abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2022 @ 11:14:02 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206837691
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.

De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.

Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
A27 Amelisweerd zegt voor mij alles.

Waar nu nog te weinig rekening mee wordt gehouden zijn fijnstof en ultrafijnstof. Daar moeten onderhand ook strengere normen voor gaan komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206837721
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.

De VVD moet sowieso kapot.
Kijk eens naar de ontwikkeling van het wegennet na de oorlog. En leg daar de ontwikkelingen van het spoornet in diezelfde tijd naast. Behalve de Flevolijn en de Hanzelijn (wat opgeteld eigenlijk 1 lange lijn is) is er niks noemenswaardigs aangelegd. Zelfs voor het geschikt maken van de Rhijnspoorweg zodat er 200 km/h gereden kan worden (wat echt het absolute minimum is voor een acceptabele verbinding naar Duitsland) zijn ze nog te krenterig.
  zondag 27 november 2022 @ 11:19:13 #103
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206837751
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.

De VVD moet sowieso kapot.
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206837769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wat dacht je van Utrecht-Gorinchem-Breda dan? Dat is wellicht nog wel een grotere missing link dan Lelystad-Heerenveen-Groningen. Maar is de A27 tussen Utrecht, Gorinchem en Breda al wel verbreed dan?
Nee. En dat geldt ook voor de A28 Amersfoort-Zwolle. Al 20 jaar een grote shitshow. Zowel op de weg als op het spoor.
pi_206838237
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
  zondag 27 november 2022 @ 12:59:40 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206839214
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Oh echt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:50:47 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206839981
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Als de 188 anderen dat ook zeggen, week in, week uit, maakt het wel een verschil.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206847354
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.

De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.

Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Bier.
  zondag 27 november 2022 @ 22:39:03 #109
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206849769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Het jammere van Regensburg is dat het qua Fernverkehr enkel bediend wordt door de ICE's van en naar Wien, die maar 1x/2 uur rijden en vooral in het reisseizoen vol zit met reizigers van en naar Wien. In Bayern is Regensburg de Großstadt met zo'n beetje de slechtste bediening in Fernverkehr. Nürnberg heeft directe verbindingen met zo'n beetje alle grote Duitse steden en ook Augsburg, Ingolstadt en Würzburg worden veel beter bediend met Fernverkehr dan Regensburg.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206849860
k

Ik ga toch met de trein.
Bier.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:49:15 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206849912
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
k

Ik ga toch met de trein.
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206850194
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Nee dan pak je de RE vanuit München, wat trouwens voor Nederlanders gewoon voelt als een intercity qua snelheid en maar één of twee keer stoppen onderweg. En toen ik een jaar geleden in Múnchen was zag ik geloof ik een directe RegionalBahnverbinding vanaf de luchthaven naar Regensburg? Of je gaat via Nürnberg.
Bier.
pi_206863113
Van het ene naar het andere potje: https://lc.nl/friesland/L(...)kanaal-28077748.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 november 2022 @ 11:06:13 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206864525
https://nswintercity.nl/tease

Ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206865742
NS kennende niet veel soeps
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 13:19:24 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206866100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:42 schreef b2py het volgende:
NS kennende niet veel soeps
Ja of het rijdt uiteindelijk niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206867856
Doet ie het of doet ie het niet…


Of het is te laat o|O
pi_206868161
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2022 @ 19:06:52 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206871940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
dan gaat dat vlotter dan ik in eerste instantie had verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206871968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Was er niet iets van taart of een feeatje beloofd door een burgermeester?
pi_206875749
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
  woensdag 30 november 2022 @ 08:42:19 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206877460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:24:42 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Vorig jaar is de frequentie nog verdubbeld tot 6x/week?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:25:58 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879436
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
De burgemeester van Emmen was vorige week nog in Nordhorn om met z'n collega (oa) over spoor te praten :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206879813
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
  woensdag 30 november 2022 @ 13:20:02 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206879941
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Wat een gefaal weer.
pi_206879967
Jep. Alstom is behoorlijk hard aan het falen met die trein. Maar goed, als deze issues opgelost zijn, dan zijn we al een heel eind.
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
pi_206880176
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
  Redactie Sport woensdag 30 november 2022 @ 13:49:37 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206880237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206880480
Voor de liefhebbers nog een rapportje: https://open.overheid.nl/(...)terne-toets-icng.pdf
pi_206881154
Had gewoon Werkspoor Utrecht en Talbot Aken de treinen laten bouwen…
pi_206881258
Die fabriek staat in Polen toch?
pi_206881420
Katowice is inderdaad de plek waar een groot deel van de assemblage gebeurt. Verdere afbouw is in Duitsland, maar ik kan zo even niet op de plaatsnaam komen. Eén van de andere Alstomlocaties in ieder geval :P
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:55:03 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881512
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:56:41 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven weken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:04:46 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206882736
Volgens m'n Facebook herinneringen zat ik tien jaar geleden voor het laatst in een Plan V op de lijn Emmen Zwolle. Zo lang al weer Arriva dus :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206882832
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:28:49 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206883127
Klopt en ik bedoel ik niet dat als de tekeningen goed zijn, de rest niet fout kan gaan.

Wat ik in m'n achterhoofd bedoelde is dat er bij zo'n groot bedrijf vast veel geautomatiseerd is (losrobots) en dat er duidelijke afspraken zijn hoe dingen gelasd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206884199
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
  woensdag 30 november 2022 @ 19:09:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206884348
Gelukkig zijn ze erachter gekomen voordat het spul überhaupt in dienst is gekomen, dat maakt het al iets makkelijker om erop te plannen.

Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF en Hitachi waarbij lassen werden gevonden bij treinstellen die al in dienst waren, en waarbij ineens met hoge spoed treinstellen aan de kant werden genomen en er nu in allerijl herstelacties moeten worden uitgevoerd.

Hoe dan ook, Alstom maakt hier geen mooie beurt.
pi_206884597
ook wel interessant leesvoer, over de keuring van nieuwe treinen, uit 2018
Keuring nieuwe treinen moet beter
https://www.ilent.nl/bina(...)einen+moet+beter.pdf
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 30 november 2022 @ 20:36:28 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206885537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
Bron graag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206887124
quote:
5s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
Bron graag?
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republic
https://www.alstom.com/pr(...)bot-railway-industry
Op hun recruitment website zie je ook veel vacatures voor lassers, overal ter wereld bijvoorbeeld

Ps ik weet dat het niet helemaal waterdicht is

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 30-11-2022 22:01:42 ]
pi_206887813
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
  woensdag 30 november 2022 @ 22:12:59 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206887849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206888035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
pi_206888226
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
  donderdag 1 december 2022 @ 00:53:20 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206888821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.

Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:

[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.

Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.

Ik ben geen expert in de betaalindustrie, maar ik meen wel eens te hebben opgevangen dat bij Nederlandse debitpassen het niet is toegestaan om offline transacties (d.w.z. zonder directe check bij de bank) te doen waar dat in het buitenland wél kan. Als dat zo is zou dat kunnen zijn waarom het in het buitenland meteen werkt, en dat OVpay eerst de kaart bij de bank moet verifiëren.
pi_206889042
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Socios op 01-12-2022 05:54:55 (nvm) ]
  Redactie Sport donderdag 1 december 2022 @ 14:21:21 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206892848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')