abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2022 @ 22:41:50 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_206770663
Ik weet echt niet meer waar het hier over gaat, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_206775441
Sommige mensen hebben vreemde hobby's.
pi_206775840
Net als die vrouwen smacht Loewies ook gewoon naar aandacht en liefde.
Aldus.
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:13:38 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_206776432
Ik vind Loewies missie om liefde te verspreiden grunbergesque.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_206777982
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:24 schreef Z het volgende:
O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 23 november 2022 @ 07:40:12 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206785165
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:24 schreef Z het volgende:
Dat is zeker waar en vooral dat laatste.

Het is tegenwoordig heel eenvoudig om heel veel vrouwen te leren kennen via het internet. Maar dat is nog altijd wat anders dan liefde. Zoals ik al geschreven heb dacht ik de ware liefde gevonden te hebben.
The End Times are wild
pi_206827134
Hoe zou het met Hommy Klein gesteld zijn, tegenwoordig?
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:04:23 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_206831665
Ongeneeslijk dood.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_206833026
Ah, permanent verhinderd.
  zondag 27 november 2022 @ 10:40:32 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_206837426
Sinds gisteren ligt hier het dikke pak papier De encyclopedieën van de val van Marc Kregting in huis en het is een van de zeer weinige boeken die zo door JAM geschreven hadden kunnen zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_206862113
De vraag is nu: wat onderscheidt het van een boek dat JAM zo geschreven had kunnen hebben.
pi_206862322
Toen ik van het weekend weer met al mijn vooroordelen in de trein zat vond ik op mijn telefoon het Klein Cultureel Woordenboek van de filosofie, en omdat ik dankzij Play Boeken 20% gratis mocht lezen, kwam ik voor het eerst in aanraking met Gerard Bolland. Een verborgen parel uit de geschiedenis die onder andere verantwoordelijk is voor onderstaande schoonheid:

quote:
De gemeenschapszin van den tot democraat ontwikkelden arbeider is de gemeenschapszin van het bewust geworden kankergezwel, dat onder ons ook reeds de staats en stadsambtenaren heeft aangestoken, die al begonnen zijn, zich het recht toe te kennen, om in hunne afzonderlijke vereenigingen ontevredenheid jegens stad of staat te toon en bij wijze van bedreiging met, of besluit tot, gezamenlijke staking. Een staat, die dát moet dulden, is in beginsel verloren; hij moet op den duur chaotisch worden. En zoo brengt het democratisch gewordene volk in zijne 'souvereiniteit' op den duur onherstelbare schade toe aan eigen werkelijk, van de ruimere of hoogere gemeenschap onafscheidelijk, belang; het woelt, breekt af, teert op, verdoet en ontreddert, om van 's lands wel vaart en het hoogere in de samenleving ten slotte weinig of niets over te laten. Want edele schoonheidszin, echte heiliging des gemoeds en ware redelijkheid van oordeel zijn geene zaken voor de democratie; die blijft veeleer bevorderlijk aan platheid en gemeenheid, aan omkoopbaarheid en onverschilligheid omtrent al het hoogere. Een bloei onzer samenleving moge mijnentwege niettemin een tijdlang nog van buiten zijn aan te wijzen, innerlijke voosheid is er nu al, en zal zich nog meer verspreiden, allereerst in en uit de groote steden. Want de mensch van de groote steden is of wordt een verlóópen mensch; hij is of wordt in het kerkelijke goddeloos, voor het vaderland liefdeloos, in het maatschappelijke zedeloos en in het natuurlijke kinderloos; de groote stad zuigt aanhoudend levenssappen uit het land, om ze verkankerend te verkeeren in verdorvene en onvruchtbare, bij gelegenheid verwoesting aanrichtende anorganische massa.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206862410
Kijk, Bolland was natuurlijk een Hegeliaan. En dan krijg je Claudia op je dak.
pi_206862446
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:56 schreef Akathisia het volgende:
Toen ik van het weekend weer met al mijn vooroordelen in de trein zat vond ik op mijn telefoon het Klein Cultureel Woordenboek van de filosofie, en omdat ik dankzij Play Boeken 20% gratis mocht lezen, kwam ik voor het eerst in aanraking met Gerard Bolland. Een verborgen parel uit de geschiedenis die onder andere verantwoordelijk is voor onderstaande schoonheid:
[..]

Is het je bedoeling dat er nu iemand hapt en je erop wijst dat Bolland een seksist, een antisemiet en een fascist was? Want als dat zo is, dan ga ik dat dus mooi niet doen.
pi_206862604
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2022 23:08 schreef Gellius het volgende:
Kijk, Bolland was natuurlijk een Hegeliaan. En dan krijg je Claudia op je dak.
Met Heidegger's Hegel in de hand?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206862608
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 23:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is het je bedoeling dat er nu iemand hapt en je erop wijst dat Bolland een seksist, een antisemiet en een fascist was? Want als dat zo is, dan ga ik dat dus mooi niet doen.
Teleurstellend.
  dinsdag 29 november 2022 @ 00:49:29 #142
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_206862852
quote:
3s.gif Op maandag 28 november 2022 22:34 schreef Gellius het volgende:
De vraag is nu: wat onderscheidt het van een boek dat JAM zo geschreven had kunnen hebben.
Uiteraard dat ik het niet geschreven heb.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 december 2022 @ 00:27:50 #143
37950 JAM
pi_207022783
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Uiteraard dat ik het niet geschreven heb.
Ik heb het trouwens wel besteld. Klinkt goed.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 12 december 2022 @ 03:02:12 #144
37950 JAM
pi_207049174
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 10:40 schreef Ringo het volgende:
Sinds gisteren ligt hier het dikke pak papier De encyclopedieën van de val van Marc Kregting in huis en het is een van de zeer weinige boeken die zo door JAM geschreven hadden kunnen zijn.
Ik neem dit als een groot compliment. Heerlijk boek inderdaad.
  dinsdag 13 december 2022 @ 10:35:12 #145
37950 JAM
pi_207063536
Iedereen ging kotsen vannacht/vanvond. Als eerste was de jongste aan de beurt. Die zat rustig te eten en werd opeens aanhaneklijk. Hij wilde me knuffelen en viel welhaast in slaap en zoep-zoep; het hele bordje vol. Daarna zei mijn vrouw: 'Lukt het je zo wel?' 'Ja hoor,' zei ik, en ze ging weg om wat met vriendinnen en vrienden en weet ik wel wat te doen. Ik ging in bed liggen met de jongste die dat nog twee keer onderkotste terwijl ik tegen de oudste zei: 'Je bent al bijna tien. Wees nu eens een grote jongen. Poets je tanden, trek je pyjama aan en ga slapen.' Dat deed hij braaf en rond een uur of tien rende hij de gang op en kotste hij daar de bende onder. 'Dat scheelt niet schat', zei ik maar, 'ga maar slapen.' Een emmer naast zijn bed die ook nog twee keer vol ging en ik intussen met de jongste nog in bed alles opvangen en opvegen met keukenrollen. Het werd middernacht. Vrouwlief kwam thuis en zei: 'Mag ik je pijpen?'. Ze was verward en bleek. Ik zei: 'Alsjeblieft niet. Ik ben moe. Ik heb de hele...'- ik kon mijn zin niet afmaken of ze rende het toilet in en kotste daar ook de hele bende onder. 'Dan is het nu aan mij.'- dacht ik. Die dans kan je niet meer ontspringen. Gelukkig had ik nog wat whiskey in huis. Die heb ik toen maar opgedronken omdat ik dacht: 'Als ik dan toch voor schut ga, dan heb ik er tenminste nog een lolletje van en zal het me wat minder spijten.' Nou, zo ging het ook. Ik zoop mijzelf klem, viel in slaap, en rond een uur of zeven 's ochtends ging ik zelf voor de bijl. Met aandrang, zeg. Alles onder. Ik had de benen niet meer om het naar het toilet te redden dus nu zit de muur weer onder. Goed, dat komt morgen wel weer. Toen ik eenmaal uitgekotst was werd de oudste wakker en zei ik hem: 'Maak jij nu eens een goed ontbijt.' Dat poogde hij en hij vroeg me: 'Pappa, van één tot tien, wat vind je ervan?' 'Nou jongen,', zei ik, 'voor een eerste keer, een tien.' Er was fruit, er was kaas, er was vlees, er waren eieren, er was brood. 'Zet de waterkoker eens aan en maak eens een kopje thee voor je moeder.', zei ik. 'Hoe moet dat?', vroeg hij. 'Nou, dan haal je het deksel eraf, dan doe je er water in...'- en zo ging het (gelukkig) nog jaren verder. Zulks is nu het ware geluk.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 13-12-2022 10:41:11 ]
  zaterdag 24 december 2022 @ 19:26:24 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207215565
Vandaag heb ik met S de Zoete Moeder in Den Bosch bezocht. Dat was de derde keer in een half jaar dat ik met een meisje bij Haar op bezoek kwam. Het eerste was zwanger, met het tweede was ik innerlijk diep verbonden en de schoot van dit meisje liep over van mijn zaad. Gelukkig is Zij altijd accepterend en zonder oordeel. Nadat ik 3 kaarsjes had opgestoken, voor iedere roomblanke dochter eentje, ging ik met S in een bankje zitten.

"Kom je weer eens met een meisje langs, L?"
"Ja, ik dacht het loopt nu al een tijdje, het is tijd dat jullie eens kennismaken"
"Het is wel een lief meisje hoor, zorg er maar goed voor!"
"Vindt U haar niet wat jong voor mij?"
"Ach, wat is te jong? Zoals je weet zal ik nooit oordelen. En mijn Man en ik schelen immers ook heel wat jaartjes"
"Dat is zeker waar. Als er maar liefde is, dat is toch het belangrijkste?"
"Dat is het enige wat telt."
"Zoals u vast wel gezien heeft, heb ik mijn matras in de woonkamer gelegd. Als ik de kachel aansteek valt de thermostaat uit en wordt het zo koud in de slaapkamer".
"Dat heb je goed gedaan hoor! Een vrouw uit de tropische gebieden heeft het snel koud"
"Voor U is altijd alles ok. Maar uw Man, wat vind die er allemaal van? En van dat ding dat we gisteren half aangeschoten bij de Pabo besteld hebben? Ik herinner me dat hij daar ooit wel eens heel boos over geworden is!"
"Mijn Man kan soms nog heel ouderwets zijn, ja. Maar ook Hij is Liefde en zolang die aanwezig is mogen jullie doen wat jullie willen met zijn tweeen."
"Gelukkig maar. Ik vind het wel spannend hoor! Maar wat ik eigenlijk wil is gewoon mijn hoofd op de zachte borsten van een vrouw leggen, haar armen om me heen en dat ze me dan zachtjes op mijn voorhoofd kust. Dat ze me kent en begrijpt en ondanks dat mij toch accepteert en van me houdt. Daarom kom ik ook altijd naar U in plaats van naar Uw Zoon."
"Dat weet ik toch allemaal, lieve L"
"En ik vind het soms wel een klein beetje jammer dat de Kerk u altijd met een strijkplankje en met van die kleine handjes en voetjes afbeeld en dan ook nog rondbazuint dat u eeuwig maagd gebleven bent!. Het maakt mij niets uit of een Heilige Maagd of een hoer uit Bangkok zich over mij ontfermt."
"Jij mag zelf weten hoe je me ziet. Mijn beeld is slechts wat het is, een afbeelding. Er komen hier ook moeders bidden om hun zoon het rechte pad op te krijgen. Die zitten niet te wachten op cup D."
"U bent er voor iedereen en niet alleen voor mij, dat weet ik"
"Heb je verder nog iets te vertellen?"
"Nee, dank u voor uw tijd lieve Moeder"
"Dan nog twee dingen van mijn kant. Vergeet niet voor je moeder een mooi bloemstuk te kopen voor de verjaardag van mijn Zoon en bel ook nog je tante T. op. Die is ook alleen deze dagen. En als jullie dadelijk thuis zijn en weer op het matras in de woonkamer liggen, dan moet je S.L. zo vasthouden en dan langzaam dit doen. En dan na eventjes, je merkt zelf wanneer, dan buig je je voorover en dan fluister je dit in haar oor."
"Echt? Zal ze dat leuk vinden?"
"Dat vind ze heel leuk. Beloofd!"

Toen we weer buiten waren vroeg ik S wat ze er van gevonden had. Ze vond een Mariabeeld afgoderij (ze is nogal strikt in de leer, ook wat bijvoorbeeld de evolutie betreft), maar ze had het ook wel bijzonder gevonden om mij zo intens in gedachten verzonken te zien. Daarna gingen we nog wat drinken in de stad en praten over het geloof.

Zalig Kerstfeest allemaal, lieve TTK-ers O+

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 24-12-2022 21:40:14 ]
The End Times are wild
  zaterdag 24 december 2022 @ 19:59:25 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207215912
Koekoek.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 24 december 2022 @ 20:02:53 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207215946
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 december 2022 19:59 schreef Lienekien het volgende:
Koekoek.
Ik neem aan dat dit een reactie op mijn Kerstgroet is, maar ik kan het maar lastig duiden.
The End Times are wild
  zaterdag 24 december 2022 @ 20:05:21 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207215974
Misschien wil iemand anders de treurigheid duiden.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 24 december 2022 @ 20:07:50 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207216005
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:05 schreef Lienekien het volgende:
Misschien wil iemand anders de treurigheid duiden.
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')