Of een fika in Uppsala en omstreken?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:10 schreef exode het volgende:
Misschien kunnen we groepskorting krijgen in Zweden?
Superleuk! Ik heb diverse rondreizen met de auto door de UK gemaakt door de jaren heen, en meestal met de boot via Dover.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.
Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.
Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
Ik was een jaar of 11-12 toen ik er was. Versailles heeft mijn liefde voor geschiedenis aangewakkerd. Het gevoel dat geschiedenis tot leven kwam, dat ik liep waar zij liepen vroeger, dat ik dezelfde deur kon aanraken, magischquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef SQ het volgende:
Ik ben 22 jaar geleden ofzo eens naar versailles geweest in de zomervakantie maar na het zien van de rij voor het paleis snel weer omgedraaid, toen al. Tuinen waren inderdaad wel mooi om doorheen te lopen.
Thanks voor de tip maar we hebben ter plekke nog 2 vluchten dus dat is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Niet helemaal een antwoord op je vraag: Voor tijdens de reis zou ik een draagzak nemen, en ter plaatse een goedkope buggy kopen.
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:52 schreef Erasmusch het volgende:
Niet zeker of dit het juiste topic is...
Wij gaan met onze 2 jaar oude dochter naar Australie en zoeken nog een buggy voor in de handbagage en ook voor daar ter plekke. Ideaal zou zijn als de handles in hoogte verstelbaar zijn, aangezien ik 190+ ben, maar dat bestaat volgens mij niet icm handbagage vouwbaar.
Ik zat te kijken naar een GB Pockit All-Terrain+, Bugaboo Butterfly of Cybex Libelle, heeft iemand daar ervaring mee?
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Waarom moet het handbagage zijn? Een buggy mag je altijd meenemen tot aan de gate. Wij hebben voor onze reis door canada toen zoon 10 maanden was een simpele Mutsy paraplu-buggy meegenomen. We hebben opgelet dat de zitting plat kon, maar dat was de enige eis. Ze gaan ook nogal hardhandig met je bagage om, dus ik zou juist geen dure kopen. En als je hem als handbagage daadwerkelijk zelf mee het vliegtuig in wilt nemen (als dat qua omvang uberhaupt mag) gaat dat ten koste van een regulier stuk handbagage en ligt hij alleen maar in de weg, want in het vliegtuig kun je hem toch niet gebruiken. Buggy's leveren ze meestal bij aankomst ook als eerste weer bij de gate af is mijn ervaring.
Lijkt me wel eigenlijk. Die dingen liggen bewust helemaal voor in het ruim en de meeste mensen willen hem op het vliegveld juist gebruiken. Maar dit lijkt me iets om bij de vliegmaatschappij even na te vragen, want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
We hebben 2 stopovers (Schiphol en Bali), dan krijg je die buggy toch niet bij elke stopover terug als je hem incheckt?
Die types die ik genoemd had, passen precies in de handbagage. Dat gaat dan ten koste van 1 stuk handbagage maar anders gaat het ook ten koste van 1 stuk check-in bagage neem ik aan.
Voor de draagzak is ze al te groot en de Kraxe (kinderdrager? Geen idee hoe dat op z’n Nederlands heet) is weer te groot voor de handbagage…
Sunparcs Oostduinkerke aan zee. Heeft een leuk zwembad (verder qua binnenspeeltuin matig en animatie is er vrijwel niet). Ligt vlakbij de kust en ook een kwartier rijden van Plopsaland de panne voor mocht je pretparken leuk vinden.quote:Op zondag 22 januari 2023 20:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Weet iemand nog een leuk park in België, Duitsland, Luxemburg? De kinderen zijn dan 10 en 7. Met ook binnen een leuk zwembad?
We willen graag een huisje of stacaravan
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik denk ook in die richtingik ga maar eens snuffelen
300 kilometer is vooral zodat mijn man het gewoon in z'n eentje met de aanhanger kan rijdendan hoef ik niet nog een extra rijbewijs te gaan halen eerst.
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergenquote:Op maandag 23 januari 2023 07:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoeveel ton gooien jullie dan in een dubbelasser om naar de camping te kunnen?
By the way mijn tip zou ook Ardennen of Luxemburg zijn. Leuke campings te vinden en ook genoeg te doen op korte rij-afstanden. Van een kopermijn museum tot veel oorlogshistorie natuurlijk (als je dat niet al tig keer gezien hebt).
Ja, is begrijpelijk, al zou je praktisch gezien evt snelweg kunnen doen en dan BB de 'moeilijke' stukken.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met een aanhanger gereden en ben ook zeker niet van plan dit gevaarte zonder rijbewijs te gaan hanteren in de bergen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.quote:Op maandag 23 januari 2023 07:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Centerparcs de Haan ook gezien, maar mijn hemel, wat een prijzen!
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)quote:Op maandag 23 januari 2023 08:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dan ga je ook wel meteen voor een dure keten.
Ik weet niet wanneer je wil gaan en wat verder je eisen zijn, maar je kan ook eens kijken bij Ardoer. Dat zijn campings met stacaravans, chalets etc. Daar is op de meeste parken genoeg te beleven.
Als je eis een leuk buitenzwembad is, heb je veel meer keuze dan als er ook een groot subtropisch binnenzwembad moet zijn.
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze dochter was hier voorheen echt niet voor te porren, hoor. Hoewel we met deze reis in totaal ongeveer net zoveel kilometers afleggen als op en neer naar het zuiden van Frankrijk, wilde ze voorheen echt niet om de paar dagen/week weer verder reizen. En ze wilde nou juist naar een camping om andere kinderen te ontmoeten. Die behoefte heeft ze nu niet meer zo en ze kan veel beter overzien dat we inderdaad niet constant aan het rijden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |