Ik heb maanden geleden eens door de reviews gespit.....gaan we niet doen.quote:
Hotel ByZoo in Emmen heeft een Wildlands arrangement. Ik weet alleen niet of dat iets is wat je zoekt en of het met de jaarwisseling wel open is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:43 schreef exode het volgende:
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen
Laatste vraag kwam van mij: een hotel in Nederland met Oud en Nieuw die een speciaal Oud en Nieuw arrangement met kleine kinderen aanbiedt.
Van 2 tot 6 januari. Komen we elkaar vast wel een keer tegen, zo groot is het nietquote:Op dinsdag 29 november 2022 17:14 schreef Adrian4 het volgende:
Leuk FF, ik heb ook slagharen geboekt. Wanneer gaan jullie? Wij van 4 t/m 8 januari. Ik vond het ook goedkoop. Ben nog op zoek naar de adder
En, hoe was de vlucht?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:31 schreef _Lily_ het volgende:
We vertrekken overmorgen naar de Cariben met de dreumes van bijna 15 maanden.
Spannend, 9u vliegen haha
En het inpakken…… oef
Het is heel goed gegaan! Dwz: niet gehuild, niet gespuugd en gewoon 2,5u geslapen.quote:
Alleen als het past, waarschijnlijk dus niet. Als het een klein beetje bergachtig wordt is een tula fijner. Maar daar had ik wel over nagedacht jaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:47 schreef arvensis het volgende:
Neem je ook een buggy mee? Calculeer die ook even in.
twee weken dagelijks op een kratje zitten? Ik weet niet of dat nou wel aan de vreugde bijdraagtquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:08 schreef Viv het volgende:
@:sq is het wel nodig om 5 stoelen mee te nemen? Misschien kunnen de kindjes wel op een kratje of iets dergelijks zitten?
Wij hebben geen aanhanger en willen dat ook liever niet ivm de rijsnelheid. Wij hebben een (geleende) dakkoffer en de rest moet in de kofferbak en bij de voeten van de kinderen. Wel 1 kind minder, dat scheelt een tasquote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:42 schreef SQ het volgende:
Zijn er hier autokampeerders die zonder aanhanger reizen? Is dat een beetje te doen en waar moet je rekening mee houden?
Vorig jaar zijn wij met z'n allen met de auto naar Frankrijk gereden. We hadden een dakkoffer maar het was toch aardig aanstampen allemaal. En toen hadden we dus een stacaravan, dus hoefden geen tent, meubilair, koelbox en beddengoed mee te zeulen
Ik ben nu een beetje aan het inventariseren of het ook te doen is als we dit met een tent zouden doen. Maar ik denk bijna dat het te ambitieus is?
Wat er in elk geval mee zou moeten:
- grote bell tent, met binnentent
- extra slaaptentje voor de kinderen
- compacte luifel
- campingtafel (nog aan te schaffen)
- 5 stoelen (nog aan te schaffen)
- koelboxje (nog aan te schaffen)
- campingbedje en matrasje
- 4 luchtbedden
- 5 slaapzakken
- 4 hoofdkussens
Dan natuurlijk nog kleding, handdoeken en serviesgoed. Ik snap dat ik vaak de was zal moeten doen. Iets van emmers voor de was? En beperkt speelgoed (badminton, frisbee, een bal, 2 dobbelspelletjes).
Kookgerei is geen noodzaak. Misschien een klein waterkokertje voor m'n koffie
Heeft iemand enig idee of dit in een auto met dakkoffer te proppen is, of is dit bij voorbaat kansloos?
Ruimte IN de auto beperkt zich tot de kofferbak (VW Passat station). Dakkoffer is nog niet aangeschaft.
En als het te doen is, wat moet ik dan aanschaffen qua meubilair?
HELP
hebben jullie dan ook van die vouwstoeltjes?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben geen aanhanger en willen dat ook liever niet ivm de rijsnelheid. Wij hebben een (geleende) dakkoffer en de rest moet in de kofferbak en bij de voeten van de kinderen. Wel 1 kind minder, dat scheelt een tas. Het past, maar het is wel altijd een enorm gepuzzel. Denk dat het niet zou lukken met een kind extra. Je hebt dan toch ook extra zooi mee. De dakkoffer zou trouwens nog wel groter kunnen, maar wij willen liever niet een eigen kopen die je weer ergens moet laten 50 weken per jaar
.
Omdat het toch best veel gedoe was altijd, hebben we vorig jaar en dit jaar besloten om een accommodatie te huren (safaritent vorig jaar en dit jaar een appartement in Oostenrijk).
Je kunt ook eventueel een bagagewagen huren voor een keer. Dat is een kleine aanhanger waarmee je gewoon mag rijden met een B rijbewijs. Zo mag ik bijvoorbeeld ook gewoon rijden met onze vouwwagenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:12 schreef SQ het volgende:
Waarschijnlijk gaat de conclusie toch zijn dat we gewoon die enorme aanhanger mee moeten nemen hoor.
Ik denk dat het ons een hoop stress en gedoe bespaart. Je bent alleen onderweg minder flexibel. Alleen mijn man kan dan rijden bijvoorbeeld (ik heb geen E achter B)
En de aanschaf van al die spullen is ook wel echt bizar joh. Grote dakkoffer kost je al snel 700 euro![]()
En compacte meubeltjes zijn ook 3 keer zo duur als de niet-compacte versies.
Ja, dat zou eventueel nog wel kunnen. Maar eens uitzoeken wat dat kost.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je kunt ook eventueel een bagagewagen huren voor een keer. Dat is een kleine aanhanger waarmee je gewoon mag rijden met een B rijbewijs. Zo mag ik bijvoorbeeld ook gewoon rijden met onze vouwwagen. In Frankrijk mag je gewoon 130 met een aanhanger, dus voor de snelheid hoef je het niet te laten. Hooguit voor de wegligging
Of je gaat ook E achter B doenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:12 schreef SQ het volgende:
Waarschijnlijk gaat de conclusie toch zijn dat we gewoon die enorme aanhanger mee moeten nemen hoor.
Ik denk dat het ons een hoop stress en gedoe bespaart. Je bent alleen onderweg minder flexibel. Alleen mijn man kan dan rijden bijvoorbeeld (ik heb geen E achter B)
En de aanschaf van al die spullen is ook wel echt bizar joh. Grote dakkoffer kost je al snel 700 euro![]()
Wij hadden deze (waar dan zo’n hoes omheen kan als ze opgeklapt zijn):quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:13 schreef SQ het volgende:
[..]
hebben jullie dan ook van die vouwstoeltjes?
En qua geld?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of je gaat ook E achter B doen.
Kost je 1 a 2 dagen en klaar.
Heb je je hele leven plezier van (1 keer per jaar, want ik zie je niet snel ff naar de RaabKarcher rijden om bouwmateriaal te halenquote:
Dit is eigenlijk best een tof idee. Niet dat mijn vouwwagen E nodig heeft, maar leren goed rijden met iets achter de auto is volgens mij best leuk en sowieso zinnig.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of je gaat ook E achter B doen.
Kost je 1 a 2 dagen en klaar.
Dan kan ik net zo goed een stacaravan hurenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
En een camping uitzoeken waar al een tent staat? Wij zijn vorig jaar naar een camping waar een tent met complete inboedel klaarstond, inclusief fatsoenlijke bedden. Scheelt een dakkoffer of 2 aan spullen slepen.
En de tent zelf?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn 3 weken wezen kamperen met dakkoffer. Wel maar twee kinderen, en geen campingbedje. Dat lukt prima, ook met kofferbak maar tot de hoedenplank gevuld. Ook met kookspullen. Wat gaat er mee?
4x slaapzak
2x dunne zelfopblazende matjes (kinderen)
4x kussens
1x dikke exped mat 140x200
2 klapkratten met borden, pannen en alles andere om te koken
4 stoelen en tafel
Kookapparatuur, inclusief kleine brander exclusief voor koffie
Kleding, handdoeken, etc.
Paar spelletjes en boeken voor de kiddos
Zandspeelgoed
En dan nog random andere dingen (laptop voor noodgeval op werk, afwasspullen, jerrycan, koelbox, stroomkabels, etc.).
Ik ben wel chef inpak, mijn man lukt het niet. We hebben een Touran.
Is wellicht nog het proberen waard jaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is een Deryan tentje een optie, als vervanging voor het campingbedje? Mijn kind pikte dat niet, maar wellicht Goud wel?
Ja op zich is dat idee leuk, maar is het handig? Je kunt dan onderweg niet bij je kofferbak natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:SQ Hebben jullie een fietsendrager? Wij hebben zo’n box die je mag lenen, wij gebruiken hem nooit: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Geen idee of het handig is. We kregen hem bij de camper en gebruiken hem nooit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja op zich is dat idee leuk, maar is het handig? Je kunt dan onderweg niet bij je kofferbak natuurlijk.
Moeilijk moeilijk allemaal. Ik wou dat ik al een ervaren kampeerder was
Dakkoffer en koelkastje mag je van ons lenen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:12 schreef SQ het volgende:
Huttopia o.I.d. succesquote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:42 schreef SQ het volgende:
Zijn er hier autokampeerders die zonder aanhanger reizen? Is dat een beetje te doen en waar moet je rekening mee houden?
Vorig jaar zijn wij met z'n allen met de auto naar Frankrijk gereden. We hadden een dakkoffer maar het was toch aardig aanstampen allemaal. En toen hadden we dus een stacaravan, dus hoefden geen tent, meubilair, koelbox en beddengoed mee te zeulen
Ik ben nu een beetje aan het inventariseren of het ook te doen is als we dit met een tent zouden doen. Maar ik denk bijna dat het te ambitieus is?
Wat er in elk geval mee zou moeten:
- grote bell tent, met binnentent
- extra slaaptentje voor de kinderen
- compacte luifel
- campingtafel (nog aan te schaffen)
- 5 stoelen (nog aan te schaffen)
- koelboxje (nog aan te schaffen)
- campingbedje en matrasje
- 4 luchtbedden
- 5 slaapzakken
- 4 hoofdkussens
Dan natuurlijk nog kleding, handdoeken en serviesgoed. Ik snap dat ik vaak de was zal moeten doen. Iets van emmers voor de was? En beperkt speelgoed (badminton, frisbee, een bal, 2 dobbelspelletjes).
Kookgerei is geen noodzaak. Misschien een klein waterkokertje voor m'n koffie
Heeft iemand enig idee of dit in een auto met dakkoffer te proppen is, of is dit bij voorbaat kansloos?
Ruimte IN de auto beperkt zich tot de kofferbak (VW Passat station). Dakkoffer is nog niet aangeschaft.
En als het te doen is, wat moet ik dan aanschaffen qua meubilair?
HELP
Omdat flexibeler (camping niet leuk = door naar de volgende) en een kwart van de kosten (voor ¤300 pw heb je prima campings voor een week, kun je dus 4 weken kamperen voor de prijs van 1 huuraccommodatie voor een week...)?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 23:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Huttopia o.I.d. succesWaarom zou je in vredesnaam zelf al die zooi meezeulen?
Dit soort Helinox rip off achtige stoelen zitten inderdaad goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben zulke stoeltjes voor in de camper: https://amzn.eu/d/1bU6qLq
Vouwen een stuk kleiner op en zijn lichter in gewicht. Verder hebben we een klein tafeltje, niet zo’n hele grote. En mummieslaapzakken van de Decathlon, die vouwen heel klein op. Het zijn allemaal kleine aanpassingen die allemaal weer wat ruimte opleveren.
Oh, en een opvouwbare emmer (van de Action). Hoofdkussens heb je ook opblaasbaar, maar die vind ik ruk dus wij gebruiken gewone.
Vind zelfs maar eens een fatsoenlijke huuraccommodatie in het hoogseizoen op een beetje leuke camping voor ¤1200 per week. Dat begint bij ¤2000 vaak. Precies de reden om je eigen kampeer accommodatie mee te nemen. Mijn vouwwagen met lattenbodem ligt nog prettiger ook dan het auping matras op een houten plank in een supreme stacaravan van Roan heb ik ondervonden. (Die wij eind mei voor ¤200 huurden en mijn collega 6 weken later voor ¤2200. Om te janken die prijzen)quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat flexibeler (camping niet leuk = door naar de volgende) en een kwart van de kosten (voor ¤300 pw heb je prima campings voor een week, kun je dus 4 weken kamperen voor de prijs van 1 huuraccommodatie voor een week...)?
Ik vraag me dan altijd af of zoiets nog wel te vinden is als je in het hoogseizoen gaat. Ben je dan niet uren aan het zoeken voor een plekje?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat flexibeler (camping niet leuk = door naar de volgende) en een kwart van de kosten (voor ¤300 pw heb je prima campings voor een week, kun je dus 4 weken kamperen voor de prijs van 1 huuraccommodatie voor een week...)?
Een camping zonder reservering? Dat gaat meestal prima. Je zult geen plek voor 3 weken vinden misschien, maar 5 dagen tot een week lukt altijd wel ergens (altijd hoogseizoen hier).quote:Op zondag 8 januari 2023 13:38 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af of zoiets nog wel te vinden is als je in het hoogseizoen gaat. Ben je dan niet uren aan het zoeken voor een plekje?
Wij hebben daar in februari met de camper gestaan. Wat wil je weten?quote:Op zondag 8 januari 2023 21:19 schreef Tink89 het volgende:
Iemand ervaring met landal rabbit hill en dan vooral met de camping?
Wij zijn op deze camping geweest:quote:Op zondag 8 januari 2023 23:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ook meteen een vraag; ik wil deze zomer heel graag met het gezin en voornoemde vouwwagen naar Zweden. Idealiter naar Småland, ik wil graag bossen en meren en Ronja de Roversdochter enzo
Wie heeft er tips voor leuke campings in het zuiden van Zweden? Geen caravandorp met animatietrein als het even kan, maar wel iets met speelgelegenheid. De kinderen zijn dan 7 en 10 jaar, maar vermaken zich nog erg graag in een speeltuin.
Ik weet niet of je dit te noordelijk vindt, maar wij zaten vorig jaar hier: https://ingestrandscamping.se/english.htmlquote:Op zondag 8 januari 2023 23:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ook meteen een vraag; ik wil deze zomer heel graag met het gezin en voornoemde vouwwagen naar Zweden. Idealiter naar Småland, ik wil graag bossen en meren en Ronja de Roversdochter enzo
Wie heeft er tips voor leuke campings in het zuiden van Zweden? Geen caravandorp met animatietrein als het even kan, maar wel iets met speelgelegenheid. De kinderen zijn dan 7 en 10 jaar, maar vermaken zich nog erg graag in een speeltuin.
Is het een beetje beschut en was het sanitair schoon enzo?quote:Op zondag 8 januari 2023 22:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben daar in februari met de camper gestaan. Wat wil je weten?
Ik ben er toen ik jong was geweest dus dat is al lang geleden. Maar volgens mij geldt mijn minpunt nog steeds.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:38 schreef LadyBlack het volgende:
Iemand in dat Astrid Lindgren park geweest? Dat leek mij nou ontzettend leuk
Haha, zien we jullie misschien daar.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:38 schreef LadyBlack het volgende:
Oh dankjewel allebei! Zitten plekken bij die ik gisteravond ook zag tijdens mijn google tocht, maar ook wat nieuwe. God wat een mooi land lijkt het me, die foto's van jou Phaidra![]()
Die Ingestrands is me wel echt te ver weg ja, we willen met 1 overnachting erheen reizen. En daarna zijn wij van het soort dat kamp opslaat voor twee weken. Die Tiveden heb ik gisteravond opgeslagen MM, zag er goed uit en ook een mooi gebied volgens mij.
Met een 11week oude baby maar dat kwam eigenlijk omdat we al geboekt hadden voordat ik de positieve test in handen had. Ging prima maar het is vooraf niet te voorspellen hoe het allemaal gaat. Ons back-up plan was dat opa&oma met de oudste op vakantie zouden gaan.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst met baby op vakantie zijn geweest.
Mijn uitgerekende datum is zo midden april. Tot en met september/oktober hebben we een auto tot onze beschikking die we van de ouders van mijn vriend kunnen lenen.
Hoe realistisch is het idee om dan in juli/augustus al met de kleine op vakantie te gaan (in Oostenrijk, waar we wonen, en dus met de auto)?
Mijn zoon is half maart geboren, we zijn half augustus vanuit Nederland naar Frankrijk op vakantie gegaan, met de auto. We hebben 2 weken in een appartement gezeten en een fijne vakantie gehad. Nu is mijn zoon een makkelijk kind dat bijna overal slaapt, dus het hangt wel een beetje van je kind af. En waar je naartoe gaat natuurlijk. Wij zijn kampeerders, maar ik weigerde te kamperen met een baby. Dus tsja, een eenduidig antwoord is er nietquote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Mijn uitgerekende datum is zo midden april. Tot en met september/oktober hebben we een auto tot onze beschikking die we van de ouders van mijn vriend kunnen lenen.
Hoe realistisch is het idee om dan in juli/augustus al met de kleine op vakantie te gaan (in Oostenrijk, waar we wonen, en dus met de auto)?
Bij de oudste zaten we na 3 maanden in Centerparcs on Frankrijk in de buurt van familie daar. Met de jongste gingen we kamperen toen ze 8 maanden was. Ik vond het kamperen fijner 😅quote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Wij stonden helemaal aan de rand van de camping, aan de bosrand. Dat vond ik fijn. Verder was het afhankelijk van de plek of het meer open was of juist meer beschut. Wij hadden ook geen buren, die plek bleef leeg.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is het een beetje beschut en was het sanitair schoon enzo?
Die Stensjö ziet er leuk uit inderdaad!quote:Op maandag 9 januari 2023 14:20 schreef exode het volgende:
Wij gaan komende zomer naar Pippi, LB.
Net zoals jullie vakantie naar Smaland maar dan niet kamperen.
Toen we nog zochten naar huisjes op campings kwamen we ook nog Långasjönäs en Stensjö Camping & Vandrarhem tegen. Op Stensjö hebben ze wel activiteiten maar dat zijn outdoor dingen, wij vinden het er erg leuk uitzien iig. Als de 'huisjes' luxer waren hadden we wellicht geboekt voor komende zomer.
Het plan is om helemaal te gaan rijden, ik vond die overtochten naar Göteborg echt gillend duurquote:Op maandag 9 januari 2023 14:26 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Haha, zien we jullie misschien daar.
Ingestrands is trouwens ongeveer 3,5 uur rijden vanaf Göteborg, dus als je die overtocht neemt kan dat prima met 1 overnachting.
Wij zijn met baby van 5 maanden naar Portugal gevlogen. Ging prima, baby vond het superinteressant allemaal. In het vliegtuig kan je ook heen en weer lopen, dus dan wordt het niet saai. Maar heel lang stil moeten zitten in een auto was niks, dat werd al huilen bij 15 minuten rijden.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Je kan ook een kortere overtocht pakken, de bruggen over kost ook geld (en tijd). En de overnachtingskosten. Stenaline heeft wel aanbiedingen. Kan je in de gaten houden, is wel super relaxt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die Stensjö ziet er leuk uit inderdaad!
[..]
Het plan is om helemaal te gaan rijden, ik vond die overtochten naar Göteborg echt gillend duur
Ik denk dat we in Noord Duitsland of Denemarken een nachtje kamp opslaan met alleen de wagentent van de vouwwagen, of een snelweghotel nemen. En dan de volgende dag een zo kort mogelijke stint zodat we 's middags tijd hebben om de vouwwagen helemaal op te zetten op de camping.
Wij doen exact dit. Op de terugweg overnachten we in Denemarken (Een camping nabij Frederikshavn). Ik vind heen met de boot juist erg relaxed, uitgeslapen aankomenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook een kortere overtocht pakken.
Wij gaan heen met de overtocht Kiel-Goteburg en terug via Denemarken.
Wij direct bij Stenaline, goede ervaringen mee, ook in de nasleep van Corona en onze boeking.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Tink89 het volgende:
Waar boeken jullie die boot? Ik zou dit serieus wel een optie vinden voor volgend jaar..
6 uur rijden en dan de boot op vinden wij inderdaad ideaal. Einde middag op de boot, hapje eten, kinderen rondrennen en spelen en dan de volgende ochtend op je gemakje ontbijten. Ik ben dan echt al op vakantie, anders 'moet' je toch overnachten onderweg.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij doen exact dit. Op de terugweg overnachten we in Denemarken (Een camping nabij Frederikshavn). Ik vind heen met de boot juist erg relaxed, uitgeslapen aankomenNiet goedkoop idd, maar het scheelt ook tol/benzine/overnachtingskosten.
Wij zijn toen de baby zes weken oud was, voor twee weken op vakantie geweest naar Amerika. Eind april geboren en halverwege juni weg. Ging prima en was heel leuk!quote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Vorig jaar via directferries geboekt, dit jaar via directferries gekeken welke afvaart we wilden nemen en direct bij stenaline geboekt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:12 schreef Tink89 het volgende:
Waar boeken jullie die boot? Ik zou dit serieus wel een optie vinden voor volgend jaar..
Dit was van de zomer ook ons plan, want vanaf Malmö was het nog maar 3 uur rijden naar de eindbestemming. Maar helaas, toen we wilden inchecken hoorden we dat er een gat in de boot zat en hij niet zou afvarenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je kan ook naar Malmö via TT-Lines of Finnlines. Dan kom je weliswaar een stuk zuidelijker aan in Zweden, maar het scheelt enorm in de centen in vergelijking met Kiel-Göteborg.
Edit: als je naar Stensjö of omgeving wil scheelt het in kilometers dus nagenoeg niets.
Oh wow, dat is wel een goede reden om niet uit te varenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit was van de zomer ook ons plan, want vanaf Malmö was het nog maar 3 uur rijden naar de eindbestemming. Maar helaas, toen we wilden inchecken hoorden we dat er een gat in de boot zat en hij niet zou afvaren. Konden we om 21.00 beginnen aan de omweg via Denemarken (alternatieve overtochten waren niet beschikbaar en de organisatie deed ook geen enkele moeite). Dat was écht geen leuke start van de vakantie.
Maar volgens mij hadden wij echt heel veel pech. Het lijkt er niet op dat dit een veel voorkomend probleem is (ik vraag me nog af wat er in hemelsnaam gebeurd is met die boot).
Wij naar Griekenland toen zoon 7 maanden was. Was echt perfect, we hebben het heerlijk gehad. Hij sliep alleen maar.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravanquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:56 schreef LeSage het volgende:
Wij gaan van de zomer naar Toscane, voor het eerst met onze eigen caravan.
Ik durf alleen niet echt te rijden met dat ding en vind het ook echt wel ver om vriend alleen te laten rijden.
Ik zag dat ze voor ¤225 bij de ANWB een dagcursus caravanrijden hebben. Iemand daar ervaring mee? Als ik daarna gewoon in Zwitserland door de bergen durf te rijden met de sleurhut vind ik het de investering wel waard.
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan)
Same, ik zou het ook doen! Maar ik vind rijden, zonder caravan dan, niet zo erg.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan)
Meeste E achter B clubs bieden zoiets aan. Niet perse met een enkelasser caravan. Maar naast een instructeur mag je ook zo een 2ton joekel rijden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
Txs! Ik ga eens kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:56 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:58 schreef Quoi het volgende:
Precies dat laatste hè Exode?
Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen![]()
![]()
Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
Wij zijn een midweek op vakantie geweest op ruim 2 uur rijden van ons huis toen onze dame nog net geen 4 maanden oud was. Ze doet het gelukkig goed in een auto, dus die was toen ook zo vertrokken toen we gingen rijden (ook precies rond haar dutjestijd gaan rijden, heeft 2x een uurtje geslapen en is alleen wakker geworden om te drinken op de parkeerplaats). We hadden een huisje op een vakantiepark en dat was wel heel fijn. Gewoon even een andere omgeving. Mijn baby was echt niet de makkelijkste, maar het ging op zich prima. Toen zaten we ook in het ritme van 19:00 uur op bed, dus daarna konden we zelf ook rustig eten en chillen (en om 21:30 uur naar bedquote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Onze oudste ook, maar dat is omdat ie een hekel aan wandelen heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
zo eentje hebben wij er ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
De oudste sliep bij ons met 8 weken door, maar stopte daar met 11 maanden mee en doet dat nu (bijna 7 jaar) nog steeds vaker niet dan welquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:14 schreef SQ het volgende:
Ja het ligt denk ik erg aan je baby. Ik zou met mijn baby's geen stevige vakantie hebben gedaan. Vanaf een maand of 10 werd dat pas beter, toen ze er gewoon om 19:00 in gingen en een beetje door gingen slapen.
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Ik hoorde van vrienden dat villatent wel een goede is, maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee..quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Ik zou sowieso even bellen. En dan de mogelijkheden doorspreken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.
Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Die is pittig ja, je kan nog even op aanbiedingen wachten. Wij betaalden 2 jaar geleden ¤700 voor een retour met de hut inbegrepen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.
Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenquote:Op zondag 15 januari 2023 09:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt.De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenBen benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest en het is echt goed bevallen. Inmiddels hebben ze ook een vernieuwd zwembad, dus qua zwemplezier is het alleen nog maar beter geworden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij komen aan op jullie vertrekdagquote:Op zondag 15 januari 2023 09:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt.
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
Wij boekten gewoon via de camping zelf. Dat doe ik eigenlijk altijdquote:Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenBen benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Geen idee, wij gaan met de caravanquote:Op zondag 15 januari 2023 19:08 schreef exode het volgende:
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
Welke allergie?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.
Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:12 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen idee, wij gaan met de caravan![]()
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
Ik zou zomer doen. Het is niet te warm in Scandinavië, maar ik vond het wel echt lekker weer. Fijn om dingen te ondernemen. En lekker lang licht. Oktober en mei (of eigenlijk is die vakantie eind april/begin mei) is de temperatuur gemiddeld 8-10 graden. Afhankelijk natuurlijk hoe noordelijk je gaat, dit is Oslo/Stockholm.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.
Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.
Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Hupje het volgende:
[..]
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
Ik ook niet en mijn dochters hebben lang een koemelkallergie gehad. Maar toch altijd kunnen eten. beetje hotel heeft het standaard en ook budget hotels zullen wel dingen hebben liggen waar geen koemelk in verwerkt is.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef exode het volgende:
[..]
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
Dat is natuurlijk al snel zo bij dit soort parken, vandaar dat wij meestal rustige, kleine parken uitzoeken. Maar er komt een moment dat name B van bijna 9 zich daar stierlijk gaat vervelen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.
Dat dilemma hebben wij ook steeds meer. Wij zijn juist gestopt met kamperen met de vouwwagen.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
Sorry, ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Maar ik ga die camping die je noemt meteen bekijken!quote:Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:35 schreef exode het volgende:
[..]
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.
En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.
Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving?wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat.
Klinkt wel goed, ga er eens naar kijken.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:28 schreef exode het volgende:
[..]
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.
En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.
Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
Voor 3500 euro gaan wij 2 keer ruim 2 weken op vakantie hoor, het kan echt veel goedkoper dan dat... We boeken idd rechtstreeks bij de campings zelf (al scheelt dat echt niet heel veel met bv. via Buro Scanbrit)quote:Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.
Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.
Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
We zitten een hele week in Wales, en meerdere dagen op andere plekken. Enige waar we niet echt uit kunnen rusten, is als we twee dagen bij Londen zitten. Maar verder hebben we zeker geen volle agenda.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Klinkt als een mooie trip! Vergeet je niet om ook uit te rusten tussendoor 😉
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijn.
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie..
Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken..
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips voor campings op maximaal 300 kilometer van 040?
Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.
Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijkHoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.
We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de PaalBen heel benieuwd
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.
Deze camping lijkt er wel op: https://www.eurocampings.(...)mping-im-aal-101535/
Ik vond de omgeving ook erg leuk, en het is nog geen 3 uur rijden vanaf 040!
Ja, dat is wel een ding voor jullie nog.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3
Krijg het alleen spaans benauwd van dat open water aan de andere kant van het pad
Nou ja, deels zou ik het nu ook wel doen, ze vinden wandelen leuk bijvoorbeeld dus Peak District is zeker een optie. Maar (lang) autorijden is zo’n gedoe. Altijd heibel en geruzie op de achterbank, waardoor we een autorondreis nog niet zien zitten. Zeker niet als je ook nog links moet rijden en dus nog meer concentratie nodig hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie..
Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken..
Texel een optie? Ik hou van het eilandgevoel, de overzichtelijkheid en toch echt weg omdat je met de boot gaat. Wij hebben gekampeerd op een boerderij, dat was erg leuk met ruime plekken. Maar er zijn ook strandcampings met animatie en een zwembad.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips voor campings op maximaal 300 kilometer van 040?
Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.
Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijkHoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.
We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de PaalBen heel benieuwd
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ikquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:12 schreef Tink89 het volgende:
Grappig, ik vind texel juist in de categorie 'genoeg te doen' vallen. Strand, vliegeren, animatie en speeltuinen genoeg op de campings, zwembad enzo ook, dagje naar het marinemuseum, juttersmuseum, bierbrouwerij, de vuurtoren met - als je geluk hebt - het weer uitzetten van zeehondjes <3
Wij gaan overigens naar landal rabbit hill. Volgens mij voldoet dat ook aan je eisen
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik
Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:30 schreef exode het volgende:
[..]
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.
Ja ik denk ook in die richtingquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.
Ik zou de Ardennen of Luxemburg doen als ik jullie was.
Rabbit Hill heeft ook een camping.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik
Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij
Of een fika in Uppsala en omstreken?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:10 schreef exode het volgende:
Misschien kunnen we groepskorting krijgen in Zweden?
Superleuk! Ik heb diverse rondreizen met de auto door de UK gemaakt door de jaren heen, en meestal met de boot via Dover.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.
Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.
Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
Ik was een jaar of 11-12 toen ik er was. Versailles heeft mijn liefde voor geschiedenis aangewakkerd. Het gevoel dat geschiedenis tot leven kwam, dat ik liep waar zij liepen vroeger, dat ik dezelfde deur kon aanraken, magischquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
Ik ben 22 jaar geleden ofzo eens naar versailles geweest in de zomervakantie maar na het zien van de rij voor het paleis snel weer omgedraaid, toen al. Tuinen waren inderdaad wel mooi om doorheen te lopen.
Thanks voor de tip maar we hebben ter plekke nog 2 vluchten dus dat is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Niet helemaal een antwoord op je vraag: Voor tijdens de reis zou ik een draagzak nemen, en ter plaatse een goedkope buggy kopen.
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:52 schreef Erasmusch het volgende:
Niet zeker of dit het juiste topic is...
Wij gaan met onze 2 jaar oude dochter naar Australie en zoeken nog een buggy voor in de handbagage en ook voor daar ter plekke. Ideaal zou zijn als de handles in hoogte verstelbaar zijn, aangezien ik 190+ ben, maar dat bestaat volgens mij niet icm handbagage vouwbaar.
Ik zat te kijken naar een GB Pockit All-Terrain+, Bugaboo Butterfly of Cybex Libelle, heeft iemand daar ervaring mee?
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.
Lijkt me wel eigenlijk. Die dingen liggen bewust helemaal voor in het ruim en de meeste mensen willen hem op het vliegveld juist gebruiken. Maar dit lijkt me iets om bij de vliegmaatschappij even na te vragen, want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?
Die types die ik genoemd had, passen precies in de handbagage. Dat gaat dan ten koste van 1 stuk handbagage maar anders gaat het ook ten koste van 1 stuk check-in bagage neem ik aan.
Voor de draagzak is ze al te groot en de Kraxe (kinderdrager? Geen idee hoe dat op z’n Nederlands heet) is weer te groot voor de handbagage…
Sunparcs Oostduinkerke aan zee. Heeft een leuk zwembad (verder qua binnenspeeltuin matig en animatie is er vrijwel niet). Ligt vlakbij de kust en ook een kwartier rijden van Plopsaland de panne voor mocht je pretparken leuk vinden.quote:Op zondag 22 januari 2023 20:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Weet iemand nog een leuk park in België, Duitsland, Luxemburg? De kinderen zijn dan 10 en 7. Met ook binnen een leuk zwembad?
We willen graag een huisje of stacaravan
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik denk ook in die richtingik ga maar eens snuffelen
300 kilometer is vooral zodat mijn man het gewoon in z'n eentje met de aanhanger kan rijdendan hoef ik niet nog een extra rijbewijs te gaan halen eerst.
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergenquote:Op maandag 23 januari 2023 07:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?
By the way mijn tip zou ook Ardennen of Luxemburg zijn. Leuke campings te vinden en ook genoeg te doen op korte rij-afstanden. Van een kopermijn museum tot veel oorlogshistorie natuurlijk (als je dat niet al tig keer gezien hebt).
Ja, is begrijpelijk, al zou je praktisch gezien evt snelweg kunnen doen en dan BB de 'moeilijke' stukken.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Centerparcs de Haan ook gezien, maar mijn hemel, wat een prijzen!
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)quote:Op maandag 23 januari 2023 08:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.
Ik weet niet wanneer je wil gaan en wat verder je eisen zijn, maar je kan ook eens kijken bij Ardoer. Dat zijn campings met stacaravans, chalets etc. Daar is op de meeste parken genoeg te beleven.
Als je eis een leuk buitenzwembad is, heb je veel meer keuze dan als er ook een groot subtropisch binnenzwembad moet zijn.
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.
Landal 't Loo is in de zomer volgens mij erg leuk. Wij zijn er alleen in de winter geweest. Op het meer ligt dan een soort stormbaan.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:35 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)
Maar een wat simpelere binnen zwembad is ook prima, als er dan buiten ook een mogelijkheid is om te zwemmen.
Dat jij twee kinderen hebt is precies het grote verschil tussen jouw situatie en die van miss_sly en waarom zij er wel rekening mee houdt en jij niet.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:47 schreef Avelie het volgende:
[..]
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.
Natuurlijk als het zo uitkomt, dan kan het leuk zijn een vakantievriendje, maar voor mijn kinderen is het nooit een must geweest.
Wij hebben er nooit rekening mee gehouden. We trekken altijd een week of drie rond en verkennen vanaf verschillende locaties het land. Denemarken, Zweden, Sicilië, Italië en Portugal zijn favoriet.
We blijven nu de kinderen jong zijn binnen Europa en sparen vast voor intercontinentale reizen als ze de puberleeftijd bereiken.
Ja, dat is waar. Wij gaan liever onze eigen gang op vakantie en genieten van de rust. Op een drukke camping staan zou niks voor ons zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat jij twee kinderen hebt is precies het grote verschil tussen jouw situatie en die van miss_sly en waarom zij er wel rekening mee houdt en jij niet.
Ik heb ook maar één kind en doe mijn kind ook meer een plezier met een camping waar andere kinderen zijn dan in een prive gehuurd huisje in the middle of nowhere bijvoorbeeld.
Vakantie moet wel voor alle gezinsleden leuk zijn.
Dat ligt aan je karakter denk ik. Het belangrijkste is dat je als gezin een leuke vakantie hebt. Voor de een ziet dat er anders uit dan voor de ander. Waarom zou het voor kinderen niet gezond zijn om met hun broer/zus te spelen op vakantie?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier 4 kinderen maar ik zou ook niet kiezen voor trekken ivm vriendjes maken enzo.
Ja ze kunnen met elkaar spelen, maar ik vind het dan weer heel gezond als ze dat niet altijd doen.
Jezelf lekker ontplooien met andere mensen/kinderen is zo fijn
Waar gaan jullie dit jaar naartoe ?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier 4 kinderen maar ik zou ook niet kiezen voor trekken ivm vriendjes maken enzo.
Ja ze kunnen met elkaar spelen, maar ik vind het dan weer heel gezond als ze dat niet altijd doen.
Jezelf lekker ontplooien met andere mensen/kinderen is zo fijn
Deze kende ik nog niet. Ziet er wel goed uit, alleen is het niet over de grens . Maar zoiets bedoel ik inderdaad. Ik ga hem wel even onthouden. Dit is maar 50 min rijdenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:54 schreef exode het volgende:
[..]
Landal 't Loo is in de zomer volgens mij erg leuk. Wij zijn er alleen in de winter geweest. Op het meer ligt dan een soort stormbaan.
En als jij rijdt, weigert hij dan ook naast je in de auto te zitten richting Italië? Dat zou voor mij een reden zijn om dan maar alleen, of alleen met mijn kinderen die kant op te gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb juist liever geen vakantievriendjes voor mijn kinderen. Thuis hebben we al vaak vriendjes over de vloer. In de vakantie heb ik gewoon geen zin in andere kinderen, het is voor mij ook vakantie. Hierbij speelt wel mee dat mijn kinderen heel goed en leuk samen kunnen spelen, en vriendjes verstoren dat juist vaak, zeker als het meisjes zijn.
Ik word wel altijd een beetje jaloers op bestemmingen als Italië en zuid Frankrijk. Mijn man weigert om zo ver op vakantie te gaan, dat vind hij veel gedoe. Verder dan Noord Frankrijk komen wij dus niet met de auto, voorlopig, en kamperen weigert hij ook. Wat dat betreft zijn we een prima match voor kinderloze vakanties, maar vakanties met kinderen is een veel minder goede match qua voorkeuren.
Yep, in de herfstvakantie geweest. Erg mooi opgezet en top onderhouden park, met leuke speelplekken. Animatie was ook erg leuk! Zwembad was eigenlijk altijd druk met relatief weinig hokjes.quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:57 schreef exode het volgende:
Iemand hier ervaring met De Leistert? Die staat nu op 1 voor de Voorjaarsvakantie maar ik heb nog niet geboekt.
Ik twijfel omdat de online ervaringen nogal uiteenlopend zijn. Helaas best wel wat verhalen over vies (stoffig vooral) en harde bedden. Net de 2 dingen die mij echt weerhouden om ergens heen te gaan.
Sluit wel aan bij wat ik lees. Ik blijf daardoor twijfelen. Dank voor je info in ieder geval!quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Yep, in de herfstvakantie geweest. Erg mooi opgezet en top onderhouden park, met leuke speelplekken. Animatie was ook erg leuk! Zwembad was eigenlijk altijd druk met relatief weinig hokjes.
Het huisje waar wij in zaten was een 5L huisje. Interieur was wat verouderd en qua schoonmaak had ik wel wat opmerkingen: Oud (open) lakenpakket lag nog ergens en vaatwasser zat nog vol 🤦🏻♀.
De horeca in het centrale deel had duidelijk last van weinig en onervaren personeel. We hebben +- 50 minuten mogen wachten op een kop koffie met een stuk vlaai.
Overigens deze punten aan hun teruggekoppeld dmv hun enquête maar nooit iets van gehoord..
Wij zijn er een aantal jaar geleden geweest en dat is heel goed bevallen, ik denk dat we geluk hadden met ons huisje in dat geval. Het park is mooi opgezet met leuke speeltuintjes en goeie faciliteiten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:57 schreef exode het volgende:
Iemand hier ervaring met De Leistert? Die staat nu op 1 voor de Voorjaarsvakantie maar ik heb nog niet geboekt.
Ik twijfel omdat de online ervaringen nogal uiteenlopend zijn. Helaas best wel wat verhalen over vies (stoffig vooral) en harde bedden. Net de 2 dingen die mij echt weerhouden om ergens heen te gaan.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 06:14 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de camping er niks, maar de huisjes zijn best oke. Kom je dan langs btw? Wij wonen vlakbij.
Klopt het dat dat ¤1700,- kost voor 5 uur exclusief toegangskaarten..?quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:31 schreef Halcon het volgende:
Euro Disney geboekt voor mij en de kids. Gekozen voor zo'n VIP-tour. Dan loodsen ze je door het hele park, alle attracties die je wil en hoef je ook nergens te wachten. Kost wat, maar wel handig met kleine kinderen.
Ik ben er 2x geweest en het was in ieder geval leuk genoeg om misschien ooit nog eens te gaan.quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:57 schreef exode het volgende:
Nee, dat klopt niet. Kost ¤ 2.600 blijkbaar. Misschien ook wel datumafhankelijk. In een vakantie zal het duurder zijn dan buiten de vakanties om op 'n maandag of zo.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 18:42 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Klopt het dat dat ¤1700,- kost voor 5 uur exclusief toegangskaarten..?
Ben heel benieuwd naar je ervaring straks.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Kost ¤ 2.600 blijkbaar. Misschien ook wel datumafhankelijk. In een vakantie zal het duurder zijn dan buiten de vakanties om op 'n maandag of zo.
Ik verwacht er weinig meer van dan dat je overal snel in mag en iemand je brengt naar de attractie waar je in wil. Zodat ik daar niet 90% van de tijd met twee ongeduldige kinderen aan het zoeken ben en uren in de rij sta.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar je ervaring straks.
Ja, hij wil niet zo lang onderweg zijn. En ik zou dat overigens ook niet in m’n eentje willen met drie jonge kinderen, zeker de terug weg niet waarbij we nogal eens last hebben van wagenzieken. Als ze wat ouder zijn ga ik dit er overigens wel een keer doorheen pushen maar voor nu vind ik dat de moeite nog niet waard omdat ik er zelf ook de nadelen van in zie.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:16 schreef Avelie het volgende:
[..]
En als jij rijdt, weigert hij dan ook naast je in de auto te zitten richting Italië? Dat zou voor mij een reden zijn om dan maar alleen, of alleen met mijn kinderen die kant op te gaan.
Het zou een te groot gemis zijn om niet naar het verdere buitenland te kunnen.
Maar zit je dan zo ruim in je geld dat je daar zoveel voor over hebt? Als het alleen om de wachtrijen gaat, voor de drukste attracties heb je tegenwoordig premier access, als je dat overal doet heb je ook zeer beperkte wachttijd en ben je veel goedkoper uit. Dat is zo’n ¤150 per persoon voor 10+ attracties.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht er weinig meer van dan dat je overal snel in mag en iemand je brengt naar de attractie waar je in wil. Zodat ik daar niet 90% van de tijd met twee ongeduldige kinderen aan het zoeken ben en uren in de rij sta.
Uit interesse; wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd in de zomervakantie bij een populaire attractie? Nooit geweest, dus heb geen idee. Uren?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht er weinig meer van dan dat je overal snel in mag en iemand je brengt naar de attractie waar je in wil. Zodat ik daar niet 90% van de tijd met twee ongeduldige kinderen aan het zoeken ben en uren in de rij sta.
Geen idee wat dat daar kost. Phantasialand was dat ¤ 10 per ritje per persoon extra bovenop het ticket. Dan zit je ook zo aan ¤ 200 per persoon per dag. En dan heb je het over Phantasialand, wat ik een vrij matig pretpark vind.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar zit je dan zo ruim in je geld dat je daar zoveel voor over hebt? Als het alleen om de wachtrijen gaat, voor de drukste attracties heb je tegenwoordig premier access, als je dat overal doet heb je ook zeer beperkte wachttijd en ben je veel goedkoper uit. Dat is zo’n ¤150 per persoon voor 10+ attracties.
Ben er ook nooit geweest, maar hoorde van iemand dat je op drukke dagen bij sommige attracties anderhalf uur staat te wachten.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Uit interesse; wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd in de zomervakantie bij een populaire attractie? Nooit geweest, dus heb geen idee. Uren?
Kijken welke attracties die je graag wil doen het drukste zijn en zorgen dat je die s ochtends vroeg doet lijkt me geen hele planning en kan je wel een uur wachten schelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:03 schreef Amsel het volgende:
Het lijkt me helemaal niet leuk om voor zo'n attractiepark van tevoren een hele planning te moeten maken. Daar krijg ik alleen maar stress van.
Zorg dat je de dansshow s middags (of s ochtends) mee pakt, die zijn leuker dan de parade en veel minder druk. Zorg dat je dan op het centrale plein staat, langs de weg voor zo’n perkje met podium er in (als je op tijd bent, claim zo’n bankje, dat is helemaal ideaal). Verder kan ik de Mickey and the Magician-show aanraden (leukste show die ze hebben). De Lion King show vonden mijn kinderen (toen 4 en 6) maar saai, is vooral acrobatiek. En qua attracties vonden ze de Dombo trein en Star Tours geweldig. Die zijn beide qua drukte ook altijd erg goed te doen. Bij Star Tours is wat wachttijd overigens prima, die wachtrij is ook erg leuk en is niet erg om 30 minuten in te moeten staan (zeker als je liefhebbers van robots/star wars mee hebt). It’s a small World is nog steeds gesloten en heeft nog geen openingsdatum gekregen.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wij gaan deze maand voor het eerst 3 dagen naar Disney, maar zonder VIP-behandeling.
Ik heb een rits aan attracties uitgezocht die waarschijnlijk in de smaak zullen vallen (zoon is bijna 5 en 1,1m, dochter is 8 en 1,25m), maar tips zijn natuurlijk welkom
Wij gingen heel vroeg naar het park voor de Magic Hours en gingen dan in de middaguren wanneer het retedruk was even eten en een powernap doen in het hotel. Daarna gingen we voor ronde 2 in de late middag/avond en pakten dan ook de avondshow om 23:00 uur mee. Die is overigens fantastisch met de drones.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wij gaan deze maand voor het eerst 3 dagen naar Disney, maar zonder VIP-behandeling.
Ik heb een rits aan attracties uitgezocht die waarschijnlijk in de smaak zullen vallen (zoon is bijna 5 en 1,1m, dochter is 8 en 1,25m), maar tips zijn natuurlijk welkom
Dat hoeft met zo'n VIP tour dus ook al niet. Je kunt a la minute zeggen waar je in wilt. Dan brengt de host je daar naar toe en loodst je z.s.m. die attractie in.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:03 schreef Amsel het volgende:
Het lijkt me helemaal niet leuk om voor zo'n attractiepark van tevoren een hele planning te moeten maken. Daar krijg ik alleen maar stress van.
Er zit natuurlijk wel een heel gebied tussen een VIP tour en een Excel sheet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoeft met zo'n VIP tour dus ook al niet. Je kunt a la minute zeggen waar je in wilt. Dan brengt de host je daar naar toe en loodst je z.s.m. die attractie in.
Vooraf plannen gaat eigenlijk alleen goed als je het park wat kent. Liefst loop ik gewoon een rondje i.p.v. kris kras door een park te rennen. Ik plan het dan niet vooraf in een Excel-sjeet (), maar heb wel een idee van hoe te lopen.
Weleens naar Toverland geweest met de kinderen van mijn inmiddels ex-vriendin. Die rennen dus zonder enig idee overal maar naar toe. Voortdurend elkaar kwijt, en zo. Uiteindelijk ga je dan in veel minder attracties, omdat je veel meer aan het rondrennen bent en elkaar aan het zoeken. Mijn kinderen vonden dat ook verschrikkelijk irritant.
Met heel lang wachten wordt het wel snel vervelend allemaal natuurlijk.
Ja. Bij bv. de Efteling, heb ik wel een beetje in m'n hoofd hoe je het beste kunt lopen. Maar ken het park goed, weet ongeveer waar het druk is, waar het sneller gaat en zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:28 schreef exode het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een heel gebied tussen een VIP tour en een Excel sheet.
Wij gaan 3 a 4 keer per jaar naar een attractiepark dan ga je niet steeds betalen voor alle extra's tenzij je echt niet weet wat je met je geld moet.
Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen, ga je ook achter de schermen? Dat lijkt mij erg gaaf namelijk.
Wij wilden in de Voorjaarsvakantie naar Europapark maar die is dan gewoon dichtquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:29 schreef laziness het volgende:
Phantasialand is niet te vergelijken qua overzichtelijkheid met Disneyland. Phantasialand is plemp maar neer waar er ruimte is. Alsof een kleuter in rollercoaster tycoon heeft zitten bouwen. Disneyland heeft gewoon een heldere structuur waar het prima navigeren is. De plattegrond is heel duidelijk.
Dat gezegd hebbende is het hele plan moeten maken om de drukte te omzeilen ook niet mijn ding. Voor investeringen in het park tav nieuwe attracties etc is het goed dat het nu zo druk is steeds. Maar ik mis wel de tijd dat je zonder nadenken gewoon kon instappen daar waar je zin in had. Veelal geholpen door de fastpassen. Dat ze die afgeschaft hebben en er nu geld voor vragen vind ik een hele erge achteruitgang in mijn hele beleving van het park. Eerst was het ontbijt altijd inclusief. Dat is nu 28 euro voor een volwassene per nacht en 23 voor een kind! Heel langzaam is er steeds meer wat inclusief was afgehaald om er de hoofdprijs voor terug te vragen. Tel er bij op dat wij allen niks met Marvel hebben en onze behoefte om weer eens te gaan is sterk verminderd.
Europa Park waren wij in de meivakantie en dat was ook super leuk en prima te doen qua wachttijden![]()
B twijfelt nog, maar zaterdag komen schoonzus en zwager eten en bespreken we een beetje de ideeen voor Disney. Hij mag van ons met schoonzus en zwager (en kinderen) wat anders gaan doen. Dus de keuze is aan hem.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Bereid haar er wel op voor dat ze niet met de prinsessen kan praten Exode. Dat kan anders een teleurstelling zijn. Mijn nichtje (5) vond het vorig jaar ook geweldig, alleen het eten zelf viel tegen. Moet B ook mee? Dat was voor ons een van de redenen om het vorig jaar niet te doen, onze zoon vindt prinsessen heel erg stom. En mijn meiden zijn ook niet dol op prinsessen. Ze vinden ze wel leuk, maar dat is het ook wel. Wel fijn dat het reserveren soepel ging, dat was vorig jaar echt drama.
In de Efteling is baby switch ook aan te raden; één van ons ging met oudste in de rij, ander met jongste iets anders doen. Dan erna via het baby switch systeem/kaartje degene die met jongste weg was geweest nog ff in de coole attractiequote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:03 schreef exode het volgende:
Zolang je met zijn allen maar lol hebt, toch?! Of dat nou met een excel sheet is of lekker spontaan rennend van hot naar her.
Wij gingen voordat we kinderen hadden ook naar Disneyland en de Efteling.![]()
In de Efteling zijn de single riders wel echt een uitvinding, vooral toen de kinderen kleiner waren. Nu wil B ook in alles wat snel gaat. Hij gaat dan zelf ook in zo'n single riders rij staan, zo is hij afgelopen Kerstvakantie 8 keer in Symbolica gegaan terwijl wij bij Polle aan de koffie zaten.
Vandaag diner met de prinsessen gereserveerd telefonisch, online op Disney kon het alleen voor ons alle 8 ipv voor 4 personen. We vertelden het tegen Juul en die ogen. Eten met prinsessen, dat is wel een droom die uitkomt voor haar.
In Zweden komende zomer staat het Pippi park op het programma, dat is natuurlijk een heel ander park.
Wij waren afgelopen zomer op camping Ranocchio in Carlazzo. Kleinschalig aan een geweldig klein meertje, maar ook een zwembad en genoeg te doen voor onze 9 jarige dochter.Ze hebben ook huuraccomodaties. Camping ligt tussen het Lugano en het Comomeer in, echt prachtig!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:09 schreef Kyara het volgende:
Tips voor Italie zijn natuurlijk ook welkom.
ja, en het lastigste vind ik ook nog dat Frankrijk heel veel 3 kamer stacaravans heeft. In Italie heb je dan 1 slaapkamer met 3 bedden. Vind ik ook wat minder chill.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dat de campings zoals Frankrijk er duizenden heeft in Italië maar dunbezaaid zijn. Voor stacaravans in de eerste twee weken van augustus kom ik 6 campings tegen bij Vacanceselect bijvoorbeeld.
Voor Oostenrijk en/of Zwitserland zoek ik ook niet zo'n soort camping hoor. Daar kan een huisje oid ook prima. Thanks voor de tips! Ik ga die kant op zoeken!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:12 schreef laziness het volgende:
La Capanne voor Toscaanse kust of Norcenni Girasole Club in de chianti streek. Waar bij de eerste een stuk kleiner is dan de tweede maar ook genoeg heeft voor de kinderen.
Ligt er een beetje aan wat je wilt zien welk gedeelte van Toscane aan te raden is.
In Oostenrijk en Zwitserland zijn ze al helemaal niet zo van die grotere campings met zwemparadijs, animatie en stacaravans.
Qua wat je beschrijft vind ik Oostenrijk beter passen dan Zwitserland.
Als dat toch maar voor een paar dagen is kan je beter een vakantiehuisje zoeken. Veel gebieden in Oostenrijk hebben een zomerkaart als je een accommodatie in het gebied huurt. Daarmee mag je dan gratis in de kabelbanen, bus etc.
Serfaus-Fiss-Ladis is erg kindvriendelijk en heeft een kabelbaan die twee dorpen verbindt zonder steil langs de berg omhoog te gaan.
Maar als je de berg niet op wilt is een doorgaand breed dal als het zillertall misschien beter.
Karinthië heeft ook veel meren en ook van die leuke zwemmeertjes met glijbanen etc.
Wij hebben een goede ervaring met deze accommodatie daar: https://www.clofers.com/nl/home/
¤1650 voor een week eind juli in Jenig. 6 persoons, drie slaapkamers. Een stacaravan is veel duurder meestal is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Voor Oostenrijk en/of Zwitserland zoek ik ook niet zo'n soort camping hoor. Daar kan een huisje oid ook prima. Thanks voor de tips! Ik ga die kant op zoeken!
Die clofers sites heb ik snel weer weggeklikt toen ik de prijzen zag....
Ik zag 1750 voor 4 dagen in augustus. Vond ik wat veel tbh. Dwz, wij hebben meestal goedkopere stacaravans.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:23 schreef laziness het volgende:
[..]
¤1650 voor een week eind juli in Jenig. 6 persoons, drie slaapkamers. Een stacaravan is veel duurder meestal is mijn ervaring.
Dat zal aan de afwijkende periode liggen dan want ook in augustus is van za tot za ¤1650.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zag 1750 voor 4 dagen in augustus. Vond ik wat veel tbh. Dwz, wij hebben meestal goedkopere stacaravans.
Lud's church in de Peaks is een mooie bos/heuvelwandeling van een paar uur, dan kom je bij een chasm (een ravijn van een meter of 10 diep en paar meter breed) en dan waan je je echt in een filmset.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Wat een leuke tipsquote:Op zondag 26 februari 2023 21:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lud's church in de Peaks is een mooie bos/heuvelwandeling van een paar uur, dan kom je bij een chasm (een ravijn van een meter of 10 diep en paar meter breed) en dan waan je je echt in een filmset.
Je bent dan ook niet zo ver meer van Harrogate, een traditionele high tea bij Betty's Tearoom is echt heel erg leuk om te doen. Krijg je thee geserveerd door meisjes in 19e eeuwse uniformen enzo. Redelijk formeel dus niet iets om met je jeans en sneakers aan te komen kakken. Sowieso is dat not done op de wat sjiekere plekken in de UK (op kantoor bijvoorbeeld uit den boze).
In jouw geval zou ik zelf los een rondreis maken, zonder gezin, want zo te horen werkt dat echt niet.quote:Op zondag 26 februari 2023 21:45 schreef Seven. het volgende:
Hier ook een uitdaging voor de komende zomer. M'n man wil graag een weekje weg, maar heeft erg veel pijn en kan niet ver lopen. Een dagje sauna is voor hem wel te doen bijvoorbeeld, maar een stad door slenteren of lange wandeling absoluut niet. Verder kan hij echt niet op een campingbed liggen dus kamperen is uitgesloten.
Ons zoontje Colin van 2,5 is een ongeleid projectiel en loopt absoluut in 7 sloten tegelijk. Hij kan wel goed uit de voeten op zijn loopfiets, in de buggy wil hij nog wel als het maar blijft rijden. Verder ga ik wel vaak met hem naar de kinderboerderij (omheind) maar bijvoorbeeld niet naar het park, want geen omheining. Maar hij is dus ook nog te jong om echt dingen met hem te ondernemen. Hij is ook te jong om contact te leggen met leeftijdsgenoten. Uit eten met hem is geen optie. Naar een verjaardag met hem is meestal ook niet leuk want je moet er constant achteraan. Hij slaapt ook niet bijster goed, op andere plekken denk ik ook niet. Thuis is alles hierop ingericht en gaat het allemaal prima gelukkig. En dan kiezen we activiteiten met omheining, en toen het nog beter ging met m'n man gingen we wel vaak naar het bos.
Ikzelf doe het liefst een rondreis, stukje rijden, inchecken in een leuk hotelletje en dan op avontuur: tokkelen, kanoën, suppen, terrasje, uit eten, museum, excursies.
De wensen en mogelijkheden liggen dus mijlenver uit elkaar. Mijn zorg is dus dat we straks een weekje een huisje huren en dat Colin dan de boel op stelten zet, en dat ik er dan de hele tijd achteraan kan omdat hij sowieso op onderzoek uit gaat. Dus klauwen vol met geld voor een kutvakantie.
Of zie ik het dan te somber in?
Mwoah, dat hoeft zeker niet. Het ligt vooral aan je netwerk en hoezeer je vastzit in dit soort ideeën (het hoort niet om als moeder iets voor jezelf te doen). In de meeste gevallen kun je prima beide doen: én met je kind leuke dingen doen én je eigen wensen in vervulling laten gaan. Het ene bijt het ander niet.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg zou je het vinden om een week op een Centerparcs of Roompot of soortgelijk park te zitten @:Seven. ? Je hebt er speciale kindvriendelijke huisjes met omheining, de huisjes zijn gelijkvloers, genoeg te doen op het park en Nederland is klein dus ook van alles in de buurt… op die parken zelf is de horeca vaak gecombineerd met speelplekken en niemand kijkt er raar op van een ondernemende peuter.
Met jonge kinderen is het toch wel je eigen wensen opzij zetten, zodra ze wat ouder zijn kun je meestal wel goed compromissen maken. Over 1,5 jaar heb je denk ik echt wel het ergste gehad!
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb ook zoiets van 'volgens mij hebben we er allemaal niks aan'. Mijn man is degene die graag weg wil, ik vind het helemaal prima om thuis te blijven.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ach ja, die vakanties heb ik ook gehad. We hebben een keer zo’n huisje gehuurd met omheinde tuin, dat scheelde al wat. Maar ik wil ook heel graag op pad kunnen. Sjaak rende ook altijd weg en was ‘heel ondernemend en enthousiast’ (zat overal aan enzo). Ik vond het de eerste vier/vijf jaar echt heel lastig. Daarna ging het een stuk beter.
Ik zette hem vaak in de draagzak, ook als hij protesteerde. Na een paar minuten was hij er dan toch content in.
Geen tips, wel herkenning en een: “het wordt echt beter“
Ik hoef niet persé weg, ook prima om thuis te blijven. Maar verder 100% met jou eens. Dagtripjes en een keer een weekendje weg of zo, daar hebben we veel meer aan.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:07 schreef Avelie het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik zelf los een rondreis maken, zonder gezin, want zo te horen werkt dat echt niet.
Met je zoontje zou ik dagjes weg gaan en thuis slapen, want zo te horen beleven jullie er beide geen plezier aan om langer weg te gaan, dat is denk ik in deze fase te uitputtend.
Wat betreft je man zou ik hem eerst laten herstellen en daarna pas weer op reis gaan. Als hij van de sauna houdt, kunnen jullie samen een weekendje wellness boeken en zoontje bij opa en oma laten logeren, of een ander uit jullie netwerk als dit een optie is?
Ik zou er dus losse reisjes en uitstapjes van maken in plaats van alles met elkaar te willen combineren. Het is maar zo kort dat je zoontje in deze fase zit. Je zal zien dat jullie over een jaar of 1-2 prima met elkaar op vakantie kunnen.
Ik weet niet of het je ligt maar je zou iets als huistenbos.nl kunnen overwegen of Onthaasten in de Achterhoek. Beide hebben omheinde tuinen, lekker in het bos en met eigen jacuzzi en/of sauna. Als Colin slaapt, heb je lekker even relax tijd met je man.quote:Op zondag 26 februari 2023 21:45 schreef Seven. het volgende:
Hier ook een uitdaging voor de komende zomer. M'n man wil graag een weekje weg, maar heeft erg veel pijn en kan niet ver lopen. Een dagje sauna is voor hem wel te doen bijvoorbeeld, maar een stad door slenteren of lange wandeling absoluut niet. Verder kan hij echt niet op een campingbed liggen dus kamperen is uitgesloten.
Ons zoontje Colin van 2,5 is een ongeleid projectiel en loopt absoluut in 7 sloten tegelijk. Hij kan wel goed uit de voeten op zijn loopfiets, in de buggy wil hij nog wel als het maar blijft rijden. Verder ga ik wel vaak met hem naar de kinderboerderij (omheind) maar bijvoorbeeld niet naar het park, want geen omheining. Maar hij is dus ook nog te jong om echt dingen met hem te ondernemen. Hij is ook te jong om contact te leggen met leeftijdsgenoten. Uit eten met hem is geen optie. Naar een verjaardag met hem is meestal ook niet leuk want je moet er constant achteraan. Hij slaapt ook niet bijster goed, op andere plekken denk ik ook niet. Thuis is alles hierop ingericht en gaat het allemaal prima gelukkig. En dan kiezen we activiteiten met omheining, en toen het nog beter ging met m'n man gingen we wel vaak naar het bos.
Ikzelf doe het liefst een rondreis, stukje rijden, inchecken in een leuk hotelletje en dan op avontuur: tokkelen, kanoën, suppen, terrasje, uit eten, museum, excursies.
De wensen en mogelijkheden liggen dus mijlenver uit elkaar. Mijn zorg is dus dat we straks een weekje een huisje huren en dat Colin dan de boel op stelten zet, en dat ik er dan de hele tijd achteraan kan omdat hij sowieso op onderzoek uit gaat. Dus klauwen vol met geld voor een kutvakantie.
Of zie ik het dan te somber in?
Hoeft niet, maar we hebben het hier over een gezinsvakantie. Je bedoelt dus dat @Seven. iemand in haar netwerk zou moeten inschakelen tijdens de vakantie zodat zij in haar eentje naar een museum kan gaan of kan tokkelen?quote:Op zondag 26 februari 2023 22:25 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mwoah, dat hoeft zeker niet. Het ligt vooral aan je netwerk en hoezeer je vastzit in dit soort ideeën (het hoort niet om als moeder iets voor jezelf te doen). In de meeste gevallen kun je prima beide doen: én met je kind leuke dingen doen én je eigen wensen in vervulling laten gaan. Het ene bijt het ander niet.
Geen ramp hoor, wil ik best doen. Rondreizen komt wel weer. En ik kan me ook wel voorstellen dat glampen leuk kan zijn zodra de omheining niet meer nodig is. Maar ik denk dat onze kleine man ook voor een vakantiepark nog net iets te klein is. Qua activiteiten denk ik aan paar uurtjes kinderboerderij, zwembad en speeltuin. Maar daarvoor kan ik ook gewoon thuisblijven en 1000 euro op de spaarrekening laten staanquote:Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg zou je het vinden om een week op een Centerparcs of Roompot of soortgelijk park te zitten @:Seven. ? Je hebt er speciale kindvriendelijke huisjes met omheining, de huisjes zijn gelijkvloers, genoeg te doen op het park en Nederland is klein dus ook van alles in de buurt… op die parken zelf is de horeca vaak gecombineerd met speelplekken en niemand kijkt er raar op van een ondernemende peuter.
Met jonge kinderen is het toch wel je eigen wensen opzij zetten, zodra ze wat ouder zijn kun je meestal wel goed compromissen maken. Over 1,5 jaar heb je denk ik echt wel het ergste gehad!
Omheinde tuin is sowieso een must als we weggaan idd. Het idee van eigen jacuzzi of sauna spreekt trouwens wel tot de verbeelding.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet niet of het je ligt maar je zou iets als huistenbos.nl kunnen overwegen of Onthaasten in de Achterhoek. Beide hebben omheinde tuinen, lekker in het bos en met eigen jacuzzi en/of sauna. Als Colin slaapt, heb je lekker even relax tijd met je man.
Ja, wat betreft dingen doen is m'n man momenteel eerder de stoorzenderquote:Op zondag 26 februari 2023 22:35 schreef Adrian4 het volgende:
Ik denk dat je het wel een beetje te somber in ziet @:Seven![]()
Waarom kies je geen leuke uitvalsbasis in een mooie omgeving waarbij je partner lekker kan blijven en jij en Colin uitstapjes kunnen maken? Naar kinderboerderijen en mooie boswandelingen enz. Via belvilla kan je leuke huisjes vinden buiten de megaparken.
Ik heb ervaring met vakantie met een extreem ondernemende peuter, maar ik heb het nooit als rem gezien om die juist overal mee naar toe nemen. We hebben zelfs rondgereisd met een camper. Dat is zonder omheiningen vaak en uiteraard blijf je daar altijd bij, maar is dat erg? En verder hielden wij met deze leeftijd juist echt van de hutjes op de hei, omdat ze juist dan totaal geen behoefte hebben aan sociaal contact, maar 24/7 papa en mama al een geweldige vakantie is.
Ik heb nu mijn behoefte aan rondreizen in de ijskast gezet. Ik kan er wel blij van worden, maar mijn jongens vinden het zwembad het aller aller aller belangrijkste en daarna komen vriendjes.
Ik snap dat rondreizen nu niet gaat met je partner, maar is met Colin prima te doen volgens mij
Oh maar dat vakantiepark doe je niet voor Colin’s plezier.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen ramp hoor, wil ik best doen. Rondreizen komt wel weer. En ik kan me ook wel voorstellen dat glampen leuk kan zijn zodra de omheining niet meer nodig is. Maar ik denk dat onze kleine man ook voor een vakantiepark nog net iets te klein is. Qua activiteiten denk ik aan paar uurtjes kinderboerderij, zwembad en speeltuin. Maar daarvoor kan ik ook gewoon thuisblijven en 1000 euro op de spaarrekening laten staan. Sterker nog, dan kan ik Colin zelfs bij m'n schoonouders droppen voor een dagje sauna
.
Ik denk dat we de situatie volgend jaar gewoon nog een keer moeten bekijken. Colin zelf heeft toch geen flauw benul wat hij mist.
Ach, op zich.. ik vind een verjaardag met Colin een ramp. Je zit binnen, hij vliegt de trap op, gebruikt de keuken lades als trapje om op het aanrecht te komen, dat soort praktijken. Een winkelcentrum in gaat wel met buggy (een uurtje en stilstaan is dan geen optie). En in een grotere kledingwinkel zoals Bristol laat ik hem gewoon los om kiekeboe met hem te gaan spelen tussen de kledingrekken. Maar wat ik wel strontvervelend vind is om het park in te gaan: vijvers, honden waar Colin heel blij op afloopt en hij kent het verschil tussen een labrador en een pitbull niet. Het bos in net Colin is wel heel leuk. Maar niet als enige volwassene met buggy want als Colin los is, dan moet je ook je handen vrij hebben om er achteraan te gaan. Maar zonder buggy zijn de afstanden net te groot. Eigenlijk moet ik een draagzak voor peuters hebben.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:40 schreef Adrian4 het volgende:
Oh sorry, ik kan dan wel geen stress krijgen van op pad gaan met ondernemende peuter, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen![]()
Dan moet je het vooral niet doen natuurlijk. Ik denk dat je het zeker zelf ook fijn moet hebben.
Natuurlijk! Als zij dat leuk vindt om te doen dan zou ik zeker iets van dien aard plannen.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar we hebben het hier over een gezinsvakantie. Je bedoelt dus dat @:Seven. iemand in haar netwerk zou moeten inschakelen tijdens de vakantie zodat zij in haar eentje naar een museum kan gaan of kan tokkelen?
Hoelang duurt het nog voordat je man weer op de been is? Ik zou er in jouw situatie niet veel aan vinden, denk ik. Het klinkt allemaal doodvermoeiend en zonde om daar je geld aan uit te geven.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, wat betreft dingen doen is m'n man momenteel eerder de stoorzender. Colin wil wel. Maar zonder omheining is echt niet te doen hoor, er de hele tijd bij zijn is in een omheinde omgeving al een must en een uitdaging. Ik denk dus als het geen omheinde omgeving is, dat we dan gewoon de hele dag binnen zitten.
Dus een hutje op de hei met omheinde tuin en eigen jacuzzi, in de buurt van een kinderboerderij met fatsoenlijke speeltuin.
Dat is het dus. Voor Colin heeft het geen meerwaarde want aan welke activiteiten gaat hij nou meedoen op een vakantiepark?quote:Op zondag 26 februari 2023 22:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh maar dat vakantiepark doe je niet voor Colin’s plezier.Ik neem althans aan dat je dat bedoelt met ‘te klein’, dat Colin niet bewust mee zou krijgen dat hij op vakantie is. Ik heb onze vakanties altijd voor onszelf geboekt en de kinderen, tja die moeten gewoon mee. Maar ik houd uiteraard rekening met hun bij het boeken van vakantie, want als het voor hun niet leuk is, wordt dat het voor ons ook niet.
Maar als op vakantie gaan niet een absolute must is, dan zou ik er het geld ook niet aan uitgeven nee. Dan kan je inderdaad beter oppas inschakelen en met je man leuke dingen gaan doen.![]()
We weten niet wat hij heeft. Dus we weten ook niet of hij ooit weer een flinke wandeling zal kunnen maken. Dit jaar is het voor mijn man niet haalbaar om actief te zijn op vakantie. En Colin is te klein voor bijvoorbeeld terrasjes, restaurantjes, museums en de meeste fysieke activiteiten. Dus dan denk ik: nope, gaan we niet doen.quote:Op zondag 26 februari 2023 22:59 schreef Avelie het volgende:
[..]
Hoelang duurt het nog voordat je man weer op de been is? Ik zou er in jouw situatie niet veel aan vinden, denk ik. Het klinkt allemaal doodvermoeiend en zonde om daar je geld aan uit te geven.
Spaar liever voor straks als je man weer gezellig mee kan doen en je zoon de ergste peuterfase achter de rug heeft, dat gaat sneller dan je denkt.
Over een jaartje ziet het er alweer totaal anders uit. Tot die tijd zou ik eerder meer opvang regelen voor je zoon en dan zelf eens gaan tokkelen, of naar de sauna met je man.
Dan gaat je man toch lekker met zijn zoontje op vakantie naar een vakantiepark? Ga jij een actieve rondreis doen met een vriendin, of alleen. Zo doet iedereen wat ze het liefst doen.quote:Op zondag 26 februari 2023 23:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is het dus. Voor Colin heeft het geen meerwaarde want aan welke activiteiten gaat hij nou meedoen op een vakantiepark?
We wonen op de Veluwe, zwembad is 5 minuten lopen, kinderboerderij is 5 minuten lopen, Monkey Town is 5 minuten fietsen en met een kwartiertje fietsen staan we in het bos. Alleen m'n man kan dan niet overal aan meedoen. Maar dat kan hij in een vakantiepark ook niet.
M'n man is degene die graag weg wil dit jaar. Ik wacht liever nog 1 of hooguit 2 jaartjes, zodat Colin kan gaan spelen met leeftijdsgenootjes.
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.quote:Op zondag 26 februari 2023 23:07 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dan gaat je man toch lekker met zijn zoontje op vakantie naar een vakantiepark? Ga jij een actieve rondreis doen met een vriendin, of alleen. Zo doet iedereen wat ze het liefst doen.
Waarom geld uitgeven aan iets waar je zoon niks aan heeft en waar jij geen zin in hebt?
Maar het betekent dat het voor jou niet echt vakantie is. Hij doet rustig aan en jij rent constant achter jullie zoontje aan. Dit doe je thuis ook, maar daar is het makkelijker omdat je zoontje daar gewend is en jullie het huis ernaar hebben ingericht.quote:Op maandag 27 februari 2023 01:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.
Als je een accomodatie zoekt die geschikt is voor kinderen gecombineerd met iets waar jullie blij van worden zoals een sauna e/of een jacuzzi, kan het echt wel erg fijn zijn voor jullie alle drie om even weg te zijn, ergens anders dan thuis.quote:Op maandag 27 februari 2023 01:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |