abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 november 2022 @ 12:59:40 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206839214
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Oh echt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:50:47 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206839981
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Als de 188 anderen dat ook zeggen, week in, week uit, maakt het wel een verschil.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206847354
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.

De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.

Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Bier.
  zondag 27 november 2022 @ 22:39:03 #109
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206849769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Het jammere van Regensburg is dat het qua Fernverkehr enkel bediend wordt door de ICE's van en naar Wien, die maar 1x/2 uur rijden en vooral in het reisseizoen vol zit met reizigers van en naar Wien. In Bayern is Regensburg de Großstadt met zo'n beetje de slechtste bediening in Fernverkehr. Nürnberg heeft directe verbindingen met zo'n beetje alle grote Duitse steden en ook Augsburg, Ingolstadt en Würzburg worden veel beter bediend met Fernverkehr dan Regensburg.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206849860
k

Ik ga toch met de trein.
Bier.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 22:49:15 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206849912
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
k

Ik ga toch met de trein.
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206850194
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant :+
Nee dan pak je de RE vanuit München, wat trouwens voor Nederlanders gewoon voelt als een intercity qua snelheid en maar één of twee keer stoppen onderweg. En toen ik een jaar geleden in Múnchen was zag ik geloof ik een directe RegionalBahnverbinding vanaf de luchthaven naar Regensburg? Of je gaat via Nürnberg.
Bier.
pi_206863113
Van het ene naar het andere potje: https://lc.nl/friesland/L(...)kanaal-28077748.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 november 2022 @ 11:06:13 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206864525
https://nswintercity.nl/tease

Ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206865742
NS kennende niet veel soeps
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 13:19:24 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206866100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:42 schreef b2py het volgende:
NS kennende niet veel soeps
Ja of het rijdt uiteindelijk niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206867856
Doet ie het of doet ie het niet…


Of het is te laat o|O
pi_206868161
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2022 @ 19:06:52 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206871940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
dan gaat dat vlotter dan ik in eerste instantie had verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206871968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Was er niet iets van taart of een feeatje beloofd door een burgermeester?
pi_206875749
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
  woensdag 30 november 2022 @ 08:42:19 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206877460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:24:42 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee. :')
Vorig jaar is de frequentie nog verdubbeld tot 6x/week?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 12:25:58 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206879436
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
De burgemeester van Emmen was vorige week nog in Nordhorn om met z'n collega (oa) over spoor te praten :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206879813
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
  woensdag 30 november 2022 @ 13:20:02 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206879941
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten

ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Wat een gefaal weer.
pi_206879967
Jep. Alstom is behoorlijk hard aan het falen met die trein. Maar goed, als deze issues opgelost zijn, dan zijn we al een heel eind.
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
pi_206880176
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
  Redactie Sport woensdag 30 november 2022 @ 13:49:37 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206880237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206880480
Voor de liefhebbers nog een rapportje: https://open.overheid.nl/(...)terne-toets-icng.pdf
pi_206881154
Had gewoon Werkspoor Utrecht en Talbot Aken de treinen laten bouwen…
pi_206881258
Die fabriek staat in Polen toch?
pi_206881420
Katowice is inderdaad de plek waar een groot deel van de assemblage gebeurt. Verdere afbouw is in Duitsland, maar ik kan zo even niet op de plaatsnaam komen. Eén van de andere Alstomlocaties in ieder geval :P
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:55:03 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881512
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 15:56:41 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206881536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:

[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven weken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:04:46 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206882736
Volgens m'n Facebook herinneringen zat ik tien jaar geleden voor het laatst in een Plan V op de lijn Emmen Zwolle. Zo lang al weer Arriva dus :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206882832
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.

Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken ;(

Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt :P
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 17:28:49 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206883127
Klopt en ik bedoel ik niet dat als de tekeningen goed zijn, de rest niet fout kan gaan.

Wat ik in m'n achterhoofd bedoelde is dat er bij zo'n groot bedrijf vast veel geautomatiseerd is (losrobots) en dat er duidelijke afspraken zijn hoe dingen gelasd worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206884199
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
  woensdag 30 november 2022 @ 19:09:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206884348
Gelukkig zijn ze erachter gekomen voordat het spul überhaupt in dienst is gekomen, dat maakt het al iets makkelijker om erop te plannen.

Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF en Hitachi waarbij lassen werden gevonden bij treinstellen die al in dienst waren, en waarbij ineens met hoge spoed treinstellen aan de kant werden genomen en er nu in allerijl herstelacties moeten worden uitgevoerd.

Hoe dan ook, Alstom maakt hier geen mooie beurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')