maar die hadden ze niet bij?quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is een boekingscode volgens TS
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
maar die hadden ze niet bij?
Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?
Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.
Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.quote:Op dinsdag 29 november 2022 13:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Mjaquote:Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Je zou kunne proberen of er op hun vlucht no shows waren, en welke namen (bellen met luchtvaartmaatschappij met de informatie die je hebt). Het verhaal blijft ontzettend vaag, vanuit het reisbureau en vanuit de luchthaven.quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:37 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd
Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:45 schreef Fer het volgende:
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Ik denk dat je door bovenstaande de zaak altijd zal verliezen. Bij het reisbureau en ook als je naar een rechter zou gaan. Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:quote:Op woensdag 30 november 2022 11:07 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.
Als je tijdig op de luchthaven bent, dan kan dat eigenlijk niet voorkomen. Er staan genoeg medewerkers om je te helpen. Maar wat ik zeg, het is simpelweg te karig omdat het daarvoor bedoelde noodnummer niet gebeld is. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat als het reisbureau het argument zou gebruiken dat ze niet tijd op het vliegveld waren, dat dit eenvoudig weggeschoven zou worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:
[..]
Ja, als ze gebeld hadden dan was er hoogstwaarschijnlijk een oplossing gekomen. Ze hadden bijvoorbeeld ook een andere vlucht kunnen krijgen enkele uren later (indien mogelijk). Nu is het simpelweg een no-show geweest, hoe vervelend dat ook is.quote:Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
zonder boekingscode heb je geen reservering. Je "reisbureau" heeft geen ticket gekocht voor die vlucht.. anders had je wel boekingscode gehad. Reserveringsnummer van je reisbureau is niets meer dan een interne referentie..quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnenquote:Op zondag 4 december 2022 13:03 schreef MevrouwKees het volgende:
precies @:freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
Maar is de oorzaak nu al wel duidelijk of loopt het dood omdat het reisbureau zegt dat ze hun werk hebben gedaan en er verder niets uit te zoeken valt?quote:Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen
Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..quote:Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen
Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed
wat @MevrouwKees zegt..quote:Op zondag 4 december 2022 16:00 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.quote:Op maandag 5 december 2022 09:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
wat @:mevrouwkees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..
ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.
jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:
reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit
dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.
dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
half antwoord...quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
per brief aansprakelijk stellen voor alle schade.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
ik zou aan de vliegmaatschappij vragen of ze dit schriftelijk willen verklaren. met die verklaring ga je vervolgens naar het reisbureau om aan te tonen dat de fout bij hen ligt. en met 'ga je naar het reisbureau' bedoel ik dat je een brief schrijft waarin je hen verantwoordelijk stelt. zet daar ook een uiterste datum bij waarop je het probleem opgelost wil zien (en geef aan hoe ze het moeten oplossen). geef ook aan dat wanneer er op die datum geen oplossing is, je verdere (juridische) stappen zal ondernemen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
Op schrift dit krijgen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |