abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:27:54 #76
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206864792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Er is een boekingscode volgens TS
maar die hadden ze niet bij?

Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?

Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.

Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Dum de dum
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:35:51 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206866280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
maar die hadden ze niet bij?

Of ze zijn zonder iets richting de luchthaven gegaan, of ze stonden op de verkeerde luchthaven oid?

Ook met alleen een boekingscode had de luchthaven zo de informatie kunnen inzien.

Ga je deze keer wel online inchecken TS ... ?
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206866778
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Geen idee, heb al paar keer gevraagd of TS die boekingscode even kan invoeren bij de luchtvaartmaatschappij, dan zie je direct of de fout echt bij het reisbureau ligt.
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
  dinsdag 29 november 2022 @ 14:27:50 #79
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206866792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
Mja

Zelfde reisbureau weer?
Dum de dum
pi_206866856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja

Zelfde reisbureau weer?
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd ;)

Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:08:54 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206867208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd ;)

Bij de nieuwe tickets heb ik wel een boekingscode.
Je zou kunne proberen of er op hun vlucht no shows waren, en welke namen (bellen met luchtvaartmaatschappij met de informatie die je hebt). Het verhaal blijft ontzettend vaag, vanuit het reisbureau en vanuit de luchthaven.
Dum de dum
pi_206873522
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
.
pi_206878501
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:45 schreef Fer het volgende:
Reisbureau zal wel zeggen dat er niemand aan de balie stond. Bewijs maar dat je er wel stond.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
Ze hebben wel bewijs van de taxirit, daarmee kunnen ze aantonen dat ze op tijd gearriveerd waren op het vliegveld.
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
pi_206878545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.

Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
Ik denk dat je door bovenstaande de zaak altijd zal verliezen. Bij het reisbureau en ook als je naar een rechter zou gaan. Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.

Hoe zuur het ook is, de enige optie is een nieuw ticket zoals je gedaan hebt.

En een advies voor de toekomst: zorg dat je ouders voldoende informatie hebben om het op te lossen op het vliegveld en blijf desnoods zelf wakker om te controleren of ze door de pootjes zijn. Ook zou je vooraf kunnen inchecken als de optie geboden wordt, dan voorkom je dit ook. Mocht dit beiden problematisch zijn dan zou ik als kind zijnde mijn ouders elke keer wegbrengen en mij ervan verzekeren dat ze door de juiste poortjes gaan.

Maar ook een kanttekening, ze moeten ook weer terug. Daar ben jij niet bij. Ik zou dan ook vooral inzetten op de juiste informatie verstrekken aan je ouders en indien nodig zorgen dat je zelf wakker en bereikbaar bent zodat je altijd kan assisteren.
pi_206878858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Ik ben het met je eens dat dit niet bewijst dat ze bij de balie stonden, maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter een dergelijk bewijs van tafel zal vegen. Wie gaat er tenslotte om 4 uur 's nachts voor zijn plezier met een taxi naar het vliegveld om vervolgens te gaan klagen dat ze niet aan boord konden?
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:07 schreef GereDathan het volgende:
Er zijn niet voor niets noodnummers die je kan bellen in geval van nood. Als er vervolgens geen oplossing zou komen dan is het een ander verhaal. Maar zowel het reisbureau als de rechter zullen zeggen dat als je gebeld had ze alsnog de tickets hadden kunnen regelen voor je ouders en die kans heb je ze simpelweg ontnomen door niet te bellen.
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206878928
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Misschien probeerden ze wel in te checken bij de verkeerde maatschappij. Dat ze er tijdig waren is prima, wil niet zeggen dat de rest van de procedure ook soepel is verlopen. En dan kom je inderdaad weer hier:
[..]
Als je tijdig op de luchthaven bent, dan kan dat eigenlijk niet voorkomen. Er staan genoeg medewerkers om je te helpen. Maar wat ik zeg, het is simpelweg te karig omdat het daarvoor bedoelde noodnummer niet gebeld is. Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat als het reisbureau het argument zou gebruiken dat ze niet tijd op het vliegveld waren, dat dit eenvoudig weggeschoven zou worden.

quote:
Een aantal mogelijke opties die ze prima telefonisch hadden kunnen afdoen:
• "Maar meneer/mevrouw, u staat op het verkeerde vliegveld".
• "Maar meneer/mevrouw, uw vlucht ging gisteren".
• "Maar meneer/mevrouw, u vliegt pas morgen".
• "Maar meneer/mevrouw, u probeert bij de verkeerde luchtvaartmaatschappij in te checken".
• "We hebben uw gegevens inderdaad per abuis niet doorgegeven, we bellen direct de maatschappij om het recht te zetten".
• "Maar meneer/mevrouw, de doorgekregen namen komen niet overeen met uw naam".
Ja, als ze gebeld hadden dan was er hoogstwaarschijnlijk een oplossing gekomen. Ze hadden bijvoorbeeld ook een andere vlucht kunnen krijgen enkele uren later (indien mogelijk). Nu is het simpelweg een no-show geweest, hoe vervelend dat ook is.
pi_206885001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb geen boekingscode zag ik achteraf. Alleen een reserveringscode van het reisbureau. Ik heb wel om de boekingscode gevraagd, zodat ik het zelf kan nakijken.
zonder boekingscode heb je geen reservering. Je "reisbureau" heeft geen ticket gekocht voor die vlucht.. anders had je wel boekingscode gehad. Reserveringsnummer van je reisbureau is niets meer dan een interne referentie..
pi_206892584
dit moet het meest vage verhaal ooit zijn.

zoals ik het begrijp;
ouders staan op vliegveld op het aan hen doorgegeven moment. daar proberen ze in te checken maar de baliemedewerkers kunnen hun naam niet in het systeem vinden.
vervolgens bellen ze niet het noodnummer, maar dochterlief (die ligt te slapen) en draaien dan vervolgens maar om.

ik heb honderden malen gevlogen en zeker eens op een verkeerde dag verschenen.. dat ik half slaapdronken op het vliegveld aankwam en AM/PM door elkaar haalde of data door elkaar haalde.. maar altijd eisten de baliemedewerkers dan gewoon mijn naam in te tikken en me meer info te geven dan "nee vriend, je vliegt niet vandaag". dan was het, we hebben een vlucht gevonden maar die is X.. en het feit dat het hier blijkbaar om 2 ouwe besjes gaat doet mij vermoeden dat een baliemedewerker echt wel wat extra moeite doet..

en het reisbureau heeft gewoon een fair point..ze hadden het noodnummer moeten bellen en dat heben ze niet gedaan. verder is er geen boekingscode, geen vlucht te bekennen, ik heb twijfels bij zowel het verhaal als bij het reisbureau.

maargoed, als het allemaal waar is;
vraag maar aan het reisbureau wat de boekingscodes waren. die zijn dan makkelijk op te vragen bij de vliegtuigmaatschappij als no-shows. geen boekingscodes? geen vlucht geboekt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_206938213
precies @freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
pi_206939183
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:03 schreef MevrouwKees het volgende:
precies @:freak1. En zeker bij oudjes doen baliemedewerkers net even meer hun best. Het verhaal rammelt dan ook m.i. .
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
  zondag 4 december 2022 @ 14:36:15 #91
338319 ZarB
Pia colada
pi_206939323
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
Maar is de oorzaak nu al wel duidelijk of loopt het dood omdat het reisbureau zegt dat ze hun werk hebben gedaan en er verder niets uit te zoeken valt?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206940331
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:22 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik ga toch niet zoiets lopen verzinnen :')

Het is helaas echt gebeurd. Ouders zijn vandaag eindelijk gearriveerd, een week later dan gepland, maar goed :D
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
pi_206947832
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:00 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
ik zeg niet dat jij liegt, maar het verhaal klopt niet. Ik vermoed dat reisbureau een kapitale fout heeft gemaakt.. en vandaar dat het rammelt..
wat @MevrouwKees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..

ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.

jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:

reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit

dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_207006498
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:29 schreef freak1 het volgende:

[..]
wat @:mevrouwkees zegt..
ik claim niet dat je liegt, het verhaal klopt niet. als er 2 oudjes aan de balie staan dan zeggen de medewerkers daar niet "jammer joh dat je hierheen bent gekomen en dacht een vlucht te krijgen, je naam staat niet op de lijst doei!"
ik heb ontzettend veel met die medewerkers te maken gehad en zeker bij wat oudere mensen zullen zij een tandje bijzetten.. zij zullen zeker om gegevens van het reisbureau e.d. gevraagd hebben en proberen te helpen..

ik denk zeker dat het in grote lijnen gebeurd is zoals je omschrijft, mijn twijfel zit in wat er allemaal is weggelaten. en of dat komt door miscommunicatie met het reisbureau, je ouders of wat, het verhaal rammelt.

jij wil graag advies, advies geven met halve info is niet mogelijk.
zoals ik het nu lees:

reis is door jou geboekt bij reisbureau voor je ouders. reisbureau claimt geboekt te hebben, je ouders gaan naar het vliegveld waar ze met een kluitje in het riet worden gestuurd. ze nemen geen contact met het reisbureau op, proberen jou te bellen maar gaan vervolgens onverichterzake naar huis.
de volgende dag komen jullie tot de conclusie dat
-er niet echt reisbescheiden zijn (zoals boekingsnummer, vluchtreservering e.d.)
-het reisbureau claimt wij hebben alles geregeld, je had ons ook moeten bellen, zoek het uit

dat is toch een heel summier verhaal?
maargoed, als bovenstaand alle info is dan
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

dat is de info die er nu nodig is om verder te helpen.
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
pi_207006622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207007168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
half antwoord...
dit was mijn vraag\advies
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.

vraag 1 heb ik nog niets van gehoord.. heb je bij het reisbureau de reisbescheiden opgevraagd dus inclusief het boekingsnummer? zonder boekingsnummer had het sowieso geen enkel nut naar het vliegveld te gaan.. dan is er niets geboekt namelijk.. een vodje met "joh je hebt een vlucht" is geen boeking..
dus wat zei het reisbureau toen je om de reisbescheiden vroeg? hebben ze je meer gegveven dan een eigen gemaakt vodje?

mbt vraag 2, je hebt het over ene lijst.. welke lijst? daar ben ik confuus mee... de lijst met passagiers voor die vlucht? of t algemeen?

iig lijkt het me duidelijk. de vliegmaatschappij zegt dat er geen boekingen zijn, laat t reisbureau maar bewijzen dan en anders geld terug
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_207007587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
per brief aansprakelijk stellen voor alle schade.
maak een duidelijk overzicht van alle schade.
Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
pi_207008343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
ik zou aan de vliegmaatschappij vragen of ze dit schriftelijk willen verklaren. met die verklaring ga je vervolgens naar het reisbureau om aan te tonen dat de fout bij hen ligt. en met 'ga je naar het reisbureau' bedoel ik dat je een brief schrijft waarin je hen verantwoordelijk stelt. zet daar ook een uiterste datum bij waarop je het probleem opgelost wil zien (en geef aan hoe ze het moeten oplossen). geef ook aan dat wanneer er op die datum geen oplossing is, je verdere (juridische) stappen zal ondernemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 december 2022 @ 17:49:26 #99
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207009598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.

Er is dus geen reservering geweest.

Wat te doen nu?
Op schrift dit krijgen.

Dan geld terug van reisbureau vragen.
Dum de dum
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')