abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:14:59 #151
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206353505
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 15:58 schreef Arizona het volgende:
Ik doe wel heel cynisch over dat hele boostergebeuren maar ik denk dat ik hem toch wel ga halen. Niet voor mezelf maar omdat ik twee personen in mijn omgeving heb die ongeneeslijk ziek zijn en ik wil ze toch niet het laatste zetje geven :@ .
Als ik me laat vaccineren heb ik er tenminste alles wat ik redelijkerwijs kon doen, aan gedaan om te zorgen dat ze niet via mij Magere Hein op bezoek krijgen. Ik weet dat je nog steeds besmet kunt raken en het nog steeds kunt overdragen maar via een booster maak ik die kans (en mijn eventuele schuldgevoel) zo klein mogelijk :P .

Voor mezelf ben ik niet bang voor corona.
Hoe maak je die kans kleiner dan?
Omdat je later of zelfs niet in de gaten hebt dat je het virus met je meedraagt?
pi_206353525
Ik ga geen booster halen want ben net hersteld dus mag niet eens een booster halen maar heb ook geen herstelbewijs dus ik verwacht binnenkort die boze dikke horecaman wel bij Jinek om te eisen dat ik weer naar binnen mag als ze weer de QR gaan invoeren.
Go hard or go home
pi_206353537
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Omdat je later of zelfs niet in de gaten hebt dat je het virus met je meedraagt?
Je kunt dit gewoon niet goed doen maar als het helpt voor de gemoedsrust dan helpt het.
Voor de gemoedsrust hè, niet persé tegen corona.
Go hard or go home
pi_206353565
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik ga af op wat de wetenschap zegt. Het doel van vaccinatie is dat je minder ziek word en een bijkomstigheid is dat je het virus minder makkelijk overdraagt, mocht je toch besmet raken.

https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.html
pi_206353581
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:17 schreef Noek het volgende:
Ik ga geen booster halen want ben net hersteld dus mag niet eens een booster halen maar heb ook geen herstelbewijs dus ik verwacht binnenkort die boze dikke horecaman wel bij Jinek om te eisen dat ik weer naar binnen mag als ze weer de QR gaan invoeren.
Dat zou ook een optie zijn, dat ik corona krijg en ze niet besmet en dan kan ik ook weer een tijdje vooruit. Maar ondanks mijn avontuurlijke en risicovolle leven van het afgelopen jaar krijg ik maar geen corona :')
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:22:28 #156
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_206353583
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 15:58 schreef Arizona het volgende:
Ik doe wel heel cynisch over dat hele boostergebeuren maar ik denk dat ik hem toch wel ga halen. Niet voor mezelf maar omdat ik twee personen in mijn omgeving heb die ongeneeslijk ziek zijn en ik wil ze toch niet het laatste zetje geven :@ .
Als ik me laat vaccineren heb ik er tenminste alles wat ik redelijkerwijs kon doen, aan gedaan om te zorgen dat ze niet via mij Magere Hein op bezoek krijgen. Ik weet dat je nog steeds besmet kunt raken en het nog steeds kunt overdragen maar via een booster maak ik die kans (en mijn eventuele schuldgevoel) zo klein mogelijk :P .

Voor mezelf ben ik niet bang voor corona.
Ik ben ook niet bang meer voor corona. Ben het wel even geweest tijdens die heftige periodes met lockdowns & dat was niet zo goed voor de geestelijke gezondheid. Dus over die tour gaan we niet nog een keer. Ik haal die booster, maar voornamelijk om de kans dat ik het overdraag naar de meer kwetsbare personen in mijn omgeving, zo klein mogelijk te maken.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:25:37 #157
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206353624
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:20 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ga af op wat de wetenschap zegt. Het doel van vaccinatie is dat je minder ziek word en een bijkomstigheid is dat je het virus minder makkelijk overdraagt, mocht je toch besmet raken.

https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.html
Minder ziek, minder kans dus ook dat je door hebt dat je het virus met je meedraagt. Ik snap je beweegredenen en ik hoop oprecht voor je dat je die twee personen (en ook andere mensen) niet besmet. Het is en blijft een lastig iets.
pi_206353678
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja precies. Of het vliegtuig of zo.
Dat zou voor mij ook de enige reden zijn. Of als je in het buitenland anders elke keer moet testen als je uit eten wil.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 16:32:02 #159
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206353703
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:22 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat zou ook een optie zijn, dat ik corona krijg en ze niet besmet en dan kan ik ook weer een tijdje vooruit. Maar ondanks mijn avontuurlijke en risicovolle leven van het afgelopen jaar krijg ik maar geen corona :')
Ja ik dacht dus ook na 2x in bomvol vliegtuig vorige week...en met tig random makelaars in Spanje bla bla doen, handjes geven, uit eten in ramvol restaurant dat ik nu wel eindelijk een keer de 'rona zou gaan ervaren.

Maar neen. Hoe lang blijft deze Russische roulette nog goed gaan?? :X
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:39:20 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206353758
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:05 schreef Questular het volgende:
Ik laat me wel weer vaccineren als blijkt dat ik de horeca anders niet meer in mag.
ja dan wordt het wel een ander verhaal maar ook dat verwacht ik niet
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 16:43:37 #161
236264 crew  capricia
pi_206353788
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:05 schreef Questular het volgende:
Ik laat me wel weer vaccineren als blijkt dat ik de horeca anders niet meer in mag.
Ik kan me dit echt niet meer voorstellen hoor. Dat ze dat weer gaan invoeren.
Daar is echt 0 draagvlak voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206353793
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is ook echt zinloos.
Go hard or go home
pi_206353795
quote:

[..]
Mooi, ik heb dan ook weinig behoefte aan een booster :)
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 16:45:21 #164
236264 crew  capricia
pi_206353801
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:44 schreef Noek het volgende:

[..]
Het is ook echt zinloos.
Krijg je volksopstanden van. Of iedereen negeert het gewoon.
Want het heeft inderdaad 0 toegevoegde waarde.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206353822
Mn partner was laatst echt wel flink ziek, koorts, moeilijk kijken, alles en die bleef maar negatief testen. Ik had een kuchje en gelijk dik positief en ik weet zeker dat ik het van hem had. Alles is immers zijn schuld maar goed, moraal vh verhaal is dat je het gewoon kunt hebben en als een seriebesmetter bezig bent zonder dat je het weet, met booster of zonder booster. Gewoon lekker een beetje gaan leven, jatog. Leven als een Dick in Spanje.
Go hard or go home
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:48:58 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206353824
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:44 schreef Questular het volgende:

[..]
Mooi, ik heb dan ook weinig behoefte aan een booster :)
het enige argument voor is een wat regelmatigere spreiding van het virus maar dat vind ik met de huidige variant niet zo'n heel sterk argument.
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:53:44 #167
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206353860
quote:

[..]
Ik verwacht niet dat daar rekening mee wordt gehouden. Het mediabeeld kan een versterkende uitwerking hebben op de werkelijke ernst. Zo lang je er politiek mee weg kunt komen gebeurt het niet, maar zodra de druk wordt opgevoerd met allerhande huilie verhalen aangevuld met weloverwogen gepresenteerde zorgcijfers en prognoses, zou het zo maar weer kunnen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:54:00 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206353861
quote:

[..]
Hoezo? "De sector wil het zelf", volgens onze minister. Als dat de enige mogelijkheid is om generieke sluiting te voorkomen.

Maar ik laat me deze keer ook wel weer prikken. Geen noemenswaardige klachten de vorige keren, en wekelijks een heleboel hoestende jongmensen op korte afstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 17-10-2022 17:11:29 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206353967
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:48 schreef Noek het volgende:
Mn partner was laatst echt wel flink ziek, koorts, moeilijk kijken, alles en die bleef maar negatief testen. Ik had een kuchje en gelijk dik positief en ik weet zeker dat ik het van hem had. Alles is immers zijn schuld maar goed, moraal vh verhaal is dat je het gewoon kunt hebben en als een seriebesmetter bezig bent zonder dat je het weet, met booster of zonder booster. Gewoon lekker een beetje gaan leven, jatog. Leven als een Dick in Spanje.
Haha, moeilijk kijken. Daar vooral voor oppassen dus...
pi_206353973
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Krijg je volksopstanden van. Of iedereen negeert het gewoon.
Want het heeft inderdaad 0 toegevoegde waarde.
Bedrijven moeten wel als het ze wordt opgedrongen. Als de keuze is tussen ''open met QR'' of ''dicht'' dan kunnen ze principieel nog wel tegen QR zijn, maar dan is de keuze snel gemaakt. En dan moet je je er als bezoeker wel aan houden.

Volksopstanden ga je hier niet zien, het wordt gewoon geaccepteerd. Hoogstens wat geklaag bij vrienden of online.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:14:12 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206353993
Een gelukje: onze oosterburen gaan waarschijnlijk eerder aan maatregelen beginnen dan wij, gezien de opstelling van Lauterbach. Als men daar in opstand komt zal men hier ook wel drie keer nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206354017
Ik denk dat het echt wel heel veel veranderd is hoe mensen er tegenaan kijken. Zeker nu ze al weer een half jaar geleefd hebben alsof er nooit een virus heeft bestaan.

Zelf hoefde ik er vorig jaar nog niet over na te denken om een vaccinatie te gaan halen. Nu komt het nog niet in me op om er wel een te gaan halen. En zo denken de meesten wel in mijn omgeving.

Behalve mijn zus, die is het omgekeerde van een wappie, is daar ook een woord voor? Die heeft er al vijf spuiten in zitten.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:18:02 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206354029
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
Een gelukje: onze oosterburen gaan waarschijnlijk eerder aan maatregelen beginnen dan wij, gezien de opstelling van Lauterbach. Als men daar in opstand komt zal men hier ook wel drie keer nadenken.
Ik verwacht eerder een boel Duitsers die lekker in buurlanden gaan winkelen en dagjes uit doen als ze een beetje aan de grens wonen, mochten ze inderdaad weer helemaal full kapwap gaan onder regime Lauterbach.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 17:18:23 #174
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206354032
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk dat het echt wel heel veel veranderd is hoe mensen er tegenaan kijken. Zeker nu ze al weer een half jaar geleefd hebben alsof er nooit een virus heeft bestaan.

Zelf hoefde ik er vorig jaar nog niet over na te denken om een vaccinatie te gaan halen. Nu komt het nog niet in me op om er wel een te gaan halen. En zo denken de meesten wel in mijn omgeving.

Behalve mijn zus, die is het omgekeerde van een wappie, is daar ook een woord voor? Die heeft er al vijf spuiten in zitten.
Je zus laat zich gewoon graag volspuiten. Respecteer dat gewoon.
pi_206354123
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Je zus laat zich gewoon graag volspuiten. Respecteer dat gewoon.
Spuitslet. En ze is niet eens bang om corona te krijgen of zo, maar doet gewoon alles wat Rutte zegt. Is vroeger ook wethouder geweest, dan weet je het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')