Ik was vd week in de AH en opende de app en kreeg de melding dat ik gratisch premium voor een maand had.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wil iemand iets voor me testen? Ik zag gisteren in de Tikkie app dat je bij het spelen van een spelletje een maand gratis AH Premium kunt winnen. Volgens mij wint iedereen, ik dus ook. Ik heb via de Tikkie app mijn AH app geopend en er gebeurde niets. ik zag wel een einddatum staan van maart 2023 (denk ik). Ik weet dus niet of er een maand Premium bijgeschreven is. Ik heb al Premium, geen idee of je dan die maand ook kunt winnen. In de AH app zie ik alleen maar dat ik Premium heb vanaf februari 2022, niet tot wanneer het loopt.
Als je dus mogelijk een extra maand wilt winnen, kan dat via Tikkie. Check dan van te voren even je AH app wanneer je Premium afloopt zodat ik antwoord heb op dit enorm belangrijke vraagstuk
Gratischquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik was vd week in de AH en opende de app en kreeg de melding dat ik gratisch premium voor een maand had.
Geen spelletje voor hoeven te doen.
Tikkie doe ik sowieso niet aan.
Werkt helaas niet. De einddatum veranderd niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wil iemand iets voor me testen? Ik zag gisteren in de Tikkie app dat je bij het spelen van een spelletje een maand gratis AH Premium kunt winnen. Volgens mij wint iedereen, ik dus ook. Ik heb via de Tikkie app mijn AH app geopend en er gebeurde niets. ik zag wel een einddatum staan van maart 2023 (denk ik). Ik weet dus niet of er een maand Premium bijgeschreven is. Ik heb al Premium, geen idee of je dan die maand ook kunt winnen. In de AH app zie ik alleen maar dat ik Premium heb vanaf februari 2022, niet tot wanneer het loopt.
Als je dus mogelijk een extra maand wilt winnen, kan dat via Tikkie. Check dan van te voren even je AH app wanneer je Premium afloopt zodat ik antwoord heb op dit enorm belangrijke vraagstuk
Wauw, je hebt er ook echt werk van gemaaktquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:17 schreef Donna het volgende:
Helaas, dat kan niet. De gratis proefmaand gaat automatisch naar een jaarabonnement als je niet opzegt en zodoende kunnen ze niet 1 losse maand gratis weggeven. Nou prima.
Dan maar duimen dat er binnenkort een leuke actie is voor Premium gebruikers om te verlengen.
Hahaha. Ja ze reageren altijd wel snel (deze keer wel super snel) dus ik denk ik vraag het gewoon.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wauw, je hebt er ook echt werk van gemaakt![]()
Ach ja, geen gratis maand. Dat overleef ik wel. Het ging me meer om het mysterie.
Hoe werkt dit precies? Ik zag ook zo'n cashback actie bij Scoupy maar vertrouw dat niet helemaalquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:24 schreef Donna het volgende:
Trouwens nog een tip voor iedereen die geen moeite heeft met de bank koppelen aan een app (zoals bij Scoupy + enzo).
Woolsocks app
Met deze app koppel je je bankrekening en krijg je automatisch cashback elke keer dat je winkelt (o.a. AH, Jumbo, Lidl, Action, Kruidvat). Ik heb inmiddels al ruim ¤8 in m'n sok en dat kan ik voor de eerste keer uitbetalen als ik een maand actief ben. Na die eerste maand kan ik het automatisch elke keer laten uitbetalen of zelf op uitbetalen klikken wanneer ik wil. Leuke mini side hustle.
Er zit ook cashbacks in zoals bij Euroclix enzo, dat je via de app met een affiliate link besteld bij andere webshops, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Het is in NL een nieuwe app, maar in bijv. Spanje bestaat het al jaren.
Nee hoor. Er draait alleen een systeem wat checks doet en zo de cashbacks uitkeert. Daar komen geen mensen ogen aan te pas. En in de juridische voorwaarden staat ook dat ze verder niks met je bankgegevens doen. Er valt ook niet echt wat mee te doen trouwens, het is puur informatie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe werkt dit precies? Ik zag ook zo'n cashback actie bij Scoupy maar vertrouw dat niet helemaalGaan ze dan niet aan de haal met al je bankgegevens?
Trouwens zelf de beste warmetip ontdekt: werken onder een dekentje op de bank met je laptop op schoot en met een poes op je voeten. Heerlijk warm
Zelf heb ik er minder moeite mee maar mijn man is er denk ik wel op tegen, dan houdt het natuurlijk op. Ik heb ook jarenlang mijn boodschappen gescand (thuis) voor GfK, was hij ook nooit fan van. Mij boeit het niet zoquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee hoor. Er draait alleen een systeem wat checks doet en zo de cashbacks uitkeert. Daar komen geen mensen ogen aan te pas. En in de juridische voorwaarden staat ook dat ze verder niks met je bankgegevens doen.
Ze halen er natuurlijk wel veel informatie uit, bijv dat 70% van hun gebruikers in NL de meeste boodschappen doet bij de AH en dat is heel waardevol.
Als jij je boodschappen bij de AH met je pin afrekent dan weten ze ook al een hele hoop van je.
Ik vul ook al jaren enquêtes in met dergelijke informatie, dus ik kan er niet wakker van liggen dat er systemen zijn die die gegevens hebben.
Maar er in een ander deel van dit topic waren er ook mensen die dat absoluut niet willen. En dat snap ik ook.
De percentages verschillen per winkel, maar tussen de 0,5 en 4% zo ongeveer. Mijn Appie betaling van ¤20 kreeg ik ¤0,13 van terug bijv.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelf heb ik er minder moeite mee maar mijn man is er denk ik wel op tegen, dan houdt het natuurlijk op. Ik heb ook jarenlang mijn boodschappen gescand (thuis) voor GfK, was hij ook nooit fan van. Mij boeit het niet zo
Hoeveel levert zo'n cashback nou op?
Ah dat is toch al gauw een paar uur per maand/paar tientjes per jaar. Mooi meegenomenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
De percentages verschillen per winkel, maar tussen de 0,5 en 4% zo ongeveer. Mijn Appie betaling van ¤20 kreeg ik ¤0,13 van terug bijv.
Alle kleine beetjes helpen.
Als je man het boodschappen scannen (doe ik ook) al niet zo'n puik idee vond, dat zal hij dit idd helemaal afschuwelijk vinden.
Het viel mij vooral op hoe vaak de cassieres dingen vergaten te scannenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:01 schreef Hupje het volgende:
Boodschappen scannen voor GfK doe ik al een poos. Maakt dat ik me veel meer bewust ben van prijzen, best handig in de supermarkt. De cadeaubonnen die je er mee 'verdient' gebruik ik altijd voor sint.
Ik ben wel zo iemand die alle voorwaarden leest en als ze te veel van me moeten weten, haak ik af. Zo heb ik geen kruidvat of Lidl spaarding omdat je daar te veel verplicht in moet vullen naar mijn zin.
Sinds kort mag ik scannen met de app ipv een scanner. Dat scheelt nog wel wat in tijd. En ach, na de boodschappen ('s avonds) zit ik anders vaak te internetten, dan is dit een nuttigere tijdsbestedingquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:03 schreef MaJo het volgende:
Ik ben er mee gestopt omdat ik de vergoeding niet in verhouding vond staan met het werk dat je eraan kwijt was.
Mag jij al scannen met de app?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:06 schreef Hupje het volgende:
[..]
Sinds kort mag ik scannen met de app ipv een scanner. Dat scheelt nog wel wat in tijd. En ach, na de boodschappen ('s avonds) zit ik anders vaak te internetten, dan is dit een nuttigere tijdsbesteding
Ja, ik scan elke streepjescode en voer de prijs per product in. Daarom weet ik die prijzen zo goedquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:07 schreef Donna het volgende:
Er zijn wel verschillende versies van het boodschappen scannen heb ik in al die jaren al gemerkt. Ik hoef alleen maar winkel > winkelaankoop of online > totaalbedrag bon > alle producten te scannen
Van wat ik begrepen heb zijn er ook mensen die bij elk product de prijs moeten scannen ofzo.
Jeetje, dat is wel tijdrovend. Hoeveel punten krijg je dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, ik scan elke streepjescode en voer de prijs per product in. Daarom weet ik die prijzen zo goed
100 punten per week. Het staat qua tijd ook niet echt in verhouding natuurlijk. Maar voor bewustwording van prijzen en anders-niet-nuttig-bestede-tijd vind ik het wel prima.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel tijdrovend. Hoeveel punten krijg je dan?
Nee sowieso staat het niet echt in verhouding, maar ik ben in max. 3 minuten klaar en krijg 75 punten. Jij hebt er echt veel werk van en dan krijg je maar 25 punten meer.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
100 punten per week. Het staat qua tijd ook niet echt in verhouding natuurlijk. Maar voor bewustwording van prijzen en anders-niet-nuttig-bestede-tijd vind ik het wel prima.
De beloning voor het tv kijk onderzoek is gunstiger qua tijd/punten verhouding.
Dit deed ik ookquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, ik scan elke streepjescode en voer de prijs per product in. Daarom weet ik die prijzen zo goed
Dat is omgerekend 50 cent (!!!) per week. Dat kan echt nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
100 punten per week. Het staat qua tijd ook niet echt in verhouding natuurlijk. Maar voor bewustwording van prijzen en anders-niet-nuttig-bestede-tijd vind ik het wel prima.
De beloning voor het tv kijk onderzoek is gunstiger qua tijd/punten verhouding.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:06 schreef Donna het volgende:
Ik heb de AH even een berichtje gestuurd hoe het zit als je al Premium hebt. Wie weet hebben ze een goede bui en krijg ik een code voor een maand gratis om in de app te zetten.
Volgens mij heb ik best mazzel met dit huisje, een jaren '50 portiekwoning met boven me een knorrepot van 78 en beneden me een man van 56 en zijn moeder van in de 80.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is fijn! Vanochtend was hier de ketel aan, dus was het in de woonkamer minder dan 18 graden. Na even bijwarmen liep het overdag dan op naar 19.
Dus je krijgt een kleine vergoeding omdat je via je bank doorgeeft dat je bijvoorbeeld bij de AH boodschappen doet?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee hoor. Er draait alleen een systeem wat checks doet en zo de cashbacks uitkeert. Daar komen geen mensen ogen aan te pas. En in de juridische voorwaarden staat ook dat ze verder niks met je bankgegevens doen. Er valt ook niet echt wat mee te doen trouwens, het is puur informatie.
Ze halen er natuurlijk wel veel informatie uit, bijv dat 70% van hun gebruikers in NL de meeste boodschappen doet bij de AH en dat is heel waardevol.
Als jij je boodschappen bij de AH met je pin afrekent dan weten ze ook al een hele hoop van je.
Ik vul ook al jaren enquêtes in met dergelijke informatie, dus ik kan er niet wakker van liggen dat er systemen zijn die die gegevens hebben.
Maar er in een ander deel van dit topic waren er ook mensen die dat absoluut niet willen. En dat snap ik ook.
Ja zo zou je het kunnen omschrijven. Jij geeft waardevolle informatie en daar betalen ze je voor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus je krijgt een kleine vergoeding omdat je via je bank doorgeeft dat je bijvoorbeeld bij de AH boodschappen doet?
Een beetje sneu is het wel jaquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wow korting op een bos bloemen. maak me gek
Scheelt 60 per maand? Dat is wel veel. Wat betaalde je bij Ziggo?quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:28 schreef Elan het volgende:
Ziggo gebeld voor wat korting maar zat er amper in. Nieuwe klanten krijgen 50% korting per jaar. Terwijl ik al 11 jaar bij die toko zit wilden ze me afpoeieren met wat tientjeswerk..
Meteen er uit getieft en ingeruild voor KPN, scheelt ruim 60 euro in de maand. Internetsnelheid blijft maar een fractie van over dus het is even afwachten wat dat doet, maar zolang ik even wat terug kan kijken is het allemaal prima. Al die premium shit gebruik ik toch niet.
Volgend jaar ben ik dan weer nieuwe klant bij Ziggo en krijg ik wel korting![]()
108 euro met voetbal viaplay en 2 van die wifi punten. Ga nu 47,50 betalen met voetbal er bij, Viaplay heb ik zelf op gezegd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Scheelt 60 per maand? Dat is wel veel. Wat betaalde je bij Ziggo?
Nou normaal gesproken kreeg je als je belt als vaste klant ook wel een behoorlijke korting mee, vaak zat 200/300 euro gekregen of gratis pakketten door even te bellen. Kennelijk hadden ze daar nu genoeg van in mijn geval of ze hebben hun policy gewijzigd want best offer nu was het 6 maanden 10 euro korting als maximum.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:37 schreef Gunner het volgende:
Bizar is dat he. KPN smeet/smijt met nieuwe tv's en xbox'es en als bestaande klant kan je de kriebel krijgen.
Het wisselt heel sterk wie je treft volgens mij. Je leest wel eens flinke bedragen, waar anderen bot vangen op hetzelfde moment.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:54 schreef Elan het volgende:
Nou normaal gesproken kreeg je als je belt als vaste klant ook wel een behoorlijke korting mee, vaak zat 200/300 euro gekregen of gratis pakketten door even te bellen. Kennelijk hadden ze daar nu genoeg van in mijn geval of ze hebben hun policy gewijzigd want best offer nu was het 6 maanden 10 euro korting als maximum.
Als Ziggo nou eens een kastje maakt wat niet over dat ouderwetse coax gaat dan is het een optie. Al is hun upload natuurlijk een flinke achteruitgang t.o.v glas.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:54 schreef Elan het volgende:
Het loont wel echt om elk jaar over te stappen in deze markt.
Veel gebieden hebben nog geen glasvezel daar valt er weinig te kiezen. Hier dus ook niet, maar ik ga het wel een jaartje proberen op een lage snelheid. Het is alsnog 3x zo snel als ADSL wat ik vroeger had en dat werkte eigenlijk ook prima voor een beetje serie kijken en internetten. Bijvoorbeeld Videoland streamt nog in Full HD dus je hebt helemaal niet van die absurd hoge snelheden nodig voor een beetje thuisgebruik. Zelfde met Netflix is ook standaard 1080p. Dat is dezelfde standaard als 6/7 jaar terug.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het wisselt heel sterk wie je treft volgens mij. Je leest wel eens flinke bedragen, waar anderen bot vangen op hetzelfde moment.
[..]
Als Ziggo nou eens een kastje maakt wat niet over dat ouderwetse coax gaat dan is het een optie. Al is hun upload natuurlijk een flinke achteruitgang t.o.v glas.
60 in de maand? Met een fractie van de internetsnelheid?quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:28 schreef Elan het volgende:
Ziggo gebeld voor wat korting maar zat er amper in. Nieuwe klanten krijgen 50% korting per jaar. Terwijl ik al 11 jaar bij die toko zit wilden ze me afpoeieren met wat tientjeswerk..
Meteen er uit getieft en ingeruild voor KPN, scheelt ruim 60 euro in de maand. Internetsnelheid blijft maar een fractie van over dus het is even afwachten wat dat doet, maar zolang ik even wat terug kan kijken is het allemaal prima. Al die premium shit gebruik ik toch niet.
Volgend jaar ben ik dan weer nieuwe klant bij Ziggo en krijg ik wel korting![]()
Nee het bespaart 60 per maandquote:Op maandag 24 oktober 2022 18:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
60 in de maand? Met een fractie van de internetsnelheid?
Ik ben net overgestapt van Ziggo naar kpn van 68 naar 35 euro in de maand voor het eerste jaar. En naar glas, dus plots 1000 mbit op en neer ipv een derde of 30e daarvan.
Daar heb je inderdaad echt wel genoeg aan. De meeste gezinnen ook wel. En gamers ook wel. Het wordt wat anders als je regelmatig nieuwe spellen download van 100 gb maar de providers proberen je ook allemaal wijs te maken dat je voor het gamen zelf een hoge snelheid nodig hebt terwijl dat echt onzin is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee het bespaart 60 per maand
Ga iets van 47.50 betalen en dat is inclusief voetbal. Dus 30 per maand. Hier is helaas geen glasvezel anders had ik daar voor gekozen. Ga van 300 Mbit naar 30 downloaden ofzo.
Maar in de praktijk verwacht ik daar alsnog vrij weinig hinder van te ondervinden. Hoef geen grote bestanden te up of te downloaden. Voor HD streamen is het ruim voldoende.
Ziggo is belachelijk duur. Laat ze maar flink klanten kwijtraken, gaan ze misschien een keer hun tarieven herzien.
Dat sowieso. Wij gaan binnenkort van ¤ 86,00 naar ¤ 37,50 per maand. De glasvezel moet alleen nog even aangelegd worden maar dat gaat elk moment gebeuren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Vergeleken met Ziggo ben je al snel voordelig uit.
7,95pm! Wel je cijfers op orde hebben, hé?quote:Op maandag 24 oktober 2022 22:38 schreef Rene het volgende:
We hadden nog een goedkoop abonnement bij t-mobile van 35 euro per maand voor 100mbit. Digitale TV voor 2 tvs de deur uitgezet = 20 euro besparen. Vervolgens NLZiet genomen voor 8,99pm. Weer 11 euro in de portemonnee!
En nog wat statiegeld dusquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:55 schreef Goitske het volgende:
Mijn week budget is deze week niet helemaal goed gegaan maar verwacht het volgende week te compenseren. We hebben een verjaardag deze week dus zat op 115 euro excl koopzegels en statiegeld kratten
Voor deze maand heb ik per week 98 euro excl koopzegels voor 2 volwassenen een 10 en 8 jarige.
Het zijn de kratten van de AH dus die gaan volgende week weer er in mee terug. Incl koopzegels en kratten heb ik 520 euro per maand dat komt neer op een excl bedrag van net geen 100 euro per week.quote:
@Kopiko zit er scherp bovenop.quote:
Dat deed in altijd in Joure. En als kind vergapen aan het servies in de etalage.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Met opruimen vond ik net nog 5 spaarkaarten met Perlapunten van de AH. Destijds verzameld door mijn schoonmoeder die altijd Perla koffie dronk, ik wil niet weten hoeveel van die spaarpunten ze voordat ze mij kende achteloos heeft weggegooid![]()
Ik heb ook nog duizenden punten van Douwe Egberts liggen, vroeger leverde ik die in bij hun winkel in Utrecht voor thee of theebekers.
Ik ben maar eens gaan tellen en ik heb meer dan 6.000 punten, ik ga ze morgen maar eens inleveren bij blokker en als ik dan een keer iets nodig heb dan kan ik dat tegoed gebruiken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat deed in altijd in Joure. En als kind vergapen aan het servies in de etalage.
Nu bij Blokker, maar tis wel heel anders nu.
Ik heb al honderd jaar een hotmailaccount, mijn ziggo e-mailadres gebruik ik alleen voor reclame enzoquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:58 schreef AnneX het volgende:
Wat ziggo betreft: wij kunnen vast goedkoper met nu een standaard abbo.
Zelfs nog vaste lijn, en internet dus. Inclusief mailadres. ¤ 75 / maand.
En i.c.m. mijn vodafone voor mobiel = dubbel gig. Echtgenoot heeft Tmobile.
Binnenkort is er glasvezel in huis.
Alleen … met een overstap naar een (goedkopere) provider “moet” er een ander mailadres volgen. En daar ben ik nogal aan gehecht na al die jaren. Stom hè.
Zijn de overstappers van provider dan overgegaan op nieuw mailadres?
Of gebruiken jullie een googleaccount?
Bij je ziggo mailadres ‘hoort’ dan toch een ziggo account?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb al honderd jaar een hotmailaccount, mijn ziggo e-mailadres gebruik ik alleen voor reclame enzo
Ik stap niet over om dezelfde reden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:58 schreef AnneX het volgende:
Wat ziggo betreft: wij kunnen vast goedkoper met nu een standaard abbo.
Zelfs nog vaste lijn, en internet dus. Inclusief mailadres. ¤ 75 / maand.
En i.c.m. mijn vodafone voor mobiel = dubbel gig. Echtgenoot heeft Tmobile.
Binnenkort is er glasvezel in huis.
Alleen … met een overstap naar een (goedkopere) provider “moet” er een ander mailadres volgen. En daar ben ik nogal aan gehecht na al die jaren. Stom hè.
Yup, maar dat heb ik net opgezegd, we hebben een nieuw abonnement bij Ziggo afgesloten op het nieuwe adres op naam van mijn man.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bij je ziggo mailadres ‘hoort’ dan toch een ziggo account?
Als je een domeinnaam koopt, krijg je er vaak mailboxen bij. Kost amper wat en dan ben je vrij om te doen wat je wil verder.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:58 schreef AnneX het volgende:
Het was begintijd internet en ook een zakelijk mailadres. Collega’s gebruikten toen nog mailadres van echtgenoot of hotmail.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik stap niet over om dezelfde reden.
Heb wel eens gelezen dat het om die reden ‘dom’ is om een e-mailadres te gebruiken dat verbonden is aan je provider, maar toen was het al te laat.
Zit van het begin (ergens jaren ‘90) al bij dezelfde provider. Die is niet goedkoop, maar ik ben er wel tevreden mee.
Ja prima. Daar zijn wij té laat voor met mijn gehechtheid aan mijn mailadres.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je een domeinnaam koopt, krijg je er vaak mailboxen bij. Kost amper wat en dan ben je vrij om te doen wat je wil verder.
Dan neem je toch een unieke domeinnaam? Het hoeft je echte naam niet te bevatten natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja prima. Daar zijn wij té laat voor met mijn gehechtheid aan mijn mailadres.![]()
En ik heb ook steeds minder trek om eigen vrij unieke achternaam te gebruiken op inet. Wat ik ook niet meer doe in diverse accounts.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan neem je toch een unieke domeinnaam? Het hoeft je echte naam niet te bevatten natuurlijk.
Het beste moment om dit te doen was 20 jaar geleden. Het op een na beste moment is nu
En waar koop je dan zoiets?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan neem je toch een unieke domeinnaam? Het hoeft je echte naam niet te bevatten natuurlijk.
Het beste moment om dit te doen was 20 jaar geleden. Het op een na beste moment is nu
Dat kan bij zogenaamde "hosting providers". Dat zijn partijen die domeinnamen verkopen en vaak ook een serverpark hebben of beheren waarop websites en email worden gehost voor klanten. Kosten voor een pakket met alleen email zijn meestal tussen de 1 en 3 euro per maand. Dit zijn wat van de grotere / bekendere partijen in Nederland:quote:
Bedankt voor de moeite.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan bij zogenaamde "hosting providers". Dat zijn partijen die domeinnamen verkopen en vaak ook een serverpark hebben of beheren waarop websites en email worden gehost voor klanten. Kosten voor een pakket met alleen email zijn meestal tussen de 1 en 3 euro per maand. Dit zijn wat van de grotere / bekendere partijen in Nederland:
Antagonist: https://www.antagonist.nl/e-mail/
Strato: https://www.strato.nl/mail/
TransIP: https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/
YourHosting: https://www.yourhosting.nl/e-mail-hosting/e-mailpakketten/
Hostnet: https://www.hostnet.nl/email
MijnDomein: https://www.mijndomein.nl/producten/email
Er zijn heel veel van dit soort bedrijven in Nederland. Dit is wel een aardig lijstje: https://www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/
Belangrijk om te weten is dat wanneer je een domeinnaam koopt, deze van jou is, niet van de hostingpartij waar je 'm hebt gekocht. Je kunt dus ook overstappen als je niet tevreden bent en dan neem je je domeinnaam gewoon mee.
Je moet natuurlijk niks. Maar als je onafhankelijk wil zijn van je provider of Google/Microsoft/etc dan is dit de manier.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite.
Ik sta niet te springen, eerlijk gezegd. Maar dat is natuurlijk nogal obvs als je weet dat ik al 25+ jaar bij dezelfde provider zit.![]()
Idd. Al 15 jaar mijn naam als Domeinnaam aangeschaft.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, nou. Gijzeling nog wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij sommige providers kan je betalen om je mailadres te behouden zonder account. Bij Ziggo kan dat uiteraard niet. Dan zouden ze, als duurste in de markt, heel wat klanten kwijtraken.
Je hebt na opzegging nog wel 6 maanden toegang tot je mailaccount. Dat zou genoeg moeten zijn om de boel om te zetten. Ik zou het wel weten. Ik laat me niet gijzelen door een internetprovider die me nog dik laat betalen voor die gijzeling ook.
Heb je last van Stockholmsyndroom Lien?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, nou. Gijzeling nog wel.
Laten we het leuk houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je last van Stockholmsyndroom Lien?Ja, blijkbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Ik heb zelfs mijn voornaam.nlquote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Idd. Al 15 jaar mijn naam als Domeinnaam aangeschaft.
Mijn tante had 'mijnachternaam.nl' helaas al geclaimd. Alle spam/nieuwsbrieven naar gmail en de zakelijke dingen naar mijn domeinnaam.
Maar je krijgt een jaarcontract bij Ziggo neem ik aan? Na dat jaar switchen is voordeliger.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb voor de lol eens gekeken wat kpn glasvezel mij te bieden heeft. Ik zou daar het eerste half jaar ¤32 pm betalen en daarna ¤61. Bij Ziggo het eerste jaar ¤29,50 pm en daarna ¤59. Dus Ziggo is in ons geval goedkoper en dan hebben we ook nog Ziggosport.
Ik denk dat mensen minder vaak overstappen. Zolang er niet continu hordes klanten weglopen, hoef je ook geen kortingen uit te gaan delen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Internetproviders moeten dat kennelijk nog uitvinden.
Nou aan mijn haar komt geen stagiere meer. Heb mijn vaste kapster ben een aantal keren verknipt en dat ze niet doen wat ik wil. Die 2x per jaar dat ik ga betaal ik welquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 03:12 schreef Inbox het volgende:
De zuinige ik laat zich tegenwoordig knippen als kappersmodel. Niet direct bij kappersscholen maar bij kapperszaken zelf, zoals Cosmo Toni&Guy waar reeds gediplomeerde kappers werken die intern verder opgeleid worden.
Duurt iets langer maar scheelt me toch weer mooi 2 tientjes voor een knipbeurt bij een normale kapper. Voor dames kan dat echt fors meer schelen als er meer gedaan moet worden dan knippen zoals kleuren, folies en weet ik veel wat.
En daarvóór kocht ik vaak een socialdeal voor de kapper als er weer eens een 2.50 euro extra korting gegeven werd.
Dr zijn speciale facebookgroepen voor en in mijn omgeving zijn er kappers zat die modellen zoeken.
self full filling prophecy:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen minder vaak overstappen. Zolang er niet continu hordes klanten weglopen, hoef je ook geen kortingen uit te gaan delen.
Zal beetje aan je gewenste kapsel liggen en wat je wil.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nou aan mijn haar komt geen stagiere meer. Heb mijn vaste kapster ben een aantal keren verknipt en dat ze niet doen wat ik wil. Die 2x per jaar dat ik ga betaal ik wel
Jaren gedaan maar nadat ik was verhuist kreeg ik bij de kappersopleiding daar te horen dat lang haar waar enkel een stukje vanaf moet niet "interessant" genoeg is. Terwijl mijn ervaring is dat veel studenten/cursisten niet eens fatsoenlijk recht kunnen knippen. Lang haar is dan het perfecte oefenmateriaal want een paar cm meer maakt niet uit en als het echt te gek wordt is er wel een leerkracht die de boel herstelt. Als er meer vanaf ging duurde het alleen wat langer voordat ik weer terug kwam.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nou aan mijn haar komt geen stagiere meer. Heb mijn vaste kapster ben een aantal keren verknipt en dat ze niet doen wat ik wil. Die 2x per jaar dat ik ga betaal ik wel
Bij de Aldi ¤0,99quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:45 schreef mascara-klodder het volgende:
¤1,55 voor een potje van de goedkoopste crème fraiche van 200ml.
Een jaar geleden was dat nog ¤0,69
99 cent is de goedkoopste.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:45 schreef mascara-klodder het volgende:
¤1,55 voor een potje van de goedkoopste crème fraiche van 200ml.
Een jaar geleden was dat nog ¤0,69
Klopt. Vorig jaar nog 49 cent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Neemt niet weg dat ook die ¤0,99 een fikse prijsverhoging is
Lidl ook 99cent voor 200gquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij Aldi, AH en Jumbo in elk geval wel
Dit was de Jumbo. Op de app stond het goeienkoopste (ik begin te integreren in Brabantquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 19:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij Aldi, AH en Jumbo in elk geval wel
Blikjes tonijn valt mij ook op. En al 2 maanden geen zoute sticks meer bij AH. Dat zijn de sticks met de perfecte zout-stok-verhoudingquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit was de Jumbo. Op de app stond het goeienkoopste (ik begin te integreren in Brabant) merk er niet eens meer maar in de winkel was het wel dus voor dat belachelijke bedrag.
Al tig weken zijn er ook geen tomatenblokjes te krijgen. Heb ze kunnen kopen voor ¤0,75 laatst ipv ¤0,54 oid bij de AH.
Bij Jumbo en Dirk gewoonweg niet leverbaar.
Ook opvallend, schappen met wc-papier etc leeg.
Blikjes tonijn niet meer te krijgen.
Ik weet dat ik in een shithole woon maar het hamsteren is begonnen geloof ik.
Dat zal dan idd aan dat shithole liggen denk ik ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit was de Jumbo. Op de app stond het goeienkoopste (ik begin te integreren in Brabant) merk er niet eens meer maar in de winkel was het wel dus voor dat belachelijke bedrag.
Ga nog maar eens kijken. Staat inmiddels weer op de app. ¤1,67 zelfs.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zal dan idd aan dat shithole liggen denk ik ja.
Hier bij Jumbo is de goeienkoopste gewoon 99 cent. Wel opvallend; bij elke winkel in de app staat die allergoedkoopste ineens een stuk meer naar onderen als ik zoek op creme fraiche.
Maar sowieso bizar hoeveel duurder dat geworden is.
Ik heb nog 3 blikjes tonijn op voorraad. Die zijn straks hun gewicht in goud waardquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blikjes tonijn valt mij ook op. En al 2 maanden geen zoute sticks meer bij AH. Dat zijn de sticks met de perfecte zout-stok-verhouding
Das niet de allergoedkoopste.quote:Op zondag 30 oktober 2022 05:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ga nog maar eens kijken. Staat inmiddels weer op de app. ¤1,67 zelfs.
[ link | afbeelding ]
Budget huismerk zit dan blijkbaar niet in het assortiment (meer) bij de Jumbo aan de overkantquote:Op zondag 30 oktober 2022 06:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Das niet de allergoedkoopste.
Dit is Jumbo huismerk, niet het budgetmerk, die is 99 cent.
AH huismerk is ook 1,67, maar das niet de goedkoopste, das Zaanse Hoeve 99 cent.
[ afbeelding ]
Bij de Marokkaanse groentemannen hier is de feta nooit uitverkocht.quote:Op zondag 30 oktober 2022 08:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Tonijn is al heel lang een drama, net als met periodes feta en tomatenblokjes/gepelde tomaten (en inderdaad zoute sticks). Bij diverse winkels.
Deze?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Blikjes tonijn valt mij ook op. En al 2 maanden geen zoute sticks meer bij AH. Dat zijn de sticks met de perfecte zout-stok-verhouding
Sowieso stond gisteren in de AH, waren veel schappen leeg: chips vakken waren, spekjes waren er alleen de 250 gram voor 4.50quote:Op zondag 30 oktober 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat zijn stengels, dit zijn sticks
[ afbeelding ]
Klopt hier ook, landelijk leveringsprobleem begreep ik. Lidl, aldi en jumbo niets meer, zelfs geen blue band alleen nog speciale belachelijk dure Becel kuipjes.quote:Op zondag 30 oktober 2022 07:16 schreef Donna het volgende:
Halverine was laatst van huismerk ook bij alle winkels 1 of 2 weken uitverkocht. Zo vreemd.
Moest ik dure Blue Band halen. Meteen failliet.
Correct.quote:Op zondag 30 oktober 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat zijn stengels, dit zijn sticks
[ afbeelding ]
Ik vond die altijd zo erg vies. Totdat ik die van Bolletje ontdekte gevuld met kaasquote:
Jaaa dat had ik ook bij 2 winkels alleen dure Becel. Toen bij Lidl lag daar nog Blue Band gelukkig. Maar dies ook vies duur geworden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Klopt hier ook, landelijk leveringsprobleem begreep ik. Lidl, aldi en jumbo niets meer, zelfs geen blue band alleen nog speciale belachelijk dure Becel kuipjes.
Appie had nog wel dus ik heb wat extra meegenomen want het spul is best lang houdbaar. Dat idee hadden blijkbaar meer mensen want toen ik een dag later de buurvrouw tipte dat de AH nog wel had was het daar ook op.
Online bij de AH zonder leveringsproblemenquote:Op zondag 30 oktober 2022 10:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Klopt hier ook, landelijk leveringsprobleem begreep ik. Lidl, aldi en jumbo niets meer, zelfs geen blue band alleen nog speciale belachelijk dure Becel kuipjes.
Appie had nog wel dus ik heb wat extra meegenomen want het spul is best lang houdbaar. Dat idee hadden blijkbaar meer mensen want toen ik een dag later de buurvrouw tipte dat de AH nog wel had was het daar ook op.
Duur geworden inderdaad. Ik heb er vandaag ook naar staan kijken, toen ik zocht naar de tonijn die gelukkig weer op voorraad was. Meestal koop ik tonijn tijdens Italiaanse of Spaanse week. Dan is het ietsje goedkoper.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:50 schreef maily het volgende:
Bij de Lidl oa paar potjes ansjovis gekocht. Altijd fijn om op voorraad te hebben.
¤2,69 100 gr![]()
Vergeleken met Appie: daar kost de goedkoopste ¤ 3,49 (Princes 95 gr)
En de duurste ¤ 3,95 en ¤ 3,99 (John West 95 gr en Fish Tales 100 gr)
Cijfers van oktober:quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb de cijfers van september.
Boodschappen: ¤ 281,75
Afhaaleten: ¤ 134,72 (meer dan normaal wegens verhuizing)
Per week is dat alles bij elkaar: ¤ 98,61 voor 2 volwassenen. Ik ben niet ontevreden.
Ik heb niets geks gedaan eigenlijk (behalve te veel afhalen). Het enige dat ik kan bedenken is dat er wat meer vlees gekocht is. September was gewoon een extreem zuinige maand. Maar ik probeer wel om te streven naar onder de 100 euro per week.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:34 schreef Viezig het volgende:
Veel spul ingeslagen of gewoon wat luxere of meer boodschappen?
Komt het bij Jumbo uit een centraal magazijn of wordt het in de winkdl bij elkaar geshopt? Ik denk het laatste en dat zou kunnen verklaren waarom de prijzen af kunnen wijken. Tegelijkertijd is het ook weer onlogisch.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:49 schreef maily het volgende:
Hier iemand die weet hoe het zit?
GC / Boodschappen bij Jumbo duurder bij thuisbezorgen?
Alle beetjes helpenquote:Op woensdag 2 november 2022 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is hier veel veranderd in de financiële situatie, hij is een stukje verbeterd. Ik ben nu, eindelijk, druk bezig met het aanmaken en vullen van allerlei spaarpotjes op de spaarrekening. Ik word er helemaal gelukkig van![]()
Het is zeer zeker niet de bedoeling dat dat extra geld zomaar op gaat. We willen groot verbouwen dus ik heb een spaarpot met een spaardoel van ¤ 50.000,00. Daar is net de eerste paar 100 euro in gestopt.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat we dat doel ooit gaan behalenquote:
quote:Op woensdag 2 november 2022 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is hier veel veranderd in de financiële situatie, hij is een stukje verbeterd. Ik ben nu, eindelijk, druk bezig met het aanmaken en vullen van allerlei spaarpotjes op de spaarrekening. Ik word er helemaal gelukkig van![]()
Het is zeer zeker niet de bedoeling dat dat extra geld zomaar op gaat. We willen groot verbouwen dus ik heb een spaarpot met een spaardoel van ¤ 50.000,00. Daar is net de eerste paar 100 euro in gestopt.
Dat is een flinke verbouwingquote:Op donderdag 3 november 2022 17:01 schreef Goitske het volgende:
[..]de eerste stap is er! En de kleine stapjes zullen groeien naar een mooi bedrag!
Hier hebben we de verbouwing achter de rug (2 badkamers, toilet beneden, nieuwe dakbedekking, buitenboel geschilderd, kozijnen reparatie en paar nieuwe binnen deuren), de zonnepanelen liggen hier klaar om het dak op te gaan, de meterkast is gisteren vervangen en klaar gemaakt voor inductie fornuis en de zonnepanelen. Over 2 weken liggen de zonnepanelen op het dak en dan is het voor nu even klaar.
Dus we zijn ook bezig om weer stapje voor stapje de buffer aan te vullen.
Misschien dat zoiets ophangen en inkleuren nog motiverend werkt [ afbeelding ]
Ja ben nu ook behoorlijk door de buffer heenquote:Op donderdag 3 november 2022 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is een flinke verbouwing
Ach als ze je motiveren is dat die euro toch waard!quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:08 schreef Donna het volgende:
Zooooo lekker bezig hoor @:Goitske
Mijn eerste Woolsocks cashback uitbetaling is binnen, eergisteren aangevraagd. ¤8 en zit nu alweer bijna op ¤1 dus dat gaat lekker. Wil bij Roamler ook weer wat meer opdrachten oppakken voor wat euro's extra.
Bij de Appie lag mijn favo mayosaus in de afprijsbak. Dacht dan is het vast nog maar kort houdbaar, maar gewoon maart 2023. Er lagen 4 flessen, had eerst 2 in m'n mandje, maar later die andere 2 ook nog maar gepakt. Scheelde me toch weer meer dan ¤9Oh en nog een flesje bacon burger saus (vind m'n vriend lekker) voor 50 cent, normale prijs ¤1,35. Ik had dus een goede dag.
We bestellen nu 3 weken bij Picnic en zo nu en dan nog in de supermarkt. Hierdoor plan ik ook weer bewuster het weekmenu en de boodschappen, al met al goed voor de portemonnee.
Ik heb laatst op Etsy voor 1 euro 60 van dat soort kleurplaten gekocht als hierboven. Heb er al een paar hangen met verschillende doelen.
Ja dat kostte me dus 1 euro, maar je moet soms ook een beetje leven he.
Kom je nog wat nieuws tegen in die planner als je met Excel er al bovenop zit? Of is het net als de boodschappen cursus bewustwording in een mooi jasje?quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ach als ze je motiveren is dat die euro toch waard!
Ik heb een money planner van PorteRenee gekocht, kostte me 21.99 maar merk ook al dat ik bewuster er wordt en dus ook wel die 21.99 er snel uit heb
Ik heb de boodschappen cursus niet gedaan dus geen idee hoe die is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Kom je nog wat nieuws tegen in die planner als je met Excel er al bovenop zit? Of is het net als de boodschappen cursus bewustwording in een mooi jasje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:56 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb de boodschappen cursus niet gedaan dus geen idee hoe die is.
Maar als je het in Excel al goed op orde hebt is het denk ik ook goed. Voor mij werkt het opschrijven beter dan in de computer is op een of andere manier meer confronterend en pak het makkelijker ipv m'n laptop uit de kast pakken, opstarten etc. Ja weet het kan ook op de telefoon maar op een of andere manier is het handmatig optellen ipv dat Excel dat doet beter voor mij.
Heeft ook motivatie pagina's, elke maand je inkomsten en vaste lasten echt opschrijven, alle variabele kosten en aan het begin van de maand elke keer je budgetten stellen, einde van de maand bewust terug kijken, wat ging er goed, wat ging er mis, waarom ging het mis.Ohja ik vind opschrijven juist vreselijk, dus ik ben bang dat ik na 2 maanden stop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het ziet er wel super mooi uit.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:56 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb de boodschappen cursus niet gedaan dus geen idee hoe die is.
Maar als je het in Excel al goed op orde hebt is het denk ik ook goed. Voor mij werkt het opschrijven beter dan in de computer is op een of andere manier meer confronterend en pak het makkelijker ipv m'n laptop uit de kast pakken, opstarten etc. Ja weet het kan ook op de telefoon maar op een of andere manier is het handmatig optellen ipv dat Excel dat doet beter voor mij.
Heeft ook motivatie pagina's, elke maand je inkomsten en vaste lasten echt opschrijven, alle variabele kosten en aan het begin van de maand elke keer je budgetten stellen, einde van de maand bewust terug kijken, wat ging er goed, wat ging er mis, waarom ging het mis.Ik heb 'm gekregen van m'n vriend! Ben helemaal verrast door het formaat. Hij leek veel groter en ben hier juist heel blij mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was ook blij verrast met hoe hij er uit ziet. Ben er heel blij mee en vind hem ook heel duidelijkquote:Op donderdag 10 november 2022 11:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb 'm gekregen van m'n vriend! Ben helemaal verrast door het formaat. Hij leek veel groter en ben hier juist heel blij mee.
Volgens mij niet, regulier zit je met dit wasmiddel van de Aldi https://www.aldi.nl/produ(...)268-1-0.article.html op bijna ¤0,10 per wasbeurt en bij jouw aanbieding op nog geen ¤0,09.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komende week is het kleurwasmiddel bij Lidl in de aanbieding. 5 liter, 100 wasbeurten voor 8,79. Kan het goedkoper?
Tot 11.00 's ochtends ligt het brood van gisteren in de winkel.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:24 schreef Roellie80 het volgende:
Ik zie dat het veel gaat over korting bij de Jumbo?
Ik weet een manier om gratis 5% cashback te krijgen bij Jumbo.com. het enige dat het je kost is wat gedoe.
Vraag een gratis Plutus kaart aan. Dan krijg je al overal 3% cashback. Als je deze hebt dan vraag je een Curve Black aan. Dan krijg je 1% cashback erbij. En dan als je naar de site van de Jumbo gaat gebruik he satsback.com voor nog 1% cashback.
Je krijgt de cashback in crypto. Dat kan je meteen weer omzetten voor euro's, dollars of wat je wilt. Maar dit schijnt too-much gedoe te zijn voor de meeste
Nou ik heb hierbij echt zoiets van wat kun je nog voor nieuws bedenken. Netzo als oma deed, kopen wat nodig is en is het geld op dan schrap je de luxe. Nou moet ik zeggen mijn oma had het wat makkelijker want mijn opa was slager dus vlees was al geen kostenpost meer en hadden een goed inkomen die hadden best wel geldquote:Op zondag 20 november 2022 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik volg PorteRenee niet meer. Ik heb daar echt nog nooit iets van opgestoken. Ze wil alleen maar geld verdienen met inkoppers. Prima natuurlijk, maar niets voor mij.
Wasmiddelen zijn toch zo prijzig niet als je het in de aanbieding koopt?quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komende week is het kleurwasmiddel bij Lidl in de aanbieding. 5 liter, 100 wasbeurten voor 8,79. Kan het goedkoper?
Op dit moment niet. Maar je kan een merk wasmiddel in een goede aanbieding net zo goedkoop kopen, dus het is maar net waar je voorkeur ligt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je kunt zo'n cursus natuurlijk breed trekken. Hoe lees je folders, welke lees je, wat is een goede aanbieding, hoe maak je een weekmenu, welke basisdingen zijn handig om in huis te hebben, ze kan opdrachten in de cursus verwerken (maak een weekmenu, mest je lasten uit en kook daarmee), dan kan ze nog 10 alinea's over kosten voor huisdieren en drogisterij vullen, etc.quote:Op zondag 20 november 2022 20:33 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nou ik heb hierbij echt zoiets van wat kun je nog voor nieuws bedenken. Netzo als oma deed, kopen wat nodig is en is het geld op dan schrap je de luxe. Nou moet ik zeggen mijn oma had het wat makkelijker want mijn opa was slager dus vlees was al geen kostenpost meer en hadden een goed inkomen die hadden best wel geld
Ik check regelmatig aanbiedingen van merkwasmiddel maar het kan eigenlijk nooit beter dan AH eigen merk. Behalve dus een eigen merk van een andere supermarkt in de aanbieding zoals nu Lidl.quote:Op zondag 20 november 2022 20:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Maar je kan een merk wasmiddel in een goede aanbieding net zo goedkoop kopen, dus het is maar net waar je voorkeur ligt.
Het is eigenlijk hetzelfde als het boek. Doordat je alle informatie (die je grotendeels al kent) even vers binnen krijgt en je daardoor er bewust mee bezig gaat, raak je gemotiveerd, bespaar je weer een paar tientjes, daardoor nog meer motivatie en dat hou je dan een paar maanden vol. And so on.quote:Op zondag 20 november 2022 20:17 schreef Goitske het volgende:
Ik zag dat PorteRenee weer een boodschappen cursus gaat doen. Heeft een van jullie überhaupt een idee wat ik me daarbij moet voorstellen
Meeste dingen kan je toch zelf bedenken, ga met een lijstje, ga niet met een lege maag, stel een budget, kijk naar een aanbieding of het echt een aanbieding is, pak van de onderste schappen het A merk in de aanbieding is meestal niet goedkoper dan het B merk etc.
Ik heb gewoon de AH app en ze komen het bezorgen en check een paar x per week of ik dingen mis, als ik iets aamvul gelijk checken of er impuls op staat of dat je het toch nog blijkt te hebben etc en als je boven je budget zit dan scrap je wat je niet direct nodig hebt
Ik doe er ook zeker een jaar mee. Maar dan wil ik het nog steeds zo goedkoop mogelijkquote:Op zondag 20 november 2022 20:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wasmiddelen zijn toch zo prijzig niet als je het in de aanbieding koopt?
Zo'n fles van 5 liter zou ik bijna een jaar mee doen trouwens met mijn 2 wasjes in de week.
Je moet over het algemeen wel over de 70% korting gaan wil A-merk goedkoper zijn en dat komt idd niet vaak voor.quote:Op zondag 20 november 2022 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik check regelmatig aanbiedingen van merkwasmiddel maar het kan eigenlijk nooit beter dan AH eigen merk. Behalve dus een eigen merk van een andere supermarkt zoals nu Lidl.
Ik koop liever bij de Dirk 5 flessen Robijn voor een tientje waarvan 2 flessen Zwitsal-geur.quote:Op zondag 20 november 2022 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe er ook zeker een jaar mee. Maar dan wil ik het nog steeds zo goedkoop mogelijk
Overgieten in kleinere flesjes. Dan mors je maar 1x ipv elke wasbeurt.quote:Op zondag 20 november 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik koop liever bij de Dirk 5 flessen Robijn voor een tientje waarvan 2 flessen Zwitsal-geur.
Zo'n fles van 5 liter krijg ik toch niet netjes in het wasbolletje gemikt
Jup dan mors ik in 1x meer dan de helft uit die joekel van een flesquote:Op zondag 20 november 2022 20:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Overgieten in kleinere flesjes. Dan mors je maar 1x ipv elke wasbeurt.
Ik let ook wat meer op met die laatste portie in de vriezer mikken. Mijn man schepte laatst op dus ik zeg hallo normaal kan ik 1-3 porties invriezen omdat ik de kinderen kleinere porties geef, willen ze meer kan het maar hoef niet de helft weg te smijten....vandaag weer even de diepvries goed geordend en ruimte voor restjes in vriezen van deze weekquote:Op zondag 20 november 2022 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt zo'n cursus natuurlijk breed trekken. Hoe lees je folders, welke lees je, wat is een goede aanbieding, hoe maak je een weekmenu, welke basisdingen zijn handig om in huis te hebben, ze kan opdrachten in de cursus verwerken (maak een weekmenu, mest je lasten uit en kook daarmee), dan kan ze nog 10 alinea's over kosten voor huisdieren en drogisterij vullen, etc.
Ik probeer hier weer wat beter op restjes te letten. Niet het opmaken van restjes maar juist het niet opmaken. Niet die laatste paar walnoten ook maar door een gerecht doen, niet dat restje rijst ook in de pan doen, dat laatste plakje spek bakken, etc.
Klop maar veel mensen denken ooooh in de aanbieding maar het A merk is inde aanbieding vaak nog duurder dan B merk.quote:Op zondag 20 november 2022 20:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Je moet over het algemeen wel over de 70% korting gaan wil A-merk goedkoper zijn en dat komt idd niet vaak voor.
Ah komende week robijn 2 + 3 gratisquote:Op zondag 20 november 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik koop liever bij de Dirk 5 flessen Robijn voor een tientje waarvan 2 flessen Zwitsal-geur.
Zo'n fles van 5 liter krijg ik toch niet netjes in het wasbolletje gemikt
Ik heb de cursus gedaan. Zuunig als ik ben heb ik het samen met 2 vriendinnen op één account gedaan, waardoor we 23 euro p.p. betaalden. Heel eerlijk, die 23 euro vond ik het nog niet waard.quote:Op zondag 20 november 2022 20:17 schreef Goitske het volgende:
Ik zag dat PorteRenee weer een boodschappen cursus gaat doen. Heeft een van jullie überhaupt een idee wat ik me daarbij moet voorstellen
Meeste dingen kan je toch zelf bedenken, ga met een lijstje, ga niet met een lege maag, stel een budget, kijk naar een aanbieding of het echt een aanbieding is, pak van de onderste schappen het A merk in de aanbieding is meestal niet goedkoper dan het B merk etc.
Ik heb gewoon de AH app en ze komen het bezorgen en check een paar x per week of ik dingen mis, als ik iets aamvul gelijk checken of er impuls op staat of dat je het toch nog blijkt te hebben etc en als je boven je budget zit dan scrap je wat je niet direct nodig hebt
Nou ik vroeg me echt serieus af wat daarin kon staan wat je zelf nog niet bedacht zou hebben.... vooral aangezien ze een aanbieding heeft voor de mensen die het al eerder hebben gedaan dat ik dacht nou doe je eerste dan nog een keer, gratis enzo want die heb je alquote:[..]
Ik heb de cursus gedaan. Zuunig als ik ben heb ik het samen met 2 vriendinnen op één account gedaan, waardoor we 23 euro p.p. betaalden. Heel eerlijk, die 23 euro vond ik het nog niet waard.
Het gaat vooral over eens per week boodschappen doen, als de tomaten in de aanbieding zijn veel kopen en pastasauzen invriezen enz.. Echt dingen die elk weldenkend mens zelf ook kan bedenken. Mijn tip: doe het vooral niet.
Ook gewoon voor 1 of 2 potjes?quote:Op zondag 20 november 2022 21:57 schreef Goitske het volgende:
Ohja pastasaus weck ik normaal ivm beperkte ruimte in de vriezer. Werkt prima wecken in de oven (die nu kapot is)
Voor 1 of 2 potjes kan het nog wel prijzig zijn in de oven. Tomaat hoeft niet zo lang, een uur op 100 graden. Maar toch, een oven is natuurlijk een enorm duur apparaat qua gebruik. Voor meer potjes is het altijd voordeliger.quote:Op zondag 20 november 2022 22:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook gewoon voor 1 of 2 potjes?
Ik vind het altijd een raar idee, maar misschien is het stiekem wel de moeite.
1 eetlepel ook.quote:Op zondag 20 november 2022 23:39 schreef Lienekien het volgende:
Hier voorkeur voor waspoeder. Ook zuinig te doseren. Twee eetlepels moet voldoende zijn.
Ik heb meestal zo’n (x)xxl waspoederdoos van Omo of Bonte Reus.
Dat is al heel netjes inderdaad. Wij zitten daar met 5 personen behoorlijk boven in ieder geval. De boodschappencursus heeft er helaas niet voor gezorgd dat ik nu goedkoper uit ben, want alle tips die langskwamen zaten al in mijn boodschappenroutine.quote:Op zondag 20 november 2022 21:53 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nou ik vroeg me echt serieus af wat daarin kon staan wat je zelf nog niet bedacht zou hebben.... vooral aangezien ze een aanbieding heeft voor de mensen die het al eerder hebben gedaan dat ik dacht nou doe je eerste dan nog een keer, gratis enzo want die heb je al
Ik moet zeggen ik zit met 4 personen op 100 euro excl koopzegels en statiegeld dus echt wat ik in de app ie aan bedragen en moet zeggen zo slecht vind ik dat nog niet
Absoluut.quote:Op maandag 21 november 2022 12:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Vind het vooral bijzonder dat er zoveel mensen zijn die wél bakken met geld besparen.
Eerlijk is eerlijk, iedereen hier in het topic is al met geld bezig, dus zullen het onwijs open deuren zijn. Maar kennelijk voor heel veel mensen niet. Ook als ik in m'n omgeving kijk zijn er gewoon heel veel mensen heel onwetend over geld en uitgaven (besparen).
Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat je ook maar ergens ooit dubbel verzekerd bent, dat je jarenlang bepaalde afschrijvingen niet door hebt. Maar ja, als je nooit iets bekijkt en je pas maar overal te pas en te onpas doorheen haalt..
Wel prima recepten!quote:Op maandag 21 november 2022 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik kijk het tv programma Eat Well for Less en de gezinnen die daarin worden gevolgd hebben echt bizarre bestedingspatronen. Gooien veel weg, kopen alleen merkproducten, koken elke dag verschillende maaltijden om het hele gezin tevreden te houden, geven tientallen ponden aan frisdrank uit, veel kant en klaar of voorgesneden, etc. Het is vermakelijke tv maar absoluut niet leerzaam voor mij.
Wel als die afschrijvingen van twee verschillende rekeningen gaan.quote:Op maandag 21 november 2022 12:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Vind het vooral bijzonder dat er zoveel mensen zijn die wél bakken met geld besparen.
Eerlijk is eerlijk, iedereen hier in het topic is al met geld bezig, dus zullen het onwijs open deuren zijn. Maar kennelijk voor heel veel mensen niet. Ook als ik in m'n omgeving kijk zijn er gewoon heel veel mensen heel onwetend over geld en uitgaven (besparen).
Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat je ook maar ergens ooit dubbel verzekerd bent, dat je jarenlang bepaalde afschrijvingen niet door hebt. Maar ja, als je nooit iets bekijkt en je pas maar overal te pas en te onpas doorheen haalt..
Mijn vader heeft me ooit ook op private lease gewezen, was een leuke stunt van Leaseplan bij Mediamarkt voor een Fiat500. Gevolg: zowel mijn zusje als ik hadden toen eenzelfde auto. Mijn vader moest wel mijn leasecontract op zijn naam doen, want ik had het geld maandelijks prima beschikbaar, maar was toch qua inkomen niet kredietwaardig genoeg. En ik rij nu nog in die auto, overgenomen toen hij uit de lease kwam. Dat we sinds een paar jaar maar 1 auto meer hebben is sowieso wel een leuke besparing en zeker met al dat thuiswerken werkt het prima.quote:Op maandag 21 november 2022 14:38 schreef Vanyel het volgende:
Same, hier ook altijd geleerd dat geld uitgeven dat je nog niet hebt absoluut ongehoord is. Behalve voor een huis.
Was ik ff verbaasd toen de anwb me laatst vertelde dat private leasen regelmatig goedkoper is dan kopen
Ik twijfel nog steeds.
Da's alleen zo als je gloednieuwe auto's koopt lijkt me.quote:Op maandag 21 november 2022 14:38 schreef Vanyel het volgende:
Same, hier ook altijd geleerd dat geld uitgeven dat je nog niet hebt absoluut ongehoord is. Behalve voor een huis.
Was ik ff verbaasd toen de anwb me laatst vertelde dat private leasen regelmatig goedkoper is dan kopen
Ik twijfel nog steeds.
Ik ben wel benieuwd. Maar ik vond haar leuker toen ze nog niet zo groot was. Dat heb ik trouwens met veel influencers. Gierige Gerda is ook niet leuk meer imo.quote:Op maandag 21 november 2022 11:33 schreef bloempje-moi het volgende:
Doet er iemand mee met de spaarchallenge van PorteRenée i.s.m. Leasebank? Dat begint volgende week. Ik ben benieuwd wat voor uitdagingen het zijn. Ik volg haar ook, maar haar tips zijn inderdaad nogal open deuren. Ik houd mijn uitgaven dagelijks bij in de app 1Money, dus haar boek voegt waarschijnlijk niets toe, en ook de cursussen vind ik twijfelachtig (en best duur). Dus ik verwacht eigenlijk niet heel veel van die challenge.
Door deze post eens opgezocht. Deze website van de ANWB zegt ook zoiets: https://www.anwb.nl/auto/(...)e-leasen-vergelijkenquote:Op maandag 21 november 2022 14:38 schreef Vanyel het volgende:
Een verdienmodel gebaseerd op mensen die het al niet breed hebben en willen (moeten) besparen vind ik sowieso verwerpelijk.quote:Op maandag 21 november 2022 11:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kan helemaal niks met die Renee, maar ze heeft er voor zichzelf een leuk verdienmodel van gemaakt en dat is best knap.
Nee ze hebben er ook een berekening voor met tweedehands. Wel vijf jaar oud en de onze zijn meestal ouder, maar toch.quote:Op maandag 21 november 2022 15:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's alleen zo als je gloednieuwe auto's koopt lijkt me.
Dat is ook de site waar ik het vandaan hebquote:Op maandag 21 november 2022 16:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Door deze post eens opgezocht. Deze website van de ANWB zegt ook zoiets: https://www.anwb.nl/auto/(...)e-leasen-vergelijken
Ik zou sowieso nooit een nieuwe auto kopen, dat vind ik pas echt weggooien van geld met z'n snelle waardevermindering. Ik vind het overigens nog lastig te geloven, zelfs met zo'n overzichtje. Maar voor mij is lease gewoon een lening, en een lening voor iets anders dan een huis nemen gaat gewoon te sterk in tegen alles dat ik ooit heb geleerd.
Ik dacht overigens een onafhankelijk stukje te lezen, maar zie pas net onderaan de pagina dat ANWB zelf ook aan lease doet.
Zo'n zelfde kleurplaat als hierboven gepost is, maar dan van een ijsje, verkopen ze voor 8 euro geloof ik in de webshop. Oef... Via Pinterest heb je ze zo gevonden.quote:Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Een verdienmodel gebaseerd op mensen die het al niet breed hebben en willen (moeten) besparen vind ik sowieso verwerpelijk.
Ik gok zo dat haar doelgroep meer de mensen zijn die vinden dat ze anders met hun geld zouden kunnen omgaan en een groter spaardoel voor ogen hebben (dus meer de types zoals zij zelf toen ze begon) dan de mensen die het echt niet breed hebbenquote:Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Een verdienmodel gebaseerd op mensen die het al niet breed hebben en willen (moeten) besparen vind ik sowieso verwerpelijk.
Ik heb ooit wel een nieuwe auto gekocht. De auto heb ik nog steeds, in januari wordt ie 12 jaarquote:Op maandag 21 november 2022 16:25 schreef Myraela het volgende:
Ik zou sowieso nooit een nieuwe auto kopen, dat vind ik pas echt weggooien van geld met z'n snelle waardevermindering.
Daar heb je ook wel een punt. Dan is het meer nogal ongelukkige collateral damage, ofzoquote:Op maandag 21 november 2022 17:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik gok zo dat haar doelgroep meer de mensen zijn die vinden dat ze anders met hun geld zouden kunnen omgaan en een groter spaardoel voor ogen hebben (dus meer de types zoals zij zelf toen ze begon) dan de mensen die het echt niet breed hebben
Ik ben heel blij dat we de verhuisperiode met 1 auto zijn doorgekomen, het gemak waarmee sommige werklui de planning aanpassen en dan verbaasd zijn dat je niet op stel en sprong een uur verderop aanwezig kunt zijn. Gelukkig konden we over het algemeen duidelijke afspraken met de mensen maken en werkte Symph veel thuis. Vantevoren hadden we bedacht dat we eventueel voor een paar maanden een extra auto zouden aanschaffen.quote:Op maandag 21 november 2022 19:19 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar linksom of rechtsom zijn auto's gewoon altijd tyfusduur en een slechte investering![]()
Ja hoeveel je wil ik maak gelijk een potje of 10 aangezien het maanden kan staanquote:Op zondag 20 november 2022 22:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook gewoon voor 1 of 2 potjes?
Ik vind het altijd een raar idee, maar misschien is het stiekem wel de moeite.
Ik weet echt van een aantal mensen die hebben echt geen enkel idee waar hun geld blijft.quote:Op maandag 21 november 2022 12:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze zat een hele tijd terug bij Jinek geloof ik dat ze zei dat haar groep met name modaal/anderhalf x modaal is maar die nu dus wel in de problemen komen.quote:Op maandag 21 november 2022 17:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik gok zo dat haar doelgroep meer de mensen zijn die vinden dat ze anders met hun geld zouden kunnen omgaan en een groter spaardoel voor ogen hebben (dus meer de types zoals zij zelf toen ze begon) dan de mensen die het echt niet breed hebben
Oooh die ken ik niet klinkt wel leukquote:Op maandag 21 november 2022 12:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Sowieso Google, zoek een leuke kleurplaat die je aanspreekt met veel dingetjes om te kleuren, zet er bij 50 euro per plaatje en turf evt er boven hoeveel je hebt gedaan. En voila je hebt een spaar kleurplaatquote:Op maandag 21 november 2022 17:13 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zo'n zelfde kleurplaat als hierboven gepost is, maar dan van een ijsje, verkopen ze voor 8 euro geloof ik in de webshop. Oef... Via Pinterest heb je ze zo gevonden.
Toch wel knap dat zij van deze website haar gezin en medewerkers kan onderhouden en dat haar boek op nummer 1 staat. Ze is blijkbaar toch echt in een gat in de markt gesprongen.
Of op Etsy heb je 100 verschillende voor 2 euro als je toch 1 wilt die speciaal er voor is. 8 euro is bizar en dan krijg je zo'n enorm ding ook nog. Ze hoeven van mij echt niet 3 A4tjes groot.quote:Op maandag 21 november 2022 20:17 schreef Goitske het volgende:
[..]
Sowieso Google, zoek een leuke kleurplaat die je aanspreekt met veel dingetjes om te kleuren, zet er bij 50 euro per plaatje en turf evt er boven hoeveel je hebt gedaan. En voila je hebt een spaar kleurplaat
Neee, wat erg.quote:Op maandag 21 november 2022 21:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sowieso wil je zo'n spaarkleurplaat toch niet midden in je huiskamer hangen? Ik snap dat je dan dagelijks wordt herinnerd aan je doel, maar nee dankje.
Die Renee doet ook tenenkrommende dingen, zoals haar kinderen langs de deuren sturen om statiegeldflessen op te halen zodat ze het laatste geld om speelgoed wat ze graag willen hebben bij elkaar verzamelen. Ik noem dat bedelen.Laat dat nu net niet het voorbeeld zijn wat ik aan mijn kinderen wil geven.
Modaal heeft zichzelf vaak klemgezet met vaste lasten.quote:Op maandag 21 november 2022 20:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ze zat een hele tijd terug bij Jinek geloof ik dat ze zei dat haar groep met name modaal/anderhalf x modaal is maar die nu dus wel in de problemen komen.
Zo bespaart zij op Sinterklaascadeausquote:Op maandag 21 november 2022 22:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Neee, wat erg.
Laat ze langs de deuren gaan om statiegeldflessen te verzamelen voor een donatie aan een goed doel, maar toch niet om te bedelen voor hun eigen speelgoed?![]()
Ik ook gisteren bij de Jumbo. Fles cola afgelopen zaterdag nog ¤0,71 nu ¤0,89quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik schrik echt keer op keer weer van de prijsverhogingen van de supermarkten. Ik kocht vorige week nog 6 flessen AH cola voor ¤4,44, nu mag ik daar ¤5,36 voor betalen.
Ik kijk ook elke keer bij de kassa weer verbaast. Hoeveel voor die paar boodschappen?? Want het is niet hier en daar een product een dubbeltje duurder, het is alles en dan soms meer dan een euro per product duurder.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik schrik echt keer op keer weer van de prijsverhogingen van de supermarkten. Ik kocht vorige week nog 6 flessen AH cola voor ¤4,44, nu mag ik daar ¤5,36 voor betalen.
Nu het over die kleurplaat gaat realiseer ik mij dat ik deze Renee recent volgens mij op Radio 2 heb gehoord. Ik vond het aan de ene kant knap om te horen hoe ze uit de schulden is gekomen, maar tegelijkertijd bleef haar goede raad een beetje steken op het niveau van "soms kun je die cappuccino op het station beter niet halen".quote:Op maandag 21 november 2022 21:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sowieso wil je zo'n spaarkleurplaat toch niet midden in je huiskamer hangen? Ik snap dat je dan dagelijks wordt herinnerd aan je doel, maar nee dankje.
Die Renee doet ook tenenkrommende dingen, zoals haar kinderen langs de deuren sturen om statiegeldflessen op te halen zodat ze het laatste geld om speelgoed wat ze graag willen hebben bij elkaar verzamelen. Ik noem dat bedelen.Laat dat nu net niet het voorbeeld zijn wat ik aan mijn kinderen wil geven.
Helemaal mee eens. Wij hebben ook een prima inkomen en ben heel blij dat wij niet met de gekte mee hebben gedaan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Modaal heeft zichzelf vaak klemgezet met vaste lasten.
Ik verdien modaal, twee kinderen, eenverdiener.
Ik ben blij dat ik niet meegedaan heb met de ratrace.
Klein wagentje, vaak belachelijk gemaakt, klein flatje idem.
Nu houd ik nog steeds over. (Al is het frustrerend dat ik het surplus per maand meer zie slinken)
Daarom ben ik blij met de AH app ik controleer hem een paar x per week en pas aan. Vind hem eigenlijk voor deze week qua bedrag te hoog dus ga vanavond er nog even door heenquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk ook elke keer bij de kassa weer verbaast. Hoeveel voor die paar boodschappen?? Want het is niet hier en daar een product een dubbeltje duurder, het is alles en dan soms meer dan een euro per product duurder.
Ik denk alleen dat een hele grote groep dat niet eens zelf bedenkt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:08 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Nu het over die kleurplaat gaat realiseer ik mij dat ik deze Renee recent volgens mij op Radio 2 heb gehoord. Ik vond het aan de ene kant knap om te horen hoe ze uit de schulden is gekomen, maar tegelijkertijd bleef haar goede raad een beetje steken op het niveau van "soms kun je die cappuccino op het station beter niet halen".
Goed om bewust bezig te zijn met geld, maar met zo'n kleurplaat kun je het ook te aanwezig in je leven maken kan ik mij voorstellen. Zeker als je al stress hebt om je financiële situatie dan lijkt het me heel dubbel om er dan ook constant op die manier naar te moeten kijken
Zo hoort het toch ook.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat een hele grote groep dat niet eens zelf bedenkt.
Dat je zelf je broodje mee neemt en dat je zelf even een flesje water in je tas mikt als je weg gaat
En dan heb je het vaak niet over de echt lage inkomens maar de middenklasser die altijd alles gedaan heeft en daar weinig bij na denkt.
Als ik kijk naar mijn zus bijv die zit 2-3x per week wel ergens dat ze een koffie haalt of even ergens een broodje eet.
Vrienden van ons die toen nog krap zaten wij namen hun zoon met een dagje mee. Ik had altijd van alles mee, snoepje, broodje, koekje, appel etc dus hij was gewend vanuit huis dat ze dan bij een uitje ook een patatje en ergens wat drinken halen en een ijsje. Hij kwam er snel achter dat die tas van mij best interessant was en dan is de er ook ruimte om een ijsje te halen
Zo doe ik het ook. AH heeft helaas al een hele tijd geen aantrekkelijke aanbiedingen voor mij. De Dirk daarentegen isquote:Op dinsdag 22 november 2022 15:57 schreef Goitske het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij met de AH app ik controleer hem een paar x per week en pas aan. Vind hem eigenlijk voor deze week qua bedrag te hoog dus ga vanavond er nog even door heen
Ik kan ook echt helemaal niets meer met de aanbiedingen van AH de laatste maanden. Misschien wel al langer.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. AH heeft helaas al een hele tijd geen aantrekkelijke aanbiedingen voor mij. De Dirk daarentegen is
Morgen gaat de folder in van de Dirk en dan werk ik mijn lijstje af, koop ook niks extra's zo in de regel.
[ link | afbeelding ]
Benieuwd wat het eindbedrag morgen is
Ik zit dinsdagen in een projectgroep en dan wil ik wel eens langs de Lidl rijden om even een afbakbroodje te halen voor tussen de middag met een plakje vleeswaren. Vind het restaurant hier te duur heel enkele keer haal ik een soepje op zo'n dag. Maar dat is het ook wel op werkdagenquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo hoort het toch ook.
Heel af en toe maak ik weleens een uitzondering en haal ik bij de AH to go een Ceasar sandwich op het station, is een soort van guilty pleasure. Of als ik op een station ben waar een Burger King zit dan kies ik een fijne deal uit de app. Dat is welgeteld nul keer voorgekomen dit jaar
Ook heel erg waarquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even vanaf de andere kant van de verkoop gezien. Ik heb twee bedrijven en ik krijg de laatste weken elke paar dagen een mail van een leverancier dat ze hun prijzen omhoog doen. We hebben geen andere keuze dan dat ook weer door te berekenen. Afgelopen jaar zijn sommige van mijn inkopen al meer dan 50% gestegen. Mijn verkoopprijzen stegen niet zo hard, het lukte allemaal nog wel. Maar niet voor eeuwig.
Toevallig kan ik deze week een aantal producten goed inkopen, deels door toeval en deels door black friday. Ik ga nu extra groot inslaan maar er zit wel een grens aan hoeveel ruimte ik heb om producten op te slaan.
Maar de Mutti is deze week weer in de bonus. Was ik net bijna doorheenquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan ook echt helemaal niets meer met de aanbiedingen van AH de laatste maanden. Misschien wel al langer.
Waar zie je die dan? In de folder staat niks. Die van mij zijn ook opquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar de Mutti is deze week weer in de bonus. Was ik net bijna doorheen
En hier werd gejubeld om de Topking aanbiedingen
Hier werd een plastic zak vol vlamtostis bezorgd vandaagquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En hier werd gejubeld om de Topking aanbiedingen
De Dirk weekendpakker ¤2,79 fles Robijn Zwitsal komt neer op ¤13,95 voor 5 flessen.quote:Op zondag 20 november 2022 21:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ah komende week robijn 2 + 3 gratis
Tostis, paninis én vlammetjes dit keer...quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier werd een plastic zak vol vlamtostis bezorgd vandaag
Dat deed de C1000 vroeger ook. Vond het maar lastig met plannen, want dat deed ik meestal op zondagavond of maandag.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dirk heeft altijd top aanbiedingen![]()
Ik snap alleen niet waarom ze voor woensdag tm dinsdag hebben gekozen. Maandag tm zondag klinkt veel logischer.
Dat zal wel met de bevoorrading te maken hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dirk heeft altijd top aanbiedingen![]()
Ik snap alleen niet waarom ze voor woensdag tm dinsdag hebben gekozen. Maandag tm zondag klinkt veel logischer.
Zeer zeker waar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even vanaf de andere kant van de verkoop gezien. Ik heb twee bedrijven en ik krijg de laatste weken elke paar dagen een mail van een leverancier dat ze hun prijzen omhoog doen. We hebben geen andere keuze dan dat ook weer door te berekenen. Afgelopen jaar zijn sommige van mijn inkopen al meer dan 50% gestegen. Mijn verkoopprijzen stegen niet zo hard, het lukte allemaal nog wel. Maar niet voor eeuwig.
Toevallig kan ik deze week een aantal producten goed inkopen, deels door toeval en deels door black friday. Ik ga nu extra groot inslaan maar er zit wel een grens aan hoeveel ruimte ik heb om producten op te slaan.
Inderdaad. Verzekeringen, telefoonrekening, software om het bedrijf draaiend te houden, boekhouder. Dat wordt allemaal duurder. Niet alleen de inkoop van producten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:44 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zeer zeker waar.
Ik zit zelf ook in de detailhandel en bepaalde prijzen zijn echt niet normaal hard gestegen. Eerst corona, vervolgens het algehele vervoerprobleem vanuit Azië, de oorlog in Oekraïne en wat niet.. Steeds inkoopprijzen 5-10% omhoog en met geluk nadien 1-2% omlaag.
Nu hoef je op hogere verkoopprijzen uiteraard niet dezelfde marge te houden, dan kan het percentage ook naar beneden, maar men vergeet soms wel dat bedrijven óók de hogere energierekening moeten betalen, maar dan zonder compensatie als een prijsplafond.
Toch begrijp ik (ook al bedrijf) niet hoe het soms zó hard kan gaan met de prijzen nu.
En dat vergeten de meeste consumenten die denken alleen in marges van in en verkoopquote:Op dinsdag 22 november 2022 19:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Inderdaad. Verzekeringen, telefoonrekening, software om het bedrijf draaiend te houden, boekhouder. Dat wordt allemaal duurder. Niet alleen de inkoop van producten.
Consumenten vergeten inderdaad dat alles geld kost. Ik heb zelf ook een winkel en alleen al de prijzen van inpakpapier en tasjes is enorm gestegen. Dan willen ze een dingetje van 3.95 ingepakt met toeters en bellen en in een tasje. Als winkelier moet je er bijna geld op toeleggen. Vraag je geld voor een tasje, gaan mensen ook weer zuur kijken.quote:Op woensdag 23 november 2022 09:06 schreef Goitske het volgende:
[..]
En dat vergeten de meeste consumenten die denken alleen in marges van in en verkoop
Mensen vergeten sowieso alles wat ze zelf niet betalen wat het kost.quote:Op woensdag 23 november 2022 10:24 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Consumenten vergeten inderdaad dat alles geld kost. Ik heb zelf ook een winkel en alleen al de prijzen van inpakpapier en tasjes is enorm gestegen. Dan willen ze een dingetje van 3.95 ingepakt met toeters en bellen en in een tasje. Als winkelier moet je er bijna geld op toeleggen. Vraag je geld voor een tasje, gaan mensen ook weer zuur kijken.
Als kleine ondernemer wordt het echt steeds lastiger om je hoofd boven water te houden. Maar grote concerns zoals supermarkten hebben echt wel meer speelruimte. Berichten dat de winst van zulke bedrijven door de verhoging van consumentenprijzen hetzelfde is gebleven of zelfs is vergroot zijn gewoon tenenkrommend. Dan ben je echt het contact met de huidige maatschappij verloren.
En dit dat dan, tenenkrommend...je kutjong zijn 16 en 20 jaarquote:Op woensdag 23 november 2022 11:18 schreef Goitske het volgende:
https://www.ah.nl/inspiratie/besparen/porterenee
Oke ik zag net bij de AH dit artikel. Dan vraag ik mij serieus af hoe kun je zelf niet bedenken dat je de boodschappen kunt verminderen of halveren... 250 euro per week! Dat is 1000 euro per maand!
En ze hadden alles bij de Dirk netquote:Meestal voeg ik zelf ananas aan de zuurkool toe, om het voor de kinderen wat zoeter te maken.
quote:Op woensdag 23 november 2022 12:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dit dat dan, tenenkrommend...je kutjong zijn 16 en 20 jaar
[..]
En ze hadden alles bij de Dirk net
Ze weet wel dat ze kan besparenquote:Op woensdag 23 november 2022 11:18 schreef Goitske het volgende:
https://www.ah.nl/inspiratie/besparen/porterenee
Oke ik zag net bij de AH dit artikel. Dan vraag ik mij serieus af hoe kun je zelf niet bedenken dat je de boodschappen kunt verminderen of halveren... 250 euro per week! Dat is 1000 euro per maand!
Het stomste wat je kunt doen is rond 1700 samen naar de winkel gaan .....quote:Op woensdag 23 november 2022 12:10 schreef Goitske het volgende:
[..]![]()
Of deze
“Mijn man en ik lopen standaard rond 5 uur samen in de supermarkt. Wat zullen we vanavond gaan eten? We grissen wat uit het schap en nemen nog een lekker kaasje mee
Hoezo loop je elke dag samen om 5 uur in de winkel. Ik ga om 5 uur net naar huis van m'n werk en m'n man is meestal niet voor 7 uur savonds thuis
Waarom loop je elke dag SAMEN in de winkel
Ik zit nu op fb te kijken en reageren echt een hele lading mensen met ja wij zitten ook met 4 personen rond de 200-250 euro. Blijkbaar is het zeker geen uitzondering. Weet het ook van vriendinnen van ons hoor die zitten daar ongeveer ook opquote:Op woensdag 23 november 2022 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Dat artikel dient ook alleen maar het doel van de reclame. Het zou me niet verbazen als het gewoon een gefabriceerd interview is met precies de gedragingen waar ‘Renee’ wel raad mee weet.
En wat kunnen wij als ‘zuunigerds’ leren van die mensen?quote:Op woensdag 23 november 2022 13:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu op fb te kijken en reageren echt een hele lading mensen met ja wij zitten ook met 4 personen rond de 200-250 euro. Blijkbaar is het zeker geen uitzondering. Weet het ook van vriendinnen van ons hoor die zitten daar ongeveer ook op
Ik zit nu op fb te kijken en reageren echt een hele lading mensen met ja wij zitten ook met 4 personen rond de 200-250 euro. Blijkbaar is het zeker geen uitzondering. Weet het ook van vriendinnen van ons hoor die zitten daar ongeveer ook opquote:Op woensdag 23 november 2022 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Dat artikel dient ook alleen maar het doel van de reclame. Het zou me niet verbazen als het gewoon een gefabriceerd interview is met precies de gedragingen waar ‘Renee’ wel raad mee weet.
Dit is gevalletje verbazing en verwondering en wij doen het nog niet zo slechtquote:Op woensdag 23 november 2022 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat kunnen wij als ‘zuunigerds’ leren van die mensen?
Wij zitten met 2 al op 200+ euro per week, als je goed eten wil en geen kiloknallers en fabrieksbrood dan zit je daar zo aan tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu op fb te kijken en reageren echt een hele lading mensen met ja wij zitten ook met 4 personen rond de 200-250 euro. Blijkbaar is het zeker geen uitzondering. Weet het ook van vriendinnen van ons hoor die zitten daar ongeveer ook op
Dat hoeft echt helemaal niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zitten met 2 al op 200+ euro per week, als je goed eten wil en geen kiloknallers en fabrieksbrood dan zit je daar zo aan tegenwoordig.
Dit wilde ik ook zeggen.quote:Op woensdag 23 november 2022 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Bij mij ookquote:Op woensdag 23 november 2022 12:02 schreef mascara-klodder het volgende:
En ze hadden alles bij de Dirk net
Nogmaals als je je beperkt tot de budgetsuper kan je met minder uit maar de slager en bakker kosten grof geld. Dus zo exorbitant zijn die bedragen ook weer niet.quote:
Het is dus je keuze om dit uit te geven. Niet omdat het niet goedkoper kan, maar omdat je het niet goedkoper wilt.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals als je je beperkt tot de budgetsuper kan je met minder uit maar de slager en bakker kosten grof geld. Dus zo exorbitant zijn die bedragen ook weer niet.
Ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben altijd brood van de bakker en ik kom ook regelmatig bij de slager, maar daar pas ik dan het weekmenu op aan. Dan eten we minder vlees of vaker geen vlees.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals als je je beperkt tot de budgetsuper kan je met minder uit maar de slager en bakker kosten grof geld. Dus zo exorbitant zijn die bedragen ook weer niet.
Je zegt het zelf al, je past je koopgedrag aan vanwege budget. Maar als je 'normaal' zou doen zou je ook meer kwijt zijn. Waarom doe je dan gemaakt verbaasd dat mensen veel meer kwijt zijn?quote:Op woensdag 23 november 2022 13:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben altijd brood van de bakker en ik kom ook regelmatig bij de slager, maar daar pas ik dan het weekmenu op aan. Dan eten we minder vlees of vaker geen vlees.
Het ligt er maar net aan hoeveel en hoevaak, zoals met alles het geval is. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Dat zijn keuzes die je maakt. Prima hoor. Maar je kunt ook afbakbroodjes met een gekookt ei, kaas en rauwkost maken.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:36 schreef Elan het volgende:
Net even een bakje filet americain gehaald bij de keurslager, werk thuis met 2 collega's 6 broodjes van de bakker dat was samen al 15 euro![]()
Klaag verder niet maar dat tikt wel aan als je met een weekbudget van 100-150 zou werken..
Oh zeker maar als je er vanuit gaat dat heel veel mensen dat ook niet doen is 250 euro per week boodschappen echt geen krankzinnig bedrag om uit te geven met z'n vieren.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes die je maakt. Prima hoor. Maar je kunt ook afbakbroodjes met een gekookt ei, kaas en rauwkost maken.
Ik verdom het ook om een boterham met pindakaas te eten omdat ik zo nodig zuinig wil doen. Maar steeds luxe eten halen buiten de deur doe ik ook weer niet.
Die mensen klagen dat ze zo veel geld kwijt zijn. Dat is wat ik raar vind. Als het een probleem is, doe er wat aan. Als het geen probleem is, klaag dan niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, je past je koopgedrag aan vanwege budget. Maar als je 'normaal' zou doen zou je ook meer kwijt zijn. Waarom doe je dan gemaakt verbaasd dat mensen veel meer kwijt zijn?
Gemaakt verbaasd? Dat doe ik helemaal niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, je past je koopgedrag aan vanwege budget. Maar als je 'normaal' zou doen zou je ook meer kwijt zijn. Waarom doe je dan gemaakt verbaasd dat mensen veel meer kwijt zijn?
Voor 4 personen is het nog wel ok inderdaad. Iets aan de hoge kant, maar niet exorbitant met 2 kinderen van die leeftijd.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh zeker maar als je er vanuit gaat dat heel veel mensen dat ook niet doen is 250 euro per week boodschappen echt geen krankzinnig bedrag om uit te geven met z'n vieren.
Het is klagen om het klagen.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die mensen klagen dat ze zo veel geld kwijt zijn. Dat is wat ik raar vind. Als het een probleem is, doe er wat aan. Als het geen probleem is, klaag dan niet.
Vind je de boodschappen zijn in verhouding behoorlijk duurder geworden dan wat het gemiddelde salaris omhoog is gegaan. Dat mensen zich daardoor dingen moeten ontzeggen is triest genoeg.quote:
Dit is toch bij uitstek een topic om uit te zoeken waar je zou kunnen bezuinigen?quote:
Ooh wat fijn! Hier is een paar weken geleden de oven kapot gegaan maar aangezien we op onze zonnepanelen zaten te wachten en het ook weer een berg geld is wordt het vervangen even uitgesteld tot het nieuwe jaar.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:07 schreef Donna het volgende:
Onze combi magnetron stopte er vorige week mee. Even gewacht op een goede black friday deal en sinds gisteren staat er een mooie nieuwe te shinen in de kelder. Toch weer even ¤80 korting.
En nu hebben we 1 waar ook vierkante bakplaten bij zitten. Helemaal zin in plaatpizza en koekjes bakken. En veel cupcakes in 1x.
Ohja snap ik! Ik heb 4 inductie pitten en had achteraf ook wel 1 of 2 meer willen hebben. Maar met de airfryer en oven/magnetron kom ik ook wel een heel eind.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:16 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ooh wat fijn! Hier is een paar weken geleden de oven kapot gegaan maar aangezien we op onze zonnepanelen zaten te wachten en het ook weer een berg geld is wordt het vervangen even uitgesteld tot het nieuwe jaar.
Zonnepanelen liggen sinds vrijdag en nu dus verdiepen in inductie fornuis, moet een grote gezien het fornuis wat er nu in zat. Heb nu een 6 pits dus wil minimaal 5 pits er voor terug liefst 6
Bepaal jij niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:20 schreef Sarabi het volgende:
Misschien moet je een klaagtopic over de recessie openen.
Welke heb je?quote:Op woensdag 23 november 2022 15:07 schreef Donna het volgende:
Onze combi magnetron stopte er vorige week mee. Even gewacht op een goede black friday deal en sinds gisteren staat er een mooie nieuwe te shinen in de kelder. Toch weer even ¤80 korting.
En nu hebben we 1 waar ook vierkante bakplaten bij zitten. Helemaal zin in plaatpizza en koekjes bakken. En veel cupcakes in 1x.
toen we dit huis kochten had ik echt zoiets van whoehoeeee een groot fornuis dus wil dit nirt weer inleveren. Oven maat is ook ideaal gooi voor het hele gezin pizza's er tegelijkertijd in.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohja snap ik! Ik heb 4 inductie pitten en had achteraf ook wel 1 of 2 meer willen hebben. Maar met de airfryer en oven/magnetron kom ik ook wel een heel eind.
Ja, er is een hele beweging genaamd 'FIRE': financial independent, retire early. Die mensen zetten alles op alles om zoveel mogelijk te sparen/beleggen zodat ze eerder met pensioen kunnen (rond 40e, 50e). Op zich vind ik het idee wel tof, maar ik zou nooit vrijwillig zoveel besparen dat je in je goede jaren op een houtje moet bijten zodat je na je 50e niet meer hoeft te werken..quote:Op woensdag 23 november 2022 15:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Afgelopen week keek ik een halve aflevering van Extreme Cheapskates, waarin mensen zelfs hun wattenstaafjes en flosdraad delen. Een stel wilde zelfs begraven worden in dezelfde kist. Dus: de eerste opgraven en de tweede er gewoon bijstoppen.
Naast dat ik dat gewoon echt goor vind, vroeg ik mij bij die mensen steeds af wat het doel is van die extreme besparingen. Bij een laag inkomen is dat uiteraard duidelijk, want dan je hebt geen keuze. En als je voor iets speciaals spaart is het ook duidelijk. Maar bij die extreme zuunigerds - er even van uitgaande dat er gewoon een normaal inkomen binnen komt en die mensen niet in financiële problemen zitten - kan ik mij niet voorstellen dat ze als ze een doelbedrag hebben ineens ontspannen op vakantie gaan. Ik let moment zelf ook best op wat ik uitgeef, en ik ben van nature gelukkig al geen big spender, maar een doel met het uitgespaarde geld heb ik eigenlijk niet. Hoe meer ik spaar en het bedrag op mijn spaarrekening groeit, hoe moeilijker ik het vind om af en toe wel geld uit te geven aan iets dat technisch gezien overbodig. Een mooie keukengadget bijvoorbeeld of een vakantie. Zo extreem als die cheapskates zal ik nooit worden, maar ik merk wel dat door bewust sparen geld uitgeven lastiger wordt en ik mezelf leuke dingen ga ontzeggen zonder dat daar echt een financiële noodzaak aan ten grondslag ligt. Doodgaan met een vermogen op de bank is nou niet echt mijn doel. Herkennen jullie dit?
Sharp R-931 BKWquote:Op woensdag 23 november 2022 15:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke heb je?
Die van ons is ook alweer 10+.
Ik heb ooit een aflevering gezien en die vrouw was gewoon miljonair maar bleef zo leven. Dan denk ik wat is de lol van het leven nogquote:Op woensdag 23 november 2022 15:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Afgelopen week keek ik een halve aflevering van Extreme Cheapskates, waarin mensen zelfs hun wattenstaafjes en flosdraad delen. Een stel wilde zelfs begraven worden in dezelfde kist. Dus: de eerste opgraven en de tweede er gewoon bijstoppen.
Naast dat ik dat gewoon echt goor vind, vroeg ik mij bij die mensen steeds af wat het doel is van die extreme besparingen. Bij een laag inkomen is dat uiteraard duidelijk, want dan je hebt geen keuze. En als je voor iets speciaals spaart is het ook duidelijk. Maar bij die extreme zuunigerds - er even van uitgaande dat er gewoon een normaal inkomen binnen komt en die mensen niet in financiële problemen zitten - kan ik mij niet voorstellen dat ze als ze een doelbedrag hebben ineens ontspannen op vakantie gaan. Ik let moment zelf ook best op wat ik uitgeef, en ik ben van nature gelukkig al geen big spender, maar een doel met het uitgespaarde geld heb ik eigenlijk niet. Hoe meer ik spaar en het bedrag op mijn spaarrekening groeit, hoe moeilijker ik het vind om af en toe wel geld uit te geven aan iets dat technisch gezien overbodig. Een mooie keukengadget bijvoorbeeld of een vakantie. Zo extreem als die cheapskates zal ik nooit worden, maar ik merk wel dat door bewust sparen geld uitgeven lastiger wordt en ik mezelf leuke dingen ga ontzeggen zonder dat daar echt een financiële noodzaak aan ten grondslag ligt. Doodgaan met een vermogen op de bank is nou niet echt mijn doel. Herkennen jullie dit?
Dat retire denk ik oke maar fire denk ik ook ja leuk dat je dan geld zat hebt maar je kunt ook tegen die tijd dood en begraven zijn.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:54 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, er is een hele beweging genaamd 'FIRE': financial independent, retire early. Die mensen zetten alles op alles om zoveel mogelijk te sparen/beleggen zodat ze eerder met pensioen kunnen (rond 40e, 50e). Op zich vind ik het idee wel tof, maar ik zou nooit vrijwillig zoveel besparen dat je in je goede jaren op een houtje moet bijten zodat je na je 50e niet meer hoeft te werken..
Ik ben wel een dag minder gaan werken omdat het kan, dat zie ik ook als een soort van "retire early".
Vraag me af of dat überhaupt echt is of dat het acteurs zijn. Zoals die gast die een half verrotte zalm vond aan de zijkant van de weg en hem meenam voor zijn familiequote:Op woensdag 23 november 2022 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Die extreme cheapskates hebben een steekje los.
Ook dat. Heb bij dat type programma’s ook wel twijfels hoe echt het is.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af of dat überhaupt echt is of dat het acteurs zijn. Zoals die gast die een half verrotte zalm vond aan de zijkant van de weg en hem meenam voor zijn familie![]()
Net als die extreme coupons. Heb een jaartje in de VS gewoond maar hoewel je kortingscoupons hebt nog nooit iemand met 3 winkelwagens vol voor een tientje de winkel zien verlaten zoals in dat programma.
En ze vergeten ook te vermelden dat je die couponboekjes moet kopen (of alleen krijgt bij een bepaald kranten abbo). Ik heb een half jaar in de VS gewoond en de zus van de moeder van het gastgezin deed dit, maar die couponboekjes moest ze dus gewoon kopen. Het zijn vaak we goede deals waarbij je korting op korting mag stapelen, maar zij deed het alleen voor zichzelf en bepaalde extra's gaf ze aan gezinnen bij de kerk. Zij ging dus niet voor 200 tubes tandpasta.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af of dat überhaupt echt is of dat het acteurs zijn. Zoals die gast die een half verrotte zalm vond aan de zijkant van de weg en hem meenam voor zijn familie![]()
Net als die extreme coupons. Heb een jaartje in de VS gewoond maar hoewel je kortingscoupons hebt nog nooit iemand met 3 winkelwagens vol voor een tientje de winkel zien verlaten zoals in dat programma.
Ik vermoed ook wel dat het in ieder geval is aangedikt. Turven hoe vaak iemand de wc doortrekt en een wattenstaafje delen... Dat kan bijna niet. En wat win je er mee? Geen levensvreugde in ieder geval. Fascineren ook dat zulke mensen elkaar hebben weten te vinden. Ik vind het al onmogelijk om een gangbaar persoon te vinden, laat staan iemand die zo extreem is op een heel klein gebied.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zal vast iets in scene gezet of suggestief gemonteerd worden, maar ik denk ook wel dat de types op zich wel bestaan. Ik heb ook wel wat ervaring met serieus rijke mensen die extreem zuinig waren, daar zat ook wel een steekje aan losquote:Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook dat. Heb bij dat type programma’s ook wel twijfels hoe echt het is.
Maar ze zullen wel bestaan.
Angst om geen miljonair meer te zijn als ze luxer gaat leven?quote:Op woensdag 23 november 2022 15:55 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb ooit een aflevering gezien en die vrouw was gewoon miljonair maar bleef zo leven. Dan denk ik wat is de lol van het leven nog
Het zal vast niet zo extreem begonnen zijn. Waarschijnlijk zijn ze elkaar gaan versterken in hun gedrag.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:13 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik vermoed ook wel dat het in ieder geval is aangedikt. Turven hoe vaak iemand de wc doortrekt en een wattenstaafje delen... Dat kan bijna niet. En wat win je er mee? Geen levensvreugde in ieder geval. Fascineren ook dat zulke mensen elkaar hebben weten te vinden. Ik vind het al onmogelijk om een gangbaar persoon te vinden, laat staan iemand die zo extreem is op een heel klein gebied.
Ik snap wel dat het heel moeilijk is om de teugels te laten vieren. Wanneer is het moment waarop je 'safe' bent en dus veilig kunt gaan uitgeven? Die grens schuift steeds verder op lijkt me, want veel geld op je rekening went en het is heel eng om dat kwijt te raken. Er zal ongetwijfeld (jeugd)trauma oid aan ten grondslag liggen, net als bij hoarders. Sparen en besparen creëert een verslavend gevoel van controle en veiligheid wellicht. Om zo extreem te kunnen leven ben je ook wel op een bepaalde manier geprogrammeerd. Het is niet makkelijk om dat los te laten. Dus ergens snap ik het wel. Maar ik hecht teveel waarde aan goede wijn, koffie en chocola om ooit een echte cheapskate te worden.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Angst om geen miljonair meer te zijn als ze luxer gaat leven?Geen idee verder.
Ja ik vind het wel heel herkenbaar. Maar ik vind het ook weer lastig om te sparen zonder doel. Zo nu en dan heb ik een 'waar moet ik met m'n geld heen' gevoel, maar uitgeven doe ik ook weer niet zo snel en zo'n nieuwe oven vind ik dan ook alweer snel te duur.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:49 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb soms inderdaad zo´n bui waarin ik veel geld wil uitgeven en dan gewoon niet weet waaraan. En als ik dan iets vind, koop ik het niet omdat het te duur is. Helaas ben ik ook vaak teleurgesteld in dure dingen, zoals mijn Sennheiser koptelefoon van 300 euro die gewoon ruk was waardoor ik nu met een koptelefoon van de Action rondloop.quote:Op woensdag 23 november 2022 17:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik vind het wel heel herkenbaar. Maar ik vind het ook weer lastig om te sparen zonder doel. Zo nu en dan heb ik een 'waar moet ik met m'n geld heen' gevoel, maar uitgeven doe ik ook weer niet zo snel en zo'n nieuwe oven vind ik dan ook alweer snel te duur.
Wij hadden echt wel een doel voor ons geld en daar heb ik nog wel een aantal dingen dat ik wil dit moet nog of dat namelijk het huis.quote:Op woensdag 23 november 2022 17:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik vind het wel heel herkenbaar. Maar ik vind het ook weer lastig om te sparen zonder doel. Zo nu en dan heb ik een 'waar moet ik met m'n geld heen' gevoel, maar uitgeven doe ik ook weer niet zo snel en zo'n nieuwe oven vind ik dan ook alweer snel te duur.
Dat zal zeker pijn doen. Maar bij sparen met een doel heb je een concreet eindpunt en weet je dat het daaraan opgaat. Dat maakt het misschien iets makkelijker?quote:Op woensdag 23 november 2022 18:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wij hadden echt wel een doel voor ons geld en daar heb ik nog wel een aantal dingen dat ik wil dit moet nog of dat namelijk het huis.
Maar ik moet zeggen ookal ben ik heel blij met alles wat gedaan is maar het doet wel pijn je bankrekening zo snel te zien dalen
Uiteraard. Er is ook verschil tussen sparen voor iets specifieks, omdat je wilt minderen met consumeren vanwege het milieu of bewust met geld omgaan omdat je domweg anders de huur niet kunt betalen. Ik verwacht niet dat er hier op het forum mensen zijn die mee zouden kunnen doen aan zo'n extreem programma. Ik vind het echter wel interessant om eens te bedenken waar zulk extreem spaargedrag vandaan komt, wat de beweegredenen zijn en wat hun doel is. Ik spaar, maar de laatste tijd denk ik steeds vaker na over hoe ik mijn 'zuunige' leven inricht en waarom eigenlijk. Hoe ver ga ik zonder dat mijn levensvreugde daar onder lijdt? Ik ken mezelf: ik fixeer mij snel alleen maar op het bedrag op mijn spaarrekening en vergeet dan dat een vakantie bijvoorbeeld ook heel waardevol is. Ik ben gewoon nog zoekende naar een balans voor mezelf daarin.quote:Op woensdag 23 november 2022 18:11 schreef Morrigan het volgende:
Er is nog een grijs gebied tussen bewust met geld omgaan en een cheapskate zijn.
Nee doet nog steeds pijn... Maar het was ook nodig dus ja onderhoud moet gebeurenquote:Op woensdag 23 november 2022 18:31 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dat zal zeker pijn doen. Maar bij sparen met een doel heb je een concreet eindpunt en weet je dat het daaraan opgaat. Dat maakt het misschien iets makkelijker?
[..]
Uiteraard. Er is ook verschil tussen sparen voor iets specifieks, omdat je wilt minderen met consumeren vanwege het milieu of bewust met geld omgaan omdat je domweg anders de huur niet kunt betalen. Ik verwacht niet dat er hier op het forum mensen zijn die mee zouden kunnen doen aan zo'n extreem programma. Ik vind het echter wel interessant om eens te bedenken waar zulk extreem spaargedrag vandaan komt, wat de beweegredenen zijn en wat hun doel is. Ik spaar, maar de laatste tijd denk ik steeds vaker na over hoe ik mijn 'zuunige' leven inricht en waarom eigenlijk. Hoe ver ga ik zonder dat mijn levensvreugde daar onder lijdt? Ik ken mezelf: ik fixeer mij snel alleen maar op het bedrag op mijn spaarrekening en vergeet dan dat een vakantie bijvoorbeeld ook heel waardevol is. Ik ben gewoon nog zoekende naar een balans voor mezelf daarin.
Dit x 1000quote:Op woensdag 23 november 2022 18:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb soms inderdaad zo´n bui waarin ik veel geld wil uitgeven en dan gewoon niet weet waaraan. En als ik dan iets vind, koop ik het niet omdat het te duur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |