abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206354701
Het loopt echt niet storm voor de herhaalprik, ik kan nog steeds morgen al terecht als ik een afspraak zou mogen inplannen _O-
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Een gelukje: onze oosterburen gaan waarschijnlijk eerder aan maatregelen beginnen dan wij, gezien de opstelling van Lauterbach. Als men daar in opstand komt zal men hier ook wel drie keer nadenken.
Ik heb de FFP2 mondkapjes alweer in de auto liggen, mochten we naar Duitsland gaan!
Mijn ervaring is dat Duitsers nog wel meer van mondkapjes houden dan wji Nederlanders; afgelopen zaterdag in Enschede nog best wat Oosterburen gezien die een mondkapje droegen.
pi_206354774
quote:
81s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:21 schreef Arizona het volgende:
Het loopt echt niet storm voor de herhaalprik, ik kan nog steeds morgen al terecht als ik een afspraak zou mogen inplannen _O-
[..]
Ik heb de FFP2 mondkapjes alweer in de auto liggen, mochten we naar Duitsland gaan!
Mijn ervaring is dat Duitsers nog wel meer van mondkapjes houden dan wji Nederlanders; afgelopen zaterdag in Enschede nog best wat Oosterburen gezien die een mondkapje droegen.
Ja ik ook, heb dan zelfs de tijdstippen voor het uitkiezen. Nu woon ik ook wel een beetje in een wappie gedeelte van NL, waar sowieso de coronavaccinatiegraad bij de laagsten van NL hoort. :')
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:19:51 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206355332
quote:
81s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
wat als je een gewoon mondkapje draagt?
pi_206355387
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat als je een gewoon mondkapje draagt?
Oh geen idee, maar vorig jaar waren ze in Duitsland nogal fan van de FFP2 kapjes en ik heb nog een pakje liggen :')
Dus die heb ik voor de zekerheid maar vast in het handschoenenkastje gelegd :P
pi_206355671
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken? Daar doen we het dus niet meer voor? Groepsimmuniteit is nog steeds een goede manier om het zo min mogelijk te laten rondgaan. En dan liever door vaccinatie dan door besmetting natuurlijk. Plus dat sommige mensen weinig tot geen immuniteit hebben of de prik niet mogen vanwege medische redenen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:44:35 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206355737
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken? Daar doen we het dus niet meer voor? Groepsimmuniteit is nog steeds een goede manier om het zo min mogelijk te laten rondgaan. En dan liever door vaccinatie dan door besmetting natuurlijk. Plus dat sommige mensen weinig tot geen immuniteit hebben of de prik niet mogen vanwege medische redenen.
Wat is daar zo risicovol aan dan nowadays?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206355752
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.
En de praktische argumenten. Of beter: redenen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_206355764
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:40 schreef DoubleDip het volgende:
Dus de risicogroepen mogen het zelf uitzoeken?
C'est la vie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_206355790
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:45 schreef nostra het volgende:

[..]
C'est la vie.
De strategie was eerst toch echt anders. Nu lijkt het alsof iedereen maar mag doen wat hij wil, maar de risicogroepen moeten die prik halen en zich verder opsluiten.
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:46:56 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206355793
Iemand die DoubleDip heet en het dan heeft over risicovol gedrag van anderen, ook wel een giller
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:47:30 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206355807
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
De strategie was eerst toch echt anders. Nu lijkt het alsof iedereen maar mag doen wat hij wil, maar de risicogroepen moeten die prik halen en zich verder opsluiten.
Ze moeten zich helemaal niet opsluiten, hoe kom je daarbij?
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:47:55 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206355811
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat moeten ze niet, maar dat kunnen ze wel.
Wat zou jij graag zien?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_206355846
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef Molo het volgende:
Iemand die DoubleDip heet en het dan heeft over risicovol gedrag van anderen, ook wel een giller
Die naam heb ik ooit jaren geleden gekozen bij registratie. Kost weer 15 euro om aan te passen.

quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat moeten ze niet, maar dat kunnen ze wel.
Wat zou jij graag zien?
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen. Terwijl die kans kleiner was geweest als iedereen verantwoordelijkheid zou nemen,
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:50:49 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206355877
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Die naam heb ik ooit jaren geleden gekozen bij registratie. Kost weer 15 euro om aan te passen.
[..]
Niet iedereen kan dat. Ook mensen uit de risicogroepen hebben partners, kinderen, werk waar ze heen moeten en familieleden. Als veel mensen dus niet de prik halen heb je als risicogroeper dus alsnog meer kans om het te krijgen. Terwijl die kans kleiner was geweest als iedereen verantwoordelijkheid zou nemen,
Dat laatste klopt, maar zo is het leven nu eenmaal. Als iedereen nuchter achter het stuur zou stappen en niet zou appen achter het stuur hadden we ook minder auto-ongelukken, maar helaas werkt de wereld zo niet.
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:51:29 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206355896
quote:

[..]
[..]
Was grapje he ;)

Waar zitten de risico's momenteel precies voor de zogenaamde risicogroepen en hoe groot/heftig zijn die risico's eigenlijk?

Tipje: zet dat eens af tegen de nadelen van maatregelen als vaccineren, afstand houden en thuis blijven. En weeg het dan even degelijk
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:52:18 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206355917
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat laatste klopt, maar zo is het leven nu eenmaal. Als iedereen nuchter achter het stuur zou stappen en niet zou appen achter het stuur hadden we ook minder auto-ongelukken, maar helaas werkt de wereld zo niet.
Niet bepaald een vergelijking hier, dat laatste
Niet in verhouding
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:53:07 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206355936
quote:

[..]
[..]
In de voorbije periode is duidelijk geworden dat de prik halen om transmissie te voorkomen met de kennis van nu, een fout advies is geweest.

Tis een zure appel waar we doorheen moeten.

Gelukkig zijn er veel beschermingsadviezen en tevens kennis om op individueel niveau flinke maatregelen te nemen. Zo schijnen 2 mondkapjes weer beter te werken dan 1 mondkapje, en tegenwoordig zijn er anti virus sprays voor in je neus!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_206355999
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Was grapje he ;)

Waar zitten de risico's momenteel precies voor de zogenaamde risicogroepen en hoe groot/heftig zijn die risico's eigenlijk?

Tipje: zet dat eens af tegen de nadelen van maatregelen als vaccineren, afstand houden en thuis blijven. En weeg het dan even degelijk
Dat verschilt per persoon. Er zitten mensen bij die serieus invalide kunnen raken vanwege de wisselwerking met andere aandoeningen. Andere mensen hebben minder grote risico’s. Maar het echte risico weet je nooit (ook rekening houdend met long COVID). Dat weet je pas als je het hebt en dan is het al te laat.

Vaccineren heeft m.i. geen nadelen, misschien een beetje niet lekker voelen of een stijve arm daarna, is dat echt vreselijk? Afstand houden is een kleine moeite. En thuis blijven doe je voor jezelf en een ander. Net als vaccineren trouwens. Thuisblijven had misschien nog meer impact voor sommigen, maar nu er geen maatregelen weer zijn is dat nadelige effect ook wel weer weg. Beetje rekening houden met een ander is toch niet teveel gevraagd?
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:17:41 #194
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206356492
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat verschilt per persoon. Er zitten mensen bij die serieus invalide kunnen raken vanwege de wisselwerking met andere aandoeningen. Andere mensen hebben minder grote risico’s. Maar het echte risico weet je nooit (ook rekening houdend met long COVID). Dat weet je pas als je het hebt en dan is het al te laat.

Vaccineren heeft m.i. geen nadelen, misschien een beetje niet lekker voelen of een stijve arm daarna, is dat echt vreselijk? Afstand houden is een kleine moeite. En thuis blijven doe je voor jezelf en een ander. Net als vaccineren trouwens. Thuisblijven had misschien nog meer impact voor sommigen, maar nu er geen maatregelen weer zijn is dat nadelige effect ook wel weer weg. Beetje rekening houden met een ander is toch niet teveel gevraagd?
Myocarditis? 1,5 meter leidt tot het ineenzijgen van de economie?
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:42:55 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206356824
quote:

[..]

Hoeveel mensen raken er nu nog invalide etc door Covid?

Ik was behoorlijk ziek van elke vaccinatie, ik heb liever zo nu en dan Covid. Een iets hogere kans zonder vervolgvaccinaties dan met, och.
Ter bescherming van anderen? Mwah, vind het mooi geweest. Zo invaliderend en schadelijk is het virus nu niet meer, tijd om allemaal weer te leven.
Als je kwetsbaar bent, en dat is echt niet de hele griepgroep, dan is extra bescherming van jezelf wel aan te raden. Net als voor de andere zaken waar je zo kwetsbaar voor bent.

Ik snap echt die enorme focus op alles wat (bij voorkeur alleen) Covid is niet meer in deze tijd

Afstand houden een kleine moeite noemen is trouwens een mooie grap. Als je dat echt vindt, vind ik en een totaal onmens
pi_206357019
quote:

[..]

Ik word een beetje moe van dat 'kleine moeite' elke keer. Afstand houden een kleine moeite (halve sectoren lagen zo goed als plat door die kleine moeite), mondkappen een kleine moeite, na 9 uur niet meer de straat op een kleine moeite, als een malle de ene prik na de andere in je arm laten jassen een kleine moeite. Nou nee. Bescherm jezelf.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206357247
Man, man, niet om het een of ander, maar als je deze week toch al van plan bent iedereen tussen de 40 en 60 een mogelijkheid tot het maken van een afspraak te geven, waarom geef je dan niet gewoon heel die doelgroep in 1x vrij. |:( het is niet al dat mensen allemaal zitten te F5'en zoals de vorige keer.

Als je nog wilt dat er überhaupt nog mensen komen, moet je het vooral op deze manier blijven doen.

Als ik de baas van de tent was geweest:
- Vrijgeven alles tussen 40 en 60, in 1x
- Mogelijkheid tot inloop, zonder afspraak, of als je daar toch bent om iemand die al afspraak heeft

Als het bezwaar is dat er geen voldoende mogelijkheden voor voor mensen die dringender die prik nodig hebben, zorg je dat je daar iets meer capaciteit voor vrijhoudt, al naar gelang de vraag schaal je per dag op of af.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:15:00 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206357260
Onderschat nooit de macht van de bureaucratie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:15:05 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206357261
Niet druk om maken joh :D
pi_206357285
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:15 schreef Molo het volgende:
Niet druk om maken joh :D
Doe ik ook niet, wees gerust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')