Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Nu heb je
Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij
En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?
Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?quote:Op zaterdag 26 november 2022 05:26 schreef BlaZ het volgende:
Misschien kun je de naam van het reisbureau ook even vermelden zodat anderen niet hetzelfde probleem ondervinden.
Veel sterkte alvast, dit is echt schandalig.
Nee, ik boek dus niet via een reisbureau, en laat het zeker niet nog eens iemand anders doen. Dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?
[..]
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?
Verder zou ik maandag eerst even bellen met het reisbureau en hun reactie afwachten voordat je over rechten en plichten gaat nadenken.
Ik noem voorlopig even geen namen. Ik wil eerst afwachten hoe ze dit gaan oplossen. Mocht er geen oplossing komen, dan ga ik uiteraard alles eraan doen om ze in het daglicht te zettenquote:Op zaterdag 26 november 2022 05:26 schreef BlaZ het volgende:
Misschien kun je de naam van het reisbureau ook even vermelden zodat anderen niet hetzelfde probleem ondervinden.
Veel sterkte alvast, dit is echt schandalig.
Mijn ouders zijn 65+ en hebben moeite met online boekingen doen. Ik heb de tickets geboekt en naar ze doorgestuurd. We hebben gecheckt of er vertragingen etc waren en dat was niet het geval.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?
"Normale" mensen boeken zo:
Reiziger - Vliegmaatschappij
Controleren de boel, en gaan lekker vliegen.
Nu heb je
Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij
En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?
Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Is een fysiek reisbureau waar je ook online boekingen kan doen. Overigens heeft het bedrijf over het algemeen goede reviews.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:36 schreef ZarB het volgende:
Een fysiek reisbureau of een schimmig online bureautje waar je na 1 keer googelen al reviews had kunnen lezen over soortgelijke gevallen?
Dat eerste geval is natuurlijk heel vreemd. Daar kun je zeker wat mee. Dat 2e geval is pech vrees ik. Sneu voor je ouders.
Nee klopt, ze kregen geen boarding pass, omdat hun namen niet zouden voorkomen op de lijst.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:38 schreef ZarB het volgende:
Ze kunnen nooit pas geweigerd zijn bij het vliegtuig, want met de tickets moeten ze eerst een boarding pass halen (op t vliegveld of online). Als hun tickets nep waren dan hadden ze al geen boardingpass gekregen.
Het was sunexpressquote:Op zaterdag 26 november 2022 09:03 schreef jealgu het volgende:
Waren de tickets met Pegasus Airlines toevallig? Daar heb ik weleens problemen mee gehad.
Van het reisbureauquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb je die tickets van de airline gehad of van het reisbureau zelf?
Doe eens ff een beetje zen en een beetje volwassen zeg. Balen, geïrriteerd zijn; prima. Maar razend en het meteen in deze hoek gaan zoeken? Zij hebben een fout gemaakt en jij schakelt naadloos over op smerige vergelding. Sterkte in de wereld en god verhoede dat je ooit zelf een foutje maakt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:13 schreef CaVaBien het volgende:
Ik noem voorlopig even geen namen. Ik wil eerst afwachten hoe ze dit gaan oplossen. Mocht er geen oplossing komen, dan ga ik uiteraard alles eraan doen om ze in het daglicht te zetten
Staat er een boekingscode op? Zo ja, kan die eens eens opzoeken bij Pegasus.quote:
De datum, vlucht, bestemming etc klopte ook allemaal? Hun namen ook?quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:15 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn 65+ en hebben moeite met online boekingen doen. Ik heb de tickets geboekt en naar ze doorgestuurd. We hebben gecheckt of er vertragingen etc waren en dat was niet het geval.
Wat valt er nog meer te controleren?
Er is wel een boekingscode, maar ze zouden vliegen met sunexpress.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Staat er een boekingscode op? Zo ja, kan die eens eens opzoeken bij Pegasus.
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
De datum, vlucht, bestemming etc klopte ook allemaal? Hun namen ook?
Dus het reisbureau heeft alles geboekt, reisbescheiden opgesteld en naar je ouders gestuurd maar blijkbaar geen reserveringen gedaan bij de vliegmaatschappij?
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan? Heb je zwart op wit van de vliegmaatschappij de reactie? Ik doe dit soort dingen altijd zoveel mogelijk via mail.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van het reisbureau. Zij geven aan dat zij de namen wel hebben doorgegeven
We hebben een terugbelafspraak gemaakt voor maandag. Het lijkt erop dat zij de schuld bij mij leggen.
Excuus, kan je bij sunexpress die code invullen? Want dan weet je of de fout bij het reisbureau ligt of bij sunexpress.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:13 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Er is wel een boekingscode, maar ze zouden vliegen met sunexpress.
Het is inderdaad een reactie via de mail.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan? Heb je zwart op wit van de vliegmaatschappij de reactie? Ik doe dit soort dingen altijd zoveel mogelijk via mail.
Verkeerde namen, verkeerde datum (wil soms nog wel eens gebeuren met vluchten net na 0:00 bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan?
Klinkt logisch. Mogelijk had het reisbureau met één telefoontje de fout recht kunnen zetten... Dat jij als tussenpersoon van de tussenpersoon niet bereikbaar bent en de reizigers het spoednummer niet hebt doorgegeven, kun je het reisbureau niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen
Dat ze niet kunnen internetten, soit. Maar bellen moet toch lukken? Je hebt ze het noodnummer niet gegeven en bent als boeker niet bereikbaar. Dat vind ik tamelijk onhandig. Zo'n nummer is er juist voor dergelijke gevallen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is inderdaad een reactie via de mail.
Zij geven aan dat de namen wel degelijk op de lijst staan en dat er zich mogelijk een ander probleem heeft afgespeeld
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Vliegen is voor veel mensen spannend. Lijken me niet doorgewinterde reizigers.quote:Op zaterdag 26 november 2022 13:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat ze niet kunnen internetten, soit. Maar bellen moet toch lukken? Je hebt ze het noodnummer niet gegeven en bent als boeker niet bereikbaar. Dat vind ik tamelijk onhandig. Zo'n nummer is er juist voor dergelijke gevallen.
Onzin, bij veel maatschappijen hoef je niet eens paspoortnummers op te geven. Gaat om de namen. Maar goed, er moet wel een boekingscode zijn doorgemaild neem ik aan? Daarmee kan je altijd de bookingstatus opzoeken, dat had je voor vertrek even moeten doen ipv alleen de vluchtstatus. Dan had je gelijk kunnen zien of alles in orde was. Was er ook geen eticket(nummer) uitgegeven?quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Vaag verhaal, en er klopt eea niet.
'naam niet op de lijst' ? We reizen niet meer alsof het 1980 is. Tickets? Die bestaan niet meer.
Alles is digitaal, en met het paspoort# hadden ze op de luchthaven direct duidelijk gehad, bij de specifieke luchthaven, wanneer en of deze personen zouden vliegen.
Hebben ze niet online ingecheckt, zoals op elk reisdocument mbt boeken van een vliegreis zal staan?
Een boekingscode of eticket, op alleen een naam.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Onzin, bij veel maatschappijen hoef je niet eens paspoortnummers op te geven. Gaat om de namen. Maar goed, er moet wel een boekingscode zijn doorgemaild neem ik aan? Daarmee kan je altijd de bookingstatus opzoeken, dat had je voor vertrek even moeten doen ipv alleen de vluchtstatus. Dan had je gelijk kunnen zien of alles in orde was. Was er ook geen eticket(nummer) uitgegeven?
Ja wat weet ik er eigenlijk ook van hequote:Op zaterdag 26 november 2022 18:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Een boekingscode of eticket, op alleen een naam.
Juist ja.
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja wat weet ik er eigenlijk ook van heZo vaak boek ik natuurlijk geen tickets. Alleen op (volledige) naam kan bij veel maatschappijen ja. Anders zou je bijvoorbeeld een probleem hebben als je vandaag je vlucht boekt, maar morgen je paspoort moet vernieuwen.
Ik reis vrij veel, en ben werkzaam in de branche. Heb bijna nog nooit gezien dat je paspoortnummer in moet vullen bij boeken. E-tickets staan gewoon op naam.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.
Heb ook al jaren niks meer op papier, paspoort op de balie en door. Ging ook dit jaar al 5x goed
Het is ook gehannes, want je moet de naam precies zo opgeven zoals hij op het paspoort staat.
Ja maar die hadden de reizigers niet gekregen van TS.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:07 schreef DX11 het volgende:
Elk reisbureau heeft toch een 24/7 nummer?
Die kan ze toch nu alsnog bellen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja maar die hadden de reizigers niet gekregen van TS.
Boeken gaat op naam + geboortedatum. Ik hoefde verder niets door te geven.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.
Heb ook al jaren niks meer op papier, paspoort op de balie en door. Ging ook dit jaar al 5x goed
Het is ook gehannes, want je moet de naam precies zo opgeven zoals hij op het paspoort staat.
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.quote:
Hopen op coulance dan maar.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.
Ah da's minder ja.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.
TS heeft geboekt bij een tussenpersoon, niet bij de maatschappij.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ah da's minder ja.
Het meest kwalijke vind ik nog dat ze op het vliegveld geweigerd werden maar NIET even daar geholpen werden om het noodnummer te krijgen.
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 21:17 schreef baskick het volgende:
[..]
TS heeft geboekt bij een tussenpersoon, niet bij de maatschappij.
Met je eens.quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
Dit ja. Zal toch niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt?quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
Dat denk ik ook…quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef Marsenal het volgende:
Dat reisbureau gaat zeggen dat omdat je ouders het noodnummer niet hebben gebeld en ze op eigen houtje besloten hebben weer naar huis te gaan, dat ze nu niet aansprakelijk zijn voor gemaakte kosten, en ik denk dat het vanaf daar nog erg lastig wordt.
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ze hebben geen bewijs, want wisten niet wat ze moesten doen en hebben er niet bij stilgestaan dat ze om bewijs moesten vragen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:11 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat denk ik ook…
TS, heb je ergens bewijs van dat je ouders geweigerd werden? Een verklaring van de vliegmaatschappij? Als het reisbureau beweert dat je ouders op de lijst stonden, vraag ik me af hoe je aannemelijk gaat maken dat je ouders geweigerd werden.
Lekker zwart wit, mn ouders hoef ik ook geen online ticket te laten kopen. Gaat geheid mis.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?
"
Dus je hebt officiele etickets gehad, met daarop de namen van de reizigers? Dan kan ik echt niet begrijpen dat ze niet werden ingechecked "want hun namen staan niet op de lijst". Dat is echt heel vaag en daar klopt iets niet.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:12 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Boeken gaat op naam + geboortedatum. Ik hoefde verder niets door te geven.
Na betaling ontving ik de etickets (die in principe niet nodig zijn, want met je paspoort kunnen ze de boeking achterhalen.
Ja klopt. Misschien was de vlucht overboekt en zeiden ze dat om ervan af te zijn. Makkelijke slachtoffers natuurlijk 2 oudere mensen.quote:Op zondag 27 november 2022 01:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dus je hebt officiele etickets gehad, met daarop de namen van de reizigers? Dan kan ik echt niet begrijpen dat ze niet werden ingechecked "want hun namen staan niet op de lijst". Dat is echt heel vaag en daar klopt iets niet.
Nee dit ging goed wou je zeggenquote:Op zondag 27 november 2022 00:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Lekker zwart wit, mn ouders hoef ik ook geen online ticket te laten kopen. Gaat geheid mis.
Met hun vele vele andere 65+ ers
Je eigen kinderen zou je op zich wel kunnen vertrouwenquote:Op zaterdag 26 november 2022 08:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, ik boek dus niet via een reisbureau, en laat het zeker niet nog eens iemand anders doen. Dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben.
Volgens mij snap jij niet wat ergens een slaatje uit slaan betekent.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?
"Normale" mensen boeken zo:
Reiziger - Vliegmaatschappij
Controleren de boel, en gaan lekker vliegen.
Nu heb je
Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij
En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?
Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Toch nog eens vragen. Ze stonden er wel op de juiste dag? Niet misgegaan omdat ze door de nachtvlucht in de war waren over de datum?quote:Op zondag 27 november 2022 05:52 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja klopt. Misschien was de vlucht overboekt en zeiden ze dat om ervan af te zijn. Makkelijke slachtoffers natuurlijk 2 oudere mensen.
Baliemedewerker: bij welk reisbureau heeft u geboekt?quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
Helaas.quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ze hebben geen bewijs, want wisten niet wat ze moesten doen en hebben er niet bij stilgestaan dat ze om bewijs moesten vragen.
Dat bewijst niet dat ze geweigerd zijn op de vlucht. Voor hetzelfde geld (no pun intended) zijn ze op de luchthaven in slaap gevallen.quote:Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Nee, alles klopte verderquote:Op zondag 27 november 2022 08:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch nog eens vragen. Ze stonden er wel op de juiste dag? Niet misgegaan omdat ze door de nachtvlucht in de war waren over de datum?
Baliemedewerker:Kunt u haar bellen?quote:Op zondag 27 november 2022 08:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Baliemedewerker: bij welk reisbureau heeft u geboekt?
Reiziger: dat weet ik niet mijn dochter heeft voor ons geboekt.
Probeerden ze op het vliegveld niet misschien bij de verkeerde vlucht in te checken als ze niet weten hoe het allemaal werkt?quote:
Hebben ze zwart-op-wit bewijs dat ze de namen doorgegeven hebben? Kunnen ze dat aan jou tonen? Zo niet, dan hebben ze het niet, zo ja, dan kun je ermee naar de vliegtuigmaatschappij lijkt me.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van het reisbureau. Zij geven aan dat zij de namen wel hebben doorgegeven
We hebben een terugbelafspraak gemaakt voor maandag. Het lijkt erop dat zij de schuld bij mij leggen.
Nee ze slaapt nogquote:Op zondag 27 november 2022 12:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Baliemedewerker:Kunt u haar bellen?
De reisorganisator is wel de verantwoordelijke gezien betaalde tickets zij zijn derelve aansprakelijk te stellenquote:Op zaterdag 26 november 2022 08:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?
[..]
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?
Verder zou ik maandag eerst even bellen met het reisbureau en hun reactie afwachten voordat je over rechten en plichten gaat nadenken.
Zij gaven aan dat het niet aan het reisbureau ligt en dat zij alles op de juiste manier hebben verwerkt. Dat ze wel een verzoek hebben ingediend bij de luchtvaartmaatschappij om te onderzoeken waarom het mis is gegaan en of ze over willen gaan op terugbetaling van de kosten.quote:Op maandag 28 november 2022 18:42 schreef livelink het volgende:
Hoe is het telefonisch contact geweest vandaag @:cavabien ?
Er is een boekingscode volgens TSquote:Op maandag 28 november 2022 18:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Als boekingsnr had bestaan was bij de balie ook zo te zien geweest hoe en wat ...
maar die hadden ze niet bij?quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is een boekingscode volgens TS
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar die hadden ze niet bij?
Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?
Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.
Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.quote:Op dinsdag 29 november 2022 13:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Mjaquote:Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Je zou kunne proberen of er op hun vlucht no shows waren, en welke namen (bellen met luchtvaartmaatschappij met de informatie die je hebt). Het verhaal blijft ontzettend vaag, vanuit het reisbureau en vanuit de luchthaven.quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:37 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd
Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:45 schreef Fer het volgende:
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Ik denk dat je door bovenstaande de zaak altijd zal verliezen. Bij het reisbureau en ook als je naar een rechter zou gaan. Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:07 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.
Als je tijdig op de luchthaven bent, dan kan dat eigenlijk niet voorkomen. Er staan genoeg medewerkers om je te helpen. Maar wat ik zeg, het is simpelweg te karig omdat het daarvoor bedoelde noodnummer niet gebeld is. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat als het reisbureau het argument zou gebruiken dat ze niet tijd op het vliegveld waren, dat dit eenvoudig weggeschoven zou worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:
[..]
Ja, als ze gebeld hadden dan was er hoogstwaarschijnlijk een oplossing gekomen. Ze hadden bijvoorbeeld ook een andere vlucht kunnen krijgen enkele uren later (indien mogelijk). Nu is het simpelweg een no-show geweest, hoe vervelend dat ook is.quote:Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
zonder boekingscode heb je geen reservering. Je "reisbureau" heeft geen ticket gekocht voor die vlucht.. anders had je wel boekingscode gehad. Reserveringsnummer van je reisbureau is niets meer dan een interne referentie..quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnenquote:Op zondag 4 december 2022 13:03 schreef MevrouwKees het volgende:
precies @:freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
Maar is de oorzaak nu al wel duidelijk of loopt het dood omdat het reisbureau zegt dat ze hun werk hebben gedaan en er verder niets uit te zoeken valt?quote:Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen
Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..quote:Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen
Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed
wat @MevrouwKees zegt..quote:Op zondag 4 december 2022 16:00 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.quote:Op maandag 5 december 2022 09:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
wat @:mevrouwkees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..
ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.
jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:
reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit
dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.
dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
half antwoord...quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
per brief aansprakelijk stellen voor alle schade.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
ik zou aan de vliegmaatschappij vragen of ze dit schriftelijk willen verklaren. met die verklaring ga je vervolgens naar het reisbureau om aan te tonen dat de fout bij hen ligt. en met 'ga je naar het reisbureau' bedoel ik dat je een brief schrijft waarin je hen verantwoordelijk stelt. zet daar ook een uiterste datum bij waarop je het probleem opgelost wil zien (en geef aan hoe ze het moeten oplossen). geef ook aan dat wanneer er op die datum geen oplossing is, je verdere (juridische) stappen zal ondernemen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
Op schrift dit krijgen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?
Hoewel ze daarin een punt hebben, heb jij ook een valide punt als je zegt dat je de boekingscode of de eticketnummers wil zien. Kunnen ze dat niet, dan zijn die tickets nooit geboekt en proberen ze zich nu te redden met deze smoes. Ik zou ze een ultimátum stellen: of ze leveren dat bewijs, of je gaat het uit handen geven.quote:Op vrijdag 9 december 2022 20:47 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.
Het reisbureau geeft aan dat ze geen boekingsnummer kunnen doorgeven. Zie hieronder hun reactie:quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
half antwoord...
dit was mijn vraag\advies
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.
vraag 1 heb ik nog niets van gehoord.. heb je bij het reisbureau de reisbescheiden opgevraagd dus inclusief het boekingsnummer? zonder boekingsnummer had het sowieso geen enkel nut naar het vliegveld te gaan.. dan is er niets geboekt namelijk.. een vodje met "joh je hebt een vlucht" is geen boeking..
dus wat zei het reisbureau toen je om de reisbescheiden vroeg? hebben ze je meer gegveven dan een eigen gemaakt vodje?
mbt vraag 2, je hebt het over ene lijst.. welke lijst? daar ben ik confuus mee... de lijst met passagiers voor die vlucht? of t algemeen?
iig lijkt het me duidelijk. de vliegmaatschappij zegt dat er geen boekingen zijn, laat t reisbureau maar bewijzen dan en anders geld terug
ik vind dit een heel lastig verhaal.quote:Op vrijdag 9 december 2022 20:57 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het reisbureau geeft aan dat ze geen boekingsnummer kunnen doorgeven. Zie hieronder hun reactie:
.... is een touroperator welke haar eigen stoelen inkoopt bij de luchtvaartmaatschappijen.
Bij inkoop van eigen stoelen is reglementair en systeemtechnisch een ticketnummer/PNR niet van toepassing.
Een touroperator koopt namelijk een x aantal stoelen in.
Aan de hand van de ingekochte capaciteit mag een touroperator voor de ingekochte x aantal passagiers vervoeren.
De betreffende passagiers worden als één lijst aangeleverd waardoor er geen boekingsnummer van toepassing is.
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij en heb de tickets doorgestuurd van mijn ouders. Ze hebben hun administratie geraadpleegd om te controleren of de namen van mijn ouders zichtbaar waren. Dat was niet het geval, er zijn geen boekingen bekend met hun naam. Ook het referentienummer van het reisbureau is bij ze niet bekend.
Inmiddels heb ik het reisbureau trouwens aansprakelijk gesteld voor alle gemaakte kosten.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is inderdaad een reactie via de mail.
Zij geven aan dat de namen wel degelijk op de lijst staan en dat er zich mogelijk een ander probleem heeft afgespeeld
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
dat had ik al een tijd geleden gelezen.. en op gereageerd dat daar feitelijk niets staat..quote:
Zoals je zelf ook aangeeft, kan er een uurtje vantevoren, als ze niet op de lijst staan, er niet veel meer gedaan worden, noodnummer of niet. Maar denk dat het reisbureau genoeg reden heeft om niet zomaar te gaan betalen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 11:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik vind dit een heel lastig verhaal.
Ik kan niet overtuigend zeggen dat ze liegen. wel kan ik zeggen dat het warrig is. groepsreservering en een groep stoelen inkopen kan allemaal. maar er moet iets bij de vliegmaatschappij zijn wat vooraf te checken is. zeker omdat dit een vlucht is waarvoor een paspoort nodig is moet er iets, ruim voroaf, aan de vliegtuigmaatschappij worden doorgegeven waardoor ze kunnen controleren of de personen bijvoorbeeld op een no fly list staan.
dat een tour operator vooraf stoelen reserveerd (een blok reservering) is allemaal heel normaal. maar dan moeten ze wel altijd netjes namen en reisgegevens doorgeven vooraf. en volgens mij ook voor reizen buiten de EU moet vooraf je paspoortnummer doorgegeven worden.. maar dat is mijn ervaring en kan ik niet met zekerheid zeggen.
wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat als er niets is doorgegeven aan de vliegtuigmaatschappij er niet een uurtje voor de vlucht gaat met een belletje die mensen even op ene zogenaamde lijst worden gezet. en zelfs dan nog, rammelt het verhaal aan alle kanten.
technisch hebben ze denk ik wel gelijk dat ze een blok inkopen en die doorverkopen. maar er moet iets van een referentie zijn.. en dat dat dan geen ticketnummer is, prima (wat me overigens sterk lijkt want daar draait uiteindelijk toch het systeem van de vervoerder mee) maar er moet iets van een referentie zijn. als het niet voor dat ene ticket is, is het wel voor de groepsreservering.
maarrrrrr en dat is toch een beetje de hot potato, je ouders hebben het noodnummer niet gebeld.
waarom eigenlijk niet? hadden ze het niet? want die vraag is best wel relevant.
als ze het noodnummer hadden, een telefoon hadden, en alle kans tot bellen hadden dan is het lastig.. als ze aan de balie stonden en aan de balie hebben ze gezegd we kunnen niks voor je doen ga maar naar huis is het weer een ander verhaal..
dus wat er aan die balie is gebeurd is ook relevant..
dus even 2 dingen
1)wat is er aan die balie gebeurd? wat hebben ze precies gezegd en waarom is dat noodnummer niet gebeld? daar moet een goed verhaal uitkomen. als ze als 2 eigenwijze flappies aan die balie hebben gestaan, niets hebben gevraagd hun schouders hebben opgehaald en naar huis zijn gereden is het verhaal stukken anders dan dat de balie hun zo goed mogelijk heeft proberen te helpen en dat de balie uiteindelijk het advies heeft gegeven, joh je staat niet op de lijst, ga maar naar huis en probeer het te regelen.. het is echt cruciaal dat er duidelijk wordt wat er daar gebeurd is.
2)schriftelijk het reisbureau aansprakelijk stellen. meld het reisbureau simpelweg joh we hebben een reis geboekt, wij hebben ons aan alle regels gehouden, waren op het vliegveld maar er was geen reis.
afhankelijk van de uitkomst van vraag 1 is het de vraag wat er met vraag 2 gaat gebeuren.
zijn ze passief naar huis gegaan? dan denk ik fluiten naar de centjes
zijn ze geadviseerd om te gaan? dan heb je een sterker punt
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo grootquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:19 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat had ik al een tijd geleden gelezen.. en op gereageerd dat daar feitelijk niets staat..
ik wil juist de details weten. hier lees je dat de ouders dus bij een balie stonden, niet verder mochten, geprobeerd te hebben met TS te bellen, TS lag te tukken dus ouders zijn rechtsomkeerd gegaan.
als dat alles is dan zijn de ouders behoorlijk naief om eerlijk te zijn en vind ik het knap dat ze uberhaupt op eigen kracht op schiphol zijn gekomen. en dat lijkt me dus allemaal vrij sterk.
ik denk\weet dat er meer is gebeurd daar.
dus ik wil het verhaal van TS.
de ouders kwamen daar, stonden aan de balie, en toen? want voor het vervolgen van het verhaal is het bijzonder relevant of de baliemedewerkers hen melden "je hebt hier niks te zoeken ga naar huis" of dat men daar actief heeft geprobeerd te helpen en men heeft gezegd, links of rechtsom, je gaat niet met deze vlucht mee. wiens beslissing was het niet het noodnummer te bellen?
als de baliemedewerkers melden dat het noodnummer gebeld moet worden en dat hebben ze niet gedaan, dan gaan ze gezeik krijgen. als de balie ze de instruyctie heeft gegeven naar huis te gaan dan hebben ze gewoon de aanwijzingen van het balie personeel opgevolgd.. en sta je een stuk sterker bij het reisbureau.
hoe groot de fuckup van dat reisbureau ook is\was, het vervolg gaat afhangen van hoe het gelopen is bij die balie. zijn die ouders als 2 kasplantjes zonder enig initiatief naar huis gegaan dan gaan ze nat tegen het reisbureau want dan hebben ze een vrij simpele instructie niet opgevolgd. en dan gaat dat reisbureau simpelweg claimen dat alles geregeld was, er een spelfoutje ofzo stond, dat het in 1 minuut was opgelost als men het noodnummer had gebeld. dat zal vast ook ergens in de overeenkomst staan die je met het reisbureau hebt.
tja. maar zolang TS supervaag is in het verhaal en niet het gehele verhaal verteld en kleine hapjes aan ons voert blijft het maar raden en half advies geven..quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zoals je zelf ook aangeeft, kan er een uurtje vantevoren, als ze niet op de lijst staan, er niet veel meer gedaan worden, noodnummer of niet. Maar denk dat het reisbureau genoeg reden heeft om niet zomaar te gaan betalen.
ja ik vind het ook een raar verhaal. maar TS blijft ook vaag..quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo groot
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo groot
Het sarcasme van m'n eerste zin kwam niet over, merk ik.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.
nee dat staat er niet. er staat dat er 2 tickets zijn geboekt via een reisbureau, daar staat de vermelding (TR-NL) bij wat prima zou kunnen betekenen dat de reis van turkije naar nederland ging, maar voor hetzelfde geld is de man turks en de vrouw nederlands.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.
Geschillencommissie kan wellicht uitkomst biedenquote:Op vrijdag 9 december 2022 20:47 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.
Dus je (ouders) staat op t vliegveld met tickets (uitgeprint? Op smartphone?) en ze mogen niet mee? Dan zal het reisbureau wel een fukup gemaakt hebben idd.quote:Tickets zijn aanwezig en ook het betaalbewijs is aanwezig.
Beste vliegtuigmaatschappij wmb als je kleine kindjes hebt en korte afstanden vliegt (lees <5 uur).quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:11 schreef ZarB het volgende:
Vliegt Sunexpress nog? Goh, dacht dat die allang opgedoekt waren.
Ja dat dusquote:Op maandag 16 januari 2023 17:47 schreef loveli het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |