abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 1 december 2022 @ 14:22:52 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206892861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Bij mij in de bus is het net zo snel als een OV-chipkaart: ervoor houden en direct piep. Ideaal, nu alleen nog leeftijdskorting, abonnementen en een tariefplafond (nooit meer dan een dagkaart).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206909068
quote:
Reizigers kunnen in de loop van 2024 sneller reizen tussen België en Nederland. De NS-trein die daarbij hoort is vanaf zondag 4 december voor het eerst te zien in ons land. De komende tijd kan het zomaar zijn dat deze trein het Nederlandse landschap doorkruist. Samen met de treinfabrikant Alstom voeren we namelijk testen uit om te zorgen dat de trein toegang krijgt tot het Nederlandse en Belgische spoor.


Dit is de eerste allernieuwste Intercity (type ICNG) uitgevoerd in een nieuw jasje: met vloeiende lijnen, veel herkenbaar NS geel en een groot wit logo op de zijkant. Eerder zijn al de locomotieven van de Nightjet naar Zwitserland en Oostenrijk voorzien van deze nieuwe look, net als de gemoderniseerde dubbeldekkers (type VIRM 2&3). Alle toekomstige treinen krijgen deze nieuwe uitstraling.

Sneller naar België
Met o.a. deze nieuwe Intercity willen NS en de Belgische vervoerder NMBS reizigers vanaf 2024 sneller naar België brengen. De reis van Amsterdam naar Brussel duurt nu nog 2.52 uur, maar we streven ernaar om de reistijd met een half uur te verkorten. Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).



Goedgekeurd wat mij betreft

[ Bericht 36% gewijzigd door TjjWester op 02-12-2022 16:04:55 ]
speak only if it improves the silence.
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 15:56:52 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206910145
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:
Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
"BR103 vindt je reactie leuk"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 december 2022 @ 18:10:15 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206912239
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Goedgekeurd wat mij betreft
Staat beter dan op de VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206912329
Het enige probleem is dat het nu zijn bijnaam verliest :'( :'(
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:35:46 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206913237
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Er rijdt nu spot-graanvervoer, dus geen vaste trein die via de brug bij Coevorden rijdt. Verder rijdt er eigenlijk niks daar nee.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:38:02 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206913252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 19:49:48 #158
42184 crew  DaMart
pi_206913402
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_206914429
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Het is zo gevaarlijk dat we stoppende treinen weghalen en treinen met de meeste trillingen door laten denderen 🤷🏼♂
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:19:21 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206917419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:

[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Dat wordt gemonitord en de tweede serie heeft verstevigde bevestigingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:42:33 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206917652
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 08:06:58 #162
42184 crew  DaMart
pi_206919409
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.

Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.

[ Bericht 11% gewijzigd door DaMart op 03-12-2022 08:16:15 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_206921704
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:06 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.

Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.
Je hebt nog kans dat er vanwege stikstof helemaal niks kan qua verbouwing. Dan ben je zo jaren verder, dat zou echt een gigantische shitshow worden.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:04:33 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206922790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:

[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Wacht, wat?
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:09:46 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206922873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:04 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wacht, wat?
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooi
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:35:54 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206923204
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2022 @ 14:46:12 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206923313
wat is dat voor troep?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:54:48 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206923400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Dat gaat vast een interessant onderzoeksrapport opleveren.
pi_206923498
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?

De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 15:09:40 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206923569
Europese regelgeving waardoor aanbesteed moet worden en veel op de prijs wordt gelet? Gebrek aan technische kennis bij de kopers van treinen?

Misschien weten ze bij NS zelf niet eens het precieze plan van eisen waaraan het treinstel moet voldoen.

Ik werk bij een bedrijf dat machines voor de pallet industrie maakt. Het komt zo vaak voor dat klanten zelf niet eens weten wat je allemaal met onze machine willen produceren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 3 december 2022 @ 15:14:24 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206923650
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.

Zo meldde NS:
quote:
CAF S.A. scoorde van de vier partijen het beste op de combinatie van de geldende prijs- en kwaliteitscriteria, waarin onder andere zijn meegewogen de investeringskosten, betrouwbaarheid, onderhoudbaarheid van de treinen, energie-efficiency, design van de trein voor reizigers/personeel en support na aflevering
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
  zaterdag 3 december 2022 @ 15:46:03 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206924136
En de Noren hebben ook nog een leuk akkefietje met CAF.

Flytoget, de exploitant van de luchthaventrein tussen Oslo S en Gardermoen Airport, heeft in 2015 acht vierbaks treinstellen van het type Oaris besteld bij CAF (250 km/u). Deze zouden begin 2020 in dienst moeten komen, dat werd uiteindelijk juni 2021.

Nog geen 3 weken na indienstname ging de hele vloot alweer terzijde omdat er haarscheurtjes werden gevonden in een draaistel. Op dit moment staat de boel nog steeds aan de kant.

In juni verwachtte Flytoget terugkeer aan het einde van het jaar, maar ik heb geen verdere updates gelezen. CAF heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen en zal alle kosten overnemen.
pi_206925269
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.

Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
  zaterdag 3 december 2022 @ 16:51:50 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_206925760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
het zou me niet verbazen dat NS weer prutst inderdaad
pi_206925787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?

De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 03-12-2022 17:46:01 ]
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')