Volgens deze meneer zijn ze net begonnen met een volgende push.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie geen updates, er zijn berichten dat het afgeslagen is etc
Waarom moet iedereen precies nu het land weer verlaten dan?quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Even samenvatting:
- enorme troepenopbouw in Wit Rusland
- Diverse landen raden hun mensen aan om per direct Oekraïne te verlaten. Ambassades gesloten etc
- Onduidelijk in hoeverre het Kherson offensief wel of niet is gelukt
Van alledrie amper updates
correct?
Islamitische landen zijn doorgaan zeer druk met elkaars hersens inslaan. Lees eens wat over de breuklijn sjiieten/soennieten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat dacht je van de hele islamitische wereld? Als Iran escaleert door Rusland te gaan helpen en daarmee Israël aan de kant van Oekraïne gaat ondersteunen dan is dat niet ver meer.
In Afrika ook genoeg landen die pro Russisch zijn.
Zou niet weten wat. Rusland heeft de middelen niet behalve raketten om de boel aan gort te schieten, maar daar hebben ze ook niet veel meer van. Vreemd wel.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaat er iets gebeuren vanuit Russische kant of is dit een poging om te intimideren?
Dat was gisteren.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens deze meneer zijn ze net begonnen met een volgende push.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:13 schreef ipa84 het volgende:
Oekraïne vraagt iedereen om weer een media stilte te houden over Kherson. De laatste keer dat, dat gebeurde was iedereen ook aan het speculeren of het nou wel of niet goed ging. Toen kwam die door braak bij Kharkiv. Laten we hopen dat nu weer zo iets het geval is. (en dat de 11 tijdzones van Rusland daar niet op berekend zijn).
[ twitter ]
Denk eerder een combined push van 70k Russen uit Belarus icm al die Iraanse raketten. Maar denk niet dat ze de logistiek op orde hebben om zoveel man te bevoorraden dus dat moet wel een mislukking worden.quote:
Belarus heeft zelf dan ook.een probleemquote:Op zondag 16 oktober 2022 15:50 schreef Breekfast het volgende:
Zou Belarus zich echt in de oorlog gaan mengen? Dan heeft Oekraïne wel echt een probleem.
Dat is dus de grote vraagquote:Op zondag 16 oktober 2022 15:40 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen precies nu het land weer verlaten dan?
Ik lees hier wel eens comments dat de top van het leger blijkbaar duidelijk heeft gemaakt niet te willen vechten in Oekraïne. Dus het zou zelfs nog een gigantisch voordeel kunnen zijn als Wit Rusland erin meegezogen word.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:50 schreef Breekfast het volgende:
Zou Belarus zich echt in de oorlog gaan mengen? Dan heeft Oekraïne wel echt een probleem.
wel ditquote:Op zondag 16 oktober 2022 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens deze meneer zijn ze net begonnen met een volgende push.
Denk dat het interessant is of, of wanneer, westerse landen volgen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat is dus de grote vraag
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat je her en der leest iedereen boel afgeslagen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat was gisteren.
[ twitter ]
Die werd rond dezelfde tijd geplaatst. Gisteravond, 16 uur geleden
En sindsdien geen updates, van beide kanten niet.
Dit is geen best voorteken. Ik ben echt bang dat Lukashenko overstag is en met Belarus vanuit het noorden binnen gaat vallen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat is dus de grote vraag
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Je bent gewoon ongeduldig. Ze zijn nu 1,5 dag bezig.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat was gisteren.
[ twitter ]
Die werd rond dezelfde tijd geplaatst. Gisteravond, 16 uur geleden
En sindsdien geen updates, van beide kanten niet.
Dat is een lezing die idd de ronde doet. Dat zich de oorlog in laten rommelen de druppel wordt voor lukashenko.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:53 schreef Anton91 het volgende:
Dus het zou zelfs nog een gigantisch voordeel kunnen zijn als Wit Rusland erin meegezogen word.
Volgens mij alleen Rybar die meldt dat het afgeslagen isquote:Op zondag 16 oktober 2022 15:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat je her en der leest iedereen boel afgeslagen.
Verder geen idee hoe groot de aanval was natuurlijk.
Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
Heeft Oekraïne mensen beschikbaar tussen grens Belarus en Kyiv?
Lijkt me ook een inkoppertje idd.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.
's kijken of de Polen jeuk krijgen als Belarus zich ermee gaat bemoeien..quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.
Loekie's positie lijkt me intern te zwak, als Belarus echt troepen levert heeft 'ie binnen een week een interne revolutie aan z'n broek. De 'hulp' van Belarus in het begin van de invasie was ook al zo'n doorslaand succes met interne sabotage van spoorlijnen, remember?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dus een offensief van uit het noorden door Rusland/wit Rusland is ineens een reële optie.
Vooralsnog lijkt het me bluffpoker om het zuidfront te ontlasten om daar Oekrainse troepen weg te lokken. Ik bedoel Rusland heeft de middelen niet voor nog een front en het wit-russische leger heeft weinig middelen en motivatie. Lijkt me weer een suicide mission als ze het wel doen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dus een offensief van uit het noorden door Rusland/wit Rusland is ineens een reële optie.
Maar het zijn dan ook Russische soldaten die nu in Belarus zijn. Tuurlijk komt er dan een offensief. Maar ik verwacht ook dat Kiev er klaar voor zal zijn. Het is een wanhoopsdaad van Putler.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Loekie's positie lijkt me intern te zwak, als Belarus echt troepen levert heeft 'ie binnen een week een interne revolutie aan z'n broek. De 'hulp' van Belarus in het begin van de invasie was ook al zo'n doorslaand succes met interne sabotage van spoorlijnen, remember?
Die Russische soldaten hebben logistiek nodig en van Russische zijde is die vrijwel absent op dit moment. Dus succes daarmeequote:Op zondag 16 oktober 2022 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar het zijn dan ook Russische soldaten die nu in Belarus zijn. Tuurlijk komt er dan een offensief. Maar ik verwacht ook dat Kiev er klaar voor zal zijn. Het is een wanhoopsdaad van Putler.
Maar Oekraïne is nog steeds de provocerende partij zeker?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei toch met mijn “sla deze post maar op” dat Rusland nog met iets groots en massaals zou komen?
Maar dat kon niet want ze zouden geen wapens meer hebben toch?
Het reguliere leger heeft daarin gefaald en nu gaan een stel conscripts daar wel in slagen? Geholpen door het machtige leger van Belarusquote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dat zei ik dan weer nergens.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar Oekraïne is nog steeds de provocerende partij zeker?
Ja, we zullen je rob de wijk gaan noemen, die 'voorspelt' ook altijd alles.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei toch met mijn “sla deze post maar op” dat Rusland nog met iets groots en massaals zou komen?
Maar dat kon niet want ze zouden geen wapens meer hebben toch?
Vanwege de Rasputitsa die gestart is uiterst onwaarschijnlijk. Vooral omdat de oekrainers over enorme hoeveelheden zeer geavanceerde wapens beschikken voertuigen en logistiek uit te schakelen. Rasputitsa maakt dit tot "sitting ducks"quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Die 100k in Belarus is toch het verplaatste reguliere leger dacht ik eerder ergens gelezen te hebben? De gemobiliseerden gaan allemaal naar het oostfront.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het reguliere leger heeft daarin gefaald en nu gaan een stel conscripts daar wel in slagen? Geholpen door het machtige leger van Belarus
Bijzonder hoe iedereen hier zo makkelijk meegaat in het Russische narrative
Nou niemand ging mee in de opmerking, militairen zouden gewoon schietvoer zijn bij het Kherson front en zonder wapens naar voren geschoven worden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we zullen je rob de wijk gaan noemen, die 'voorspelt' ook altijd alles.
De eerste keer liep idd dramatisch voor Rusland. Deze keer zit Oekraïne tjokvol wapens. Dit kan alleen maar uitlopen op een enorme slachting voor Rusland. En met een beetje mazzel, weer een massale opstand in Belarus.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het reguliere leger heeft daarin gefaald en nu gaan een stel conscripts daar wel in slagen? Geholpen door het machtige leger van Belarus
Bijzonder hoe iedereen hier zo makkelijk meegaat in het Russische narrative
Dat is zielig voor de bevolking daar. Die zijn ook anti Loekie en anti Poetin.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:59 schreef Confetti het volgende:
Kunnen we Belarus niet gewoon vernietigen?
Hoe moet ik dat zien? Minsk platgooien? Duizenden burgerdoden die helemaal niks van deze oorlog moeten hebben?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:59 schreef Confetti het volgende:
Kunnen we Belarus niet gewoon vernietigen?
Gelezen in de dagelijkse briefing van je Russische overlords?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die 100k in Belarus is toch het verplaatste reguliere leger dacht ik eerder ergens gelezen te hebben? De gemobiliseerden gaan allemaal naar het oostfront.
Kwam ergens in een van de analyses op twitter voorbij een paar weken terug.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gelezen in de dagelijkse briefing van je Russische overlords?
Dat ge “we”.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:59 schreef Confetti het volgende:
Kunnen we Belarus niet gewoon vernietigen? Die hebben toch geen kernwapens en je mist er totaal niets aan.
In Oekraine geldt nog steeds een algemene mobilisatie. Als het moet bij de verdediging van Kiev zullen ze de Russen overtreffen in aantallen.
Nee, ze krijgen wel wapens. Soms 1 magazijn, soms 3. Helmen en vesten etc mogen ze zelf kopen. En ik denk/mag hopen voor rus, dat ze niet zo dom zijn om meer meat in een onhoudbare positie als kherson te duwen. Maar voor de rest klopt het idd. Het is "schietvoer".quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niemand ging mee in de opmerking, militairen zouden gewoon schietvoer zijn bij het Kherson front en zonder wapens naar voren geschoven worden.
Oh dan is het waarquote:Op zondag 16 oktober 2022 17:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kwam ergens in een van de analyses op twitter voorbij een paar weken terug.
Bommetje op Kiev, chaos, en volgen met conventionele leger?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De eerste keer liep idd dramatisch voor Rusland. Deze keer zit Oekraïne tjokvol wapens. Dit kan alleen maar uitlopen op een enorme slachting voor Rusland. En met een beetje mazzel, weer een massale opstand in Belarus.
Echt inzage in wat er aan wapens nog is, is er ook niet. Behalve wat Twitter propoganda.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ze krijgen wel wapens. Soms 1 magazijn, soms 3. Helmen en vesten etc mogen ze zelf kopen. En ik denk/mag hopen voor rus, dat ze niet zo dom zijn om meer meat in een onhoudbare positie als kherson te duwen. Maar voor de rest klopt het idd. Het is "schietvoer".
100.000 is ongeloofwaardig veel. Kan je dat geordend naar voren schuiven, zou ik dat op het oostfront doen, waar het verschil kan maken.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die 100k in Belarus is toch het verplaatste reguliere leger dacht ik eerder ergens gelezen te hebben? De gemobiliseerden gaan allemaal naar het oostfront.
Op Twitter staat dat het wel 100k militairen zijn!quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:03 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Bommetje op Kiev, chaos, en volgen met conventionele leger?
Op een conventionele manier gaat dit toch echt nooit lukken? Ze kunnen Bakhmut niet eens innemen.
Wat 100K van Belarus aangevuld met de 300K gemobiliseerde Russen?quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Op Twitter staat dat het wel 100k militairen zijn!
Dat is ook veel. Maar Poetin mag van Loekie 100k militairen stationeren in Belarus. Dat is een afspraak tussen die 2 die gewoon openbaar is gemaakt. Of hij ook daadwerkelijk 100k stuurt is maar de vraag.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
100.000 is ongeloofwaardig veel. Kan je dat geordend naar voren schuiven, zou ik dat op het oostfront doen, waar het verschil kan maken.
En rus heeft geen 'regulier' leger meer. Ze hebben nog officieren, en kanonnenvoer.
Volgens mij is dat al een aantal uren oud? Beetje vreemd dat hij het dan nog eens post met BREAKING. Als het over hetzelfde gaat tenminste.quote:
Kiev innemen lijkt mij sowieso een onmogelijke opgave. De enige reden om een aanval vanuit Belarus te starten lijkt mij om de opmars van Oekraïne in het Zuiden en Oosten af te remmen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:03 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Bommetje op Kiev, chaos, en volgen met conventionele leger?
Op een conventionele manier gaat dit toch echt nooit lukken? Ze kunnen Bakhmut niet eens innemen.
Ooh is dat hetzelfde? Ik dacht dat het een nieuwe aanval was....quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al een aantal uren oud? Beetje vreemd dat hij het dan nog eens post met BREAKING. Als het over hetzelfde gaat inmiddels.
rus roept idd hard dat ze dat aan het doen zijn ja.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:08 schreef Starhopper het volgende:
Of hij ook daadwerkelijk 100k stuurt is maar de vraag.
Alsof die iets voorstellenquote:Op zondag 16 oktober 2022 15:50 schreef Breekfast het volgende:
Gaan ze net als 24-02 oefenen in Oekraine?quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
rus roept idd hard dat ze dat aan het doen zijn ja.
[ twitter ]
Lekker een Nuke op Tsjernobyl gooien ja.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:13 schreef Bensel het volgende:
Als er al een tactische nuke gebruikt zal worden, dan waarschijnlijk ten noorden van kiev, bij tsjernobyl in de buurt net voor een invasie vanuit wit rusland
Handig ja. En daarna met al je troepen door de fallout crossenquote:Op zondag 16 oktober 2022 17:13 schreef Bensel het volgende:
Als er al een tactische nuke gebruikt zal worden, dan waarschijnlijk ten noorden van kiev, bij tsjernobyl in de buurt net voor een invasie vanuit wit rusland
Gaat niet gebeuren want dan heeft de Navo een vrijbrief om het gehele Russische leger weg te vagen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:13 schreef Bensel het volgende:
quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:16 schreef Slayage het volgende:
Zo klinkt incoming artillerie dus
[ twitter ]
Misschien denkt hij het simpel af te kunnen maken als hij Kiev inneemt?quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef bleiblei het volgende:
Dit zou wel een bizarre nieuwe move zijn. Al kan Poetin niet heel veel anders denk ik. Maar waar halen ze het zware materiaal vandaan? Uit andere grensgebieden waar ze nu amper verdediging over hebben? Of hebben ze de afgelopen maanden ergens nog een depot met bruikbaar spul gevonden?
Dat heb je inderdaad vaker geroepen. Maar dit gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zal hevig ontkent worden. Maar heb al een paar keer bedacht dat het zou kunnen op een gegeven moment als het westen geen wapens meer levert dat ik het nog wel zie dat Oekraïne met Rusland samen gaat vechten en dan de oude ussr landen gaat aanvallen.
Rusland had bizar veel wapens en artillerie.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef bleiblei het volgende:
Dit zou wel een bizarre nieuwe move zijn. Al kan Poetin niet heel veel anders denk ik. Maar waar halen ze het zware materiaal vandaan? Uit andere grensgebieden waar ze nu amper verdediging over hebben? Of hebben ze de afgelopen maanden ergens nog een depot met bruikbaar spul gevonden?
Alleen stelt de explosie niet zoveel voor vergeleken met de films.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In oorlogfilms hoor je dit ook altijd. Ik dacht dat het gewoon een geluidseffect was om het spannender te makenMaar klinkt dus echt zo
Maar ze smaken je, of niet?quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zal hevig ontkent worden. Maar heb al een paar keer bedacht dat het zou kunnen op een gegeven moment als het westen geen wapens meer levert dat ik het nog wel zie dat Oekraïne met Rusland samen gaat vechten en dan de oude ussr landen gaat aanvallen.
Op youtube staan wat analyses over de voorraden van Rusland op basis van satellietbeelden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef bleiblei het volgende:
Ik geloof het pas als er beelden van generaal Steiner in Belarus opduiken.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef bleiblei het volgende:
Als is het VK en VS was waren dat mijn grootste items welke ik in de gaten zou houden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad vaker geroepen. Maar dit gaat niet gebeuren.
Een van de redenen tot het succes van Oekraïne is de intells van het westen. Hoe zie je dat in je gedachten voor je, als ze die niet meer krijgen?quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit en Iran.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland had bizar veel wapens en artillerie.
Misschien worden nu verdere depots versleept.
Wanneer realiseer jij je nou eens een keer dat dit alles niet ontzettend grappig en spannend is! Met je fucking emoticons.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In oorlogfilms hoor je dit ook altijd. Ik dacht dat het gewoon een geluidseffect was om het spannender te makenMaar klinkt dus echt zo
Het besluit heeft Rusland natuurlijk al genomen toen ze Oekraine binnen vielen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:24 schreef Aether het volgende:
Gazprom: als EU prijs Russisch gas maximeert, gaat gaskraan dicht
https://nos.nl/l/2448543
Als de Europese Unie een maximumprijs op Russisch gas gaat zetten, stopt Gazprom met het leveren van gas. Dat zegt directeur Aleksej Miller.
"Zo'n eenzijdig besluit is natuurlijk in strijd met de huidige contracten en dat leidt dan tot het stoppen van de levering", zegt Miller in een interview op de Russische staatstelevisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |