abonnement Unibet Coolblue
pi_206472519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen de huidige situatie wel het fijnste vinden.
Het is uiteindelijk het beste compromis. Tenzij we landsgrenzen of de zones zelf gaan verleggen.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:06:59 #52
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206473565
In de periode van eind maart tot eind september is het, dankzij de zomertijd, prima mogelijk om na het werk met licht 's avonds te sporten, te wandelen of te fietsen. Ga je naar permanente wintertijd (UTC+1) is met licht 's avonds sporten, wandelen of fietsen in april, in een deel van mei, in een deel van augustus en in september niet mogelijk. Ga je naar Engelse tijd (UTC+0) dan is 's avonds met licht sporten, wandelen of fietsen alleen in juni en juli nodig.

Wintertijd (UTC+1) betekent dat het in augustus al voor 20:00 donker wordt, Engelse tijd (UTC+0) houdt in dat het in augustus voor 19:00 al donker wordt. Dat zie ik niet als vooruitgang, eerder een flinke achteruitgang. Tenzij we met z'n allen besluiten dat een werkdag van 7:00 tot 15:30 duurt, betekent wintertijd of Engelse tijd gewoon veel donkere avonden voor mensen. Lijkt mij niet erg wenselijk.

Overigens is met zomertijd licht om 9:45 in december ook niet erg wenselijk, alleen het voordeel van zomertijd in december is wel dat het niet om 16:30 donker is en dat de werkdag nog wel in licht kan worden afgesloten in plaats van in donker.

Met wintertijd of Engelse tijd in het voorjaar en de zomer zie ik echt vrijwel geen voordelen, alleen nadelen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206473885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 08:06 schreef Erno-BE het volgende:

Met wintertijd of Engelse tijd in het voorjaar en de zomer zie ik echt vrijwel geen voordelen, alleen nadelen.
Ik wel:

- eerder donker = eerder afkoeling in de heetste maanden
- eerder donker = beter voor je bioritme. In de hoogzomer maanden naar bed gaan terwijl het buiten nog licht is / schemert gaat zo tegen je interne klok in.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:34:07 #54
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206474153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik wel:

- eerder donker = eerder afkoeling in de heetste maanden
- eerder donker = beter voor je bioritme. In de hoogzomer maanden naar bed gaan terwijl het buiten nog licht is / schemert gaat zo tegen je interne klok in.
Bij Wintertijd of Engelse tijd in zomer hoop ik echt dat alles één a twee uur eerder begint: werken van 7:00 tot 15:30, sporten om 18:00 in plaats van 20:00, etc. Alles op de huidige tijden behouden, maar de klok definitief naar Wintertijd of Engelse tijd zetten vind ik vreselijk: het is dan, ook in bijvoorbeeld mei en augustus gewoon al voor 20:00 donker en dus zijn ook in mei en augustus de avonden met licht vreselijk kort.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206474428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Bij Wintertijd of Engelse tijd in zomer hoop ik echt dat alles één a twee uur eerder begint: werken van 7:00 tot 15:30, sporten om 18:00 in plaats van 20:00, etc.
Dat is een utopie, gaat nooit gebeuren. Sportcomplexen zitten doordeweeks zo vol, dat ze vaak tussen 17:30u en 22:00u doorlopend bezet zijn van de jongste jeugd tot de oudste senioren. Verder blijf ik het een kul argument vinden dat je in de zomermaanden daglicht moet hebben om te kunnen recreëren. Ja het is (voor sommige sporten of andere activiteiten) prettiger, maar het is niet zo dat het plots onmogelijk wordt omdat het een uur eerder donker wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206475146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Verder blijf ik het een kul argument vinden dat je in de zomermaanden daglicht moet hebben om te kunnen recreëren. Ja het is (voor sommige sporten of andere activiteiten) prettiger, maar het is niet zo dat het plots onmogelijk wordt omdat het een uur eerder donker wordt.
Voor sporten in een sportschool of sporthal zal het niet heel veel uitmaken, behalve dan die die voorziening hogere energiekosten heeft. Echter bestaan er sport en recreatie dan dat.

Watersport is in het donker meestal niet mogelijk of minimaal gevaarlijker. Wandelen in het bos mag vaak niet na zonsondergang. Sowieso ook zaken als hond uitlaten is in het licht veel prettiger dan in het donker natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
- eerder donker = eerder afkoeling in de heetste maanden

Maar in de ochtend is het nog koeler. Ooit in de tropen geweest? De meeste airco's gaan pas aan als het donker is.
pi_206475192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor sporten in een sportschool of sporthal zal het niet heel veel uitmaken, behalve dan die die voorziening hogere energiekosten heeft. Echter bestaan er sport en recreatie dan dat.

Watersport is in het donker meestal niet mogelijk of minimaal gevaarlijker. Wandelen in het bos mag vaak niet na zonsondergang. Sowieso ook zaken als hond uitlaten is in het licht veel prettiger dan in het donker natuurlijk.
[..]

Zeker, voor een deel van de sporten maakt het het lastig, maar voor het gros van de buitensporten (voetbal, tennis/padel, hockey) die het meest beoefend worden is het dan meer een energievraagstuk omdat er dus gedurende een langere periode verlicht moet worden. Voor sporten als hardlopen en wandelen heb je tegenwoordig prima individuele verlichtingsopties om toch veilig op pad te kunnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206475293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, voor een deel van de sporten maakt het het lastig, maar voor het gros van de buitensporten (voetbal, tennis/padel, hockey) die het meest beoefend worden is het dan meer een energievraagstuk omdat er dus gedurende een langere periode verlicht moet worden. Voor sporten als hardlopen en wandelen heb je tegenwoordig prima individuele verlichtingsopties om toch veilig op pad te kunnen.
Hoe vaak zie je mensen in het donker wandelen, hardlopen of wielrennen/mountainbiken? Om over watersporten als zeilen, surfen e.d. nog maar niet te hebben. Brandingsport is in het donker ook not done, voor zover ik weet zelfs verboden. Ook al die veldsporten die je noemt is ook vaak prettiger in daglicht.

Echt man, je zit veel te veel verstrikt in je eigen cirkel. De enige die mogelijk baat hebben bij permanente wintertijd is de horeca en de bioscoop. Maar dat zijn bij uitstek dingen die zowel in het daglicht als in het donker kunnen.

Biologische klok wordt zowel getriggerd door donker worden als door licht worden. Niet vroeg kunnen opstaan is heeft met ritme en uren slaap te maken en niet met het tijdstip.
pi_206475430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hoe vaak zie je mensen in het donker wandelen, hardlopen of wielrennen/mountainbiken?
Hardlopen en wandelen zie ik bijzonder veel gebeuren in het donker. Zeker in de coronatijd de afgelopen 2 jaar was het voor velen de enige mogelijkheid om in beweging te blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:48:18 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206475470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, voor een deel van de sporten maakt het het lastig, maar voor het gros van de buitensporten (voetbal, tennis/padel, hockey) die het meest beoefend worden is het dan meer een energievraagstuk omdat er dus gedurende een langere periode verlicht moet worden. Voor sporten als hardlopen en wandelen heb je tegenwoordig prima individuele verlichtingsopties om toch veilig op pad te kunnen.
Ik hoor hier iemand spreken die echt geen flauw benul heeft en denkt voor anderen te kunnen bepalen wat ze wel en niet kunnen doen. Ik sport mijn hele leven al, en het maakt geen donder uit hoe veel verlichting je hebt, het is honderd keer fijner om met daglicht buiten te sporten. Ik denk dat 95% van de buitensporters dit zullen bevestigen. Sterker nog, zelfs met het binnensporten is er een iets grotere drempel om op pad te gaan als het donker is buiten, het gaat gewoon tegen de menselijke natuur in om na zonsondergang nog wat te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206475509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik hoor hier iemand spreken die echt geen flauw benul heeft en denkt voor anderen te kunnen bepalen wat ze wel en niet kunnen doen. Ik sport mijn hele leven al, en het maakt geen donder uit hoe veel verlichting je hebt, het is honderd keer fijner om met daglicht buiten te sporten. Ik denk dat 95% van de buitensporters dit zullen bevestigen. Sterker nog, zelfs met het binnensporten is er een iets grotere drempel om op pad te gaan als het donker is buiten, het gaat gewoon tegen de menselijke natuur in om na zonsondergang nog wat te doen.
Kerel stop toch eens met je veroordelende woorden, totaal onnodig om iedere keer zo te reageren.

Ik beoefen zelf al ruim 25 jaar voetbal en 10 jaar hardlopen en ja, in de winterperiode is de drempel zeker hoger om de deur uit te gaan, maar dat heeft wel met discipline (en bereidwilligheid) te maken om - op vaste momenten in de week - te gaan sporten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:54:42 #62
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_206475541
Maar de totale hoeveelheid daglicht in een etmaal verandert toch niet als je de klok verzet? Niets mis met sporten in de ochtend. Werkt heel positief voor de rest van je dag.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_206475555
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Bij Wintertijd of Engelse tijd in zomer hoop ik echt dat alles één a twee uur eerder begint: werken van 7:00 tot 15:30, sporten om 18:00 in plaats van 20:00, etc. Alles op de huidige tijden behouden, maar de klok definitief naar Wintertijd of Engelse tijd zetten vind ik vreselijk: het is dan, ook in bijvoorbeeld mei en augustus gewoon al voor 20:00 donker en dus zijn ook in mei en augustus de avonden met licht vreselijk kort.
Sporten om 18.00 uur is in de zomer qua temperatuur vaak geen feest en qua eten is het al helemaal onhandig.

Overigens had ik tot voor kort een collega die bij elke switch een week lang van de leg was door een uurtje meer of minder :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:02:25 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206475615
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:54 schreef hooibaal het volgende:
Maar de totale hoeveelheid daglicht in een etmaal verandert toch niet als je de klok verzet? Niets mis met sporten in de ochtend. Werkt heel positief voor de rest van je dag.
Gaat niet lukken vriend, en dat uur extra is sowieso niet genoeg. En wederom probeer je voor anderen te bepalen hoe ze hun leven moeten indelen zodat de zon op het door jou gewenste moment het hoogst aan de hemel staat. En dat is een trend die ik bij alle tegenstanders van zomertijd zie. Ieder argument is "maar je kan het toch ook zus en zo doen?".
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:04:41 #65
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_206475637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gaat niet lukken vriend, en dat uur extra is sowieso niet genoeg. En wederom probeer je voor anderen te bepalen hoe ze hun leven moeten indelen zodat de zon op het door jou gewenste moment het hoogst aan de hemel staat. En dat is een trend die ik bij alle tegenstanders van zomertijd zie. Ieder argument is "maar je kan het toch ook zus en zo doen?".
De enige argumenten andersom zijn 'maar ik ben gewend om het zo en zo te doen, dus dan moet het ook zo blijven!' :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:06:53 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206475661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]
De enige argumenten andersom zijn 'maar ik ben gewend om het zo en zo te doen, dus dan moet het ook zo blijven!' :')
Los van dat dat onzin is, is het nog altijd veel sterker dan "maar het hoort zo omdat arbitraire lijnen dat zeggen". We hebben het nu over de zomermaanden, dus de gezondheidkaart kan nu niet getrokken worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206475682
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
VK-tijd beste tijd.

Zo. Topic kan op slot.
Wel grappig dat je alle prima argumenten daartegen lekker negeert :D
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:09:33 #68
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206475685
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gaat niet lukken vriend, en dat uur extra is sowieso niet genoeg. En wederom probeer je voor anderen te bepalen hoe ze hun leven moeten indelen zodat de zon op het door jou gewenste moment het hoogst aan de hemel staat. En dat is een trend die ik bij alle tegenstanders van zomertijd zie. Ieder argument is "maar je kan het toch ook zus en zo doen?".
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]
De enige argumenten andersom zijn 'maar ik ben gewend om het zo en zo te doen, dus dan moet het ook zo blijven!' :')
De discussie in een notendop.

Het gemak waarmee voor en tegenstanders over het leven van een ander denken is schitterend maar ook schrijnend dom.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:14:22 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206478990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik hoor hier iemand spreken die echt geen flauw benul heeft en denkt voor anderen te kunnen bepalen wat ze wel en niet kunnen doen. Ik sport mijn hele leven al, en het maakt geen donder uit hoe veel verlichting je hebt, het is honderd keer fijner om met daglicht buiten te sporten. Ik denk dat 95% van de buitensporters dit zullen bevestigen. Sterker nog, zelfs met het binnensporten is er een iets grotere drempel om op pad te gaan als het donker is buiten, het gaat gewoon tegen de menselijke natuur in om na zonsondergang nog wat te doen.
Als binnensporter heb ik daar echt nog nooit wat van gemerkt tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:17:26 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206479010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als binnensporter heb ik daar echt nog nooit wat van gemerkt tbh
Ik heb het in het algemeen eigenlijk. Als de zon nog volop schijnt ben je altijd wat sneller geneigd om nog even wat te doen dan wanneer het aardedonker is. Het heeft me nooit tegen gehouden, maar het spontane is er wel van af. Het mindere weer in de winter helpt dan ook niet mee, maar daar is op dit moment totaal geen sprake van. Maar het is wel al heel vroeg donker.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206479145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als binnensporter heb ik daar echt nog nooit wat van gemerkt tbh
Die TL-balken branden binnen sowieso wel natuurlijk. Maar voor kwetsbare groepen als kinderen, ouderen of vrouwen kan het wel minder prettig zijn om door het donker naar de sporthal te komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:34:05 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206479243
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die TL-balken branden binnen sowieso wel natuurlijk. Maar voor kwetsbare groepen als kinderen, ouderen of vrouwen kan het wel minder prettig zijn om door het donker naar de sporthal te komen.
Das weer een ander verhaal idd en daar kan ik wel in meekomen maar persoonlijk ga ik met warm weer liever op het strand liggen dan keihard rondjes schaatsen enzo

Voor school was het ook nagenoeg altijd donker maar ik ging waar mogelijk toch met alle plezier hoor

Is maar net wat je gewend bent denk ik, voor mij (als ijshockeyer) krijg ik nog steeds een soort gevoel van nostalgie als het weer vroeger donker word want dat betekent dat het feest weer gaat beginnen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206479400
Ik heb overigens ook omgekeerde effect meegemaakt, werkte bij AH vleesdistributie, dan werkte ik s'nachts in een hal zonder daglicht bij -15, en als je dan klaar was liep je in 1 keer de zomerzon in, geeft een heel gaaf euforisch gevoel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:35:25 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206480057
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 18:34 schreef sp3c het volgende:
Das weer een ander verhaal idd en daar kan ik wel in meekomen maar persoonlijk ga ik met warm weer liever op het strand liggen dan keihard rondjes schaatsen enzo

Voor school was het ook nagenoeg altijd donker maar ik ging waar mogelijk toch met alle plezier hoor

Is maar net wat je gewend bent denk ik, voor mij (als ijshockeyer) krijg ik nog steeds een soort gevoel van nostalgie als het weer vroeger donker word want dat betekent dat het feest weer gaat beginnen _O-
Schaatsen in het donker. O+
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:41:25 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206480123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Schaatsen in het donker. O+
Schemer sowieso O+
Pot snert of stamppot achteraf met de hele groep bij iemand thuis
Iedereen moe en voldaan tot er stiekom wat alcohol in de colaatjes gaat ... booooooh O+

Zijn wel echt mijn mooiste jeugdherinneringen hoor :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:45:03 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206480178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:41 schreef sp3c het volgende:
Schemer sowieso O+
Pot snert of stamppot achteraf met de hele groep bij iemand thuis
Iedereen moe en voldaan tot er stiekom wat alcohol in de colaatjes gaat ... booooooh O+

Zijn wel echt mijn mooiste jeugdherinneringen hoor :Y
Idd. En eerst warme choco met Beerenburg. O+
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:56:17 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206480315
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Idd. En eerst warme choco met Beerenburg. O+
Yes _O_

Sprak laatst van die hippe oudertjes die blij waren dat er niet zoveel natuurijs meer is want er is altijd zo weinig supervisie :')

Nou en man gewoon loslaten (na school en na huiswerk, pas dr op!) en je hebt de hele middag en de hele avond voor jezelf joh, die schaatsen gewoon achter elkaar aan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:20:58 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206480769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Yes _O_

Sprak laatst van die hippe oudertjes die blij waren dat er niet zoveel natuurijs meer is want er is altijd zo weinig supervisie :')

Nou en man gewoon loslaten (na school en na huiswerk, pas dr op!) en je hebt de hele middag en de hele avond voor jezelf joh, die schaatsen gewoon achter elkaar aan _O-
Die hippe oudertjes hebben vaak een ongezonde controledrang: zodra ze niet van elke minuut weten waar de kroost is en wat ze doen slaat de grootste paniek toe want de grote boze wereld is zo gevaarlijk... :o . Benieuwd wat dat met de zelfredzaamheid van de maatschappij doet op den duur.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:41:49 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206481181
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die hippe oudertjes hebben vaak een ongezonde controledrang: zodra ze niet van elke minuut weten waar de kroost is en wat ze doen slaat de grootste paniek toe want de grote boze wereld is zo gevaarlijk... :o . Benieuwd wat dat met de zelfredzaamheid van de maatschappij doet op den duur.
Minder Cruijff of Gretzky typetjes en meer Rico Verhoevens

Niet per se erg maar leuk is het ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206495330
Wintertijd *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206495363
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 06:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Wintertijd *O*
Yay!
  zondag 30 oktober 2022 @ 07:45:43 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206495411
Wintertijd :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:12:35 #83
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_206495479
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 06:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Wintertijd *O*
Yeeyyyy het klopt weer...fijn O+ *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 oktober 2022 @ 08:14:06 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206495482
Hoelaat is het nu?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 oktober 2022 @ 08:35:11 #85
862 Arcee
Look closer
pi_206495584
quote:
84s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:14 schreef Starhopper het volgende:
Hoelaat is het nu?
Tijd om het verzetten van de klok af te schaffen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:46:28 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206495632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Yes _O_

Sprak laatst van die hippe oudertjes die blij waren dat er niet zoveel natuurijs meer is want er is altijd zo weinig supervisie :')

Nou en man gewoon loslaten (na school en na huiswerk, pas dr op!) en je hebt de hele middag en de hele avond voor jezelf joh, die schaatsen gewoon achter elkaar aan _O-
En aan het einde van de winter 3 keer per dag met een nat pak thuiskomen omdat je weer in het water gedonderd was met het schotsje draven... Plastic zakken in de laarzen omdat die toch niet de tijd kregen om te drogen.
pi_206496047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:57 schreef SjonShitcoin het volgende:
Lekker buiten gaan werken, altijd genoeg zonlicht
Hoho dat kan niet he, een echte Fokker werkt op kantoor.
  zondag 30 oktober 2022 @ 09:47:49 #88
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_206496054
Donker om 4 uur 's middags :'( maar het 'klopt' :')
pi_206496079
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:47 schreef butz0rs het volgende:
Donker om 4 uur 's middags :'( maar het 'klopt' :')
ja, dat klopt, die hoeveelheid licht is kunstmatig gecreëerd
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:32:23 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206496333
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:47 schreef butz0rs het volgende:
Donker om 4 uur 's middags
Belachelijk inderdaad
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:33:49 #91
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206496339
Mijn hele ritme is weer in de war :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 10:45:33 #92
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_206496400
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:33 schreef Rodgrod het volgende:
Mijn hele ritme is weer in de war :r
Sterkte meid.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:50:34 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_206496439
Wat een gezeik om zo'n uurtje.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206510238
twitter


_O- _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206510445
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:33 schreef Rodgrod het volgende:
Mijn hele ritme is weer in de war :r
_O-
  maandag 31 oktober 2022 @ 15:42:27 #96
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206510506
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]
ja, dat klopt, die hoeveelheid licht is kunstmatig gecreëerd
Waarom doet dat er toe volgens jou?
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206510616
Ik loop al 2 dagen met een Jetleg!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 31 oktober 2022 @ 16:03:26 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206510737
HEERLIJK LEKKER GENIETEN

Hopelijk in de lente nog een keer de klok een uurtje terug _O_ .
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 16:05:54 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206510761
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
HEERLIJK LEKKER GENIETEN

Hopelijk in de lente nog een keer de klok een uurtje terug _O_ .
Ja, lekker donker nu. Geweldig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 31 oktober 2022 @ 16:18:04 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206510876
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
HEERLIJK LEKKER GENIETEN

Hopelijk in de lente nog een keer de klok een uurtje terug _O_ .
Het gaat dus om persoonlijke voorkeur. Zijn we daar ook weer uit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')