Oh echt.quote:Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Als de 188 anderen dat ook zeggen, week in, week uit, maakt het wel een verschil.quote:Op zondag 27 november 2022 12:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat vliegtuig gaat met of zonder jou toch wel ;-)
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.quote:Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.
De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.
Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Het jammere van Regensburg is dat het qua Fernverkehr enkel bediend wordt door de ICE's van en naar Wien, die maar 1x/2 uur rijden en vooral in het reisseizoen vol zit met reizigers van en naar Wien. In Bayern is Regensburg de Großstadt met zo'n beetje de slechtste bediening in Fernverkehr. Nürnberg heeft directe verbindingen met zo'n beetje alle grote Duitse steden en ook Augsburg, Ingolstadt en Würzburg worden veel beter bediend met Fernverkehr dan Regensburg.quote:Op zondag 27 november 2022 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het kan een stuk beter maar anderzijds vind ik ook dat we in de tussentijd vraag kunnen creëren door al zoveel mogelijk over te stappen. Ik moet een weekend naar Regensburg want er moet hardware en software bijgewerkt en vervangen worden waarvoor er niemand anders dichtbij beschikbaar is, tja. Ik kan naar München vliegen. Kan twee keer bijna een hele dag in de trein gaan zitten. Ik ga dat laatste maar doen; laptop mee en planbaar documentatiewerk mee want mobiel internet in Duitsland is om te janken.
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevantquote:
Nee dan pak je de RE vanuit München, wat trouwens voor Nederlanders gewoon voelt als een intercity qua snelheid en maar één of twee keer stoppen onderweg. En toen ik een jaar geleden in Múnchen was zag ik geloof ik een directe RegionalBahnverbinding vanaf de luchthaven naar Regensburg? Of je gaat via Nürnberg.quote:Op zondag 27 november 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ICE's uit Wien zul je toch in moeten aangezien het geen eigen luchthaven heeft. Dus het argument was sowieso niet heel relevant
Ja of het rijdt uiteindelijk nietquote:
dan gaat dat vlotter dan ik in eerste instantie had verwachtquote:Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Was er niet iets van taart of een feeatje beloofd door een burgermeester?quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:10 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 11 december weer treinverkeer Lelystad - Zwolle
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee.
Vorig jaar is de frequentie nog verdubbeld tot 6x/week?quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:29 schreef Isane het volgende:
7 jaar geleden hebben ze in Coevorden een spoorbrug gebouwd voor goederenvervoer en nu stopt de Coevorden shuttle ermee.
De burgemeester van Emmen was vorige week nog in Nordhorn om met z'n collega (oa) over spoor te pratenquote:Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Wat een gefaal weer.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:05 schreef MTL het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nger-op-zich-wachten
ICNG gaat dit jaar niet meer met reizigers rijden. Er zijn nog wat issues die opgelost moeten zijn, zoals problemen met de lassen en softwaredingen voor er reizigers in mogen stappen.
Prognose is nu het tweede kwartaal in 2023.
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef MTL het volgende:
Wordt ook nog wel een dringend issue, want in de loop van 2023 lopen de eerste leasecontracten af voor de TRAXX die ook niet meer te verlengen zijn, dus ICNG móet voor die tijd ingestroomd zijn.
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:43 schreef b2py het volgende:
Laskwaliteit is ook wel een serieuze tekortkoming, mijn hemel.. interne kwaliteitsborging bij Alstom ook -1000 evenals tweede/derdelijns keuring vanuit NS…
Mogen Vectrons die Route rijden? Aangezien die Vectrons de route naar Bentheim ook enkel met een speciale toestemming op woensdag en vrijdag in de oneven wekenquote:Op woensdag 30 november 2022 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eventueel zou je nog de 1700'en langer in dienst kunnen houden voor de Pimpel, en dan de Vectrons gebruiken voor de HSL.
Èen tekening is een, het maken van de las is 1000 bewerkelijker dan een goede tekening...quote:Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad, dat zijn echt fouten die niet mogen voorkomen. Het lijkt me toch ook dat zulks soort bedrijven ook echt goede lastekeningen maken.
Maar goed, ik als maker van zulke tekeningen weet ook dat er soms ook gewoon niet naar wordt gekeken
Dat dat ook niet eerder in het proces is gezien. Bij twijfel, pak een hamer, geef een beste tik en kijk of ie breekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |