Hoe maak je die kans kleiner dan?quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:58 schreef Arizona het volgende:
Ik doe wel heel cynisch over dat hele boostergebeuren maar ik denk dat ik hem toch wel ga halen. Niet voor mezelf maar omdat ik twee personen in mijn omgeving heb die ongeneeslijk ziek zijn en ik wil ze toch niet het laatste zetje geven.
Als ik me laat vaccineren heb ik er tenminste alles wat ik redelijkerwijs kon doen, aan gedaan om te zorgen dat ze niet via mij Magere Hein op bezoek krijgen. Ik weet dat je nog steeds besmet kunt raken en het nog steeds kunt overdragen maar via een booster maak ik die kans (en mijn eventuele schuldgevoel) zo klein mogelijk.
Voor mezelf ben ik niet bang voor corona.
Je kunt dit gewoon niet goed doen maar als het helpt voor de gemoedsrust dan helpt het.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe maak je die kans kleiner dan?
Omdat je later of zelfs niet in de gaten hebt dat je het virus met je meedraagt?
Ik ga af op wat de wetenschap zegt. Het doel van vaccinatie is dat je minder ziek word en een bijkomstigheid is dat je het virus minder makkelijk overdraagt, mocht je toch besmet raken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe maak je die kans kleiner dan?
Omdat je later of zelfs niet in de gaten hebt dat je het virus met je meedraagt?
Dat zou ook een optie zijn, dat ik corona krijg en ze niet besmet en dan kan ik ook weer een tijdje vooruit. Maar ondanks mijn avontuurlijke en risicovolle leven van het afgelopen jaar krijg ik maar geen coronaquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:17 schreef Noek het volgende:
Ik ga geen booster halen want ben net hersteld dus mag niet eens een booster halen maar heb ook geen herstelbewijs dus ik verwacht binnenkort die boze dikke horecaman wel bij Jinek om te eisen dat ik weer naar binnen mag als ze weer de QR gaan invoeren.
Ik ben ook niet bang meer voor corona. Ben het wel even geweest tijdens die heftige periodes met lockdowns & dat was niet zo goed voor de geestelijke gezondheid. Dus over die tour gaan we niet nog een keer. Ik haal die booster, maar voornamelijk om de kans dat ik het overdraag naar de meer kwetsbare personen in mijn omgeving, zo klein mogelijk te maken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:58 schreef Arizona het volgende:
Ik doe wel heel cynisch over dat hele boostergebeuren maar ik denk dat ik hem toch wel ga halen. Niet voor mezelf maar omdat ik twee personen in mijn omgeving heb die ongeneeslijk ziek zijn en ik wil ze toch niet het laatste zetje geven.
Als ik me laat vaccineren heb ik er tenminste alles wat ik redelijkerwijs kon doen, aan gedaan om te zorgen dat ze niet via mij Magere Hein op bezoek krijgen. Ik weet dat je nog steeds besmet kunt raken en het nog steeds kunt overdragen maar via een booster maak ik die kans (en mijn eventuele schuldgevoel) zo klein mogelijk.
Voor mezelf ben ik niet bang voor corona.
Minder ziek, minder kans dus ook dat je door hebt dat je het virus met je meedraagt. Ik snap je beweegredenen en ik hoop oprecht voor je dat je die twee personen (en ook andere mensen) niet besmet. Het is en blijft een lastig iets.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ga af op wat de wetenschap zegt. Het doel van vaccinatie is dat je minder ziek word en een bijkomstigheid is dat je het virus minder makkelijk overdraagt, mocht je toch besmet raken.
https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.html
Dat zou voor mij ook de enige reden zijn. Of als je in het buitenland anders elke keer moet testen als je uit eten wil.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja precies. Of het vliegtuig of zo.
Ja ik dacht dus ook na 2x in bomvol vliegtuig vorige week...en met tig random makelaars in Spanje bla bla doen, handjes geven, uit eten in ramvol restaurant dat ik nu wel eindelijk een keer de 'rona zou gaan ervaren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat zou ook een optie zijn, dat ik corona krijg en ze niet besmet en dan kan ik ook weer een tijdje vooruit. Maar ondanks mijn avontuurlijke en risicovolle leven van het afgelopen jaar krijg ik maar geen corona
ja dan wordt het wel een ander verhaal maar ook dat verwacht ik nietquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:05 schreef Questular het volgende:
Ik laat me wel weer vaccineren als blijkt dat ik de horeca anders niet meer in mag.
Ik kan me dit echt niet meer voorstellen hoor. Dat ze dat weer gaan invoeren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:05 schreef Questular het volgende:
Ik laat me wel weer vaccineren als blijkt dat ik de horeca anders niet meer in mag.
Het is ook echt zinloos.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me dit echt niet meer voorstellen hoor. Dat ze dat weer gaan invoeren.
Daar is echt 0 draagvlak voor.
Mooi, ik heb dan ook weinig behoefte aan een boosterquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg je volksopstanden van. Of iedereen negeert het gewoon.quote:
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Mooi, ik heb dan ook weinig behoefte aan een booster
Ik verwacht niet dat daar rekening mee wordt gehouden. Het mediabeeld kan een versterkende uitwerking hebben op de werkelijke ernst. Zo lang je er politiek mee weg kunt komen gebeurt het niet, maar zodra de druk wordt opgevoerd met allerhande huilie verhalen aangevuld met weloverwogen gepresenteerde zorgcijfers en prognoses, zou het zo maar weer kunnen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo? "De sector wil het zelf", volgens onze minister. Als dat de enige mogelijkheid is om generieke sluiting te voorkomen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha, moeilijk kijken. Daar vooral voor oppassen dus...quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Noek het volgende:
Mn partner was laatst echt wel flink ziek, koorts, moeilijk kijken, alles en die bleef maar negatief testen. Ik had een kuchje en gelijk dik positief en ik weet zeker dat ik het van hem had. Alles is immers zijn schuld maar goed, moraal vh verhaal is dat je het gewoon kunt hebben en als een seriebesmetter bezig bent zonder dat je het weet, met booster of zonder booster. Gewoon lekker een beetje gaan leven, jatog. Leven als een Dick in Spanje.
Bedrijven moeten wel als het ze wordt opgedrongen. Als de keuze is tussen ''open met QR'' of ''dicht'' dan kunnen ze principieel nog wel tegen QR zijn, maar dan is de keuze snel gemaakt. En dan moet je je er als bezoeker wel aan houden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg je volksopstanden van. Of iedereen negeert het gewoon.
Want het heeft inderdaad 0 toegevoegde waarde.
Ik verwacht eerder een boel Duitsers die lekker in buurlanden gaan winkelen en dagjes uit doen als ze een beetje aan de grens wonen, mochten ze inderdaad weer helemaal full kapwap gaan onder regime Lauterbach.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Een gelukje: onze oosterburen gaan waarschijnlijk eerder aan maatregelen beginnen dan wij, gezien de opstelling van Lauterbach. Als men daar in opstand komt zal men hier ook wel drie keer nadenken.
Je zus laat zich gewoon graag volspuiten. Respecteer dat gewoon.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat het echt wel heel veel veranderd is hoe mensen er tegenaan kijken. Zeker nu ze al weer een half jaar geleefd hebben alsof er nooit een virus heeft bestaan.
Zelf hoefde ik er vorig jaar nog niet over na te denken om een vaccinatie te gaan halen. Nu komt het nog niet in me op om er wel een te gaan halen. En zo denken de meesten wel in mijn omgeving.
Behalve mijn zus, die is het omgekeerde van een wappie, is daar ook een woord voor? Die heeft er al vijf spuiten in zitten.
Spuitslet. En ze is niet eens bang om corona te krijgen of zo, maar doet gewoon alles wat Rutte zegt. Is vroeger ook wethouder geweest, dan weet je het wel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je zus laat zich gewoon graag volspuiten. Respecteer dat gewoon.
Ik heb de FFP2 mondkapjes alweer in de auto liggen, mochten we naar Duitsland gaan!quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Een gelukje: onze oosterburen gaan waarschijnlijk eerder aan maatregelen beginnen dan wij, gezien de opstelling van Lauterbach. Als men daar in opstand komt zal men hier ook wel drie keer nadenken.
Ja ik ook, heb dan zelfs de tijdstippen voor het uitkiezen. Nu woon ik ook wel een beetje in een wappie gedeelte van NL, waar sowieso de coronavaccinatiegraad bij de laagsten van NL hoort.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:21 schreef Arizona het volgende:
Het loopt echt niet storm voor de herhaalprik, ik kan nog steeds morgen al terecht als ik een afspraak zou mogen inplannen
[..]
Ik heb de FFP2 mondkapjes alweer in de auto liggen, mochten we naar Duitsland gaan!
Mijn ervaring is dat Duitsers nog wel meer van mondkapjes houden dan wji Nederlanders; afgelopen zaterdag in Enschede nog best wat Oosterburen gezien die een mondkapje droegen.
wat als je een gewoon mondkapje draagt?quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:21 schreef Arizona het volgende:
Het loopt echt niet storm voor de herhaalprik, ik kan nog steeds morgen al terecht als ik een afspraak zou mogen inplannen
[..]
Ik heb de FFP2 mondkapjes alweer in de auto liggen, mochten we naar Duitsland gaan!
Mijn ervaring is dat Duitsers nog wel meer van mondkapjes houden dan wji Nederlanders; afgelopen zaterdag in Enschede nog best wat Oosterburen gezien die een mondkapje droegen.
Oh geen idee, maar vorig jaar waren ze in Duitsland nogal fan van de FFP2 kapjes en ik heb nog een pakje liggenquote:Op maandag 17 oktober 2022 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat als je een gewoon mondkapje draagt?
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken? Daar doen we het dus niet meer voor? Groepsimmuniteit is nog steeds een goede manier om het zo min mogelijk te laten rondgaan. En dan liever door vaccinatie dan door besmetting natuurlijk. Plus dat sommige mensen weinig tot geen immuniteit hebben of de prik niet mogen vanwege medische redenen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.
Wat is daar zo risicovol aan dan nowadays?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken? Daar doen we het dus niet meer voor? Groepsimmuniteit is nog steeds een goede manier om het zo min mogelijk te laten rondgaan. En dan liever door vaccinatie dan door besmetting natuurlijk. Plus dat sommige mensen weinig tot geen immuniteit hebben of de prik niet mogen vanwege medische redenen.
En de praktische argumenten. Of beter: redenen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.
C'est la vie.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:40 schreef DoubleDip het volgende:
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken?
De strategie was eerst toch echt anders. Nu lijkt het alsof iedereen maar mag doen wat hij wil, maar de risicogroepen moeten die prik halen en zich verder opsluiten.quote:
Ze moeten zich helemaal niet opsluiten, hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
De strategie was eerst toch echt anders. Nu lijkt het alsof iedereen maar mag doen wat hij wil, maar de risicogroepen moeten die prik halen en zich verder opsluiten.
Dat moeten ze niet, maar dat kunnen ze wel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
De strategie was eerst toch echt anders. Nu lijkt het alsof iedereen maar mag doen wat hij wil, maar de risicogroepen moeten die prik halen en zich verder opsluiten.
Die naam heb ik ooit jaren geleden gekozen bij registratie. Kost weer 15 euro om aan te passen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef Molo het volgende:
Iemand die DoubleDip heet en het dan heeft over risicovol gedrag van anderen, ook wel een giller
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen. Terwijl die kans kleiner was geweest als iedereen verantwoordelijkheid zou nemen,quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat moeten ze niet, maar dat kunnen ze wel.
Wat zou jij graag zien?
Dat laatste klopt, maar zo is het leven nu eenmaal. Als iedereen nuchter achter het stuur zou stappen en niet zou appen achter het stuur hadden we ook minder auto-ongelukken, maar helaas werkt de wereld zo niet.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die naam heb ik ooit jaren geleden gekozen bij registratie. Kost weer 15 euro om aan te passen.
[..]
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen. Terwijl die kans kleiner was geweest als iedereen verantwoordelijkheid zou nemen,
Was grapje hequote:Op maandag 17 oktober 2022 19:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die naam heb ik ooit jaren geleden gekozen bij registratie. Kost weer 15 euro om aan te passen.
[..]
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen. Terwijl die kans kleiner was geweest als iedereen verantwoordelijkheid zou nemen,
Niet bepaald een vergelijking hier, dat laatstequote:Op maandag 17 oktober 2022 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, maar zo is het leven nu eenmaal. Als iedereen nuchter achter het stuur zou stappen en niet zou appen achter het stuur hadden we ook minder auto-ongelukken, maar helaas werkt de wereld zo niet.
In de voorbije periode is duidelijk geworden dat de prik halen om transmissie te voorkomen met de kennis van nu, een fout advies is geweest.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
[..]
Dat verschilt per persoon. Er zitten mensen bij die serieus invalide kunnen raken vanwege de wisselwerking met andere aandoeningen. Andere mensen hebben minder grote risico’s. Maar het echte risico weet je nooit (ook rekening houdend met long COVID). Dat weet je pas als je het hebt en dan is het al te laat.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Was grapje he
Waar zitten de risico's momenteel precies voor de zogenaamde risicogroepen en hoe groot/heftig zijn die risico's eigenlijk?
Tipje: zet dat eens af tegen de nadelen van maatregelen als vaccineren, afstand houden en thuis blijven. En weeg het dan even degelijk
Myocarditis? 1,5 meter leidt tot het ineenzijgen van de economie?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon. Er zitten mensen bij die serieus invalide kunnen raken vanwege de wisselwerking met andere aandoeningen. Andere mensen hebben minder grote risico’s. Maar het echte risico weet je nooit (ook rekening houdend met long COVID). Dat weet je pas als je het hebt en dan is het al te laat.
Vaccineren heeft m.i. geen nadelen, misschien een beetje niet lekker voelen of een stijve arm daarna, is dat echt vreselijk? Afstand houden is een kleine moeite. En thuis blijven doe je voor jezelf en een ander. Net als vaccineren trouwens. Thuisblijven had misschien nog meer impact voor sommigen, maar nu er geen maatregelen weer zijn is dat nadelige effect ook wel weer weg. Beetje rekening houden met een ander is toch niet teveel gevraagd?
Hoeveel mensen raken er nu nog invalide etc door Covid?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon. Er zitten mensen bij die serieus invalide kunnen raken vanwege de wisselwerking met andere aandoeningen. Andere mensen hebben minder grote risico’s. Maar het echte risico weet je nooit (ook rekening houdend met long COVID). Dat weet je pas als je het hebt en dan is het al te laat.
Vaccineren heeft m.i. geen nadelen, misschien een beetje niet lekker voelen of een stijve arm daarna, is dat echt vreselijk? Afstand houden is een kleine moeite. En thuis blijven doe je voor jezelf en een ander. Net als vaccineren trouwens. Thuisblijven had misschien nog meer impact voor sommigen, maar nu er geen maatregelen weer zijn is dat nadelige effect ook wel weer weg. Beetje rekening houden met een ander is toch niet teveel gevraagd?
Ik word een beetje moe van dat 'kleine moeite' elke keer. Afstand houden een kleine moeite (halve sectoren lagen zo goed als plat door die kleine moeite), mondkappen een kleine moeite, na 9 uur niet meer de straat op een kleine moeite, als een malle de ene prik na de andere in je arm laten jassen een kleine moeite. Nou nee. Bescherm jezelf.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, wees gerust.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, wees gerust.Moet je ook oprecht niet willen begrijpen, kan ik je uit ervaring vertellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er meer dan één mens compleet op stuk zien lopen![]()
Zonde van je energie en levenslustOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Eens, energie en levenslust heb ik gelukkig genoeg.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet je ook oprecht niet willen begrijpen, kan ik je uit ervaring vertellen
Heb er meer dan één mens compleet op stuk zien lopen![]()
Zonde van je energie en levenslust
Gelukkig maarquote:Op maandag 17 oktober 2022 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, energie en levenslust heb ik gelukkig genoeg.
Tja, bottom-line bestaat het hele leven nu eenmaal uit kansen en risico's. Je kan een hele filosofische boom opzetten over of een mens in wezen egoïstisch of altruïstisch is, maar zeker is dat aan dat laatste sowieso grenzen zitten en die zijn op een gegeven moment wel bereikt. Je kan niet van mensen blijven vragen om iets te blijven doen of te laten omdat dat de kans voor een ander om op de één of andere manier benadeeld te raken vermindert en zoals het er nu voorstaat is zowel die kans als de grootte van het mogelijke nadeel zodanig gemarginaliseerd dat dat ook een keer geaccepteerd moet worden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:49 schreef DoubleDip het volgende:
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen.
Er is wel degelijk een onbekend aspect met wanneer je onnodig gaat vaccineren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wijze en rake postquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, bottom-line bestaat het hele leven nu eenmaal uit kansen en risico's. Je kan een hele filosofische boom opzetten over of een mens in wezen egoïstisch of altruïstisch is, maar zeker is dat aan dat laatste sowieso grenzen zitten en die zijn op een gegeven moment wel bereikt. Je kan niet van mensen blijven vragen om iets te blijven doen of te laten omdat dat de kans voor een ander om op de één of andere manier benadeeld te raken vermindert en zoals het er nu voorstaat is zowel die kans als de grootte van het mogelijke nadeel zodanig gemarginaliseerd dat dat ook een keer geaccepteerd moet worden.
Het is ook een vals dilemma om het tot een soort binaire keuze te maken: óf iedereen laat zich vaccineren óf de kwetsbaren moeten zich maar tot aan het eind van hun leven opsluiten, zo zwart-wit is het helemaal niet. De mensen die tot de echte risicogroep behoren kunnen zelf het risico zodanig mitigeren dat daar gewoon mee te leven is, maar helemaal wegnemen gaat niet lukken. Nu niet en over tien jaar niet.
Er is recentelijk veel over te doen geweest, door toedoen van een Nederlandse Europarlementariër, die heden furore maakt, maar op de journaals of bv talkshows alhier niet terug te vinden is:quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:20 schreef Arizona het volgende:
Ik ga af op wat de wetenschap zegt. Het doel van vaccinatie is dat je minder ziek word en een bijkomstigheid is dat je het virus minder makkelijk overdraagt, mocht je toch besmet raken.
https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.html
Wat zijn onnodige antistoffen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een onbekend aspect met wanneer je onnodig gaat vaccineren.
Daar waar het lichaam het zelf prima kan oplossen.
Niemand kan je duiden wat een dosis onnodige antistoffen op termijn met iemands afweer/immuunsysteem doet.
Rekening houden met de ander prima maar je medisch laten behandelen omdat een onbekende ander mogelijk kwetsbaar is, is imo weer wat anders.
NB: een arts die stelt dat vaccinatie geen enkel risico heeft, liegt en is geen knip voor de neus waard.
Tucker Carlsonquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:07 schreef Za het volgende:
[..]
Er is recentelijk veel over te doen geweest, door toedoen van een Nederlandse Europarlementariër, die heden furore maakt, maar op de journaal of bv talkshows alhier niet terug te vinden is:
[ twitter ]
Past ook beter in BNW. Fox en tucker staan niet bekend om hun kwalitatief goede onderbouwingen. Net als rob roos trouwens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 06:07 schreef Za het volgende:
[..]
Er is recentelijk veel over te doen geweest, door toedoen van een Nederlandse Europarlementariër, die heden furore maakt, maar op de journaals of bv talkshows alhier niet terug te vinden is:
[ twitter ]
Goed punt, veel zelfverklaarde experts pretenderen te weten dat er geen/nauwelijks risico's zijn. Dat kun je domweg niet stellen, we hebben te weinig onderzoeksjaren op dit moment, en wat we zien is myocarditus bij jongeren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een onbekend aspect met wanneer je onnodig gaat vaccineren.
Daar waar het lichaam het zelf prima kan oplossen.
Niemand kan je duiden wat een dosis onnodige antistoffen op termijn met iemands afweer/immuunsysteem doet.
Rekening houden met de ander prima maar je medisch laten behandelen omdat een onbekende ander mogelijk kwetsbaar is, is imo weer wat anders.
NB: een arts die stelt dat vaccinatie geen enkel risico heeft, liegt en is geen knip voor de neus waard.
Ik zou en arts geen zelfverklaarde expert noemen, daarnaast is nooit naar buiten gekomen dat het risico groter is dan wat je onder nauwelijks zou kunnen kwalificeren. Niets is geheel risicovrij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed punt, veel zelfverklaarde experts pretenderen te weten dat er geen/nauwelijks risico's zijn. Dat kun je domweg niet stellen, we hebben te weinig onderzoeksjaren op dit moment, en wat we zien is myocarditus bij jongeren.
Dat wordt niet gesteld. Wat ik persoonlijk wel durf te stellen is dat als je jong en gezond bent er geen baat is bij het nemen van een vaccin, omdat immers de risico's op langdurige klachten die verband houden met covid ongeveer gelijk - of lager liggen - dan de mogelijke complicaties bij het nemen van een vaccin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou en arts geen zelfverklaarde expert noemen, daarnaast is nooit naar buiten gekomen dat het risico groter is dan wat je onder nauwelijks zou kunnen kwalificeren. Niets is geheel risicovrij.
Maar heb je een reële kans op blijvend letsel door het vaccin, die groter is dan de kans op blijvend letsel bij allerlei andere alledaagse dingen waar je verder niet over nadenkt?
Maar een mondkapje draag je wel met plezier, toch?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wordt niet gesteld. Wat ik persoonlijk wel durf te stellen is dat als je jong en gezond bent er geen baat is bij het nemen van een vaccin, omdat immers de risico's op langdurige klachten die verband houden met covid ongeveer gelijk - of lager liggen - dan de mogelijke complicaties bij het nemen van een vaccin.
Er is domweg geen goede reden om te vaccineren voor grote groepen.
Er zijn ook nauwelijks risico's, maar vliegen is ook veilig, maar toch gaat het wel eens fout.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
Goed punt, veel zelfverklaarde experts pretenderen te weten dat er geen/nauwelijks risico's zijn.
myocarditis is op korte termijn en ook best normaal na vaccinatie. Het komt bijvoorbeeld bij andere vaccinaties ook gewoon voor.quote:Dat kun je domweg niet stellen, we hebben te weinig onderzoeksjaren op dit moment, en wat we zien is myocarditus bij jongeren.
Onzin, ook gezonde jongeren (hoe weet je dat je gezond bent?) lopen risico's na een Covid-19 infectie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:06 schreef phpmystyle het volgende:
Dat wordt niet gesteld. Wat ik persoonlijk wel durf te stellen is dat als je jong en gezond bent er geen baat is bij het nemen van een vaccin, omdat immers de risico's op langdurige klachten die verband houden met covid ongeveer gelijk - of lager liggen - dan de mogelijke complicaties bij het nemen van een vaccin.
Onzin. Vaccins voorkomen, maar zijn wel minder noodzakelijk bij jongeren. Maar nog steeds de beste methode.quote:Er is domweg geen goede reden om te vaccineren voor grote groepen.
Absoluut, liefst 2 tegelijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar een mondkapje draag je wel met plezier, toch?
Kans op complicaties is wel hoger bij Covid dan bij het vaccin. Bijvoorbeeld vorig jaar zijn er enkele honderden kinderen tot 15 jaar opgenomen in het ziekenhuis, oa vanwege een hartspier ontsteking, als gevolg van Covid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is domweg geen goede reden om te vaccineren voor grote groepen.
Reuk smaakverlies is een neurologische aandoening, waarbij de zenuwen van je neus naar je hersenen worden aangetast. Dit kan deels blijvende schade opleveren, verder is dit een gemakkelijk detecteerbare neurologische schade, schade aan andere zenuwbanen in je lichaam door Covid zijn lastiger te herkennen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:22 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Er zijn ook nauwelijks risico's, maar vliegen is ook veilig, maar toch gaat het wel eens fout.
[..]
myocarditis is op korte termijn en ook best normaal na vaccinatie. Het komt bijvoorbeeld bij andere vaccinaties ook gewoon voor.
Maar welk vaccin heeft wel ooit op lange termijn problemen gehad?
Hebben we trouwens ook al onderzoeksjaren op de lange termijn van Covid? Afgezien long,hart,hersen beschadigingen. Reuk/smaak verlies (Waarom?), long covid?
[..]
Onzin, ook gezonde jongeren (hoe weet je dat je gezond bent?) lopen risico's na een Covid-19 infectie.
Heb je trouwens ook toevallig meer onderzoeken over Covid-19 besmettingen op de lange termijn?
Heb je ook overzichten eventueel waarbij je claim dat Covid-19 besmettingen vs vaccins risico?
[..]
Onzin. Vaccins voorkomen, maar zijn wel minder noodzakelijk bij jongeren. Maar nog steeds de beste methode.
Ik kan je na 2,5 jaar longcovid herstel je dit niet adviseren. Ik zou adviseren om dit te voorkomen of het risico zo laag mogelijk te houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Absoluut, liefst 2 tegelijk
Want STEL dat ik longcovid krijg? Of STEL dat ik een zwakkere aansteek?
En... .volgens sommige is het maar een verkoudheidje....quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Reuk smaakverlies is een neurologische aandoening, waarbij de zenuwen van je neus naar je hersenen worden aangetast. Dit kan deels blijvende schade opleveren, verder is dit een gemakkelijk detecteerbare neurologische schade, schade aan andere zenuwbanen in je lichaam door Covid zijn lastiger te herkennen.
Waar precies? Ik zie er niks van?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:05 schreef Red_85 het volgende:
Nou, vandaag weer nieuwsflashes met een stijging des doods, politici die roepen om maatregelen en de zelfverklaarde specialisten weer wijntjes slobberen bij de avondtalkshows.
Ok, maar... To be fair, mensen uit Staphorst zijn altijd wel klachtwaardig, no matter the situation.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:22 schreef capricia het volgende:
Vorig jaar in oktober hadden we de QR-code. En mondkapjes. En waren we boos op Fok dat er zoveel ongevaccineerden uit Staphorst het ziekenhuis bezetten.
Nu is alles normaal. Recht zo die gaat!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |