abonnement Unibet Coolblue
pi_207508106
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:56 schreef LeSage het volgende:
Wij gaan van de zomer naar Toscane, voor het eerst met onze eigen caravan.
Ik durf alleen niet echt te rijden met dat ding en vind het ook echt wel ver om vriend alleen te laten rijden.
Ik zag dat ze voor ¤225 bij de ANWB een dagcursus caravanrijden hebben. Iemand daar ervaring mee? Als ik daarna gewoon in Zwitserland door de bergen durf te rijden met de sleurhut vind ik het de investering wel waard.
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan :D )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:16:25 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207508633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan :D )
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:21:13 #103
208890 June.
Seriously?
pi_207508666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan :D )
Same, ik zou het ook doen! Maar ik vind rijden, zonder caravan dan, niet zo erg.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:53:50 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207509139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
Meeste E achter B clubs bieden zoiets aan. Niet perse met een enkelasser caravan. Maar naast een instructeur mag je ook zo een 2ton joekel rijden.

Ze doen dat vooral voor ouwe lui die wel E achter B mogen rijden (vroeger zat dat bij je standaard rijbewijs in), maar niet durven en met pensioen lekker willen toeren met de caravan. Dus gewoon zo een rijschool bellen en uitleggen dat je geen E achter B hebt, ook niet hoeft maar graag een halve dag met een aanhangwagen wil leren rijden ivm. kleine caravan en vakantie.
pi_207509184
Baby's en vakantie, je hebt er eigenlijk geen zak aan maar het ligt toch echt aan je baby.

Met onze oudste kon het prima, die jongen sliep (en slaapt) overal. Als het slaaptijd was, vielen zijn ogen gewoon dicht. En het was sowieso een relaxte makkelijke baby.
Met onze jongste.....die sliep eindelijk eens een keer door met 1,5 jaar, daarvoor 5 a 6 keer per nacht WAKKER met veel lawaai. En die sliep alleen in een bed, niet in de auto, niet in de kinderwagen etc etc. Dan was langer reizen echt vreselijk geweest.

Oh en wel een algemene tip: vakantie met een baby is wel een hoop gesleep en geregel maar met een dreumes en peuter is het harder werken want dan hebben ze en een eigen mening en ze rennen alle kanten op. 8-)
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:56:50 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207509201
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:58:18 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_207509224
Precies dat laatste hè Exode?

Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen :9 :')

Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
  woensdag 11 januari 2023 @ 12:16:20 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207509511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:56 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
Txs! Ik ga eens kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207509801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:58 schreef Quoi het volgende:
Precies dat laatste hè Exode?

Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen :9 :')

Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij? :+ Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207509831
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!

Ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst met baby op vakantie zijn geweest.

Mijn uitgerekende datum is zo midden april. Tot en met september/oktober hebben we een auto tot onze beschikking die we van de ouders van mijn vriend kunnen lenen.

Hoe realistisch is het idee om dan in juli/augustus al met de kleine op vakantie te gaan (in Oostenrijk, waar we wonen, en dus met de auto)?
Wij zijn een midweek op vakantie geweest op ruim 2 uur rijden van ons huis toen onze dame nog net geen 4 maanden oud was. Ze doet het gelukkig goed in een auto, dus die was toen ook zo vertrokken toen we gingen rijden (ook precies rond haar dutjestijd gaan rijden, heeft 2x een uurtje geslapen en is alleen wakker geworden om te drinken op de parkeerplaats). We hadden een huisje op een vakantiepark en dat was wel heel fijn. Gewoon even een andere omgeving. Mijn baby was echt niet de makkelijkste, maar het ging op zich prima. Toen zaten we ook in het ritme van 19:00 uur op bed, dus daarna konden we zelf ook rustig eten en chillen (en om 21:30 uur naar bed :D).
pi_207509885
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
pi_207509886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij? :+ Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
Onze oudste ook, maar dat is omdat ie een hekel aan wandelen heeft.
pi_207510776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij? :+ Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
zo eentje hebben wij er ook :D en hij is ook toilettoerist, overal waar hij komt wil hij even naar de wc, of hij nou moet of niet _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207511041
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:14 schreef SQ het volgende:
Ja het ligt denk ik erg aan je baby. Ik zou met mijn baby's geen stevige vakantie hebben gedaan. Vanaf een maand of 10 werd dat pas beter, toen ze er gewoon om 19:00 in gingen en een beetje door gingen slapen.
De oudste sliep bij ons met 8 weken door, maar stopte daar met 11 maanden mee en doet dat nu (bijna 7 jaar) nog steeds vaker niet dan wel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207511118
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:25:28 #116
208890 June.
Seriously?
pi_207512051
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Ik hoorde van vrienden dat villatent wel een goede is, maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee..
Shine bright like a diamond.
pi_207549976
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.

Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
pi_207550053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.

Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Ik zou sowieso even bellen. En dan de mogelijkheden doorspreken.
Lijkt me dat dat echt wel vaker aan de hand is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 15 januari 2023 @ 09:16:33 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207566930
Ik heb zelf een allergie en mijn zoon ook en het is nog nooit een probleem geweest. Bovendien kan ik er redelijk omheen eten (fruit, gekookt ei). Ik bel wel altijd van tevoren, meestal zorgen ze dan ook voor brood en iets van yoghurt op plantaardige basis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 januari 2023 @ 09:18:18 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207566941
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.

Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207566952
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.

Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Die is pittig ja, je kan nog even op aanbiedingen wachten. Wij betaalden 2 jaar geleden ¤700 voor een retour met de hut inbegrepen.

Ik zou voor de zomer gaan, ook omdat je dan langer kan gaan.
pi_207566969
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt. :) De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
pi_207567001
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt. :) De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheen :D Ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
pi_207567270
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:

[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheen :D Ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt. :)
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
pi_207568426
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest en het is echt goed bevallen. Inmiddels hebben ze ook een vernieuwd zwembad, dus qua zwemplezier is het alleen nog maar beter geworden.
Ze organiseerden veel leuke activiteiten voor de kinderen en de rivier is helemaal het einde. Ik zat daar heerlijk op een stoeltje met mijn voetjes in het water een boek te lezen terwijl de kinderen de hele dag aan het pielen waren in de rivier. O+

Tip van flip: neem van die opblaasbare donutbanden mee, daarmee kun je een heel stuk stroomafwaarts meevaren in de 'rivier'.
pi_207572486
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt. :)
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
Wij komen aan op jullie vertrekdag :D
pi_207574418
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:

[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheen :D Ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Wij boekten gewoon via de camping zelf. Dat doe ik eigenlijk altijd :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207575656
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
pi_207576677
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:08 schreef exode het volgende:
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
Geen idee, wij gaan met de caravan :s)
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207577519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.

Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.

Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Protège moi de mes désirs.
pi_207577759
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:12 schreef LeSage het volgende:

[..]
Geen idee, wij gaan met de caravan :s)
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
pi_207578129
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.

Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Ik zou zomer doen. Het is niet te warm in Scandinavië, maar ik vond het wel echt lekker weer. Fijn om dingen te ondernemen. En lekker lang licht. Oktober en mei (of eigenlijk is die vakantie eind april/begin mei) is de temperatuur gemiddeld 8-10 graden. Afhankelijk natuurlijk hoe noordelijk je gaat, dit is Oslo/Stockholm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207578245
Scandinavië zou ik in de zomer doen. In de bergen niet eens super hoog ligt nog sneeuw in maart en april en is het echt nog fris
pi_207578349
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.

Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
pi_207578482
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Hupje het volgende:

[..]
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207578509
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
Ik ook niet en mijn dochters hebben lang een koemelkallergie gehad. Maar toch altijd kunnen eten. beetje hotel heeft het standaard en ook budget hotels zullen wel dingen hebben liggen waar geen koemelk in verwerkt is.
  maandag 16 januari 2023 @ 07:56:28 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207580536
Precies, dat komt echt wel goed, zeker als je het aangeeft. Veel afbakbroodjes bevatten sowieso al geen melk, net als crackers en beschuit. En fruit hebben ze meestal ook, net als gekookte eitjes. Alleen maar handig voor de keuken ook als ze het weten, da's voor hun ook fijner dan dat je het te plekke aangeeft en ze dan informatie moeten gaan zoeken of opvragen bij de bakker ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207582351
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef exode het volgende:

[..]
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
pi_207583005
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
Dat is natuurlijk al snel zo bij dit soort parken, vandaar dat wij meestal rustige, kleine parken uitzoeken. Maar er komt een moment dat name B van bijna 9 zich daar stierlijk gaat vervelen.

Ik ga wel eens kijken, je kan vast met voorkeur boeken, dat je niet zo in elkaars leefwereld zit te chillen.
pi_207586052
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven :')
  maandag 16 januari 2023 @ 15:22:14 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586076
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven :')
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook. :D

Maar als iemand anders nog een tip heeft voor een kleinschalige camping (met chalets) in de Ardennen dan verneem ik dat ook graag.

Vorig jaar zaten we op camping Les Charmes in de Dordogne, echt een ontzettende aanrader voor wie van kleinschalig, rustig, geen animatie maar genoeg te doen op de camping en in de omgeving houdt. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 16-01-2023 15:27:21 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 16 januari 2023 @ 15:25:47 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_207586123
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook. :D
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
pi_207586141
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven :')
Dat dilemma hebben wij ook steeds meer. Wij zijn juist gestopt met kamperen met de vouwwagen.
De kinderen vonden het fantastisch, wij zagen en voelden steeds meer de nadelen.

Hopelijk is deze zomer de ideale middenoplossing. We zitten in Zweden de eerste 10 dagen in een huisje op Isaberg Resort met veel vermaak maar ook ruimte en privacy.

Ik denk dus ook 9 van de 10 keer bij foto's van zomervakanties (hier en op IG) 'Dat is echt heel erg dichtbij elkaar' Ook toen we nog wel kampeerden kozen we campings met veel ruimte en geen straatjes campings.

Dat vakanties in het hoogseizoen veel te duur zijn, irriteer ik me niet meer aan. We gaan al 18 jaar alleen maar in het hoogseizoen, met goed zoeken kan je echt wel wat 'betaalbaars' vinden. Zeker buiten Nederland.
  maandag 16 januari 2023 @ 15:30:02 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586184
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_207586194
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook. :D

Sorry, ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Maar ik ga die camping die je noemt meteen bekijken!
pi_207586266
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.

En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.

Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:17:58 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586815
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:35 schreef exode het volgende:

[..]
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.

En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.

Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving? :P wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_207586938
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving? :P wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat. :X
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.

En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.

Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:33:35 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586995
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:28 schreef exode het volgende:

[..]
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.

En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.

Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
Klinkt wel goed, ga er eens naar kijken.
Tot nu toe lukt het al jaren goed om wat leuks en betaalbaars te vinden op die ene misser na, dus ik denk niet dat het onmogelijk is en dat het voor dit jaar ook wel goed gaat komen. :) Moet alleen nog beginnen met de zoektocht. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 16 januari 2023 @ 16:44:32 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_207587114
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Voor 3500 euro gaan wij 2 keer ruim 2 weken op vakantie hoor, het kan echt veel goedkoper dan dat... We boeken idd rechtstreeks bij de campings zelf (al scheelt dat echt niet heel veel met bv. via Buro Scanbrit)

Maar goed, als je niet midden in de natuur wilt zitten, is Zweden gewoon niet je land. Kan ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')