Zeg dan liever 'Geborgen in Eigen Volk'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 15:09 schreef Ringo het volgende:
Mensen die zich een vReEmDeLiNg iN eIgEn lAnD voelen, yuck.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:26 schreef Z het volgende:
De anatomische plaatsing van haar boezem verward mij.
Het nieuwe prul had een te korte tongriem. Dat is nu met een laserstraal weggeschoten.quote:
Dat werd opzettelijk gedaan om erotische gevoelens te voorkomen. Raar voor een seksgodin als Maria is. Een afbeelding van haar zou die gevoelens juist moeten opwekken!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:26 schreef Z het volgende:
De anatomische plaatsing van haar boezem verward mij.
Dan zal het wel goed van de tongriem gesneden worden, dat prul.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het nieuwe prul had een te korte tongriem. Dat is nu met een laserstraal weggeschoten.
🥂 daar toast ik graag op!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan zal het wel goed van de tongriem gesneden worden, dat prul.
Op het leven, LXIV 🥂
Weinig, behalve zijn bezoek aan de tempel op zijn 12equote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:52 schreef Sodemieters het volgende:
Wat ik mij plots afvraag; hoe was Jezus eigenlijk als kleuter? Of toen ie 12 was?
Ik weet natuurlijk wel dat de Bijbel zijn geboorteverhaal vertelt, evenals het jong volwassen leven met zijn volgelingen, de discipelen, de wonderen, en uiteindelijk de kruisiging en zo. Zegt de Bijbel echter ook iets over zijn kindertijd?
Dat kan je nog in die topic teruglezen.quote:Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef Gellius het volgende:
Straks ga je me nog vertellen dat hij aan een tweede leg begonnen is.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 7 november 2022 20:44 schreef LXIV het volgende:
Helaas niet geschikt om hier op het forum te plaatsen..
Dan moet je misschien een autobiografie schrijven? Minstens een dagboek bijhouden, voor je memoires. En/of als bronmateriaal voor je biograaf, kan ook.quote:Op maandag 7 november 2022 20:44 schreef LXIV het volgende:
Ik hoef geen biografieën meer te lezen om wat mee te maken. Wat mij de laatste tijd overkomt is bizar genoeg. Helaas niet geschikt om hier op het forum te plaatsen..
Anders ik wel!quote:
Wat ga je eraan doen?quote:Op woensdag 9 november 2022 11:13 schreef Z het volgende:
Een crisis wil ik het niet noemen maar ik heb ook wel wat existentiële onrust zo nu en dan.
(d) en wat Lienekien zegt maar dan wat andere hobbie-geneuzel.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ga je eraan doen?
a) Nieuw werk zoeken
b) Nieuw wijf nemen
c) Nieuwe twee- of vierwieler kopen
d) Obsessief sporten
e) Bewegingloos en zwijgend bij het vuur zitten en een godvergeten en vervaarlijke aanblik bieden
Ik zie dat vaker.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:14 schreef Z het volgende:
[..]
(d) en wat Lienekien zegt maar dan wat andere hobbie-geneuzel.
Wat dan?quote:Op woensdag 9 november 2022 12:14 schreef Z het volgende:
[..]
(d) en wat Lienekien zegt maar dan wat andere hobbie-geneuzel.
Dit all the way natuurlijk, maar ik houd nog van mijn vrouw, dus ik doe Elsschot hiermee een groot onrecht. Nou ja, dat is zijn probleem.quote:Bewegingloos en zwijgend bij het vuur zitten en een godvergeten en vervaarlijke aanblik bieden
Of dat dat in februari 2020 was,quote:Op woensdag 9 november 2022 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Ook zo lullig als je zegt dat je graag naar de bioscoop gaat en dat je laatst bezochte film je niet te binnen schiet.
quote:Op woensdag 9 november 2022 12:51 schreef Z het volgende:
Koken, sleutelen aan de auto, luidsprekers maken, uurwerken reviseren. Als het maar met m'n handen is. Allemaal redelijk onschuldig.
Dat kan ik beamen. Ik lijd niet onder een midlifecrisis, maar aan liefdesverdriet.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:17 schreef Gellius het volgende:
En gelijk heb je. Etymologisch is een 'passie' zelfs iets waar je aan kan lijden, iets wat buiten het beheersbare ligt.
Sterkte, L. Liefdesverdriet is ellendigquote:Op woensdag 9 november 2022 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen. Ik lijd niet onder een midlifecrisis, maar aan liefdesverdriet.
Ik dacht (laat) dé vrouw van mijn leven gevonden te hebben. Nog nooit eerder zo sterk dat gevoel gehad. Werd het na een dik half jaar toch niet, net toen het voor mij op z’n hoogtepunt was. Hoop dat ik er redelijk spoedig weer van af kom.
Ja. Vooral het sterke gevoel dat dit de ware, enige, unieke persoon was met wie je ooit echt gelukkig had kunnen worden.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterkte, L. Liefdesverdriet is ellendig
Neen.quote:
Meh.quote:Op woensdag 9 november 2022 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Vooral het sterke gevoel dat dit de ware, enige, unieke persoon was met wie je ooit echt gelukkig had kunnen worden.
Daar kan alle rationalisatie niet tegenop
Ik ben afgelopen weekend naar Den Haag gefietst (en terug).quote:Op woensdag 9 november 2022 22:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Neen.
Ik rijd wel vaak auto. Zonder doel, gewoon rijden. Liefst snelwegen, maar de Amsterdamse ring doe ik ook graag. Soms twéé rondjes. En dan weer terug naar Den Haag.
Mijn vader heeft zich na de scheiding van mijn moeder gebrand aan een aantal relaties. Daarna hoefde het voor hem niet meer zo, liefde vinden. Hij vond dat liefde niet voor hem was weggelegd. Ik op mijn beurt vond dat hij zich niet moest wentelen in zelfmedelijden: met z'n kinderen ging het goed, hij had een goede baan, de financiële zorgen die hij altijd had waren er niet meer. En waarom zou er niet weer ooit liefde ontstaan?quote:Op woensdag 9 november 2022 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Vooral het sterke gevoel dat dit de ware, enige, unieke persoon was met wie je ooit echt gelukkig had kunnen worden.
Daar kan alle rationalisatie niet tegenop
Nee.quote:Op donderdag 10 november 2022 17:44 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben gezien dat eerdere topic stiekem wel benieuwd of het haar hoogbegaafdheid (of jouw reactie daarop) was wat de relatie uiteindelijk heeft genekt.
De oorzaak is dat die vrouwen volkomen genegeerd worden. Niet dat er andere mannen beschikbaar zijn. Nu is een andere man ook geen panache voor een slechte relatie, maar ook uiterst zelden de reden.quote:Op maandag 21 november 2022 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
Zo heb ik de @:lxiv van mijn moeder ooit een bericht gestuurd om te vragen of hij wilde stoppen met het contact met mijn moeder omdat mijn ouders erdoor in een scheiding dreigden te geraken. Dat mocht natuurlijk niet baten, maar uit wanhoop doe je soms dingen tegen beter weten in.
Legio mannen (getrouwd of ongetrouwd) gaan ellenlange periodes zonder seks door het leven. Waarom dient de getrouwde vrouw hierin stante pede bedient te worden? Mag er geen zelf-controle en discipline verwacht worden? Moet aan elk verlangen, elke impuls, gehoor gegeven worden, ten koste van huwelijk en het gezin? En als het om eenzaamheid gaat: waarom is praten met een ander niet afdoende? Waarschijnlijk weet zij ook wel dar de vreemde niet op geklets met haar zit te wachten, zonder een beloning uitbetaald in seks.quote:Op maandag 21 november 2022 19:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
De oorzaak is dat die vrouwen volkomen genegeerd worden. Niet dat er andere mannen beschikbaar zijn. Nu is een andere man ook geen panache voor een slechte relatie, maar ook uiterst zelden de reden.
Seks an sich is vaak secundair.ik wil ook best enkel met ze praten, maar ze willen liefde en aandacht en aantrekkelijk en interessant gevonden worden.quote:Op maandag 21 november 2022 19:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Legio mannen (getrouwd of ongetrouwd) gaan ellenlange periodes zonder seks door het leven. Waarom dient de getrouwde vrouw hierin stante pede bedient te worden? Mag er geen zelf-controle en discipline verwacht worden? Moet aan elk verlangen, elke impuls, gehoor gegeven worden, ten koste van huwelijk en het gezin? En als het om eenzaamheid gaat: waarom is praten met een ander niet afdoende? Waarschijnlijk omdat de vreemdelijg haar ook niet zou willen aanhoren, zonder kans op seks.
Ja, maar waarom moet aan die wens een leven lang gehoor gegeven worden? Als dat het uitgangspunt is, valt het scheidingspercentage goed te verklaren.quote:Op maandag 21 november 2022 19:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Seks an sich is vaak secundair.ik wil ook best enkel met ze praten, maar ze willen liefde en aandacht en aantrekkelijk en interessant gevonden worden.
Ze willen dat iemand ze weer ziet staan, niet zijnde hun kinderen
Omdat het een elementaire menselijke behoefte is.quote:Op maandag 21 november 2022 19:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, maar waarom moet aan die wens een leven lang gehoor gegeven worden? Als dat het uitgangspunt is, valt het scheidingspercentage goed te verklaren.
Ben jij eigenlijk lk?quote:Op maandag 21 november 2022 19:39 schreef Akathisia het volgende:
Dat zal toch wel, als het een elementaire behoefte is?
Het antwoord hierop heeft heel lang onder mijn naam gestaan. Maar yes.quote:
Herkende je aan je schrijfstijl en hoge mate van rationeel redenerenquote:Op maandag 21 november 2022 19:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het antwoord hierop heeft heel lang onder mijn naam gestaan. Maar yes.
Je zou me eens computerspelletjes moeten zien spelen.quote:Op maandag 21 november 2022 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Herkende je aan je schrijfstijl en hoge mate van rationeel redeneren
Wie zijn ‘jullie’?quote:Op maandag 21 november 2022 19:52 schreef LXIV het volgende:
Jullie hebben makkelijk praten met jullie digibete mannen.
Mijn hele leven bestaat feitelijk nog uit het dienen van het matriarchaat, op diverse wijzen.
Digibeet in welke zin? Dat ze geen gamers zijn?quote:
Zoietsquote:Op maandag 21 november 2022 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Digibeet in welke zin? Dat ze geen gamers zijn?
Dat snap ik dus niet. Ga lekker iets met je vrouw doen of zo.quote:Op maandag 21 november 2022 19:58 schreef Akathisia het volgende:
De vermakelijkheid van games is wel een echt probleem trouwens. Er is weinig in het 'echte leven' dat leuker is. Tegelijkertijd is het misschien juist wel goed dat veel jonge mannen zich in de virtuele wereld verliezen, gezien hun toekomstperspectief.
‘Digibeet’ lijkt me daar niet de term voor.quote:Op maandag 21 november 2022 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat ook niet in detail allemaal natuurlijk.
Mijn vriendin - tegen mijn eigen vooroordelen in - kan gelukkig ook genieten van computerspellen, alhoewel van een ander soort dan die ik prefereer. Maar ik sla er wel veel makkelijker in door, en doe het ook net zo graag alleen. We wonen (nog) niet onder één dak dus als ik bij haar ben doen we logischerwijze alleen maar dingen samen (en vind ik het heerlijk om samen lamlendig op de bank te liggen), maar ik ben wel benieuwd naar hoe het zal gaan als we samen zouden wonen. Zonder twijfel zie ik mezelf op de bank verlangend naar nog een potje Battlefield. Ik laat jouw service-aanbieding een waarschuwing zijn.quote:Op maandag 21 november 2022 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Ga lekker iets met je vrouw doen of zo.
Kijk, (veel) werken doe ik dan weer niet. Dus als ik dat niet-werken gewoon in stand houd en balanceer met veel gamen, dan komt het vast goed.quote:Op maandag 21 november 2022 20:02 schreef LXIV het volgende:
En inderdaad, jonge mannen nog met jonge vrouwen. Heel kort geleden vertelde een 34-jarige vrouw dat ze een crush op me had. Haar vriend was oud (45 :’)) en deed niets anders dan werken. Ook iets met computers of zo trouwens
Fijn voor jequote:Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik zeg niks. Ik heb makkelijk praten.
Jij zei het.quote:
quote:Op maandag 21 november 2022 19:52 schreef LXIV het volgende:
Jullie hebben makkelijk praten met jullie digibete mannen.
Mijn hele leven bestaat feitelijk nog uit het dienen van het matriarchaat, op diverse wijzen.
Jij denkt dat ik jou zit te kennen, maar dat is helemaal niet zoquote:Op maandag 21 november 2022 20:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Word je hier nou gelukkig van, L?
De consensus is dat mannen meer aandacht krijgen wanneer ze in een jonge relatie zitten. Het doet iets met onze uitstraling. Maar ik ken het evengoed van net ná de breuk. Misschien draag je de uitstraling nog bij je, en kan je er pas wat mee nu de fixatie weg is.quote:Op maandag 21 november 2022 20:07 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een half jaar lang hart en ziel gegeven om 1 vrouw te veroveren. Nooit eerder er zoveel moeite voor moeten doen. Op het einde ging ze er zo weer vandoor voor haar ex, die nooit uit haar hart was. Sinds dat even geleden is kom ik altijd en overal weer vrouwen tegen, heel opmerkelijk is dat.
Toen ik mijn lange relatie had was die al veel langer slecht, maar nooit kwam ik ook maar 1 vrouw tegen en de angst om alleen te zijn speelde zeker mee met het treuzelen om uit elkaar te gaan.
Ik denk zelf dat ik er nu open voor sta.quote:Op maandag 21 november 2022 20:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De consensus is dat mannen meer aandacht krijgen wanneer ze in een jonge relatie zitten. Het doet iets met onze uitstraling. Maar ik ken het evengoed van net ná de breuk. Misschien draag je de uitstraling nog bij je, en kan je er pas wat mee nu de fixatie weg is.
Nee, ik vraag of je er gelukkig van wordt, vrouwen wat aandacht geven die thuis tekort komen?quote:Op maandag 21 november 2022 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik jou zit te kennen, maar dat is helemaal niet zo
Fotomodel is een groot woord. Veel verder dan de vader van hét Walibi- gezin 2019 ben ik niet gekomen.quote:Op maandag 21 november 2022 20:30 schreef sigme het volgende:
Aangezien het topic geheel aan mij verloren is, was ik de geschiedenis weer eens ingedoken.
Ten eerste kwam ik een foto'tje van LXIV tegen. Ik kan me wel iets voorstellen bij dames die wel getroost willen worden door een fotomodel.
Ten tweede kwam ik er _eindelijk_ achter waardoor ik toch ooit gedacht heb dat die jongen Alex heet. Ha!
Maar wat ik zocht vond ik niet.
Hem. Wat ik eigenlijk wil is een stabiele, liefdevolle en vooral monogame relatie met een vrouw van ongeveer mijn leeftijd. Dat kan mij gelukkig maken.quote:Op maandag 21 november 2022 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik vraag of je er gelukkig van wordt, vrouwen wat aandacht geven die thuis tekort komen?
Welk boek was dat dan ook alweer?quote:Op maandag 21 november 2022 20:41 schreef sigme het volgende:
Ik vond ook nog dat LXIV een boek aanraadde dat ik een kleine honderd jaar geleden las (even rekenen, ik ben 50, ik las het voor mijn eindexamen, dus dat is 32 jaar geleden) en waar ik nog wel eens aan denk . Ik zou het eens moeten herlezen.
Maar eigenlijk vind ik het leuk om me dingen te herinneren van 32 jaar gelden, of langer, in plaats van ze te verversen. In mijn geheugen wandel ik ook zo naar de hoek van de openbare bibliotheek (aan de Vismarkt, eigenlijk Soephuisstraatje) waar de L van Levin stond.
Ja kijk de grap was onder andere dat in datzelfde topic jij een oud topic moest opzoeken om op te zoeken hoe je ook al weer een tekst in een tekst verstopt. Maar destijds deden we alles op de computer. Ik doe dat nog, maar als jij nu op een telefoon leest, dan, zie ik nu, verdwijnt de verstopte tekst. De tekstverstopoptie is niet meegeëvolueerd naar het mobiele tijdperk.quote:
Ik lees de chats van toen ook wel eens terug. Die waren best interessant en humoristisch vaak.quote:Op maandag 21 november 2022 20:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja kijk de grap was onder andere dat in datzelfde topic jij een oud topic moest opzoeken om op te zoeken hoe je ook al weer een tekst in een tekst verstopt. Maar destijds deden we alles op de computer. Ik doe dat nog, maar als jij nu op een telefoon leest, dan, zie ik nu, verdwijnt de verstopte tekst. De tekstverstopoptie is niet meegeëvolueerd naar het mobiele tijdperk.
Je zit er hier over op te scheppen en maakt ons deelgenoot. Ik krijg d'r buikpijn van, dus ik zal me terugtrekken zodat jij je ongehinderd zogenaamd kunt verwonderen over de tekortkomingen van andermans relatie.quote:Op maandag 21 november 2022 19:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
De oorzaak is dat die vrouwen volkomen genegeerd worden. Niet dat er andere mannen beschikbaar zijn. Nu is een andere man ook geen panache voor een slechte relatie, maar ook uiterst zelden de reden.
Ik ben er niet trots op maar schaam me er ook niet voor. De overeenkomst met de situatie uit jouw jeugd is onbedoeld. Als zij al overeen komt. Ik stap niet op vrouwen in een relatie af, initieel houd ik ze op afstand en toon al helemaal geen initiatief.quote:Op maandag 21 november 2022 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zit er hier over op te scheppen en maakt ons deelgenoot. Ik krijg d'r buikpijn van, dus ik zal me terugtrekken zodat jij je ongehinderd zogenaamd kunt verwonderen over de tekortkomingen van andermans relatie.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:24 schreef Z het volgende:
Net als die vrouwen smacht Loewies ook gewoon naar aandacht en liefde.
Dat is zeker waar en vooral dat laatste.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:24 schreef Z het volgende:
Net als die vrouwen smacht Loewies ook gewoon naar aandacht en liefde.
quote:De gemeenschapszin van den tot democraat ontwikkelden arbeider is de gemeenschapszin van het bewust geworden kankergezwel, dat onder ons ook reeds de staats en stadsambtenaren heeft aangestoken, die al begonnen zijn, zich het recht toe te kennen, om in hunne afzonderlijke vereenigingen ontevredenheid jegens stad of staat te toon en bij wijze van bedreiging met, of besluit tot, gezamenlijke staking. Een staat, die dát moet dulden, is in beginsel verloren; hij moet op den duur chaotisch worden. En zoo brengt het democratisch gewordene volk in zijne 'souvereiniteit' op den duur onherstelbare schade toe aan eigen werkelijk, van de ruimere of hoogere gemeenschap onafscheidelijk, belang; het woelt, breekt af, teert op, verdoet en ontreddert, om van 's lands wel vaart en het hoogere in de samenleving ten slotte weinig of niets over te laten. Want edele schoonheidszin, echte heiliging des gemoeds en ware redelijkheid van oordeel zijn geene zaken voor de democratie; die blijft veeleer bevorderlijk aan platheid en gemeenheid, aan omkoopbaarheid en onverschilligheid omtrent al het hoogere. Een bloei onzer samenleving moge mijnentwege niettemin een tijdlang nog van buiten zijn aan te wijzen, innerlijke voosheid is er nu al, en zal zich nog meer verspreiden, allereerst in en uit de groote steden. Want de mensch van de groote steden is of wordt een verlóópen mensch; hij is of wordt in het kerkelijke goddeloos, voor het vaderland liefdeloos, in het maatschappelijke zedeloos en in het natuurlijke kinderloos; de groote stad zuigt aanhoudend levenssappen uit het land, om ze verkankerend te verkeeren in verdorvene en onvruchtbare, bij gelegenheid verwoesting aanrichtende anorganische massa.
Is het je bedoeling dat er nu iemand hapt en je erop wijst dat Bolland een seksist, een antisemiet en een fascist was? Want als dat zo is, dan ga ik dat dus mooi niet doen.quote:Op maandag 28 november 2022 22:56 schreef Akathisia het volgende:
Toen ik van het weekend weer met al mijn vooroordelen in de trein zat vond ik op mijn telefoon het Klein Cultureel Woordenboek van de filosofie, en omdat ik dankzij Play Boeken 20% gratis mocht lezen, kwam ik voor het eerst in aanraking met Gerard Bolland. Een verborgen parel uit de geschiedenis die onder andere verantwoordelijk is voor onderstaande schoonheid:
[..]
Met Heidegger's Hegel in de hand?quote:Op maandag 28 november 2022 23:08 schreef Gellius het volgende:
Kijk, Bolland was natuurlijk een Hegeliaan. En dan krijg je Claudia op je dak.
Teleurstellend.quote:Op maandag 28 november 2022 23:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is het je bedoeling dat er nu iemand hapt en je erop wijst dat Bolland een seksist, een antisemiet en een fascist was? Want als dat zo is, dan ga ik dat dus mooi niet doen.
Uiteraard dat ik het niet geschreven heb.quote:Op maandag 28 november 2022 22:34 schreef Gellius het volgende:
De vraag is nu: wat onderscheidt het van een boek dat JAM zo geschreven had kunnen hebben.
Ik heb het trouwens wel besteld. Klinkt goed.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Uiteraard dat ik het niet geschreven heb.
Ik neem dit als een groot compliment. Heerlijk boek inderdaad.quote:Op zondag 27 november 2022 10:40 schreef Ringo het volgende:
Sinds gisteren ligt hier het dikke pak papier De encyclopedieën van de val van Marc Kregting in huis en het is een van de zeer weinige boeken die zo door JAM geschreven hadden kunnen zijn.
Ik neem aan dat dit een reactie op mijn Kerstgroet is, maar ik kan het maar lastig duiden.quote:
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:05 schreef Lienekien het volgende:
Misschien wil iemand anders de treurigheid duiden.
Ik begrijp niet wat er staat, mij te paaps vrees ik. Maar ik wens je een zalig kerstfeest.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.
Het is niet erg in lijn met de katholieke doctrine hoor! Ik denk dat jij heel goed kunt lezen wat er staat. Er is geen woord van verzonnen en er zit ook geen ironie in. Als jij mij kent kun je dit ook lezen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat er staat, mij te paaps vrees ik. Maar ik wens je een zalig kerstfeest.
Alsmede tevens alle andere TPTTTK'ers hoor, voor wie zaligheid aankan. En anders maar fijne dagen ofzo.
Begrijpen wat er staat, of begrip hebben voor wat er staat?quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.
Ik zal het voor deze ene keer uitleggen. Omdat zelfs @sigme, die mij altijd onvoorwaardelijk steunt en accepteert, ook zegt er niets mee aan te kunnen. En omdat ik niet kan slapen voordat ik dit gedaan heb.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Begrijpen wat er staat, of begrip hebben voor wat er staat?
Liefde, LXIV, wens en gun ik jouquote:1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
2 En al ware het dat ik de [gave] der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud [der] [armen] uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;
10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.
11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.
12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan [zullen] [wij] [zien] aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
13 En nu blijft geloof, hoop [en] liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
Ik blijf bij mijn eerdere punt. Ik begreep wel wat er stond, de vraag is of ik er ook begrip voor op kan brengen.quote:Op zondag 25 december 2022 01:27 schreef LXIV het volgende:
Jullie hadden dit allemaal wel kunnen weten hoor, als jullie mijn posts van de afgelopen jaren goed gelezen hadden..
Je bent zo achterdochtig en verscheen hier zo plots ten tonele terwijl je ons allemaal leek te kennen dat ik me soms afvraag of je geen kloon van lienekien bent, alleen jouw schrijfstijl is zo anders.quote:Op zondag 25 december 2022 12:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn eerdere punt. Ik begreep wel wat er stond, de vraag is of ik er ook begrip voor op kan brengen.
Zo lang je er niemand kwaad mee doet en het voor jou goed voelt, is het prima, toch? Mij interesseert het niet zo veel. Ik ben al lang geleden gestopt me af te vragen welk deel van je posts waar is en welk deel hoort bij de act die je graag opvoert. Tegenwoordig beschouw ik het allemaal als een poging om iets uit te lokken. Misschien zijn je racistische posts de waarheid, of misschien heb je werkelijk een relatie met een donkere vrouw, misschien zelfs beide. Of beide niet. Het zal allemaal wel.
Wat genereus van je.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Ik wens de meeste van jullie op zijn minst tevredenheid toe.
Tevredenheid is het geluk van de verlichte burgermens.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Ik wens de meeste van jullie op zijn minst tevredenheid toe.
Thans een stuk gemakkelijker dan mijn hockeyrelatie met Taeke Taekema, mag ik hopen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:14 schreef Gellius het volgende:
Dat klinkt weer als een titel van Heere Heersema (mooie hoor), met wie ik - nog altijd - een moeizame lezersrelatie onderhoud.
Ha! Daar woonde ik ook, maar dan de Haagse.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:56 schreef Z het volgende:
Ik woon in de Witte de Withstraat. Op ons pand hangt een groot straatnaambord met wat uitleg over Witte de With. Daar wordt gezegd dat het geen lieverdje was. En ook is het bord een tijd geleden besmeurd. Dat is nooit opgeruimd door de gemeente. Maar eigenlijk vind ik het zo wel een mooie oplossing. Dan kan de straat wel de Witte de Withstraat blijven heten.
Of anders Hein Heinsen wel.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:08 schreef Sodemieters het volgende:
Nu zit Sjoerd Sjoerdsma natuurlijk te wachten tot hij ook genoemd wordt.
Laten ze nou vorige week het straatnaambordje schoongemaakt hebben. Ik denk dat ik het zelf maar ga besmeuren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Ha! Daar woonde ik ook, maar dan de Haagse.
Ik heb me toen ook heel even in de man zelf verdiept (niet dat ik daar nu hele grote studie naar heb gemaakt), maar buiten alle narigheden schijnt het ook gewoon een hele onplezante man te zijn geweest. Lastig in de omgang, enzo. Wellicht moesten we er maar eens een toneelstuk over maken, of een revionistische biografie.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 08:46 schreef Z het volgende:
[..]
Laten ze nou vorige week het straatnaambordje schoongemaakt hebben. Ik denk dat ik het zelf maar ga besmeuren.
Dat lijkt me een prima conclusie.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
We kunnen concluderen dat JAM geen treinennerd is.
Daar was ik inmiddels ook achtergekomen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:45 schreef Sodemieters het volgende:
Culemborg ligt ten zuiden van Utrecht, in Gelderland.
Een huisje en een tuintje met een appelboom, ik vind het begerenswaardig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:32 schreef Gellius het volgende:
Ik heb kort overwogen om in Culemborg te gaan wonen.
Ik voel een pastiche op Het Goede Doel opkomen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:32 schreef Gellius het volgende:
Ik heb kort overwogen om in Culemborg te gaan wonen.
Even een bila inschieten om te checken of we dat om kunnen buigen?quote:Op maandag 27 februari 2023 13:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wat een erg kantoorwoord is? dagdagelijks
Twee sneetjes wit casino en twee croquetten? Geen hip gedoe met ingewikkeld brood mag ik hopen?quote:Op zondag 26 februari 2023 21:50 schreef Gellius het volgende:
Ik vond het als kind altijd moeilijk om iets te bestellen. Als we uit eten gingen wist ik me altijd gesteund door mijn oudere zuster, die - met mij - onveranderlijk voor de tournedos met stroganoff ging, en de intervallen tussen bestellen en opdienen moeiteloos wist op te vullen met een miniatuur kaartspel dat ze in haar tas droeg - canasta of jokeren. Het eerste keer dat ik helemaal bestelde was, enigszins weifelend onder de verwachtingsvolle blikken van ouders, ooms en tantes, was kroketten op witbrood. We waren, of all places, in Madurodam.
Hoi @Z ‘dagdagelijks’ wordt vooral gebezigd in Vlaanderen en betekent hetzelfde als (ons) dagelijks.quote:
...maar dan kan je toch ook zeggen: zullen we (even) praten?quote:
Om nog even jouw deliverables te stroomlijnen?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:59 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar dan kan je toch ook zeggen: zullen we (even) praten?
Ik word hier heel erg verdrietig van.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Om nog even jouw deliverables te stroomlijnen?
Het is me totaal niet duidelijk wat er anders aan is dan 'dagelijks'. Volgens internet is het vlaams, maar het klinkt lelijk.quote:
Ja, ik zou best in mijn werkagenda 'JAM en IR gaan elke twee weken even praten' willen zetten. Maar meestal zijn het terugkerende BiLa's. Je hebt ook TriLa's trouwens, maar daar doe ik niet aan van mijn geloof.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:59 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar dan kan je toch ook zeggen: zullen we (even) praten?
Ja kijk maar: een proleet achter het stuur!quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan nauwelijks een BMW zien op de snelweg zonder ojee ojee ojee te denken.
Wanneer is iets nog een aquarium? Is het zeehonden gebeuren in pieterburen een aquarium of een zwembad met zeehonden, hetzelfde voor het dolfinarium? En wat is dan grootste?quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:01 schreef NoCigar het volgende:
Het grootste aquarium van Europa bevindt zich aldaar. Schijnt prachtig te zijn. Hoorde ik maandag j.l.
Zijn dit echt enorm prangende vragen of kan je ook eigenlijk best zelf het antwoord bedenken?quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wanneer is iets nog een aquarium? Is het zeehonden gebeuren in pieterburen een aquarium of een zwembad met zeehonden, hetzelfde voor het dolfinarium? En wat is dan grootste?
Ik vind het meer een filosofisch vraagstuk waar naar hartelust over gedebatteerd kan worden. Maar de boodschap is duidelijk ik zal mij weer afzijdig houden van dit topic.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn dit echt enorm prangende vragen of kan je ook eigenlijk best zelf het antwoord bedenken?
Of je doet zelf die aanzet. Maar mijn vooronderzoek wijst niet echt in de richting van veel ruimte voor filosoferen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het meer een filosofisch vraagstuk waar naar hartelust over gedebatteerd kan worden. Maar de boodschap is duidelijk ik zal mij weer afzijdig houden van dit topic.
Wanneer is iets een abstract standbeeld van een hond zonder hoofd en wanneer is het een tafel?quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:50 schreef Gellius het volgende:
Riep het aquarium wel voldoende prangende vragen op of moesten jullie zelf maar steeds aanzetten geven? Het is vakantie tenslotte.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:12 schreef Nova het volgende:
Als AI heb ik zelf geen persoonlijke voorkeur of mening, maar ik kan je wel een overzicht geven van de meest gewaardeerde romans van Willem Brakman volgens kenners en literatuurliefhebbers.
Romans die vaak worden aangeraden zijn onder andere:
- "Een winterreis"
- "De reis van de douanier naar Bentheim"
- "Het zwart uit de mond der goden"
Daarnaast wordt ook vaak genoemd dat het werk van Brakman niet per se makkelijk te lezen is. Als je hem nog nooit gelezen hebt, zou het kunnen helpen om met een kortere novelle te beginnen zoals bijvoorbeeld:
- ?Zes subtiele verhalen?
Hopelijk helpt dit antwoord!
Zo nu en dan ben ik even de tuin in gelopen om een sigaret te roken.quote:
Ik zou mijzelf toch zeker (nog) niet tot de brakmankring willen rekenen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die hond in de boekenkast is vast een geintje van gpt3 om voorkomen dat allerlei poseurs zich naar binnen weten te bluffen bij de brakmankring.
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
@:nova hoe kan ik echte fans van het werk van Willem Brakman onderscheiden van mensen die maar doen alsof?
Zou de Brakmanposeurtest makkelijker of moeilijker zijn dan de Turingtest?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Nova: Hoi I.R.Baboon! Dat is een lastige vraag. Ik denk dat het belangrijkste is om te kijken naar iemands kennis over Brakman's werk en hoeveel ze hebben gelezen. Ook kun je vragen stellen over bepaalde verhalen of romans van hem om te zien of ze echt zijn geïnteresseerd in het werk zelf, of alleen maar doen alsof omdat anderen erover praten. Het kan soms moeilijk zijn om echte fans te onderscheiden van mensen die zich voordoen als fan, maar hopelijk helpt dit wat bij jouw zoektocht!
quote:
Ja, dat stond mij dus ook bij. Goed. Morgen dan maar Twee voor Twaalf kijken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik niet hoor. Claudia misschien wel.
Ik ben vorig jaar met m'n zoontje (toen 13) naar Hang Youth geweest. Toen, volgens Hang Youth, "the last concert on earth" want er kwam weer een lockdown. Dat was toch tamelijk fantastisch. Ik had het idee dat na het concert de revolutie zou uitbreken. M'n zoontje wist niet wat hij zag en werd de hele tijd vertederd aangekeken door punk-meisjes.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben trouwens morgen te bewonderen op de treurbuis, ditmaal bij 2 voor 12. Zelf sta ik dan in Paradiso maar ik weet al hoe het afloopt. En ik had niet per se naar Hang Youth gehoeven want daar ben ik te oud en te gezapig voor maar ik had het voor mijn verjaardag gekregen.
Astrid doet er nog n schepje bovenop.quote:
Claudia vooral, meen ik me te herinneren. Maar Grace is dan ook wel n prachtig album.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:41 schreef JAM het volgende:
Ik hoorde daarnet Jeff Buckley voorbjikomen. Daarmee bedoel ik: er werd een lied van hem op de radio gespeeld. Ik denk niet dat ik hem aan zijn voetstappen zou hebben herkend, wil ik maar zeggen. Dat gezegd hebbende: daar was men toch van, hier, van Buckley?
quote:
De secondant is 26 jaar later in elk geval niet speciaal lang.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het overigens opvallend dat de secondant langer lijkt dan meindert (die exact even lang is als ik). Is hij 2 meter 10 of hebben ze iets ingenieus met de stoelhoogte gedaan?
Was het trouwens z'n eerste concert? Dat is wel een mooie binnenkomer dan. Mijn partner ging ooit als 14-jarige naar Courney Love in paradiso, dat was ook memorabelquote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:06 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar met m'n zoontje (toen 13) naar Hang Youth geweest. Toen, volgens Hang Youth, "the last concert on earth" want er kwam weer een lockdown. Dat was toch tamelijk fantastisch. Ik had het idee dat na het concert de revolutie zou uitbreken. M'n zoontje wist niet wat hij zag en werd de hele tijd vertederd aangekeken door punk-meisjes.
Trouwquote:Na krap een half uur spelen beende Love plotseling woest weg. Om even later terug te komen en via halsbrekende toeren het balkon op te klimmen, waar ze gillend en krijsend als een wilde boskat op het publiek begon in te slaan. Na haar aftocht, bleef het publiek in verwarring achter. Gaandeweg werd duidelijk dat Love zich zo kwaad had gemaakt over een meisje dat vanaf het podium een bekertje bier op het podium had gegooid, een niet echt ongebruikelijke gebeurtenis bij een popconcert, en dat ze pas weer verder wilde spelen als de 'dader' was gepakt.
Na een kwartiertje besloot de band het nog een keer te proberen. Maar koud had Love zich achter de microfoon opgesteld om het stoute publiek nog een uitbrander te geven, of ze kreeg een tweede lading bier over zich heen, waarna de Amerikaanse pas echt uit haar vel sprong. Volkomen hysterisch trapte Love de boxen omver, sloopte het drumstel, sloeg met de microfoonstandaard op het publiek in en verliet na een 'Go fuck yourself!' voor de laatste maal het podium.
Zo zorgde Courtney Love er in Paradiso voor dat precies datgene zal gebeuren waar ze zich zo tegen heeft verzet. De mythevorming rond Hole zal na haar optreden in Paradiso alleen maar toenemen, maar met haar muziek heeft dat niets te maken.
Deze AI-Brakman zou ik niet kopen denk ik. Al slaat dat keuringsarts wel ergens op.quote:Titel: "De verdwijning van Mevrouw V."
Mevrouw V. is al jarenlang getrouwd met haar man die werkt als keuringsarts bij de marine. Ondanks dat ze samenwonend zijn geweest voor vele jaren heeft zij altijd afstandelijk en mysterieus geleefd.
Op een dag komt hij thuis om te ontdekken dat Mevrouw V niet meer terugkeert sinds haar middagmaalafspraakje.
Naarmate tijd verstrijkt wordt duidelijk gemaakt door vrienden en kennissen uit hun sociale netwerk op basis waarvan blijkt totdat er veel aspecten waren over het leven naast Mevr.V's echtgenoot wat onbekend was gebleven... Zaken zoals raadselachtige afspraken (met wie?), vage notities in haar dagboek en het mysterieuze pakketje dat zij vlak voor haar verdwijning heeft ontvangen. Haar man besluit uiteindelijk om zelf op zoek te gaan naar antwoorden over zijn vrouw's plotselinge verdwijning, maar komt er al snel achter dat dit hem op een gevaarlijk pad brengt vol met intriges en complotten die hij nooit had kunnen vermoeden...
Ik las Al-Brakman, als in, het Arabische achterneefje van. Lijkt me thans een stuk interessanter!quote:Op maandag 27 maart 2023 11:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Deze AI-Brakman zou ik niet kopen denk ik. Al slaat dat keuringsarts wel ergens op.
Nou, zeg dat wel.quote:
Of zullen we zeggen: wat voor vogeltje?quote:Op woensdag 19 april 2023 22:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat voor vogeltje? Dat doet er nogal toe, me dunkt.
Krijg toch de vinketering zeg.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gellius, ik hoorde vorige week dat Pope tegenwoordig consultant is.
Hmmm. Het is wel een quiz die doorgaans individiueel wordt gespeeld. Het niveau ligt nogal hoog, vandaar. Het heet ook niet voor niets: 'De pseudo-intellectuele kutpubquiz', hoewel ik voor deze editie dat 'kut' weg heb gelaten omdat we aldaar, in het Schaakhuis, (LXIV kan erover meepraten), de laatste tijd allemaal nieuw en jong publiek krijgen die daar dan moeilijk om gaan doen en/of wegblijven.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als we een teampje kunnen fabriceren (RaisinGirl, Gellius, Z, ik noem maar wat namen) lijkt me dat wel wat. All by myself schiet ik toch wat tekort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....de latere edities waren wel wat beter, moet ik zeggen; maar goed, dat je een beetje weet wat je kan verwachten."The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:09 schreef Gellius het volgende:
26 mei? Hemeltje, dan kan ik gelukkig niet.
ChatGPT heeft er anders weinig moeite mee.quote:
Ik had hem er zelf ook doorheen gegooid en ChatGPT maakt toch een behoorlijk aantal fouten hoor.quote:Op maandag 22 mei 2023 22:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
ChatGPT heeft er anders weinig moeite mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |