En hoe is dit geen neo-kolonialisme???quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:34 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik heb vanaf dag 1 van dit conflict al gezegd, doek Oekrane op en splits het langs de Dniepr in een Russischtalig en een Oekrans of van mij part een Pools deel.
Bron?quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:43 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Leuk verhaal maar het waren weinig stemmen volgens de Oekranse grondwet destijds want er waren simpelweg te weinig mensen aanwezig in het parlement. Ik zal vanavond zodra ik klaar ben van werk dit verder toelichten.
Ze hadden YMCA moeten gebruiken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog leuker met een 80's hit eronder.
[ twitter ]
Die gaat er natuurlijk net zo snel doorheen als ze niet neergehaald worden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
26 Drones, dat zijn serieuze aantallen. Dan gaat de voorraad er ook redelijk snel doorheen.
Ouderwets demografische herinrichting van halve continenten waarin de twintigste eeuw echoot .quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
En hoe is dit geen neo-kolonialisme???
De voorraad drones sowieso, want die zijn "kamikaze".quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
26 Drones, dat zijn serieuze aantallen. Dan gaat de voorraad er ook redelijk snel doorheen.
Het zijn hele eenvoudige goedkope drones. We weten niet hoeveel Iran er per dag van kan produceren. Hopelijk niet veel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
De voorraad Oekranse luchtverdedigingsraketten jaquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Sjoerd Sjoerdsma heeft vrienden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Van waar worden die raketten afgeschoten?
Vreemde post.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:15 schreef superniger het volgende:
[..]
Sjoerd Sjoerdsma heeft vrienden.
Dat is niet zo moeilijk lijkt mij. Als je een wat groter formaat modelvliegtuig aanpast ben je er al denk ik.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het zijn hele eenvoudige goedkope drones. We weten niet hoeveel Iran er per dag van kan produceren. Hopelijk niet veel.
Wij moeten ook zulke goedkope kamikaze drones produceren en in grote hoeveelheden aan Oekrane leveren.
Zijn daar intussen al goede bronnen van? Buiten wat diamond hands WSB apen op reddit kwam ik er weinig over tegen dit weekendquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
Redelijk onder de radar gegaan, hier op FOK dan allicht: maar de VS heeft afgelopen week de chip industrie van China gesloopt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)chindustrie-a4145166quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:19 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Zijn daar intussen al goede bronnen van? Buiten wat diamond hands WSB apen op reddit kwam ik er weinig over tegen dit weekend
Die modelvliegtuigen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk lijkt mij. Als je een wat groter formaat modelvliegtuig aanpast ben je er al denk ik.
En de link naar drones/iran, is dat chips die bv ook in een DJI drone zitten, concreet de besturing, camera, communicatie terug naar de controller etc, nu dus gaan opdrogen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)chindustrie-a4145166
Ik vind ze dood leuker.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog leuker met een 80's hit eronder.
[ twitter ]
Ze hebben ook fabrieken in Syrie, Armenie en Tajikistanquote:Op maandag 17 oktober 2022 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
De beste manier om wat aan die Iraanse kamikaze drones te doen is Isral van de leiband laten om in Iran te gaan bombarderen waar die dingen gemaakt worden. Ook de ballistische raketten die Iran gaat leveren.
Help je ook meteen de protesten mee als je de dictatuur afleid.
Een kamikaze drone kan in principe rondjes vliegen tot zn target in beeld komt. Een raket gaat gewoon van A naar B.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:32 schreef Gremen het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een kamikaze drone en een raket?
Worden die drones allemaal handmatig bestuurd en naar het doel geleid?
Type aandrijving in ieder geval.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:32 schreef Gremen het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een kamikaze drone en een raket?
Ja. Net als een drone die jij koopt. Alleen wat jij koopt heeft geen "boem" knop.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:32 schreef Gremen het volgende:
quote:Ze draaien op een simpele tweetaktmotor, als een ouderwetse gemotoriseerde grasmaaier, maar dwingen Oekraense burgers tot vluchten in schuilkelders: Iraanse 'kamikaze'-drones. Ze worden volgens Oekrane steeds vaker ingezet door het Russische leger.
Het zijn in feite gelanceerde onbemande vliegtuigjes met tientallen kilo's explosieven aan boord. Ze vliegen op een voorgeprogrammeerd doelwit af en exploderen daar. Afgelopen week nog zou in de regio Kiev kritieke infrastructuur zijn getroffen door zulke drones.
quote:En Shahed 136, zoals de in Iran gemaakte kamikaze-drones heten, is relatief makkelijk neer te halen. Het toestel is niet bepaald hi-tech. De productiekosten zijn naar schatting 20.000 dollar. Dat is kleingeld vergeleken met andere legerdrones.
Klopt er is echter (hier) alleen wel een overlap van ongeveer 90%.quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Een discussie met andere meningen komen niet tot stand als ze elkaar niet ontmoeten. Helaas is de kwaliteit van de pro-russen hier niet je van het, maar hun meningen hoeven niet in het BNW kamp te passen. Pro Russisch, en anti-Westers denken hoeven niet te ontstaan door samenzweringsideen.
Hoe moet ik een tweetaktmotor zien? Als een bromfietser motor?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:50 schreef Tourniquet het volgende:
Over die Iraanse drones:
https://nos.nl/artikel/24(...)obleem-voor-oekraine
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Beetje mengsmering erin en gaan met die banaanquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe moet ik een tweetaktmotor zien? Als een bromfietser motor?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotorquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens wiki zit er een Mado MD-550 inquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mja, feitelijk kun je van elke drone met voldoende draagcapaciteit een kamikazedrone maken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:56 schreef Slayage het volgende:
Best knap van de Iranirs dat ze van een grasmaaier sucide drones hebben gemaakt.
Oke.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor
Das best wel een dingetje. Mijn gevoel zegt dat dit ook wel door burgers die handig zijn en kennis hebben gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, feitelijk kun je van elke drone met voldoende draagcapaciteit een kamikazedrone maken.
Ik denk dat het lang gaat duren voordat er nagedacht wordt over de ecologische impact van het oorlogstuig.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oke.
Dus een tweetaktmotor is minder ingewikkeld, maar verbruikt wel meer brandstof. Verstookt ook olie. Is slechter voor het milieu. Maar dat kan die Iranirs en Russen niks schelen. Is maar voor eenmalig gebruik.
De VS is er al mee bezig.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik denk dat het lang gaat duren voordat er nagedacht wordt over de ecologische impact van het oorlogstuig.
Kost 26.000. Dat is nog best duur.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Volgens wiki zit er een Mado MD-550 in
[ afbeelding ]
Ook te krijgen op aliexpress
Interessant.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:50 schreef Tourniquet het volgende:
Over die Iraanse drones:
https://nos.nl/artikel/24(...)obleem-voor-oekraine
[..]
[..]
[ afbeelding ]
In theorie wel ja, maar dat geldt voor bermbommen, autobommen en ga zo maar door ook. Volgens mij is jamming technologie nog wel een serieuze kandidaat voor een kosteneffectief antwoord. Dacht dat de VS ook wel wat Titan jamming spul had geleverd aan Oekrane, al weet ik niet of dat al in gebruik is. Probleem blijft wel dat Oekrane vrij groot is en dat soort zaken meestal een bereik hebben van pakweg een paar km.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das best wel een dingetje. Mijn gevoel zegt dat dit ook wel door burgers die handig zijn en kennis hebben gemaakt kunnen worden.
Er moet iets komen om dit te kunnen neutraliseren.
Dat er protesten zouden komen in diverse landen was te verwachten. Het is echter zwaar naef om te denken dat dit allemaal instant voorbij is als we Oekrane laten vallen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:53 schreef quirina het volgende:
Rellen in Frankrijk. Tuurlijk weer Fransen.
Koren op de molen van Putin.
Ik ga me ook eerder zorgen maken als er in Frankrijk opeens geen escalerende protesten meer zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat er protesten zouden komen in diverse landen was te verwachten. Het is echter zwaar naef om te denken dat dit allemaal instant voorbij is als we Oekrane laten vallen.
Die drone heeft maar 50 pk. Die kan echt niet heel hard gaan of veel explosieven meedragen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Volgens wiki zit er een Mado MD-550 in
[ afbeelding ]
Ook te krijgen op aliexpress
Brandstof tekorten in frankrijk zijn er omdat ze in een aantal raffinaderijen aan het staken zijn. Heeft niet eens wat met de oorlog te maken. Of niet direct, dan.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat er protesten zouden komen in diverse landen was te verwachten. Het is echter zwaar naef om te denken dat dit allemaal instant voorbij is als we Oekrane laten vallen.
Die Fransen zijn ook chronisch ontevreden hequote:Op maandag 17 oktober 2022 11:53 schreef quirina het volgende:
Rellen in Frankrijk. Tuurlijk weer Fransen.
Koren op de molen van Putin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |