhoorntjes en regenboogjes paradijs geworden... Binnen de kortste tijd zijn de busjes niet uit de straten weg te slaan omdat iedereen toch hun boodschappen shit willen hebben, moet het OV 20x meer rijden omdat mensen toch ergens naar toe moeten en kunnen de koters alsnog niet midden op de lanen spelen omdat ze continu moeten slalommen tussen de fietsers en scooters. Leuk man zo'n beperkte gedachte. | |
DjVero | maandag 28 november 2022 @ 13:53 |
Je zou er maar wonen, kun je ineens voor je parkeerplek betalen én als je bezoek ontvangt, kunnen zij betalen om jou te zien. Gekke stad. | |
skrn | maandag 28 november 2022 @ 13:54 |
Heel Utrecht. Ook Leidsche Rijn? | |
torentje | maandag 28 november 2022 @ 14:08 |
Voor veel mensen van mijn leeftijd is het te laat, als men nu het autoverkeer zou laten verdwijnen. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 14:13 |
Nou speeltuintjes aanleggen Sneltram aanleggen naar delen van Leidsche Rijn die ver van de stations liggen Met de (bak) fiets naar de supermarkt. Opgelost. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 14:14 |
Als je geen parkeerplaats kan betalen moet je misschien de auto wegdoen en gaan fietsen. Als je bezoek te beroerd is om parkeergeld te betalen kan je je afvragen of ze wel echt langs willen komen | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 14:40 |
Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto naar de supermarkt, of de supermarkt met busjes door de straat. Lastig lastig. Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto overal heen, of de frequentie van het OV verhogen. Lastig lastig. Hoe dan ook: de autoluwe of -vrije straten/buurten in Amsterdam en Utrecht zijn er gigantisch op vooruitgegaan. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:30 |
Sommigen hier hebben echt een persoonlijke haat die geen grenzen kent. En van daaruit projecteren ze alles op anderen. Geen enkel argument, alleen persoonlijke haat. Bizar. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:32 |
Vraag me af of dat ook voor ouderen en slecht ter been zijnden geldt. OV wordt overigens dan juist in bepaalde gebieden weer rigoureus afgeschaald. En sowieso: met kloteweer gaan fietsen... | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:35 |
Omdat ze vaak vanuit 0 ook zo ontworpen zijn en omdat voorzieningen dichtbij zijn. Dan is het haalbaar. Niet in Vinex wijken die ontworpen zijn als Vinex wijk woonfabriek ergens ver buiten het centrum met brede lanen en straten waar voorzieningen veel verder weg zijn. Juist een Leidsche Rijn is buiten de stad gelegd om het allemaal infrastructureel makkelijk bereikbaar te krijgen. Iedereen een auto, straten zijn er ook zo op ingericht, dichtbij de snelweg en andere uitvalswegen en dan nu na 20 jaar 'we haten autos u moet maar oprotten met dat kutding van de openbare ruimte'. Compleet ziek. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:36 |
Lijkt er haast op dat er zoveel mogelijk wordt bedacht om comfort (jakkie bah) zo onmogelijk mogelijk te maken... voor de goede zaak, natuurlijk. | |
ReplaR | maandag 28 november 2022 @ 15:36 |
Her OV is de laatste tijd zo extreem onbetrouwbaar dat ik gedwongen met de auto moet meerijden. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:37 |
En ook dat ja; de laatste tijd is het echt genieten, dat OV. Komt 'ie wel? Niet? Wel? Niet? Wel? Nee, toch niet... Maar 9292 zegt van wel... of toch niet... scherm? Wel... niet... misschien... ooit... Anderhalf uur kwijt zijn om thuis te komen, nee dank je. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:39 |
Vrijheid van beweging. Alleen reizen als je echt moet. Anders ga je dat oncomfortabele dure en onbetrouwbare ov niet in. Vraag me ook af wat voor land je wil bereiken als iedereen in zijn eigen beperkte holletje + straatje moet blijven. Krijg je weer datzelfde als vroeger toen reizen alleen te paard of lopend kon. Een hele sterke band met de afkomst. Dat wilde we juist toch niet in Europa? | |
RedFever007 | maandag 28 november 2022 @ 15:40 |
Vooral mensen die zelf geen auto kunnen betalen en in slechte sociale huurwoningen wonen met schimmel in de badkamer en de ratten in de keuken en een studieschuld want geen studie afgemaakt en/of werkend in een slecht betaald retailbaantje De "ik niets dan jij ook niets" mentaliteit, bah! | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:41 |
Het is sowieso allemaal krom... Participeren mensen! Meedoen! Vol op in de samenleving! Maar liever niet met het middel waarmee dat ook echt het snelst te realiseren is. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:41 |
Het wordt alleen maar erger. Juist omdat het onbetrouwbaar en duur is, gaan mensen de auto pakken. Resultaat: schrappen lijnen, minder ov. Resultaat: meer mensen een auto. Resultaat....... | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:42 |
Ik rijd zelden tot nooit auto, omdat ik de luxe heb dat mijn werk dichtbij is... dat betekent niet dat ik daarom maar ervan uitga dat dat voor iedereen geldt. Maar is een beetje een groene waas die mensen voor de ogen krijgen nu, bij het woord 'auto'. | |
RedFever007 | maandag 28 november 2022 @ 15:44 |
Maar jij klaagt dan ook niet namens iedereen die er anders dan jij over denkt | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:46 |
Retourtje Helmond-Breda: 28,60... " " Helmond-Den Bosch: 19.00 " " Helmond-Tilburg 20.80 Ben je de provincie nog niet eens uit. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:49 |
De fok tyfus. Dat is hemelsbreed 62km en dan ben je er nog niet. Want je gaat niet naar het station om daar te blijven. Etto's ninja edit nog even toegevoegd.... | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 15:49 |
Dagkaartje doorsnee bus: 7.30 euro. Die overigens enkel geldt in de stad waar je bent. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 15:53 |
Leidsche Rijn, ja lekker boeiend. Het deel van Utrecht aan de goede kant van het Amsterdam-Rijnkanaal is er blij mee. Maar goed, voor Leidsche Rijn: parkeervergunning en je bent voor een paar tientjes per kwartaal klaar. Nou, poe-hee. Drama. Ellende. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 15:57 |
Dat is ¤36,- Dat is net net net aan goedkoper dan rijden met mijn prima 2de hands auto. Inclusief alles, benzine, onderhoud, belasting.. bla rijdt ik voor ¤0,26 per KM. Ik heb een midden middenklasse. Merk en type kan je opvragen via DM mocht iemand geïnteresseerd zijn. Breda-Helmond met de auto is ong 75km zie ik. 75*2 (heen terug) = 150 km 150* ¤0.26 = ¤39,- Op een tijd die je wil compleet zint, zonder overstap en verlies, in je eigen comfort en veel betrouwbaarder. Voor die ¤3,- zou ik het wel weten. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 15:57 |
Die kunnen gewoon een gehandicaptenkaart krijgen wanneer ze daarvoor in aanmerking komen. Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren zodat een handjevol bejaarden lekker met de auto kan blijven gaan. Dan kan je beter kijken hoe je die ouderen van A naar B krijgt, al dan niet met ontheffing. Hebben we het over "bepaalde gebieden", of hebben we het over Utrecht-stad? Het is wat meid. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 15:59 |
Binnen welke stad? | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 16:02 |
"De hele stad" Het is andersom; kennelijk moet de hele stad autoluw. Verder was het wel duidelijk dat bejaarden er in het participatie-idee van partijen als GL en D66 niet echt meer toe doen. Ouderen moesten langer zelfstandig blijven, thuis wonen, mee blijven doen. Maar nu even niet. Of ja, half. Dat ze volstrekt afhankelijk worden van andermans vervoer. | |
ReplaR | maandag 28 november 2022 @ 16:02 |
Van Utrecht naar Houten voor mij. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:02 |
@capricia !!!! Kijk hier eens. Weer een met dedain. @Isdatzo Gewoon geld harken onder valse voorwendselen. Nooit bedoeld als vergunningsgebied, nooit zo ontworpen en ver ver ver van de stad. Alleen maar omdat een enkel ambtenaartje een persoonlijke haat heeft naar auto's.... We zullen eens gaan voorstellen om de oatmilk pumpkin spice latte's extra te gaan belasten. Je drinkt maar gewoon koffie. Al die extra zaken die in die koffie zitten, 'hebben een onevenredig effect op het milieu ' Gewoon omdat ik een hekel heb aan oatmilk pumpkin spice latte | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:11 |
Je zal toch ook andere zaken je stad in moeten krijgen. Zoals eten en goederen. Zonder infrastructuur, hoe krijg je die in je stad? Egyptische, Griekse, Romeinse, Inca, Aztek, Chinese steden.. Al millennia zien ze er ongeveer hetzelfde uit. Straten- en/ of kanalen plan met gebouwen er tussen. Maar bedenk jij eens iets dan, wees slimmer dan de complete mensheid en verlos ons. Kom dan terug. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:13 |
He, wat raaskal jij nou weer joh? Werkelijk niemand heeft het over de stad compleet ontoegankelijk maken voor gemotoriseerd verkeer. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:14 |
| |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:15 |
ben je dom of doe je alsof. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:18 |
Iedereen altijd met z'n eigen koekblik overal naartoe is gewoon niet haalbaar in de binnenstad. Deal with it. Voor mensen die slecht ter been zijn kan je oplossingen verzinnen (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen). Dat betekent niet dat je de hele stad maar moet inrichten, of ingericht moet blijven houden, op persoonlijk autoverkeer. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:19 |
Je zegt letterlijk dit: Dus ook voor minimaal verkeer wil je alles doen om het maar te weren zodat je het asfalt niet nodig hebt. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:20 |
Geen idee hoe die OV-verbinding is, maar naar de binnenstad is dat niet veel meer dan een halfuurtje fietsen toch? | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:21 |
Dat zeg ik helemaal niet. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:21 |
Hoe wil je het anders doen? Mensen, goederen en weet ik veel wat moet toch die stad in. En tevens gaat hier de discussie niet om de binnenstad specifiek, maar als Utrecht inclusief de buitenwijken die ver van het centrum af liggen, zonder adequate voorzieningen dichtbij wat ontworpen is als vinex locatie waar auto's vrije toegang hebben. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:21 |
Staat er letterlijk. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:23 |
Utrecht Scooter Galore City vanaf dat moment. Want lang niet iedereen heeft zin te fietsen. Lache man, dat is leuk voor je straatbeeld en milieu. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 16:27 |
Als iedere auto in de stad vervangen wordt door een (beetje moderne, al dan niet elektrische )scooter is dat al een gigantische winst. Dat snap je toch zelf ook wel? Alsof die auto's zo leuk zijn voor het straatbeeld en milieu . De (binnen)stadbewoner heeft ook geen zin in andermans auto. Daar doet zo'n parkeervergunning niks aan af. Echt, niemand stelt voor om Leidsche Rijn of andere wijken aan de rand van de stad ontoegankelijk te maken. | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 16:47 |
Doe je lekker betaald parkeren in jouw deel. En val Leidsche Rijn en dorpen als Haarzuilens en Vleuten er niet mee lastig. Genoeg gezinnen hebben niet voldoende aan 1 parkeervergunning. En bovendien ben je er dan niet hè. Je moet ook overal betaald parkeren. Ook voor de slager in Vleuten. Of op andere lokaties op 11 km van de binnenstad. Het is dus gewoon mensen op kosten jagen wat nergens voor nodig is omdat het probleem hier niet speelt. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 16:47 |
Gaat niet gebeuren want mensen willen ook wel eens wat anders zien dan enkel hun omgeving. En de actieradius + comfort + goederen + gezinsmogelijkheid van een auto is niet te vervangen door een scooter/bakfiets. Zeker niet in wijken als Leidsche Rijn. Voor de binnenstad en bezoekers zijn nu ook al prima oplossingen. Daar gaat deze discussie niet om, nogmaals. Geld binnen harken en automobilistje pesten. Uit haat. Dat is de enige reden. En dat auto's uiteindelijk gaan oprotten uit het straatbeeld: De utopie van bepaalde mensen hier en die van haar gaat er niet komen. Mensen gaan niet opeens haar manier van leven volgen. De manier die zij projecteert op anderen. Met de fiets naar het werk omdat je de auto en persoon daarin zo intens haat. Auto's verdwijnen niet, verkeer verdwijnt niet, busjes verdwijnen niet, mensen stoppen niet zomaar met aanschaffen, mensen stoppen niet met reizen, dus kinderen gaat niet opeens magisch midden op straat kunnen spelen. Snap je dat? | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 16:48 |
Prima oplossing voor de binnenstad dus. De rest van de gemeente niet. | |
Boezeidekoe | maandag 28 november 2022 @ 16:51 |
Betaald parkeren is sowieso diefstal. Je betaalt al wegenbelasting. | |
-Splash- | maandag 28 november 2022 @ 16:55 |
Stiekem probeer ik wel altijd (alleen de weekbooschappen lukt niet) om binnen de stad alleen met de fiets te bewegen. Als iedereen dat zou doen dan zou dat al een hoop schelen. Helaas zie ik in mijn buurt wel een verslechtering. Vooral bij sociale huurwijken heb je een bepaald type bestuurder met een veels te dure auto (amg of zoiets) die veels te hard door de straten rijdt (er hangt een meet ding in de straat waar je 30 mag, maar er wordt prima 70 gereden) en lekker veel geluid produceert. Dat soort types zou ik wel graag willen laten verdwijnen uit de straten. Maar goed dat is een heel ander onderwerp, maar wel een die een sterke reactie oproept bij mij. En eigenlijk ben ik het wel met een groenere stad eens ook. Dus meer fietsen en auto alleen gebruiken bij noodzakelijkheid. Dus verder dan 15km of vervoer van dingen. Is ook beter voor ons fysieke. | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 17:06 |
Mooi streven hoor! Ik denk dat dat in de stad heel goed kan. Buiten de stad al een heel stuk minder omdat de voorzieningen veel meer verspreid zitten (nog even los van werk etc). | |
bijdehand | maandag 28 november 2022 @ 17:12 |
Goede tip, zuurpruim Tering wat kan zo'n pisventje als jij triest reageren. | |
-Splash- | maandag 28 november 2022 @ 17:16 |
Maar doel je hier op LR? Want LR heeft eigenlijk erg veel voorzieningen en Vleuten is ook. Haarzuilens is een ander verhaal. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 17:21 |
Och jee al die arme gezinnen die niet genoeg hebben aan één parkeervergunning... . Met misschien als uitzondering Haarzuilens (alhoewel je dan ook zo met de fiets in Vleuten bent) zie ik verder ook niet waarom je in De Meern, Vleuten, Leidsche Rijn, etc per se een auto nodig zou hebben om bij voorzieningen te komen: vanuit Leidsche Rijn naar Vleuten is een kwartiertje fietsen of zo. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 17:23 |
hou op hoor. Wegenbelasting is sowieso diefstal. Je betaalt al inkomstenbelasting. | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 17:27 |
Ja. Er zijn veel voorzieningen. Maar vaak ook uit elkaar. En ik doe ook veel op de fiets. Maar een normale dag op de fiets de boodschappen, sportclubs kinderen, BSO, school is al snel 25 a 30 km fietsen. Prima vaak. Maar niet altijd. En dan heb ik nog werk (door het hele land) en een moeder die mantelzorg nodig heeft (en die ik bijv af en toe meeneem naar een dierenwinkel, what ever). En een man die ook zijn auto nodig heeft voor zijn werk. Er is een reden waarom dit soort gezinnen niet in de binnenstad wonen Nu hebben wij parkeerplaatsen op eigen grond. Maar het hele idee dat je mensen maar gaat belasten terwijl er helemaal geen probleem is, vind ik absurd. | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 17:32 |
Jij denkt dat ik eerst de kinderen naar school fiets, dan weer naar naar huis fiets, mijn auto pak voor werk, dan als ik savonds weer thuis ben de fiets weer pak om de kinderen weer op te halen en de boodschappen te doen? Oh ja. En de mantelzorg bij mijn moeder doe ik met een electrische deelscooter. Want dan kan ik haar zo fijn mee uit nemen. Man man man. Welke planeet leef jij? | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 17:34 |
De meeste gezinnen waarbij man en vrouw werken en die kinderen hebben, hebben hier twee autos ja. Maar dat vind jij heel vreemd? Er is een reden waarom ze niet in de stad zijn gaan wonen hè. | |
Nobu | maandag 28 november 2022 @ 17:38 |
Nou nee. Ik woon binnen betaald parkeren en alles waar ik met mijn vergunning kan staan doe ik gewoon te voet. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 17:51 |
Je hebt de auto dus sowieso al nodig voor werk dus dat is dan een kostenpost waar je gewoon rekening mee moet houden. Als je sowieso als gezin 2 auto´s nodig hebt lijkt Utrecht me ook geen geschikte woonplaats. Waarom ben je niet in Veenendaal of zo gaan wonen, nog goedkoper ook voor meer ruimte en ook in het midden van het land. Als je dan per se dat stedelijke aspect wil is Nieuwegein of IJsselstein ook nog een optie. Een grote stad is geen geschikte woonplaats voor mensen die alles met de auto willen doen en als je dat wel per se met alle geweld wil moet je gewoon accepteren dat de kosten daarvoor hoger komen te liggen. Als je twee auto´s hebt en een (koop?)huis in Utrecht zal je ook zeker niet tot de minima behoren maar tot de hogere middenklasse en kan je best wel wat inleveren. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 17:53 |
Exact. Goed punt. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 17:53 |
Ik weet niet wat jij doet, maar wel dat de situatie die jij hierboven schetst niet bijzonder gek is. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 18:02 |
Er zullen vast moeders zijn die deze uitzondering volgen ja. | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 18:11 |
Nee? Niet bijzonder gek? Tegen half 10 een keer op je werk aankomen ofzo? | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 18:21 |
Succes met in eerdergenoemde wijken een school vinden op meer dan 10 fietsminuten afstand vanaf een willekeurig punt. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 18:24 |
Het is niet de bedoeling dat je nog iets van vrijheid en vrije tijd hebt in D66/GL-steden. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 18:25 |
Klopt, het is compleet waanzinnig. | |
Noek | maandag 28 november 2022 @ 18:31 |
Lol Lol Ja, waarom eigenlijk niet. Waarom ga je eigenlijk niet emigreren? Of is Oost Groningen wellicht een optie? Stelletje mafklappers | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 18:32 |
Doe even normaal, er zijn zat plaatsen rondom Utrecht waar je wel gewoon gratis in de woonwijken kan parkeren. Je bespaart dan zowel op de parkeerkosten als op de woonkosten flink wat geld. Als je echt de luxe wil van in de stad Utrecht zelf wonen zal je gewoon moeten dokken. | |
Nobu | maandag 28 november 2022 @ 18:34 |
Naja, als gemeenteambtenaar ben je dan mooi op tijd voor de koffie. | |
Janneke141 | maandag 28 november 2022 @ 18:43 |
Voor hoe lang nog? Er waren immers ook zat plaatsen in Utrecht waar je gratis kon parkeren, en er geen enkele inhoudelijke reden is om dat te veranderen. | |
EttovanBelgie | maandag 28 november 2022 @ 18:44 |
Verder moeten ze vooral doen wat ze niet laten kunnen in Utrecht; hopeloze woke hoofdstad van het land... | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 18:48 |
Daar zijn wel redenen voor. - Minder autoverkeer is goed voor het milieu - Stimulans om meer te fietsen goed voor de volksgezondheid - Minder parkeerdruk van buitenaf in de woonwijken dus de mensen met vergunning hebben meer plek - Minder dodelijke verkeersongelukken vanwege minder autoverkeer - Minder geluidsoverlast etc. | |
Janneke141 | maandag 28 november 2022 @ 18:50 |
Maar die argumenten gelden net zo veel of net zo weinig voor Leidsche Rijn als voor Veenendaal. Want wat is nu de bedoeling? Dat tweeverdieners met 2 auto's die tien jaar geleden in een buitenwijk van Utrecht zijn gaan wonen nu naar Veenendaal moeten verhuizen omdat je daar ruimte hebt voor je auto, die dan in 2030 ook wordt ingeperkt en je overal moet gaan betalen, en dan moet je daarna maar naar Veendam verhuizen ofzo? | |
Janneke141 | maandag 28 november 2022 @ 18:53 |
Maar goed, in de Randstad heb je in elk geval nog iets van een alternatief. Van de 7,5 miljard infra-investeringen van de komende jaren komt geloof ik weer 85% in de Randstad terecht. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 18:56 |
Steden breiden nu eenmaal uit en de bevolkingsgroei gaat almaar door, dus dat kan best wezen ja dat over 30 jaar het hele stuk tussen Utrecht en Veenendaal één grote VINEX wijk is. Als je vroeger in Duivendrecht woonde zat je ook nog niet midden in Amsterdam en nu zit dat allemaal volgebouwd. Als je dit niet wil kan je in een krimpregio gaan wonen, maar zelfs Zeeuws Vlaanderen (vroeger de ergste krimpregio) heeft tegenwoordig bevolkingsgroei. Je zal je moeten aanpassen aan de tijd, Nederland wordt steeds meer een grote suburb. Dat is de realiteit of je het nu leuk vindt of niet. | |
Rockefellow | maandag 28 november 2022 @ 18:57 |
Vorig weekend wilde ik vanuit het centrum met het OV de stad uit. Stond ik bij de bushalte te wachten komt er helemaal niks. Sta je dan met je goede gedrag tussen allemaal cosplayers in het weekend om 10:00. Onrendabelen vervoer. Nee nee, van Lot mag je ook niet met de deelscooter. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 20:40 |
Het is waanzinnig om kinderen met de fiets naar school te brengen wanneer je er vlakbij woont? Van Vleuten naar Parkwijk is zo'n beetje de theoretisch grootst mogelijke afstand die je kan verzinnen (Haarzuilens niet meegerekend), en dat is een kwartier fietsen. Je moet wel heel erg je best doen om op meer dan 10 fietsminuten van de school van je kinderen te wonen. Het merendeel van de mensen met kinderen die naar de basisschool moeten zal daar nog ruim onder zitten. Dus ja, compleet waanzinnig... | |
arvensis | maandag 28 november 2022 @ 20:57 |
| |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 21:02 |
Hoeveel mensen ken jij met minimumloon, een koophuis in Utrecht en twee autos ? | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 21:31 |
Het blijft natuurlijk een beetje een vreemd fenomeen dat iemand wel even gaan bepalen dat een ander wel wat in kan leveren... | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 21:46 |
Zoals ook al door @capricia gezegd: Dus ze eerst naar school fietsen, daana terug naar huis fietsen om dan de auto te pakken en naar je werk rijden en hetzelfde aan het eind van de dag in omgekeerde volgorde te doen ofzo? | |
-Splash- | maandag 28 november 2022 @ 21:46 |
Het was ook geen waardeoordeel. En ik ben zeker voorstander ervoor om niet iedereen maar in het wilde weg te gaan belasten, zeker niet met het duurder worden van het rekeningrijden ipv wegenbelasting. We gaan dus belasten op gebruik en als mensen dan minder rijden dan belasten we het stilstaan ook nog maar even. | |
sirdanilot | maandag 28 november 2022 @ 21:48 |
Dus wat je eigenlijk bedoelt is dat bijstandsmoeders moeten creperen en jij lekker gratis met je stinkende dieselbak vlak voor de Dom moet kunnen parkeren ? | |
-Splash- | maandag 28 november 2022 @ 21:49 |
Doe ik zelf wel, vind ik een stuk fijner dan met de auto. Maar niet iedereen heeft die rust en tijd natuurlijk. | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 21:52 |
Waar komen die bijstandsmoeders nou weer vandaan dan? Anyway, punt is dat jij wel even gaat bepalen dat een ander maar wat in moet leveren... Maar goed, dit topic zit sowieso aardig vol met figuren die van mening zijn dat hun levensstijl leidend is voor de rest van de wereld. | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 22:28 |
Ja. Niks geks aan hoor. Ik ken meerdere stelletjes die het zo doen. | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 22:30 |
N=1 | |
Isdatzo | maandag 28 november 2022 @ 22:32 |
Whatever. Hier in het topic nog iemand die het zo doet. Het punt is dat Etto meent dat het compleet waanzinnig is om je kinderen die paar minuten naar school te fietsen voordat je naar werk vertrekt. Dat slaat natuurlijk nergens op. | |
Nattekat | maandag 28 november 2022 @ 23:22 |
Hier is zat tegen te doen, maar dan moet er wel op de goede partijen gestemd worden. | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 23:29 |
Plus dat het helemaal niet om de binnenstad van Utrecht gaat, het gaat er juist om dat wijken als Leidsche Rijn, waar helemaal geen sluipparkeerders zijn, ook onder het betaald parkeren beleid gaan vallen. Het is nota bene aan de andere kant van de A2 | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 23:34 |
Zodra je op dit soort plekken als in De Meern betaald parkeren gaat invoeren weet je dat het maar om één ding gaat: geld harken. | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 23:35 |
Nog even en mensen moeten parkeergeld gaan betalen voor auto's die op hun eigen oprit staan | |
Mortaxx | maandag 28 november 2022 @ 23:35 |
Die parkeerplaatsen zijn niet uit de lucht komen vallen. Goed dat men gaat betalen voor het gebruik van de ruimte | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 23:38 |
Dat wordt een korte werkdag dan.... | |
Leandra | maandag 28 november 2022 @ 23:39 |
Oh, daar hebben de mensen nog niet voor betaald? Met de grondprijzen, de gemeentelijke belastingen? Even los van het gegeven dat die huizen (en parkeerplekken) er al waren voor het gemeente Utrecht was. | |
PotjeSambal | maandag 28 november 2022 @ 23:43 |
Je bedoelt de autorijders die anderen daar mee lastig vallen door de publieke ruimte in te nemen? | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 23:44 |
Hopen dat het niet regent die dag. Wel fijn dat ik na het heen en weer fietsen, vanuit de opgehaalde auto nog even kan zwaaien naar mijn kind. Is tenslotte dezelfde kant op (om bij de snelweg te komen). Handig toch? | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 23:44 |
Ze liggen er ook pas sinds vorige week ofzo... | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 23:45 |
Wat begrijp jij niet aan "publieke ruimte"? | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 23:47 |
Misschien moeten sommige mensen maar in autovrije wijken en buurten gaan wonen. Met een electrische deelstep. | |
PotjeSambal | maandag 28 november 2022 @ 23:47 |
Ik mag ook niet zomaar een circustent midden in het centrum neerplanten. Tien auto's mag wel. | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 23:49 |
Ja? Tien fietsen ook, daar heb ik "last" van... Men moet eens stoppen met dat wat niet in de persoonlijke kraam te pas komt moet maar verboden worden gedrag. | |
Red_85 | maandag 28 november 2022 @ 23:49 |
Wat een afgunst niet? | |
Perox | maandag 28 november 2022 @ 23:50 |
Ach een jaartje of 10 en dan heeft het verder geen nut meer om een auto voor de deur te hebben staan. Dan regel je gewoon een zelfrijdende taxi als je ergens heen moet dat niet te fietsen is. Dan wordt die publieke ruimte alsnog hergebruikt. | |
PotjeSambal | maandag 28 november 2022 @ 23:50 |
Al die luchtvervuiling die fietsers veroorzaken. | |
capricia | maandag 28 november 2022 @ 23:51 |
Kijk eens. Een nieuwe woonwijk wordt er gebouwd. Voor 12.000 mensen. Autovrij. Misschien iets voor jou? https://www.utrecht.nl/ni(...)20voor%20deelvervoer. | |
AchJa | maandag 28 november 2022 @ 23:52 |
Al die vervuiling van die elektrische auto's!!! Of mogen die wel van jou? | |
appeleibanaan | maandag 28 november 2022 @ 23:55 |
Ik vermoed dat de wethouder en het directeurtje zelf wel een auto hebben | |
PotjeSambal | maandag 28 november 2022 @ 23:59 |
Heerlijk. Meer van dat soort wijken | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:03 |
Dus als jij in zo'n wijk woont moet iedereen in zo'n wijk wonen? Hoe werkt zoiets? Of ben je pas tevreden met meerdere huizen? | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:05 |
'Zoiets' = politiek? Betaald parkeren vind ik een goed politiek punt in de basis. Goed geregeld daar in Utrecht. Ben benieuwd hoe het uitpakt in een hele stad - hopelijk goed en wordt het verder uitgerold in grote steden. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 00:06 |
Die wijk is autovrij. Maar de autos komen gewoon in de dichterswijk en Rivierenwijk te staan. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:09 |
Het is wat alle politici in allerlei landen al sinds jaar en dag doen. Wie moet waar belasting voor bepalen en hoeveel dan? | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:11 |
Vanaf volgend voorjaar gaan ze in de verkoop. Dus misschien is er iets voor je bij: Het goedkoopste tweekamerappartement gaat er voor 371.000 euro over de toonbank (48m2). Voor een rijtjeshuis wordt 760.000 euro gevraagd. Bron Fietsparkeerplek in inpandige fietsberging is inbegrepen. | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:12 |
Maar wat is nou je argument? Waarom vind je het goed? | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:13 |
Dus betalen ze al meer... Maar dat is niet genoeg volgens een aantal afgunstige lieden hier. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:14 |
Dan maken we gewoon het betaald parkeren in die wijken duurder. En geven we geen parkeervergunningen af voor mensen die de verkeerde postcode hebben. Opgelost! Grgr, de wethouder van GroenLinks | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:21 |
Nou ja, het zou wel bizar zijn als je bewust voor zo'n autovrije wijk kiest en dan je auto een wijk verderop neerzet. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:21 |
Huh? Reageer je nou op mij of quote je per ongeluk de verkeerde. Ik snap je reactie namelijk niet. Politici betalen sowieso al meer? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:24 |
Je zult je auto daar alleen kunnen neerzetten met een vergunning of door iedere keer te betalen. En ik vraag me af of je een vergunning kunt krijgen voor de ene wijk, terwijl je woont in een andere wijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 00:24:51 ] | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:26 |
Bezoek wellicht? Het lijkt mij sws een risico.. als je een nieuwe baan of een andere verandering in je leven krijgt, waarbij je een auto nodig hebt, heb je een probleem. Er moesten overigens verpleegkundigen, politieagenten, loodgieters (die gaan dan met de fiets of het OV??) en leraren komen te wonen, dat is de doelgroep. Zie jij dat voor je met die prijzen? 371k voor 48m2 | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:26 |
Je bezet een paar vierkante meter publieke ruimte met een duizend kilo wegend koekblik waar 1 tot 4 personen in passen. Daar betaal je maar mooi voor aan 'de gemeenschap' (parkeerbelasting). Of je past gedrag aan en komt met ov/de fiets. Prima als je het er niet mee eens bent uiteraard. Maar dit is een punt wat ik (en ik denk met mij velen) toejuich. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:29 |
Huh, het bezit van een auto wordt toch al belast? En het gebruik ook. | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:29 |
Net ging het je nog om vervuiling. Daarbij worden er MRB, BPM en allerlei accijnzen aan de pomp afgetikt. Er wordt dus al voor "de gemeenschap" betaald. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:29 |
Alsof die dat kunnen betalen | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:31 |
Je komt? Dit gaat niet om visite hè, dit gaat om mensen die in een rustige wijk wonen, met ruim voldoende parkeerruimte en die in eens moeten gaan betalen om hun auto in de straat te parkeren. Dit gaat grotendeels om woonwijken, waar mensen simpelweg hun auto voor de deur hebben staan.... Tenminste, de mensen die zich geen tweekapper of vrijstaande woning met een oprit en garage kunnen permitteren. De gewone man wordt hier vooral mee gepakt, die naar z'n werk moet en de auto bij huis heeft staan. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:32 |
Ik heb de indruk dat de mensen die dit soort dingen bedenken (dus ook dat betaald parkeren in de hele gemeente) totaal van de werkelijkheid los leven. | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:32 |
Ik snap jouw opmerking ook niet dan. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:35 |
In Amersfoort ook nieuwbouw waarbij men 1 parkeerplek per 5 woningen wil gaan hanteren.... dat gaat ook feest worden. Het scheelt dat het op loopafstand van de binnenstad en het station is, dus waarschijnlijk kun je idd prima zonder auto als je werk ook goed met het OV te bereiken is, maar dat is niet altijd zo, sommige mensen hebben gewoon een auto nodig om op hun werk te komen of hun werk te doen. Die kunnen daar dan kennelijk niet wonen. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:35 |
Vervuiling was een opmerking omdat jij zei dat fietsen ook ruimte innemen We worden het niet eens denk ik. Heb zelf ook gewoon een hekel aan auto's | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:36 |
Waarschijnlijk ook geen rijbewijs dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:37 |
Utrecht heeft D66/GL gestemd en dus krijgt men doorgeslagen progressiviteit. Niet zeuren, gewoon betalen. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:37 |
Ook de wijken die helemaal niet primair GL gestemd hebben.... | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:37 |
Een rijbewijs is voor mensen die wegenbelasting, accijnzen, parkeergeld etc. betalen leuk vinden. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:38 |
Oh? Okay.... dus als jij nu naar het ziekenhuis moet dan ga je met de fiets? | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 00:40 |
Ja. Ik zou het niet overwegen. Je weet nooit wat er gebeurt in je leven. Een zieke partner of ouder of andere baan en je zit klem. Maar voor de mensen die zo autovrij willen leven is het alleen maar fijn natuurlijk. Dat die mogelijkheid er is. Ik begrijp alleen niet waarom ze die leefwijze anderen op willen dringen. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:40 |
Als dat nog gaat en anders betaal ik voor een taxi voor die incidentele keer. Dat is de consequentie van mijn keuze geen auto/rijbewijs te willen. Consequentie van dat wel willen is dat je accijnzen, wegenbelasting, parkeergeld etc. moet aftikken. | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:41 |
Elektrische auto's nemen ook ruimte in... Maar goed, je hebt een hekel aan auto's dus moet iedereen maar een hekel aan auto's hebben. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:43 |
Ja, ik moet ook inkomstenbelasting aftikken maar dat betekent niet dat werken gelijkstaat aan het leuk vinden om belasting te betalen. Maar goed, als jij nu naar het ziekenhuis moet dan ga je dus ook met een auto. Duidelijk. | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 00:46 |
Morgen fietsbelasting invoeren "gewoon omdat het kan"... | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:46 |
Ach, als je in een binnenstad wilt wonen kan het vaak prima, sterker nog: dan is het hebben van een auto bijna onmogelijk. Dat is waarom je naar de buitenwijken trekt als de binnenstad niet handig en/of leuk meer is omdat je kinderen, bakfiets en auto hebt, en dus wat meer ruimte wilt dan 45 m² en een Frans balkon. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:47 |
Tuurlijk snap ik de tegenargumenten tegen dit plan ook wel. Maar: de publieke infrastructuur is nu veelal ingericht op auto's primair. En fietsers mogen met gevaar voor eigen leven ook meedoen aan het verkeer. Ik vind het goed als het primaire punt in de infrastructuur zou verschuiven naar ov en fiets ivm leefbaarheid steden o.a. En een maatregel als dit is in die richting. Daarom verdedig ik 'm. Doe ik dat soms overdreven en wat flauw: ja, het is ten slotte FOK! en de maatregel komt van GroenLinks, dus de tegenstanders onder de FOK!kers blijven ook niet altijd even feitelijk en reëel | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:51 |
Nee, deze maatregel is helemaal niet in die richting, deze maatregel; dorpen als Vleuten, De Meern en wijken als Leidsche Rijn volledig betaald parkeren maken, heeft niets te maken met het verschuiven van de infrastructuur naar OV en fiets, maar alles met het harken van geld. Mensen kiezen voor dat soort dorpen/wijken omdat ze niet meer 24/7 in de binnenstad hoeven te zijn en de snelweg dichtbij en bereikbaar moet zijn, die dorpen/wijken zijn dan ook prima ingesteld op auto's en fietsen, en zolang het OV nog zo beperkt is is dat helemaal geen fatsoenlijk alternatief. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:53 |
Met inkomsten van betaald parkeren het OV verbeteren en de maatregel is wel degelijk in die richting. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:54 |
Ja dat is lullig. Is dit al definitief want het lijkt me dat er aardig wat weerstand tegen zal zijn? | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 00:56 |
OP: Na instemming van de gemeenteraad moet in 2024 Momenteel is het dus nog een plan wat aan de gemeenteraad moet worden voorgelegd. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 00:57 |
En dan is het gros van het stuk Utrecht ten westen van de A2 ook nog eens geannexeerd zodat Leidsche Rijn gebouwd kon worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 00:58 |
Ok we gaan het zien. Ik wens ze alvast succes met invoeren in die kansenwijken daar. De parkeerautomaten staan binnen een uur in de fik. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 01:00 |
Ja, maar dat staat nergens in de plannen hè, dat verzin jij nu gewoon even. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 01:07 |
In de OP worden een aantal doelen genoemd die daar wel aan raken, hoor. Maar ik wacht het definitieve voorstel met gedetailleerde onderbouwing af. Uit de OP als voorbeeld dit citaat: "Dat levert meer inkomsten op en dat steken we in mobiliteitsmaatregelen, de openbare ruimte en groen." Toegegeven het is nog vaag, maar 'mobiliteitsmaatregelen' klinkt veelbelovend | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 01:13 |
Het is wel dieptriest als je een aantal dorpen hebt moeten annexeren en zodat je een Vinexwijk neer kon plempen en dat je dan die Vinexwijk zo bouwt dat je dan al betaald parkeren zou moeten invoeren om "mobiliteitsmaatregelen" te kunnen betalen rond een wijk voor dat die wijk goed en wel af is. Dan mankeert er toch behoorlijk wat aan de visie waarmee de wijk gebouwd is. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 01:39 |
Met paard en wagen is dat anders? Met een bakfiets is dat anders? Automobilisten vallen niemand lastig in wijken als Maarssen of Leidsche rijn. Waarom val je mensen die niet jouw levensstijl hebben lastig met projectie? Dat is pas lastig vallen. Dus hou even je mond dicht. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 01:41 |
Gemeentebelasting, ook nog. Daarbij wordt de openbare ruimte ontworpen met daarbij ruimte voor autos. Gekkies heb je op deze wereld. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 01:44 |
Der koms de monkie out of de slief. Projecteer je persoonlijke haat niet op een ander. Hou dat vooral op de plek waar het hoort: tussen je oren. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 01:47 |
Enige wat er aan mankeerd is die muts in het gemeentehuis wat een hekel heeft aan auto's en ze het liefste zou weg toveren... Maar door haar haat weet ze niet wat ze terug krijgt voor logistieke nachtmerrie. | |
BlaZ | dinsdag 29 november 2022 @ 04:19 |
Precies, het is dan ook de Utrechtse bevolking die doormiddel haar stem dit in de volgende verkiezing moet uiten. | |
arvensis | dinsdag 29 november 2022 @ 06:47 |
Dat gejank op Lot begint ook echt ontzettend triest te worden. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 07:13 |
Tot nu toe heeft het verbeteren van de ov er toe geleidt dat mensen, die voorheen met het ov gingen, een auto hebben gekocht om bij hun werk te komen. Spot de ironie.... | |
raptorix | dinsdag 29 november 2022 @ 07:18 |
Dat hebben we al gehad https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijwielbelasting Deze vind ik wel weer typisch calvinistisch: Overigens zou ik in Amsterdam voor een fietsbelasting zijn, hier in de buurt is je fiets neerzetten echt een ramp, gelukkig heb ik zelf een inpandige berging maar af en toe kan je niet eens fatsoenlijk over de stoep lopen. | |
raptorix | dinsdag 29 november 2022 @ 07:22 |
Mwoah dat valt ook wel mee, vergeleken met bijvoord de jaren 90 zijn heel veel drukke lijnen verbetert, OV is alleen niet handig als je ook met bussen moet of je werk niet vlakbij een station is. Laatst moest ik een dagje in Ede werken. Amsterdam-Ede is prima te doen, uurtje treinen, echter toen ik daar aankwam had ik niet gekeken hoe vaak de bus ging, bleek dat eens in 2 uur te zijn Gelukkig was het fatsoenlijk weer en heb ik een NS fiets genomen. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 07:39 |
Ik had het vooral over de Uithof lijn. Dat ding wat 300 procent kost van wat begroot en nog niet echt betrouwbaar is.na hoe lang./? | |
Noek | dinsdag 29 november 2022 @ 07:40 |
Ik heb een grafhekel aan pindakaas maar OVERAL waar ik kom in publieke supermarktruimtes zie je een vak vol pindakaas. Met stukjes, zonder stukjes, met chocolade, met eiwitten, etc. Ipv dat ze dat vak gebruiken voor lekkere chocopasta zie ik overal die vieze gore pindakaas staan. Ik hoop dat er snel een verbod op pindakaas komt. | |
Noek | dinsdag 29 november 2022 @ 07:41 |
Met hun lelijke publieke parkeerplekken bij het station. Daar had ook mijn elektrische auto kunnen staan. Grafhekel aan fietsen ook. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 07:44 |
Overigens, heel veel GroenLinks stemmers willen dit beleid ook niet echt. Ik als niet GroenLinks stemmers zou wel graag minder verkeer in de stad zien, maar dit voelt meer als een ordinaire belasting inkomsten voor een stad met die zijn uitgaven niet onder controle heeft en het zo probeert op te lossen. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 07:44 |
En dan om het nog erger te maken, elektrische fietsen. Die dus een stroompunt pakken waar je ook je elektrische auto had kunnen laden. Worst of two worlds! | |
raptorix | dinsdag 29 november 2022 @ 07:46 |
Ah ok, wil je ruilen met de Noord-Zuid lijn ? | |
raptorix | dinsdag 29 november 2022 @ 07:49 |
Men roept altijd dat het gaat om de parkeerdruk, is er wel eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of hogere parkeerprijzen daadwerkelijk voor minder drukte zorgen? In Amsterdam roept men ook elk jaar: Ja dit is echt de laatste keer dat de prijzen omhoog gaan Net zoals de debiele prijsverhoging gebaseerd op het inflatie getal, de inflatie in Nederland is op dit moment vooral hoog vanwege de energieprijzen, hoezo zou betaald parkeren dan duurder moeten worden | |
Noek | dinsdag 29 november 2022 @ 07:52 |
Maar goed, Drenthe is the place to be. Daar wil niemand wonen maar overal gratis parkeren, geen files (op een hinderlijke tractor na), hondenlosloopbossen en geen muntjes in de winkelkarren. Niet hip zijn of achterlopen heeft best wel wat vrijheden. We koesteren ze nog even voordat die engnekken hier een beetje woke en inclusive gaan lopen doen want moest er ook niet betaald geparkeerd worden om zo meer inclusief te zijn. Echt wat een eng volk. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 07:58 |
I'm good. Thanks;) | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 07:58 |
Wacht maar tot GL het parkeren in Drenthe ook betaald wil maken, in Haarzuilens dachten ze ook veilig te zijn... Is er al een reactie van de meubelboulevard trouwens? Als ik daar moet gaan betalen voor het parkeren zoek ik wel een andere meubelboulevard. Ikea zal er ook blij mee zijn: De hele wijk betaald parkeren en zij hebben enorme eigen parkeerplaats... als je werkelijk bij Ikea moet zijn is er waarschijnlijk geen plek meer. | |
-Splash- | dinsdag 29 november 2022 @ 08:01 |
Ik wil wel naar Drenthe verhuizen. Ik kan niet wachten tot ik daar mijn wil op kan leggen aan mensen die er al 40 jaar wonen. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 08:36 |
| |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 08:36 |
Dat gejank van lot op automobilisten begint ontzettend triest te worden. Dit komt uit persoonlijke haat naar voren he. Omdat iedereen zou moeten leven als zij. Omdat ze eigenlijk wil dat de auto magisch weggetoverd kan worden. Klopt helemaal niets van van wat je zegt. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 08:39 |
Zo werkt het dan weer wel he. Ergens een hekel aan hebben, maar zodra de nood aan de man is en je hebt het nodig, wel verwachten dat het voor je klaar staat.... | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 08:39 |
Heb je andere argumenten dan je persoonlijke afkeur tegen alles wat auto is dan? | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 08:40 |
Lees m'n posts van gisteravond even terug, over indeling publieke ruimte/infrastructuur | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 08:42 |
Gewoon een ambulance bellen joh, en dan niet mee willen voor onderzoek... | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 08:44 |
Als je vindt dat de publieke infrastructuur meer op fietsen en ov moet worden ingericht, ben je hypocriet als je de taxi neemt een/twee keer in een noodgeval in je leven. FOK! | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 08:54 |
Ja, wat nu niet uitblonk van intelligentie en doorspekt was met een persoonlijke haat... Tjah. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 08:59 |
Exact. Helemaal correct. publieke infrastructuur meer op fietsen en ov inrichten is helemaal prima in krappe stadscentra. In wijken als Overvecht, Leidsche Rijn en weet ik veel wat voor Vinex locaties die op auto's zijn ingericht en waar parkeren geen issue is, is dat totale onzin. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 09:11 |
Bovendien lopen er al fietsboulevards en fietshoofdwegen. Het is hier geen centrum of binnenstad. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 09:41 |
Helemaal top om die stromen te scheiden. Natuurlijk veel prettiger voor beide modaliteiten. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 09:48 |
Ja. Zo is het ook ontworpen. Geen doorgaand autoverkeer door de wijken heen. En alles gescheiden. Zit planologisch best goed in elkaar. Gigantisch park in het midden. En ruime gratis parkeergelegenheid bij de diverse stations. 95.000 inwoners inmiddels. Maar kennelijk levert het de gemeente te weinig op. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 09:50 |
Wat een gelul joh. Omdat het incidenteel voor zou kunnen komen dat je een auto nodig hebt in de binnenstad moet iedereen er te allen tijde één voor de deur hebben staan ? Ik heb jarenlang in het centrum gewoond, en parkeerde mijn auto - die ik amper gebruikte - buiten de stad. Zelfde toen ik in Amsterdam woonde. Iedereen blij, no? Die ene keer dat ik hondsberoerd naar de huisartsenpost moest heb ik inderdaad een taxi besteld, en daarom is mijn bijdrage aan het binnenstedelijke autoprobleem ineens net zo groot als wanneer ik hem voor de deur had staan en voor elk wissewasje zou pakken? Koekoek. En laten we het maar niet over die ambulance hebben: als je een karikatuur moet verzinnen om je punt te maken kan je je afvragen of je überhaupt wel een punt hebt. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 09:57 |
Nee, dit is meer zo: Omdat je als binnenstadbewoner incidenteel een auto nodig hebt vind je het ook niet nodig dat mensen in buitenwijken en dorpen 10 km van de binnenstad een auto voor de deur hebben staan. Want omdat je als binnenstadbewoner makkelijk alternatieven hebt zal dat voor de buitenwijk- en dorpsbewoner ook wel zo zijn. Maar jij parkeerde je auto als binnenstadbewoner dus buiten de stad? In een buitenwijk? Een dorp verderop? | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 09:58 |
Waar wordt dit gesteld dan? Idem. Sportpark. Altijd plek zat, makkelijk te bereiken met fiets/ov. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 10:02 |
Iedereen die het meer dan prima vindt dat Leidsche Rijn, Vleuten en Haarzuilens overal betaald parkeren worden stelt dat in feite. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 10:04 |
Vent, deze discussie gaat over de belachelijkheid van het betaald parkeren in de buitenwijken. Omdat daar de auto zogenaamd in de weg zou staan, terwijl ze ontworpen zijn als buitenwijk met een ruimte voor alles, dus ook auto's. En ook vooral over waar dit plan uit voor komt, de persoonlijke haat en projectie van een eenhoorntjes ambtenaar die vindt dat anderen precies moeten leven zoals zij dat doet. Niet over hoe jij je auto zou gebruiken in de binnenstad. | |
ReplaR | dinsdag 29 november 2022 @ 10:06 |
Ik ik ik ik ik ik. Je bent niet alleen op de wereld Remi. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 10:09 |
Nou, nee: dan stel je dat je het niet nodig vindt dat iedereen binnen LR en Vleuten alles maar met de auto moet doen. Je hebt pas last van dat betaald parkeren wanneer je met de auto naar de supermarkt, zwemles, etc, gaat, niet wanneer je met de auto naar je werk in weetikveelwaar rijdt. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 10:11 |
Ben je je eigen reactie vergeten? Je begon te schuimbekken over iemand die in plaats van een eigen auto heeft incidenteel een taxi pakt wanneer nodig. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 10:12 |
Precies. En daarom hoef ik mijn auto ook niet per se voor de deur te hebben. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 10:27 |
Want parkeervergunningen worden gratis uitgedeeld bij een pak melk. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 10:30 |
Ik begreep eerder van jou dat het probleem niet die paar tientjes per kwartaal was voor de vergunning, maar het "overal" nog eens extra moeten betalen. Want laten we wel wezen: die parkeervergunning stelt echt niks voor in de totale kosten van het autogebruik. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 10:32 |
Wie ben jij om daar over te oordelen? | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 10:47 |
Want dat is niet zo ? Maar goed, de doelpalen zijn alweer aan de wandel want het ging je toch niet zozeer om de kosten van de vergunning maar om de kosten wanneer je naar de supermarkt, zwemles, de slager in Vleuten, ... , zou gaan? | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 10:54 |
Je bent een tweeverdiener, koophuis in Utrecht, twee auto´s voor de deur. Als er dan een partij zegt ´die mensen moeten gaan betalen om hun vervuilende koekblik midden in het historische stadscentrum neer te kwakken´ dan ben ik het daar volmondig mee eens, ja. Dan maar volgende keer een iets minder dure auto Als jij denkt dat ik ook maar enige medelijden daarmee heb, dan heb je het goed mis. Bijstandsmoeders die in de kou zitten en in de rij moeten staan voor de voedselbank, daar heb ik het mee te doen. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 11:20 |
Hoe kom je daar nou bij? Het hele topic gaat gewoon over het uitbreiden van betaald parkeren in woonwijken die nu nergens last van hebben. En daar horen vergunningen ook bij. Is ook al vaker aangehaald in dit topic. Maar mss heb je dat niet gelezen. En staan jouw doelpalen anders. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 11:21 |
Her gaat niet over het stadscentrum. Maar om rustige buitenwijken. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 11:37 |
@Isdatzo slaat spijkers op koppen | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 11:38 |
Sorry? Parkeertarieven zijn ingesteld om in bepaalde drukke gebieden het parkeren te ontmoedigen. In de tussentijd zijn de parkeerinkomsten van de gemeente een bron van inkomsten geworden. En nu worden ze gebruikt ter uiting van de haat voor automobilisten en auto's. Hoezo doelpalen aan de wandel. Hou toch op. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 11:40 |
Die mist compleet het punt hier, net als jij. Maargoed, het is je eigen straatje he. Dan is het feest. Wel duidelijk dat jullie elkaar moeten aanmoedigen en bijstaan als het gaat om argumentatie. Die zijn er namelijk niet. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 11:42 |
Daar is al genoeg aan gedaan om dat te ontmoedigen en te reguleren. Omdat het een druk krap historisch stadscentrum is. Wat je je af kan vragen is wat parkeertarieven doen in een rustige ruime nieuwe woonwijk die ontworpen is met alle vereisten van nu in het achterhoofd. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 11:55 |
Hoe kom ik daarbij? Nou, via jouw posts:
[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 29-11-2022 12:06:19 ] | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 11:56 |
Ja. Precies. Daar wordt de parkeervergunning meermaals genoemd. Met je doelpalen. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 11:58 |
Gratis je koekblik midden in een grote stad willen parkeren zonder daarvoor iets bij te dragen aan de samenleving, dat is pas parasitair gedrag, zeker voor een babyboomer die gewoon gratis gestudeerd heeft. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 11:58 |
Je hebt het er vooral over de kosten die erbij zouden komen voor het aandoen van locaties. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 12:00 |
Begrijpende lezen is niet jouw vak hè. Zucht. Die eerste zin alleen al: Wat wordt hier geïmpliceerd? A. het gaat over meer kosten dan alleen de parkeervergunning. B. Het gaat alleen over parkeerkosten. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 12:02 |
Met mijn leeskunsten is weinig mis: iedereen kan zien dat je het vooral hebt over de kosten naast de vergunning, en niet de kosten voor de vergunning zelf. Wie probeer je nou voor de gek te houden? | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 12:04 |
Punt blijft staan dat jij niet kunt lezen. En jezelf nu klem geluld hebt. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 12:05 |
Nee hoor. Hoezo heb ik mezelf klem geluld? Het is toch duidelijk dat je de nadruk legt op de kosten náást de vergunning, niet de vergunning zelf. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:08 |
Je lijkt je niet te willen realiseren dat het gaat om parkeertarieven buiten de drukke, krappe, historische centra maar in de rustige ruime nieuwe wijken waar het geen enkele waarde toevoegt behalve geld harken en persoonlijke haat vanuit ambtenaren naar mensen toe. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:08 |
Wederom, afgunst. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 12:12 |
Dat realiseer ik me terdege, en over de noodzaak om betaald parkeren voor de wijken ver buiten het centrum in te voeren heb ik me niet uitgelaten: ik denk namelijk ook wel dat het meevalt. Ik reageer alleen op de mensen die menen dat het hartstikke nood-za-ke-lijk is om zonder daarvoor te betalen je kinderen met de auto naar school te kunnen brengen, met de auto boodschappen te kunnen doen, etc. Ik zou het een beter idee vinden om die parkeervergunningen daar niet in te voeren, maar uitsluitend rondom supermarkten, scholen, etc, betaald parkeren in te voeren. En natuurlijk bij de slager in Vleuten . Maar laten we ook niet doen alsof die paar tientjes per jaar het grote verschil maakt, gezien in de context van wat autogebruik je jaarlijks kost. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:15 |
Waarom rondom supermarkten die daarvoor een dedicated parkeerterrein hebben in die buurt. Vanaf scratch ontworpen zodat mensen makkelijk met de auto naar de supermarkt kunnen en er geen parkeerprobleem is in de buurt? Rare insteek. | |
Janneke141 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:17 |
Nee joh, vanuit ambtenarenlogica juist heel verstandig. Eerst laat je mensen zich gedrag aanwennen, en daarna laat je ze daarvoor betalen. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 12:18 |
Zie . Hoe dan ook: als daar een dedicated parkeerterrein van de supermarkt is dan heb je ook geen last van het betaald parkeren. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:18 |
Weet je wat supermarkten doen tegenwoordig die dichtbij betaald P liggen? Die geven een x aantal minuten vrij parkeren. Snap nu niet echt de toegevoegde waarde van het winkelcentrum in Leidsche Rijn om dat te gaan doen. | |
Isdatzo | dinsdag 29 november 2022 @ 12:19 |
Dikke prima toch. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:19 |
Owja, ja inderdaad. Het gedrag waar de politiek tegenwoordig hun vertrouwen mee wint: het naaien en bedriegen van de samenleving. Tjah. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:20 |
Dan snap ik alleen de toegevoegde waarde niet. Als iedereen binnen 2 uur weer weg is op een vrije parkeerplaats bij een supermarkt in een verre buitenwijk. Waarom zou je dat dan betaald parkeren maken voor buiten de 120 minuten? Dat is echt waste of material. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 12:22 |
Gewoon normaal betaald parkeren van maken, de supermarkt mag gaan dokken voor de parkeermuntjes als ze het dat waard vinden en de overheid hoeft de parkeerplaats voor jouw koekblik niet te subsidieren. | |
Janneke141 | dinsdag 29 november 2022 @ 12:33 |
Ooit gehoord van wegenbelasting? Brandstofaccijns? Rekeningrijden dat ze willen gaan invoeren? | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 12:37 |
Je kan ook een elektrische auto kopen en zonnepanelen, dan heb je al minder kosten voor de brandstof. Wegenbelasting en andere belastingen rondom autorijden horen erbij. Je gebruikt dure infrastructuur en die moet worden aangelegd en onderhouden. Bovendien vervuil je het milieu. Als je minder wil betalen moet je minder rijden of zelfs ervoor kiezen om de auto weg te doen en af en toe als het echt nodig is een auto te huren. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 12:50 |
edit: ga eens normaal doen of blijf weg [ Bericht 94% gewijzigd door Frutsel op 29-11-2022 12:53:20 ] | |
Nobu | dinsdag 29 november 2022 @ 13:03 |
De inrichting van de openbare ruimte wordt al jaren door de projectontwikkelaar betaald, oftewel volledig doorbelast aan de aanwonende gebruiker. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 13:29 |
Hmm...de parkeerkosten (parkeervergunning weet ik eigenlijk niet) kunnen bij de lease auto verrekend worden met de eigen bijdrage. Das dan wel weer fijn voor de bewoners met een lease auto. | |
madeleine-b | dinsdag 29 november 2022 @ 14:00 |
Nou zou ik dat er wel voor over hebben (enkele reis) om uit Helmond weg te komen.. retourtje auto: (40ct de km brandstof+afschrijving middenklasse auto) ¤33 of daaromtrend. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 14:03 |
En extra beroerd voor mensen met een eigen auto. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 14:06 |
Je kan de auto ook weg doen. Kan of wil je dat niet dan zul je extra moeten betalen voor de luxe van een auto in de grote stad. Andere optie is een huis met garage of oprit kopen. Ja dat wordt een dure grap in de grote stad ja. | |
Janneke141 | dinsdag 29 november 2022 @ 14:08 |
Wordt weer een leuke schifting inderdaad. Mensen met opritten en lease-auto's hebben er een stuk minder last van dan anderen. Zo wil de VVD misschien ook nog wel voor stemmen. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 14:10 |
Ja, dat kan als je in de binnenstad woont maar dit gaat om mensen in de buitenwijken en dorpen 10 km van de binnenstad..... Maar je geeft zelf al aan: de gewone man, die zich geen huis met oprit en garage kan permitteren, die wordt weer de pineut, goed geregeld weer. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 14:11 |
Yep, en dan voor die leasebak toch een parkeervergunning aanvragen zodat de visite op de oprit kan parkeren.... Win-win. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 14:27 |
Ja. Echt heel sneu dit. En zo niet nodig. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 14:32 |
Hier had ik niet eens aan gedacht. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 14:38 |
Oh, wel lekker makkelijk dus voor de lease-rijders. Nou maar hopen dat er genoeg vergunningen afgegeven gaan worden. Want wij willen er wel twee. https://www.hr-kiosk.nl/v(...)ning-van-auto-van-de Wat een belachelijk plan is dit gewoon. Al die romslomp voor een probleem wat er niet is. Wat door de gemeente zelf gecreerd wordt. En dan allerlei handhaving die er moet gaan komen. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 14:41 |
Ja want in Leidsche Rijn is natuurlijk geen station En 10 km fietsen boehoehoe wat ver zeg. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 14:46 |
Dus mensen die buiten de grote stad zijn gaan wonen omdat ze een auto bij huis wilden kunnen hebben moeten diezelfde auto nu maar aan de kant zetten omdat ze bij hun huis buiten de grote stad ook geen auto meer mogen hebben? En als 10 km fietsen geen probleem is, waarom woon jij dan nog in Dublin City? | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 14:50 |
Utrecht leidsche rijn ligt in de grote stad, namelijk in utrecht. Bij buiten de grote stad denk ik aan Woerdense Verlaat of zo. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 15:00 |
Hoe kom jij aan ¤0,40? Als ik hem bereken met een goede middenklasse 2de hands, inclusief brandstof, onderhoud, belasting blabla a tutti kom ik niet verder dan ¤0,26 Werkelijke belastingstelling he dit. Geen gelul ofso. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 15:05 |
Maar wel dwepen met de perfecte aansluiting op de A2:
https://www.utrecht.nl/wo(...)dsche-rijn/haarrijn/ Ze vergeten de parkeervergunning en betaald parkeren te vermelden. | |
torentje | dinsdag 29 november 2022 @ 15:22 |
De meeste fietsers kunnen slechts kruimeldieven zijn. Want op een fiets past nooit zoveel dievenvoer als in een auto. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 15:30 |
Je moet daar dan ook niet gaan wonen als je geen geld hebt voor de parkeervergunning. | |
CherryLips | dinsdag 29 november 2022 @ 15:40 |
Toen ik in Leidsche Rijn woonde heb ik juist een auto genomen omdat het OV zo kut was. Maar dat is elf jaar geleden ofzo, weet niet hoe het nu is. En denken dat die wijk bij Utrecht hoort | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 15:53 |
Ze hebben daar een station. Overigens kan de zuidkant van Leidsche Rijn wel een tramverbinding gebruiken. | |
CherryLips | dinsdag 29 november 2022 @ 16:30 |
Die trein ging destijds twee keer per uur. En soms vergat ie te stoppen | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 16:33 |
Dat is inderdaad erg vervelend maar het betrof een kinderziekte, inmiddels stopt de trein er 4x per uur. | |
CherryLips | dinsdag 29 november 2022 @ 16:35 |
Ah dat scheelt alweer. Het sloot nergens op aan en heb regelmatig 29 minuten mogen doorbrengen op centraal. Dan was ik anderhalf uur onderweg naar een vriendin in Zeist. Met de auto: nog geen 20 minuten. | |
sirdanilot | dinsdag 29 november 2022 @ 16:40 |
Kan dat niet met bus 28? Of een andere bus. Fietsen lijkt me ook korter dan anderhalf uur. Maar goed die treinverbinding is dus al verbeterd. Dit was omdat het spoor over de brug maar 2 sporen had ipv 4 volgens mij en dat is verbreed. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 17:36 |
Ik ben toevallig pas op het winkelcentrum geweest van LR, met de trein, het duurt ff maar dan ben je er, alleen terug was lastiger qua aansluitingen, maar inmiddels kun je bussen ook uitsluiten in de NS-app, godzijdank. Maar ik hoop dat er door de weeks meer treinen stoppen, want ieder half uur een trein heb je in Lunteren zelfs op zondag. | |
capricia | dinsdag 29 november 2022 @ 18:00 |
Kan natuurlijk dat ze dit in Ierland veel vinden. | |
Jed1Gam | dinsdag 29 november 2022 @ 18:19 |
Lekker ouderwets cashen. | |
PotjeSambal | dinsdag 29 november 2022 @ 21:29 |
Rekeningrijden | |
AchJa | dinsdag 29 november 2022 @ 22:05 |
Doen we natuurlijk al. | |
Leandra | dinsdag 29 november 2022 @ 22:15 |
Met al die accijnzen en belastingen op brandstof idd.... ik zie dat ik dit jaar gemiddeld ¤ 2,188 per liter betaald heb voor de benzine. Gelukkig heb ik maar 11 keer getankt dit jaar Laatste tankbeurt was afgelopen vrijdag en toen had ik dit jaar 5886 km gereden, dus het valt wat dat betreft wel mee. En voor de auto-haters: nee, ze staat niet op de openbare weg geparkeerd, ze staat keurig op eigen terrein, warm en droog in de garage. Vandaag de winterbanden er weer onder laten zetten. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2022 @ 23:20 |
Jij zei dit: "Het blijft natuurlijk een beetje een vreemd fenomeen dat iemand wel even gaan bepalen dat een ander wel wat in kan leveren..." Mijn punt was dat dat helemaal geen vreemd fenomeen is. Sterker, het is zo ongeveer wat alle politici in alle landen doen. | |
galatea | dinsdag 29 november 2022 @ 23:22 |
ehm nee dat is niet hoe het werkt in grote steden. | |
CherryLips | woensdag 30 november 2022 @ 00:02 |
Dat winkelcentrum zat er nog niet. Als ik iets nodig had fietste ik naar Vleuten. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 00:28 |
Van al deze belastingen komt - vooruit, afgerond naar boven - circa nul euro uit bij de gemeente. | |
sirdanilot | woensdag 30 november 2022 @ 00:38 |
Er rijden inmiddels 4 treinen per uur die op Leidsche Rijn station stoppen. Vroeger was dit vanwege een smalle spoorbrug beperkt tot 2 treinen per uur en de rest reed gewoon door. 2 treinen per uur vind ik overigens niet weinig, vroeger woonde ik bij Leiden Lammenschans en daar stoppen ook meestal 2 treinen per uur, in de spits had je dan een paar extra treintjes erbij naar Gouda dat maakte dan 4x per uur in de spits. Volgens mij is dit inmiddels ook verbeterd maar ik woon er niet meer. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 00:44 |
Ik zie jou al diverse keren praten over één bepaalde ambtenaar, die verantwoordelijk zou zijn voor dit plan. Ik ga (bij deze) toch eens vragen wie je daar nou eigenlijk mee bedoelt. Ik lees in de berichtgeving namelijk niks over welke ambtenaar dan ook. Sowieso lijkt het me onzinnig om te stellen dat dit plan voortkomt uit de persoonlijke haat van één iemand, laat staan van een ambtenaar. Het plan staat in het coalitieakkoord. Dat is een akkoord dat alle partijen binnen de coalitie (GroenLinks, D66, PvdA, Student&Starter en ChristenUnie) samen hebben bedacht en waaraan ze zich conformeren. Het is dus een politiek akkoord, waar ambtenaren weinig mee te maken hebben. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 00:47 |
Ik vind Maarssen wel één van de mooiste wijken van Utrecht. Hoewel ik Zeist ook een prachtige wijk vind, misschien nog wel mooier dan Maarssen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2022 00:48:13 ] | |
Red_85 | woensdag 30 november 2022 @ 07:30 |
Lees heel goed het topic en artikel door. | |
Red_85 | woensdag 30 november 2022 @ 07:33 |
Dus? Klopt de gemeente maar aan bij het rijk of de provincie. Het is geen commerciele organisatie die overal maar geld peurt. In een land waar de belastingdruk al zo hoog is, moet een lokale overheid nog meer binnenharken voor 'kostbare plannen in de toekomst'. Dan gaat er iets verkeerd. | |
Red_85 | woensdag 30 november 2022 @ 07:37 |
Raar fenomeen he, politiek, die dus even gaat bepalen wat goed is voor een ander en wat die in zijn zakken mag hebben. Dat jij dat normaal vindt, dat is raar. En het is helemaal raar als een individu dat even bepaalt voor een ander uit pure afgunst. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 17:14 |
Dat heb ik gedaan en jij bent de enige die het er steeds over heeft dat dit uit de koker van één bepaalde ambtenaar zou komen. Zonder te vertellen wie dat dan zou moeten zijn en zonder te vertellen hoe je aan die informatie komt. Dus de vraag om dat toe te lichten is helemaal niet zo gek. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 17:15 |
Dus is het onzinnig om te stellen dat je al bijdraagt aan de kosten van de wegen en het parkeren in de stad via de motorrijtuigenbelasting e.d. Dat doe je namelijk niet. | |
#ANONIEM | woensdag 30 november 2022 @ 17:18 |
Ik vraag me af hoe jij het dan voor je ziet. Dat iedereen voor zichzelf mag bepalen of en (zo ja) hoeveel belasting hij wil betalen? | |
Monolith | woensdag 30 november 2022 @ 18:39 |
Iedereen zijn eigen maximumsnelheid, iedereen bepaalt zelf wanneer ie voorrang heeft en ga zo maar door. Wie denken die fascisten wel niet dat ze zijn met hun verkeersregels? | |
NaarMensje | woensdag 30 november 2022 @ 18:45 |
Rhenen is pas een mooie wijk! | |
Flow3r | donderdag 1 december 2022 @ 12:54 |
Gebruik een deelfiets | |
Red_85 | donderdag 1 december 2022 @ 13:18 |
Klopt de gemeenste maar aan bij het rijk als ze meer geld willen hebben voor onzinnige plannen. NL betaald zo'n beetje jaarlijks 16-20mld aan mobilitieitsbelastingen welke lang niet allemaal terug gaat naar mobiliteit. | |
Nielsch | vrijdag 2 december 2022 @ 12:53 |
ik vind het prima om 100 euro per jaar voor een vergunning te betalen, maar vraag me wel af of er nog een mooie regeling komt voor mensen van buiten de stad die hier wel broodnodig werk verrichten. leerkrachten, verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers... er is al een lerarentekort, zou bizar zijn als de gemeente met dit plan het probleem nog eens wat groter maakt. | |
Domnivoor | vrijdag 2 december 2022 @ 18:54 |
Vol |