A27 Amelisweerd zegt voor mij alles.quote:Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.
De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.
Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Kijk eens naar de ontwikkeling van het wegennet na de oorlog. En leg daar de ontwikkelingen van het spoornet in diezelfde tijd naast. Behalve de Flevolijn en de Hanzelijn (wat opgeteld eigenlijk 1 lange lijn is) is er niks noemenswaardigs aangelegd. Zelfs voor het geschikt maken van de Rhijnspoorweg zodat er 200 km/h gereden kan worden (wat echt het absolute minimum is voor een acceptabele verbinding naar Duitsland) zijn ze nog te krenterig.quote:Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.
De VVD moet sowieso kapot.
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?quote:Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.
De VVD moet sowieso kapot.
Nee. En dat geldt ook voor de A28 Amersfoort-Zwolle. Al 20 jaar een grote shitshow. Zowel op de weg als op het spoor.quote:Op zondag 27 november 2022 11:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)quote:Op zondag 27 november 2022 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.
Oh echt.quote:Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Als de 188 anderen dat ook zeggen, week in, week uit, maakt het wel een verschil.quote:Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.quote:Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.
De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.
Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Het jammere van Regensburg is dat het qua Fernverkehr enkel bediend wordt door de ICE's van en naar Wien, die maar 1x/2 uur rijden en vooral in het reisseizoen vol zit met reizigers van en naar Wien. In Bayern is Regensburg de Großstadt met zo'n beetje de slechtste bediening in Fernverkehr. Nürnberg heeft directe verbindingen met zo'n beetje alle grote Duitse steden en ook Augsburg, Ingolstadt en Würzburg worden veel beter bediend met Fernverkehr dan Regensburg.quote:Op zondag 27 november 2022 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevantquote:
Nee dan pak je de RE vanuit München, wat trouwens voor Nederlanders gewoon voelt als een intercity qua snelheid en maar één of twee keer stoppen onderweg. En toen ik een jaar geleden in Múnchen was zag ik geloof ik een directe RegionalBahnverbinding vanaf de luchthaven naar Regensburg? Of je gaat via Nürnberg.quote:Op zondag 27 november 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant
dan gaat dat vlotter dan ik in eerste instantie had verwachtquote:Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Was er niet iets van taart of een feeatje beloofd door een burgermeester?quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee.
Vorig jaar is de frequentie nog verdubbeld tot 6x/week?quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee.
De burgemeester van Emmen was vorige week nog in Nordhorn om met z'n collega (oa) over spoor te pratenquote:Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Wat een gefaal weer.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten
ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven wekenquote:Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...quote:Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.
Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken![]()
Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt
Bron graag?quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republicquote:
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.
Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Bij mij in de bus is het net zo snel als een OV-chipkaart: ervoor houden en direct piep. Ideaal, nu alleen nog leeftijdskorting, abonnementen en een tariefplafond (nooit meer dan een dagkaart).quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Goedgekeurd wat mij betreftquote:Reizigers kunnen in de loop van 2024 sneller reizen tussen België en Nederland. De NS-trein die daarbij hoort is vanaf zondag 4 december voor het eerst te zien in ons land. De komende tijd kan het zomaar zijn dat deze trein het Nederlandse landschap doorkruist. Samen met de treinfabrikant Alstom voeren we namelijk testen uit om te zorgen dat de trein toegang krijgt tot het Nederlandse en Belgische spoor.
Dit is de eerste allernieuwste Intercity (type ICNG) uitgevoerd in een nieuw jasje: met vloeiende lijnen, veel herkenbaar NS geel en een groot wit logo op de zijkant. Eerder zijn al de locomotieven van de Nightjet naar Zwitserland en Oostenrijk voorzien van deze nieuwe look, net als de gemoderniseerde dubbeldekkers (type VIRM 2&3). Alle toekomstige treinen krijgen deze nieuwe uitstraling.
Sneller naar België
Met o.a. deze nieuwe Intercity willen NS en de Belgische vervoerder NMBS reizigers vanaf 2024 sneller naar België brengen. De reis van Amsterdam naar Brussel duurt nu nog 2.52 uur, maar we streven ernaar om de reistijd met een half uur te verkorten. Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
"BR103 vindt je reactie leuk"quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:
Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
Er rijdt nu spot-graanvervoer, dus geen vaste trein die via de brug bij Coevorden rijdt. Verder rijdt er eigenlijk niks daar nee.quote:Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat wordenquote:Op woensdag 30 november 2022 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF
[..]
Het is zo gevaarlijk dat we stoppende treinen weghalen en treinen met de meeste trillingen door laten denderen 🤷🏼♂quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Dat wordt gemonitord en de tweede serie heeft verstevigde bevestigingen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Je hebt nog kans dat er vanwege stikstof helemaal niks kan qua verbouwing. Dan ben je zo jaren verder, dat zou echt een gigantische shitshow worden.quote:Op zaterdag 3 december 2022 08:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.
Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.
Wacht, wat?quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooiquote:
Dat gaat vast een interessant onderzoeksrapport opleveren.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnenquote:CAF S.A. scoorde van de vier partijen het beste op de combinatie van de geldende prijs- en kwaliteitscriteria, waarin onder andere zijn meegewogen de investeringskosten, betrouwbaarheid, onderhoudbaarheid van de treinen, energie-efficiency, design van de trein voor reizigers/personeel en support na aflevering
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.
Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
het zou me niet verbazen dat NS weer prutst inderdaadquote:Op zaterdag 3 december 2022 16:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?
De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
De latere deelseries van de Plan V zijn al niet meer in Nederland gebouwdquote:Op zaterdag 3 december 2022 16:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat de laatste trein was die in nederland is gebouwd??
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De latere deelseries van de Plan V zijn al niet meer in Nederland gebouwd
Het ging me meer om dat NS vroeger zelf treinen ontwierp en dan liet bouwen. Tegenwoordig is nagenoeg alles off the shelf-materieel. SLT is gebaseerd op het standaard S-Bahn-materieel van DB en bij de eerste sneeuwbui ging het al mis. De V250 was een faal van epische proporties en nu blijkt SNG ook niet helemaal vlekkeloos te zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:52 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??
Dat is een best ernstige bewering die je daar doet. Ik kan er zelfs in de meest recente lijst met veiligheidsincidenten niks over terugvinden en heb er ook niks over gehoord.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Misschien dat het verhaal wat overdreven is qua situatie, dat kan. Heb het van iemand van de werkplaats.quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat is een best ernstige bewering die je daar doet. Ik kan er zelfs in de meest recente lijst met veiligheidsincidenten niks over terugvinden en heb er ook niks over gehoord.
Ik ben dus erg benieuwd waar dit vandaan komt. Als er veiligheidsissue met het remsysteem van SNG was geweest, dan hadden nu alle treinen allang aan de kant gestaan. Daarnaast is het remsysteem - net als bij alle andere treinen - gewoon fail-safe. Op het moment dat je een gat in de treinleiding maakt, stopt de trein gewoon. Uiteraard uitzonderingen als extreme gladheid daargelaten, maar dat kan bij elke trein gebeuren.
Toch lijkt me een aanbesteding op prijs-kwaliteit niet per definitie de oorzaak hoor. Hoe ik het namelijk vanuit mijn werk ken is dat je allereerst een vraagspecificatie opstelt. En vervolgens kun je ook BKPV-criteria opnemen waarop je de inschrijvingen beoordeeld. Maar dat is dan om de meerwaarde ten opzichte van het gevraagde te kunnen beoordelen. Waarna je de inschrijvingen kan vergelijken op prijs en kwaliteit. Dit laatste op basis van een fictieve korting op basis van voornoemde beoordeling. Anders kun je ook simpelweg gunnen op laagste prijs.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.
Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
Een incident bij een werkplaats is inderdaad wat eenvoudiger voor te stellen. Daar krijg je stellen waarvan remmen afgesloten zijn, misschien andere dingen die overbrugd zijn en en meer van dat soort ongein.quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Misschien dat het verhaal wat overdreven is qua situatie, dat kan. Heb het van iemand van de werkplaats.
In het bericht staat niet hoe groot de problemen zijn. Ik heb toendertijd als kwaliteitscontroleur bij een toeleverancier van een treinbouwer ook weleens onderdelen door laten gaan die eigenlijk volgens de tekening buiten spec. waren. De lassen waren dan op zich prima maar de rups iets te smal of breed of iets te veel putjes. De hamertest hadden ze zonder twijfel overleeft. Als het dan ook nog een onderdeel is dat voor de veiligheid niet zo van belang is dan kijk je weleens wat met een dichtgeknepen oog. Maar het kan natuurlijk dat er na mij iemand met een wat bureaucratischer instelling het alsnog afkeurt, want niet volgens tekening!quote:Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.
Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken![]()
Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt
Da's allemaal tuigquote:Op zaterdag 3 december 2022 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Heb het van iemand van de werkplaats.
zeker die machinisten die daar rondlopen met neus in de lucht omdat ze toevallig volledig bevoegd zijn ipv beperktquote:
Ook verhalen "uit de werkplaats" zeker?quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooi
Nee.quote:Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook verhalen "uit de werkplaats" zeker?
quote:Op zondag 4 december 2022 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind een FLIRT er meer als trein uit zien dan dit...
In de tweede klasse volgens mij geen verschil, in de eerste klasse zijn ze nu even breed als in de tweede, met een "tafeltje" er tussen om de afstand tussen de reizigers op eerste klas niveau te houden.quote:Op zondag 4 december 2022 21:18 schreef exelletor het volgende:
Vandaag weer eens in een VIRM Flow gezeten. Ligt het aan mij of zijn de stoelen smaller geworden ten op zichte van gerenoveerde Virms van een paar jaar geleden? Ik vond het in ieder geval geen fijne trein om in te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |