Afhankelijk van welk team vooral. Ajax zou zich uiteraard via die weg gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:32 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Daarom tussen haakjes, afhankelijk van de voorronde.

Ook ik vind het geen beschaafde reactie. Alleen mag dat tegenwoordig in VBL volgens moderator @onlogisch . Liever doe ik het dus ook niet maar het is eten of gegeten worden anders eindig je als @Lokale_Notabelequote:Op vrijdag 14 april 2023 11:28 schreef stokj het volgende:
[..]
Nou nou zeg. Hoef je niet gelijk zo te reageren. Natuurlijk is het heel wat dat we die plek hebben. Maar het gaat er ook om dat we die vast blijven houden. Maar ik zal me mond hier verder houden. Heb geen zin in zulke reacties.

Met grote middelvinger naar Utrechtquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:34 schreef De_Kraam het volgende:
Wel leuk, zo'n cofficientenpiemelmeetwedstrijd tussen clubs.
Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat Nederland weer staat waar het hoort. Met dank aan Differdange Dudelange Petrolul Zorya Luhansk Drita.

Utrechtquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:34 schreef De_Kraam het volgende:
Wel leuk, zo'n cofficientenpiemelmeetwedstrijd tussen clubs.
Uiteindelijk is het gewoon belangrijk dat Nederland weer staat waar het hoort. Met dank aan Differdange Dudelange Petrolul Zorya Luhansk Drita.

Kowetquote:Op vrijdag 14 april 2023 11:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Utrecht![]()
Dat PEC Zwolle, ADO en Heracles zich incidenteel in de voorrondes EL begaven en verloren is nog te vergeven, maar met de grote bek die Utrecht altijd heeft hebben ze hun Europese plicht ALTIJD verzaakt.

quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:42 schreef De_Kraam het volgende:
Won Utrecht niet van Sjeltik of Rangers in de EL met kabouter Dries? Daarna is het nooit meer iets geworden.

De verdeling aan het eind van seizoen '23/24 wordt inderdaad:quote:Op vrijdag 14 april 2023 11:28 schreef Erasmus het volgende:
Ook 1 extra vECL-plek erbij gekregen, gaan nu van in totaal 5 naar 6 clubs.
De nieuwe vCL-plek zie ik als een verkapte groepsfase EL-ticket buiten de beker om (afhankelijk van de voorronde).
Kowetquote:

quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:27 schreef Xurk het volgende:
[..]
De verdeling aan het eind van seizoen '23/24 wordt inderdaad:
1 en 2: groepsfase CL
3: derde kwalificatieronde CL
4: derde kwalificatieronde ConfL
5: tweede kwalificatieronde ConfL
Bekerwinnaar: groepsfase EL
Het seizoen '23/24 start Nederland normaliter zelfs als #5 op de cofficientenlijst, dus boven Frankrijk. Als het seizoen ook zo eindigt, betekent het dat het jaar drna bovenstaande lijst zelfs aangepast wordt dat de #4 ook groepsfase EL bereikt en de #5 play-offs ConfL. Dan heb je opeens 5 ploegen die bij voorbaat al verzekerd zijn van Europees voetbal tot aan de winterstop (aangezien wanneer de #3 de CL kwalificatie verliest, die ook al instromen in groepsfase EL). Dat scheelt wel een slok op de borrel w.b. mogelijkheid tot punten sprokkelen om je plek vast te houden.
[..]
KowetDie hebben in het seizoen dat ze dankzij Fair Play Europa in mochten (als degradant en dus eerstedivisionist) toch mooi meer punten gehaald voor Nederland dan Vitesse, door gelijk te spelen tegen Ferencvaros (ik was erbij, fantastisch om mee te maken -- helaas wegens verbouwingen aan de Adelaarshorst in het stadion van Emmen).

Ah thanks! Ik vergeet steeds dat de Europese situatie op de schop gaat, ik had mijn informatie gebaseerd op hoe de plekken voor dit seizoen werden verdeeld voor Frankrijk (5) en Portugal (6)quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als we 5e staan eind volgend seizoen heb je in 2025/26 zelfs 4 ploegen in de CL en 7 in totaal in Europa
Maar die 5e plek gaan we nooit vasthouden op langere termijn

En toch heeft Portugal potentieel 4 clubs die het goed (kunnen) doen in Europa:quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:44 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Daarnaast geloof ik dat onze subtop sowieso sterker is dan Guimares, Boa Vista, Rio Ave etc.
Als ik de Portugese comments moet geloven zien ze dit juist niet meer goed komen omdat ze vrezen dat ze nooit kunnen concurreren met clubs die budgetten hebben van 2-5 miljoen of meer. Samen met alle premies die omhoog gaan.
Competities die in balans zijn gaan het met de nieuwe structuur beter doen dan competities waar 2-3 clubs top zijn en de rest bagger (Portugal en Schotland bijvoorbeeld).

Ik heb geen hoge pet op van Braga imo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
En toch heeft Portugal potentieel 4 clubs die het goed (kunnen) doen in Europa:
Porto
Benfica
Sporting
en Braga
Verder zie ik geen echte potentiele cofficint clubs in Portugal.

Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Tjacka het volgende:
Gaat er eigenlijk ook een nieuwe opzet komen van de EL en de ECL?

Ik heb daar zo geen zin in.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.

Was dat in alle 3 de competities dan 36 teams, met CL en EL 8 wedstijden en ECL 6 wedstrijden per club?quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wordt hetzelfde opzet als de Champions League.

quote:
Ik wacht het eerst af komend seizoen, maar van de groep per 4 teams afstappen en dat vervangen voor een quasi-competitie waarbij de loting op de cofficienten bepaald worden lijkt mij in eerste instantie ook niks.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Was dat in alle 3 de competities dan 36 teams, met CL en EL 8 wedstijden en ECL 6 wedstrijden per club?
En als dan de wedstrijden per loting worden bepaald dan kan dat best een scheve competitie worden als je toevallig alleen maar loot tegen de zwakkere of de sterkere broeders.
Lijkt me maar niks.

In de CL val je gewoon onder de zwakke broeders dus tja.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
[..]
Ik wacht het eerst af komend seizoen, maar van de groep per 4 teams afstappen en dat vervangen voor een quasi-competitie waarbij de loting op de cofficienten bepaald worden lijkt mij in eerste instantie ook niks.
Maar wie weet wordt het toch nog wat voor de Nederlandse clubs qua cofficinten als ze in de competitie groepsfase alleen maar gelijkwaardige clubs tegenkomen en de zwaardere pas na de winterstop. Klinkt ergens nog wel lucratief.

Dat is naar mijn mening per definitie zo met Nederlandse clubs in de Champions League (helaas), ook in de klassieke opzet.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In de CL val je gewoon onder de zwakke broeders dus tja.

Nee joh. Nu ben je toch ook meestal als eerste geplaatst in de poule?quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening per definitie zo met Nederlandse clubs in de Champions League (helaas), ook in de klassieke opzet.
De nieuwe opzet gaat in de EL en ECL wel in ons voordeel werken qua cofficinten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |