2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In dat geval 2,8 punten erbij vanavond. Nog steeds lekker
Ja ik zag m'n fout iddquote:Op donderdag 3 november 2022 23:16 schreef hole1988 het volgende:
[..]
2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.
Schotland is al hun teams al kwijtquote:Op donderdag 3 november 2022 23:18 schreef tjoptjop het volgende:
Even de laatste versie
[ afbeelding ]
Tientallen miljoenen of voor punten gaan zodat je die tientallen miljoenen uberhaupt kan pakken.... mooi prisoners dillemaquote:Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Schotland is al hun teams al kwijt
Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Schotland is al hun teams al kwijt
Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
Onjuist.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.
Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Wel voor het landencofficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcofficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voor de landenranking hebben ze beide 17 punten behaald.
Ja, er zit wel iets verschil in, maar de verschillen 38-34-30 als de te behalen punten mogen van mij wel groter.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.
Dat zou er wel voor zorgen dat de verhoudingen veel meer vast komen te liggen. Deze variatie is wel leuk en een goed tegenwicht tegen het extreme financile voordeel wat je uit die CL deelname haalt.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel voor het landencofficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcofficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.
Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
Dat niet, ranglijst bepaalt waar je mag spelen. De punten bepalen wel hoeveel en wat voor startbewijzen er voor het land zijn (en de seeding qua loten).quote:Op donderdag 3 november 2022 23:49 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.
Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.
Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
Portugal heeft gewoon de pech dat het niveau na de top 3 + Braga gewoon instort. Dan is het lastig als er 6 plekken te vergeven zijn. Gaat NL ook last van krijgen als we het vasthouden en ook 6 teams mogen afvaardigen.
Goed punt idd, als de competitie zo topzwaar is heb je idd ook niks te zoeken in de bovenste regionen. Als nummer 5 en 6 al niet eens kunnen kwalificeren voor de ecl...quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.
Mee eens, en wat die boze Portugeesjes vergeten is dat het een waarde is voor de gehele competitie, niet alleen voor de 2-3 topclubs. Dus als de nummer 5-6 falen moet je dat imho niet zomaar kunnen compenseren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.
Het enige vervelende is dat je in de vierde voorronde ECL wel vaak het risico loopt op een zeer lastige tegenstander, das de grootste valkuil nu eigenlijk.
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik.
Een Twente had het wel okay kunnen doen maar hun/andere nl teams probleem is dat ze rond de voorrondes er nog lang niet klaar voor zijn. Nu zouden ze het wel kunnen redden maar in juli staan die teamsquote:Op vrijdag 4 november 2022 00:19 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.
Nederland heeft, net als Portugal, vier teams die met regelmaat Europees kunnen overwinteren.
Vitesse nog vorig jaar L16 van de ECL (in een vrij sterke poule ook nog). Twente er dit jaar uit tegen Fiorentina kan ook gewoon gebeuren. In de EL hebben ze niks te zoeken natuurlijk maar in de ECL kunnen ze in de poule nog wel mee.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:19 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.
Nederland heeft, net als Portugal, vier teams die met regelmaat Europees kunnen overwinteren.
quote:Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat cofficinten-geneuzel van die cijfernerds is zo dodelijk vermoeiend he. Maak gewoon tegen einde seizoen lekker de balans een keer op. Net alsof het verder iemand boeit op zo'n Europese avond, je wilt toch in eerste instantie dat je club wint om een ronde verder te komen in het toernooi van dit jaar. Hoeveel Europese tickets Nederland in de toekomst heeft zien we dan wel weer.
Cijfernerds? dat heb je tegenwoordig allemaal nodig in de arbeidsmarkt. Jij komt de big 4 niet binnen.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat cofficinten-geneuzel van die cijfernerds is zo dodelijk vermoeiend he. Maak gewoon tegen einde seizoen lekker de balans een keer op. Net alsof het verder iemand boeit op zo'n Europese avond, je wilt toch in eerste instantie dat je club wint om een ronde verder te komen in het toernooi van dit jaar. Hoeveel Europese tickets Nederland in de toekomst heeft zien we dan wel weer.
Ik niet. Met die verdeling van jou zouden de kleinere competities nooit meer kunnen stijgen. En speel je voor spek & bonen mee.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Je speelt toch op je eigen niveau? Tussen AZ en FC Porto zit 200 miljoen euro verschil in waarde in de selecties. En een Ferencvaros houdt Monaco, Trabzon en Rode Ster achter zich. Is dat op hun niveau dan minder knap dan wat bv Porto doet? Voor de rest zijn er behalve Brugge geen verrassingen dit jaar in de CL.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
edit: spuit 11. Wel naar beneden scrollen voordat je iets typt Manny...quote:Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat was zeker knap van Vitesse, maar dit jaar doen ze niet eens mee en staan ze bijna onderaan in de eredivisie. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar over structureel kans op overwinteren, als ze berhaupt al meedoen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vitesse nog vorig jaar L16 van de ECL (in een vrij sterke poule ook nog). Twente er dit jaar uit tegen Fiorentina kan ook gewoon gebeuren. In de EL hebben ze niks te zoeken natuurlijk maar in de ECL kunnen ze in de poule nog wel mee.
Algehele niveau van het Nederlands voetbal is ook relatief wat gestegen tov andere landen. Terwijl in Portugal het niveau onder de top 4 cht laag is.
Napoli bovenaan is best wel een verrassing, zeker als de manier hoe ze Ajax en Liverpool hebben weggespeeld, met veel nieuwe spelers. Die staan in de serie A los van de concurrentie en hebben een geweldige eerste seizoenshelft.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Je speelt toch op je eigen niveau? Tussen AZ en FC Porto zit 200 miljoen euro verschil in waarde in de selecties. En een Ferencvaros houdt Monaco, Trabzon en Rode Ster achter zich. Is dat op hun niveau dan minder knap dan wat bv Porto doet? Voor de rest zijn er behalve Brugge geen verrassingen dit jaar in de CL.
Dit is volgens mij inderdaad belangrijk; structureel mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:47 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat was zeker knap van Vitesse, maar dit jaar doen ze niet eens mee en staan ze bijna onderaan in de eredivisie. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar over structureel kans op overwinteren, als ze berhaupt al meedoen.
Dat Atletico, Juve, Ajax en Rangers het zo slecht deden vond ik wel een verrassing.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Je speelt toch op je eigen niveau? Tussen AZ en FC Porto zit 200 miljoen euro verschil in waarde in de selecties. En een Ferencvaros houdt Monaco, Trabzon en Rode Ster achter zich. Is dat op hun niveau dan minder knap dan wat bv Porto doet? Voor de rest zijn er behalve Brugge geen verrassingen dit jaar in de CL.
Eindelijk nog een goed jaar. Voor de eerste keer ook 4 teams dat overwintert. (Al is dat nu wel makkelijker met die Cofnerence league)quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:45 schreef Faraday01 het volgende:
Sporza is ook in de ban van de Belgische versie van de coefficienten polonaise
Brugge is dus de verrassing in de poule van Atletico. Iedereen had natuurlijk Porto en Atletico verwacht. Juve doet al jaren een jasje uit. Niet dat ze pers minder zijn dan Benfica. Maar het is ook weer niet raar dat de Portugezen doorgaan tkv Juventus. Ajax en Rangers zijn natuurlijk niet beter dan Liverpool en Napoli.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:01 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dat Atletico, Juve, Ajax en Rangers het zo slecht deden vond ik wel een verrassing.
Ik denk dat het iets te vroeg is om dat al te concluderen. In de oude situatie met alleen de CL en EL heb je gelijk, EL was te hoog gegrepen voor die clubs. Maar nu met de ECL erbij...quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:47 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat was zeker knap van Vitesse, maar dit jaar doen ze niet eens mee en staan ze bijna onderaan in de eredivisie. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar over structureel kans op overwinteren, als ze berhaupt al meedoen.
Twente eruit tegen Fiorentina moet niet kunnen. Onze nummer vier tegen de Italiaanse nummer 13. Dat is precies mijn punt. Ajax Feyenoord, PSV en AZ hadden het tegen Fiorentina wel gewoon gered.
Precies, plus ik zou ook niet zo makkelijk stellen dat alle Nederlandse clubs van Fiorentina zouden winnen, zeker AZ niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets te vroeg is om dat al te concluderen. In de oude situatie met alleen de CL en EL heb je gelijk, EL was te hoog gegrepen voor die clubs. Maar nu met de ECL erbij...
We gaan het zien de komende jaren
quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:07 schreef onlogisch het volgende:
Feyenoord, Ajax, PSV en AZ zorgen met flinke lading punten voor cofficintenpolonaise
Stukje polonaise
@:Zipportal
Ik denk ook wel dat clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen prima wat te zoeken hebben in de ECL. Geef ze zelfs een behoorlijke kans om de groepsfase te overleven. Daarna wordt het wel snel pittiger en zie ik ze niet zo ver komen. Ben ook wel benieuwd hoe ver AZ dit jaar gaat komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets te vroeg is om dat al te concluderen. In de oude situatie met alleen de CL en EL heb je gelijk, EL was te hoog gegrepen voor die clubs. Maar nu met de ECL erbij...
We gaan het zien de komende jaren
Dat zal denk ik de doorslag geven in de strijd met Portugal. Welk land kan de 5e en 6e teams goed aan de praat krijgen. Vorig jaar gezien met Vitesse als 5e team dat het best goed kan gaan, Portugal faalt al 2 jaar op rij met de 2 laatste teams.quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen prima wat te zoeken hebben in de ECL. Geef ze zelfs een behoorlijke kans om de groepsfase te overleven. Daarna wordt het wel snel pittiger en zie ik ze niet zo ver komen. Ben ook wel benieuwd hoe ver AZ dit jaar gaat komen.
Nee joh, Utrecht, Twente en Heerenveen gaan nat tegen de Tromso's, FC Kosice's en St Gallens van deze wereld, de eredivisie blijft van een ultra-armetierig niveau.quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen prima wat te zoeken hebben in de ECL. Geef ze zelfs een behoorlijke kans om de groepsfase te overleven. Daarna wordt het wel snel pittiger en zie ik ze niet zo ver komen. Ben ook wel benieuwd hoe ver AZ dit jaar gaat komen.
Dat laatste kun je je wel afvragenquote:Op vrijdag 4 november 2022 08:47 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Twente eruit tegen Fiorentina moet niet kunnen. Onze nummer vier tegen de Italiaanse nummer 13. Dat is precies mijn punt. Ajax Feyenoord, PSV en AZ hadden het tegen Fiorentina wel gewoon gered.
Mensen die hardcore luisteren en er op "dansen" hebben stuk voor stuk een verstandelijke beperking.quote:
En drie maanden daarvoor Europa League-finalist.quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste kun je je wel afvragen
PSV gaat er ook gewoon af tegen de Rangers, de slechtste ploeg ooit in de CL.
Dat denk ik ook. Daarnaast is onze nummer vijf en zes elk jaar weer een ander team dat toevallig een leuk seizoen heeft gedraaid. Die zullen dus ook laag op de Europese ranking staan en in de voorronde vaak een te zware tegenstander treffen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee joh, Utrecht, Twente en Heerenveen gaan nat tegen de Tromso's, FC Kosice's en St Gallens van deze wereld, de eredivisie blijft van een ultra-armetierig niveau.
ik schat de Nederlandse subtop hoger in dan de Portugese.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zal denk ik de doorslag geven in de strijd met Portugal. Welk land kan de 5e en 6e teams goed aan de praat krijgen. Vorig jaar gezien met Vitesse als 5e team dat het best goed kan gaan, Portugal faalt al 2 jaar op rij met de 2 laatste teams.
Dus hups Twente, Utrecht, Vitesse en Heerenveen, even je shit weer op orde krijgen/houden
Brugge maakt zeker wel kans tegen Benfica. Enkel Benfica en Tottenham waren haalbare kaarten.quote:Op maandag 7 november 2022 12:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
Benfica zwijnt met Club Brugge. Dat is een dot puntne erbij
Met de manier waarop Benfica nu speelt wordt dat 4-0 en 0-3 voor Benfica. Brugge heeft boven zn stand geleefd, bleek de laatste 2 groepswedstrijden ook wel.quote:Op maandag 7 november 2022 12:17 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Brugge maakt zeker wel kans tegen Benfica. Enkel Benfica en Tottenham waren haalbare kaarten.
Portugal moet 18 punten halen om Nederland voorbij te gaan. Dat is vrij veel, helemaal met natuurlijk nog vier Nederlandse ploegen in actie.quote:Op maandag 7 november 2022 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel overwinningen mogen de Portugese ploegen meer halen dan de Nederlandse ploegen?
Hmm dat kan wel hard gaan dan. Ook weer typisch die mazzellotingen van die Portugese teams steedsquote:Op maandag 7 november 2022 13:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Portugal moet 18 punten halen om Nederland voorbij te gaan. Dat is vrij veel, helemaal met natuurlijk nog vier Nederlandse ploegen in actie.
Een overwinning is 2 punten (de volgende ronde 1 bonuspunt, in de ECL pas vanaf de halve finale).
Nederland houdt ook het voordeel dat er door 5 moet worden gedeeld en bij Portugal door 6, dus bij elke 5 punten die onze ploegen pakken, krijgen we er n bonuspunt bij tegenover Portugal. En als je kijkt wat er normaliter doorgaat in de Champions League, zou het uiterlijk in de volgende ronde ook wel klaar moeten zijn voor Porto en Benfica.quote:Op maandag 7 november 2022 13:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Portugal moet 18 punten halen om Nederland voorbij te gaan. Dat is vrij veel, helemaal met natuurlijk nog vier Nederlandse ploegen in actie.
Een overwinning is 2 punten (de volgende ronde 1 bonuspunt, in de ECL pas vanaf de halve finale).
Frankrijk heeft echt heel lastig gelootquote:Op maandag 7 november 2022 13:50 schreef Benny het volgende:
Relevante wedstrijden voor 'ons':
Tussenronde Champions League:
🇫🇷Paris Saint-Germain - Bayern Mnchen
Club Brugge - 🇵🇹SL Benfica
Internazionale - 🇵🇹FC Porto
Tussenronde Europa League:
🇳🇱AJAX - 1. Union Berlin
Sevilla - 🇳🇱PSV
Juventus - 🇫🇷FC Nantes
Shakhtar Donetsk - 🇫🇷Stade Rennais
Bayer Leverkusen - 🇫🇷AS Monaco
🇵🇹Sporting Portugal - FC Midtjylland
Tussenronde Conference League:
🇵🇹Sporting Braga - Fiorentina
Best wel triest eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2022 15:06 schreef Paganitzu het volgende:
Opzich ook gunstig dat Braga enorm lastig geloot heeft.
Kans dat Braga Conference League wint en voor puntenregen zorgt is groter dan Benfica en Porto. Je krijgt evenveel bonuspunten als PSV/Ajax doorgaan dan als Porto/Benfica doorgaan. En voor hun is het inderdaad volgende ronde dan wel gedaan waarschijnlijk.
Als Ajax en PSV doorgaan zie ik Portugal ons niet meer inhalen. Alle Franse teams kunnen er ook uitliggen.
Zeker waar, maar ja, als Nederlanders maar even in ons vuistje lachen om dit kromme systeem.quote:Op maandag 7 november 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Best wel triest eigenlijk.
Een ploeg die er met dikke nederlagen uitvliegt in de CL en een ploeg die eraf gaat tegen de slechtste ploeg ooit in de CL scoren straks meer punten dan twee Portugese ploegen die in de CL gewoon doorgaan.
Zo lang doorgaan in de CL veel meer geld oplevert zal dit systeem toch nooit misbruikt worden en zorgt het ervoor dat kleinere landen nog een beetje competitief blijven. Het is niet alsof de ranglijst nu niet klopt als je het afzet tegen welke landen de beste clubs hebben.quote:Op maandag 7 november 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een ploeg die er met dikke nederlagen uitvliegt in de CL en een ploeg die eraf gaat tegen de slechtste ploeg ooit in de CL scoren straks meer punten dan twee Portugese ploegen die in de CL gewoon doorgaan.
Dat is niet waar. Benfica heeft sowieso al teringveel punten voor het landcofficint gehaald, 23 maar liefst, meer dan Ajax en PSV samen (21). Tevens krijgen Ajax en PSV geen punten voor de tussenronde, dus pas als ze die doorstaan kunnen ze verder omhoog schieten. Tenzij Benfica en Porto (samen 40.0) er direct uitgaan met twee nederlagen en Ajax en PSV tot aan de halve finale alles winnen hebben die twee meer punten binnen gehaald.quote:Op maandag 7 november 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benfica heeft ook al de nodige kwalificatierondjes gespeeld. Ajax heeft vrij gunstig geloot. PSV gaat ook nog wel. Dus die kunnen best nog wel wat punten rapen.quote:Op maandag 7 november 2022 16:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Benfica heeft sowieso al teringveel punten voor het landcofficint gehaald, 23 maar liefst, meer dan Ajax en PSV samen (21). Tevens krijgen Ajax en PSV geen punten voor de tussenronde, dus pas als ze die doorstaan kunnen ze verder omhoog schieten. Tenzij Benfica en Porto (samen 40.0) er direct uitgaan met twee nederlagen en Ajax en PSV tot aan de halve finale alles winnen hebben die twee meer punten binnen gehaald.
Wat je zegt slaat echt nergens op.
Het is wel een beetje apart ja, maar het is vooral die deler van zes die ze nekt tov de vijf van ons (terwijl we allebei maar vier fatsoenlijke ploegen kunnen sturen). Maar goed dat probleem draait binnenkort weer om naar ons.quote:Op maandag 7 november 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benfica heeft ook al de nodige kwalificatierondjes gespeeld. Ajax heeft vrij gunstig geloot. PSV gaat ook nog wel. Dus die kunnen best nog wel wat punten rapen.
En dan had PSV dat vorig jaar nog kunnen doen in de ECL. Beginnen met de voorronde CL en dan eindigen met de ECL.
Op elke telling valt wat aan te merken natuurlijk, maar feit is wel dat Portugal twee ploegen heeft die wat in de CL te zoeken hebben en Nederland niet.
Maar Portugal heeft ook 2 ploegen die helemaal niks in Europa te zoeken hebben. Die kun je niet over het hoofd zien want het cofficint slaat op de gehele competitie, niet alleen om de topteams.quote:Op maandag 7 november 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Benfica heeft ook al de nodige kwalificatierondjes gespeeld. Ajax heeft vrij gunstig geloot. PSV gaat ook nog wel. Dus die kunnen best nog wel wat punten rapen.
En dan had PSV dat vorig jaar nog kunnen doen in de ECL. Beginnen met de voorronde CL en dan eindigen met de ECL.
Op elke telling valt wat aan te merken natuurlijk, maar feit is wel dat Portugal twee ploegen heeft die wat in de CL te zoeken hebben en Nederland niet.
Die ploegen zijn op zich wel ok qua niveau voor de ECL CL en EL hebben ze niks te zoeken. Wat de topteams presteren, heeft wel veel effect op de rest. In de zin van waar die ploegen aan mee mogen doen en instromen.quote:Op maandag 7 november 2022 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar Portugal heeft ook 2 ploegen die helemaal niks in Europa te zoeken hebben. Die kun je niet over het hoofd zien want het cofficint slaat op de gehele competitie, niet alleen om de topteams.
Ja, het systeem an sich zorgt wel voor golfbewegingen. Als het een tijdje slecht gaat, mogen er minder ploegen meedoen en je doet dan wat vaker mee een de zwakker bezette toernooien. Gevolg is dan dat er weer punten gescoord worden, je stijgt op de ranglijst en er weer meer ploegen mee mogen doen, die vaker mee mogen doen aan de sterker bezette toernooien en dan krijg je het probleem wat Portugal nu heeft ten opzichte van de concurrentie.quote:Op maandag 7 november 2022 22:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is wel een beetje apart ja, maar het is vooral die deler van zes die ze nekt tov de vijf van ons (terwijl we allebei maar vier fatsoenlijke ploegen kunnen sturen). Maar goed dat probleem draait binnenkort weer om naar ons.
Verder hebben we ook mazzel dat Feyenoord met 8 punten 1e wordt in de EL, terwijl Braga met 10 punten 3e wordt. Die bonuspunten tikken lekker aan. AZ die in de ECL een Portugese middenmoter wegblaast en vervolgens een lollerpoule krijgt helpt ook.
Uiteindelijk kan je het tegen elkaar opzetten op basis van vergeven tickets:
FC Porto presteert beter dan Ajax
Benfica presteert veel beter dan PSV
Feyenoord presteert ‘beter’ dan Braga
AZ presteert veel beter dan Gil Vicente
Twente presteert gelijk aan Vitoria Guimares
+Sporting presteert gemiddeld op het cofficint van Portugal
Eigenlijk klopt het perfect.
Vooralsnog zijn de Portugese 5 en 6 al 2 jaar op rij de voorronde van de ECL niet doorgekomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die ploegen zijn op zich wel ok qua niveau voor de ECL CL en EL hebben ze niks te zoeken. Wat de topteams presteren, heeft wel veel effect op de rest. In de zin van waar die ploegen aan mee mogen doen en instromen.
Dat wisselt ook weer per seizoen. Uiteindelijk zorgt het geld van de CL ook vooral dat je als ploeg weer CL-waardig kunt zijn. Het zou goed kunnen door onze positie dat Feyenoord nu drie jaar achter elkaar CL gaat spelen, als ze het geld uit die competitie goed investeren en spelers naar Feyenoord toe komen mdat ze CL spelen, dan wordt die selectie vanzelf ook van CL-niveau.quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:31 schreef Halcon het volgende:
Vind alleen Ajax CL-waardig. PSV niet. Feyenoord al helemaal niet.En over de rest hoeven we het al helemaal niet te hebben.
Die stellen ook niet zo heel veel voor.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn de Portugese 5 en 6 al 2 jaar op rij de voorronde van de ECL niet doorgekomen.
Die snap ik niet helemaal, want waar ze instromen is afhankelijk van de competitieranglijst, of bedoel je dat door de goede prestaties ook opeens nummer 6 Europees moet spelen maar dit niet aan kan? Ik ben het wel eens met dat systeem overigens, het cofficint slaat op de sterkte van het gehele land, dus als je subtop al niet mee kan op het laagste Europese niveau, wat zegt dat dan over de competitie?quote:Op woensdag 9 november 2022 07:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die stellen ook niet zo heel veel voor.
Nadeel van goede prestaties van Porto en Benfica is dat dat soort clubs boven hun niveau instromen en dus niks presteren. En nadeel van het gepruts van die clubs, is dat de CL-plek van Porto of Benfica op het spel komt te staan.
Portugal heeft een hele ongebalanceerde competitie, buiten de top 4 is het inderdaad heel matig. Nederland en Belgi hebben dat een stuk beter voor elkaar, waardoor er een stuk meer clubs in aanmerking komen voor degelijke prestaties in de Conference League. Wij profiteren dus enorm van dat nieuwe toernooi.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal, want waar ze instromen is afhankelijk van de competitieranglijst, of bedoel je dat door de goede prestaties ook opeens nummer 6 Europees moet spelen maar dit niet aan kan? Ik ben het wel eens met dat systeem overigens, het cofficint slaat op de sterkte van het gehele land, dus als je subtop al niet mee kan op het laagste Europese niveau, wat zegt dat dan over de competitie?
Perfect zal het nooit worden en eea kan wat bijgeschaafd worden maar in de basis vind ik het geen heel slecht systeem zoals het nu is.
Dat laatste zeker, en terecht ook imho. Gezien het gaat om de sterkte van de gehele competitie en niet alleen de 2 beste. Je kunt wat compenseren, maar lang niet alles.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Portugal heeft een hele ongebalanceerde competitie, buiten de top 4 is het inderdaad heel matig. Nederland en Belgi hebben dat een stuk beter voor elkaar, waardoor er een stuk meer clubs in aanmerking komen voor degelijke prestaties in de Conference League. Wij profiteren dus enorm van dat nieuwe toernooi.
Ik zie Braga niet winnen hoor!quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Vanaf vanavond gaat de coefficientenpolonaise bruut een halt toegeroepen worden.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Vanaf vanavond gaat de coefficientenpolonaise bruut een halt toegeroepen worden.
Die zijn wel klaarquote:Op donderdag 16 februari 2023 16:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik zie Braga niet winnen hoor!
Ik zeg het niet graag, maar Ajax moet wel echt door. Die kunnen ver komen in de ELquote:Op donderdag 16 februari 2023 23:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Braga had wel de potentie om heel veel punten te halen in de Conference League, wat dat betreft erg gunstig.
Ik denk dat dat tegenvalt. Gaat Ajax er niet deze ronde uit dan wel de volgende en dan zegt iedereen dat dat onnodig was maar vergeten we dat het eigenlijk vrijwel elk jaar zo gaat, ook in minder slechte tijden dan nu.quote:Op donderdag 16 februari 2023 23:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar Ajax moet wel echt door. Die kunnen ver komen in de EL
op basis van wat?quote:Op donderdag 16 februari 2023 23:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar Ajax moet wel echt door. Die kunnen ver komen in de EL
psv heeft gewonnen, maar is niet doorquote:
Ok, vooruit, 1x eenquote:Op donderdag 23 februari 2023 22:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
psv heeft gewonnen, maar is niet door
toch nog punten gehaald, derhalve onterechte post.
Volgende week jah?quote:Op donderdag 23 februari 2023 23:56 schreef tjoptjop het volgende:
En Rennes er ook uit, Frankrijk 3 clubs kwijt deze ronde. Alleen PSG en Nice nog.
Hup Bayern en Inter volgende week![]()
Noem eens seizoenen waar Feijenoord en niet Ajax beter presteerde.quote:
2021/2022quote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem eens seizoenen waar Feijenoord en niet Ajax beter presteerde.
Knap. En laten we stellen deze eeuw.quote:
Het zou sowieso al heel ingewikkeld worden voor Portugal. Maar dit helpt wel inderdaad.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:45 schreef Simmertje het volgende:
Sporting heeft Arsenal geloot, dat is wel vrij gunstig dus. Daarnaast denk ik Feyenoord de meest gunstige loting. Mocht Porto er over twee uitvliegen dan zie ik het wel goedkomen.
Niet voor de punten belangrijk, maar wel heel grappig.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:45 schreef Simmertje het volgende:
Sporting heeft Arsenal geloot, dat is wel vrij gunstig dus. Daarnaast denk ik Feyenoord de meest gunstige loting. Mocht Porto er over twee uitvliegen dan zie ik het wel goedkomen.
AZ - Lazio, niet gunstig dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het zou sowieso al heel ingewikkeld worden voor Portugal. Maar dit helpt wel inderdaad.
Zometeen AZ nog een gunstige loting hopelijk
Staan blijkbaar vlak bij elkaar in de ranking.quote:
Komende jaren absoluut geen bedreiging voor Nederland. Het wordt vooral stuivertje wisselen tussen Frankrijk, Portugal en Nederland.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:42 schreef tong80 het volgende:
Hoe hoog staan Belgi, Zwitserland, Oostenrijk, Polen en Hongarije? Hoe laag liever.
Ook niet ten opzichte van Portugal? Als we de 6e plek maar vasthoudenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:49 schreef RipCity het volgende:
Zodra nieuwe opzet CL begint gaan we zwaar punten verliezen. Daar is geen doorkomen/punten pakken meer aan.
Voor zover ik weet schuift de kampioen van land 12 (Oekraine) door naar de groepsfase als de winnaar van de Champions League zich rechtstreeks plaatst in eigen land.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:40 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben voor een vriend aan het kijken welke ronde de nummer 2 volgende jaargang moet spelen.
Op de site van Bert Kassies kom ik op dit:
league 22/34, next Mar 5, wiki, sw, uefa, abola)
(cup sf Apr 26/May 3, final Jun 4, wiki, sw, fpf)
7 Netherlands 49.300
----------------------------------------
CH= (CL-GS)
N2= (CL-Q3nc)
CW= (EL-PO
N3= (ECL-Q3)
N4= (ECL-Q2)
Is het niet als de nummer zoveel de CL wint schuift de nummer 2 een ronde door? Weet iemand hier de exacte regels van. Dan kan die vriend daar alvast rekening mee houden met vrije dagen. Dit gaat niet over mij natuurlijk want ik ga uit van een kampioenschap van Ajax.
Oh ja zie het nu ook op de site van Bert. Nouja dan maar even met de vrouw babbelen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voor zover ik weet schuift de kampioen van land 12 (Oekraine) door naar de groepsfase als de winnaar van de Champions League zich rechtstreeks plaatst in eigen land.
Als de winnaar van de Europa League zich rechtstreeks plaatst, schuift als het goed is de nummer drie van de land 5 (Frankrijk) door naar de groepsfase. Als gevolg daarvan hoeft de nummer drie van land 6 (Portugal) geen derde voorronde te spelen.
Oftewel, de Nederlandse nummer twee speelt dan sowieso de derde voorronde.
Hun politie staat al klaar met traangas.quote:Op donderdag 9 maart 2023 09:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
We gaan de Fransen AANVALLEN
Ja, Benfica kan nog max 13 punten halen als ze alle wedstrijden van de kw/hlf/finale winnen. Dus 13/6=2,1667 punten voor Portugal en verschil is nu iets van 2,3quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:03 schreef Tlaloc het volgende:
Ook als Feyenoord en AZ morgen kansloos verliezen en Benfica de CL wint?
Voor zolang het duurt, dat is wel het probleem, je begroting erop afstemmen is nog steeds riskant voor Feyenoord en PSV, bij die laatste hebben we kunnen zien hoe op CL gokken niet werkt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:36 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel een magisch moment hoor. Gaat ook wel een verschil maken qua beleving van de Eredivisie. Plek 1 is leuk voor het zilverwerk maar plek 2 heeft nu opeens ook extreem veel waarde, zo'n 40-45 miljoen.
Klopt, maar je kunt qua transfers wel wat meer risico nemen in de zomer wanneer je de garantie hebt dat er zoveel geld binnenstroomt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt, dat is wel het probleem, je begroting erop afstemmen is nog steeds riskant voor Feyenoord en PSV, bij die laatste hebben we kunnen zien hoe op CL gokken niet werkt.
Is wel spannend ja, maar ik denk dat Feyenoord het bij een kampioenschap dit seizoen wel zou kunnen, gezien er dan genvesteerd kan worden. Volgend seizoen is het verschil al vijf punten met Portugal en we hebben nog altijd een lagere deler, dus we kunnen verder uitlopen. Momenteel is de kans behoorlijk groot aan het worden dat zelfs de nr3 van de Eredivisie een direct ticket krijgt, en zelfs ls je derde wordt znder directe plek heb je een geplaatste status in de VCL waardoor je de sterkere Franse en Portugese clubs niet meer tegenkomt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt, dat is wel het probleem, je begroting erop afstemmen is nog steeds riskant voor Feyenoord en PSV, bij die laatste hebben we kunnen zien hoe op CL gokken niet werkt.
Dit wist ik niet maar op basis waarvan is dat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Momenteel is de kans behoorlijk groot aan het worden dat zelfs de nr3 van de Eredivisie een direct ticket krijgt
Dit is echt nog ver weg hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Momenteel is de kans behoorlijk groot aan het worden dat zelfs de nr3 van de Eredivisie een direct ticket krijgt
We hebben Frankrijk bijna ingehaald en bovendien, als de EL winnaar direct gekwalificeerd is voor de CL schuift dat ticket door naar de club in de VCL met het hoogste cofficint, alleen Porto en Benfica staan dan nog boven Feyenoord van clubs die daar in aanmerking voor komen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit wist ik niet maar op basis waarvan is dat?
De regels veranderen vanaf volgend seizoen, er komen vier extra CL tickets en n daarvan gaat naar de nr3 van land nr5.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef Xurk het volgende:
Dat is volgens mij ook gewoon niet waar, er is geen plek op de ranking die recht geeft op exact drie CL groepsfase tickets (tenzij het via een loophole is met dat een team die lager in de nationale competitie geindigd is, de EL wint bijv.).
https://en.wikipedia.org/(...)m_competition_quotas
[ afbeelding ]
afbeelding
Plek 6 geeft t.o.v. plek 7 recht op 2 CL groepsfase tickets (i.p.v. 1) en 1 EL groepsfase ticket (i.p.v. 0).
Ah, die wist ik nog niet! Bedanktquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De regels veranderen vanaf volgend seizoen, er komen vier extra CL tickets en n daarvan gaat naar de nr3 van land nr5.
Dat weet ik niet zo, het voordeel is dat clubs als Twente en FC Utrecht dan ook vast beleid kunnen voeren op basis van die ECL plekken. Gezien het lage niveau in die competities kunnen zij daar ook wel leuk meedoen en de nodige puntjes pakken, ze zullen daar geen slachtvoer zijn zoals zij (en Vitesse, Heerenveen etc) dat vroeger wel waren in de Europa League. De Portugese clubs vanaf plek 5 zijn slechter dan de Nederlandse subtop/middenmoot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef Boezeidekoe het volgende:
Maar de vraag is: Wil je wel meer clubs in Europa? Want dan krijg je een grotere deler en zodra het dan ff tegenzit(en dat gaat gebeuren) zak je weer als een baksteen en kun je helemaal opnieuw gaan beginnen met het verzamelen van puntjes in voorrondes.
wat is dit voor een rare stelling?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef Boezeidekoe het volgende:
Maar de vraag is: Wil je wel meer clubs in Europa? Want dan krijg je een grotere deler en zodra het dan ff tegenzit(en dat gaat gebeuren) zak je weer als een baksteen en kun je helemaal opnieuw gaan beginnen met het verzamelen van puntjes in voorrondes.
Daar heeft hij het juist over. Die andere verdeling valt samen met de nieuwe opzetquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:18 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ah, die wist ik nog niet! BedanktOm de #5 (Frankrijk) te achterhalen is een prima begin gemaakt maar er moet dan wel de komende twee seizoenen wederom minstens gelijkwaardig aan hen gepresteerd worden en dan zou Nederland in het seizoen drna mogelijk een derde ploeg kunnen afleveren inderdaad.
[edit] Ik vraag me eigenlijk wel af hoe relevant het is om zo ver vooruit te kijken aangezien de CL helemaal op de schop gaat over een paar jaar. Ik weet niet welke consequenties dat zal gaan hebben voor de ticekts verdeling zoals we er nu over spreken?
Komende jaren zal het wel stuivertje wisselen worden met Portugal aangezien die hetzelfde probleem hebben, maar 4 clubs die wat kunnen. Vorig seizoen hadden we echt een mazzeltje met Vitesse terwijl de Portugese 5-6 al 2 jaar op rij niet eens kwalificeren voor ucl. Maar dit jaar heeft Twente het ook al niet gered als 5e. Dus zodra wij dat 6e team krijgen zitten we vrees ik in een vergelijkbare situatie als Portugal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat is dit voor een rare stelling?
natuurlijk wil je zoveel mogelijk clubs in Europa zo hoog mogelijk. Daar doe je het voor.
Natuurlijk is de kans dat je dan weer zakt, maar dat is inherent aan het systeem.
Om nu te zeggen "laten we maar niet zo hoog komen, want dan kunnen we weer zakken" is natuurlijk een vreemde insteek.
Zou wel genot zijn om die plek nt als die regel ingaat van de Fransjes af te pakkenquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De regels veranderen vanaf volgend seizoen, er komen vier extra CL tickets en n daarvan gaat naar de nr3 van land nr5.
Dat geldt volgend seizoen al, en dat gaan we nog niet redden. Het verschil is zeven winstpartijen, Frankrijk heeft nog Nice in de race en wij Feyenoord en AZ.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:45 schreef tjoptjop het volgende:
Zou wel genot zijn om die plek nt als die regel ingaat van de Fransjes af te pakken![]()
Als toevoeging hieraan: de nr4 van Frankrijk komt wl in de vCL, de nr 5 en 6 in de EL en de nr7 in de vECL. Dat we volgend seizoen deze plekken al krijgen is onrealistisch, maar door de deler en doordat Feyenoord en AZ allebei met een gunstige uitgangspositie vanavond beginnen zou het verschil op de ranglijst naar nul gebracht kunnen worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat geldt volgend seizoen al, en dat gaan we nog niet redden. Het verschil is zeven winstpartijen, Frankrijk heeft nog Nice in de race en wij Feyenoord en AZ.
Volgend seizoen is het verschil nog maar twee winstpartijen, waarbij Frankrijk een club meer stuurt maar wij een gunstigere deler hebben.
Daarmee wil ik aangeven dat als je veel clubs afvaardigt, deze ook moeten presteren om je positie te behouden. Want zodra de prestaties tegenvallen krijg je weer minder clubs en die zullen meer moeite hebben om punten te halen, omdat ze meer voorrondes als ongeplaatste club moete gaan spelen. Het kan echt jaren duren voordat je dan weer uit die kelder bent. En het is al eens eerder gebeurd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat is dit voor een rare stelling?
natuurlijk wil je zoveel mogelijk clubs in Europa zo hoog mogelijk. Daar doe je het voor.
Natuurlijk is de kans dat je dan weer zakt, maar dat is inherent aan het systeem.
Om nu te zeggen "laten we maar niet zo hoog komen, want dan kunnen we weer zakken" is natuurlijk een vreemde insteek.
Mee eens. Vanaf een bepaald punt wordt het ongunstig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Daarmee wil ik aangeven dat als je veel clubs afvaardigt, deze ook moeten presteren om je positie te behouden. Want zodra de prestaties tegenvallen krijg je weer minder clubs en die zullen meer moeite hebben om punten te halen, omdat ze meer voorrondes als ongeplaatste club moete gaan spelen. Het kan echt jaren duren voordat je dan weer uit die kelder bent. En het is al eens eerder gebeurd.
Het ging inderdaad begin jaren 00 mis omdat een Heerenveen en Willem II opeens tweede werden in de competitie. Afgelopen jaren is de top 3/4 te sterk, ik zie niet heel snel zo'n stunt gebeuren de komende seizoenen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mee eens. Vanaf een bepaald punt wordt het ongunstig.
Feyenoord, Ajax en PSV zouden qua grootte nog wel ieder jaar CL kunnen spelen. AZ wel in de EL. Twente en Utrecht nog wel ECL, misschien Heerenveen, Groningen of Vitesse als ze het daar op de rit hebben. De rest heeft geen potentie tot meer vrees ik. Vallen de tickets een keer ongunstig uit, dan heeft het direct dusdanige consequenties dat je helemaal wegzakt. Dan moet je gaan hopen dat je altijd dezelfde top drie/vier hebt, en dat is ook niet leuk.
Haalt zo’n Sparta dan een keer CL, allemaal lachen, maar die financile bonus die het oplevert gaat ze niet op de lange termijn helpen om de aansluiting te vinden met de Europese subtop ofzo. En in de tussentijd gaat je cofficint eraan.
Die zesde plek is eigenlijk ideaal. Zelfs weer zevende worden zou ik niet erg vinden. Ook omdat uitstroom van de CL naar de EL is in de nieuwe opzet ook onmogelijk is, en door de constante financile bonus die de CL dan oplevert is er een goede kans dat de traditionele top 3 qua middelen (nog) verder uitloopt op de rest van het land. Das ook niet prettig.
Dat kan echt hele vreemde situaties opleveren. Wil een club als Feyenoord dan daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de CL los van een incidentele uitschieter, dan moeten ze gaan begroten op vaste deelname. Maar die vaste deelname is afhankelijk van de Sparta’s en Utrechtjes van de wereld en hoe die Europees presteren. Echter, ze mogen dan ook weer nooit Feyenoord inhalen in de competitie, want dan verlies je alsnog die stabiele CL plek. Het is nooit helemaal goed.
TLDR: Iets met een servet en een tafellaken
Hoezoquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:35 schreef _UserName_ het volgende:
Sporting achter, goed nieuws dus met AZ voor.
Als Sporting eruit ligt gaat Nederland Portugal voorbij OP ALLE FRONTEN.quote:
Nu hebben we virtueel extra CL plek van wat ik begreep.quote:
Sporting gaat er toch wel uit. Dus ook zonder AZ gaat Nederland Portugal voorbij op alle frontenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:52 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Als Sporting eruit ligt gaat Nederland Portugal voorbij OP ALLE FRONTEN.
[ twitter ]
Dat is zo, maar met winst van Feyenoord en AZ voelt het net ff lekkerderquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Sporting gaat er toch wel uit. Dus ook zonder AZ gaat Nederland Portugal voorbij op alle fronten
Jammer dat Nice het ook wel gaat reddenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Sporting gaat er toch wel uit. Dus ook zonder AZ gaat Nederland Portugal voorbij op alle fronten
Dat is inderdaad minder nice.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Jammer dat Nice het ook wel gaat redden![]()
Die lopen de coefficienten polonaisequote:Op donderdag 16 maart 2023 22:48 schreef Slobeend het volgende:
De Belgische clubs gaan ook wel lekker.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In de conference League zit dit jaar echt niet veel spannends, AZ kan wel eens gaan verrassen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het verschil is (als alles blijft zoals het staat) nu vijf wedstrijden met Frankrijk. Feyenoord krijgt als ik het goed heb bonuspunten.
Dat zou overigens nog steeds kunnen. Als Nice de kwartfinale wordt uitgeschakeld, en Feyenoord of AZ wint haar respectievelijke cup, dan is dat waarschijnlijk genoeg.
[..]
[..]
Voorspellen is achteraf vaak een stuk makkelijker.quote:
Ligt aan de loting toch? En stel dat ze beide uitgeschakeld worden, dan is het nog steeds prima lijkt me?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
mwa denk dat sporting en feyenoord er de volgende ronde wel uit zijn
Portugezen zijn gezien, komende jaren vallen hoge scores bij hun weg. Nederland moet toch wel 3 jaar op plek 6 kunnen blijven mits teams het niet compleet laten afweten in hun Europese campagnes.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is nou het verhaal? Hoeveel lopen de Portugezen achter op ons? Moeten ze dan (in de grootste rampscenario's) 6 wedstrijden winnen en beiden nog 2 rondes overleven als wij er meteen uitvliegen? Of ligt het dichter bij elkaar?
En de enige uitschakeling komt door AZ of all placesquote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Itali nog even actief met 6 van de 7 teams in Europa
En Ajaxquote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:26 schreef Simmertje het volgende:
Wel fijn dat we de iig als Nederland al zo'n 5-6 jaar weer structureel kwart, halve en finales halen. Waren tijden dat we moesten hopen op berhaupt 1 ploeg die actief zou zijn na de winter.
Alleen PSV verzaakt
Dit seizoen viel dat flink tegen inderdaad, al helemaal afgezet tegen hun prestaties in recente seizoenen. Als we eerlijk zijn presteert Ajax natuurlijk de afgelopen jaren gewoon hartstikke prima en hebben ze veel betekend voor de huidige plek op de cofficienten ranglijst.quote:
PSV heeft dus het beste gepresteerd sinds 2000.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:59 schreef Xurk het volgende:
[..]
Dit seizoen viel dat flink tegen inderdaad, al helemaal afgezet tegen hun prestaties in recente seizoenen. Als we eerlijk zijn presteert Ajax natuurlijk de afgelopen jaren gewoon hartstikke prima en hebben ze veel betekend voor de huidige plek op de cofficienten ranglijst.
Feit is dat er lange tijd bedroevend weinig noemenswaardige prestaties zijn geweest in de knock-out fases van de Europese toernooien door Nederlandse clubs. Ajax was de eerste die dit wl weer bewerkstelligde met de EL finale in 2017. Dat heeft het 'tijdperk' ingeluid waar Simmertje vermoedelijk op doelt.
Noemenswaardige prestaties van de hele eeuw in Europa, voor CL alle knock-out rondes en overige competities vanaf kwartfinale:
- 99/00: --
- 00/01: PSV kwartfinale UEFA Cup
- 01/02: Feyenoord winnaar UEFA Cup
- 02/03: Ajax kwartfinale CL
- 03/04: PSV kwartfinale UEFA Cup
- 04/05: PSV halve finale CL (uitgeschakeld op uitdoelpunten), AZ halve finale UEFA Cup (uitgeschakeld op uitdoelpunten na verlenging)
- 05/06: Ajax en PSV achtste finale CL
- 06/07: PSV kwartfinale CL, AZ kwartfinale UEFA Cup
- 07/08: PSV kwartfinale UEFA Cup
- 08/09: --
- 09/10: --
- 10/11: PSV en Twente kwartfinale EL
- 11/12: AZ kwartfinale EL
- 12/13: --
- 13/14: AZ kwartfinale EL
- 14/15: --
- 15/16: PSV achtste finale CL
- 16/17: Ajax finale EL
- 18/19: Ajax halve finale CL (uitgeschakeld op uitdoelpunten)
- 19/20: --
- 20/21: Ajax kwartfinale EL
- 21/22: Ajax achtste finale CL, Feyenoord finale ConfL
- 22/23: Feyenoord minstens kwartfinale EL, AZ minstens kwartfinale ConfL
Als je dan een schifting maakt om enkel prestaties tot minstens kwartfinale CL en minstens de halve finale in de lagere Europese competities mee te nemen (want dan wordt het pas interessant -- subjectief uiteraard), houd je over:
- 01/02: Feyenoord winnaar UEFA Cup
- 02/03: Ajax kwartfinale CL
- 04/05: PSV halve finale CL (uitgeschakeld op uitdoelpunten), AZ halve finale UEFA Cup (uitgeschakeld op uitdoelpunten na verlenging)
- 06/07: PSV kwartfinale CL
- 16/17: Ajax finale EL
- 18/19: Ajax halve finale CL (uitgeschakeld op uitdoelpunten)
- 21/22: Feyenoord finale ConfL
- 22/23: ...
En dan valt het inderdaad wel op dat Nederland de laatste jaren tegen het 'structureel' meedoen aanhikt vergeleken met de enorme leegte daarvoor die tien jaar duurde. PSV is dan wel weer inderdaad de enige van de "Top 4" die ontbreekt in de noemenswaardige prestaties van de afgelopen jaren (er vanuit gaande dat AZ nog een ronde verder weet te komen in de ConfL).
En toch zou ik wel blij zijn met een Benfica - Napoli finale, weer eens wat anders. Napoli de winst uiteraardquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:53 schreef Tjacka het volgende:
Benfica - Internazionale
Benfica is erg sterk dit jaar
Dat kan nietquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En toch zou ik wel blij zijn met een Benfica - Napoli finale, weer eens wat anders. Napoli de winst uiteraard
Na volgend seizoenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Krijgt Nederland nu 2 CL tickets dit seizoen?
Seizoen 2024/2025quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Krijgt Nederland nu 2 CL tickets dit seizoen?
Drie legendarische ex-EC 1 winnaars en een omhooggevallen kutclub.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:04 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
We krijgen dus sowieso een finalist uit het rijtje Napoli/Milan/Benfica/Inter
Leuke loting.quote:
Zo loodsen Feyenoord en AZ Nederland vanavond naar twee Champions League-tickets in 2024quote:Op donderdag 13 april 2023 13:06 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zit het nu precies vanavond?
Kunnen we vanaf vanavond zeker zijn van het achter ons laten van Portugal?
Als Nice nu geen enkel punt meer haalt en Feyenoord & AZ samen nog 5x winnen en allebei de halve finale halen kunnen we nog naar plek 5quote:Op donderdag 13 april 2023 15:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zo loodsen Feyenoord en AZ Nederland vanavond naar twee Champions League-tickets in 2024
https://www.ad.nl/nederla(...)ts-in-2024~a69ad961/
Super!quote:Op donderdag 13 april 2023 15:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zo loodsen Feyenoord en AZ Nederland vanavond naar twee Champions League-tickets in 2024
https://www.ad.nl/nederla(...)ts-in-2024~a69ad961/
quote:Op donderdag 13 april 2023 15:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als Nice nu geen enkel punt meer haalt en Feyenoord & AZ samen nog 5x winnen en allebei de halve finale halen kunnen we nog naar plek 5
Ik zit hier verkeerd.quote:Op donderdag 13 april 2023 20:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hallo @:Coco en andere vrienden.
Ik ben er ook
Over Nice gesproken.quote:Op donderdag 13 april 2023 20:53 schreef Red_85 het volgende:
Nice!
Sporting moet dus een resultaat halen nu. Anders is het vandaag beslecht.
Nu niet meer.quote:Op donderdag 13 april 2023 21:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over Nice gesproken.
Achter bij Basel. Plekje 5 in het vizier.
We danken Arne.quote:Op donderdag 13 april 2023 23:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
@:coco PSV op de bagagedrager.
Toetertjesquote:Op donderdag 13 april 2023 23:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
@:coco PSV op de bagagedrager.
quote:Op donderdag 13 april 2023 23:57 schreef stokj het volgende:
[..]
Goeie ontwikkeling dit. Met dank aan Arne o.a.
Je schrijft Erik verkeerd, geloof ik.quote:Op donderdag 13 april 2023 23:57 schreef stokj het volgende:
[..]
Goeie ontwikkeling dit. Met dank aan Arne o.a.
En dan ook nog eens met een oud en onjuist lijstje aankomenquote:
Vreemde lijst. Op de site van de UEFA staat wat anders. Maar jouw zelf in elkaar geflanst lijstje is vast betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:02 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Arne en de rest van NL PSV mag bedanken...
[ afbeelding ]
Jezelf niet klein maken. Wij zijn PSV
Het komt wel net op een moment dat de CL premies giga omhoog gaan al geldt dat uiteraard voor alle deelnemers.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:25 schreef Montagui het volgende:
Zorg tegen die tijd dan maar dat je ook representatieve teams op de been hebt om in ieder geval wat punten te sprokkelen in de CL, en zeker niet 4e in de poule te worden, want dan gaat je cofficint weer hard naar beneden.
Even een stukje relativering naast de euforie.
De bijdrage aan de landencoefficient is wel wat anders dan de clubcoefficientquote:Op vrijdag 14 april 2023 06:50 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vreemde lijst. Op de site van de UEFA staat wat anders. Maar jouw zelf in elkaar geflanst lijstje is vast betrouwbaarder.
https://www.uefa.com/nati(...)kings/club/#/yr/2023
Ja, laten we jouw wappie-lijstje maar geloven ipv data van de UEFA zelf.quote:Op vrijdag 14 april 2023 01:02 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Arne en de rest van NL PSV mag bedanken...
[ afbeelding ]
Jezelf niet klein maken. Wij zijn PSV
Daarnaast geloof ik dat onze subtop sowieso sterker is dan Guimares, Boa Vista, Rio Ave etc.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het komt wel net op een moment dat de CL premies giga omhoog gaan al geldt dat uiteraard voor alle deelnemers.
Dit is in het verleden vaak voorgekomen ja.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:25 schreef Montagui het volgende:
Zorg tegen die tijd dan maar dat je ook representatieve teams op de been hebt om in ieder geval wat punten te sprokkelen in de CL, en zeker niet 4e in de poule te worden, want dan gaat je cofficint weer hard naar beneden.
Even een stukje relativering naast de euforie.
De laatste keer dat we 3 CL plekken (2 directe) hadden was aan het begin van het millennium. Hoe bedoel je vaak voorgekomen?quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Dit is in het verleden vaak voorgekomen ja.
Dat we die plekken verloren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:29 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De laatste keer dat we 3 CL plekken (2 directe) hadden was aan het begin van het millennium. Hoe bedoel je vaak voorgekomen?
Ook dat was aan het begin van het millennium. Nogmaals, wat bedoel je met "vaak voorgekomen"?quote:
Heb je een hersenbloeding gehad ofzo? Er was zelfs een tijd dat we de enige directe CL plek bijna zouden verliezen. Doe gewoon blij. Het is een fantastische prestatie.quote:
Inderdaad, en het is wel relevant om aan te stippen dat PSV maar liefst 12 meer voorronde-wedstrijden heeft gespeeld die niet meetellen voor het clubcofficient maar wel voor het landcofficientquote:Op vrijdag 14 april 2023 09:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De bijdrage aan de landencoefficient is wel wat anders dan de clubcoefficient
Sterker nog, die waren we een paar seizoenen ook kwijt. In Europa waren er bijv. in seizoen 19/20 verbaasde reacties dat Ajax het bijna tot de finale had gered in het seizoen ervoor en kampioen waren geworden, maar tch kwalificatie voorrondes moesten spelen in dat seizoen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een hersenbloeding gehad ofzo? Er was zelfs een tijd dat we de enige directe CL plek bijna zouden verliezen. Doe gewoon blij. Het is een fantastische prestatie.
Mag de pret niet drukken toch, uiteindelijk gewoon mooi dat je 2,5 plek in de CL hebt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Inderdaad, en het is wel relevant om aan te stippen dat PSV maar liefst 12 meer voorronde-wedstrijden heeft gespeeld die niet meetellen voor het clubcofficient maar wel voor het landcofficient
Dat. Goed voor het Nederlandse voetbal. Krijgen we eigenlijk een extra ticket of leveren we er een E(C)L-plek voor in?quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mag de pret niet drukken toch, uiteindelijk gewoon mooi dat je 2,5 plek in de CL hebt.
Nou nou zeg. Hoef je niet gelijk zo te reageren. Natuurlijk is het heel wat dat we die plek hebben. Maar het gaat er ook om dat we die vast blijven houden. Maar ik zal me mond hier verder houden. Heb geen zin in zulke reacties.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een hersenbloeding gehad ofzo? Er was zelfs een tijd dat we de enige directe CL plek bijna zouden verliezen. Doe gewoon blij. Het is een fantastische prestatie.
Ook 1 extra vECL-plek erbij gekregen, gaan nu van in totaal 5 naar 6 clubs.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Goed voor het Nederlandse voetbal. Krijgen we eigenlijk een extra ticket of leveren we er een E(C)L-plek voor in?
Ik zie het als een vCL-plek.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ook 1 extra vECL-plek erbij gekregen, gaan nu van in totaal 5 naar 6 clubs.
De nieuwe vCL-plek zie ik als een verkapte groepsfase EL-ticket buiten de beker om (afhankelijk van de voorronde).
Afhankelijk van welk team vooral. Ajax zou zich uiteraard via die weg gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:32 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Daarom tussen haakjes, afhankelijk van de voorronde.
Ook ik vind het geen beschaafde reactie. Alleen mag dat tegenwoordig in VBL volgens moderator @onlogisch . Liever doe ik het dus ook niet maar het is eten of gegeten worden anders eindig je als @Lokale_Notabelequote:Op vrijdag 14 april 2023 11:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Nou nou zeg. Hoef je niet gelijk zo te reageren. Natuurlijk is het heel wat dat we die plek hebben. Maar het gaat er ook om dat we die vast blijven houden. Maar ik zal me mond hier verder houden. Heb geen zin in zulke reacties.
Met grote middelvinger naar Utrechtquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:34 schreef De_Kraam het volgende:
Wel leuk, zo'n cofficientenpiemelmeetwedstrijd tussen clubs.
Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat Nederland weer staat waar het hoort. Met dank aan Differdange Dudelange Petrolul Zorya Luhansk Drita.
Utrechtquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:34 schreef De_Kraam het volgende:
Wel leuk, zo'n cofficientenpiemelmeetwedstrijd tussen clubs.
Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat Nederland weer staat waar het hoort. Met dank aan Differdange Dudelange Petrolul Zorya Luhansk Drita.
Kowetquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Utrecht![]()
Dat PEC Zwolle, ADO en Heracles zich incidenteel in de voorrondes EL begaven en verloren is nog te vergeven, maar met de grote bek die Utrecht altijd heeft hebben ze hun Europese plicht ALTIJD verzaakt.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:42 schreef De_Kraam het volgende:
Won Utrecht niet van Sjeltik of Rangers in de EL met kabouter Dries? Daarna is het nooit meer iets geworden.
De verdeling aan het eind van seizoen '23/24 wordt inderdaad:quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:28 schreef Erasmus het volgende:
Ook 1 extra vECL-plek erbij gekregen, gaan nu van in totaal 5 naar 6 clubs.
De nieuwe vCL-plek zie ik als een verkapte groepsfase EL-ticket buiten de beker om (afhankelijk van de voorronde).
Kowetquote:
quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:27 schreef Xurk het volgende:
[..]
De verdeling aan het eind van seizoen '23/24 wordt inderdaad:
1 en 2: groepsfase CL
3: derde kwalificatieronde CL
4: derde kwalificatieronde ConfL
5: tweede kwalificatieronde ConfL
Bekerwinnaar: groepsfase EL
Het seizoen '23/24 start Nederland normaliter zelfs als #5 op de cofficientenlijst, dus boven Frankrijk. Als het seizoen ook zo eindigt, betekent het dat het jaar drna bovenstaande lijst zelfs aangepast wordt dat de #4 ook groepsfase EL bereikt en de #5 play-offs ConfL. Dan heb je opeens 5 ploegen die bij voorbaat al verzekerd zijn van Europees voetbal tot aan de winterstop (aangezien wanneer de #3 de CL kwalificatie verliest, die ook al instromen in groepsfase EL). Dat scheelt wel een slok op de borrel w.b. mogelijkheid tot punten sprokkelen om je plek vast te houden.
[..]
KowetDie hebben in het seizoen dat ze dankzij Fair Play Europa in mochten (als degradant en dus eerstedivisionist) toch mooi meer punten gehaald voor Nederland dan Vitesse, door gelijk te spelen tegen Ferencvaros (ik was erbij, fantastisch om mee te maken -- helaas wegens verbouwingen aan de Adelaarshorst in het stadion van Emmen).
Ah thanks! Ik vergeet steeds dat de Europese situatie op de schop gaat, ik had mijn informatie gebaseerd op hoe de plekken voor dit seizoen werden verdeeld voor Frankrijk (5) en Portugal (6)quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als we 5e staan eind volgend seizoen heb je in 2025/26 zelfs 4 ploegen in de CL en 7 in totaal in Europa
Maar die 5e plek gaan we nooit vasthouden op langere termijn
En toch heeft Portugal potentieel 4 clubs die het goed (kunnen) doen in Europa:quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:44 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Daarnaast geloof ik dat onze subtop sowieso sterker is dan Guimares, Boa Vista, Rio Ave etc.
Als ik de Portugese comments moet geloven zien ze dit juist niet meer goed komen omdat ze vrezen dat ze nooit kunnen concurreren met clubs die budgetten hebben van 2-5 miljoen of meer. Samen met alle premies die omhoog gaan.
Competities die in balans zijn gaan het met de nieuwe structuur beter doen dan competities waar 2-3 clubs top zijn en de rest bagger (Portugal en Schotland bijvoorbeeld).
Ik heb geen hoge pet op van Braga imo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
En toch heeft Portugal potentieel 4 clubs die het goed (kunnen) doen in Europa:
Porto
Benfica
Sporting
en Braga
Verder zie ik geen echte potentiele cofficint clubs in Portugal.
Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Tjacka het volgende:
Gaat er eigenlijk ook een nieuwe opzet komen van de EL en de ECL?
Ik heb daar zo geen zin in.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.
Was dat in alle 3 de competities dan 36 teams, met CL en EL 8 wedstijden en ECL 6 wedstrijden per club?quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.
quote:
Ik wacht het eerst af komend seizoen, maar van de groep per 4 teams afstappen en dat vervangen voor een quasi-competitie waarbij de loting op de cofficienten bepaald worden lijkt mij in eerste instantie ook niks.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Was dat in alle 3 de competities dan 36 teams, met CL en EL 8 wedstijden en ECL 6 wedstrijden per club?
En als dan de wedstrijden per loting worden bepaald dan kan dat best een scheve competitie worden als je toevallig alleen maar loot tegen de zwakkere of de sterkere broeders.
Lijkt me maar niks.
In de CL val je gewoon onder de zwakke broeders dus tja.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
[..]
Ik wacht het eerst af komend seizoen, maar van de groep per 4 teams afstappen en dat vervangen voor een quasi-competitie waarbij de loting op de cofficienten bepaald worden lijkt mij in eerste instantie ook niks.
Maar wie weet wordt het toch nog wat voor de Nederlandse clubs qua cofficinten als ze in de competitie groepsfase alleen maar gelijkwaardige clubs tegenkomen en de zwaardere pas na de winterstop. Klinkt ergens nog wel lucratief.
Dat is naar mijn mening per definitie zo met Nederlandse clubs in de Champions League (helaas), ook in de klassieke opzet.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In de CL val je gewoon onder de zwakke broeders dus tja.
Nee joh. Nu ben je toch ook meestal als eerste geplaatst in de poule?quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening per definitie zo met Nederlandse clubs in de Champions League (helaas), ook in de klassieke opzet.
De nieuwe opzet gaat in de EL en ECL wel in ons voordeel werken qua cofficinten.
Dat gaat op basis van clubcofficinten ipv landcofficinten, dus dat ligt maar net aan de club.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee joh. Nu ben je toch ook meestal als eerste geplaatst in de poule?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |