Dat zijn moderne slaven, blanke dan hè.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:02 schreef Nober het volgende:
Ja hier meerdere, gaan dan 's morgenvroeg weg en komen rond 17:00 weer terug. Elke doordeweekse dag opnieuw.
Wat is er dan zo eng aan hem? Zijn blote voeten? Zijn huidskleur? Zijn lengte? Hij loopt rondjes door de wijk. Vind je dat eng? Eenlingen zijn niet eng. Ik vind groepjes jongeren enger. Vooral als ze drinken en rare dingen roepen naar voorbijgangers.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:49 schreef roos94 het volgende:
Hier woont een kerel, lange donkere man die de hele dag rondjes loopt door de wijk op blote voeten. Echt de hele dag. Maakt niet uit hoelaat je naar buiten gaat, je komt hem tegen. Hij is best eng. Hij is overigens niet dakloos.
Dit gaat te ver. De zwarte werkende mens doe je hiermee tekort. Ja, ze bestaan.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:45 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat zijn moderne slaven, blanke dan hè.
Zegt me niet echt iets zo gelijk.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:55 schreef Haags het volgende:
Ja, ik zie regelmatig een oude vent die volgens mij door heel Den Haag heen fietst, roeit en weet ik het wat allemaal en continue aan het fluiten is.
Geen idee wie die hele vent is. Misschien kennen @:sp3c en @:liesje1979 hem ook?
quote:Op donderdag 10 november 2022 21:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Zegt me niet echt iets zo gelijk.
Wel moet ik gelijk denken aan die man op rolschaatsen die altijd aan het dansen en zingen is.
quote:Op donderdag 10 november 2022 23:47 schreef einzeinz het volgende:
In mijn vrouw woont een straat die boodschappen op haar garagepoort schildert. Om de zoveel weken komt er een nieuwe boodschap op.
Je kan het terugvinden op Google Streetview maar ik zal dat niet delen.
Dan doen ze tenminste nog wat. Genoeg van die leeftijd die alleen maar zitten achter de geraniums.quote:Op vrijdag 11 november 2022 06:04 schreef Eightyone het volgende:
Mensen die je constant tegen komt, waar je ook heen gaat: sowieso vervelend. Daar zijn er in de buurt zelfs twee van; broers, geen tweeling maar alsnog zo goed als hetzelfde. Simpele wezens van in de tachtig die niks beters te doen hebben dan rondjes fietsen (niet persé geluidloos).
Al lijken ze nog net te normaal om ze 'dorpsgek' te noemen.
Lijkt mij een vrij normale gang van zaken in Amsterdam.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:23 schreef Karina het volgende:
Hier in de buurt loopt/fietst een man in babykleren. Hij heeft dan een babydoll aan en een babymutsje opSoms zie ik hem ook op het station hier in de buurt. Vind hij leuk denk ik
Volgens mij is dit hem.
Nou zelfs hier is dat niet normaal hoorquote:Op vrijdag 11 november 2022 11:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Lijkt mij een vrij normale gang van zaken in Amsterdam.
Wat een énorme vrouw moet jij hebben als daar een straat in woont.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:47 schreef einzeinz het volgende:
In mijn vrouw woont een straat die boodschappen op haar garagepoort schildert. Om de zoveel weken komt er een nieuwe boodschap op.
Je kan het terugvinden op Google Streetview maar ik zal dat niet delen.
Er heeft in de regio wel ooit een kopie van Ma Flodder gewoond, btw horend bij een man die vooral holbewonerstaal uit sloeg, maar beiden leven niet meer.quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:29 schreef Maharski het volgende:
Zijn ook altijd mannen hè, die dorpsgekken...
De zoon van Glennis Grace, maar die is gelukkig al opgepaktquote:Op vrijdag 11 november 2022 15:07 schreef pokkerdepok het volgende:
de meesten hier zijn best aardig. toevallig zie ik de laatste tijd hier een die ook wel eens bedeld bij de jumbo, waarvan ik al een paar keer heb gedacht, die kan zo in een psychopaat/moordenaar horror film, wow. wat een enge gast. dik vies, raar loopje, maar vooral die blik in zn ogen..
Ik bedelquote:Op vrijdag 11 november 2022 15:07 schreef pokkerdepok het volgende:
de meesten hier zijn best aardig. toevallig zie ik de laatste tijd hier een die ook wel eens bedeld bij de jumbo, waarvan ik al een paar keer heb gedacht, die kan zo in een psychopaat/moordenaar horror film, wow. wat een enge gast. dik vies, raar loopje, maar vooral die blik in zn ogen..
Gast, welke mod heeft dit aangepast? Ik heb dit echt zo niet getyptquote:Op vrijdag 11 november 2022 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat een énorme vrouw moet jij hebben als daar een straat in woont.
foutquote:Op vrijdag 11 november 2022 23:45 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ik bedel
Jij bedelt
bedel jij?
U bedelt
Hij/Zij/Het bedelt
quote:Op zaterdag 12 november 2022 00:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gast, welke mod heeft dit aangepast? Ik heb dit echt zo niet getypt
Die zit nou op een witte tuinstoel in de voortuinquote:Op zaterdag 12 november 2022 08:07 schreef Fer het volgende:
Vroeger zo’n kerel die iedere dag op zijn balkon stond, naar voorbijgaande mensen roepen. Maar het kapitalisme heeft zulke mensen weggepest uit Amsterdam.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:22 schreef Eightyone het volgende:
Ze prutsten in de badkuip aan hun motor, en meer van die gekkigheid.
Nee hoor, wij hebben ook vrouwelijke dorpsgekken. In principe is het allemaal, persoonlijkheidstoornissen en nog wat aandoeningen in 1 persoon.quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:29 schreef Maharski het volgende:
Zijn ook altijd mannen hè, die dorpsgekken...
Die was toch op weg voor een spoedopname ofzo?quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:38 schreef Näsenbar het volgende:
Hier hebben we zo'n gast die elke dag naar de Aldi gaat en dan alle Moreno koffie opkoopt ,naar de kassa loopt, elke keer begint te lachen als de caissière vraagt 'wil u een tas?' en daarna naar huis rent terwijl hij wartaal uitslaat.
Geen editgeschiedenis te zien, dus je lultquote:Op zaterdag 12 november 2022 00:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gast, welke mod heeft dit aangepast? Ik heb dit echt zo niet getypt
Hier 0ok weleens gezien.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:23 schreef Karina het volgende:
Hier in de buurt loopt/fietst een man in babykleren. Hij heeft dan een babydoll aan en een babymutsje opSoms zie ik hem ook op het station hier in de buurt. Vind hij leuk denk ik
Volgens mij is dit hem.
quote:Op donderdag 10 november 2022 20:53 schreef arvensis het volgende:
Hier fietst er altijd een rond. Is een kale man met fel blauwe ogen. Op het moment dat je oogcontact met hem maakt begint hij heel hard scheldend achter je aan te fietsen.
Was als kind altijd bang voor hem.
Aka Jezusgek.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:24 schreef Hexagon het volgende:
In Eindhoven hadden we Arnol Cox, maar helaas is die 2 jaar geleden gestorven.
Je omschrijft de gemiddelde FOK!'erquote:Op dinsdag 15 november 2022 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet bij mij thuis en ook niet per se een "gek" qua opvallend uiterlijk of gedragingen ofzo, maar vlakbij mijn werk zit wel zo iemand. Hij zit elke dag op hetzelfde bankje met een sixpack bier. Lijkt me geen zwerver, want hij is altijd keurig geschoren (niet keurig gekleed overigens). Ik werk op een business park (
) dus niet echt een inspirerende omgeving. Er zijn hier alleen heel veel kantoren en buiten lunchtijd wanneer alle loonslaven (waaronder ondergetekende) gaan wandelen gebeurt hier dus geen fuck op straat. Toch zit die man er elke dag met z'n sixpackje bier. Op dagen dat ik wel eens wat langer werkte zag ik ook dat hij om een uur of 6 's avonds vertrekt. Net alsof ie 's ochtends tegen z'n vrouw zegt dat ie naar z'n werk gaat terwijl ie in werkelijkheid helemaal geen werk heeft.
Werk nu al 4 jaar bij dit bedrijf en die man zie ik dus ook al 4 jaar lang elke dag op datzelfde bankje zitten en bier drinken.
Ooit al eens aangesproken? Gewoon goede dag zeggen en lekker weertje. Misschien hoor je dan iets.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet bij mij thuis en ook niet per se een "gek" qua opvallend uiterlijk of gedragingen ofzo, maar vlakbij mijn werk zit wel zo iemand. Hij zit elke dag op hetzelfde bankje met een sixpack bier. Lijkt me geen zwerver, want hij is altijd keurig geschoren (niet keurig gekleed overigens). Ik werk op een business park (
) dus niet echt een inspirerende omgeving. Er zijn hier alleen heel veel kantoren en buiten lunchtijd wanneer alle loonslaven (waaronder ondergetekende) gaan wandelen gebeurt hier dus geen fuck op straat. Toch zit die man er elke dag met z'n sixpackje bier. Op dagen dat ik wel eens wat langer werkte zag ik ook dat hij om een uur of 6 's avonds vertrekt. Net alsof ie 's ochtends tegen z'n vrouw zegt dat ie naar z'n werk gaat terwijl ie in werkelijkheid helemaal geen werk heeft.
Werk nu al 4 jaar bij dit bedrijf en die man zie ik dus ook al 4 jaar lang elke dag op datzelfde bankje zitten en bier drinken.
Die was tofquote:Op donderdag 10 november 2022 21:24 schreef Hexagon het volgende:
Bizar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar voor de winkeliers en horeca was hij geen aanwinst ivm aanhoudend geluidsoverlast.quote:Op donderdag 24 november 2022 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die was tofondanks zijn Jezusgebrabbel.
30+ jaar geleden althans. Goede herinneringen aan. En een markant mens.
Klopt. Het enige wat die hebben kunnen afdwingen, is dat hij regelmatig van standplaats moest wisselen. Gedeelde smart is halve smart.quote:Op donderdag 24 november 2022 07:56 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Maar voor de winkeliers en horeca was hij geen aanwinst ivm aanhoudend geluidsoverlast.
Hoe dan? Voor een vrijwillige behandeling moet je zelf een probleem ervaren. En voor een gedwongen behandeling moet er een gevaar zijn voor zichzelf of anderen. Dat was allebei niet van toepassing.quote:Ook nooit begrepen dat hij nooit is behandeld in de ggz
quote:Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Vond ik altijd enorm gezeur. Alsof iemand niet naar het centrum kwam vanwege Arnol. Die man hoorde er gewoon bij.quote:Op donderdag 24 november 2022 07:56 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Maar voor de winkeliers en horeca was hij geen aanwinst ivm aanhoudend geluidsoverlast.
Ook nooit begrepen dat hij nooit is behandeld in de ggz
In het stadje van de grootste kerstboom hadden wij ook zo'n toffe en altijd vriendelijke en vrolijke straatverkoper, ook met brommobiel in het water geeïndigd.quote:Op donderdag 24 november 2022 08:15 schreef DW457 het volgende:
Vroeger in een stadje had je een straatnieuwsverkoper. Altijd blij, altijd zingen, dansend, veel mensen vonden hem aardig. Dus mensen hadden geld ingezameld voor een brommer voor hem. Super leuk! Was hij intens blij mee, kreeg er vervolgens een ongeluk mee en verloor zijn onderbeen. Balen. Dus zat hij vervolgens op een stoel met een krukje en een half been, maar nog steeds blij en zingend (maar niet meer dansend, want ja...half been). Vervolgens is er opnieuw geld ingezameld voor een brommobiel voor hem. Hij opnieuw blij...maar reed ermee het water in...
Hij wordt nog altijd gemist.
Dat denk ik wel.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
In het stadje van de grootste kerstboom hadden wij ook zo'n toffe en altijd vriendelijke en vrolijke straatverkoper, ook met brommobiel in het water geeïndigd.
Dezelfde?
Ik heb eens stage gelopen in de binnenstad @Hexagonquote:Op donderdag 24 november 2022 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vond ik altijd enorm gezeur. Alsof iemand niet naar het centrum kwam vanwege Arnol. Die man hoorde er gewoon bij.
Hilversum, hij stond altijd bij het postkantoor toen je daar nog kon parkeren. Soms - in de winter - ging hij naar binnen om een tijdje op de radiator te gaan zitten om op te warmen. En dan deed hij ook zijn schoenen en sokken uit, niet te harden de stank. Dit deed hij overigens ook in de bibliotheek op de s Gravelandse weg.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:46 schreef herverwijderd het volgende:
Hier niet, maar waar ik vroeger als kind woonde wel. Het was een zwerver die Nardus heette. Hij hielp parkerende automobilisten door te roepen "KOM MAAR HOOR GAAR GOED ZO JA KOM MAAR KOM MAAR" en als hij mijn vader tegenkwam zei hij "Hallo Frans". Mijn vader heette Hans.
Ja! Wij woonden in het centrum, zeg maar achter waar toen de C en A zat, dus we zagen hem vaak.quote:Op maandag 19 december 2022 08:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hilversum, hij stond altijd bij het postkantoor toen je daar nog kon parkeren. Soms - in de winter - ging hij naar binnen om een tijdje op de radiator te gaan zitten om op te warmen. En dan deed hij ook zijn schoenen en sokken uit, niet te harden de stank. Dit deed hij overigens ook in de bibliotheek op de s Gravelandse weg.
Je had snackbar de Bontekoe op de Zeedijk (wat tegenwoordig de Febo is), en daar zat hij op zaterdag middag gezellig de vuilnisbakken leeg te eten. Was een beetje een vies gezicht, dus de eigenaar van de Bontekoe, bood hem altijd aan om wat voor hem te maken, maar dat wees hij altijd af.
Oh ja, die was ik al helemaal vergeten. Toen ik studeerde woonde ik in de binnenstad, af en toe kon het best irritant zijn als hij onder mijn raam geparkeerd stond met zijn scootmobiel.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:24 schreef Hexagon het volgende:
Je speelt met mijn privequote:Op dinsdag 15 november 2022 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Hij woonde in een schuurtje in een van de huizen op het minister park. Daar lieten ze nog wel eens kleding voor hem achter of wat eten, en dat nam hij dan wel aan.quote:Op maandag 19 december 2022 16:08 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ja! Wij woonden in het centrum, zeg maar achter waar toen de C en A zat, dus we zagen hem vaak.
Wat ik me ook nog herinner is dat hij geen eten of drinken wilde aannemen, en dat mensen dan iets te eten of drinken kochten en voorzichtig in een vuilnisbak zette waarvan je wist dat hij er langs zou komen. Dan nam hij het namelijk wel mee, want dan had hij het niet gekregen, maar gevonden.
Er is nu op de Groest, waar vroeger Het wapen van Hilversum zat, een nieuwe tent geopend die Nannes heet, vernoemd naar deze man. Ik kende hem alleen als Nardus, maar anderen kenden hem dus als Nannes.
Meestal kun je dit een willekeurige buurman vragen. Meestal is iedereen die er langer dan 1 maand woont, volledig op de hoogte.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:56 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet nog niet of dit een goedaardig gekkie is of dat ik moet uitkijken.
Er is nu een nieuwe.quote:Op donderdag 24 november 2022 07:56 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ook nooit begrepen dat hij nooit is behandeld in de ggz
Ik was als kind echt bang voor hem.quote:Op donderdag 24 november 2022 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vond ik altijd enorm gezeur. Alsof iemand niet naar het centrum kwam vanwege Arnol. Die man hoorde er gewoon bij.
Vroeger kwam ik altijd iemand tegen op straat die het uitschreeuwde van de zogenaamde pijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:56 schreef Hojdhopper het volgende:
In mijn vorige buurt niet. Twee weken geleden verhuisd en op de dag van verhuizing zie ik al een vrouw schreeuwens over straat lopen. Ze schreeuwt tegen "iemand" blijkbaar. Hele discussie.
Afgelopen week een tweede keer gezien, deze mevrouw. Wederom schreeuwend tegen "iemand".
Weet nog niet of dit een goedaardig gekkie is of dat ik moet uitkijken.
Hij is afgelopen vrijdag overledenquote:Op dinsdag 15 november 2022 15:23 schreef ReplaR het volgende:
Onze stadsgek is een aantal jaar geleden naar het derde dal universum vertrokken.
We hebben nu een andere die overal in de stad op zijn luchtgitaar loopt te spelen.
"Jezusgek" is natuurlijk wel een beetje beledigend. De meer voorkomende naam was "Schreeuw-Jezus". Arnol deed geen vlieg kwaad. Hoorde gewoon op de hoek van de V&D bij het meubiair.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Aka Jezusgek.![]()
Dreef winkeliers in de binnenstad tot waanzin door iedere dag luidkeels het woord van Jezus te verkondigen.
In mijn kringen stond hij bekend als "Jezusgek", dat kan ik niet met terugwerkende kracht veranderen in iets aardigs.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Jezusgek" is natuurlijk wel een beetje beledigend. De meer voorkomende naam was "Schreeuw-Jezus". Arnol deed geen vlieg kwaad. Hoorde gewoon op de hoek van de V&D bij het meubiair.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |