abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 november 2022 @ 13:20:02 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206879941
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Wat een gefaal weer.
pi_206879967
Jep. Alstom is behoorlijk hard aan het falen met die trein. Maar goed, als deze issues opgelost zijn, dan zijn we al een heel eind.
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
pi_206880176
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
  Redactie Sport woensdag 30 november 2022 @ 13:49:37 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206880237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206880480
Voor de liefhebbers nog een rapportje: https://open.overheid.nl/(...)terne-toets-icng.pdf
pi_206881154
Had gewoon Werkspoor Utrecht en Talbot Aken de treinen laten bouwen…
pi_206881258
Die fabriek staat in Polen toch?
pi_206881420
Katowice is inderdaad de plek waar een groot deel van de assemblage gebeurt. Verdere afbouw is in Duitsland, maar ik kan zo even niet op de plaatsnaam komen. Eén van de andere Alstomlocaties in ieder geval :P
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:55:03 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881512
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:56:41 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven weken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:04:46 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206882736
Volgens m'n Facebook herinneringen zat ik tien jaar geleden voor het laatst in een Plan V op de lijn Emmen Zwolle. Zo lang al weer Arriva dus :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206882832
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:28:49 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206883127
Klopt en ik bedoel ik niet dat als de tekeningen goed zijn, de rest niet fout kan gaan.

Wat ik in m'n achterhoofd bedoelde is dat er bij zo'n groot bedrijf vast veel geautomatiseerd is (losrobots) en dat er duidelijke afspraken zijn hoe dingen gelasd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206884199
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
  woensdag 30 november 2022 @ 19:09:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206884348
Gelukkig zijn ze erachter gekomen voordat het spul überhaupt in dienst is gekomen, dat maakt het al iets makkelijker om erop te plannen.

Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF en Hitachi waarbij lassen werden gevonden bij treinstellen die al in dienst waren, en waarbij ineens met hoge spoed treinstellen aan de kant werden genomen en er nu in allerijl herstelacties moeten worden uitgevoerd.

Hoe dan ook, Alstom maakt hier geen mooie beurt.
pi_206884597
ook wel interessant leesvoer, over de keuring van nieuwe treinen, uit 2018
Keuring nieuwe treinen moet beter
https://www.ilent.nl/bina(...)einen+moet+beter.pdf
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 30 november 2022 @ 20:36:28 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206885537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
Bron graag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206887124
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
Bron graag?
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republic
https://www.alstom.com/pr(...)bot-railway-industry
Op hun recruitment website zie je ook veel vacatures voor lassers, overal ter wereld bijvoorbeeld

Ps ik weet dat het niet helemaal waterdicht is

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 30-11-2022 22:01:42 ]
pi_206887813
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
  woensdag 30 november 2022 @ 22:12:59 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206887849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206888035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
pi_206888226
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
  donderdag 1 december 2022 @ 00:53:20 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206888821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:

[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.

Ik ben geen expert in de betaalindustrie, maar ik meen wel eens te hebben opgevangen dat bij Nederlandse debitpassen het niet is toegestaan om offline transacties (d.w.z. zonder directe check bij de bank) te doen waar dat in het buitenland wél kan. Als dat zo is zou dat kunnen zijn waarom het in het buitenland meteen werkt, en dat OVpay eerst de kaart bij de bank moet verifiëren.
pi_206889042
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Socios op 01-12-2022 05:54:55 (nvm) ]
  Redactie Sport donderdag 1 december 2022 @ 14:21:21 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206892848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')