Fijn voor ze dat ze niet meer willen besteden aan zorg, maar dan moeten ze niet ondertussen nog aan komen met ''ja, maar de zorg heeft het zo zwaar/valt om'' als ze weer eens maatregelen aankondigen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 07:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er is plat gezegd een te grote zorgvraag (die alleen maar groter gaat worden) en als kabinet is er besloten dat de zorg niet meer mag groeien (omdat het anders teveel euros/personeel gaat kosten tov de rest van de samenleving).
Denk als de overheid zou vragen om z'n ding in je neus te doen dat velen dat braaf zullen doen.quote:
Ik denk dat het twee losse begrippen zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn voor ze dat ze niet meer willen besteden aan zorg, maar dan moeten ze niet ondertussen nog aan komen met ''ja, maar de zorg heeft het zo zwaar/valt om'' als ze weer eens maatregelen aankondigen.
Even buiten corona en de daaruit voortgekomen achterstanden: als we blijven doen wat we de afgelopen jaren al deden in combinatie met de behandelingen die we nog gaan uitvinden, dan gaat over dertig jaar de helft van de overheidsbegroting op aan zorg. Dan worden we allemaal 100, maar kunnen we verder helemaal niets meer omdat al het geld naar de zorgsector gaat. Dus uiteindelijk moeten we toch een keer keuzes gaan maken waar eigenlijk niemand over wil praten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat het twee losse begrippen zijn.
"Niet meer willen besteden aan zorg" is het doel.
Dit kan je vervolgens bereiken door de zorg schraler te maken, goedkopere behandelingen/medicatie in zetten etc.
Daarnaast kun je vervolgens ook wat doen aan de zorgdruk door bijvoorbeeld zaken te schrappen uit het basispakket,
Als de zorgdruk dus toeneemt kan het dus een bewuste keuze zijn om te kiezen voor maatregelen om de druk af te laten nemen, maar je zou ook kunnen kiezen om bvb geen sportblessures te behandelen.
Wat gechargeerd gezegd, maar we maken nu een probleem dat er 100.000 uitgestelde behandelingen zijn, maar het beleid kan best zijn dat we dit (moeten gaan) accepteren.
Niet iedereen gaat een huis in Spanje kopenquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent overduidelijk dan nog nooit echt in een derdewereldland geweest
Echt he?quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:52 schreef Arizona het volgende:
Zozo, we zijn al bij 1964 met de jaren! Zorgvuldig weer per 2 jaar de afsprakenkalender openzetten. Want de belangstelling onder gezonde 60-minners om een prik te halen zal wel enorm zijn en er moeten natuurlijk geen 45-jarigen eerder aan de beurt zijn dan 53-jarigen
ik (1963) heb nog geen brief gehad of krijg je die niet meer? Niet dat ik haast heb, als ik het al doe dan wordt het januari of zo.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:52 schreef Arizona het volgende:
Zozo, we zijn al bij 1964 met de jaren! Zorgvuldig weer per 2 jaar de afsprakenkalender openzetten. Want de belangstelling onder gezonde 60-minners om een prik te halen zal wel enorm zijn en er moeten natuurlijk geen 45-jarigen eerder aan de beurt zijn dan 53-jarigen
Nee, 60- krijgt geen briefquote:Op maandag 17 oktober 2022 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik (1963) heb nog geen brief gehad of krijg je die niet meer? Niet dat ik haast heb, als ik het al doe dan wordt het januari of zo.
quote:Boetes voor artsen wegens niet-geregistreerde coronamedicijnen
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd heeft de afgelopen maanden zestien artsen een boete gegeven wegens het voorschrijven van niet-geregistreerde medicijnen tegen covid-19. Het ging om de geneesmiddelen ivermectine en hydroxychloroquine. Ivermectine wordt gebruikt tegen parasieten en hydroxychloroquine tegen ziektes als malaria.
https://nos.nl/artikel/24(...)rde-coronamedicijnen
ja helaas, heb begin juli nog corona gehad dus lijkt me nu sowieso nog niet echt nodig en waarschijnlijk de rest van de winter ook nietquote:Op maandag 17 oktober 2022 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgend jaar hoor je wel bij de brievenclub @:Tarado
Mooi woord, nochtans! Gebruik je dat wel vaker?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belgie ligt nochtans naast de deur.
Ik welquote:Op maandag 17 oktober 2022 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mooi woord, nochtans! Gebruik je dat wel vaker?
Hoe krijg je het dan te horen dat je jaar aan de beurt is? Als je verder geen nieuw volgt, behalve Fok!quote:
Je moet de website of het nieuws in de gaten houden, toch?quote:
Het slaat idd nergens op.quote:Op maandag 17 oktober 2022 14:52 schreef Arizona het volgende:
Via de stadsomroeper.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het dan te horen dat je jaar aan de beurt is? Als je verder geen nieuw volgt, behalve Fok!
Ik bewaar al die mooie woorden voor Fok!quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mooi woord, nochtans! Gebruik je dat wel vaker?
Ja precies. Of het vliegtuig of zo.quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:05 schreef Questular het volgende:
Ik laat me wel weer vaccineren als blijkt dat ik de horeca anders niet meer in mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |