wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravanquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:56 schreef LeSage het volgende:
Wij gaan van de zomer naar Toscane, voor het eerst met onze eigen caravan.
Ik durf alleen niet echt te rijden met dat ding en vind het ook echt wel ver om vriend alleen te laten rijden.
Ik zag dat ze voor ¤225 bij de ANWB een dagcursus caravanrijden hebben. Iemand daar ervaring mee? Als ik daarna gewoon in Zwitserland door de bergen durf te rijden met de sleurhut vind ik het de investering wel waard.
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan)
Same, ik zou het ook doen! Maar ik vind rijden, zonder caravan dan, niet zo erg.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat tof dat zoiets bestaat, geen ervaring mee maar ik zou het zelf zonder twijfelen doen (en me daarna queen of the road voelen op een helling met de caravan)
Meeste E achter B clubs bieden zoiets aan. Niet perse met een enkelasser caravan. Maar naast een instructeur mag je ook zo een 2ton joekel rijden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het bij de ANWB zo stom dat dat helemaal in Lelystad is, dat ik ben gaan zoeken bij BOVAG. Dan zijn er meer locaties en duurt de cursus een halve dag. Leek mij voldoende, 8 uur concentreren is toch niet te doen als je ook nog op en neer naar Lelystad moet.
Txs! Ik ga eens kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:56 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, dit is bij de rijschool waar ik E achter B heb gehaald bijvoorbeeld:
https://www.rijschoolwild(...)ijs/caravantraining/
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:58 schreef Quoi het volgende:
Precies dat laatste hè Exode?
Tenzij je je kind zo kneed dat het ook roept om een terrasje na 5 meter wandelen![]()
![]()
Wij gaan in de meivakantie met 6-jarige naar het Como meer in Italië. Zoveel zin in! Lekker in een familiekamer in een hotel, pal aan het meer. In de zomervakantie gaan we wel wat freewheelen met de camper.
Wij zijn een midweek op vakantie geweest op ruim 2 uur rijden van ons huis toen onze dame nog net geen 4 maanden oud was. Ze doet het gelukkig goed in een auto, dus die was toen ook zo vertrokken toen we gingen rijden (ook precies rond haar dutjestijd gaan rijden, heeft 2x een uurtje geslapen en is alleen wakker geworden om te drinken op de parkeerplaats). We hadden een huisje op een vakantiepark en dat was wel heel fijn. Gewoon even een andere omgeving. Mijn baby was echt niet de makkelijkste, maar het ging op zich prima. Toen zaten we ook in het ritme van 19:00 uur op bed, dus daarna konden we zelf ook rustig eten en chillen (en om 21:30 uur naar bedquote:Op maandag 9 januari 2023 13:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo!
Ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst met baby op vakantie zijn geweest.
Mijn uitgerekende datum is zo midden april. Tot en met september/oktober hebben we een auto tot onze beschikking die we van de ouders van mijn vriend kunnen lenen.
Hoe realistisch is het idee om dan in juli/augustus al met de kleine op vakantie te gaan (in Oostenrijk, waar we wonen, en dus met de auto)?
Onze oudste ook, maar dat is omdat ie een hekel aan wandelen heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
zo eentje hebben wij er ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze jongste is er zo een. Zijn we aan het wandelen, vraagt hij na 5 min: gaan we hier ook iets drinken met iets erbij?Hij is sowieso wel een liefhebber van eten.
De oudste sliep bij ons met 8 weken door, maar stopte daar met 11 maanden mee en doet dat nu (bijna 7 jaar) nog steeds vaker niet dan welquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:14 schreef SQ het volgende:
Ja het ligt denk ik erg aan je baby. Ik zou met mijn baby's geen stevige vakantie hebben gedaan. Vanaf een maand of 10 werd dat pas beter, toen ze er gewoon om 19:00 in gingen en een beetje door gingen slapen.
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Ik hoorde van vrienden dat villatent wel een goede is, maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee..quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn op zoek naar een leuke (familie)camping in België / Duitsland met de mogelijkheid tot het boeken van een safaritent / chalet / stacaravan voor de zomervakantie. Dreumes is dan bijna 2 en erg actief, dus daarom een camping. Dan kan ze lekker buiten spelen.
Liefst op 3/4 uur rijden van ons huis (tussen Utrecht en Breda). We zaten te kijken naar de Belgische kust, Ardennen of Moezelgebied, maar het lukt nog niet echt om iets leuks te vinden...
We zitten aan het hoogseizoen vast, ik werk in het onderwijs.
Iemand tips / ervaringen met iets leuks?
Ik zou sowieso even bellen. En dan de mogelijkheden doorspreken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.
Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Die is pittig ja, je kan nog even op aanbiedingen wachten. Wij betaalden 2 jaar geleden ¤700 voor een retour met de hut inbegrepen.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.
Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij gaan met Pinksteren naar Parc La Clusure in de Ardennen. Nog geen ervaring dus, maar ziet er wel goed uit op de site.
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenquote:Op zondag 15 januari 2023 09:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Thanks voor deze tip, wij hebben ook een week geboekt.De andere week gaan we naar het Moezelgebied, een vakantiehuis op een camping.
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenBen benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest en het is echt goed bevallen. Inmiddels hebben ze ook een vernieuwd zwembad, dus qua zwemplezier is het alleen nog maar beter geworden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij komen aan op jullie vertrekdagquote:Op zondag 15 januari 2023 09:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft man gisteravond gewoon via de website geboekt.
Wij gaan van 15 tot 22 juli in een cottage, de week daarvoor zijn we in Duitsland.
Wij boekten gewoon via de camping zelf. Dat doe ik eigenlijk altijdquote:Op zondag 15 januari 2023 09:28 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Haha wij gaan in de zomer 8 nachten daarheenBen benieuwd hoe jullie het vinden!
Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Geen idee, wij gaan met de caravanquote:Op zondag 15 januari 2023 19:08 schreef exode het volgende:
Die ziet er leuk uit, maar staan die chalets niet erg dicht op elkaar? Misschien een leuke voor Hemelvaart.
Welke allergie?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:02 schreef Hupje het volgende:
Voor een jubileum gaan we over een poosje overnachten in een hotel. Mijn kind heeft een voedselallergie.
Die ene sporadische keer dat we in een vakantie in een hotel slapen proberen we qua eten veilig te kiezen en accepteren we dat kind de dagen erna last heeft. Maar nu valt deze overnachting in het weekend tussen twee schoolweken in en kan een dieetmisser eigenlijk niet.
Hoe normaal is het om te vragen of een hotel een aangepast ontbijt kan regelen? Of zelf vervangend ontbijt meenemen?
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.quote:Op zondag 15 januari 2023 20:12 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen idee, wij gaan met de caravan![]()
Ze hebben een filmpje op YouTube met een parkoverzicht, misschien zie je het daar goed op.
Ik zou zomer doen. Het is niet te warm in Scandinavië, maar ik vond het wel echt lekker weer. Fijn om dingen te ondernemen. En lekker lang licht. Oktober en mei (of eigenlijk is die vakantie eind april/begin mei) is de temperatuur gemiddeld 8-10 graden. Afhankelijk natuurlijk hoe noordelijk je gaat, dit is Oslo/Stockholm.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:18 schreef Tink89 het volgende:
En ik ging overtochten checken, maar kom al snel op 1100 euro retour. Vind ik best pittig, maar wel begrijpelijk ook. Ik ga de prijzen eens in de gaten houden.
Als jullie voor Scandinavië moeten kiezen tussen mei, zomer of oktober, wat is dan aan te raden?
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Welke allergie?
Mijn ervaring met hotels is heel positief (koemelkallergie). Ik heb zelfs chefs gehad die speciaal voor mij toetjes maakten zonder koemelk.
Je kan de kaart van te voren bekijken en/of even bellen. Zou geen problemen moeten geven.
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:01 schreef Hupje het volgende:
[..]
Koemelk inderdaad. Diner komt wel goed, dat is ook mijn ervaring. Heb de menukaart al bekeken en dat gaat vast wel lukken. Ik vraag me vooral af of ik het hotel wat kan vragen voor het ontbijt. Of dat ik zelf maar een pakje crackers meeneem oid.
Ik ook niet en mijn dochters hebben lang een koemelkallergie gehad. Maar toch altijd kunnen eten. beetje hotel heeft het standaard en ook budget hotels zullen wel dingen hebben liggen waar geen koemelk in verwerkt is.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tuurlijk! Dat is tegenwoordig heel normaal. Zeker als je het van tevoren aangeeft, ik heb nooit meegemaakt dat het een probleem was.
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef exode het volgende:
[..]
Op de foto's ziet het er erg hutje mutje uit, Nikki kampeert volgens mij niet, dus benieuwd naar de ervaring ter plekke.
Dat is natuurlijk al snel zo bij dit soort parken, vandaar dat wij meestal rustige, kleine parken uitzoeken. Maar er komt een moment dat name B van bijna 9 zich daar stierlijk gaat vervelen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
De chalets staan inderdaad wel redelijk dicht op elkaar, maar eerlijkgezegd niet dichter op elkaar dan we bijv. gewend zijn in Italië. Het ligt ook een beetje aan welke chalet je kiest.
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.
Dat dilemma hebben wij ook steeds meer. Wij zijn juist gestopt met kamperen met de vouwwagen.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat ook een lastig evenwicht. Man wil rust en houdt niet van kamperen, kinderen willen aanspraak en kunnen ravotten. En ik wil niet te veel geld uitgeven
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Een basic vakantiehuis (of evt. kampeerhut) op een kleine camping midden in de bossen in Zweden?
Moet je misschien wel concessies doen m.b.t. 'te veel geld uitgeven'.... Al is het vergeleken met het huren van een stacaravan in het hoogseizoen in Italië misschien nog steeds wel goedkoop...
Sorry, ik heb nog geen idee wat we gaan doen. Maar ik ga die camping die je noemt meteen bekijken!quote:Op maandag 16 januari 2023 15:22 schreef Mariposas het volgende:
Dit klinkt precies als ons, vertel even waar je hebt geboekt, dan boek ik dat ook.
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:35 schreef exode het volgende:
[..]
Mocht je Zweden wel willen overwegen en onder de 1000 Euro per week willen blijven: de skiresorts in Zweden zijn leuk geprijsd in de zomer, zeker in augustus. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Safsen Resort en in Orsa Gronlitt in supermooie 12 persoonshuizen voor 700 Euro per week.
En via Buro Scanbrit kan je ook boeken, die hebben reizen ver onder de genoemde 3500 Euro.
Zuid Zweden is in de zomer best duur, maar Midden en Noord vonden wij echt prima te betalen. Dit jaar doen we Zuid Zweden, de zomer erna wellicht weer Noord.
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zeker omdat er geen zak te doen is in de omgeving?wij gaan er graag veel op uit, stadjes, kastelen, dierentuinen, zonder dat je meteen 1,5 hoeft te rijden om ergens te komen. Maar dan niet wandelen want dat vinden de jongens en ik saai. Een paar jaar geleden zaten we in de Auvergne, wat een misser was dat.
Klinkt wel goed, ga er eens naar kijken.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:28 schreef exode het volgende:
[..]
Nou er is genoeg te doen, maar wel inderdaad wandelen, klimmen, kayakken en parken zoals Tomteland.
In beide parken waren trouwens ook leuke activiteiten te doen, Orsa heeft ook een buitenzwembad en safaripark. Safsen is voor Midden Zweedse begrippen toeristisch met oa een Summercamp.
Wij vermaakten ons er met mountainbiken, disc golf, zwemmen in de meertjes, stadjes bezoeken, veel wandelen.
En je hoeft natuurlijk niet op plek te blijven, wij gaan komende zomer ook naar 3 verschillende (of 4) plekken.
Maar dat is denk ik ook het lastige in jouw zoektocht. Alle eisen samen maken het of heel duur of onmogelijk.
Voor 3500 euro gaan wij 2 keer ruim 2 weken op vakantie hoor, het kan echt veel goedkoper dan dat... We boeken idd rechtstreeks bij de campings zelf (al scheelt dat echt niet heel veel met bv. via Buro Scanbrit)quote:Op maandag 16 januari 2023 15:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas kunnen we op het budget echt geen consessies doen ivm een tweede hypotheek vanwege nieuwbouwhuis. Daarnaast geef ik gewoon liever geen ¤3500 uit voor een vakantie in Europa. Meestal zijn kleinschalige campings waarbij je rechtstreeks boekt gelukkig ook een stuk betaalbaarder.
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.
Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.
Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
We zitten een hele week in Wales, en meerdere dagen op andere plekken. Enige waar we niet echt uit kunnen rusten, is als we twee dagen bij Londen zitten. Maar verder hebben we zeker geen volle agenda.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:22 schreef Tink89 het volgende:
Klinkt als een mooie trip! Vergeet je niet om ook uit te rusten tussendoor 😉
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Klinkt onwijs tof! Zoiets zou ik ook graag doen als ze wat ouder zijn.
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie..
Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken..
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips voor campings op maximaal 300 kilometer van 040?
Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.
Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijkHoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.
We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de PaalBen heel benieuwd
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb, lang geleden inmiddels, eens op een camping in Esch-sur-Sure gestaan. Schattig klein dorpje in Luxemburg, ligt heel mooi aan een klein riviertje.
Deze camping lijkt er wel op: https://www.eurocampings.(...)mping-im-aal-101535/
Ik vond de omgeving ook erg leuk, en het is nog geen 3 uur rijden vanaf 040!
Ja, dat is wel een ding voor jullie nog.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat ziet er leuk uit zeg <3
Krijg het alleen spaans benauwd van dat open water aan de andere kant van het pad
Nou ja, deels zou ik het nu ook wel doen, ze vinden wandelen leuk bijvoorbeeld dus Peak District is zeker een optie. Maar (lang) autorijden is zo’n gedoe. Altijd heibel en geruzie op de achterbank, waardoor we een autorondreis nog niet zien zitten. Zeker niet als je ook nog links moet rijden en dus nog meer concentratie nodig hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waarom pas als ze wat ouder zijn? Wij hebben vorig jaar iets dergelijks gedaan als dat miss_sly nu van plan is, alleen deden wij het in Zuid-Engeland en Londen in plaats van noordelijker. Wel drie weken ook. Met twee kinderen van toen 4 en 7. Het was écht een topvakantie..
Dit jaar gaan we ook rondreizen, maar dan samen met de rest van Fok door Zweden en Denemarken..
Texel een optie? Ik hou van het eilandgevoel, de overzichtelijkheid en toch echt weg omdat je met de boot gaat. Wij hebben gekampeerd op een boerderij, dat was erg leuk met ruime plekken. Maar er zijn ook strandcampings met animatie en een zwembad.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips voor campings op maximaal 300 kilometer van 040?
Kan dus noordfriesland of zuidbelgie of ergens in duitsland zijn of wat daar dan tussen zit.
Wensen: beetje interessante omgeving (ik kan niet twee weken in een doodstil weiland zitten, dan ga ik huilen), zwembad, genoeg horeca / eetgelegenheid in nabije omgeving, kindvriendelijkHoeven echt geen animatieteams te zijn maar een paar speeltuintjes is wel prettig.
We gaan trouwens in juni een paar nachtjes proefkamperen bij de PaalBen heel benieuwd
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ikquote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:12 schreef Tink89 het volgende:
Grappig, ik vind texel juist in de categorie 'genoeg te doen' vallen. Strand, vliegeren, animatie en speeltuinen genoeg op de campings, zwembad enzo ook, dagje naar het marinemuseum, juttersmuseum, bierbrouwerij, de vuurtoren met - als je geluk hebt - het weer uitzetten van zeehondjes <3
Wij gaan overigens naar landal rabbit hill. Volgens mij voldoet dat ook aan je eisen
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik
Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:30 schreef exode het volgende:
[..]
Zwarte woud een optie? Lijkt me een mooi gebied en volgens mij genoeg te zien en doen.
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat binnen 300 kilometer? Ik meende dat dat flink veel verder was namelijk.
Ja ik denk ook in die richtingquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:40 schreef exode het volgende:
[..]
Ai mijn gebrek aan afstanden inschatten is pijnlijk, 535 kilometer vanaf 040.
Ik zou de Ardennen of Luxemburg doen als ik jullie was.
Rabbit Hill heeft ook een camping.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben ik al eens geweest maar eens is ook voldoende. Is ook geen camping meen ik
Ja sorry, ik ben nu eenmaal wel echt een liefhebber van leuke steden en kasteeltjes en dergelijke. Daar heb je op texel niet zo veel van. Verder prima eiland, alleen niet voor 2 weken voor mij
Of een fika in Uppsala en omstreken?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:10 schreef exode het volgende:
Misschien kunnen we groepskorting krijgen in Zweden?
Superleuk! Ik heb diverse rondreizen met de auto door de UK gemaakt door de jaren heen, en meestal met de boot via Dover.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.
Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.
Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
Ik was een jaar of 11-12 toen ik er was. Versailles heeft mijn liefde voor geschiedenis aangewakkerd. Het gevoel dat geschiedenis tot leven kwam, dat ik liep waar zij liepen vroeger, dat ik dezelfde deur kon aanraken, magischquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
Ik ben 22 jaar geleden ofzo eens naar versailles geweest in de zomervakantie maar na het zien van de rij voor het paleis snel weer omgedraaid, toen al. Tuinen waren inderdaad wel mooi om doorheen te lopen.
Thanks voor de tip maar we hebben ter plekke nog 2 vluchten dus dat is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Niet helemaal een antwoord op je vraag: Voor tijdens de reis zou ik een draagzak nemen, en ter plaatse een goedkope buggy kopen.
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:52 schreef Erasmusch het volgende:
Niet zeker of dit het juiste topic is...
Wij gaan met onze 2 jaar oude dochter naar Australie en zoeken nog een buggy voor in de handbagage en ook voor daar ter plekke. Ideaal zou zijn als de handles in hoogte verstelbaar zijn, aangezien ik 190+ ben, maar dat bestaat volgens mij niet icm handbagage vouwbaar.
Ik zat te kijken naar een GB Pockit All-Terrain+, Bugaboo Butterfly of Cybex Libelle, heeft iemand daar ervaring mee?
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.
Lijkt me wel eigenlijk. Die dingen liggen bewust helemaal voor in het ruim en de meeste mensen willen hem op het vliegveld juist gebruiken. Maar dit lijkt me iets om bij de vliegmaatschappij even na te vragen, want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?
Die types die ik genoemd had, passen precies in de handbagage. Dat gaat dan ten koste van 1 stuk handbagage maar anders gaat het ook ten koste van 1 stuk check-in bagage neem ik aan.
Voor de draagzak is ze al te groot en de Kraxe (kinderdrager? Geen idee hoe dat op z’n Nederlands heet) is weer te groot voor de handbagage…
Sunparcs Oostduinkerke aan zee. Heeft een leuk zwembad (verder qua binnenspeeltuin matig en animatie is er vrijwel niet). Ligt vlakbij de kust en ook een kwartier rijden van Plopsaland de panne voor mocht je pretparken leuk vinden.quote:Op zondag 22 januari 2023 20:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Weet iemand nog een leuk park in België, Duitsland, Luxemburg? De kinderen zijn dan 10 en 7. Met ook binnen een leuk zwembad?
We willen graag een huisje of stacaravan
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik denk ook in die richtingik ga maar eens snuffelen
300 kilometer is vooral zodat mijn man het gewoon in z'n eentje met de aanhanger kan rijdendan hoef ik niet nog een extra rijbewijs te gaan halen eerst.
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergenquote:Op maandag 23 januari 2023 07:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?
By the way mijn tip zou ook Ardennen of Luxemburg zijn. Leuke campings te vinden en ook genoeg te doen op korte rij-afstanden. Van een kopermijn museum tot veel oorlogshistorie natuurlijk (als je dat niet al tig keer gezien hebt).
Ja, is begrijpelijk, al zou je praktisch gezien evt snelweg kunnen doen en dan BB de 'moeilijke' stukken.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Centerparcs de Haan ook gezien, maar mijn hemel, wat een prijzen!
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)quote:Op maandag 23 januari 2023 08:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.
Ik weet niet wanneer je wil gaan en wat verder je eisen zijn, maar je kan ook eens kijken bij Ardoer. Dat zijn campings met stacaravans, chalets etc. Daar is op de meeste parken genoeg te beleven.
Als je eis een leuk buitenzwembad is, heb je veel meer keuze dan als er ook een groot subtropisch binnenzwembad moet zijn.
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |