abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206349356
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:32 schreef Gremen het volgende:
Worden die drones allemaal handmatig bestuurd en naar het doel geleid?
Ja. Net als een drone die jij koopt. Alleen wat jij koopt heeft geen "boem" knop.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206349547
Over die Iraanse drones:
https://nos.nl/artikel/24(...)obleem-voor-oekraine

quote:
Ze draaien op een simpele tweetaktmotor, als een ouderwetse gemotoriseerde grasmaaier, maar dwingen Oekraïense burgers tot vluchten in schuilkelders: Iraanse 'kamikaze'-drones. Ze worden volgens Oekraïne steeds vaker ingezet door het Russische leger.

Het zijn in feite gelanceerde onbemande vliegtuigjes met tientallen kilo's explosieven aan boord. Ze vliegen op een voorgeprogrammeerd doelwit af en exploderen daar. Afgelopen week nog zou in de regio Kiev kritieke infrastructuur zijn getroffen door zulke drones.
quote:
Eén Shahed 136, zoals de in Iran gemaakte kamikaze-drones heten, is relatief makkelijk neer te halen. Het toestel is niet bepaald hi-tech. De productiekosten zijn naar schatting 20.000 dollar. Dat is kleingeld vergeleken met andere legerdrones.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_206349551
Drone'tje laten terugvliegen met inhoud naar het Kremlin, het hoeft niet altijd van een kant te komen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206349571
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:45 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Een discussie met andere meningen komen niet tot stand als ze elkaar niet ontmoeten. Helaas is de kwaliteit van de pro-russen hier niet je van het, maar hun meningen hoeven niet in het BNW kamp te passen. Pro Russisch, en anti-Westers denken hoeven niet te ontstaan door samenzweringsideeën.
Klopt er is echter (hier) alleen wel een overlap van ongeveer 90%.
Het is het moderne verhaal van de Wijzen van Zion.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206349593

Rellen in Frankrijk. Tuurlijk weer Fransen.
Koren op de molen van Putin.
pi_206349602
quote:
Hoe moet ik een tweetaktmotor zien? Als een bromfietser motor?
pi_206349612
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206349637
Best knap van de Iraniërs dat ze van een grasmaaier suïcide drones hebben gemaakt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206349641
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:54 schreef polderturk het volgende:

[..]
Beetje mengsmering erin en gaan met die banaan
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 11:56:48 #285
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206349646
quote:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206349667
quote:

[..]
Volgens wiki zit er een Mado MD-550 in :P

Ook te krijgen op aliexpress :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206349701
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:56 schreef Slayage het volgende:
Best knap van de Iraniërs dat ze van een grasmaaier suïcide drones hebben gemaakt.
Mja, feitelijk kun je van elke drone met voldoende draagcapaciteit een kamikazedrone maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206349744
Vraag me af hoe ze de locatie vinden, als het signaal te verstoren is zou dat mooi zijn.

Zag wel al dat er stoorzenders onderweg waren maar geen idee hoe effectief die zijn tegen deze drones.
pi_206349746
quote:
Oke.
Dus een tweetaktmotor is minder ingewikkeld, maar verbruikt wel meer brandstof. Verstookt ook olie. Is slechter voor het milieu. Maar dat kan die Iraniërs en Russen niks schelen. Is maar voor eenmalig gebruik.
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:05:23 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206349776
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mja, feitelijk kun je van elke drone met voldoende draagcapaciteit een kamikazedrone maken.
Das best wel een dingetje. Mijn gevoel zegt dat dit ook wel door burgers die handig zijn en kennis hebben gemaakt kunnen worden.

Er moet iets komen om dit te kunnen neutraliseren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_206349783
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:03 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oke.
Dus een tweetaktmotor is minder ingewikkeld, maar verbruikt wel meer brandstof. Verstookt ook olie. Is slechter voor het milieu. Maar dat kan die Iraniërs en Russen niks schelen. Is maar voor eenmalig gebruik.
Ik denk dat het lang gaat duren voordat er nagedacht wordt over de ecologische impact van het oorlogstuig.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 12:13:48 #292
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206349879
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:05 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ik denk dat het lang gaat duren voordat er nagedacht wordt over de ecologische impact van het oorlogstuig.
De VS is er al mee bezig.
https://www.army.mil/arti(...)_implementation_plan
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206349913
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:57 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Kost ¤26.000. Dat is nog best duur.
Als de rest van de drone ook zoveel kost, heb je een drone voor ¤52.000. Als je er 1000 van produceert, dan kost je dat 52 miljoen euro. 100.000 stuks kosten ¤5 miljard.
pi_206349981
quote:
Interessant.

Maar als ze niet bestuurd worden, werken ze op consumenten GPS.

Dan zijn ze dus zeer gemakkelijk uit de lucht te krijgen met zo'n anti-drone gun, zoiets als dit, of de vele vele vele andere varianten.

While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206349997
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Das best wel een dingetje. Mijn gevoel zegt dat dit ook wel door burgers die handig zijn en kennis hebben gemaakt kunnen worden.

Er moet iets komen om dit te kunnen neutraliseren.
In theorie wel ja, maar dat geldt voor bermbommen, autobommen en ga zo maar door ook. Volgens mij is jamming technologie nog wel een serieuze kandidaat voor een kosteneffectief antwoord. Dacht dat de VS ook wel wat Titan jamming spul had geleverd aan Oekraïne, al weet ik niet of dat al in gebruik is. Probleem blijft wel dat Oekraïne vrij groot is en dat soort zaken meestal een bereik hebben van pakweg een paar km.
pi_206349998
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:53 schreef quirina het volgende:

Dat er protesten zouden komen in diverse landen was te verwachten. Het is echter zwaar naïef om te denken dat dit allemaal instant voorbij is als we Oekraïne laten vallen.
pi_206350011
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat er protesten zouden komen in diverse landen was te verwachten. Het is echter zwaar naïef om te denken dat dit allemaal instant voorbij is als we Oekraïne laten vallen.
Ik ga me ook eerder zorgen maken als er in Frankrijk opeens geen escalerende protesten meer zijn. :P
pi_206350012
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:57 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Die drone heeft maar 50 pk. Die kan echt niet heel hard gaan of veel explosieven meedragen.
pi_206350026
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Brandstof tekorten in frankrijk zijn er omdat ze in een aantal raffinaderijen aan het staken zijn. Heeft niet eens wat met de oorlog te maken. Of niet direct, dan.
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:24:18 #300
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206350036
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:53 schreef quirina het volgende:

Die Fransen zijn ook chronisch ontevreden he :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')