abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206551170
Welkom in deel zoveel van de topicreeks waarin live het Nederlandse clubvoetbal wordt gevolgd in Europa.

Hier wordt de UEFA-ranking uitgelegd.

Hier de bazensite van Bert Kassies met de meest recente ranking en nog zat info.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tlaloc op 03-11-2022 23:22:10 ]
pi_206551180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In dat geval 2,8 punten erbij vanavond. Nog steeds lekker :D
2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_206551184
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:16 schreef hole1988 het volgende:

[..]
2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.
Ja ik zag m'n fout idd :D

Al geef ik de schuld aan Twente die nog steeds faalt :P
pi_206551197
Even de laatste versie

pi_206551221
Maar Bert rekent de bonuspunten er dus al bij zodra ze gegarandeerd zijn, ongeacht de ronde

@hhh38
  donderdag 3 november 2022 @ 23:22:18 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206551222
Turkije gaat dit jaar los in de ECL :')
  donderdag 3 november 2022 @ 23:26:14 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206551247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:18 schreef tjoptjop het volgende:
Even de laatste versie

[ afbeelding ]
Schotland is al hun teams al kwijt :D

Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
pi_206551287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Tientallen miljoenen of voor punten gaan zodat je die tientallen miljoenen uberhaupt kan pakken.... mooi prisoners dillema
pi_206551312
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.

Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
pi_206551323
Feyenoord en AZ zijn wel in rap tempo aan het stijgen op de clubranking, gunstig voor de lotingen aan het begin van het seizoen.

Ajax (10)
Feyenoord (34)
PSV (38)
AZ (42).
  donderdag 3 november 2022 @ 23:36:36 #11
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_206551344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Onjuist.
Makkelijk eerste
  donderdag 3 november 2022 @ 23:37:32 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206551348
quote:

[..]
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.

Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.
pi_206551353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Onjuist.
Voor de landenranking hebben ze beide 17 punten behaald.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:39:22 #14
474254 GurneyIsBestOke
pi_206551358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Voor de landenranking hebben ze beide 17 punten behaald.
Wel voor het landencoëfficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcoëfficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.
Makkelijk eerste
pi_206551359
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:37 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.
Ja, er zit wel iets verschil in, maar de verschillen 38-34-30 als de te behalen punten mogen van mij wel groter.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:42:55 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206551374
quote:

[..]

Dat zou er wel voor zorgen dat de verhoudingen veel meer vast komen te liggen. Deze variatie is wel leuk en een goed tegenwicht tegen het extreme financiële voordeel wat je uit die CL deelname haalt.
pi_206551383
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Wel voor het landencoëfficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcoëfficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.

Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
pi_206551410
Dat zou funest zijn voor de kleinere clubs/landen en zou het onmogelijk maken de top teams/landen in te halen
pi_206551423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.

Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.
pi_206551434
Ik vind de puntenverdeling zoals die nu is wel prima. Dat de CL meer krijgt dan de EL wat wee rmee rkrijgt dan de ECL is logisch, maar het verschil moet ook niet te groot worden. Uiteindelijk is het een soort handicap systeem want je speelt grofweg op je niveau. En omdat het gedeeld wordt voor de landenpositie krijg je echt geen team wat zich op gaat offeren om punten bij elkaar te harken in een lagere klasse.

Portugal heeft gewoon de pech dat het niveau na de top 3 + Braga gewoon instort. Dan is het lastig als er 6 plekken te vergeven zijn. Gaat NL ook last van krijgen als we het vasthouden en ook 6 teams mogen afvaardigen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:49 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.
Dat niet, ranglijst bepaalt waar je mag spelen. De punten bepalen wel hoeveel en wat voor startbewijzen er voor het land zijn (en de seeding qua loten).

Als Benfica dit jaar verliezend finalist is van de CL en daarmee ook de meeste punten van elke club hebben verdiend. Dan nog mogen ze mee doen met een voorronde ECL als ze 6e eindigen in de competitie. Ongeacht de punten van het seizoen ervoor
  vrijdag 4 november 2022 @ 00:02:00 #21
474254 GurneyIsBestOke
pi_206551509
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.
Makkelijk eerste
  vrijdag 4 november 2022 @ 00:07:08 #22
474254 GurneyIsBestOke
pi_206551541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
Portugal heeft gewoon de pech dat het niveau na de top 3 + Braga gewoon instort. Dan is het lastig als er 6 plekken te vergeven zijn. Gaat NL ook last van krijgen als we het vasthouden en ook 6 teams mogen afvaardigen.
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.

Het enige vervelende is dat je in de vierde voorronde ECL wel vaak het risico loopt op een zeer lastige tegenstander, das de grootste valkuil nu eigenlijk.
Makkelijk eerste
pi_206551549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.
Goed punt idd, als de competitie zo topzwaar is heb je idd ook niks te zoeken in de bovenste regionen. Als nummer 5 en 6 al niet eens kunnen kwalificeren voor de ecl...

Schotland heeft dit helemaal extreem, NL ook wel al zit daar voor mijn gevoel toch wat meer potentie
pi_206551578
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.

Het enige vervelende is dat je in de vierde voorronde ECL wel vaak het risico loopt op een zeer lastige tegenstander, das de grootste valkuil nu eigenlijk.
Mee eens, en wat die boze Portugeesjes vergeten is dat het een waarde is voor de gehele competitie, niet alleen voor de 2-3 topclubs. Dus als de nummer 5-6 falen moet je dat imho niet zomaar kunnen compenseren.
pi_206551598
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik.
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.

Nederland heeft, net als Portugal, vier teams die met regelmaat Europees kunnen overwinteren.
pi_206551627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.

Nederland heeft, net als Portugal, vier teams die met regelmaat Europees kunnen overwinteren.
Een Twente had het wel okay kunnen doen maar hun/andere nl teams probleem is dat ze rond de voorrondes er nog lang niet klaar voor zijn. Nu zouden ze het wel kunnen redden maar in juli staan die teams
Er gewoon nog nooit maar de scandi/oost Europese teams al wel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 4 november 2022 @ 00:34:25 #27
474254 GurneyIsBestOke
pi_206551652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Vitesse nog vorig jaar L16 van de ECL (in een vrij sterke poule ook nog). Twente er dit jaar uit tegen Fiorentina kan ook gewoon gebeuren. In de EL hebben ze niks te zoeken natuurlijk maar in de ECL kunnen ze in de poule nog wel mee.

Algehele niveau van het Nederlands voetbal is ook relatief wat gestegen tov andere landen. Terwijl in Portugal het niveau onder de top 4 écht laag is.
Makkelijk eerste
pi_206551688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat coëfficiënten-geneuzel van die cijfernerds is zo dodelijk vermoeiend he. Maak gewoon tegen einde seizoen lekker de balans een keer op. Net alsof het verder iemand boeit op zo'n Europese avond, je wilt toch in eerste instantie dat je club wint om een ronde verder te komen in het toernooi van dit jaar. Hoeveel Europese tickets Nederland in de toekomst heeft zien we dan wel weer.
pi_206551728
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat coëfficiënten-geneuzel van die cijfernerds is zo dodelijk vermoeiend he. Maak gewoon tegen einde seizoen lekker de balans een keer op. Net alsof het verder iemand boeit op zo'n Europese avond, je wilt toch in eerste instantie dat je club wint om een ronde verder te komen in het toernooi van dit jaar. Hoeveel Europese tickets Nederland in de toekomst heeft zien we dan wel weer.
Cijfernerds? dat heb je tegenwoordig allemaal nodig in de arbeidsmarkt. Jij komt de big 4 niet binnen.
graag op anoniem
  vrijdag 4 november 2022 @ 06:10:33 #30
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206551966
quote:

[..]

Ik niet. Met die verdeling van jou zouden de kleinere competities nooit meer kunnen stijgen. En speel je voor spek & bonen mee.

Nu is er nog de droom om Europees te kunnen stijgen. Zie Turkije in de ECL dit jaar.

Het enorme prijzengeld verschil maakt het alsnog voor de kleinere competities lastiger. Een puntenverlaging zou daarbij helemaal funest zijn.
pi_206552043
quote:

[..]

Je speelt toch op je eigen niveau? Tussen AZ en FC Porto zit 200 miljoen euro verschil in waarde in de selecties. En een Ferencvaros houdt Monaco, Trabzon en Rode Ster achter zich. Is dat op hun niveau dan minder knap dan wat bv Porto doet? Voor de rest zijn er behalve Brugge geen verrassingen dit jaar in de CL.
pi_206552188
Sporza is ook in de ban van de Belgische versie van de coefficienten polonaise
  vrijdag 4 november 2022 @ 07:54:17 #33
80382 manny
30 is best veel
pi_206552227
quote:

[..]

edit: spuit 11. Wel naar beneden scrollen voordat je iets typt Manny...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206552466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Vitesse nog vorig jaar L16 van de ECL (in een vrij sterke poule ook nog). Twente er dit jaar uit tegen Fiorentina kan ook gewoon gebeuren. In de EL hebben ze niks te zoeken natuurlijk maar in de ECL kunnen ze in de poule nog wel mee.

Algehele niveau van het Nederlands voetbal is ook relatief wat gestegen tov andere landen. Terwijl in Portugal het niveau onder de top 4 écht laag is.
Dat was zeker knap van Vitesse, maar dit jaar doen ze niet eens mee en staan ze bijna onderaan in de eredivisie. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar over structureel kans op overwinteren, als ze überhaupt al meedoen.

Twente eruit tegen Fiorentina moet niet kunnen. Onze nummer vier tegen de Italiaanse nummer 13. Dat is precies mijn punt. Ajax Feyenoord, PSV en AZ hadden het tegen Fiorentina wel gewoon gered.
pi_206552517
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef CR7 het volgende:

[..]
Je speelt toch op je eigen niveau? Tussen AZ en FC Porto zit 200 miljoen euro verschil in waarde in de selecties. En een Ferencvaros houdt Monaco, Trabzon en Rode Ster achter zich. Is dat op hun niveau dan minder knap dan wat bv Porto doet? Voor de rest zijn er behalve Brugge geen verrassingen dit jaar in de CL.
Napoli bovenaan is best wel een verrassing, zeker als de manier hoe ze Ajax en Liverpool hebben weggespeeld, met veel nieuwe spelers. Die staan in de serie A los van de concurrentie en hebben een geweldige eerste seizoenshelft.
pi_206552543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 08:47 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Dat was zeker knap van Vitesse, maar dit jaar doen ze niet eens mee en staan ze bijna onderaan in de eredivisie. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar over structureel kans op overwinteren, als ze überhaupt al meedoen.
Dit is volgens mij inderdaad belangrijk; structureel mee kunnen doen.

Als Utrecht supporter heb ik eens in de zoveel jaar fantastische europese seizoenen meegemaakt; Utrecht - Liverpool, Utrecht - Zenith; mooie wedstrijden en lekker stunten tegen grote ploegen. Als je er daarentegen regelmatig ook uitvliegt tegen kelderklassen uit Luxemburg is dat voor het coëfficient helemaal niets waard. Dan kun je beter structureel de voorrondes winnen en dan in de groepsfase net niet halen dan op zo'n manier presteren.

Is uiteindelijk zowel beter voor het coëfficient als voor de clubs zelf.

Overigens denk ik dat de Nederlandse play-offs voor een Europees ticket daar ook niet echt bij helpen...
pi_206552550
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef CR7 het volgende:

[..]
Dat Atletico, Juve, Ajax en Rangers het zo slecht deden vond ik wel een verrassing.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 09:07:53 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206552651
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 07:45 schreef Faraday01 het volgende:
Sporza is ook in de ban van de Belgische versie van de coefficienten polonaise
Eindelijk nog een goed jaar. Voor de eerste keer ook 4 teams dat overwintert. (Al is dat nu wel makkelijker met die Cofnerence league)
pi_206553180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:01 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Dat Atletico, Juve, Ajax en Rangers het zo slecht deden vond ik wel een verrassing.
Brugge is dus de verrassing in de poule van Atletico. Iedereen had natuurlijk Porto en Atletico verwacht. Juve doet al jaren een jasje uit. Niet dat ze persé minder zijn dan Benfica. Maar het is ook weer niet raar dat de Portugezen doorgaan tkv Juventus. Ajax en Rangers zijn natuurlijk niet beter dan Liverpool en Napoli.
pi_206555078
Terwijl de Portugezen balen dat ze net geen 3 clubs bij de laatste 16 v/de CL hebben, dromen 'we' hier van uberhaupt ooit met 3 clubs meedoen op het hoogste toneel. Om even de verhoudingen weer te geven. Toch hadden zij maar al te graag wat vertegenwoordigers in de conference league gehad. Die krijgen ze nu dan eindelijk voor het eerst met Braga...meteen serieuze kandidaat voor de eindzege. Sporting kan ver komen in EL en Benfica in de CL. De strijd is al met al nog lang niet gestreden.
pi_206555220
quote:

[..]

Twente eruit tegen Fiorentina moet niet kunnen. Onze nummer vier tegen de Italiaanse nummer 13. Dat is precies mijn punt. Ajax Feyenoord, PSV en AZ hadden het tegen Fiorentina wel gewoon gered.
Ik denk dat het iets te vroeg is om dat al te concluderen. In de oude situatie met alleen de CL en EL heb je gelijk, EL was te hoog gegrepen voor die clubs. Maar nu met de ECL erbij...

We gaan het zien de komende jaren
  vrijdag 4 november 2022 @ 13:28:35 #43
474254 GurneyIsBestOke
pi_206555354
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 13:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik denk dat het iets te vroeg is om dat al te concluderen. In de oude situatie met alleen de CL en EL heb je gelijk, EL was te hoog gegrepen voor die clubs. Maar nu met de ECL erbij...

Precies, plus ik zou ook niet zo makkelijk stellen dat alle Nederlandse clubs van Fiorentina zouden winnen, zeker AZ niet.

Clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen hebben op dit moment over het algemeen vergelijkbare selecties met de subtop van landen als België, Turkije, Oostenrijk en zijn beter dan alle meuk die komt uit Cyprus, Wales, Litouwen en Liechtenstein die ook doodleuk meeballen in de groepsfase van de ECL. Zolang je de nr 7 uit een topland ontwijkt in PO4 is plaatsing voor de ECL eigenlijk altijd wel mogelijk. De tijd is wel voorbij dat ploegen als Sparta Praag en Rapid Wien eigenlijk al een brug te ver waren.
Makkelijk eerste
  vrijdag 4 november 2022 @ 14:01:39 #44
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206558324
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 14:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Stukje DJ Panic teringherrie.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  vrijdag 4 november 2022 @ 19:16:42 #46
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_206558425
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 13:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen prima wat te zoeken hebben in de ECL. Geef ze zelfs een behoorlijke kans om de groepsfase te overleven. Daarna wordt het wel snel pittiger en zie ik ze niet zo ver komen. Ben ook wel benieuwd hoe ver AZ dit jaar gaat komen.
pi_206561411
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:16 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik denk ook wel dat clubs als Twente, Utrecht en Heerenveen prima wat te zoeken hebben in de ECL. Geef ze zelfs een behoorlijke kans om de groepsfase te overleven. Daarna wordt het wel snel pittiger en zie ik ze niet zo ver komen. Ben ook wel benieuwd hoe ver AZ dit jaar gaat komen.
Dat zal denk ik de doorslag geven in de strijd met Portugal. Welk land kan de 5e en 6e teams goed aan de praat krijgen. Vorig jaar gezien met Vitesse als 5e team dat het best goed kan gaan, Portugal faalt al 2 jaar op rij met de 2 laatste teams.

Dus hups Twente, Utrecht, Vitesse en Heerenveen, even je shit weer op orde krijgen/houden ~O>
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:47:04 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206561619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:16 schreef fetX het volgende:

[..]
Nee joh, Utrecht, Twente en Heerenveen gaan nat tegen de Tromso's, FC Kosice's en St Gallens van deze wereld, de eredivisie blijft van een ultra-armetierig niveau.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206562928
quote:

[..]

Dat laatste kun je je wel afvragen

PSV gaat er ook gewoon af tegen de Rangers, de slechtste ploeg ooit in de CL.
pi_206562999
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:06 schreef De_Kraam het volgende:

[..]
Stukje DJ Panic teringherrie.
Mensen die hardcore luisteren en er op "dansen" hebben stuk voor stuk een verstandelijke beperking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')