abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217436085
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 23:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat Go Ahead en Utrecht best kunnen verrassen. Zou wel helpen als Utrecht in de Conference League zou uitkomen.
Blijft natuurlijk lastig voor zulke clubjes om een beetje continuïteit te waarborgen. Koning Paultje Bosvelt heeft geweldig werk verricht in Deventer, maar die zullen deze zomer wel leeggekocht worden. Utrecht heeft van de week wel 2 jongens langer vast kunnen leggen, maar alsnog zal het me benieuwen wat daar over 4 maanden nog speelt. Dan heb ik toch wat meer vertrouwen in AZ.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:16:02 #227
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217436604
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 23:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat Go Ahead en Utrecht best kunnen verrassen. Zou wel helpen als Utrecht in de Conference League zou uitkomen.
Ik denk niet dat Go Ahead tegen de laagvliegers van de Europa League Dynamo Kiev, Nice, Besiktas, Slavia Praag, Hoffenheim of Braga iets kan klaarspelen. Laat staan alle andere teams, kansloze missie.

Goed dat de KNVB het europese ticket voor de beker winnaar gaat herzien naar een conference league ticket.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:10:26 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217436913
Voor de coëfficiënt valt dit nog wel mee.

Twente/AZ pakten ook maar 10 punten in de groepsfase van de EL, terwijl GAE er wel direct uitvloog in de kwalificatie voor de Conference League. Tenzij Heerenveen of Heracles nu de play-offs wint, treed je daar straks weer met een beter team aan dat daadwerkelijk die groepsfase kan halen en dus meer punten kan pakken.

Kortom, de kans dat je met 6/6 de kwalificaties doorkomt is eigenlijk een stuk toegenomen.
pi_217436936
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Go Ahead tegen de laagvliegers van de Europa League Dynamo Kiev, Nice, Besiktas, Slavia Praag, Hoffenheim of Braga iets kan klaarspelen. Laat staan alle andere teams, kansloze missie.

Goed dat de KNVB het europese ticket voor de beker winnaar gaat herzien naar een conference league ticket.
Zodat GAE zich via de competitie dan alsnog voor de EL kan plaatsen? ;(
pi_217437004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:10 schreef VoMy het volgende:

Twente/AZ pakten ook maar 10 punten in de groepsfase van de EL, terwijl GAE er wel direct uitvloog in de kwalificatie voor de Conference League. Tenzij Heerenveen of Heracles nu de play-offs wint, treed je daar straks weer met een beter team aan dat daadwerkelijk die groepsfase kan halen en dus meer punten kan pakken.

Kortom, de kans dat je met 6/6 de kwalificaties doorkomt is eigenlijk een stuk toegenomen.
Klopt, al was AZ bekerwinst en Twente als winnaar van de playoffs dan ideaal geweest, dan heb je ook genoeg kans op punten in de groepsfase.

Voor de punten zou het ook niet verkeerd zijn als Utrecht de voorronde verliest trouwens en de Conference League in gaat.
pi_217437028
Slecht voor de ranglijst wordt te snel geroepen
Dat gebeurde ook toen NEC Europa in ging
Die overwinterde toen na een poule met Udinese, Spartak Moskou en Tottenham Hotspur
Uiteindelijk ging het na de winterstop mis tegen HSV maar ze hebben toen meer bereikt dan wat de meeste verwacht hadden, waarom zouden de Eagles niet kunnen stunten, ze winnen ook twee keer in dit seizoen van CL deelnemer PSV
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:31:31 #232
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217437079
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Clubs als Elfsborg en Viktoria Plzen zijn echt niet veel groter/beter dan Go Ahead (als ze hun selectie een beetje op peil kunnen houden). En Bodo/Glimt toont aan dat je zelfs heel ver kan komen met goed beleid en een goede trainer.

De beker een Conference League ticket geven vind ik juist jammer. Dan zijn er nog minder teams die de beker serieus nemen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:43:43 #233
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217437162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:10 schreef VoMy het volgende:

Utrecht in de vEL is nog steeds redelijk ongunstig, want die vliegen wellicht uit beide voorrondes. AZ en Twente vroeg in het seizoen tegen Scandinavische ploegen is ook altijd een risico.

Ideaal gezien plaatsen ze zich voor de vCL en krijgt Feyenoord een automatisch EL ticket, wat gaat gebeuren als zij vierde worden en Porto derde eindigt. Als Feyenoorder hoop ik dat niet, natuurlijk ;)
Met pijn en moeite derde
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:45:21 #234
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_217437169
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Utrecht in de vEL is nog steeds ongunstig, want die vliegen wellicht uit beide voorrondes. AZ en Twente vroeg in het seizoen tegen Scandinavische ploegen is ook altijd een risico.

Ideaal gezien plaatsen ze zich voor de vCL en krijgt Feyenoord een automatisch EL ticket, wat gaat gebeuren als zij vierde worden en Porto derde eindigt.
Dit klinkt verre van ideaal. En AZ of Twente gaat helemaal geen Europees spelen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:52:35 #235
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217437230
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:45 schreef hhh38 het volgende: En AZ of Twente gaat helemaal geen Europees spelen.
Ik had ‘AZ of Twente’ moeten schrijven.
Met pijn en moeite derde
pi_217437285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik had ‘AZ of Twente’ moeten schrijven.
AZ en Twente allebei niet is ook nog een optie..
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:31:30 #237
80382 manny
30 is best veel
pi_217442949
Bekijk deze YouTube-video

De overwinning was prachtig. De gevolgen iets minder mooi.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_217443993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Clubs als Elfsborg en Viktoria Plzen zijn echt niet veel groter/beter dan Go Ahead (als ze hun selectie een beetje op peil kunnen houden). En Bodo/Glimt toont aan dat je zelfs heel ver kan komen met goed beleid en een goede trainer.

De beker een Conference League ticket geven vind ik juist jammer. Dan zijn er nog minder teams die de beker serieus nemen.
De beker is nu toch al vooral leuk voor clubs als FCU en Go Ahead. Als ze dan Conference League mogen spelen i.p.v. EL, dat maakt het verschil ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')