abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207216112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.
Ik begrijp niet wat er staat, mij te paaps vrees ik. Maar ik wens je een zalig kerstfeest.

Alsmede tevens alle andere TPTTTK'ers hoor, voor wie zaligheid aankan. En anders maar fijne dagen ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 24 december 2022 @ 20:19:33 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207216153
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat er staat, mij te paaps vrees ik. Maar ik wens je een zalig kerstfeest.

Alsmede tevens alle andere TPTTTK'ers hoor, voor wie zaligheid aankan. En anders maar fijne dagen ofzo.
Het is niet erg in lijn met de katholieke doctrine hoor! Ik denk dat jij heel goed kunt lezen wat er staat. Er is geen woord van verzonnen en er zit ook geen ironie in. Als jij mij kent kun je dit ook lezen. O+

Dat L. het niet lukt met haar koude hart en dorre schoot wist ik al van te voren.
The End Times are wild
  zaterdag 24 december 2022 @ 20:33:54 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207216287
Alleen spijt het me wel dat Lienekien het toch weer lukt om mij tegen haar op te zetten. Ik wil mij aan niemand ergeren maar voor iedereen liefde voelen. Niet dat dit mij altijd zo goed afgaat, maar toch... Ik hoop ooit de kracht te vinden om op een reactie van haar met liefde en begrip te kunnen antwoorden zonder de tegenaanval in te gaan. Ik probeer ook mijn ex met heel mijn hart te vergeven. Maar makkelijk is het niet altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 24-12-2022 20:47:48 ]
The End Times are wild
pi_207218138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Misschien zijn anderen minder vilein dan jij en kunnen ze wel hun hart openen om te begrijpen wat er staat.
Begrijpen wat er staat, of begrip hebben voor wat er staat?
  zondag 25 december 2022 @ 01:00:05 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207220148
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Begrijpen wat er staat, of begrip hebben voor wat er staat?
Ik zal het voor deze ene keer uitleggen. Omdat zelfs @sigme, die mij altijd onvoorwaardelijk steunt en accepteert, ook zegt er niets mee aan te kunnen. En omdat ik niet kan slapen voordat ik dit gedaan heb.

Het is sterk autobiografisch en alles wat er staat heeft betrekking op mijn eigen leven en de toestand waarin dat zich nu bevindt. Om het leesbaar en zo begrijpelijk mogelijk te houden heb ik soms een mezelf een beetje dichterlijke vrijheid gegund, maar de essentie is letterlijk.

Nu moeten jullie voordat ik begin wel begrijpen dat ik deze tekst in 5 minuten uit mijn toetsenbord geperst heb en van te voren niet wist wat ik ging schrijven. Het heeft van te voren wel lopen broeden natuurlijk. Het is dus een analyse achteraf, waarbij ik zelf ook wel verbaast ben wat ik allemaal geschreven heb.

De essentie is mijn relatie tot vrouwen, mijn relatie tot God, het vrouwelijke in God en het Goddelijke in vrouwen. Ik geef hierin mijn religieuze overtuigingen, mijn (seksuele) verlangens en mijn psychologische gesteldheid helemaal bloot. Alles loopt door elkaar en is met elkaar verbonden.

Gewoon de tekst herlezend: wie komen er allemaal in voor? Aan vrouwen: de drie vrouwen waarmee ik op dit moment een vorm van man-vrouw relatie heb, mijn drie dochters, mijn moeder, mijn (peet)-tante en de Maagd Maria. Dat zijn de belangrijkste vrouwen in mijn leven.

De drie vrouwen die ik mee neem naar Maria bestaan echt en mijn relatie met hen is ook zo als beschreven. De eerste is de vrouw die ik dit jaar een kind geschonken heb (zij is getrouwd met een andere vrouw). Haar noem ik altijd de Oermoeder. Met de tweede vrouw heb ik een hele diepe, spirituele en geestelijke relatie. Zij is mijn leidsvrouwe en weet alles van me. Haar noem ik altijd Moeder zonder Kind. Omdat ze volledig een moeder is maar nooit een kind gekregen heeft. De derde vrouw is de vrouw waarmee ik vrij. Zij heeft mij seksueel bevrijdt nadat ik op dit vlak problemen had na afloop van mijn relatie met mijn ex. Haar noem ik de Zwarte Madonna, omdat zij op zeer jonge leeftijd al een kind gekregen heeft en Afrikaanse is.
Die drie vrouwen zijn ook de (naast het geven van Liefde, wat primair is) vertegenwoordiging van de dingen die ik in vrouwen zoek: Moederschap, een geestelijke/spirituele eenheid en seksualiteit.

Verder komt ook God voor, in drie-eenheid (het getal drie komt erg vaak voor in mijn Kerstgroet). Alleen bestaat God hier uit de Moeder, de Vader (Schepper) en de Zoon. Van de heilige geest is geen sprake. Hiermee geef ik onbewust aan dat ik in het beeld van het Goddelijke, zoals dat door de semitische volken ons opgedrongen is, het vrouwelijke element mis, terwijl dat het wezenlijke is waartoe ik mij aangetrokken voel (daarom kom ik ook altijd naar U toe in plaats van uw Zoon, U bent er voor iedereen en niet alleen voor mij, dat weet ik). Ook mis ik het seksuele in het Goddelijke, wat ook al door de Kerk zo handig is weggemoffeld (En ik vind het soms wel een klein beetje jammer dat de Kerk u altijd met een strijkplankje en met van die kleine handjes en voetjes afbeeld en dan ook nog rondbazuint dat u eeuwig maagd gebleven bent!.). Ook stel ik Maria (als vrouwelijk element van God) binnen de hierarchie gelijk. Ik heb het immers over haar Man, neem aan dat ze alwetend is, mij kent en begrijpt en me toch accepteert en van me houdt.

Wat kom ik dan precies doen daar? Ik ben met al die drie vrouwen langs geweest als een jongen die met zijn meisje langs zijn moeder gaat om impliciet haar goedkeuring te vragen. Ik weet dat Zij allang alles weet en altijd alles zal accepteren (Voor U is altijd alles ok,), maar van het mannelijke deel van God ben ik daar niet zo zeker van (Maar uw man, wat vindt die er allemaal van?). Zoals jullie weten kan dat deel van God nogal autoritair en conservatief zijn. Gelukkig legt Maria mij uit dat zolang er liefde is, alles geoorloofd is en dat haar man dat ook goed vind. Alles is dus goed, als het maar uit Liefde gebeurt.

Dan nog de combinatie. Zoals ik het vrouwelijke in het Goddelijke erken, verlang ik ook het Goddelijke in het vrouwelijke. Het maakt mij niets uit of een Heilige Maagd of een hoer uit Bangkok zich over mij ontfermt.. In principe kunnen alle vrouwen mij troost en verlossing bieden. Mijn wezenlijke verlangen is het verlangen naar liefde en geborgenheid, of dat nu bij Maria is of bij een andere vrouw. Om mijn hoofd op een borst te vlijen en oordeelvrij bemind te worden.

Dan geeft Maria mij nog opdracht om drie vrouwen met de Kerst te behagen, de ene met een geschenk, de andere door haar niet te vergeten en de derde op een seksuele manier. Waarbij ik ook weer aangeef dat Maria seksueel ook van wanten weet, dus het vrouwelijk-seksuele in het Goddelijke te erkennen.

Verder zie je echt overal mijn verlangen en overtuiging in terug dat het vrouwelijke oordeelvrij accepterend is en een bron van liefde. En mijn verlangen om bij een vrouw (Maagd of hoer of alles wat daar tussen zit) mijzelf vol van vertrouwen volkomen kwetsbaar op te mogen stellen, zonder machoisme, masker en zelfs het vrouwelijke in mijzelf accepterend.

Er zal nog wel meer inzitten, maar dit is dan de hoofdlijn.

Dus wat dan als een melig tekstje van mij op Kerstavond, of zelfs als treurig beschouwen, heeft wel degelijk betekenis. Al kwam ik daar zelf dus ook pas achter nadat ik het moest uit gaan leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 25-12-2022 01:37:15 ]
The End Times are wild
  zondag 25 december 2022 @ 01:27:49 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207220512
Jullie hadden dit allemaal wel kunnen weten hoor, als jullie mijn posts van de afgelopen jaren goed gelezen hadden..
The End Times are wild
pi_207221847
:*

Wat is dat christendom toch een verschrikking. Met her en der een lichtpuntje.

quote:
1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
2 En al ware het dat ik de [gave] der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud [der] [armen] uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;
10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.
11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.
12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan [zullen] [wij] [zien] aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
13 En nu blijft geloof, hoop [en] liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
Liefde, LXIV, wens en gun ik jou O+

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 25-12-2022 09:09:44 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207224498
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 01:27 schreef LXIV het volgende:
Jullie hadden dit allemaal wel kunnen weten hoor, als jullie mijn posts van de afgelopen jaren goed gelezen hadden..
Ik blijf bij mijn eerdere punt. Ik begreep wel wat er stond, de vraag is of ik er ook begrip voor op kan brengen.

Zo lang je er niemand kwaad mee doet en het voor jou goed voelt, is het prima, toch? Mij interesseert het niet zo veel. Ik ben al lang geleden gestopt me af te vragen welk deel van je posts waar is en welk deel hoort bij de act die je graag opvoert. Tegenwoordig beschouw ik het allemaal als een poging om iets uit te lokken. Misschien zijn je racistische posts de waarheid, of misschien heb je werkelijk een relatie met een donkere vrouw, misschien zelfs beide. Of beide niet. Het zal allemaal wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2022 12:13:44 ]
  zondag 25 december 2022 @ 13:47:27 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207225923
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik blijf bij mijn eerdere punt. Ik begreep wel wat er stond, de vraag is of ik er ook begrip voor op kan brengen.

Zo lang je er niemand kwaad mee doet en het voor jou goed voelt, is het prima, toch? Mij interesseert het niet zo veel. Ik ben al lang geleden gestopt me af te vragen welk deel van je posts waar is en welk deel hoort bij de act die je graag opvoert. Tegenwoordig beschouw ik het allemaal als een poging om iets uit te lokken. Misschien zijn je racistische posts de waarheid, of misschien heb je werkelijk een relatie met een donkere vrouw, misschien zelfs beide. Of beide niet. Het zal allemaal wel.
Je bent zo achterdochtig en verscheen hier zo plots ten tonele terwijl je ons allemaal leek te kennen dat ik me soms afvraag of je geen kloon van lienekien bent, alleen jouw schrijfstijl is zo anders.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen hier?
The End Times are wild
  zondag 25 december 2022 @ 15:46:47 #160
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_207227295
Ik heb het (nog) niet gelezen (doe ik vanavond wel), maar er zal vast zegen op rusten! Noflike Kryst allen!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 25 december 2022 @ 21:28:34 #161
37950 JAM
pi_207230300
Iemand vroeg laatst aan mij (of beter, over mij) of er een theïst in mijn schuilgaat. Iemand anders antwoordde: 'eerder een revist: iemand die het zinloze bestaan ten laatste toch zwaar valt en zo een wens ontwikkelt om in iets te geloven, maar het hoge voornemen om ernaar te handelen struikelt direct over een literfles wodka en zes pils. Een revist kan over zulk onfortuin klagen als geen ander.' Nou, treffender had hij het niet kunnen samenvatten. Desalniettemin, dan hier ook een kerstgroet: u weet wel van wie.

Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in dezelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_207370904
Veul hail en seeg’n veur ‘t naie joar!
  zondag 1 januari 2023 @ 01:19:31 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_207370944
Veel geluk, lieve mensen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_207373795
Ja, ok. Jullie ook hè?
  zondag 1 januari 2023 @ 18:09:02 #165
37950 JAM
pi_207379093
Van hetzelfde!
pi_207380100
Ik wens de meeste van jullie op zijn minst tevredenheid toe.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207380196
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Wat genereus van je.
pi_207380229
Er is niet veel meer over na de kerstman gespeeld te hebben.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 1 januari 2023 @ 19:55:46 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_207380886
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Tevredenheid is het geluk van de verlichte burgermens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_207518164
Dat klinkt weer als een titel van Heere Heersema (mooie hoor), met wie ik - nog altijd - een moeizame lezersrelatie onderhoud.
  donderdag 12 januari 2023 @ 01:20:53 #171
37950 JAM
pi_207520878
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:14 schreef Gellius het volgende:
Dat klinkt weer als een titel van Heere Heersema (mooie hoor), met wie ik - nog altijd - een moeizame lezersrelatie onderhoud.
Thans een stuk gemakkelijker dan mijn hockeyrelatie met Taeke Taekema, mag ik hopen.
pi_207522307
Vergeet Witte de With niet.
Aldus.
pi_207522352
Ik woon in de Witte de Withstraat. Op ons pand hangt een groot straatnaambord met wat uitleg over Witte de With. Daar wordt gezegd dat het geen lieverdje was. En ook is het bord een tijd geleden besmeurd. Dat is nooit opgeruimd door de gemeente. Maar eigenlijk vind ik het zo wel een mooie oplossing. Dan kan de straat wel de Witte de Withstraat blijven heten.
Aldus.
pi_207523880
Nu zit Sjoerd Sjoerdsma natuurlijk te wachten tot hij ook genoemd wordt.
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:01:56 #175
37950 JAM
pi_207527098
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:56 schreef Z het volgende:
Ik woon in de Witte de Withstraat. Op ons pand hangt een groot straatnaambord met wat uitleg over Witte de With. Daar wordt gezegd dat het geen lieverdje was. En ook is het bord een tijd geleden besmeurd. Dat is nooit opgeruimd door de gemeente. Maar eigenlijk vind ik het zo wel een mooie oplossing. Dan kan de straat wel de Witte de Withstraat blijven heten.
Ha! Daar woonde ik ook, maar dan de Haagse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')