abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 november 2022 @ 23:11:54 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206835664
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef Marsenal het volgende:
Dat reisbureau gaat zeggen dat omdat je ouders het noodnummer niet hebben gebeld en ze op eigen houtje besloten hebben weer naar huis te gaan, dat ze nu niet aansprakelijk zijn voor gemaakte kosten, en ik denk dat het vanaf daar nog erg lastig wordt.
Dat denk ik ook…
TS, heb je ergens bewijs van dat je ouders geweigerd werden? Een verklaring van de vliegmaatschappij? Als het reisbureau beweert dat je ouders op de lijst stonden, vraag ik me af hoe je aannemelijk gaat maken dat je ouders geweigerd werden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206835926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dat denk ik ook…
TS, heb je ergens bewijs van dat je ouders geweigerd werden? Een verklaring van de vliegmaatschappij? Als het reisbureau beweert dat je ouders op de lijst stonden, vraag ik me af hoe je aannemelijk gaat maken dat je ouders geweigerd werden.
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ze hebben geen bewijs, want wisten niet wat ze moesten doen en hebben er niet bij stilgestaan dat ze om bewijs moesten vragen.

Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
pi_206836120
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?


"
Lekker zwart wit, mn ouders hoef ik ook geen online ticket te laten kopen. Gaat geheid mis.

Met hun vele vele andere 65+ ers
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 november 2022 @ 00:41:58 #54
414785 sirdanilot
pi_206836323
Het handigste is om zelf bereikbaar te zijn rondom het tijdstip van de vlucht als je deze voor een ander boekt.

Verder lijkt het erop dat sunexpress deels in Duitse handen is dan kan je een claim indienen voor involuntary denied boarding via eu 261.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 27 november 2022 @ 01:06:08 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206836417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:12 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Boeken gaat op naam + geboortedatum. Ik hoefde verder niets door te geven.

Na betaling ontving ik de etickets (die in principe niet nodig zijn, want met je paspoort kunnen ze de boeking achterhalen.
Dus je hebt officiele etickets gehad, met daarop de namen van de reizigers? Dan kan ik echt niet begrijpen dat ze niet werden ingechecked "want hun namen staan niet op de lijst". Dat is echt heel vaag en daar klopt iets niet.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206836646
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 01:06 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dus je hebt officiele etickets gehad, met daarop de namen van de reizigers? Dan kan ik echt niet begrijpen dat ze niet werden ingechecked "want hun namen staan niet op de lijst". Dat is echt heel vaag en daar klopt iets niet.
Ja klopt. Misschien was de vlucht overboekt en zeiden ze dat om ervan af te zijn. Makkelijke slachtoffers natuurlijk 2 oudere mensen.
pi_206836701
Kan het zijn dat ze zich "raar" of verdacht gedroegen?
Bv ontzettend zenuwachtig door steeds rond te kijken.
Kortom dat ze het niet vertrouwd hebben; dan mogen ze ook weigeren
pi_206836717
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 00:07 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lekker zwart wit, mn ouders hoef ik ook geen online ticket te laten kopen. Gaat geheid mis.

Met hun vele vele andere 65+ ers
Nee dit ging goed wou je zeggen :')
pi_206836725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:37 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, ik boek dus niet via een reisbureau, en laat het zeker niet nog eens iemand anders doen. Dan moet je wel heel veel vertrouwen hebben.
Je eigen kinderen zou je op zich wel kunnen vertrouwen :')

Verder heb ik zelf al vaak genoeg via een reisbureau geboekt en nooit problemen gehad, maar dat waren dan altijd rondreizen in landen waarbij ik geen zin had om uit te vogelen waar inwerken moesten slapen zoals Cuba, Namibië en Cambodja.
pi_206836804
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:59 schreef PS. het volgende:
Kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom ook zo omslachtig doen? Kunnen je ouders zelf niks?


"Normale" mensen boeken zo:

Reiziger - Vliegmaatschappij
Controleren de boel, en gaan lekker vliegen.

Nu heb je

Reiziger - Dochter van - Reisbureau - Vliegmaatschappij


En laat me raden, niemand heeft wat gecontroleerd?

Je bent zelf verantwoordelijk lijkt me. Maar wellicht kun je proberen er een slaatje uit te slaan.
Volgens mij snap jij niet wat ergens een slaatje uit slaan betekent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206836809
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 05:52 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja klopt. Misschien was de vlucht overboekt en zeiden ze dat om ervan af te zijn. Makkelijke slachtoffers natuurlijk 2 oudere mensen.
Toch nog eens vragen. Ze stonden er wel op de juiste dag? Niet misgegaan omdat ze door de nachtvlucht in de war waren over de datum?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206836832
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:10 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dat snap ik maar de balie op het vliegveld had 2 oude mensen die niet weten wat ze moeten doen, best even de goede kant op kunnen wijzen.
Baliemedewerker: bij welk reisbureau heeft u geboekt?

Reiziger: dat weet ik niet mijn dochter heeft voor ons geboekt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206836835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ze hebben geen bewijs, want wisten niet wat ze moesten doen en hebben er niet bij stilgestaan dat ze om bewijs moesten vragen.
Helaas.

quote:
Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Dat bewijst niet dat ze geweigerd zijn op de vlucht. Voor hetzelfde geld (no pun intended) zijn ze op de luchthaven in slaap gevallen.

Ik acht de kans op compensatie nihil tot zeer gering. Coulance misschien, maar de houding wijst daar tot heden niet echt op :+

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 27-11-2022 10:19:11 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206837082
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 08:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toch nog eens vragen. Ze stonden er wel op de juiste dag? Niet misgegaan omdat ze door de nachtvlucht in de war waren over de datum?
Nee, alles klopte verder :)
pi_206838454
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 08:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Baliemedewerker: bij welk reisbureau heeft u geboekt?

Reiziger: dat weet ik niet mijn dochter heeft voor ons geboekt.
Baliemedewerker:Kunt u haar bellen?
  zondag 27 november 2022 @ 15:36:44 #66
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_206842005
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:48 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Nee, alles klopte verder :)
Probeerden ze op het vliegveld niet misschien bij de verkeerde vlucht in te checken als ze niet weten hoe het allemaal werkt?
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 15:42:11 #67
236264 crew  capricia
pi_206842109
Nee wat ongelooflijk rot voor je ouders.
Ik zou niet weten hoe ze dit hadden moeten controleren of voorkomen. Echt heel vaag.
Definitely not CIA
pi_206842356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Alles klopt verder. Volgens de grondstewardess stonden hun namen niet op de lijst.

Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van het reisbureau. Zij geven aan dat zij de namen wel hebben doorgegeven :')

We hebben een terugbelafspraak gemaakt voor maandag. Het lijkt erop dat zij de schuld bij mij leggen.
Hebben ze zwart-op-wit bewijs dat ze de namen doorgegeven hebben? Kunnen ze dat aan jou tonen? Zo niet, dan hebben ze het niet, zo ja, dan kun je ermee naar de vliegtuigmaatschappij lijkt me.
pi_206843925
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 12:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Baliemedewerker:Kunt u haar bellen?
Nee ze slaapt nog
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 27 november 2022 @ 17:44:56 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206844000
Maar kan je het boekingsnummer nou nog invullen bij de luchtvaartmaatschappij? Misschien kan je dan nog zien welke gegevens ze hebben doorgekregen van het reisbureau.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 28 november 2022 @ 18:42:33 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206858142
Hoe is het telefonisch contact geweest vandaag @CaVaBien ?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206858285
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Wat valt er te controleren? Ze hadden tickets. Of bel jij altijd nog even met het vliegveld of je op de lijst staat?
[..]
Want? Dat reisbureau doet dat expres gedaan of maakt dit soort fouten structureel?

Verder zou ik maandag eerst even bellen met het reisbureau en hun reactie afwachten voordat je over rechten en plichten gaat nadenken.
De reisorganisator is wel de verantwoordelijke gezien betaalde tickets zij zijn derelve aansprakelijk te stellen
  maandag 28 november 2022 @ 18:54:51 #73
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206858396
Als boekingsnr had bestaan was bij de balie ook zo te zien geweest hoe en wat ...
Dum de dum
pi_206864233
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:42 schreef livelink het volgende:
Hoe is het telefonisch contact geweest vandaag @:cavabien ?
Zij gaven aan dat het niet aan het reisbureau ligt en dat zij alles op de juiste manier hebben verwerkt. Dat ze wel een verzoek hebben ingediend bij de luchtvaartmaatschappij om te onderzoeken waarom het mis is gegaan en of ze over willen gaan op terugbetaling van de kosten.

Ik wacht het nog even af. Ik hoop dat ze het op een nette manier kunnen oplossen, anders blijf ik ze lastig vallen :P

Inmiddels nieuwe tickets geboekt voor mijn ouders. Een weekje later dan eigenlijk gepland, maar goed.
  dinsdag 29 november 2022 @ 10:40:12 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206864276
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Als boekingsnr had bestaan was bij de balie ook zo te zien geweest hoe en wat ...
Er is een boekingscode volgens TS
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:27:54 #76
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206864792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Er is een boekingscode volgens TS
maar die hadden ze niet bij?

Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?

Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.

Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Dum de dum
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:35:51 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206866280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
maar die hadden ze niet bij?

Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?

Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.

Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206866778
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
  dinsdag 29 november 2022 @ 14:27:50 #79
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206866792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Mja

Zelfde reisbureau weer?
Dum de dum
pi_206866856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja

Zelfde reisbureau weer?
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd ;)

Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:08:54 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206867208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd ;)

Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
Je zou kunne proberen of er op hun vlucht no shows waren, en welke namen (bellen met luchtvaartmaatschappij met de informatie die je hebt). Het verhaal blijft ontzettend vaag, vanuit het reisbureau en vanuit de luchthaven.
Dum de dum
pi_206873522
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
.
pi_206878501
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:45 schreef Fer het volgende:
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
pi_206878545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.

Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Ik denk dat je door bovenstaande de zaak altijd zal verliezen. Bij het reisbureau en ook als je naar een rechter zou gaan. Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.

Hoe zuur het ook is, de enige optie is een nieuw ticket zoals je gedaan hebt.

En een advies voor de toekomst: zorg dat je ouders voldoende informatie hebben om het op te lossen op het vliegveld en blijf desnoods zelf wakker om te controleren of ze door de pootjes zijn. Ook zou je vooraf kunnen inchecken als de optie geboden wordt, dan voorkom je dit ook. Mocht dit beiden problematisch zijn dan zou ik als kind zijnde mijn ouders elke keer wegbrengen en mij ervan verzekeren dat ze door de juiste poortjes gaan.

Maar ook een kanttekening, ze moeten ook weer terug. Daar ben jij niet bij. Ik zou dan ook vooral inzetten op de juiste informatie verstrekken aan je ouders en indien nodig zorgen dat je zelf wakker en bereikbaar bent zodat je altijd kan assisteren.
pi_206878858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:07 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206878928
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:
[..]
Als je tijdig op de luchthaven bent, dan kan dat eigenlijk niet voorkomen. Er staan genoeg medewerkers om je te helpen. Maar wat ik zeg, het is simpelweg te karig omdat het daarvoor bedoelde noodnummer niet gebeld is. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat als het reisbureau het argument zou gebruiken dat ze niet tijd op het vliegveld waren, dat dit eenvoudig weggeschoven zou worden.

quote:
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
Ja, als ze gebeld hadden dan was er hoogstwaarschijnlijk een oplossing gekomen. Ze hadden bijvoorbeeld ook een andere vlucht kunnen krijgen enkele uren later (indien mogelijk). Nu is het simpelweg een no-show geweest, hoe vervelend dat ook is.
pi_206885001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
zonder boekingscode heb je geen reservering. Je "reisbureau" heeft geen ticket gekocht voor die vlucht.. anders had je wel boekingscode gehad. Reserveringsnummer van je reisbureau is niets meer dan een interne referentie..
pi_206892584
dit moet het meest vage verhaal ooit zijn.

zoals ik het begrijp;
ouders staan op vliegveld op het aan hen doorgegeven moment. daar proberen ze in te checken maar de baliemedewerkers kunnen hun naam niet in het systeem vinden.
vervolgens bellen ze niet het noodnummer, maar dochterlief (die ligt te slapen) en draaien dan vervolgens maar om.

ik heb honderden malen gevlogen en zeker eens op een verkeerde dag verschenen.. dat ik half slaapdronken op het vliegveld aankwam en AM/PM door elkaar haalde of data door elkaar haalde.. maar altijd eisten de baliemedewerkers dan gewoon mijn naam in te tikken en me meer info te geven dan "nee vriend, je vliegt niet vandaag". dan was het, we hebben een vlucht gevonden maar die is X.. en het feit dat het hier blijkbaar om 2 ouwe besjes gaat doet mij vermoeden dat een baliemedewerker echt wel wat extra moeite doet..

en het reisbureau heeft gewoon een fair point..ze hadden het noodnummer moeten bellen en dat heben ze niet gedaan. verder is er geen boekingscode, geen vlucht te bekennen, ik heb twijfels bij zowel het verhaal als bij het reisbureau.

maargoed, als het allemaal waar is;
vraag maar aan het reisbureau wat de boekingscodes waren. die zijn dan makkelijk op te vragen bij de vliegtuigmaatschappij als no-shows. geen boekingscodes? geen vlucht geboekt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_206938213
precies @freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
pi_206939183
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:03 schreef MevrouwKees het volgende:
precies @:freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
  zondag 4 december 2022 @ 14:36:15 #91
338319 ZarB
Piña colada
pi_206939323
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
Maar is de oorzaak nu al wel duidelijk of loopt het dood omdat het reisbureau zegt dat ze hun werk hebben gedaan en er verder niets uit te zoeken valt?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206940331
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
pi_206947832
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:00 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
wat @MevrouwKees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..

ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.

jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:

reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit

dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_207006498
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:29 schreef freak1 het volgende:

[..]
wat @:mevrouwkees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..

ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.

jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:

reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit

dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
pi_207006622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207007168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
half antwoord...
dit was mijn vraag\advies
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

vraag 1 heb ik nog niets van gehoord.. heb je bij het reisbureau de reisbescheiden opgevraagd dus inclusief het boekingsnummer? zonder boekingsnummer had het sowieso geen enkel nut naar het vliegveld te gaan.. dan is er niets geboekt namelijk.. een vodje met "joh je hebt een vlucht" is geen boeking..
dus wat zei het reisbureau toen je om de reisbescheiden vroeg? hebben ze je meer gegveven dan een eigen gemaakt vodje?

mbt vraag 2, je hebt het over ene lijst.. welke lijst? daar ben ik confuus mee... de lijst met passagiers voor die vlucht? of t algemeen?

iig lijkt het me duidelijk. de vliegmaatschappij zegt dat er geen boekingen zijn, laat t reisbureau maar bewijzen dan en anders geld terug
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_207007587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
per brief aansprakelijk stellen voor alle schade.
maak een duidelijk overzicht van alle schade.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207008343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
ik zou aan de vliegmaatschappij vragen of ze dit schriftelijk willen verklaren. met die verklaring ga je vervolgens naar het reisbureau om aan te tonen dat de fout bij hen ligt. en met 'ga je naar het reisbureau' bedoel ik dat je een brief schrijft waarin je hen verantwoordelijk stelt. zet daar ook een uiterste datum bij waarop je het probleem opgelost wil zien (en geef aan hoe ze het moeten oplossen). geef ook aan dat wanneer er op die datum geen oplossing is, je verdere (juridische) stappen zal ondernemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 december 2022 @ 17:49:26 #99
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207009598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
Op schrift dit krijgen.

Dan geld terug van reisbureau vragen.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')