Wat een gefaal weer.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten
ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven wekenquote:Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...quote:Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.
Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken![]()
Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt
Bron graag?quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republicquote:
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.
Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |