abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207693200
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:35 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]
Ja dat weet ik. Op dat soort parken zitten we meestal ook in Nederland. Het hoeft niet perse bij het strand te zijn, maar wel binnen en buiten zwem mogelijkheid. Of een meer of buitenzwembad.. en binnen zwembad. Vorige keren zijn we in Nl bij de Leistert geweest en beach resort Nieuw vliet bad. (Deze had coole glijbanen)
Maar een wat simpelere binnen zwembad is ook prima, als er dan buiten ook een mogelijkheid is om te zwemmen.
Landal 't Loo is in de zomer volgens mij erg leuk. Wij zijn er alleen in de winter geweest. Op het meer ligt dan een soort stormbaan.
pi_207695114
Iedereen nog bedankt voor het delen van jullie ervaringen wat betreft op vakantie gaan met een baby! :))

We hebben besloten om de zomer op ons af te laten komen en nu nog niets te boeken . Als ik fit ben en met de baby alles goed gaat, dan gaan we misschien naar de ouders van mijn vriend, die wonen in Beieren mooi dichtbij de natuur - en misschien kunnen mijn vriend en ik dan ook af en toe een uurtje wat met zijn tweeën doen als opa en oma dan toch toevallig in de buurt zijn! :p

En misschien dat we spontaan nog wat in Oostenrijk doen, maar het kan goed zijn dat alles dan al volgeboekt is.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 24 januari 2023 @ 13:17:45 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207695311
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Als je één kind hebt, is het iets anders dan met meerdere kinderen. Ik heb er twee en dat zijn dikke vrienden, dus die vermaken zich samen altijd en hebben geen behoefte aan andere kinderen.

Natuurlijk als het zo uitkomt, dan kan het leuk zijn een vakantievriendje, maar voor mijn kinderen is het nooit een must geweest.

Wij hebben er nooit rekening mee gehouden. We trekken altijd een week of drie rond en verkennen vanaf verschillende locaties het land. Denemarken, Zweden, Sicilië, Italië en Portugal zijn favoriet.

We blijven nu de kinderen jong zijn binnen Europa en sparen vast voor intercontinentale reizen als ze de puberleeftijd bereiken.
Dat jij twee kinderen hebt is precies het grote verschil tussen jouw situatie en die van miss_sly en waarom zij er wel rekening mee houdt en jij niet.

Ik heb ook maar één kind en doe mijn kind ook meer een plezier met een camping waar andere kinderen zijn dan in een prive gehuurd huisje in the middle of nowhere bijvoorbeeld.

Vakantie moet wel voor alle gezinsleden leuk zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 24 januari 2023 @ 15:05:06 #204
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207696435
Hier 4 kinderen maar ik zou ook niet kiezen voor trekken ivm vriendjes maken enzo.
Ja ze kunnen met elkaar spelen, maar ik vind het dan weer heel gezond als ze dat niet altijd doen.
Jezelf lekker ontplooien met andere mensen/kinderen is zo fijn :)
pi_207697991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:17 schreef laziness het volgende:

[..]
Dat jij twee kinderen hebt is precies het grote verschil tussen jouw situatie en die van miss_sly en waarom zij er wel rekening mee houdt en jij niet.

Ik heb ook maar één kind en doe mijn kind ook meer een plezier met een camping waar andere kinderen zijn dan in een prive gehuurd huisje in the middle of nowhere bijvoorbeeld.

Vakantie moet wel voor alle gezinsleden leuk zijn.
Ja, dat is waar. Wij gaan liever onze eigen gang op vakantie en genieten van de rust. Op een drukke camping staan zou niks voor ons zijn.

Maar het is vooral een beetje mazzel hebben natuurlijk, dat je twee kinderen krijgt die ook nog goed met elkaar kunnen opschieten. Dat heb je niet in de hand.

[ Bericht 5% gewijzigd door Avelie op 24-01-2023 17:51:41 ]
pi_207698037
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier 4 kinderen maar ik zou ook niet kiezen voor trekken ivm vriendjes maken enzo.
Ja ze kunnen met elkaar spelen, maar ik vind het dan weer heel gezond als ze dat niet altijd doen.
Dat ligt aan je karakter denk ik. Het belangrijkste is dat je als gezin een leuke vakantie hebt. Voor de een ziet dat er anders uit dan voor de ander. Waarom zou het voor kinderen niet gezond zijn om met hun broer/zus te spelen op vakantie?

Ik zeg wel eens tegen mijn kinderen dat ze vriendjes kunnen gaan maken als we op een plek zijn waar andere kinderen zijn, maar daar hebben ze bijna nooit zin in. Soms ontstaat er iets, dat mag en kan, maar hoéft niet. Op vakantie hoeft sowieso niet heel veel bij ons.
pi_207698141
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Waar gaan jullie dit jaar naartoe ?
Hier ook 4 kids, oudste 7 jongste 9 weken.
Vorig jaar nog naar Italië geweest, was heerlijk maar dit jaar te ver met de kleine. Wij gaan dit jaar naar de Bodensee samen met opa en oma, misschien volgend jaar weer verder.

Met de carnaval willen we een midweekje NL doen, iemand tips ?
pi_207702333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:54 schreef exode het volgende:

[..]
Landal 't Loo is in de zomer volgens mij erg leuk. Wij zijn er alleen in de winter geweest. Op het meer ligt dan een soort stormbaan.
Deze kende ik nog niet. Ziet er wel goed uit, alleen is het niet over de grens . Maar zoiets bedoel ik inderdaad. Ik ga hem wel even onthouden. Dit is maar 50 min rijden
pi_207704835
Wij hebben 2 kinderen, een meisje van 4,5 jaar en een jongen van bijna 9 jaar. Ze kunnen goed met elkaar opschieten maar het leeftijdsverschil zit op vakanties wel eens in de weg.
Ik vind het wel steeds lastiger om iets te vinden wat we alle 4 leuk vinden. Met name de oudste wil andere kinderen om zich heen.

Dit jaar gaan we dus 3 weken naar Zweden, op 3 verschillende plekken. Met name op de eerste plek is veel te doen op het park zelf. De tweede bestemming is 3 nachten in een hotel in Vimmerby (Pippi!) en daarna nog een week in een afgelegen huis met grote tuin met hot tub en sauna buiten.

We gaan kijken hoe deze opzet bevalt.

Nismo, al eens gekeken naar Hof van Saksen of De Krim op Texel? Die staan nog op onze short list voor de Voorjaarsvakantie (1 week later in ons geval).
pi_207704877
Wij hebben straks 11 jaar leeftijdsverschil *O* Praktisch wel :+ Mijn grote kan zich wel heel prima vermaken, die heeft weinig boodschap aan vakantievriendjes. Voor deze zomer gaan we maar belachelijk duur naar Centreparcs, dan is er in ieder geval een hoop vermaak op loopafstand en naar Duitsland want daar wordt mijn wederhelft blij van :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207705222
Bij ons zit er 3 jaar tussen. Ze hebben dezelfde interesses en deze sluiten goed aan op dat wij zelf leuk vinden. Dat maakt het een stuk makkelijker om samen een activiteit te ondernemen of op vakantie te gaan.

Lijkt me lastig als je zo moet puzzelen. Wij hadden dat alleen in de baby/peuterfase van de jongste, maar inmiddels zijn ze 5 en 8 jaar en sinds een jaar of 2 is het makkelijk geworden.
pi_207705304
Het wordt (neem ik aan) sowieso steeds makkelijker. Zeker als de jongste haar zwemdiploma's heeft en zelfstandiger is.

We gaan met veel plezier op vakantie, alle 4. Maar de voorbereiding is soms wel wat puzzelen. Ook omdat de kinderen prima 3 weken op 1 plek zouden kunnen bivakkeren. Andere kinderen en een zwembad meer hebben ze niet nodig.
pi_207705438
Wij gaan wel vaak naar campings enzo maar mijn trio speelt wel vooral met elkaar inderdaad. Soms duikelen ze wel een vriendje of vriendinnetje op maar die sluit dan gewoon aan. Wel minimaal leeftijdverschil hier.
pi_207706241
Ik heb juist liever geen vakantievriendjes voor mijn kinderen. Thuis hebben we al vaak vriendjes over de vloer. In de vakantie heb ik gewoon geen zin in andere kinderen, het is voor mij ook vakantie. Hierbij speelt wel mee dat mijn kinderen heel goed en leuk samen kunnen spelen, en vriendjes verstoren dat juist vaak, zeker als het meisjes zijn.

Ik word wel altijd een beetje jaloers op bestemmingen als Italië en zuid Frankrijk. Mijn man weigert om zo ver op vakantie te gaan, dat vind hij veel gedoe. Verder dan Noord Frankrijk komen wij dus niet met de auto, voorlopig, en kamperen weigert hij ook. Wat dat betreft zijn we een prima match voor kinderloze vakanties, maar vakanties met kinderen is een veel minder goede match qua voorkeuren.
pi_207820607
Iemand hier ervaring met De Leistert? Die staat nu op 1 voor de Voorjaarsvakantie maar ik heb nog niet geboekt.
Ik twijfel omdat de online ervaringen nogal uiteenlopend zijn. Helaas best wel wat verhalen over vies (stoffig vooral) en harde bedden. Net de 2 dingen die mij echt weerhouden om ergens heen te gaan.
pi_207820758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb juist liever geen vakantievriendjes voor mijn kinderen. Thuis hebben we al vaak vriendjes over de vloer. In de vakantie heb ik gewoon geen zin in andere kinderen, het is voor mij ook vakantie. Hierbij speelt wel mee dat mijn kinderen heel goed en leuk samen kunnen spelen, en vriendjes verstoren dat juist vaak, zeker als het meisjes zijn.

Ik word wel altijd een beetje jaloers op bestemmingen als Italië en zuid Frankrijk. Mijn man weigert om zo ver op vakantie te gaan, dat vind hij veel gedoe. Verder dan Noord Frankrijk komen wij dus niet met de auto, voorlopig, en kamperen weigert hij ook. Wat dat betreft zijn we een prima match voor kinderloze vakanties, maar vakanties met kinderen is een veel minder goede match qua voorkeuren.
En als jij rijdt, weigert hij dan ook naast je in de auto te zitten richting Italië? Dat zou voor mij een reden zijn om dan maar alleen, of alleen met mijn kinderen die kant op te gaan.

Het zou een te groot gemis zijn om niet naar het verdere buitenland te kunnen.
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:23:32 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207820852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:57 schreef exode het volgende:
Iemand hier ervaring met De Leistert? Die staat nu op 1 voor de Voorjaarsvakantie maar ik heb nog niet geboekt.
Ik twijfel omdat de online ervaringen nogal uiteenlopend zijn. Helaas best wel wat verhalen over vies (stoffig vooral) en harde bedden. Net de 2 dingen die mij echt weerhouden om ergens heen te gaan.
Yep, in de herfstvakantie geweest. Erg mooi opgezet en top onderhouden park, met leuke speelplekken. Animatie was ook erg leuk! Zwembad was eigenlijk altijd druk met relatief weinig hokjes.

Het huisje waar wij in zaten was een 5L huisje. Interieur was wat verouderd en qua schoonmaak had ik wel wat opmerkingen: Oud (open) lakenpakket lag nog ergens en vaatwasser zat nog vol 🤦🏻♀.

De horeca in het centrale deel had duidelijk last van weinig en onervaren personeel. We hebben +- 50 minuten mogen wachten op een kop koffie met een stuk vlaai.

Overigens deze punten aan hun teruggekoppeld dmv hun enquête maar nooit iets van gehoord..
pi_207820912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:23 schreef GotC het volgende:

[..]
Yep, in de herfstvakantie geweest. Erg mooi opgezet en top onderhouden park, met leuke speelplekken. Animatie was ook erg leuk! Zwembad was eigenlijk altijd druk met relatief weinig hokjes.

Het huisje waar wij in zaten was een 5L huisje. Interieur was wat verouderd en qua schoonmaak had ik wel wat opmerkingen: Oud (open) lakenpakket lag nog ergens en vaatwasser zat nog vol 🤦🏻♀.

De horeca in het centrale deel had duidelijk last van weinig en onervaren personeel. We hebben +- 50 minuten mogen wachten op een kop koffie met een stuk vlaai.

Overigens deze punten aan hun teruggekoppeld dmv hun enquête maar nooit iets van gehoord..
Sluit wel aan bij wat ik lees. Ik blijf daardoor twijfelen. Dank voor je info in ieder geval!
pi_207820938
Euro Disney geboekt voor mij en de kids. Gekozen voor zo'n VIP-tour. Dan loodsen ze je door het hele park, alle attracties die je wil en hoef je ook nergens te wachten. Kost wat, maar wel handig met kleine kinderen. :Y
pi_207821343
quote:
Wij zijn er een aantal jaar geleden geweest en dat is heel goed bevallen, ik denk dat we geluk hadden met ons huisje in dat geval. Het park is mooi opgezet met leuke speeltuintjes en goeie faciliteiten.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  vrijdag 3 februari 2023 @ 06:14:57 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207828404
Ik vind de camping er niks, maar de huisjes zijn best oke. Kom je dan langs btw? Wij wonen vlakbij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207828676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 06:14 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de camping er niks, maar de huisjes zijn best oke. Kom je dan langs btw? Wij wonen vlakbij.
Wat leuk!
Ik laat het weten als we boeken.
pi_207836041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:31 schreef Halcon het volgende:
Euro Disney geboekt voor mij en de kids. Gekozen voor zo'n VIP-tour. Dan loodsen ze je door het hele park, alle attracties die je wil en hoef je ook nergens te wachten. Kost wat, maar wel handig met kleine kinderen. :Y
Klopt het dat dat ¤1700,- kost voor 5 uur exclusief toegangskaarten..? :o
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207838347
quote:
Ik ben er 2x geweest en het was in ieder geval leuk genoeg om misschien ooit nog eens te gaan.

We hadden altijd zo’n bungalow. De eerste keer helemaal prima, genoten van alles. De 2e keer inderdaad zeer veel last van het stof in de bungalow. Het was overduidelijk al een tijd niet goed schoongemaakt. Wij maakten natuurlijk ook schoon tijdens het verblijf maar ik kreeg het gewoon niet goed.

Maar t was leuk. De camping zag er ook heel gezellig uit
pi_207838768
De Leistert geboekt, de 8B+ culinair voor de kenners.

Wij halen ook altijd de stofzuiger en een doekje door een huis maar als het in de bank, bed en gordijnen zit, kunnen we ons instellen op astma aanvallen van B. Ik zag dat dit type woningen aardig nieuw zijn. Dus hopelijk aardig schoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')