Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Nu heb je
Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij
En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?
Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?quote:Op zaterdag 26 november 2022 05:26 schreef BlaZ het volgende:
Misschien kun je de naam van het reisbureau ook even vermelden zodat anderen niet hetzelfde probleem ondervinden.
Veel sterkte alvast, dit is echt schandalig.
Nee, ik boek dus niet via een reisbureau, en laat het zeker niet nog eens iemand anders doen. Dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?
[..]
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?
Verder zou ik maandag eerst even bellen met het reisbureau en hun reactie afwachten voordat je over rechten en plichten gaat nadenken.
Ik noem voorlopig even geen namen. Ik wil eerst afwachten hoe ze dit gaan oplossen. Mocht er geen oplossing komen, dan ga ik uiteraard alles eraan doen om ze in het daglicht te zettenquote:Op zaterdag 26 november 2022 05:26 schreef BlaZ het volgende:
Misschien kun je de naam van het reisbureau ook even vermelden zodat anderen niet hetzelfde probleem ondervinden.
Veel sterkte alvast, dit is echt schandalig.
Mijn ouders zijn 65+ en hebben moeite met online boekingen doen. Ik heb de tickets geboekt en naar ze doorgestuurd. We hebben gecheckt of er vertragingen etc waren en dat was niet het geval.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?
"Normale" mensen boeken zo:
Reiziger - Vliegmaatschappij
Controleren de boel, en gaan lekker vliegen.
Nu heb je
Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij
En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?
Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Is een fysiek reisbureau waar je ook online boekingen kan doen. Overigens heeft het bedrijf over het algemeen goede reviews.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:36 schreef ZarB het volgende:
Een fysiek reisbureau of een schimmig online bureautje waar je na 1 keer googelen al reviews had kunnen lezen over soortgelijke gevallen?
Dat eerste geval is natuurlijk heel vreemd. Daar kun je zeker wat mee. Dat 2e geval is pech vrees ik. Sneu voor je ouders.
Nee klopt, ze kregen geen boarding pass, omdat hun namen niet zouden voorkomen op de lijst.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:38 schreef ZarB het volgende:
Ze kunnen nooit pas geweigerd zijn bij het vliegtuig, want met de tickets moeten ze eerst een boarding pass halen (op t vliegveld of online). Als hun tickets nep waren dan hadden ze al geen boardingpass gekregen.
Het was sunexpressquote:Op zaterdag 26 november 2022 09:03 schreef jealgu het volgende:
Waren de tickets met Pegasus Airlines toevallig? Daar heb ik weleens problemen mee gehad.
Van het reisbureauquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:15 schreef Drekkoning het volgende:
Heb je die tickets van de airline gehad of van het reisbureau zelf?
Doe eens ff een beetje zen en een beetje volwassen zeg. Balen, geīrriteerd zijn; prima. Maar razend en het meteen in deze hoek gaan zoeken? Zij hebben een fout gemaakt en jij schakelt naadloos over op smerige vergelding. Sterkte in de wereld en god verhoede dat je ooit zelf een foutje maakt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:13 schreef CaVaBien het volgende:
Ik noem voorlopig even geen namen. Ik wil eerst afwachten hoe ze dit gaan oplossen. Mocht er geen oplossing komen, dan ga ik uiteraard alles eraan doen om ze in het daglicht te zetten
Staat er een boekingscode op? Zo ja, kan die eens eens opzoeken bij Pegasus.quote:
De datum, vlucht, bestemming etc klopte ook allemaal? Hun namen ook?quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:15 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn 65+ en hebben moeite met online boekingen doen. Ik heb de tickets geboekt en naar ze doorgestuurd. We hebben gecheckt of er vertragingen etc waren en dat was niet het geval.
Wat valt er nog meer te controleren?
Er is wel een boekingscode, maar ze zouden vliegen met sunexpress.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Staat er een boekingscode op? Zo ja, kan die eens eens opzoeken bij Pegasus.
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
De datum, vlucht, bestemming etc klopte ook allemaal? Hun namen ook?
Dus het reisbureau heeft alles geboekt, reisbescheiden opgesteld en naar je ouders gestuurd maar blijkbaar geen reserveringen gedaan bij de vliegmaatschappij?
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan? Heb je zwart op wit van de vliegmaatschappij de reactie? Ik doe dit soort dingen altijd zoveel mogelijk via mail.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van het reisbureau. Zij geven aan dat zij de namen wel hebben doorgegeven
We hebben een terugbelafspraak gemaakt voor maandag. Het lijkt erop dat zij de schuld bij mij leggen.
Excuus, kan je bij sunexpress die code invullen? Want dan weet je of de fout bij het reisbureau ligt of bij sunexpress.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:13 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Er is wel een boekingscode, maar ze zouden vliegen met sunexpress.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |