abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207844287
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 18:42 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
Klopt het dat dat ¤1700,- kost voor 5 uur exclusief toegangskaarten..? :o
Nee, dat klopt niet. Kost ¤ 2.600 blijkbaar. Misschien ook wel datumafhankelijk. In een vakantie zal het duurder zijn dan buiten de vakanties om op 'n maandag of zo.
pi_207845788
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, dat klopt niet. Kost ¤ 2.600 blijkbaar. Misschien ook wel datumafhankelijk. In een vakantie zal het duurder zijn dan buiten de vakanties om op 'n maandag of zo.
Ben heel benieuwd naar je ervaring straks.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207845984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Ben heel benieuwd naar je ervaring straks.
Ik verwacht er weinig meer van dan dat je overal snel in mag en iemand je brengt naar de attractie waar je in wil. Zodat ik daar niet 90% van de tijd met twee ongeduldige kinderen aan het zoeken ben en uren in de rij sta.
pi_207846351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:16 schreef Avelie het volgende:

[..]
En als jij rijdt, weigert hij dan ook naast je in de auto te zitten richting Italië? Dat zou voor mij een reden zijn om dan maar alleen, of alleen met mijn kinderen die kant op te gaan.

Het zou een te groot gemis zijn om niet naar het verdere buitenland te kunnen.
Ja, hij wil niet zo lang onderweg zijn. En ik zou dat overigens ook niet in m’n eentje willen met drie jonge kinderen, zeker de terug weg niet waarbij we nogal eens last hebben van wagenzieken. Als ze wat ouder zijn ga ik dit er overigens wel een keer doorheen pushen maar voor nu vind ik dat de moeite nog niet waard omdat ik er zelf ook de nadelen van in zie.

We gaan nu dus maar naar Orlando op vakantie. 14 uur onderweg is wel prima als het met het vliegtuig is :')
pi_207846432
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik verwacht er weinig meer van dan dat je overal snel in mag en iemand je brengt naar de attractie waar je in wil. Zodat ik daar niet 90% van de tijd met twee ongeduldige kinderen aan het zoeken ben en uren in de rij sta.
Maar zit je dan zo ruim in je geld dat je daar zoveel voor over hebt? Als het alleen om de wachtrijen gaat, voor de drukste attracties heb je tegenwoordig premier access, als je dat overal doet heb je ook zeer beperkte wachttijd en ben je veel goedkoper uit. Dat is zo’n ¤150 per persoon voor 10+ attracties.
pi_207846566
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Uit interesse; wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd in de zomervakantie bij een populaire attractie? Nooit geweest, dus heb geen idee. Uren?
pi_207846582
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 13:48 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar zit je dan zo ruim in je geld dat je daar zoveel voor over hebt? Als het alleen om de wachtrijen gaat, voor de drukste attracties heb je tegenwoordig premier access, als je dat overal doet heb je ook zeer beperkte wachttijd en ben je veel goedkoper uit. Dat is zo’n ¤150 per persoon voor 10+ attracties.
Geen idee wat dat daar kost. Phantasialand was dat ¤ 10 per ritje per persoon extra bovenop het ticket. Dan zit je ook zo aan ¤ 200 per persoon per dag. En dan heb je het over Phantasialand, wat ik een vrij matig pretpark vind.

Ik zit ruim in de centen inderdaad. In plaats van overal uren te wachten en te moeten zoeken naar attracties, vind ik dit dan wel prima. Ik ga ook niet elke week natuurlijk. :)

Als ik dan bv. Phantasialand pak. Entree en fast passes heeft me ¤ 600 gekost of zo. Dan liever wat meer en Disneyland. Waar je dan ook nog eens gewoon een efficiënte route kunt lopen i.p.v. dat je constant aan het zoeken bent, omdat in Phantasialand amper wat te vinden is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 14:02 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Uit interesse; wat is eigenlijk de gemiddelde wachttijd in de zomervakantie bij een populaire attractie? Nooit geweest, dus heb geen idee. Uren?
Ben er ook nooit geweest, maar hoorde van iemand dat je op drukke dagen bij sommige attracties anderhalf uur staat te wachten.
pi_207847197
Wij hadden 3 jaar geleden VIP passes in Disneyland, zaten gratis bij de Club studio destijds. Die waren maar 200 Euro duurder dan de gewone kamers.
Helaas zijn ze met die VIP passen gestopt. Wij gaan wel voor Premier Access EN een uur eerder naar binnen scheelt veel. Dan kan je al veel doen voordat het druk wordt. Wij starten dan helemaal achterin het park en lopen vanaf daar naar voren toe. Zodra het drukker wordt, drinken wij een kop koffie. Ideaal.
pi_207847623
Ik ben alleen in corona tijd in de zomervakantie geweest dus dat is niet erg representatief, maar mijn ervaring in het algemeen is dat alleen Crush in studio’s abnormaal druk is. De rest kun je met een goede planning wel gewoon doen. Wij hebben in de meivakantie alle attracties meerdere keren kunnen doen in vier dagen tijd. Inclusief shows en een keer een middagbreak. Maar als je achtbaanfans hebt wordt dat al anders. Kinderattracties vallen, met uitzondering van Peter Pan, enorm mee. Ik doe geen attracties van langer dan 30 minuten wachten, muv Crush. Maar ik weet niet hoe dat bij de nieuwe Marvel-attracties is. Die zullen ook wel erg druk zijn.

Wachttijden zijn overigens heel duidelijk in de Disneyland app aangegeven. Goed plannen kan een hoop schelen. Maar goed, als je het kan betalen zou ik ook voor zo’n tour gaan :) En ik zou dan ook vooraf kijken of je kinderen met figuren op de foto willen en daar langs gaan. Dat zijn de langste wachttijden meestal (meet Mickey Mouse en het Princess Pavilion). En ik ben altijd erg blij met de Disney Photopass foto’s. Daar hebben we bijna elk jaar wel een leuke gezinsfoto door. Goede kwaliteit en de Magic shots zijn meestal ook een leuke toevoeging.
pi_207847879
Het lijkt me helemaal niet leuk om voor zo'n attractiepark van tevoren een hele planning te moeten maken. Daar krijg ik alleen maar stress van.
pi_207847922
Wij waren er van de zomer en er waren zo’n 5 populaire attracties waar je praktisch structureel een wachttijd van 70 á 100 minuten hebt.
Maar onze langste tijd was 45 minuten.
Op de hoogtepunten hebben we die heel erg lange wachttijden overgeslagen. Toch hebben we alles gedaan wat we wilden. :)
Geen premier acces gedaan want met 6 man is dat niet grappig.

Wij vonden het qua drukte dus eigenlijk meevallen maar je moet natuurlijk niet verwachten dat je er met het hoogseizoen binnen 10 minuten in zit natuurlijk. ;)

Ik heb het overigens niet over de wachtrijen van de Disney figuren die je kan ontmoeten.
pi_207848266
De moed zakt mij bij langere wachtrijen altijd een beetje in de schoenen, 45 minuten is nog net te overzien….
Afgelopen zomer in Göteborg in een pretpark geweest en elke attractie met een beetje spektakel had 1,5 uur of langer wachttijd. Wat een verschrikkelijke dag was dat.
Snap heel goed dat als je het wil en kan betalen dat je dat wil omzeilen.
pi_207848496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:03 schreef Amsel het volgende:
Het lijkt me helemaal niet leuk om voor zo'n attractiepark van tevoren een hele planning te moeten maken. Daar krijg ik alleen maar stress van.
Kijken welke attracties die je graag wil doen het drukste zijn en zorgen dat je die s ochtends vroeg doet lijkt me geen hele planning en kan je wel een uur wachten schelen.

Wat mijn man in excel maakt voor ons bezoek aan Disney World is overigens wel een dergelijke hele planning :') maar hij weet dat we ons daar uiteindelijk toch amper aan gaan houden, en voor hem is het een manier van voorpret. Dus mocht iemand nog behoefte hebben aan een excelbestand met de gemiddelde wachttijd per attractie en beste bezoekmoment, minimale lengte, alle restaurants met gemiddelde beoordeling erbij, alle extra activiteiten buiten de attracties, gemiddelde drukte per park per dag etc, dan hoor ik het wel :') Maar bij Disney World wordt dit (in beperkte mate) ook aangeraden, die gemiddelde wachttijden zijn tig keer langer dan in Parijs en ze hebben meerdere soorten fastpass-systemen die per attractie verschillen. Dat niet voorbereiden betekent dat je de top attracties waarschijnlijk niet kunt doen (omdat die überhaupt geen reguliere wachtrij hebben).
pi_207860022
De meeste posters hier zijn nou eenmaal afhankelijk van het hoogseizoen of de drukke weekenden. Dan is het wel slim om vooraf te bepalen in welke attracties je wil en wat de handigste routes zijn.
Of zoals Halcon een zak geld meenemen ;) Extra geld want Disney is al enorm duur.

Wij gaan wel (als het mogelijk is) altijd in hotels/huisjes van de parken zelf zodat je eerder naar binnen mag. Dan staan wij dus ook echt stipt voor de poort zodra het mag. 's Middags als het echt heel druk is, doen wij juist andere dingen. Lekker rondkijken, wat drinken etc.

Bestaan in Disney nog de virtuele wachtrijen voor de figuren? Dat vonden wij ideaal. Dan kreeg je een bericht in de App als je aan de beurt was.

Wij gaan in de meivakantie 3 nachten (2 Newport Bay en 1 net buiten Disney). Dus 3 volle dagen in het park. Schoonzus en gezin gaan ook mee. Heel veel zin in, Juul zit volledig in de Disney verhalen, die gaat haar ogen uitkijken.

In de voorjaarsvakantie gaan we 1 dag naar Toverland, nog nooit geweest, ben er erg benieuwd naar.

Oh en tip, als het weer eens een hittegolf is: ga naar de Efteling. Wij waren er dus in de zomervakantie 5 dagen in die enorme hittegolf. Het was geweldig, in elke attractie mochten we blijven zitten zo rustig was het. De langste rij was voor de Piranha, 10 minuten.
pi_207861276
Bestaan in Disney nog de virtuele wachtrijen voor de figuren? Dat vonden wij ideaal. Dan kreeg je een bericht in de App als je aan de beurt was.

[/quote]
Volgens mij alleen voor abo-houders zoals ik het toen zag. Wij hebben ook maar 1 Disney figuur gedaan toen (teigetje) omdat we daar op het juiste moment aan kwamen en de rij nog niet heel lang was. Maar de foto’s met Disney figuren was voor ons ook niet perse een must dus dat scheelt. Al had dochter graag nog met stitch op de foto gewild maar daar was het heel druk (en eyore, maar die was er die week helemaal niet).

Een tip voor als je met Disney prinsessen op de foto wilt, kom een kwartier voor sluitingstijd eens kijken. Wij kwamen er toevallig langsgelopen en ze probeerde ons echt naar binnen te lokken. Er stond gewoon helemaal geen rij meer op dat moment.
Geen garantie dat dat altijd zo werkt, maar heb gezien dat daar de helemaal een wachtrij van 1,5 uur stond. Dat vonden we nog niet bijna de moeite voor een foto.

(We hadden overigens een fotopass van een collega met abo kunnen lenen, ideaal. Overigens als je een fotopass aanschaft is 1 pas voor het hele gezin voldoende, als je een foto van de pas maakt kun je die bij de attracties ook laten scannen als je een keer opsplitst omdat niet beiden kinderen mee in een attractie zouden kunnen)
pi_207861572
Vaak scheelt het al als je op afwijkende tijden, of momenten in een park komt. 's Ochtends vroeg als iedereen nog aan het ontbijt zit, of juist aan het einde van de middag als iedereen uitgeblust is en op zoek is naar eten. Of wanneer het hard regent.
pi_207868926
Wij gaan deze maand voor het eerst 3 dagen naar Disney, maar zonder VIP-behandeling.
Ik heb een rits aan attracties uitgezocht die waarschijnlijk in de smaak zullen vallen (zoon is bijna 5 en 1,1m, dochter is 8 en 1,25m), maar tips zijn natuurlijk welkom :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207870700
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 17:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wij gaan deze maand voor het eerst 3 dagen naar Disney, maar zonder VIP-behandeling.
Ik heb een rits aan attracties uitgezocht die waarschijnlijk in de smaak zullen vallen (zoon is bijna 5 en 1,1m, dochter is 8 en 1,25m), maar tips zijn natuurlijk welkom :D
Zorg dat je de dansshow s middags (of s ochtends) mee pakt, die zijn leuker dan de parade en veel minder druk. Zorg dat je dan op het centrale plein staat, langs de weg voor zo’n perkje met podium er in (als je op tijd bent, claim zo’n bankje, dat is helemaal ideaal). Verder kan ik de Mickey and the Magician-show aanraden (leukste show die ze hebben). De Lion King show vonden mijn kinderen (toen 4 en 6) maar saai, is vooral acrobatiek. En qua attracties vonden ze de Dombo trein en Star Tours geweldig. Die zijn beide qua drukte ook altijd erg goed te doen. Bij Star Tours is wat wachttijd overigens prima, die wachtrij is ook erg leuk en is niet erg om 30 minuten in te moeten staan (zeker als je liefhebbers van robots/star wars mee hebt). It’s a small World is nog steeds gesloten en heeft nog geen openingsdatum gekregen.

De digitale wachtrij is afgeschaft helaas Exode :( dat werkte ideaal idd. Mijn advies voor Mickey is om direct bij de reguliere opening daar in de rij te staan. Zijn studio opent pas als de het park regulier open gaat. Of ga met ze ontbijten. Als je de tweede shift pakt kun je eerst rustig tijdens de early Magic hours attracties doen, en zodra het druk wordt ontbijten. Ontbijt daar is prima, avondeten zou ik niet aanraden. Houd er wel rekening mee dat het restaurant redelijk vol is, dus je hebt vooral close-up foto’s en foto’s met een drukke achtergrond. Maar mijn kinderen vonden het vooral erg leuk om grapjes met de figuren te maken. Welke figuren er komen is overigens afwachten. Wij hadden voor ontbijt Pinokkio, Gepetto, kapitein Haak, Iejoor en Tijgetje, en voor avondeten Mickey, Pluto, Goofy, Iejoor en nog iemand.
pi_207870954
Dat is jammer FF.
We gaan sowieso bij Auberge de Cendrillon dineren, dus dan zien we aardig wat prinsessen.

B zou graag met Donald op de foto gaan en als het goed is lopen Mickey en Minnie in ons hotel rond.

LMN: maak gebruik van de extra magic time! Echt dat scheelt zoveel drukte. In het park is het zelfs 1,5 uur, in het studio park 1 uur. Wij staan de dag van aankomst ook om 08:30 voor de poorten. Chillen doen we 's middags wel.
Wij doen in de magic time veel attracties en daarna zien we wel. Ligt aan de drukte, de bui van de kinderen, het weer etc etc.

Juul is 4 dus die mag niet in heel veel, ze verheugt zich het meeste op de prinsessen zien en Buzz lightyear. B wil in alles wat snel is. De kinderen van schoonzus zijn iets ouder dus we zullen ons vaak genoeg opsplitsen, de tip voor de Photopass is handig!
pi_207872047
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 17:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wij gingen heel vroeg naar het park voor de Magic Hours en gingen dan in de middaguren wanneer het retedruk was even eten en een powernap doen in het hotel. Daarna gingen we voor ronde 2 in de late middag/avond en pakten dan ook de avondshow om 23:00 uur mee. Die is overigens fantastisch met de drones. O+

Qua attracties is het slim om de wachttijden te monitoren, want het fluctueert vaak nogal. Als je dat een beetje slim aanpakt scheelt dat soms zomaar een half uur wachttijd.
pi_207881575
Goeie tips, dank jullie wel!
Ik heb de attracties en shows in de favorieten toegevoegd in de app!
Nu alleen nog even een hotelletje in de buurt zoeken zodat we op dag 1 geen idiote reistijden meer hebben, en dan ben ik uit-voorbereid *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207889857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:03 schreef Amsel het volgende:
Dat hoeft met zo'n VIP tour dus ook al niet. Je kunt a la minute zeggen waar je in wilt. Dan brengt de host je daar naar toe en loodst je z.s.m. die attractie in.

Vooraf plannen gaat eigenlijk alleen goed als je het park wat kent. Liefst loop ik gewoon een rondje i.p.v. kris kras door een park te rennen. Ik plan het dan niet vooraf in een Excel-sjeet ( :') ), maar heb wel een idee van hoe te lopen.

Weleens naar Toverland geweest met de kinderen van mijn inmiddels ex-vriendin. Die rennen dus zonder enig idee overal maar naar toe. Voortdurend elkaar kwijt, en zo. Uiteindelijk ga je dan in veel minder attracties, omdat je veel meer aan het rondrennen bent en elkaar aan het zoeken. Mijn kinderen vonden dat ook verschrikkelijk irritant.

Met heel lang wachten wordt het wel snel vervelend allemaal natuurlijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Halcon op 07-02-2023 09:34:26 ]
pi_207891352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 09:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat hoeft met zo'n VIP tour dus ook al niet. Je kunt a la minute zeggen waar je in wilt. Dan brengt de host je daar naar toe en loodst je z.s.m. die attractie in.

Vooraf plannen gaat eigenlijk alleen goed als je het park wat kent. Liefst loop ik gewoon een rondje i.p.v. kris kras door een park te rennen. Ik plan het dan niet vooraf in een Excel-sjeet ( :') ), maar heb wel een idee van hoe te lopen.

Weleens naar Toverland geweest met de kinderen van mijn inmiddels ex-vriendin. Die rennen dus zonder enig idee overal maar naar toe. Voortdurend elkaar kwijt, en zo. Uiteindelijk ga je dan in veel minder attracties, omdat je veel meer aan het rondrennen bent en elkaar aan het zoeken. Mijn kinderen vonden dat ook verschrikkelijk irritant.

Met heel lang wachten wordt het wel snel vervelend allemaal natuurlijk.
Er zit natuurlijk wel een heel gebied tussen een VIP tour en een Excel sheet.

Wij gaan 3 a 4 keer per jaar naar een attractiepark dan ga je niet steeds betalen voor alle extra's tenzij je echt niet weet wat je met je geld moet.

Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen, ga je ook achter de schermen? Dat lijkt mij erg gaaf namelijk.
pi_207891672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk wel een heel gebied tussen een VIP tour en een Excel sheet.

Wij gaan 3 a 4 keer per jaar naar een attractiepark dan ga je niet steeds betalen voor alle extra's tenzij je echt niet weet wat je met je geld moet.

Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen, ga je ook achter de schermen? Dat lijkt mij erg gaaf namelijk.
Ja. Bij bv. de Efteling, heb ik wel een beetje in m'n hoofd hoe je het beste kunt lopen. Maar ken het park goed, weet ongeveer waar het druk is, waar het sneller gaat en zo.

Vond Phantasialand echt ellende wat dat betreft. Ook met al die trappen en zo. Je had daar wel fast passen. Wat ook wel nodig was, omdat de wachttijden enorm lang waren bij die paar dingen daar die leuk zijn en waar ze in mochten. Efteling mogen ze overal in (alleen kleinste niet in de Baron),

Phantasialand mochten ze aantal dingen niet in. Kost wel tientje per ritje per persoon. Dus tikt snel aan bovenop de entree die al 55-60 euro is per persoon. Ook kinderen die in veel dingen niet mogen, betalen gewoon 40-45 euro. En dan de chaos daar, drukte, getrubbel overal.. Efteling is dan wel een verademing zeg.

Ik laat hier wel weten hoe het is geweest. Ben ook wel benieuwd.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:29:09 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207892130
Phantasialand is niet te vergelijken qua overzichtelijkheid met Disneyland. Phantasialand is plemp maar neer waar er ruimte is. Alsof een kleuter in rollercoaster tycoon heeft zitten bouwen. Disneyland heeft gewoon een heldere structuur waar het prima navigeren is. De plattegrond is heel duidelijk.

Dat gezegd hebbende is het hele plan moeten maken om de drukte te omzeilen ook niet mijn ding. Voor investeringen in het park tav nieuwe attracties etc is het goed dat het nu zo druk is steeds. Maar ik mis wel de tijd dat je zonder nadenken gewoon kon instappen daar waar je zin in had. Veelal geholpen door de fastpassen. Dat ze die afgeschaft hebben en er nu geld voor vragen vind ik een hele erge achteruitgang in mijn hele beleving van het park. Eerst was het ontbijt altijd inclusief. Dat is nu 28 euro voor een volwassene per nacht en 23 voor een kind! Heel langzaam is er steeds meer wat inclusief was afgehaald om er de hoofdprijs voor terug te vragen. Tel er bij op dat wij allen niks met Marvel hebben en onze behoefte om weer eens te gaan is sterk verminderd.

Europa Park waren wij in de meivakantie en dat was ook super leuk en prima te doen qua wachttijden ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')