abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207508106
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:56 schreef LeSage het volgende:
Wij gaan van de zomer naar Toscane, voor het eerst met onze eigen caravan.
Ik durf alleen niet echt te rijden met dat ding en vind het ook echt wel ver om vriend alleen te laten rijden.
Ik zag dat ze voor ¤225 bij de ANWB een dagcursus caravanrijden hebben. Iemand daar ervaring mee? Als ik daarna gewoon in Zwitserland door de bergen durf te rijden met de sleurhut vind ik het de investering wel waard.
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan :D )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:16:25 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207508633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan :D )
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:21:13 #103
208890 June.
Seriously?
pi_207508666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Same, ik zou het ook doen! Maar ik vind rijden, zonder caravan dan, niet zo erg.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:53:50 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207509139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
Meeste E achter B clubs bieden zoiets aan. Niet perse met een enkelasser caravan. Maar naast een instructeur mag je ook zo een 2ton joekel rijden.

Ze doen dat vooral voor ouwe lui die wel E achter B mogen rijden (vroeger zat dat bij je standaard rijbewijs in), maar niet durven en met pensioen lekker willen toeren met de caravan. Dus gewoon zo een rijschool bellen en uitleggen dat je geen E achter B hebt, ook niet hoeft maar graag een halve dag met een aanhangwagen wil leren rijden ivm. kleine caravan en vakantie.
pi_207509184
Baby's en vakantie, je hebt er eigenlijk geen zak aan maar het ligt toch echt aan je baby.

Met onze oudste kon het prima, die jongen sliep (en slaapt) overal. Als het slaaptijd was, vielen zijn ogen gewoon dicht. En het was sowieso een relaxte makkelijke baby.
Met onze jongste.....die sliep eindelijk eens een keer door met 1,5 jaar, daarvoor 5 a 6 keer per nacht WAKKER met veel lawaai. En die sliep alleen in een bed, niet in de auto, niet in de kinderwagen etc etc. Dan was langer reizen echt vreselijk geweest.

Oh en wel een algemene tip: vakantie met een baby is wel een hoop gesleep en geregel maar met een dreumes en peuter is het harder werken want dan hebben ze en een eigen mening en ze rennen alle kanten op. 8-)
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:56:50 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207509201
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:58:18 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_207509224
Precies dat laatste hè Exode?

Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen :9 :')

Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
  woensdag 11 januari 2023 @ 12:16:20 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207509511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:56 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
Txs! Ik ga eens kijken.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207509801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:58 schreef Quoi het volgende:
Precies dat laatste hè Exode?

Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen :9 :')

Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij? :+ Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207509831
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!

Ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst met baby op vakantie zijn geweest.

Mijn uitgerekende datum is zo midden april. Tot en met september/oktober hebben we een auto tot onze beschikking die we van de ouders van mijn vriend kunnen lenen.

Hoe realistisch is het idee om dan in juli/augustus al met de kleine op vakantie te gaan (in Oostenrijk, waar we wonen, en dus met de auto)?
Wij zijn een midweek op vakantie geweest op ruim 2 uur rijden van ons huis toen onze dame nog net geen 4 maanden oud was. Ze doet het gelukkig goed in een auto, dus die was toen ook zo vertrokken toen we gingen rijden (ook precies rond haar dutjestijd gaan rijden, heeft 2x een uurtje geslapen en is alleen wakker geworden om te drinken op de parkeerplaats). We hadden een huisje op een vakantiepark en dat was wel heel fijn. Gewoon even een andere omgeving. Mijn baby was echt niet de makkelijkste, maar het ging op zich prima. Toen zaten we ook in het ritme van 19:00 uur op bed, dus daarna konden we zelf ook rustig eten en chillen (en om 21:30 uur naar bed :D).
pi_207509885
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
pi_207509886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij? :+ Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
Onze oudste ook, maar dat is omdat ie een hekel aan wandelen heeft.
pi_207510776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
zo eentje hebben wij er ook :D en hij is ook toilettoerist, overal waar hij komt wil hij even naar de wc, of hij nou moet of niet _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207511041
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:14 schreef SQ het volgende:
Ja het ligt denk ik erg aan je baby. Ik zou met mijn baby's geen stevige vakantie hebben gedaan. Vanaf een maand of 10 werd dat pas beter, toen ze er gewoon om 19:00 in gingen en een beetje door gingen slapen.
De oudste sliep bij ons met 8 weken door, maar stopte daar met 11 maanden mee en doet dat nu (bijna 7 jaar) nog steeds vaker niet dan wel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207511118
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
  woensdag 11 januari 2023 @ 15:25:28 #116
208890 June.
Seriously?
pi_207512051
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik hoorde van vrienden dat villatent wel een goede is, maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee..
Shine bright like a diamond.
pi_207549976
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.

Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
pi_207550053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.

Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Ik zou sowieso even bellen. En dan de mogelijkheden doorspreken.
Lijkt me dat dat echt wel vaker aan de hand is.
  zondag 15 januari 2023 @ 09:16:33 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207566930
Ik heb zelf een allergie en mijn zoon ook en het is nog nooit een probleem geweest. Bovendien kan ik er redelijk omheen eten (fruit, gekookt ei). Ik bel wel altijd van tevoren, meestal zorgen ze dan ook voor brood en iets van yoghurt op plantaardige basis.
  zondag 15 januari 2023 @ 09:18:18 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207566941
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.

Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
pi_207566952
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.

Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Die is pittig ja, je kan nog even op aanbiedingen wachten. Wij betaalden 2 jaar geleden ¤700 voor een retour met de hut inbegrepen.

Ik zou voor de zomer gaan, ook omdat je dan langer kan gaan.
pi_207566969
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt. :) De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
  zondag 15 januari 2023 @ 09:28:46 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207567001
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt. :) De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheen :D Ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
pi_207567270
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:

[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheen :D Ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt. :)
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
pi_207568426
quote:

[..]
Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest en het is echt goed bevallen. Inmiddels hebben ze ook een vernieuwd zwembad, dus qua zwemplezier is het alleen nog maar beter geworden.
Ze organiseerden veel leuke activiteiten voor de kinderen en de rivier is helemaal het einde. Ik zat daar heerlijk op een stoeltje met mijn voetjes in het water een boek te lezen terwijl de kinderen de hele dag aan het pielen waren in de rivier. O+

Tip van flip: neem van die opblaasbare donutbanden mee, daarmee kun je een heel stuk stroomafwaarts meevaren in de 'rivier'.
  zondag 15 januari 2023 @ 15:58:26 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207572486
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt. :)
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
Wij komen aan op jullie vertrekdag :D
pi_207574418
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:

[..]
[..]
Wij boekten gewoon via de camping zelf. Dat doe ik eigenlijk altijd :)
pi_207575656
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
pi_207576677
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:08 schreef exode het volgende:
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
Geen idee, wij gaan met de caravan :s)
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
pi_207577519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:

Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.

Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Protège moi de mes désirs.
pi_207577759
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:12 schreef LeSage het volgende:

[..]
Geen idee, wij gaan met de caravan :s)
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
pi_207578129
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:

Ik zou zomer doen. Het is niet te warm in Scandinavië, maar ik vond het wel echt lekker weer. Fijn om dingen te ondernemen. En lekker lang licht. Oktober en mei (of eigenlijk is die vakantie eind april/begin mei) is de temperatuur gemiddeld 8-10 graden. Afhankelijk natuurlijk hoe noordelijk je gaat, dit is Oslo/Stockholm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207578245
Scandinavië zou ik in de zomer doen. In de bergen niet eens super hoog ligt nog sneeuw in maart en april en is het echt nog fris
pi_207578349
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.

Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
pi_207578482
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Hupje het volgende:

[..]
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207578509
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
Ik ook niet en mijn dochters hebben lang een koemelkallergie gehad. Maar toch altijd kunnen eten. beetje hotel heeft het standaard en ook budget hotels zullen wel dingen hebben liggen waar geen koemelk in verwerkt is.
  maandag 16 januari 2023 @ 07:56:28 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207580536
Precies, dat komt echt wel goed, zeker als je het aangeeft. Veel afbakbroodjes bevatten sowieso al geen melk, net als crackers en beschuit. En fruit hebben ze meestal ook, net als gekookte eitjes. Alleen maar handig voor de keuken ook als ze het weten, da's voor hun ook fijner dan dat je het te plekke aangeeft en ze dan informatie moeten gaan zoeken of opvragen bij de bakker ofzo.
pi_207582351
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef exode het volgende:

[..]
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
pi_207583005
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
Dat is natuurlijk al snel zo bij dit soort parken, vandaar dat wij meestal rustige, kleine parken uitzoeken. Maar er komt een moment dat name B van bijna 9 zich daar stierlijk gaat vervelen.

Ik ga wel eens kijken, je kan vast met voorkeur boeken, dat je niet zo in elkaars leefwereld zit te chillen.
pi_207586052
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven :')
  maandag 16 januari 2023 @ 15:22:14 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586076
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven :')
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook. :D

Maar als iemand anders nog een tip heeft voor een kleinschalige camping (met chalets) in de Ardennen dan verneem ik dat ook graag.

Vorig jaar zaten we op camping Les Charmes in de Dordogne, echt een ontzettende aanrader voor wie van kleinschalig, rustig, geen animatie maar genoeg te doen op de camping en in de omgeving houdt. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 16-01-2023 15:27:21 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 16 januari 2023 @ 15:25:47 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_207586123
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook. :D
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
pi_207586141
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Dat dilemma hebben wij ook steeds meer. Wij zijn juist gestopt met kamperen met de vouwwagen.
De kinderen vonden het fantastisch, wij zagen en voelden steeds meer de nadelen.

Hopelijk is deze zomer de ideale middenoplossing. We zitten in Zweden de eerste 10 dagen in een huisje op Isaberg Resort met veel vermaak maar ook ruimte en privacy.

Ik denk dus ook 9 van de 10 keer bij foto's van zomervakanties (hier en op IG) 'Dat is echt heel erg dichtbij elkaar' Ook toen we nog wel kampeerden kozen we campings met veel ruimte en geen straatjes campings.

Dat vakanties in het hoogseizoen veel te duur zijn, irriteer ik me niet meer aan. We gaan al 18 jaar alleen maar in het hoogseizoen, met goed zoeken kan je echt wel wat 'betaalbaars' vinden. Zeker buiten Nederland.
  maandag 16 januari 2023 @ 15:30:02 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586184
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:25 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
pi_207586194
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:

Sorry, ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Maar ik ga die camping die je noemt meteen bekijken!
pi_207586266
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.

En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.

Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:17:58 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586815
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:35 schreef exode het volgende:

[..]
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.

En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.

Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving? :P wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat. :X
pi_207586938
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving? :P wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat. :X
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.

En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.

Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
  maandag 16 januari 2023 @ 16:33:35 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_207586995
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:28 schreef exode het volgende:

[..]
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.

En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.

Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
Klinkt wel goed, ga er eens naar kijken.
Tot nu toe lukt het al jaren goed om wat leuks en betaalbaars te vinden op die ene misser na, dus ik denk niet dat het onmogelijk is en dat het voor dit jaar ook wel goed gaat komen. :) Moet alleen nog beginnen met de zoektocht. :')
  maandag 16 januari 2023 @ 16:44:32 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_207587114
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Voor 3500 euro gaan wij 2 keer ruim 2 weken op vakantie hoor, het kan echt veel goedkoper dan dat... We boeken idd rechtstreeks bij de campings zelf (al scheelt dat echt niet heel veel met bv. via Buro Scanbrit)

Maar goed, als je niet midden in de natuur wilt zitten, is Zweden gewoon niet je land. Kan ook.
pi_207587424
Ik vond Zweden echt heel mooi en tof qua natuur en buitenleven. Dat ik in 3 weken vakantie maar 1x (!) een cappuccino heb kunnen drinken vond ik wel matig. Er is gewoon geen terrascultuur buiten de grote steden. Afgelopen jaar in Noord-Spanje heb ik de koffie en uit-eten frequentie weer goed kunnen opschroeven :P
pi_207587679
Het klopt 100% dat de wintersportgebieden in Zweden in de zomer flink goedkoper zijn. Ga eens kijken naar Sälen of Åre en je kan voor relatief weinig een huisje huren. En vervolgens zelf zo luxe maken als je portemonnee het toelaat. Al sinds wij in Zweden wonen gaan we elk jaar in de zomer een week naar Åre. Daar barst het werkelijk van de zomeractiviteiten en ook een cappuccino kan je daar op de terrassen krijgen. Wel even flink doorrijden vanuit Nederland, maar zeker een aanrader. Ook qua natuur.

Edit: even opgezocht. Dit was het appartement waar we vorig jaar verbleven. 2200sek voor 4 nachten. Ongeveer 200 euro dus. Met een waanzinnig mooi uitzicht.

[ Bericht 13% gewijzigd door Knutknuttsson op 16-01-2023 18:16:13 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207598551
Door de tip van Mariposas heb ik gisteravond onze zomervakantie gereserveerd O+
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 14:01:45 #154
5428 crew  miss_sly
pi_207598593
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.

Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.

Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:22:38 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207598770
Klinkt als een mooie trip! Vergeet je niet om ook uit te rusten tussendoor 😉
pi_207599944
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.

Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.

Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijn :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 16:21:51 #157
5428 crew  miss_sly
pi_207600006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Klinkt als een mooie trip! Vergeet je niet om ook uit te rusten tussendoor 😉
We zitten een hele week in Wales, en meerdere dagen op andere plekken. Enige waar we niet echt uit kunnen rusten, is als we twee dagen bij Londen zitten. Maar verder hebben we zeker geen volle agenda.
pi_207600377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijn :Y.
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie. O+.

Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 17:12:17 #159
5428 crew  miss_sly
pi_207600426
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie. O+.

Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken. :+.
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:12:27 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_207600431
Heeft iemand nog leuke tips voor campings op maximaal 300 kilometer van 040?

Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.

Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijk :P Hoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.

We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de Paal _O- Ben heel benieuwd :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 17:16:26 #161
5428 crew  miss_sly
pi_207600461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:

Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.

Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijk :P Hoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.

We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de Paal _O- Ben heel benieuwd :D
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.

Deze camping lijkt er wel op: https://www.eurocampings.(...)mping-im-aal-101535/

Ik vond de omgeving ook erg leuk, en het is nog geen 3 uur rijden vanaf 040!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:18:00 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_207600477
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.

Deze camping lijkt er wel op: https://www.eurocampings.(...)mping-im-aal-101535/

Ik vond de omgeving ook erg leuk, en het is nog geen 3 uur rijden vanaf 040!
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3
Krijg het alleen spaans benauwd van dat open water aan de andere kant van het pad :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 17:20:15 #163
5428 crew  miss_sly
pi_207600495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3
Krijg het alleen spaans benauwd van dat open water aan de andere kant van het pad :')
Ja, dat is wel een ding voor jullie nog.

Maar daar in de omgeving zitten vast nog wel andere campings. Ik vond het ook gewoon een heel fijne, mooie omgeving.
pi_207600534
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nou ja, deels zou ik het nu ook wel doen, ze vinden wandelen leuk bijvoorbeeld dus Peak District is zeker een optie. Maar (lang) autorijden is zo’n gedoe. Altijd heibel en geruzie op de achterbank, waardoor we een autorondreis nog niet zien zitten. Zeker niet als je ook nog links moet rijden en dus nog meer concentratie nodig hebt.

En zelf vind ik de steden als Londen en Cambridge fantastisch mooi en leuk, de kinderen doen het niet zo goed op stedentrips. Ons dagje Kopenhagen tussen Zweden en Legoland in, was ook vooral gesleep met kinderen die weinig interesse hadden. En daar vind ik het dan te duur voor, alleen omdat wij als volwassenen het leuk vinden. Maar wellicht is het over 2 jaar anders :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207600567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:

Texel een optie? Ik hou van het eilandgevoel, de overzichtelijkheid en toch echt weg omdat je met de boot gaat. Wij hebben gekampeerd op een boerderij, dat was erg leuk met ruime plekken. Maar er zijn ook strandcampings met animatie en een zwembad.

Hier zaten wij, toen de camping nog van Jan & Rianne van BZV was (wisten wij niet van tevoren :D): https://www.hoevevrijenblij.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:02:07 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_207600915
Texel valt voor mij wel een beetje in de categorie "2 weken in een doodstil weiland" denk ik :D ik begrijp de charme (vond het ook leuk om daar 2 dagen te zijn), maar om een lange vakantie door te brengen vind ik het wat minder geschikt.
disclaimer
pi_207601819
Misschien kunnen we groepskorting krijgen in Zweden?

Wij reizen dus ook rond, 3 weken op 1 plek is niets voor ons hebben we gemerkt. Maar wel het liefst overal een week, dat je echt de tijd hebt op 1 plek.

Londen denken we over in de Herfstvakantie. Sowieso, Londen :) en combineren we met de Disney100 expo daar.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:12:23 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207601835
Grappig, ik vind texel juist in de categorie 'genoeg te doen' vallen. Strand, vliegeren, animatie en speeltuinen genoeg op de campings, zwembad enzo ook, dagje naar het marinemuseum, juttersmuseum, bierbrouwerij, de vuurtoren met - als je geluk hebt - het weer uitzetten van zeehondjes <3

Wij gaan overigens naar landal rabbit hill. Volgens mij voldoet dat ook aan je eisen :D
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:16:01 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_207601888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:12 schreef Tink89 het volgende:
Grappig, ik vind texel juist in de categorie 'genoeg te doen' vallen. Strand, vliegeren, animatie en speeltuinen genoeg op de campings, zwembad enzo ook, dagje naar het marinemuseum, juttersmuseum, bierbrouwerij, de vuurtoren met - als je geluk hebt - het weer uitzetten van zeehondjes <3

Wij gaan overigens naar landal rabbit hill. Volgens mij voldoet dat ook aan je eisen :D
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik :P

Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij ;)
disclaimer
pi_207603529
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik :P

Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij ;)
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:35:10 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_207603660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:30 schreef exode het volgende:

[..]
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.
disclaimer
pi_207603777
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.

Ik zou de Ardennen of Luxemburg doen als ik jullie was.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:38:39 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_207605063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.

Ik zou de Ardennen of Luxemburg doen als ik jullie was.
Ja ik denk ook in die richting :Y ik ga maar eens snuffelen :)

300 kilometer is vooral zodat mijn man het gewoon in z'n eentje met de aanhanger kan rijden :') dan hoef ik niet nog een extra rijbewijs te gaan halen eerst.
disclaimer
pi_207605899
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Rabbit Hill heeft ook een camping.

Mocht je wat verder willen, vind ik Les Trexons een aanrader met kinderen. Maar goed, dat is gelijk 500km vanaf jullie.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:19:31 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_207606404
Volgens mij is Luxemburg echt heel mooi!

Ik ga me binnenkort ook eens oriënteren. Maar ik geloof dat wij meer van de stacaravan met airco op een superkindvriendelijke camping zijn met zwembaden en glijbanen en ook nog eens wat te doen in de omgeving (waar ik prima 1 a 1,5 uur voor wil rijden overigens). :D Ik wil dit jaar heel graag naar Italie, met liefst nog een paar dagen Zwitserland of Oostenrijk op de heenweg.

Maar waar ik eigenlijk hier voor kwam. In februari ga ik met mijn dan 10-jarige dochter naar Parijs. Vorig jaar met zoon ook geweest, was super (ook veel goede tips hier gehad) maar met dochter wil ik ook andere dingen doen. Nu dacht ik aan Versailles. Iemand daar de laatste tijd nog geweest (met kind)? Je hebt namelijk tickets voor alleen het Paleis maar dan mag je ook de tuinen niet in. Of een compleet passe-partout voor paleis, tuinen, trianon en nog iets. Is dat de moeite waard? Ik vond het prijsverschil namelijk best groot dus ik neig naar alleen het paleis. Ook omdat het weer in februari ook nog een rol kan spelen.
pi_207607558
Wij willen in de zomer een weekje naar versailles dus lees even mee
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 07:38:15 #177
5428 crew  miss_sly
pi_207607583
Wij zijn er een paar jaar geleden geweest, in de zomer. Het is er echt vreselijk druk. Binnen is het schuifelen van kamer naar kamer. Wij hadden de tuin er wel bij, en dat vond ik wel echt meerwaarde hebben. En fijner om rustig door te wandelen.

Wellicht is het in februari binnen rustiger en buiten inderdaad te koud. En nog niet zo mooi omdat het nog winter is.

Wel leuk is het koetshuis schuin links tegenover de ingang van Versailles. Volgens mij zit dat sowieso bij het ticket inbegrepen of is het gratis toegang.
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:50:34 #178
269689 crew  Viv
pi_207607900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:10 schreef exode het volgende:
Misschien kunnen we groepskorting krijgen in Zweden?
Of een fika in Uppsala en omstreken? c_/
pi_207607956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Jaaaaaaaaaaa.
Ligt alleen wel behoorlijk uit de route....
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:56:30 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_207607957
Ik ben 22 jaar geleden ofzo eens naar versailles geweest in de zomervakantie maar na het zien van de rij voor het paleis snel weer omgedraaid, toen al. Tuinen waren inderdaad wel mooi om doorheen te lopen.
disclaimer
pi_207608096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Bij Storken, boven de swedbank. En dan een kanelbullar zo groot als je hoofd eten O+
pi_207609529
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:

Superleuk! Ik heb diverse rondreizen met de auto door de UK gemaakt door de jaren heen, en meestal met de boot via Dover.

Er zijn ook prachtige kastelen om te bezoeken, allen met interessante verhalen
pi_207609610
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
Ik ben 22 jaar geleden ofzo eens naar versailles geweest in de zomervakantie maar na het zien van de rij voor het paleis snel weer omgedraaid, toen al. Tuinen waren inderdaad wel mooi om doorheen te lopen.
Ik was een jaar of 11-12 toen ik er was. Versailles heeft mijn liefde voor geschiedenis aangewakkerd. Het gevoel dat geschiedenis tot leven kwam, dat ik liep waar zij liepen vroeger, dat ik dezelfde deur kon aanraken, magisch O+.

De tuinen vond ik niet zo bijzonder, daar had ik duidelijk minder mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207609681
We zijn in de herfstvakantie in Paleis Het Loo geweest en dat vond ze toen ook best tof.

Het is wel fijn dat de tijdsloten ook na corona zijn gebleven. Dat scheelt behoorlijk aan rijen. Vorig jaar liep ik met zoon zelfs vrijwel alleen in het Louvre O+
pi_207611148
Niet zeker of dit het juiste topic is...

Wij gaan met onze 2 jaar oude dochter naar Australie en zoeken nog een buggy voor in de handbagage en ook voor daar ter plekke. Ideaal zou zijn als de handles in hoogte verstelbaar zijn, aangezien ik 190+ ben, maar dat bestaat volgens mij niet icm handbagage vouwbaar.

Ik zat te kijken naar een GB Pockit All-Terrain+, Bugaboo Butterfly of Cybex Libelle, heeft iemand daar ervaring mee?
pi_207611911
Niet helemaal een antwoord op je vraag: Voor tijdens de reis zou ik een draagzak nemen, en ter plaatse een goedkope buggy kopen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_207620298
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Niet helemaal een antwoord op je vraag: Voor tijdens de reis zou ik een draagzak nemen, en ter plaatse een goedkope buggy kopen.
Thanks voor de tip maar we hebben ter plekke nog 2 vluchten dus dat is niet echt een optie.
pi_207620489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:52 schreef Erasmusch het volgende:
Niet zeker of dit het juiste topic is...

Wij gaan met onze 2 jaar oude dochter naar Australie en zoeken nog een buggy voor in de handbagage en ook voor daar ter plekke. Ideaal zou zijn als de handles in hoogte verstelbaar zijn, aangezien ik 190+ ben, maar dat bestaat volgens mij niet icm handbagage vouwbaar.

Ik zat te kijken naar een GB Pockit All-Terrain+, Bugaboo Butterfly of Cybex Libelle, heeft iemand daar ervaring mee?
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.

Alleen een draagzak zou ik overigens ook niet aanraden. De buggy was echt fijn tijdens de wachtrij voor de douane, zowel in Canada als terug in Nederland. Voor de vluchten naar Spanje maakte het geen verschil (al hadden we toen dankzij de buggy wel dat we terug in Nederland langs de rij mochten en direct aan de beurt waren bij de paspoortcontrole).
pi_207623166
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?

Die types die ik genoemd had, passen precies in de handbagage. Dat gaat dan ten koste van 1 stuk handbagage maar anders gaat het ook ten koste van 1 stuk check-in bagage neem ik aan.

Voor de draagzak is ze al te groot en de Kraxe (kinderdrager? Geen idee hoe dat op z’n Nederlands heet) is weer te groot voor de handbagage…
pi_207623201
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Erasmusch het volgende:

[..]
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?

Die types die ik genoemd had, passen precies in de handbagage. Dat gaat dan ten koste van 1 stuk handbagage maar anders gaat het ook ten koste van 1 stuk check-in bagage neem ik aan.

Voor de draagzak is ze al te groot en de Kraxe (kinderdrager? Geen idee hoe dat op z’n Nederlands heet) is weer te groot voor de handbagage…
Lijkt me wel eigenlijk. Die dingen liggen bewust helemaal voor in het ruim en de meeste mensen willen hem op het vliegveld juist gebruiken. Maar dit lijkt me iets om bij de vliegmaatschappij even na te vragen, want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Een buggy mag altijd extra mee, telt niet als check in bagage. Mits je een kind jonger dan X jaar hebt.

Draagzakken heb je overigens tot maat 116 ergens, in ieder geval een stuk groter nog dan dat een kind perse een kinderwagen nodig zou hebben, dus als dat een optie voor je is, is dat het nazoeken wel waard.
pi_207675973
Weet iemand nog een leuk park in België, Duitsland, Luxemburg? De kinderen zijn dan 10 en 7. Met ook binnen een leuk zwembad?
We willen graag een huisje of stacaravan
pi_207677556
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Weet iemand nog een leuk park in België, Duitsland, Luxemburg? De kinderen zijn dan 10 en 7. Met ook binnen een leuk zwembad?
We willen graag een huisje of stacaravan
Sunparcs Oostduinkerke aan zee. Heeft een leuk zwembad (verder qua binnenspeeltuin matig en animatie is er vrijwel niet). Ligt vlakbij de kust en ook een kwartier rijden van Plopsaland de panne voor mocht je pretparken leuk vinden.
Het park zelf heeft niet heel veel sfeer vond ik. Maar we hebben ons er twee keer een week goed vermaakt.

Verder heeft het Zilvermeer een camping met chaletjes en stacaravans. Heb niet eerder op de camping gestaan daar, maar zijn er wel regelmatig geweest om te zwemmen. En ondanks dat het voor ons vlakbij is, willen we misschien ook nog wel eens op vakantie daar.
pi_207680057
Ja die hebben we gezien
pi_207680101
Centerparcs de Haan ook gezien, maar mijn hemel, wat een prijzen!
  maandag 23 januari 2023 @ 07:46:27 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207680122
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ik denk ook in die richting :Y ik ga maar eens snuffelen :)

300 kilometer is vooral zodat mijn man het gewoon in z'n eentje met de aanhanger kan rijden :') dan hoef ik niet nog een extra rijbewijs te gaan halen eerst.
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen? :D

By the way mijn tip zou ook Ardennen of Luxemburg zijn. Leuke campings te vinden en ook genoeg te doen op korte rij-afstanden. Van een kopermijn museum tot veel oorlogshistorie natuurlijk (als je dat niet al tig keer gezien hebt).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 januari 2023 @ 07:54:47 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_207680153
quote:
11s.gif Op maandag 23 januari 2023 07:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen? :D

By the way mijn tip zou ook Ardennen of Luxemburg zijn. Leuke campings te vinden en ook genoeg te doen op korte rij-afstanden. Van een kopermijn museum tot veel oorlogshistorie natuurlijk (als je dat niet al tig keer gezien hebt).
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergen ;)
disclaimer
  maandag 23 januari 2023 @ 07:59:16 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207680166
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2023 07:54 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergen ;)
Ja, is begrijpelijk, al zou je praktisch gezien evt snelweg kunnen doen en dan BB de 'moeilijke' stukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207680310
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 07:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Centerparcs de Haan ook gezien, maar mijn hemel, wat een prijzen!
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.
Ik weet niet wanneer je wil gaan en wat verder je eisen zijn, maar je kan ook eens kijken bij Ardoer. Dat zijn campings met stacaravans, chalets etc. Daar is op de meeste parken genoeg te beleven.

Als je eis een leuk buitenzwembad is, heb je veel meer keuze dan als er ook een groot subtropisch binnenzwembad moet zijn.
pi_207686809
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 08:37 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.
Ik weet niet wanneer je wil gaan en wat verder je eisen zijn, maar je kan ook eens kijken bij Ardoer. Dat zijn campings met stacaravans, chalets etc. Daar is op de meeste parken genoeg te beleven.

Als je eis een leuk buitenzwembad is, heb je veel meer keuze dan als er ook een groot subtropisch binnenzwembad moet zijn.
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)
Maar een wat simpelere binnen zwembad is ook prima, als er dan buiten ook een mogelijkheid is om te zwemmen.
pi_207686980
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.

Natuurlijk als het zo uitkomt, dan kan het leuk zijn een vakantievriendje, maar voor mijn kinderen is het nooit een must geweest.

Wij hebben er nooit rekening mee gehouden. We trekken altijd een week of drie rond en verkennen vanaf verschillende locaties het land. Denemarken, Zweden, Sicilië, Italië en Portugal zijn favoriet.

We blijven nu de kinderen jong zijn binnen Europa en sparen vast voor intercontinentale reizen als ze de puberleeftijd bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')