Zo nu en dan ben ik even de tuin in gelopen om een sigaret te roken.quote:
Ik zou mijzelf toch zeker (nog) niet tot de brakmankring willen rekenen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die hond in de boekenkast is vast een geintje van gpt3 om voorkomen dat allerlei poseurs zich naar binnen weten te bluffen bij de brakmankring.
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
@:nova hoe kan ik echte fans van het werk van Willem Brakman onderscheiden van mensen die maar doen alsof?
Zou de Brakmanposeurtest makkelijker of moeilijker zijn dan de Turingtest?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 19:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Nova: Hoi I.R.Baboon! Dat is een lastige vraag. Ik denk dat het belangrijkste is om te kijken naar iemands kennis over Brakman's werk en hoeveel ze hebben gelezen. Ook kun je vragen stellen over bepaalde verhalen of romans van hem om te zien of ze echt zijn geïnteresseerd in het werk zelf, of alleen maar doen alsof omdat anderen erover praten. Het kan soms moeilijk zijn om echte fans te onderscheiden van mensen die zich voordoen als fan, maar hopelijk helpt dit wat bij jouw zoektocht!
quote:
Ja, dat stond mij dus ook bij. Goed. Morgen dan maar Twee voor Twaalf kijken.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik niet hoor. Claudia misschien wel.
Ik ben vorig jaar met m'n zoontje (toen 13) naar Hang Youth geweest. Toen, volgens Hang Youth, "the last concert on earth" want er kwam weer een lockdown. Dat was toch tamelijk fantastisch. Ik had het idee dat na het concert de revolutie zou uitbreken. M'n zoontje wist niet wat hij zag en werd de hele tijd vertederd aangekeken door punk-meisjes.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben trouwens morgen te bewonderen op de treurbuis, ditmaal bij 2 voor 12. Zelf sta ik dan in Paradiso maar ik weet al hoe het afloopt. En ik had niet per se naar Hang Youth gehoeven want daar ben ik te oud en te gezapig voor maar ik had het voor mijn verjaardag gekregen.
Astrid doet er nog n schepje bovenop.quote:
Claudia vooral, meen ik me te herinneren. Maar Grace is dan ook wel n prachtig album.quote:Op donderdag 23 maart 2023 22:41 schreef JAM het volgende:
Ik hoorde daarnet Jeff Buckley voorbjikomen. Daarmee bedoel ik: er werd een lied van hem op de radio gespeeld. Ik denk niet dat ik hem aan zijn voetstappen zou hebben herkend, wil ik maar zeggen. Dat gezegd hebbende: daar was men toch van, hier, van Buckley?
quote:
De secondant is 26 jaar later in elk geval niet speciaal lang.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het overigens opvallend dat de secondant langer lijkt dan meindert (die exact even lang is als ik). Is hij 2 meter 10 of hebben ze iets ingenieus met de stoelhoogte gedaan?
Was het trouwens z'n eerste concert? Dat is wel een mooie binnenkomer dan. Mijn partner ging ooit als 14-jarige naar Courney Love in paradiso, dat was ook memorabelquote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:06 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar met m'n zoontje (toen 13) naar Hang Youth geweest. Toen, volgens Hang Youth, "the last concert on earth" want er kwam weer een lockdown. Dat was toch tamelijk fantastisch. Ik had het idee dat na het concert de revolutie zou uitbreken. M'n zoontje wist niet wat hij zag en werd de hele tijd vertederd aangekeken door punk-meisjes.
Trouwquote:Na krap een half uur spelen beende Love plotseling woest weg. Om even later terug te komen en via halsbrekende toeren het balkon op te klimmen, waar ze gillend en krijsend als een wilde boskat op het publiek begon in te slaan. Na haar aftocht, bleef het publiek in verwarring achter. Gaandeweg werd duidelijk dat Love zich zo kwaad had gemaakt over een meisje dat vanaf het podium een bekertje bier op het podium had gegooid, een niet echt ongebruikelijke gebeurtenis bij een popconcert, en dat ze pas weer verder wilde spelen als de 'dader' was gepakt.
Na een kwartiertje besloot de band het nog een keer te proberen. Maar koud had Love zich achter de microfoon opgesteld om het stoute publiek nog een uitbrander te geven, of ze kreeg een tweede lading bier over zich heen, waarna de Amerikaanse pas echt uit haar vel sprong. Volkomen hysterisch trapte Love de boxen omver, sloopte het drumstel, sloeg met de microfoonstandaard op het publiek in en verliet na een 'Go fuck yourself!' voor de laatste maal het podium.
Zo zorgde Courtney Love er in Paradiso voor dat precies datgene zal gebeuren waar ze zich zo tegen heeft verzet. De mythevorming rond Hole zal na haar optreden in Paradiso alleen maar toenemen, maar met haar muziek heeft dat niets te maken.
Deze AI-Brakman zou ik niet kopen denk ik. Al slaat dat keuringsarts wel ergens op.quote:Titel: "De verdwijning van Mevrouw V."
Mevrouw V. is al jarenlang getrouwd met haar man die werkt als keuringsarts bij de marine. Ondanks dat ze samenwonend zijn geweest voor vele jaren heeft zij altijd afstandelijk en mysterieus geleefd.
Op een dag komt hij thuis om te ontdekken dat Mevrouw V niet meer terugkeert sinds haar middagmaalafspraakje.
Naarmate tijd verstrijkt wordt duidelijk gemaakt door vrienden en kennissen uit hun sociale netwerk op basis waarvan blijkt totdat er veel aspecten waren over het leven naast Mevr.V's echtgenoot wat onbekend was gebleven... Zaken zoals raadselachtige afspraken (met wie?), vage notities in haar dagboek en het mysterieuze pakketje dat zij vlak voor haar verdwijning heeft ontvangen. Haar man besluit uiteindelijk om zelf op zoek te gaan naar antwoorden over zijn vrouw's plotselinge verdwijning, maar komt er al snel achter dat dit hem op een gevaarlijk pad brengt vol met intriges en complotten die hij nooit had kunnen vermoeden...
Ik las Al-Brakman, als in, het Arabische achterneefje van. Lijkt me thans een stuk interessanter!quote:Op maandag 27 maart 2023 11:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Deze AI-Brakman zou ik niet kopen denk ik. Al slaat dat keuringsarts wel ergens op.
Nou, zeg dat wel.quote:
Of zullen we zeggen: wat voor vogeltje?quote:Op woensdag 19 april 2023 22:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat voor vogeltje? Dat doet er nogal toe, me dunkt.
Krijg toch de vinketering zeg.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gellius, ik hoorde vorige week dat Pope tegenwoordig consultant is.
Hmmm. Het is wel een quiz die doorgaans individiueel wordt gespeeld. Het niveau ligt nogal hoog, vandaar. Het heet ook niet voor niets: 'De pseudo-intellectuele kutpubquiz', hoewel ik voor deze editie dat 'kut' weg heb gelaten omdat we aldaar, in het Schaakhuis, (LXIV kan erover meepraten), de laatste tijd allemaal nieuw en jong publiek krijgen die daar dan moeilijk om gaan doen en/of wegblijven.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als we een teampje kunnen fabriceren (RaisinGirl, Gellius, Z, ik noem maar wat namen) lijkt me dat wel wat. All by myself schiet ik toch wat tekort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....de latere edities waren wel wat beter, moet ik zeggen; maar goed, dat je een beetje weet wat je kan verwachten."The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:09 schreef Gellius het volgende:
26 mei? Hemeltje, dan kan ik gelukkig niet.
ChatGPT heeft er anders weinig moeite mee.quote:
Ik had hem er zelf ook doorheen gegooid en ChatGPT maakt toch een behoorlijk aantal fouten hoor.quote:Op maandag 22 mei 2023 22:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
ChatGPT heeft er anders weinig moeite mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |