Het is inderdaad een reactie via de mail.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan? Heb je zwart op wit van de vliegmaatschappij de reactie? Ik doe dit soort dingen altijd zoveel mogelijk via mail.
Verkeerde namen, verkeerde datum (wil soms nog wel eens gebeuren met vluchten net na 0:00 bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat zou jij verzaakt kunnen hebben dan?
Klinkt logisch. Mogelijk had het reisbureau met één telefoontje de fout recht kunnen zetten... Dat jij als tussenpersoon van de tussenpersoon niet bereikbaar bent en de reizigers het spoednummer niet hebt doorgegeven, kun je het reisbureau niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen
Dat ze niet kunnen internetten, soit. Maar bellen moet toch lukken? Je hebt ze het noodnummer niet gegeven en bent als boeker niet bereikbaar. Dat vind ik tamelijk onhandig. Zo'n nummer is er juist voor dergelijke gevallen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is inderdaad een reactie via de mail.
Zij geven aan dat de namen wel degelijk op de lijst staan en dat er zich mogelijk een ander probleem heeft afgespeeld
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Vliegen is voor veel mensen spannend. Lijken me niet doorgewinterde reizigers.quote:Op zaterdag 26 november 2022 13:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat ze niet kunnen internetten, soit. Maar bellen moet toch lukken? Je hebt ze het noodnummer niet gegeven en bent als boeker niet bereikbaar. Dat vind ik tamelijk onhandig. Zo'n nummer is er juist voor dergelijke gevallen.
Onzin, bij veel maatschappijen hoef je niet eens paspoortnummers op te geven. Gaat om de namen. Maar goed, er moet wel een boekingscode zijn doorgemaild neem ik aan? Daarmee kan je altijd de bookingstatus opzoeken, dat had je voor vertrek even moeten doen ipv alleen de vluchtstatus. Dan had je gelijk kunnen zien of alles in orde was. Was er ook geen eticket(nummer) uitgegeven?quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Vaag verhaal, en er klopt eea niet.
'naam niet op de lijst' ? We reizen niet meer alsof het 1980 is. Tickets? Die bestaan niet meer.
Alles is digitaal, en met het paspoort# hadden ze op de luchthaven direct duidelijk gehad, bij de specifieke luchthaven, wanneer en of deze personen zouden vliegen.
Hebben ze niet online ingecheckt, zoals op elk reisdocument mbt boeken van een vliegreis zal staan?
Een boekingscode of eticket, op alleen een naam.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Onzin, bij veel maatschappijen hoef je niet eens paspoortnummers op te geven. Gaat om de namen. Maar goed, er moet wel een boekingscode zijn doorgemaild neem ik aan? Daarmee kan je altijd de bookingstatus opzoeken, dat had je voor vertrek even moeten doen ipv alleen de vluchtstatus. Dan had je gelijk kunnen zien of alles in orde was. Was er ook geen eticket(nummer) uitgegeven?
Ja wat weet ik er eigenlijk ook van hequote:Op zaterdag 26 november 2022 18:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Een boekingscode of eticket, op alleen een naam.
Juist ja.
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja wat weet ik er eigenlijk ook van heZo vaak boek ik natuurlijk geen tickets. Alleen op (volledige) naam kan bij veel maatschappijen ja. Anders zou je bijvoorbeeld een probleem hebben als je vandaag je vlucht boekt, maar morgen je paspoort moet vernieuwen.
Ik reis vrij veel, en ben werkzaam in de branche. Heb bijna nog nooit gezien dat je paspoortnummer in moet vullen bij boeken. E-tickets staan gewoon op naam.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.
Heb ook al jaren niks meer op papier, paspoort op de balie en door. Ging ook dit jaar al 5x goed
Het is ook gehannes, want je moet de naam precies zo opgeven zoals hij op het paspoort staat.
Ja maar die hadden de reizigers niet gekregen van TS.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:07 schreef DX11 het volgende:
Elk reisbureau heeft toch een 24/7 nummer?
Die kan ze toch nu alsnog bellen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja maar die hadden de reizigers niet gekregen van TS.
Boeken gaat op naam + geboortedatum. Ik hoefde verder niets door te geven.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja boeken op naam, niks uitprinten, niks online inchecken en dan opkijken als het mis gaat. Het lukt mij in de praktijk nooit, altijd met paspoort anders kan je niet boeken.
Heb ook al jaren niks meer op papier, paspoort op de balie en door. Ging ook dit jaar al 5x goed
Het is ook gehannes, want je moet de naam precies zo opgeven zoals hij op het paspoort staat.
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.quote:
Hopen op coulance dan maar.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.
Ah da's minder ja.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:14 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar ik kreeg te horen dat ze me konden helpen als ik nu op het vliegveld stond. Ik belde pas een paar uur later. Ze konden niets voor mij betekenen en er is een terugbelafspraak gemaakt met de klantenservice voor maandag.
TS heeft geboekt bij een tussenpersoon, niet bij de maatschappij.quote:Op zaterdag 26 november 2022 20:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ah da's minder ja.
Het meest kwalijke vind ik nog dat ze op het vliegveld geweigerd werden maar NIET even daar geholpen werden om het noodnummer te krijgen.
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 21:17 schreef baskick het volgende:
[..]
TS heeft geboekt bij een tussenpersoon, niet bij de maatschappij.
Met je eens.quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
Dit ja. Zal toch niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt?quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |