abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2022 @ 11:14:02 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206837691
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.

De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.

Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
A27 Amelisweerd zegt voor mij alles.

Waar nu nog te weinig rekening mee wordt gehouden zijn fijnstof en ultrafijnstof. Daar moeten onderhand ook strengere normen voor gaan komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206837721
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.

De VVD moet sowieso kapot.
Kijk eens naar de ontwikkeling van het wegennet na de oorlog. En leg daar de ontwikkelingen van het spoornet in diezelfde tijd naast. Behalve de Flevolijn en de Hanzelijn (wat opgeteld eigenlijk 1 lange lijn is) is er niks noemenswaardigs aangelegd. Zelfs voor het geschikt maken van de Rhijnspoorweg zodat er 200 km/h gereden kan worden (wat echt het absolute minimum is voor een acceptabele verbinding naar Duitsland) zijn ze nog te krenterig.
  zondag 27 november 2022 @ 11:19:13 #103
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206837751
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.

De VVD moet sowieso kapot.
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206837769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?
Nee. En dat geldt ook voor de A28 Amersfoort-Zwolle. Al 20 jaar een grote shitshow. Zowel op de weg als op het spoor.
pi_206838237
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
  zondag 27 november 2022 @ 12:59:40 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206839214
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Oh echt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:50:47 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206839981
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Als de 188 anderen dat ook zeggen, week in, week uit, maakt het wel een verschil.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206847354
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.

De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.

Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Bier.
  zondag 27 november 2022 @ 22:39:03 #109
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206849769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Het jammere van Regensburg is dat het qua Fernverkehr enkel bediend wordt door de ICE's van en naar Wien, die maar 1x/2 uur rijden en vooral in het reisseizoen vol zit met reizigers van en naar Wien. In Bayern is Regensburg de Großstadt met zo'n beetje de slechtste bediening in Fernverkehr. Nürnberg heeft directe verbindingen met zo'n beetje alle grote Duitse steden en ook Augsburg, Ingolstadt en Würzburg worden veel beter bediend met Fernverkehr dan Regensburg.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206849860
k

Ik ga toch met de trein.
Bier.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:49:15 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206849912
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
k

Ik ga toch met de trein.
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206850194
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Nee dan pak je de RE vanuit München, wat trouwens voor Nederlanders gewoon voelt als een intercity qua snelheid en maar één of twee keer stoppen onderweg. En toen ik een jaar geleden in Múnchen was zag ik geloof ik een directe RegionalBahnverbinding vanaf de luchthaven naar Regensburg? Of je gaat via Nürnberg.
Bier.
pi_206863113
Van het ene naar het andere potje: https://lc.nl/friesland/L(...)kanaal-28077748.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 november 2022 @ 11:06:13 #114
147316 crew  DJMO
Godverdommekoffiebeertje
pi_206864525
https://nswintercity.nl/tease

Ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206865742
NS kennende niet veel soeps
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 13:19:24 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206866100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:42 schreef b2py het volgende:
NS kennende niet veel soeps
Ja of het rijdt uiteindelijk niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206867856
Doet ie het of doet ie het niet…


Of het is te laat o|O
pi_206868161
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2022 @ 19:06:52 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206871940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
dan gaat dat vlotter dan ik in eerste instantie had verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206871968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Was er niet iets van taart of een feeatje beloofd door een burgermeester?
pi_206875749
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
  woensdag 30 november 2022 @ 08:42:19 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206877460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:24:42 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Vorig jaar is de frequentie nog verdubbeld tot 6x/week?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:25:58 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879436
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
De burgemeester van Emmen was vorige week nog in Nordhorn om met z'n collega (oa) over spoor te praten :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206879813
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
  woensdag 30 november 2022 @ 13:20:02 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206879941
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Wat een gefaal weer.
pi_206879967
Jep. Alstom is behoorlijk hard aan het falen met die trein. Maar goed, als deze issues opgelost zijn, dan zijn we al een heel eind.
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
pi_206880176
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
  Redactie Sport woensdag 30 november 2022 @ 13:49:37 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206880237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206880480
Voor de liefhebbers nog een rapportje: https://open.overheid.nl/(...)terne-toets-icng.pdf
pi_206881154
Had gewoon Werkspoor Utrecht en Talbot Aken de treinen laten bouwen…
pi_206881258
Die fabriek staat in Polen toch?
pi_206881420
Katowice is inderdaad de plek waar een groot deel van de assemblage gebeurt. Verdere afbouw is in Duitsland, maar ik kan zo even niet op de plaatsnaam komen. Eén van de andere Alstomlocaties in ieder geval :P
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:55:03 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881512
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:56:41 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven weken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:04:46 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206882736
Volgens m'n Facebook herinneringen zat ik tien jaar geleden voor het laatst in een Plan V op de lijn Emmen Zwolle. Zo lang al weer Arriva dus :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206882832
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:28:49 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206883127
Klopt en ik bedoel ik niet dat als de tekeningen goed zijn, de rest niet fout kan gaan.

Wat ik in m'n achterhoofd bedoelde is dat er bij zo'n groot bedrijf vast veel geautomatiseerd is (losrobots) en dat er duidelijke afspraken zijn hoe dingen gelasd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206884199
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
  woensdag 30 november 2022 @ 19:09:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206884348
Gelukkig zijn ze erachter gekomen voordat het spul überhaupt in dienst is gekomen, dat maakt het al iets makkelijker om erop te plannen.

Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF en Hitachi waarbij lassen werden gevonden bij treinstellen die al in dienst waren, en waarbij ineens met hoge spoed treinstellen aan de kant werden genomen en er nu in allerijl herstelacties moeten worden uitgevoerd.

Hoe dan ook, Alstom maakt hier geen mooie beurt.
pi_206884597
ook wel interessant leesvoer, over de keuring van nieuwe treinen, uit 2018
Keuring nieuwe treinen moet beter
https://www.ilent.nl/bina(...)einen+moet+beter.pdf
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  woensdag 30 november 2022 @ 20:36:28 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206885537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
Bron graag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206887124
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
Bron graag?
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republic
https://www.alstom.com/pr(...)bot-railway-industry
Op hun recruitment website zie je ook veel vacatures voor lassers, overal ter wereld bijvoorbeeld

Ps ik weet dat het niet helemaal waterdicht is

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 30-11-2022 22:01:42 ]
pi_206887813
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
  woensdag 30 november 2022 @ 22:12:59 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206887849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206888035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
pi_206888226
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
  donderdag 1 december 2022 @ 00:53:20 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206888821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:

[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.

Ik ben geen expert in de betaalindustrie, maar ik meen wel eens te hebben opgevangen dat bij Nederlandse debitpassen het niet is toegestaan om offline transacties (d.w.z. zonder directe check bij de bank) te doen waar dat in het buitenland wél kan. Als dat zo is zou dat kunnen zijn waarom het in het buitenland meteen werkt, en dat OVpay eerst de kaart bij de bank moet verifiëren.
pi_206889042
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Socios op 01-12-2022 05:54:55 (nvm) ]
  Redactie Sport donderdag 1 december 2022 @ 14:21:21 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206892848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 1 december 2022 @ 14:22:52 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206892861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Bij mij in de bus is het net zo snel als een OV-chipkaart: ervoor houden en direct piep. Ideaal, nu alleen nog leeftijdskorting, abonnementen en een tariefplafond (nooit meer dan een dagkaart).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206909068
quote:
Reizigers kunnen in de loop van 2024 sneller reizen tussen België en Nederland. De NS-trein die daarbij hoort is vanaf zondag 4 december voor het eerst te zien in ons land. De komende tijd kan het zomaar zijn dat deze trein het Nederlandse landschap doorkruist. Samen met de treinfabrikant Alstom voeren we namelijk testen uit om te zorgen dat de trein toegang krijgt tot het Nederlandse en Belgische spoor.


Dit is de eerste allernieuwste Intercity (type ICNG) uitgevoerd in een nieuw jasje: met vloeiende lijnen, veel herkenbaar NS geel en een groot wit logo op de zijkant. Eerder zijn al de locomotieven van de Nightjet naar Zwitserland en Oostenrijk voorzien van deze nieuwe look, net als de gemoderniseerde dubbeldekkers (type VIRM 2&3). Alle toekomstige treinen krijgen deze nieuwe uitstraling.

Sneller naar België
Met o.a. deze nieuwe Intercity willen NS en de Belgische vervoerder NMBS reizigers vanaf 2024 sneller naar België brengen. De reis van Amsterdam naar Brussel duurt nu nog 2.52 uur, maar we streven ernaar om de reistijd met een half uur te verkorten. Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).



Goedgekeurd wat mij betreft

[ Bericht 36% gewijzigd door TjjWester op 02-12-2022 16:04:55 ]
speak only if it improves the silence.
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 15:56:52 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206910145
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:
Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
"BR103 vindt je reactie leuk"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 december 2022 @ 18:10:15 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206912239
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Goedgekeurd wat mij betreft
Staat beter dan op de VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206912329
Het enige probleem is dat het nu zijn bijnaam verliest :'( :'(
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:35:46 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206913237
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Er rijdt nu spot-graanvervoer, dus geen vaste trein die via de brug bij Coevorden rijdt. Verder rijdt er eigenlijk niks daar nee.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:38:02 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206913252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 19:49:48 #158
42184 crew  DaMart
pi_206913402
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
De Winterspiegel (een kerstverhaal) | Bebbie (een Halloweenverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_206914429
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Het is zo gevaarlijk dat we stoppende treinen weghalen en treinen met de meeste trillingen door laten denderen 🤷🏼♂
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:19:21 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206917419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:

[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Dat wordt gemonitord en de tweede serie heeft verstevigde bevestigingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:42:33 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206917652
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 08:06:58 #162
42184 crew  DaMart
pi_206919409
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.

Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.

[ Bericht 11% gewijzigd door DaMart op 03-12-2022 08:16:15 ]
De Winterspiegel (een kerstverhaal) | Bebbie (een Halloweenverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_206921704
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:06 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.

Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.
Je hebt nog kans dat er vanwege stikstof helemaal niks kan qua verbouwing. Dan ben je zo jaren verder, dat zou echt een gigantische shitshow worden.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:04:33 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206922790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:

[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Wacht, wat?
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:09:46 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206922873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:04 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wacht, wat?
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooi
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:35:54 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206923204
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2022 @ 14:46:12 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206923313
wat is dat voor troep?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:54:48 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206923400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Dat gaat vast een interessant onderzoeksrapport opleveren.
pi_206923498
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?

De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 15:09:40 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206923569
Europese regelgeving waardoor aanbesteed moet worden en veel op de prijs wordt gelet? Gebrek aan technische kennis bij de kopers van treinen?

Misschien weten ze bij NS zelf niet eens het precieze plan van eisen waaraan het treinstel moet voldoen.

Ik werk bij een bedrijf dat machines voor de pallet industrie maakt. Het komt zo vaak voor dat klanten zelf niet eens weten wat je allemaal met onze machine willen produceren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 3 december 2022 @ 15:14:24 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206923650
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.

Zo meldde NS:
quote:
CAF S.A. scoorde van de vier partijen het beste op de combinatie van de geldende prijs- en kwaliteitscriteria, waarin onder andere zijn meegewogen de investeringskosten, betrouwbaarheid, onderhoudbaarheid van de treinen, energie-efficiency, design van de trein voor reizigers/personeel en support na aflevering
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
  zaterdag 3 december 2022 @ 15:46:03 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206924136
En de Noren hebben ook nog een leuk akkefietje met CAF.

Flytoget, de exploitant van de luchthaventrein tussen Oslo S en Gardermoen Airport, heeft in 2015 acht vierbaks treinstellen van het type Oaris besteld bij CAF (250 km/u). Deze zouden begin 2020 in dienst moeten komen, dat werd uiteindelijk juni 2021.

Nog geen 3 weken na indienstname ging de hele vloot alweer terzijde omdat er haarscheurtjes werden gevonden in een draaistel. Op dit moment staat de boel nog steeds aan de kant.

In juni verwachtte Flytoget terugkeer aan het einde van het jaar, maar ik heb geen verdere updates gelezen. CAF heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen en zal alle kosten overnemen.
pi_206925269
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.

Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
  zaterdag 3 december 2022 @ 16:51:50 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206925760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
het zou me niet verbazen dat NS weer prutst inderdaad
pi_206925787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?

De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 03-12-2022 17:46:01 ]
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2022 @ 16:59:09 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206925942
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Heb je enig idee wat de laatste trein was die in nederland is gebouwd??
De latere deelseries van de Plan V zijn al niet meer in Nederland gebouwd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206927300
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De latere deelseries van de Plan V zijn al niet meer in Nederland gebouwd
Dat bedoel ik.
speak only if it improves the silence.
pi_206927737
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??
Het ging me meer om dat NS vroeger zelf treinen ontwierp en dan liet bouwen. Tegenwoordig is nagenoeg alles off the shelf-materieel. SLT is gebaseerd op het standaard S-Bahn-materieel van DB en bij de eerste sneeuwbui ging het al mis. De V250 was een faal van epische proporties en nu blijkt SNG ook niet helemaal vlekkeloos te zijn.

Het verbaast mij dat het, ondanks bewezen techniek, toch nog zo vaak mis gaat. Maar ik vermoed dat het, zoals hierboven al genoemd, komt door die verplichte aanbestedingen. Je krijgt uiteindelijk een race to the bottom en dan moet het simpelweg uit de lengte of de breedte komen.
  zaterdag 3 december 2022 @ 18:50:07 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206928702
Bij SLT was de directe oorzaak een luchtinlaat die verplaatst was t.o.v. de BR425, waardoor sneeuw kon worden aangezogen. Dat zorgde voor kortsluiting in de elektronica. Waarom die luchtinlaat was verplaatst is mij niet duidelijk, maar dat had net zo goed door een NS/Werkspoor-ingenieur bedacht kunnen worden.

De V250 is een grote flop en een deel ligt aan het hele voortraject, maar sommige problemen kwamen ook pas aan het licht lang nadat het contract was gegund. Toen NS met AnsaldoBreda in zee ging waren de problemen met de DSB IC4 ook nog niet bekend, bijvoorbeeld, en had AB een relatief goede reputatie. Ze waren immers betrokken bij de Italiaanse ETR500.

Bij SNG is het de vraag wat er precies aan de hand is. Slecht laswerk is een productieprobleem, geen probleem dat door een aanbesteding wordt veroorzaakt. Het is ook geen 'race to the bottom'-verhaal, het is een fout in de uitvoering. Ook als je direct aan de voorkeursleverancier had gegund, is er een kans dat het fout gaat.

Alstom is zeer zeker geen 'race to the bottom'-leverancier, ze hebben zich in het verleden vaker uit de markt geprijst.
pi_206928973
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Dat is een best ernstige bewering die je daar doet. Ik kan er zelfs in de meest recente lijst met veiligheidsincidenten niks over terugvinden en heb er ook niks over gehoord.
Ik ben dus erg benieuwd waar dit vandaan komt. Als er veiligheidsissue met het remsysteem van SNG was geweest, dan hadden nu alle treinen allang aan de kant gestaan. Daarnaast is het remsysteem - net als bij alle andere treinen - gewoon fail-safe. Op het moment dat je een gat in de treinleiding maakt, stopt de trein gewoon. Uiteraard uitzonderingen als extreme gladheid daargelaten, maar dat kan bij elke trein gebeuren.
  zaterdag 3 december 2022 @ 19:29:25 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206929152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:12 schreef MTL het volgende:

[..]
Dat is een best ernstige bewering die je daar doet. Ik kan er zelfs in de meest recente lijst met veiligheidsincidenten niks over terugvinden en heb er ook niks over gehoord.
Ik ben dus erg benieuwd waar dit vandaan komt. Als er veiligheidsissue met het remsysteem van SNG was geweest, dan hadden nu alle treinen allang aan de kant gestaan. Daarnaast is het remsysteem - net als bij alle andere treinen - gewoon fail-safe. Op het moment dat je een gat in de treinleiding maakt, stopt de trein gewoon. Uiteraard uitzonderingen als extreme gladheid daargelaten, maar dat kan bij elke trein gebeuren.
Misschien dat het verhaal wat overdreven is qua situatie, dat kan. Heb het van iemand van de werkplaats.
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:00:35 #182
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206929579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.

Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
Toch lijkt me een aanbesteding op prijs-kwaliteit niet per definitie de oorzaak hoor. Hoe ik het namelijk vanuit mijn werk ken is dat je allereerst een vraagspecificatie opstelt. En vervolgens kun je ook BKPV-criteria opnemen waarop je de inschrijvingen beoordeeld. Maar dat is dan om de meerwaarde ten opzichte van het gevraagde te kunnen beoordelen. Waarna je de inschrijvingen kan vergelijken op prijs en kwaliteit. Dit laatste op basis van een fictieve korting op basis van voornoemde beoordeling. Anders kun je ook simpelweg gunnen op laagste prijs.

Voorbeeld: stel er is de eis dat het treinstel naar 200km/u moet kunnen accelereren in 120 seconden. En energiezuinigheid is ook belangrijk. Dan kun je natuurlijk een harde ondergrens opnemen als eis (“tegen max verbruik van x”). Maar als je de markt wil uitdagen dan neem je ook een BKPV-criterium op zoals “Duurzaamheid”. Waardoor je een inschrijving die heel goed scoort beter kan beoordelen dan de concurrent die enkel het minimaal gevraagde levert.

Mijn onderbuikgevoel is dat problemen vooral ontstaan door alsmaar complexere software die met allerhande deelsystemen in verbinding staat. Dat in combinatie met functioneel specificeren van de klanteisen. In plaats van het opstellen van volledig uitgekauwde technische specificaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 03-12-2022 20:05:41 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_206929659
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:29 schreef greavy het volgende:

[..]
Misschien dat het verhaal wat overdreven is qua situatie, dat kan. Heb het van iemand van de werkplaats.
Een incident bij een werkplaats is inderdaad wat eenvoudiger voor te stellen. Daar krijg je stellen waarvan remmen afgesloten zijn, misschien andere dingen die overbrugd zijn en en meer van dat soort ongein.
Elk materieel heeft wel dat soort mogelijkheden, zodat je bij een issue toch nog van de baan kan komen, of anderszins de trein kan verplaatsen in geval van uiterste nood. Als daar dan in de communicatie over wat wel/niet is afgesloten iets fout gaat, ja, dan kan je zoiets krijgen. Maar dat kan ook met al het andere materieel gebeuren en is niet SNG specifiek.
pi_206929681
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
In het bericht staat niet hoe groot de problemen zijn. Ik heb toendertijd als kwaliteitscontroleur bij een toeleverancier van een treinbouwer ook weleens onderdelen door laten gaan die eigenlijk volgens de tekening buiten spec. waren. De lassen waren dan op zich prima maar de rups iets te smal of breed of iets te veel putjes. De hamertest hadden ze zonder twijfel overleeft. Als het dan ook nog een onderdeel is dat voor de veiligheid niet zo van belang is dan kijk je weleens wat met een dichtgeknepen oog. Maar het kan natuurlijk dat er na mij iemand met een wat bureaucratischer instelling het alsnog afkeurt, want niet volgens tekening!
pi_206929719
Afwijkinkje schrijven, gesprek met OG en door
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2022 @ 20:20:19 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206929944
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206930054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:29 schreef greavy het volgende:

[..]
Heb het van iemand van de werkplaats.
Da's allemaal tuig
pi_206935849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:25 schreef Maegrim het volgende:

[..]
Da's allemaal tuig
zeker die machinisten die daar rondlopen met neus in de lucht omdat ze toevallig volledig bevoegd zijn ipv beperkt
  zondag 4 december 2022 @ 11:20:06 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206936748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:09 schreef greavy het volgende:

[..]
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooi
Ook verhalen "uit de werkplaats" zeker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 december 2022 @ 11:22:11 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206936777
quote:
15s.gif Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ook verhalen "uit de werkplaats" zeker?
Nee.
  zondag 4 december 2022 @ 11:42:35 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206937031
Ja sorry, ik heb echt helemaal niks met het hobbyistenroddelcircuit. Vaak wordt de boel volkomen uit z'n verband gerukt, overdreven, vaak ook door mensen zonder inhoudelijk verstand van zaken. Er gaan ongetwijfeld dingen mis, soms ernstig (zoals de ontsporing als in Den Haag), maar de hoeveelheid prutszooi die je hier uitgestort ziet worden, nee daar geloof ik niet in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206940925
Er zijn inderdaad kwetsbaarheden ontdekt in de constructie van SNG (net zoals dat ook is gebeurd bij vergelijkbare producten van CAF in andere landen), maar die worden onder monitoring gehouden en de constructie is bij de tweede serie aangepast (maar geen idee of dat werkelijk voldoende is geweest). Ik heb er daarna eigenlijk nog maar weinig over gehoord. Mijn inschatting is dat er waarschijnlijk ooit wel een wijziging aankomt in de constructie, maar dat het samen met een grotere revisie gaat gebeuren als de tijd daar is.
Uiteraard ken ik ook niet alle materieelstrategieën van NS, maar ik geloof er weinig van dat NS de treinen daarom versneld af zou schrijven. Ik zeg nooit nooit, maar ik zou verbaasd zijn als dat zou gebeuren.

CAF is verder nog altijd druk met het verbeteren van de SNG. Men is inmiddels begonnen met de uitrol van de laatste updates die ook weer een aantal belangrijke verbeteringen moeten brengen, maar als passagier zal je er weinig van gaan merken denk ik, want het meeste is alleen indirect merkbaar.
pi_206941241
Versneld afschrijven zou niet verschroten hoeven te betekenen maar wel snellere verkoop dan voorzien
pi_206941949
Tijd voor een plaatje!
twitter
pi_206942862
Nog steeds hoe kansloos de VIRM eruit ziet met dat zelfde livery 🤮
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 19:50:28 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206943658
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 17:35 schreef Adrie072 het volgende:
Tijd voor een plaatje!
[ twitter ]
Ik vind een FLIRT er meer als trein uit zien dan dit...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 december 2022 @ 21:18:26 #197
387249 exelletor
chiquitAAAA
pi_206945207
Vandaag weer eens in een VIRM Flow gezeten. Ligt het aan mij of zijn de stoelen smaller geworden ten op zichte van gerenoveerde Virms van een paar jaar geleden? Ik vond het in ieder geval geen fijne trein om in te zitten.
pi_206946884
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik vind een FLIRT er meer als trein uit zien dan dit...


Het is dat er wat minder deuren inzitten, anders had ik het verschil met een sprinter helemaal niet meer gezien.
Natuurlijk moet alles gelijkvloers zijn en veranderd het de uitstraling van treinen, maar ze hatten op zn minst nog een puntige raketkop eraan kunnen lassen om het nog een illusie van een luxe hogesnelheidstrein te geven :P
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 december 2022 @ 07:33:17 #199
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206947264
twitter


Jeetje, gaat het dan echt gebeuren?
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  maandag 5 december 2022 @ 08:46:21 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206947564
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 21:18 schreef exelletor het volgende:
Vandaag weer eens in een VIRM Flow gezeten. Ligt het aan mij of zijn de stoelen smaller geworden ten op zichte van gerenoveerde Virms van een paar jaar geleden? Ik vond het in ieder geval geen fijne trein om in te zitten.
In de tweede klasse volgens mij geen verschil, in de eerste klasse zijn ze nu even breed als in de tweede, met een "tafeltje" er tussen om de afstand tussen de reizigers op eerste klas niveau te houden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')