Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
Heeft Oekraïne mensen beschikbaar tussen grens Belarus en Kyiv?
Lijkt me ook een inkoppertje idd.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.
's kijken of de Polen jeuk krijgen als Belarus zich ermee gaat bemoeien..quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gegarandeerd. Het lijkt me bijzonder sterk dat de Oekraïners met al hun ervaring en inlichtingen (zowel eigen als van Westerse inlichtingendiensten) zich hier door laten verrassen.
Loekie's positie lijkt me intern te zwak, als Belarus echt troepen levert heeft 'ie binnen een week een interne revolutie aan z'n broek. De 'hulp' van Belarus in het begin van de invasie was ook al zo'n doorslaand succes met interne sabotage van spoorlijnen, remember?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dus een offensief van uit het noorden door Rusland/wit Rusland is ineens een reële optie.
Vooralsnog lijkt het me bluffpoker om het zuidfront te ontlasten om daar Oekrainse troepen weg te lokken. Ik bedoel Rusland heeft de middelen niet voor nog een front en het wit-russische leger heeft weinig middelen en motivatie. Lijkt me weer een suicide mission als ze het wel doen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dus een offensief van uit het noorden door Rusland/wit Rusland is ineens een reële optie.
Maar het zijn dan ook Russische soldaten die nu in Belarus zijn. Tuurlijk komt er dan een offensief. Maar ik verwacht ook dat Kiev er klaar voor zal zijn. Het is een wanhoopsdaad van Putler.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Loekie's positie lijkt me intern te zwak, als Belarus echt troepen levert heeft 'ie binnen een week een interne revolutie aan z'n broek. De 'hulp' van Belarus in het begin van de invasie was ook al zo'n doorslaand succes met interne sabotage van spoorlijnen, remember?
Die Russische soldaten hebben logistiek nodig en van Russische zijde is die vrijwel absent op dit moment. Dus succes daarmeequote:Op zondag 16 oktober 2022 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar het zijn dan ook Russische soldaten die nu in Belarus zijn. Tuurlijk komt er dan een offensief. Maar ik verwacht ook dat Kiev er klaar voor zal zijn. Het is een wanhoopsdaad van Putler.
Maar Oekraïne is nog steeds de provocerende partij zeker?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei toch met mijn “sla deze post maar op” dat Rusland nog met iets groots en massaals zou komen?
Maar dat kon niet want ze zouden geen wapens meer hebben toch?
Het reguliere leger heeft daarin gefaald en nu gaan een stel conscripts daar wel in slagen? Geholpen door het machtige leger van Belarusquote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Dat zei ik dan weer nergens.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar Oekraïne is nog steeds de provocerende partij zeker?
Ja, we zullen je rob de wijk gaan noemen, die 'voorspelt' ook altijd alles.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei toch met mijn “sla deze post maar op” dat Rusland nog met iets groots en massaals zou komen?
Maar dat kon niet want ze zouden geen wapens meer hebben toch?
Vanwege de Rasputitsa die gestart is uiterst onwaarschijnlijk. Vooral omdat de oekrainers over enorme hoeveelheden zeer geavanceerde wapens beschikken voertuigen en logistiek uit te schakelen. Rasputitsa maakt dit tot "sitting ducks"quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:27 schreef SoldMayor het volgende:
Die 100k in Belarus is toch het verplaatste reguliere leger dacht ik eerder ergens gelezen te hebben? De gemobiliseerden gaan allemaal naar het oostfront.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het reguliere leger heeft daarin gefaald en nu gaan een stel conscripts daar wel in slagen? Geholpen door het machtige leger van Belarus
Bijzonder hoe iedereen hier zo makkelijk meegaat in het Russische narrative
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |