abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207892408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 12:29 schreef laziness het volgende:
Phantasialand is niet te vergelijken qua overzichtelijkheid met Disneyland. Phantasialand is plemp maar neer waar er ruimte is. Alsof een kleuter in rollercoaster tycoon heeft zitten bouwen. Disneyland heeft gewoon een heldere structuur waar het prima navigeren is. De plattegrond is heel duidelijk.

Dat gezegd hebbende is het hele plan moeten maken om de drukte te omzeilen ook niet mijn ding. Voor investeringen in het park tav nieuwe attracties etc is het goed dat het nu zo druk is steeds. Maar ik mis wel de tijd dat je zonder nadenken gewoon kon instappen daar waar je zin in had. Veelal geholpen door de fastpassen. Dat ze die afgeschaft hebben en er nu geld voor vragen vind ik een hele erge achteruitgang in mijn hele beleving van het park. Eerst was het ontbijt altijd inclusief. Dat is nu 28 euro voor een volwassene per nacht en 23 voor een kind! Heel langzaam is er steeds meer wat inclusief was afgehaald om er de hoofdprijs voor terug te vragen. Tel er bij op dat wij allen niks met Marvel hebben en onze behoefte om weer eens te gaan is sterk verminderd.

Europa Park waren wij in de meivakantie en dat was ook super leuk en prima te doen qua wachttijden ^O^
Wij wilden in de Voorjaarsvakantie naar Europapark maar die is dan gewoon dicht :'( Dus het wordt Toverland die ook maar 1 dag open is in die week.

Wij gaan naar Disneyland en de Efteling wel voor de beleving. Juul is gek op prinsessen en in de Efteling kan ze 100x in Droomvlucht. Afgelopen zomer is ze met Roodkapje het halve Sprookjesbos doorgehuppeld. Daar heeft ze het nog steeds over.

We gaan echt wel in de attracties, maar er zijn en die magie, wij hebben daar echt een zwak voor.

En ach dat plannen, je kan maar voorbereid zijn en als je vervolgens toch alles spontaan doet lijkt me dat ook prima. Het is voor velen al de helft van de pret.
pi_207896092
Ik heb dus ook van die kinderen die als een kip zonder kop kriskras door het pretpark rennen. Zo zitten ze nou eenmaal in elkaar. Ik ben heel benieuwd hoe de VIP tour bevalt. Niet omdat ik het zelf ook zou kunnen betalen, maar gewoon omdat ik graag wil weten hoe het werkt :D
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 18:48:22 #253
5428 crew  miss_sly
pi_207896117
Wij gaan naar de Efteling voor onze dochter (en een heel klein beetje voor onszelf O-) ) en wij volgen haar die dag. Het wordt wat meer gestructureerd tegenwoordig, maar zij heeft ook jaren het hele park meerdere keren doorkruist omdat ze nu hierheen wil en dan naar iets aan de andere kant van het park :D Het blijven kinderen, h.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207896272
Zolang je met zijn allen maar lol hebt, toch?! Of dat nou met een excel sheet is of lekker spontaan rennend van hot naar her.

Wij gingen voordat we kinderen hadden ook naar Disneyland en de Efteling. :)

In de Efteling zijn de single riders wel echt een uitvinding, vooral toen de kinderen kleiner waren. Nu wil B ook in alles wat snel gaat. Hij gaat dan zelf ook in zo'n single riders rij staan, zo is hij afgelopen Kerstvakantie 8 keer in Symbolica gegaan terwijl wij bij Polle aan de koffie zaten.

Vandaag diner met de prinsessen gereserveerd telefonisch, online op Disney kon het alleen voor ons alle 8 ipv voor 4 personen. We vertelden het tegen Juul en die ogen. Eten met prinsessen, dat is wel een droom die uitkomt voor haar.

In Zweden komende zomer staat het Pippi park op het programma, dat is natuurlijk een heel ander park.
pi_207897287
Bereid haar er wel op voor dat ze niet met de prinsessen kan praten Exode. Dat kan anders een teleurstelling zijn. Mijn nichtje (5) vond het vorig jaar ook geweldig, alleen het eten zelf viel tegen. Moet B ook mee? Dat was voor ons een van de redenen om het vorig jaar niet te doen, onze zoon vindt prinsessen heel erg stom :D. En mijn meiden zijn ook niet dol op prinsessen. Ze vinden ze wel leuk, maar dat is het ook wel. Wel fijn dat het reserveren soepel ging, dat was vorig jaar echt drama.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 20:01:45 #256
5428 crew  miss_sly
pi_207897386
Wij vonden het eten bij de prinsessenlunch behoorlijk tegenvallen. Daar staat tegenover dat we een heel blij meisje hadden. Er kon wel met de prinsessen gepraat worden en twee ervan spraken nog Nederlands ook. Prachtige foto’s gemaakt van de prinsessen met onze dochter die natuurlijk ook een prinsessenjurk droeg voor de gelegenheid O+
pi_207897667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Bereid haar er wel op voor dat ze niet met de prinsessen kan praten Exode. Dat kan anders een teleurstelling zijn. Mijn nichtje (5) vond het vorig jaar ook geweldig, alleen het eten zelf viel tegen. Moet B ook mee? Dat was voor ons een van de redenen om het vorig jaar niet te doen, onze zoon vindt prinsessen heel erg stom :D. En mijn meiden zijn ook niet dol op prinsessen. Ze vinden ze wel leuk, maar dat is het ook wel. Wel fijn dat het reserveren soepel ging, dat was vorig jaar echt drama.
B twijfelt nog, maar zaterdag komen schoonzus en zwager eten en bespreken we een beetje de ideeen voor Disney. Hij mag van ons met schoonzus en zwager (en kinderen) wat anders gaan doen. Dus de keuze is aan hem.

Ik denk dat Juul sowieso niet gaat praten met de prinsessen die is starstruck. Ze is echt Prinsessen gek. Ze kijkt alles op Disney+ en weet alle verhalen. Ze heeft Disney Lego en speelt al de verhalen na.
Met name Vaiana/Moana is haar favoriet maar die schijnt er zelden te zijn.
pi_207901529
Hier gisteren een overnachting geboekt in de buurt van Walibi Belgi. Mijn man die niet van pretparken houdt is dan met vrienden een weekend weg, dus wij gaan het er ook van nemen.

Afgelopen zomer zijn we daar ook geweest en ivm de drukte lang niet alles kunnen doen (en toen was man er bij en hebben we dus ook een aantal achtbanen niet gedaan om wat attracties te doen waar hij ook mee in kon/wou.

Dus de kinderen wilden nog een keer terug (en met kinderen die snel wagenziek worden vind ik het te ver om in een dag op en neer te gaan, dus daarom relaxed met overnachting).

Europapark staat ook nog op m’n lijstje. Maar dat vind ik eigenlijk te ver om een weekendje alleen met de kinderen te doen. Maar misschien moet ik me daar maar overheen zetten volgend jaar.
pi_207901554
Europapark O+
pi_207901642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:03 schreef exode het volgende:
Zolang je met zijn allen maar lol hebt, toch?! Of dat nou met een excel sheet is of lekker spontaan rennend van hot naar her.

Wij gingen voordat we kinderen hadden ook naar Disneyland en de Efteling. :)

In de Efteling zijn de single riders wel echt een uitvinding, vooral toen de kinderen kleiner waren. Nu wil B ook in alles wat snel gaat. Hij gaat dan zelf ook in zo'n single riders rij staan, zo is hij afgelopen Kerstvakantie 8 keer in Symbolica gegaan terwijl wij bij Polle aan de koffie zaten.

Vandaag diner met de prinsessen gereserveerd telefonisch, online op Disney kon het alleen voor ons alle 8 ipv voor 4 personen. We vertelden het tegen Juul en die ogen. Eten met prinsessen, dat is wel een droom die uitkomt voor haar.

In Zweden komende zomer staat het Pippi park op het programma, dat is natuurlijk een heel ander park.
In de Efteling is baby switch ook aan te raden; n van ons ging met oudste in de rij, ander met jongste iets anders doen. Dan erna via het baby switch systeem/kaartje degene die met jongste weg was geweest nog ff in de coole attractie :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_207903331
Mijn kinderen maken een lijstje voor de Efteling. We hebben een abo dus gaan best vaak. We hebben de app van de Efteling op de telefoon en zij vinken de favorieten aan wat betekent dat we dat die dag gaan proberen te doen.

We gaan over 2 weken een nachtje. De kinderen en ik want wij hebben abo en meneer niet. Die vind het wel een keer best na 1009000x de Efteling te hebben gezien 😂 Wij vinden het dan ook nog leuk.

Vorig jaar met de schoonfamilie een weekje naar Disney geweest. Dit jaar gaan we een nachtje naar Phantasia om volgend jaar weer een week naar Europapark te gaan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 06:27:10 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208041552
Landal in Anjum is tot nu toe een aanrader. Heerlijk ruim huisje, fijne bedden, speelgoed voor binnen en buiten, wasmachine en droger, speeltuinen zat (ook binnen). Het zwembad moeten we nog gaan testen. In de omgeving pieterburen, de boot naar Schiermonnikoog en een doezoo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208127108
We willen dit jaar op vakantie naar Italie (regio Toscane of Adriatische kust). We willen daar ook graag een aantal dagen Zwitserland of Oostenrijk aan vastknopen (afhankelijk van waar we in Italie zijn).

We zijn geen wandelaars of wintersporters maar we willen de kinderen dus vooral de bergen laten zien. Verder hoogtevrees dus we willen ook vermijden om ergens een berg op te moeten rijden.

Ik heb nu gewoon een idyllisch plaatje in mijn hoofd van een mooi meer oid met uitzicht op bergen, waar je nog een klein beetje omhoog kan maar zonder ellenlange wandelingen of enge autoritten. Kleine kabelbaan lukt misschien nog net. We zoeken een camping met huuraccommodaties (huis of stacaravan) voor een aantal dagen. Bonuspunten als er een treinstation in de buurt zit).

Iemand een goede tip?
pi_208127114
Tips voor Italie zijn natuurlijk ook welkom.
pi_208127398
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 15:09 schreef Kyara het volgende:
Tips voor Italie zijn natuurlijk ook welkom.
Wij waren afgelopen zomer op camping Ranocchio in Carlazzo. Kleinschalig aan een geweldig klein meertje, maar ook een zwembad en genoeg te doen voor onze 9 jarige dochter.Ze hebben ook huuraccomodaties. Camping ligt tussen het Lugano en het Comomeer in, echt prachtig!
pi_208127404
Toscane is dan wel ideaal, want zelf alleen heuvelachtig maar wel omringd door gebergte. Als ik bijvoorbeeld bij Eliza was here filter op Toscane, eigen vervoer en appartement, dan staan daar best wat leuke dingetjes bij (ik gebruik dat vaak als startpunt om een beetje te inventariseren).
Venus in pocketformaat
loveli
pi_208128089
Voor Italie zijn we toch meer van de campings met stacaravan waar de kinderen zelf hun eigen gang kunnen gaan met een tof zwembad erbij enzo. Met een paar uitstapjes in de omgeving. :@ Hoeft niet idyllisch of kleinschalig dus dat past misschien wat minder bij wat de meesten in dit topic zoeken.
pi_208128260
Ik vind dat de campings zoals Frankrijk er duizenden heeft in Itali maar dunbezaaid zijn. Voor stacaravans in de eerste twee weken van augustus kom ik 6 campings tegen bij Vacanceselect bijvoorbeeld.
Venus in pocketformaat
loveli
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:12:45 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208128513
La Capanne voor Toscaanse kust of Norcenni Girasole Club in de chianti streek. Waar bij de eerste een stuk kleiner is dan de tweede maar ook genoeg heeft voor de kinderen.

Ligt er een beetje aan wat je wilt zien welk gedeelte van Toscane aan te raden is.

In Oostenrijk en Zwitserland zijn ze al helemaal niet zo van die grotere campings met zwemparadijs, animatie en stacaravans.
Qua wat je beschrijft vind ik Oostenrijk beter passen dan Zwitserland.
Als dat toch maar voor een paar dagen is kan je beter een vakantiehuisje zoeken. Veel gebieden in Oostenrijk hebben een zomerkaart als je een accommodatie in het gebied huurt. Daarmee mag je dan gratis in de kabelbanen, bus etc.
Serfaus-Fiss-Ladis is erg kindvriendelijk en heeft een kabelbaan die twee dorpen verbindt zonder steil langs de berg omhoog te gaan.

Maar als je de berg niet op wilt is een doorgaand breed dal als het zillertall misschien beter.

Karinthi heeft ook veel meren en ook van die leuke zwemmeertjes met glijbanen etc.
Wij hebben een goede ervaring met deze accommodatie daar: https://www.clofers.com/nl/home/

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 24-02-2023 17:56:48 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208130983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dat de campings zoals Frankrijk er duizenden heeft in Itali maar dunbezaaid zijn. Voor stacaravans in de eerste twee weken van augustus kom ik 6 campings tegen bij Vacanceselect bijvoorbeeld.
ja, en het lastigste vind ik ook nog dat Frankrijk heel veel 3 kamer stacaravans heeft. In Italie heb je dan 1 slaapkamer met 3 bedden. Vind ik ook wat minder chill.
pi_208131022
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 17:12 schreef laziness het volgende:
La Capanne voor Toscaanse kust of Norcenni Girasole Club in de chianti streek. Waar bij de eerste een stuk kleiner is dan de tweede maar ook genoeg heeft voor de kinderen.

Ligt er een beetje aan wat je wilt zien welk gedeelte van Toscane aan te raden is.

In Oostenrijk en Zwitserland zijn ze al helemaal niet zo van die grotere campings met zwemparadijs, animatie en stacaravans.
Qua wat je beschrijft vind ik Oostenrijk beter passen dan Zwitserland.
Als dat toch maar voor een paar dagen is kan je beter een vakantiehuisje zoeken. Veel gebieden in Oostenrijk hebben een zomerkaart als je een accommodatie in het gebied huurt. Daarmee mag je dan gratis in de kabelbanen, bus etc.
Serfaus-Fiss-Ladis is erg kindvriendelijk en heeft een kabelbaan die twee dorpen verbindt zonder steil langs de berg omhoog te gaan.

Maar als je de berg niet op wilt is een doorgaand breed dal als het zillertall misschien beter.

Karinthi heeft ook veel meren en ook van die leuke zwemmeertjes met glijbanen etc.
Wij hebben een goede ervaring met deze accommodatie daar: https://www.clofers.com/nl/home/
Voor Oostenrijk en/of Zwitserland zoek ik ook niet zo'n soort camping hoor. Daar kan een huisje oid ook prima. Thanks voor de tips! Ik ga die kant op zoeken!

Die clofers sites heb ik snel weer weggeklikt toen ik de prijzen zag.... :X
  vrijdag 24 februari 2023 @ 20:23:11 #272
244125 laziness
pi_208131181
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:16 schreef Kyara het volgende:

[..]
Voor Oostenrijk en/of Zwitserland zoek ik ook niet zo'n soort camping hoor. Daar kan een huisje oid ook prima. Thanks voor de tips! Ik ga die kant op zoeken!

Die clofers sites heb ik snel weer weggeklikt toen ik de prijzen zag.... :X
1650 voor een week eind juli in Jenig. 6 persoons, drie slaapkamers. Een stacaravan is veel duurder meestal is mijn ervaring.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 24-02-2023 20:33:34 ]
pi_208132148
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:23 schreef laziness het volgende:

[..]
1650 voor een week eind juli in Jenig. 6 persoons, drie slaapkamers. Een stacaravan is veel duurder meestal is mijn ervaring.
Ik zag 1750 voor 4 dagen in augustus. Vond ik wat veel tbh. Dwz, wij hebben meestal goedkopere stacaravans.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 21:40:13 #274
244125 laziness
pi_208132539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:16 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik zag 1750 voor 4 dagen in augustus. Vond ik wat veel tbh. Dwz, wij hebben meestal goedkopere stacaravans.
Dat zal aan de afwijkende periode liggen dan want ook in augustus is van za tot za 1650.
Niet dat het goedkoop is maar ik vind het voor het hoogseizoen ook niet bizar duur. Voor een week dan. Voor 4 dagen dezelfde prijs is een ander verhaal.
  zondag 26 februari 2023 @ 21:16:37 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208159365
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Ons kind is niet meer zo klein en vorig jaar op de camping in Frankrijk hebben we gemerkt dat het aansluiting vinden bij leeftijdgenoten een stuk lastiger gaat dan toen ze jonger was. En als die leeftijdgenoten en aansluiting toch niet meer zo belangrijk zijn, hoeven we niet meer twee weken naar een Franse camping.

Dus wij gaan het heel anders doen dit jaar: we gaan een rondreisje maken door de UK. We gaan via Duinkerke naar Dover, blijven daar een paar dagen (dochter is daar begin van het jaar met school geweest en wil ons wat dingen daar laten zien) en rijden dan naar net boven Londen. Daar gaan we een dagn aar Harry Potter Studio's en een dag naar Londen. Dan rijden we door naar Wales, waar we een week een schitterend huisje hebben met uitzicht op de zee. Daarna rijden we naar Manchester/Peak District voor een paar dagen en eindigen een paar dagen in de omgeving van Cambridge. Daarna via Dover en Duinkerke terug naar huis. Een week of drie gaan we.

Ik ben erg benieuwd hoe dit ons bevalt. Het is heel iets anders dan een Franse camping in ieder geval. En links rijden, dat ook.
Lud's church in de Peaks is een mooie bos/heuvelwandeling van een paar uur, dan kom je bij een chasm (een ravijn van een meter of 10 diep en paar meter breed) en dan waan je je echt in een filmset.

Je bent dan ook niet zo ver meer van Harrogate, een traditionele high tea bij Betty's Tearoom is echt heel erg leuk om te doen. Krijg je thee geserveerd door meisjes in 19e eeuwse uniformen enzo. Redelijk formeel dus niet iets om met je jeans en sneakers aan te komen kakken. Sowieso is dat not done op de wat sjiekere plekken in de UK (op kantoor bijvoorbeeld uit den boze).
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 21:28:37 #276
5428 crew  miss_sly
pi_208159491
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lud's church in de Peaks is een mooie bos/heuvelwandeling van een paar uur, dan kom je bij een chasm (een ravijn van een meter of 10 diep en paar meter breed) en dan waan je je echt in een filmset.

Je bent dan ook niet zo ver meer van Harrogate, een traditionele high tea bij Betty's Tearoom is echt heel erg leuk om te doen. Krijg je thee geserveerd door meisjes in 19e eeuwse uniformen enzo. Redelijk formeel dus niet iets om met je jeans en sneakers aan te komen kakken. Sowieso is dat not done op de wat sjiekere plekken in de UK (op kantoor bijvoorbeeld uit den boze).
Wat een leuke tips O+ Die ga ik zeker opslaan. We hebben er zo’n zin in.

We hebben onszelf overigens verwend en gaan in de meivakantie eerst vijf dagen naar New York *O*
  zondag 26 februari 2023 @ 21:45:48 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208159661
Hier ook een uitdaging voor de komende zomer. M'n man wil graag een weekje weg, maar heeft erg veel pijn en kan niet ver lopen. Een dagje sauna is voor hem wel te doen bijvoorbeeld, maar een stad door slenteren of lange wandeling absoluut niet. Verder kan hij echt niet op een campingbed liggen dus kamperen is uitgesloten.

Ons zoontje Colin van 2,5 is een ongeleid projectiel en loopt absoluut in 7 sloten tegelijk. Hij kan wel goed uit de voeten op zijn loopfiets, in de buggy wil hij nog wel als het maar blijft rijden. Verder ga ik wel vaak met hem naar de kinderboerderij (omheind) maar bijvoorbeeld niet naar het park, want geen omheining. Maar hij is dus ook nog te jong om echt dingen met hem te ondernemen. Hij is ook te jong om contact te leggen met leeftijdsgenoten. Uit eten met hem is geen optie. Naar een verjaardag met hem is meestal ook niet leuk want je moet er constant achteraan. Hij slaapt ook niet bijster goed, op andere plekken denk ik ook niet. Thuis is alles hierop ingericht en gaat het allemaal prima gelukkig. En dan kiezen we activiteiten met omheining, en toen het nog beter ging met m'n man gingen we wel vaak naar het bos.

Ikzelf doe het liefst een rondreis, stukje rijden, inchecken in een leuk hotelletje en dan op avontuur: tokkelen, kanon, suppen, terrasje, uit eten, museum, excursies.

De wensen en mogelijkheden liggen dus mijlenver uit elkaar. Mijn zorg is dus dat we straks een weekje een huisje huren en dat Colin dan de boel op stelten zet, en dat ik er dan de hele tijd achteraan kan omdat hij sowieso op onderzoek uit gaat. Dus klauwen vol met geld voor een kutvakantie.

Of zie ik het dan te somber in?
Resistance is futile.
pi_208159849
Ach ja, die vakanties heb ik ook gehad. We hebben een keer zo’n huisje gehuurd met omheinde tuin, dat scheelde al wat. Maar ik wil ook heel graag op pad kunnen. Sjaak rende ook altijd weg en was ‘heel ondernemend en enthousiast’ (zat overal aan enzo). Ik vond het de eerste vier/vijf jaar echt heel lastig. Daarna ging het een stuk beter.

Ik zette hem vaak in de draagzak, ook als hij protesteerde. Na een paar minuten was hij er dan toch content in.

Geen tips, wel herkenning en een: “het wordt echt beter :*
pi_208159876
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:45 schreef Seven. het volgende:
Hier ook een uitdaging voor de komende zomer. M'n man wil graag een weekje weg, maar heeft erg veel pijn en kan niet ver lopen. Een dagje sauna is voor hem wel te doen bijvoorbeeld, maar een stad door slenteren of lange wandeling absoluut niet. Verder kan hij echt niet op een campingbed liggen dus kamperen is uitgesloten.

Ons zoontje Colin van 2,5 is een ongeleid projectiel en loopt absoluut in 7 sloten tegelijk. Hij kan wel goed uit de voeten op zijn loopfiets, in de buggy wil hij nog wel als het maar blijft rijden. Verder ga ik wel vaak met hem naar de kinderboerderij (omheind) maar bijvoorbeeld niet naar het park, want geen omheining. Maar hij is dus ook nog te jong om echt dingen met hem te ondernemen. Hij is ook te jong om contact te leggen met leeftijdsgenoten. Uit eten met hem is geen optie. Naar een verjaardag met hem is meestal ook niet leuk want je moet er constant achteraan. Hij slaapt ook niet bijster goed, op andere plekken denk ik ook niet. Thuis is alles hierop ingericht en gaat het allemaal prima gelukkig. En dan kiezen we activiteiten met omheining, en toen het nog beter ging met m'n man gingen we wel vaak naar het bos.

Ikzelf doe het liefst een rondreis, stukje rijden, inchecken in een leuk hotelletje en dan op avontuur: tokkelen, kanon, suppen, terrasje, uit eten, museum, excursies.

De wensen en mogelijkheden liggen dus mijlenver uit elkaar. Mijn zorg is dus dat we straks een weekje een huisje huren en dat Colin dan de boel op stelten zet, en dat ik er dan de hele tijd achteraan kan omdat hij sowieso op onderzoek uit gaat. Dus klauwen vol met geld voor een kutvakantie.

In jouw geval zou ik zelf los een rondreis maken, zonder gezin, want zo te horen werkt dat echt niet.

Met je zoontje zou ik dagjes weg gaan en thuis slapen, want zo te horen beleven jullie er beide geen plezier aan om langer weg te gaan, dat is denk ik in deze fase te uitputtend.

Wat betreft je man zou ik hem eerst laten herstellen en daarna pas weer op reis gaan. Als hij van de sauna houdt, kunnen jullie samen een weekendje wellness boeken en zoontje bij opa en oma laten logeren, of een ander uit jullie netwerk als dit een optie is?

Ik zou er dus losse reisjes en uitstapjes van maken in plaats van alles met elkaar te willen combineren. Het is maar zo kort dat je zoontje in deze fase zit. Je zal zien dat jullie over een jaar of 1-2 prima met elkaar op vakantie kunnen.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:23:05 #280
327807 Mariposas
יה&#14
pi_208159999
Hoe erg zou je het vinden om een week op een Centerparcs of Roompot of soortgelijk park te zitten @Seven. ? Je hebt er speciale kindvriendelijke huisjes met omheining, de huisjes zijn gelijkvloers, genoeg te doen op het park en Nederland is klein dus ook van alles in de buurt… op die parken zelf is de horeca vaak gecombineerd met speelplekken en niemand kijkt er raar op van een ondernemende peuter.
Met jonge kinderen is het toch wel je eigen wensen opzij zetten, zodra ze wat ouder zijn kun je meestal wel goed compromissen maken. Over 1,5 jaar heb je denk ik echt wel het ergste gehad! :*
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 26 februari 2023 @ 22:24:46 #281
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_208160016
Alsjeblieft zeg! Bont wever? Preston Palace? Vakantieparken? DUURKOOP!
pi_208160027
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg zou je het vinden om een week op een Centerparcs of Roompot of soortgelijk park te zitten @:Seven. ? Je hebt er speciale kindvriendelijke huisjes met omheining, de huisjes zijn gelijkvloers, genoeg te doen op het park en Nederland is klein dus ook van alles in de buurt… op die parken zelf is de horeca vaak gecombineerd met speelplekken en niemand kijkt er raar op van een ondernemende peuter.
Met jonge kinderen is het toch wel je eigen wensen opzij zetten, zodra ze wat ouder zijn kun je meestal wel goed compromissen maken. Over 1,5 jaar heb je denk ik echt wel het ergste gehad! :*
Mwoah, dat hoeft zeker niet. Het ligt vooral aan je netwerk en hoezeer je vastzit in dit soort ideen (het hoort niet om als moeder iets voor jezelf te doen). In de meeste gevallen kun je prima beide doen: n met je kind leuke dingen doen n je eigen wensen in vervulling laten gaan. Het ene bijt het ander niet.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:27:28 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160041
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ach ja, die vakanties heb ik ook gehad. We hebben een keer zo’n huisje gehuurd met omheinde tuin, dat scheelde al wat. Maar ik wil ook heel graag op pad kunnen. Sjaak rende ook altijd weg en was ‘heel ondernemend en enthousiast’ (zat overal aan enzo). Ik vond het de eerste vier/vijf jaar echt heel lastig. Daarna ging het een stuk beter.

Ik zette hem vaak in de draagzak, ook als hij protesteerde. Na een paar minuten was hij er dan toch content in.

Geen tips, wel herkenning en een: “het wordt echt beter :*
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb ook zoiets van 'volgens mij hebben we er allemaal niks aan'. Mijn man is degene die graag weg wil, ik vind het helemaal prima om thuis te blijven.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:07 schreef Avelie het volgende:

[..]
In jouw geval zou ik zelf los een rondreis maken, zonder gezin, want zo te horen werkt dat echt niet.

Met je zoontje zou ik dagjes weg gaan en thuis slapen, want zo te horen beleven jullie er beide geen plezier aan om langer weg te gaan, dat is denk ik in deze fase te uitputtend.

Wat betreft je man zou ik hem eerst laten herstellen en daarna pas weer op reis gaan. Als hij van de sauna houdt, kunnen jullie samen een weekendje wellness boeken en zoontje bij opa en oma laten logeren, of een ander uit jullie netwerk als dit een optie is?

Ik zou er dus losse reisjes en uitstapjes van maken in plaats van alles met elkaar te willen combineren. Het is maar zo kort dat je zoontje in deze fase zit. Je zal zien dat jullie over een jaar of 1-2 prima met elkaar op vakantie kunnen.
Ik hoef niet pers weg, ook prima om thuis te blijven. Maar verder 100% met jou eens. Dagtripjes en een keer een weekendje weg of zo, daar hebben we veel meer aan.

M'n zoontje vindt het trouwens heerlijk om er op uit te gaan, alles is een avontuur. Het kan niet gek genoeg voor hem, alleen voor mij is het stressvol en dodelijk vermoeiend om op drukke plaatsen zonder omheining te zijn met hem. Ik ben er wel van overtuigd dat ik over een paar jaar met hem op avontuur kan vanuit een vaste standplaats voor de sociale contacten. Misschien is volgend jaar een vakantiepark in NL of BE al wel een optie. En als hij begint te puberen, komen de rondreizen wel weer. Hopelijk kan m'n man ook ooit weer meedoen aan de activiteiten. We weten niet of mijn man wel zal herstellen tot op het punt dat hij nog lang kan lopen. Hopelijk kan dat over een tijdje wel weer, maar geen garanties helaas.
Resistance is futile.
pi_208160053
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:45 schreef Seven. het volgende:

Ik weet niet of het je ligt maar je zou iets als huistenbos.nl kunnen overwegen of Onthaasten in de Achterhoek. Beide hebben omheinde tuinen, lekker in het bos en met eigen jacuzzi en/of sauna. Als Colin slaapt, heb je lekker even relax tijd met je man.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:35:19 #285
327807 Mariposas
יה&#14
pi_208160100
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:25 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mwoah, dat hoeft zeker niet. Het ligt vooral aan je netwerk en hoezeer je vastzit in dit soort ideen (het hoort niet om als moeder iets voor jezelf te doen). In de meeste gevallen kun je prima beide doen: n met je kind leuke dingen doen n je eigen wensen in vervulling laten gaan. Het ene bijt het ander niet.
Hoeft niet, maar we hebben het hier over een gezinsvakantie. Je bedoelt dus dat @Seven. iemand in haar netwerk zou moeten inschakelen tijdens de vakantie zodat zij in haar eentje naar een museum kan gaan of kan tokkelen?
pi_208160104
Ik denk dat je het wel een beetje te somber in ziet @Seven :P

Waarom kies je geen leuke uitvalsbasis in een mooie omgeving waarbij je partner lekker kan blijven en jij en Colin uitstapjes kunnen maken? Naar kinderboerderijen en mooie boswandelingen enz. Via belvilla kan je leuke huisjes vinden buiten de megaparken.

Ik heb ervaring met vakantie met een extreem ondernemende peuter, maar ik heb het nooit als rem gezien om die juist overal mee naar toe nemen. We hebben zelfs rondgereisd met een camper. Dat is zonder omheiningen vaak en uiteraard blijf je daar altijd bij, maar is dat erg? En verder hielden wij met deze leeftijd juist echt van de hutjes op de hei, omdat ze juist dan totaal geen behoefte hebben aan sociaal contact, maar 24/7 papa en mama al een geweldige vakantie is.

Ik heb nu mijn behoefte aan rondreizen in de ijskast gezet. Ik kan er wel blij van worden, maar mijn jongens vinden het zwembad het aller aller aller belangrijkste en daarna komen vriendjes.

Ik snap dat rondreizen nu niet gaat met je partner, maar is met Colin prima te doen volgens mij ;)
  zondag 26 februari 2023 @ 22:36:16 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160110
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:23 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg zou je het vinden om een week op een Centerparcs of Roompot of soortgelijk park te zitten @:Seven. ? Je hebt er speciale kindvriendelijke huisjes met omheining, de huisjes zijn gelijkvloers, genoeg te doen op het park en Nederland is klein dus ook van alles in de buurt… op die parken zelf is de horeca vaak gecombineerd met speelplekken en niemand kijkt er raar op van een ondernemende peuter.
Geen ramp hoor, wil ik best doen. Rondreizen komt wel weer. En ik kan me ook wel voorstellen dat glampen leuk kan zijn zodra de omheining niet meer nodig is. Maar ik denk dat onze kleine man ook voor een vakantiepark nog net iets te klein is. Qua activiteiten denk ik aan paar uurtjes kinderboerderij, zwembad en speeltuin. Maar daarvoor kan ik ook gewoon thuisblijven en 1000 euro op de spaarrekening laten staan :+ . Sterker nog, dan kan ik Colin zelfs bij m'n schoonouders droppen voor een dagje sauna :') .

Ik denk dat we de situatie volgend jaar gewoon nog een keer moeten bekijken. Colin zelf heeft toch geen flauw benul wat hij mist.
Resistance is futile.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:39:04 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160135
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet niet of het je ligt maar je zou iets als huistenbos.nl kunnen overwegen of Onthaasten in de Achterhoek. Beide hebben omheinde tuinen, lekker in het bos en met eigen jacuzzi en/of sauna. Als Colin slaapt, heb je lekker even relax tijd met je man.
Omheinde tuin is sowieso een must als we weggaan idd. Het idee van eigen jacuzzi of sauna spreekt trouwens wel tot de verbeelding.
Resistance is futile.
pi_208160148
Oh sorry, ik kan dan wel geen stress krijgen van op pad gaan met ondernemende peuter, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen :@
Dan moet je het vooral niet doen natuurlijk. Ik denk dat je het zeker zelf ook fijn moet hebben.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:46:07 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160182
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:35 schreef Adrian4 het volgende:
Ik denk dat je het wel een beetje te somber in ziet @:Seven :P

Waarom kies je geen leuke uitvalsbasis in een mooie omgeving waarbij je partner lekker kan blijven en jij en Colin uitstapjes kunnen maken? Naar kinderboerderijen en mooie boswandelingen enz. Via belvilla kan je leuke huisjes vinden buiten de megaparken.

Ik heb ervaring met vakantie met een extreem ondernemende peuter, maar ik heb het nooit als rem gezien om die juist overal mee naar toe nemen. We hebben zelfs rondgereisd met een camper. Dat is zonder omheiningen vaak en uiteraard blijf je daar altijd bij, maar is dat erg? En verder hielden wij met deze leeftijd juist echt van de hutjes op de hei, omdat ze juist dan totaal geen behoefte hebben aan sociaal contact, maar 24/7 papa en mama al een geweldige vakantie is.

Ik heb nu mijn behoefte aan rondreizen in de ijskast gezet. Ik kan er wel blij van worden, maar mijn jongens vinden het zwembad het aller aller aller belangrijkste en daarna komen vriendjes.

Ik snap dat rondreizen nu niet gaat met je partner, maar is met Colin prima te doen volgens mij ;)
Ja, wat betreft dingen doen is m'n man momenteel eerder de stoorzender :P . Colin wil wel. Maar zonder omheining is echt niet te doen hoor, er de hele tijd bij zijn is in een omheinde omgeving al een must en een uitdaging. Ik denk dus als het geen omheinde omgeving is, dat we dan gewoon de hele dag binnen zitten.

Dus een hutje op de hei met omheinde tuin en eigen jacuzzi, in de buurt van een kinderboerderij met fatsoenlijke speeltuin.
Resistance is futile.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:50:17 #291
327807 Mariposas
יה&#14
pi_208160212
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geen ramp hoor, wil ik best doen. Rondreizen komt wel weer. En ik kan me ook wel voorstellen dat glampen leuk kan zijn zodra de omheining niet meer nodig is. Maar ik denk dat onze kleine man ook voor een vakantiepark nog net iets te klein is. Qua activiteiten denk ik aan paar uurtjes kinderboerderij, zwembad en speeltuin. Maar daarvoor kan ik ook gewoon thuisblijven en 1000 euro op de spaarrekening laten staan :+ . Sterker nog, dan kan ik Colin zelfs bij m'n schoonouders droppen voor een dagje sauna :') .

Ik denk dat we de situatie volgend jaar gewoon nog een keer moeten bekijken. Colin zelf heeft toch geen flauw benul wat hij mist.
Oh maar dat vakantiepark doe je niet voor Colin’s plezier. :D Ik neem althans aan dat je dat bedoelt met ‘te klein’, dat Colin niet bewust mee zou krijgen dat hij op vakantie is. Ik heb onze vakanties altijd voor onszelf geboekt en de kinderen, tja die moeten gewoon mee. Maar ik houd uiteraard rekening met hun bij het boeken van vakantie, want als het voor hun niet leuk is, wordt dat het voor ons ook niet. :+

Maar als op vakantie gaan niet een absolute must is, dan zou ik er het geld ook niet aan uitgeven nee. Dan kan je inderdaad beter oppas inschakelen en met je man leuke dingen gaan doen. :)
  zondag 26 februari 2023 @ 22:51:19 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160228
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:40 schreef Adrian4 het volgende:
Oh sorry, ik kan dan wel geen stress krijgen van op pad gaan met ondernemende peuter, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen :@
Dan moet je het vooral niet doen natuurlijk. Ik denk dat je het zeker zelf ook fijn moet hebben.
Ach, op zich.. ik vind een verjaardag met Colin een ramp. Je zit binnen, hij vliegt de trap op, gebruikt de keuken lades als trapje om op het aanrecht te komen, dat soort praktijken. Een winkelcentrum in gaat wel met buggy (een uurtje en stilstaan is dan geen optie). En in een grotere kledingwinkel zoals Bristol laat ik hem gewoon los om kiekeboe met hem te gaan spelen tussen de kledingrekken. Maar wat ik wel strontvervelend vind is om het park in te gaan: vijvers, honden waar Colin heel blij op afloopt en hij kent het verschil tussen een labrador en een pitbull niet. Het bos in net Colin is wel heel leuk. Maar niet als enige volwassene met buggy want als Colin los is, dan moet je ook je handen vrij hebben om er achteraan te gaan. Maar zonder buggy zijn de afstanden net te groot. Eigenlijk moet ik een draagzak voor peuters hebben.
Resistance is futile.
pi_208160266
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Hoeft niet, maar we hebben het hier over een gezinsvakantie. Je bedoelt dus dat @:Seven. iemand in haar netwerk zou moeten inschakelen tijdens de vakantie zodat zij in haar eentje naar een museum kan gaan of kan tokkelen?
Natuurlijk! Als zij dat leuk vindt om te doen dan zou ik zeker iets van dien aard plannen.

Niet ter vervanging van een gezinsvakantie uiteraard, maar onafhankelijk daarvan, als traktatie aan jezelf.

Oppas regelen hoeft niet. Ik neem aan dat haar man nog in staat is voor zijn eigen zoon te zorgen, of is de pijn zodanig dat hij zelfs dat niet kan? In dat geval kun je iemand uit je netwerk inschakelen.
pi_208160283
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, wat betreft dingen doen is m'n man momenteel eerder de stoorzender :P . Colin wil wel. Maar zonder omheining is echt niet te doen hoor, er de hele tijd bij zijn is in een omheinde omgeving al een must en een uitdaging. Ik denk dus als het geen omheinde omgeving is, dat we dan gewoon de hele dag binnen zitten.

Dus een hutje op de hei met omheinde tuin en eigen jacuzzi, in de buurt van een kinderboerderij met fatsoenlijke speeltuin.
Hoelang duurt het nog voordat je man weer op de been is? Ik zou er in jouw situatie niet veel aan vinden, denk ik. Het klinkt allemaal doodvermoeiend en zonde om daar je geld aan uit te geven.

Spaar liever voor straks als je man weer gezellig mee kan doen en je zoon de ergste peuterfase achter de rug heeft, dat gaat sneller dan je denkt.

Over een jaartje ziet het er alweer totaal anders uit. Tot die tijd zou ik eerder meer opvang regelen voor je zoon en dan zelf eens gaan tokkelen, of naar de sauna met je man.
  zondag 26 februari 2023 @ 23:00:25 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160289
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Oh maar dat vakantiepark doe je niet voor Colin’s plezier. :D Ik neem althans aan dat je dat bedoelt met ‘te klein’, dat Colin niet bewust mee zou krijgen dat hij op vakantie is. Ik heb onze vakanties altijd voor onszelf geboekt en de kinderen, tja die moeten gewoon mee. Maar ik houd uiteraard rekening met hun bij het boeken van vakantie, want als het voor hun niet leuk is, wordt dat het voor ons ook niet. :+

Maar als op vakantie gaan niet een absolute must is, dan zou ik er het geld ook niet aan uitgeven nee. Dan kan je inderdaad beter oppas inschakelen en met je man leuke dingen gaan doen. :)
Dat is het dus. Voor Colin heeft het geen meerwaarde want aan welke activiteiten gaat hij nou meedoen op een vakantiepark?

We wonen op de Veluwe, zwembad is 5 minuten lopen, kinderboerderij is 5 minuten lopen, Monkey Town is 5 minuten fietsen en met een kwartiertje fietsen staan we in het bos. Alleen m'n man kan dan niet overal aan meedoen. Maar dat kan hij in een vakantiepark ook niet :+ .

M'n man is degene die graag weg wil dit jaar. Ik wacht liever nog 1 of hooguit 2 jaartjes, zodat Colin kan gaan spelen met leeftijdsgenootjes.
Resistance is futile.
pi_208160322
Seven, ik zou ook voor een gewoon vakantiepark gaan. Bij centerparcs kun je ook vaak zo’n golfkarretje bij huren voor mensen die slecht ter been (of lui) zijn. Mijn ervaring is dat het soms ook gewoon even fijn is om eruit te zijn in een andere omgeving, en dat dat een kind ook veel energie kost. Omheinde kinderhuisjes hebben ze ook bij CP, en je hebt evt ook luxe huisjes met sauna (volgens mij geen combinatie daarvan). Ik zou het gewoon een keer uitproberen. Is het niets dan doe je het nooit meer, maar wie weet bevalt het wel heel goed. Ik zou in ieder geval zoeken naar een park met een baluba (indoor speelparadijs).

Toen ik drie peuters had die regelmatig allemaal een andere kant op wilden, kregen er twee een rugzakje met een looplijn eraan aan. Konden ze los lopen tot ze te ver de verkeerde kant op liepen. Je moet je even over een drempel heen zetten om zoiets te gebruiken, maar nadat ze bijna onder een auto renden was ik er klaar mee en hebben ze een half jaar die rugtasjes gedragen, en daarna steeds vaker zonder lijntje eraan (wat zij niet wisten). Mijn kinderen zijn nu goed gedrilld en kennen mijn grenzen, ook al zijn het nog steeds soms stuiterballen (en is dat prima, op plekken waar dat geen kwaad kan).

Rondreizen hebben wij voorlopig opgegeven, al zijn we aan het overwegen om volgend jaar al een poging te gaan doen, afhankelijk van het succes van onze meivakantie.

En activiteiten voor Colin: naar de speeltuin, meedoen aan de kinderdisco, zwemmen, naar het bos, op de familiefiets, mini-golf (?), een speurtocht etc. Alles is qua activiteiten gericht op kinderen.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
  zondag 26 februari 2023 @ 23:06:41 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160338
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:59 schreef Avelie het volgende:

[..]
Hoelang duurt het nog voordat je man weer op de been is? Ik zou er in jouw situatie niet veel aan vinden, denk ik. Het klinkt allemaal doodvermoeiend en zonde om daar je geld aan uit te geven.

Spaar liever voor straks als je man weer gezellig mee kan doen en je zoon de ergste peuterfase achter de rug heeft, dat gaat sneller dan je denkt.

Over een jaartje ziet het er alweer totaal anders uit. Tot die tijd zou ik eerder meer opvang regelen voor je zoon en dan zelf eens gaan tokkelen, of naar de sauna met je man.
We weten niet wat hij heeft. Dus we weten ook niet of hij ooit weer een flinke wandeling zal kunnen maken. Dit jaar is het voor mijn man niet haalbaar om actief te zijn op vakantie. En Colin is te klein voor bijvoorbeeld terrasjes, restaurantjes, museums en de meeste fysieke activiteiten. Dus dan denk ik: nope, gaan we niet doen.

Maar het idee van een paar dagen in een huisje met jacuzzi of sauna klinkt me wel goed in de oren. En hutje op de hei ook. Als dat huisje dan een omheinde tuin heeft zonder vijver, dan is het misschien toch wel de moeite om een paar dagen weg te gaan.
Resistance is futile.
pi_208160347
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 23:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat is het dus. Voor Colin heeft het geen meerwaarde want aan welke activiteiten gaat hij nou meedoen op een vakantiepark?

We wonen op de Veluwe, zwembad is 5 minuten lopen, kinderboerderij is 5 minuten lopen, Monkey Town is 5 minuten fietsen en met een kwartiertje fietsen staan we in het bos. Alleen m'n man kan dan niet overal aan meedoen. Maar dat kan hij in een vakantiepark ook niet :+ .

M'n man is degene die graag weg wil dit jaar. Ik wacht liever nog 1 of hooguit 2 jaartjes, zodat Colin kan gaan spelen met leeftijdsgenootjes.
Dan gaat je man toch lekker met zijn zoontje op vakantie naar een vakantiepark? Ga jij een actieve rondreis doen met een vriendin, of alleen. Zo doet iedereen wat ze het liefst doen.

Waarom geld uitgeven aan iets waar je zoon niks aan heeft en waar jij geen zin in hebt?
  maandag 27 februari 2023 @ 01:04:32 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208160730
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 23:07 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dan gaat je man toch lekker met zijn zoontje op vakantie naar een vakantiepark? Ga jij een actieve rondreis doen met een vriendin, of alleen. Zo doet iedereen wat ze het liefst doen.

Waarom geld uitgeven aan iets waar je zoon niks aan heeft en waar jij geen zin in hebt?
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.
Resistance is futile.
pi_208161104
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2023 01:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eens hiermee, maar we zijn ook al zeker 5 jaar niet weg geweest, dus ik snap wel dat hij graag weg wil met ons.
Maar het betekent dat het voor jou niet echt vakantie is. Hij doet rustig aan en jij rent constant achter jullie zoontje aan. Dit doe je thuis ook, maar daar is het makkelijker omdat je zoontje daar gewend is en jullie het huis ernaar hebben ingericht.

Ik zou het vooral voor jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Voor je zoontje maakt het namelijk niet uit en je man heeft weinig recht van spreken aangezien hij zelf volledig hulpbehoevend is en niks van je kan overnemen wat betreft zorg voor jullie zoontje. Sterker nog; jij hebt er extra mantelzorg bij, omdat je ook hem volledig moet verzorgen.

Na zo'n intensieve tijd zou ik op z'n minst een weekend voor jezelf nemen om bij te komen. Dat is op dit moment urgenter dan een familievakantie waarin jij weer vol aan de bak moet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')