Ja, niet op de knieën gaan voor BNN-Vara, zoals de geluidsmanquote:Op maandag 21 november 2022 14:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Prima Matthijs.Eer aan jezelf houden.
Ik had ook al even haar linkedin bekeken, maar ik betwijfel of ze veel omhanden heeft als freelancer.quote:Op maandag 21 november 2022 15:20 schreef Perrin het volgende:
Zou die Dieuwke Wynia nog een beetje aan de bak komen hierna, als 'creatief consultant'?
Matthijs voelde zich genaaid door Celine Koekkoek, die eerst in het laatste jaar DWDD eindredacteur was bij het programma, en nu voor de Volkskrant werkt.quote:Op maandag 21 november 2022 14:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En die twijfel is niet zonder reden. Zijn 1e reactie schijnt zo slecht te zijn geweest dat de Volkskrant hem nog een 2e kans heeft gegeven.
Haar DWDD-gedrag zal haar waarschijnlijk nog lang achtervolgen.quote:Op maandag 21 november 2022 15:23 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik had ook al even haar linkedin bekeken, maar ik betwijfel of ze veel omhanden heeft als freelancer.
Misschien heeft ze haar zakken wel flink gevuld in haar tijd bij BNN Vara en MediaLane en hoeft ze niet heel veel meer te doen.
Klopt, hij had dit zelf moeten zien (maar als ik het zo lees, ziet hij dat nog steeds niet), maar er moet dan ook iemand boven of naast hem staan die hem duidelijk maakt dat dit nergens op slaat en dat het best een stuk minder kan. En dat je ook met een iets andere reactie kan zorgen dat de prestatiedruk enorm hoog blijft, maar je de excessen voorkomt.. Maar die deden net zo hard mee.. om dan nu te zeggen dat het allemaal zo schandalig isquote:Op maandag 21 november 2022 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Had Matthijs maar te doen met zijn collega's.
Ik heb weinig empathie voor hen die zelf geen empathie tonen hoor.
Dan had hij dat nu moeten doen i.p.v. meteen ontslag te nemen. Denk daarom ook niet dat het zo gaat gebeuren.quote:Op maandag 21 november 2022 15:24 schreef rutger05 het volgende:
Als je geschoren wordt, moet je stilzitten.
Matthijs kan zich beter voor enige maanden terugtrekken op een mooie plek met de mededelingen dat hij geschrokken is van de impact die zijn gedrag heeft gehad op medewerkers, zijn excuses hiervoor nu heeft aangeboden en dat deze wel degelijk oprecht zijn en dat hij verder in rust en afzondering gaat nadenken
Toch was dat al jaren bekend, zie hier een Geenstijl artikel uit 2016. Ook Nieuwe Revu en Prive hadden al wel soortgelijke artikelen meende ik. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.quote:Op maandag 21 november 2022 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haar DWDD-gedrag zal haar waarschijnlijk nog lang achtervolgen.
Gelukkig bijt dit gedrag de daders uiteindelijk ook zelf in hun achterste, zeker in het internet-tijdperk waar het ontzettend lastig is zulke zaken duurzaam onder de pet te houden. Boontje komt om zijn loontje.quote:Op maandag 21 november 2022 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, hij had dit zelf moeten zien (maar als ik het zo lees, ziet hij dat nog steeds niet), maar er moet dan ook iemand boven of naast hem staan die hem duidelijk maakt dat dit nergens op slaat en dat het best een stuk minder kan. En dat je ook met een iets andere reactie kan zorgen dat de prestatiedruk enorm hoog blijft, maar je de excessen voorkomt.. Maar die deden net zo hard mee.. om dan nu te zeggen dat het allemaal zo schandalig is
Prima, als hij zich daar maar een beetje menswaardig gedraagt achter de schermen.quote:Op maandag 21 november 2022 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
Voorspelling: Matthijs doet een Overmarsje en zit binnen de kortste keren bij de concurrent tv te maken.
Klopt, des te pijnlijker is het hier geuite verwijt dat mensen te lang hebben gewacht met klagen.quote:Op maandag 21 november 2022 15:29 schreef Ronald het volgende:
[..]
Toch was dat al jaren bekend, zie hier een Geenstijl artikel uit 2016. Ook Nieuwe Revu en Prive hadden al wel soortgelijke artikelen meende ik. Eigenlijk niks nieuws onder de zon.
https://www.geenstijl.nl/4984552/doei_wdd/
Matthijs is 62, ga lekker met vervroegd pensioen joh. Genoeg geld binnengeharkt en dit smetje zal altijd aan hem blijven kleven.quote:Op maandag 21 november 2022 15:24 schreef rutger05 het volgende:
Matthijs kan zich beter voor enige maanden terugtrekken op een mooie plek met de mededelingen dat hij geschrokken is van de impact die zijn gedrag heeft gehad op medewerkers, zijn excuses hiervoor nu heeft aangeboden en dat deze wel degelijk oprecht zijn en dat hij verder in rust en afzondering gaat nadenken
Hij zal vast geen dagelijkse talkshow meer gaan maken en bij z'n andere shows die hij deed, zal dat sowieso minder het geval zijn, lijkt me. Al had blijkbaar ook al zo'n uitbarsting bij Chansons?quote:Op maandag 21 november 2022 15:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima, als hij zich daar maar een beetje menswaardig gedraagt achter de schermen.
Niet alles gaat, gelukkig maar, om geld natuurlijk. Daarom zie je vaak dat creatieve mensen tot op hoge leeftijd of hun overlijden actief blijven, ook als ze financieel al lang en breed binnen zijn.quote:Op maandag 21 november 2022 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Matthijs is 62, ga lekker met vervroegd pensioen joh. Genoeg geld binnengeharkt en dit smetje zal altijd aan hem blijven kleven.
quote:Op maandag 21 november 2022 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Wordt het ook niet tijd dat Van Gaal terugtreedt vanwege een nietsontziende prestatiecultuur waarin niemand zeker is van zijn plek terwijl voortdurend de grenzen van wat spelers kunnen hebben worden opgezocht?
quote:they will come an end
Lekker de bezem door al die apenrotsen van tirannieke mannetjes.quote:Op maandag 21 november 2022 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen is er een laterale rel in de wetenschap ontstaan:
• Marcel Levi, voorzitter van subsidieverdeler NWO, schrijft deze column: Veiligheid wordt zo een betekenisloos buzzword voor alle situaties waarin je niet helemaal je zin krijgt.
• Er volgt een stortvloed een verontwaardigde reacties, o.a. omdat een hoogleraar die in de adviesraad van NWO zat na decennia wangedrag ein-de-lijk is weggestuurd (Het einde van de machoprofessor: vrouwen in de sterrenkunde accepteren wangedrag niet langer).
• Na een verklaring waarin hij helemaal niet z'n spijt betuigt, heeft Levi dan ineens toch wel spijt (waar kennen we dat van?): NWO-baas Levi door het stof na het bespotten van ‘sociale veiligheid’.
[ twitter ]
Nou ik heb het programma al 2,5 jaar bewust niet meer opgezetquote:Op maandag 21 november 2022 15:39 schreef de_boswachter het volgende:
Ahhhh nee triest. Hopelijk is alles goed met hem. Dit krijg je nu door die verharde samenleving. Van die debielen die het dan persoonlijk gaan aantrekken en zo’n vent voor de bus duwen. Vond het altijd een leuk programma
Nee joh, die ADHD'er kan niet stilzitten, die zien we wel weer ergens op een scherm verschijnen. Zo'n uniek talent komt wel weer aan de bak.quote:Op maandag 21 november 2022 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Matthijs is 62, ga lekker met vervroegd pensioen joh. Genoeg geld binnengeharkt en dit smetje zal altijd aan hem blijven kleven.
Jammer dat Levi zijn keutel ingetrokken heeft, ik vond het wel een goede column. Het verwoordde in ieder geval precies hoe ik over de kwestie-Arib denk.quote:Op maandag 21 november 2022 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen is er een laterale rel in de wetenschap ontstaan:
• Marcel Levi, voorzitter van subsidieverdeler NWO, schrijft deze column: Veiligheid wordt zo een betekenisloos buzzword voor alle situaties waarin je niet helemaal je zin krijgt.
• Er volgt een stortvloed een verontwaardigde reacties, o.a. omdat een hoogleraar die in de adviesraad van NWO zat na decennia wangedrag ein-de-lijk is weggestuurd (Het einde van de machoprofessor: vrouwen in de sterrenkunde accepteren wangedrag niet langer).
• Na een verklaring waarin hij helemaal niet z'n spijt betuigt, heeft Levi dan ineens toch wel spijt (waar kennen we dat van?): NWO-baas Levi door het stof na het bespotten van ‘sociale veiligheid’.
[ twitter ]
Ik vond het een column vol stromannen waarin hij zich er ongevoelig voor toont dat het grootste probleem op dit moment is hoe moeilijk het is om wangedrag in de wetenschap aan de kaak te stellen. Er is geen sprake van dat een medewerker die een keer een probleem ergens mee heeft meteen de eigen zin krijgt. Kortom: het is goedpraterij van iemand die er belang bij heeft de status quo te verdedigen. Het is wel fijn dat hij er openlijk voor uitkomt; dan weet je ook weer dat je in geval van wantoestanden niet bij Levi hoeft aan te kloppen (waar hij zelf toe oproept).quote:Op maandag 21 november 2022 17:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Jammer dat Levi zijn keutel ingetrokken heeft, ik vond het wel een goede column. Het verwoordde in ieder geval precies hoe ik over de kwestie-Arib denk.
Ja, dat is je werk als leidinggevende.quote:Op maandag 21 november 2022 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
ja je moet zelfs onder dikke deadline stress poeslief doen tegen mensen die niet functioneren , zo is dat
De discussie wordt zo onzuiver als je steeds het standpunt van de ander vertekent. Niemand vindt dat een leidinggevende geen kritiek mag geven tijdens een functioneringsgesprek of dat het ongehoord is om 'een keertje harder te werken'. Zo is er ook niemand die stelt dat een leidinggevende altijd poeslief moet zijn. Wat denk je zelf dat er tussen tiranniek en poeslief in zit?quote:Op maandag 21 november 2022 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
ja je moet zelfs onder dikke deadline stress poeslief doen tegen mensen die niet functioneren , zo is dat
Levi snapt er duidelijk niets van maar zoals we al eerder hadden kunnen opmerken houdt dat hem niet tegen om zijn onwetendheid om te zetten in keiharde uitspraken die de plank misslaan. Dat iemand die denkt dat het verzinnen van situaties en voorbeelden een goede manier is om daadwerkelijke problemen te bagatelliseren aan het hoofd van de NWO terecht is gekomen, is illustratief voor het extreem dominante oldboys-netwerk dat in de Nederlandse wetenschap de lakens uitdeelt.quote:Op maandag 21 november 2022 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een column vol stromannen waarin hij zich er ongevoelig voor toont dat het grootste probleem op dit moment is hoe moeilijk het is om wangedrag in de wetenschap aan de kaak te stellen. Er is geen sprake van dat een medewerker die een keer een probleem ergens mee heeft meteen de eigen zin krijgt. Kortom: het is goedpraterij van iemand die er belang bij heeft de status quo te verdedigen. Het is wel fijn dat hij er openlijk voor uitkomt; dan weet je ook weer dat je in geval van wantoestanden niet bij Levi hoeft aan te kloppen (waar hij zelf toe oproept).
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 21 november 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Levi snapt er duidelijk niets van maar zoals we al eerder hadden kunnen opmerken houdt dat hem niet tegen om zijn onwetendheid om te zetten in keiharde uitspraken die de plank misslaan. Dat iemand die denkt dat het verzinnen van situaties en voorbeelden een goede manier is om daadwerkelijke problemen te bagatelliseren aan het hoofd van de NWO terecht is gekomen, is illustratief voor het extreem dominante oldboys-netwerk dat in de Nederlandse wetenschap de lakens uitdeelt.
De KNAW en de NWO zijn in dat opzicht twee handen op één buik, het geld en de projecten gaan naar degenen naar wie het geld al eerder ging (want teken van kwaliteit), de hoogleraren die alle projectaanvragen met succes kunnen afronden komen verder binnen de KNAW (nog een teken van kwaliteit), enzovoorts. Dat effect is natuurlijk extra sterk in de gebieden waar je met een heel lab aan een onderzoek werkt - heb je jezelf een beetje omhoog geslijmd, dan staat je naam opeens prominent bij alle publicaties en resultaten (gr gr, Ronald Plasterk).
Ik denk dat hij deze column eerder heeft geschreven op basis van zijn ervaring als ziekenhuisbestuurder, dan vanuit zijn nieuwe rol als boegbeeld van de Nederlandse wetenschap.quote:Op maandag 21 november 2022 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een column vol stromannen waarin hij zich er ongevoelig voor toont dat het grootste probleem op dit moment is hoe moeilijk het is om wangedrag in de wetenschap aan de kaak te stellen.
Dat weten we nu juist niet, of die mensen terecht of onterecht aangeven dat ze zich niet veilig voelen. Ook daarom kun je maar beter wegblijven van zulke ongrijpbare terminologie.quote:Er is geen sprake van dat een medewerker die een keer een probleem ergens mee heeft meteen de eigen zin krijgt.
Je zit op Fok! Dus antwoord: niks.quote:Op maandag 21 november 2022 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De discussie wordt zo onzuiver als je steeds het standpunt van de ander vertekent. Niemand vindt dat een leidinggevende geen kritiek mag geven tijdens een functioneringsgesprek of dat het ongehoord is om 'een keertje harder te werken'. Zo is er ook niemand die stelt dat een leidinggevende altijd poeslief moet zijn. Wat denk je zelf dat er tussen tiranniek en poeslief in zit?
Je denkt dat bij een klacht niet wordt onderzocht wat er feitelijk is gebeurd? Ik ken geen één geval van een leidinggevende aan een universiteit die is ontslagen na een enkele slecht onderbouwde klacht. Sterker nog, zelfs de hoogleraar sterrenkunde over wie ik het had, is niet ontslagen (Wanneer mag je een hoogleraar wél de laan uit sturen?). Het echte probleem is namelijk dat de zittende leidinggevenden er zijn gekomen door het gedrag te vertonen dat nu wordt gehekeld. Het is een illusie om te denken dat ze daar echt iets aan willen doen.quote:Op maandag 21 november 2022 17:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat hij deze column eerder heeft geschreven op basis van zijn ervaring als ziekenhuisbestuurder, dan vanuit zijn nieuwe rol als boegbeeld van de Nederlandse wetenschap.
[..]
Dat weten we nu juist niet, of die mensen terecht of onterecht aangeven dat ze zich niet veilig voelen. Ook daarom kun je maar beter wegblijven van zulke ongrijpbare terminologie.
Zeg gewoon wat er feitelijk gebeurd is, zoals de huid volgescholden zijn na een fout.
alsiemand tegen mij iets zegt dat me niet bevalt dan ga ik weg of ik ga met hem haar in gesprekquote:Op maandag 21 november 2022 17:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De discussie wordt zo onzuiver als je steeds het standpunt van de ander vertekent. Niemand vindt dat een leidinggevende geen kritiek mag geven tijdens een functioneringsgesprek of dat het ongehoord is om 'een keertje harder te werken'. Zo is er ook niemand die stelt dat een leidinggevende altijd poeslief moet zijn. Wat denk je zelf dat er tussen tiranniek en poeslief in zit?
ja dat gebeurt me nu ook wel es , dan scheldik terugquote:Op maandag 21 november 2022 17:44 schreef Viv het volgende:
Zeg gewoon wat er feitelijk gebeurd is, zoals de huid volgescholden zijn na een fout.
Niet iedereen is hetzelfde he. Een beetje assertiviteit mag je wel verwachten, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die dan in hun schulp kruipen, of denken dat het aan hun ligt.quote:Op maandag 21 november 2022 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alsiemand tegen mij iets zegt dat me niet bevalt dan ga ik weg of ik ga met hem haar in gesprek
men hoeft tegen mij niet poeslief te zijn , dat is vrij zinloos, schelden dat pik ik niet
dan ga ik in gesprek en als men mij niet blieft dan donder ik op,na me ziek gemeld te hebben
verder is de creatief directeur verantoordelijk en eist die het allesbeste , dat snap ik
Die kunne beter in de kinderopvang gaan werken dan , en niet met een deadline willen presterenquote:Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef Heph844 het volgende:
, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die dan in hun schulp kruipen, of denken dat het aan hun ligt.
quote:Op maandag 21 november 2022 17:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Niet iedereen is hetzelfde he. Een beetje assertiviteit mag je wel verwachten, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die dan in hun schulp kruipen, of denken dat het aan hun ligt.
Helemaal als je een cultuurtje hebt waarin iedereen om je heen dat normaliseert, want ‘zo gaat dat hier nu eenmaal’ en ‘we presteren hier op Champions League niveau’.
Mensen onderschatten denk ik ook het effect wat het op je kan hebben als je in zo'n situatie terecht komt.quote:Op maandag 21 november 2022 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alsiemand tegen mij iets zegt dat me niet bevalt dan ga ik weg of ik ga met hem haar in gesprek
men hoeft tegen mij niet poeslief te zijn , dat is vrij zinloos, schelden dat pik ik niet
dan ga ik in gesprek en als men mij niet blieft dan donder ik op,na me ziek gemeld te hebben
verder is de creatief directeur verantoordelijk en eist die het allesbeste , dat snap ik
https://www.ad.nl/show/me(...)s-vertrekt~a130bc1b/quote:Mediadirecteur BNNVara wil uitzondering op salarisregels: ‘Grote zorg dat Matthijs vertrekt’
quote:Op maandag 21 november 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan Matthijs eigenlijk opstappen/ontslag nemen bij de VARA als hij er niet voor werkt???
https://www.businessinsid(...)il-weer-opheldering/quote:Van Nieuwkerk wilde alleen presentator zijn als productiebedrijf MediaLane het programma mocht maken, het bedrijf dat is opgericht door voormalig DWDD-hoofdredacteur Dieuwke Wynia. MediaLane betaalt hem niet als presentator maar als formatontwikkelaar, waardoor hij meer kan verdienen dan een minister.
Zal vermoed ik iets van een opdrachtovereenkomst zijn die wordt opgezegd, dus geen loondienst maar wel een samenwerking die kan worden opgezegd. In principe zou BNNVARA daar een punt van kunnen maken maar het lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.quote:Op maandag 21 november 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan Matthijs eigenlijk opstappen/ontslag nemen bij de VARA als hij er niet voor werkt???
Ongelooflijkquote:Op maandag 21 november 2022 19:51 schreef Arcee het volgende:
Bij College Tour was een keer iemand die uitlegt hoe vervelend het is als iemand je vlak voor je neus gaat uit staan schelden.
Daar ga ik wel van uit. Mijn punt is meer: houd het bij die klachten dan ook bij de feiten. Wel zo overzichtelijk.quote:Op maandag 21 november 2022 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je denkt dat bij een klacht niet wordt onderzocht wat er feitelijk is gebeurd?
Ik lees in de column van Marcel Levi nergens dat hij zijn vrinden de hand boven het hoofd wil houden. Maar dat hij zich ergert aan de uitholling van het begrip onveiligheid.quote:Ik ken geen één geval van een leidinggevende aan een universiteit die is ontslagen na een enkele slecht onderbouwde klacht. Sterker nog, zelfs de hoogleraar sterrenkunde over wie ik het had, is niet ontslagen (Wanneer mag je een hoogleraar wél de laan uit sturen?). Het echte probleem is namelijk dat de zittende leidinggevenden er zijn gekomen door het gedrag te vertonen dat nu wordt gehekeld. Het is een illusie om te denken dat ze daar echt iets aan willen doen.
Ik heb het zelf ook meegemaakt: hoogleraren die weg moesten bij een universiteit na diverse klachten, onderzoek en slechte publiciteit. Die werden ondergebracht bij een andere universiteit (de mijne) door hun vrinden en konden gewoon verdergaan.
BOEWHAHAHAHAHA, ongelooflijk, jaquote:Op maandag 21 november 2022 19:51 schreef Arcee het volgende:
Bij College Tour was een keer iemand die uitlegt hoe vervelend het is als iemand je vlak voor je neus gaat uit staan schelden.
Hij moet inderdaad gewoon even een Linda de Molletje doenquote:Op maandag 21 november 2022 15:24 schreef rutger05 het volgende:
Een onderzoek lijkt me dan ook prima. Maar je kan niet een werknemer langs alle kanten de vrije hand geven om het eigen belang en dan je handen in onschuld wassen en de werknemer de maat nemen als er stront aan de knikker is. Dan kan ik me voorstellen dat die werknemer zich genaaid voelt, ondanks zijn hoofdrol in het geheelquote:Op maandag 21 november 2022 21:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind “Matthijs onder de bus gegooid” wel een beetje afdoen aan de werkelijkheid.
Dat hij op is gestapt is prima. Nu zien dat men met onderzoek uitpluist wat er allemaal zoal mis ging en aan de hand daarvan maatregelen nemen. Ook tegen andere medewerkers waar nodig.
Onderbouw dat eens danquote:Op maandag 21 november 2022 21:59 schreef NoCigar het volgende:
Ik las ergens dat MvdN eigelijk ook verantwoordelijk is voor de acht miljoen doe Sywert Nederland ontfutselde. Valt wel iets voor te zeggen.
Zeker. Maar ik heb wel moeite met hem in een slachtofferrol drukken. Was hij eindredacteur die niemand kent had niemand lopen bagatelliseren.quote:Op maandag 21 november 2022 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een onderzoek lijkt me dan ook prima. Maar je kan niet een werknemer langs alle kanten de vrije hand geven om het eigen belang en dan je handen in onschuld wassen en de werknemer de maat nemen als er stront aan de knikker is. Dan kan ik me voorstellen dat die werknemer zich genaaid voelt, ondanks zijn hoofdrol in het geheel
Da's niet hoe het zou moeten werken.
Een onderzoek is onnodig. Matthijs zal niet meewerken dus krijg je eenzijdige huilie huilie verhalen.....quote:Op maandag 21 november 2022 21:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een onderzoek lijkt me dan ook prima. Maar je kan niet een werknemer langs alle kanten de vrije hand geven om het eigen belang en dan je handen in onschuld wassen en de werknemer de maat nemen als er stront aan de knikker is. Dan kan ik me voorstellen dat die werknemer zich genaaid voelt, ondanks zijn hoofdrol in het geheel
Da's niet hoe het zou moeten werken.
Medialane is van de familie Van de Ende, dochter iris mag directeurtje spelen.quote:
Het was niet één keertje snauwen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 00:44 schreef Rnie het volgende:
Zijn er ook concrete voorbeelden te vinden wat Matthijs en consorten dan precies hebben gedaan? Volkskrant artikel staat achter een paywall namelijk. Hoorde wel iets over een cameraman die op zijn knieën moest, maar weet niet in hoeverre dat klopt.![]()
Terminologie als extreme woede-uitbarstingen en publieke vernederingen in zijn algemeenheid vind ik lastig. Dat je baas een keertje naar je snauwt op een algemene werkvloer, wordt tegenwoordig ook op publieke vernedering gegooid. Maar je hebt snauwen en snauwen natuurlijk.
Mwah, het is meer voorspelbaar het onvermijdelijke voor zijn en zelf het initiatief houden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:39 schreef ludovico het volgende:
Wel terecht dat Matthijs zegt: Dikke lul als je me niet gelooft in mijn oprechtheid dan niet.
Las gisteren op twitter een terechte opmerking: genoeg voorbeelden van 'topsport' tv maken waarbij blijkbaar wel op een normale manier met elkaar omgegaan werd (voorbeeld: Sonja Barend).quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:41 schreef V. het volgende:
Hoge druk, veel getier, abnormaal gedrag, allemaal onder de noemer van 'topsport'.
Ja men kiest sterk een kant. Ik vind het dan ook - en dat is al eerder gezegd door anderen die dichterbij het gebeuren stonden - veel interessanter wat er fout ging qua bestuur en hoe je dit voorkomt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:44 schreef V. het volgende:
[..]
Mwah, het is meer voorspelbaar het onvermijdelijke voor zijn en zelf het initiatief houden.
Let wel, het is onterecht dat het nu is 'alle ballen op Matthijs', maar hij was ZEKER medeverantwoordelijk (zelfs voor een groot deel) voor de onmogelijke sfeer daar. Maar het werd wel gefaciliteerd door de toenmalige (BNN-)VARA-directie, en in stand gehouden en gevoed door eindredactie daar.
Maar het blijft fascinerend om te zien hoe 'Nederland' meningen heeft en kampen kiest in zaken waar ze nul kennis over of ervaring mee hebben.
Nogmaals, dan weet je dus niets van wat er speelt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:48 schreef ludovico het volgende:
Maar BNN wilt het hem moeilijk maken, hij moet boete doen dit en dat, ach fuck off.
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:51 schreef V. het volgende:
[..]
Nogmaals, dan weet je dus niets van wat er speelt.
Het stuk gaat vooral over de angstcultuur, hoe die voor werknemers voelde, wat de gevolgen ervan waren, welke signalen er zijn geweest en hoe daarmee om is gegaan door diverse betrokkenen. Een paar incidenten worden beschreven. Dit is de cameramangeluidsmanpassage:quote:Op dinsdag 22 november 2022 00:44 schreef Rnie het volgende:
Zijn er ook concrete voorbeelden te vinden wat Matthijs en consorten dan precies hebben gedaan? Volkskrant artikel staat achter een paywall namelijk. Hoorde wel iets over een cameraman die op zijn knieën moest, maar weet niet in hoeverre dat klopt.![]()
Terminologie als extreme woede-uitbarstingen en publieke vernederingen in zijn algemeenheid vind ik lastig. Dat je baas een keertje naar je snauwt op een algemene werkvloer, wordt tegenwoordig ook op publieke vernedering gegooid. Maar je hebt snauwen en snauwen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere incidenten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze over de visagist vond ik zelf wel indrukwekkend:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 22-11-2022 11:56:18 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Tuurlijk kan dat! Ja, er wordt heel veel van mensen gevraagd. Ja, er is veel druk en het is heel hectisch allemaal. Minder rekening houden met gevoelens van iedereen en - in zekere mate - kortaf zijn, snauwen, vloeken etc.... dat hoort er wat mij betreft best allemaal bij. Maar ik vind - in deze mate - tieren, structureel extreme woedeaanvallen hebben, (publiek) vernederen en (overduidelijk) misbruik maken van je macht echt van een heel andere orde en een omgeving waar - uiteindelijk - een hele hoop mensen volledig op zijn/haar tenen lopen (of vertrekt of ziek thuis zit) en niemand nog zijn (eerlijke) mening durft te geven ook!quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Las gisteren op twitter een terechte opmerking: genoeg voorbeelden van 'topsport' tv maken waarbij blijkbaar wel op een normale manier met elkaar omgegaan werd (voorbeeld: Sonja Barend).Tails tell tales![]()
Hij heeft in zijn allereerste reactie (die herschreven is) ten aanzien van het hele gebeuren geen énkele spijt betuigd. Tuurlijk gelooft niemand hem.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.Tails tell tales![]()
Heb je wel meegekregen hoe die excuses tot stand zijn gekomen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Das prima, maar dan houdt het toch op dus heeft die toch gelijk dat die niet in gesprek meer gaat, je gelooft het of niet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hij heeft in zijn allereerste reactie (die herschreven is) ten aanzien van het hele gebeuren geen énkele spijt betuigd. Tuurlijk gelooft niemand hem."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik vind dat hij voor de "easy way out" kiest en uiteindelijk geen greintje verantwoordelijkheid neemt. Ongeacht of deze keuze 'logisch' is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das prima, maar dan houdt het toch op dus heeft die toch gelijk dat die niet in gesprek meer gaat, je gelooft het of niet.Tails tell tales![]()
Frits Barend zat gisteren in Op1. Wat een aangename man. Wat me bij is gebleven, is dat hij zei dat de dingen die fout gaan vaak juist spannende tv op kunnen leveren. Ze waren altijd uitstekend voorbereid en vonden het belangrijk om goede tv te maken, maar ze konden ook lachen om de dingen die fout gingen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Las gisteren op twitter een terechte opmerking: genoeg voorbeelden van 'topsport' tv maken waarbij blijkbaar wel op een normale manier met elkaar omgegaan werd (voorbeeld: Sonja Barend).I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Precies dat dus en nog een goed voorbeeld van topsport tv. Wat van MvN nu geschetst wordt is een man die het menselijke compleet uit het oog verloren is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Frits Barend zat gisteren in Op1. Wat een aangename man. Wat me bij is gebleven, is dat hij zei dat de dingen die fout gaan vaak juist spannende tv op kunnen leveren. Ze waren altijd uitstekend voorbereid en vonden het belangrijk om goede tv te maken, maar ze konden ook lachen om de dingen die fout gingen.
Ik heb in het verleden ook leidinggevenden gehad die zwaar autoritair waren (type alfaman) en van tijd tot tijd begonnen te tieren over de werkvloer, maar ik had daar altijd gewoon een 'grote bek' tegen als het nodig was. Als het mij/ons niet aanging keken we elkaar altijd met eenaan. Natuurlijk ligt dat aan je eigen karakter/persoonlijkheid hoe je daar mee om gaat, maar als voetveeg gebruikt worden door je meerdere moet je gewoon nooit accepteren, hoe geweldig je baan ook is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stuk gaat vooral over de angstcultuur, hoe die voor werknemers voelde, wat de gevolgen ervan waren, welke signalen er zijn geweest en hoe daarmee om is gegaan door diverse betrokkenen. Een paar incidenten worden beschreven. Dit is de cameramanpassage:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere incidenten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze over de visagist vond ik zelf wel indrukwekkend:En dan zijn er mensen die medelijden hebben met MvN. Dit soort anekdotes betekenen in mijn ogen gewoon dat je van nature al een onprettig persoon bent, en dat het dan wordt afgeschoven op werken op CL-niveau is puur om je eigen arrogante, narcistische karakter schoon te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?Tails tell tales![]()
Precies. Dit is een teken van labiliteit, van gestoordheid (die je helaas heel erg veel in de 'bovenste lagen' tegenkomt). Dit heeft helemaal niks meer met het beoefenen van 'topsport' te maken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die medelijden hebben met MvN. Dit soort anekdotes betekenen in mijn ogen gewoon dat je van nature al een onprettig persoon bent, en dat het dan wordt afgeschoven op werken op CL-niveau is puur om je eigen arrogante, narcistische karakter schoon te praten.Tails tell tales![]()
Tja, wat is heel hard aanpakken? Dat is nog niet zo eenvoudig denk ik. Ook zal er eerst wel weer in onafhankelijk onderzoek of iets ingesteld moeten worden waar weer maanden overheen gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:11 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?
Als je aanpakken in de media bedoelt dan denk ik wel dat dat de komende tijd blijft gebeuren. Zie bijv dit gisteren:![]()
Als jij naar jouw gevoel prima open geweest bent dan houdt het op. Mag jij je conclusies trekken maar waarom dan nog doorgaan met gesprekken?quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:04 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind dat hij voor de "easy way out" kiest en uiteindelijk geen greintje verantwoordelijkheid neemt. Ongeacht of deze keuze 'logisch' is.
Zijn wij het nou eens of niet?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nog even over die excuses:
- Voorafgaand aan de publicatie in de Volkskrant hebben gesprekken plaatsgevonden tussen BNNVara en Van Nieuwkerk. Van Nieuwkerk heeft toen een conceptverklaring aan de directie laten zien.
- Net voor de publicatie van het artikel, kreeg Van Nieuwkerk inzage erin en veranderde zijn verklaring radicaal. BNNVara was daarrdoor verrast en vroeg Van Nieuwkerk om in zijn verklaring te erkennen dat hij over grenzen heen was gegaan. Van Nieuwkerk hield in grote lijnen vast aan zijn verklaring en stuurde die enkele uren voor publicatie aan de Volkskrant.
- Van Nieuwkerk stuurde dezelfde verklaring aan BNNVara, ter informatie. BNNVara zei toen er publiekelijk afstand van te zullen nemen en zich gedwongen te voelen tot beraad over de toekomst. Vijf kwartier later kwam er een nieuwe verklaring van Van Nieuwkerk waarin hij meer berouw toonde.
BronI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De positieve noot is dat er beetje bij beetje nu meer een cultuur lijkt (?) te ontstaan waarbij men dit soort zaken - eindelijk - ook niet meer zo 'normaal' begint te vinden...Tails tell tales![]()
Wat ik ook wel persoonlijk heb meegemaakt is - en daarmee wil ik niets goed praten - dat mensen zich opwerken naar een dergelijke management rol binnen een organisatie en daar dan vervolgens helemaal niet mee om kunnen gaan. Die mensen veranderen vaak volledig van karakter en gaan met de spreekwoordelijke scepter lopen zwaaien en met het vingertje wijzen wanneer het fout gaat, maar nooit eens een positief woord zullen bezigen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Precies. Dit is een teken van labiliteit, van gestoordheid (die je helaas heel erg veel in de 'bovenste lagen' tegenkomt). Dit heeft helemaal niks meer met het beoefenen van 'topsport' te maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens, maar het blijft dus ijs. Als je inkomen er vanaf hangt blijft het altijd lastig om je tegen de VanNiewerks in deze samenleving uit te spreken, zeker als die dan wordt gedekt door een kliek die eromheen hangt. Maar we maken hopelijk stappen...quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:16 schreef Forbry het volgende:
De positieve noot is dat er beetje bij beetje nu meer een cultuur lijkt (?) te ontstaan waarbij men dit soort zaken - eindelijk - ook niet meer zo 'normaal' begint te vinden...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Bij Beau aan tafel werd gisteren even aangestipt dat de eerste eindredacteur van DWDD nu bij Jinek betrokken is. Er werd helaas niet heel doortastend op doorgevraagd, maar het was wel duidelijk dat Beau ongemak voelde en vond dat de kritiek op DWDD ook tot kritisch zelfonderzoek zou moeten manen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:11 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik snap dat MvN deze keuze heeft gemaakt. Ik weet ook niet of er nog wel een andere keuze mogelijk was. In zóverre zijn we het eens, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij naar jouw gevoel prima open geweest bent dan houdt het op. Mag jij je conclusies trekken maar waarom dan nog doorgaan met gesprekken?
Zijn wij het nou eens of niet?Tails tell tales![]()
Ik vond Janke Dekker heel sterk bij Beau ja. Al was ik het er niet helemaal mee eens dat zij MvN in zekere zin ook een slachtoffer noemde van de situatie nu omdat niemand bij BNN-VARA of andere binnen de kliek hem hebben aangesproken op zijn gedrag. Je kiest er immers zelf voor om een botte ongevoelige lul te zijn, en zijn reactie op dit alles doet me nu niet vermoeden dat hij over zeer veel zelfreflectie beschikt of er voor open staatquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Beau aan tafel werd gisteren even aangestipt dat de eerste eindredacteur van DWDD nu bij Jinek betrokken is. Er werd helaas niet heel doortastend op doorgevraagd, maar het was wel duidelijk dat Beau ongemak voelde en vond dat de kritiek op DWDD ook tot kritisch zelfonderzoek zou moeten manen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat gebeurt idd ook. Laten we zeggen dat er op zijn mínst sprake van is, dat iemand (de druk van) zijn functie (blijkbaar) niet aan kan en zodoende op díe grond al lang ontslagen had moeten worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik ook wel persoonlijk heb meegemaakt is - en daarmee wil ik niets goed praten - dat mensen zich opwerken naar een dergelijke management rol binnen een organisatie en daar dan vervolgens helemaal niet mee om kunnen gaan. Die mensen veranderen vaak volledig van karakter en gaan met de spreekwoordelijke scepter lopen zwaaien en met het vingertje wijzen wanneer het fout gaat, maar nooit eens een positief woord zullen bezigen.Tails tell tales![]()
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik snap dat MvN deze keuze heeft gemaakt. Ik weet ook niet of er nog wel een andere keuze mogelijk was. In zóverre zijn we het eens, denk ik."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
De eerste hoofdredacteur heeft eigenlijk de toon gezet.
Matthijs heeft het overgenomen. Voor het latten vallen van van de redacteuren door de hoofdredactie zorgt voor een onveilige omgeving. Je weet dan niet wat je aan elkaar hebt. Een schreeuwende beul en als groep 'troost' bijelkaar vinden werkt wat lekkerder de dan tussen 'mes in de rug stekers' te werken.![]()
Smekenquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.Nou ja, daarin verschillen we dan misschien van mening. Ik had het wel fijn gevonden hem zich even 'erg nederig' te zien opstellen.
Tails tell tales![]()
Zwaar door het stof. Vergiffenis vragen. Dat is eigenlijk wat het volk wil zien.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.![]()
Ja sommigen kicken daarop jaquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
SmekenNou ja, daarin verschillen we dan misschien van mening. Ik had het wel fijn gevonden hem zich even 'erg nederig' te zien opstellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: