Ik heb hem ook niet meegenomen door de vaagheid van het verhaal en het taxatierapport.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik niet, want ik vind het een warrig verhaal. De WOZ waarde is 255k, en de huidige eigenaar/bewoner wil het terug gaan huren voor initieel 1800 euro p/m en later zelfs 2500 euro p/m? Hoezo dat?
En daarnaast is er "ook interesse van anderen (een SNF gecertificeerde uitzendorganisatie)".
Weer zo'n (helaas) typisch SIG geval waarbij men (bewust) vaag is over de plannen met het pand.
Het risico zal in schijf 1A beperkt zijn, dat is het punt niet, maar ik wil gewoon transparantie over wat men met het pand van plan is.
De reden dat hij later 2500,- wil gaan betalen staat in de pitch.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik niet, want ik vind het een warrig verhaal. De WOZ waarde is 255k, en de huidige eigenaar/bewoner wil het terug gaan huren voor initieel 1800 euro p/m en later zelfs 2500 euro p/m? Hoezo dat?
En daarnaast is er "ook interesse van anderen (een SNF gecertificeerde uitzendorganisatie)".
Weer zo'n (helaas) typisch SIG geval waarbij men (bewust) vaag is over de plannen met het pand.
Het risico zal in schijf 1A beperkt zijn, dat is het punt niet, maar ik wil gewoon transparantie over wat men met het pand van plan is.
De interesse van de uitzendorganisatie gaat over het nu nog leegstaande deel wat ook eerst nog moet worden opgeknapt.quote:De huidige eigenaar wil ¤ 1800 huur gaan betalen, en over een jaar na renovatie ¤ 2500.
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De reden dat hij later 2500,- wil gaan betalen staat in de pitch.
Als ik mag speculeren: Het kan een aantrekkelijke manier zijn om geld naar de volgende generatie te verplaatsen. Hoewel met zo'n stevige huur de belastingdienst waarschijnlijk vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:30 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.
Als ze jou woongedeelte gaan verbeteren met bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen dan lijkt mij dat prima dat je daar vooraf afspraken over maakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:30 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.
Het huidige woonhuis waar de bewoners blijven wonen wordt niet gerenoveerd (staat in de pitch). 1800,- huur en na de renovatie (van het bijgebouw) 2500,- ? Raar verhaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ze jou woongedeelte gaan verbeteren met bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen dan lijkt mij dat prima dat je daar vooraf afspraken over maakt.
Verder blijven dit soort dingen natuurlijk koffiedik kijken.
Als je naar de foto’s kijkt van het nu nog op te knappen gedeelte kan dit alleen maar waarde verhogend uitpakken.
En vol.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Ootmarsumsestraat 425 Almelo staat open: https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Dat klopt, behalve de rente over enkele dagen in september van project(en) Stralsund. Blijkbaar is dat doorgeschoven naar de rentebetalingen in november.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:41 schreef InVestEerder het volgende:
CRE heeft zich zojuist ook weer netjes aan haar afspraak gehouden om maandelijkse rentebetalingen te doen in de tweede volle week van de maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)ering-van-middenhuur
wat een werk om dat keer op keer te moeten corrigeren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef crowder07 het volgende:
Bericht ontvangen dat Kempenlaan 82-84 Amsterdam per 10 oktober wordt afgelost.
De jaarlijkse kosten zijn wel volledig per 1 oktober ingehouden, zodat we om correctie moeten vragen.
Taxatie is zojuist toegevoegd. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:26 schreef tnhb het volgende:
[..]
Taxatie bestaat wel neem ik aan, er wordt gesproken over een huurwaarde uit het taxatierapport. Rapport is zover ik zie niet beschikbaar, ik schat in dat ze van nieuwbouwwaarde zijn uitgaan. Ik betwijfel wel of dit project vlot vol gaat komen, dat is in eerst instantie vanwege het hoge bedrag en de (in mijn ogen) toch beperkte (netto)rente voor zo'n bedrijfspand. Aan de andere kant lijkt het wel alsof er gewoon in 5 jaar wordt afgelost, toch? De huurinkomsten zijn 5x132k = 660k, ik betwijfel dus wel of er ook daadwerkelijk in 5 jaar wordt afgelost of dat er toch van een anuiteit over 30 jaar (of 20, bedrijfsvastgoed?) wordt uitgegaan? Hoe dan ook, ik sta nog niet vooraan. Er wordt gesproken over een stabiele tot groeiende markt, ik ken ze meer als "uitvinders en ontwikkelaars" en dan is het soms ook wel eens vallen en weer opstaan, of ik dat zelf als stabiel kwalificeer weet ik niet. Wel blijf ik dit soort technology bedrijven leuk vinden.
aardige rente (v/a 6,55%)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:07 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1,5 jarig SiG project:
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B te Geleen LIVE 16 oktober om 14.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B te Geleen. Je kunt vanaf 16 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een woon/winkel pand gelegen op de begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping met een dakterras. Het object is gelegen aan een doorgaande straat aan de rand van het centrum van Geleen.
https://investeren.sameni(...)71-71a-en-71b-geleen
Commercieel gedeelte ziet er van buiten niet super uitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkjequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Verhuur industriële machines:
https://www.collincrowdfund.nl/eci-machinery/
2e hypotheek woonhuis
Mooi, weer een platform afgesloten voor mij. Ze hadden wel even een mailtje mogen sturen wat mij betreft, het is een vervroegde aflossing tenslotte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Zie zojuist dat het project Hofstraat te Roosendaal bij Newfunding is afgelost 3 jaar na de start en daardoor zonder boeterente.
Zelf heb ik nog een project lopen bij dit gestopte platform.
Zelfde situatie hier (alleen nog het ezelproject lopend). Vwb de 3 jaar looptijd: Ik keek zojuist mijn administratie en NF dashboard even na: ik heb mijn wallet aangevuld (en geïnvesteerd) op 4-11-2019. Project is rentedragend vanaf 14-11-2019.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Zie zojuist dat het project Hofstraat te Roosendaal bij Newfunding is afgelost 3 jaar na de start en daardoor zonder boeterente.
Zelf heb ik nog een project lopen bij dit gestopte platform.
Mooi. Dank voor het delen, want zonder dit bericht was ik daar pas maanden later achtergekomen. Voor mij was het de laatste nog lopende lening (van de 4) bij dit platform.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Ook bedankt voor deze info. Laatste project op dit platform. Geld overgeboekt naar lopende rekening. Beetje saai platform. Geen spannende dingen gebeurd. 0 defaults voor mij bij New Funding. Tevreden over het netto resultaat op dit platform.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:33 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Mooi. Dank voor het delen, want zonder dit bericht was ik daar pas maanden later achtergekomen. Voor mij was het de laatste nog lopende lening (van de 4) bij dit platform.
Gaat hard, al 64%. FOK-projectje?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
http://url42.collincrowdf(...)WSaC9kP-2FtFXw-3D-3D
Link Jeroen van den Adel
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fokquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 06:59 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Gaat hard, al 64%. FOK-projectje?
Te lage rente voor een transformatieproject zonder omgevingsvergunning. Ik sla over.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Realisatie studiocomplex Tilburg (26766)
“Aangenaam, wij zijn Jens, Paul, Bauwer en Jim en wederom wenden wij ons graag tot u. Met uw hulp willen wij onze vastgoedportefeuille uitbreiden, met een pand in Tilburg dat wij momenteel op het oog hebben. Dit pand staat aan de Melis Stokestraat 29 en biedt veel potentie; zo is er veel ruimte voor het uitbreiden van de totale oppervlakte, maar ook op het gebied van verduurzaming. Inmiddels hebben wij veel ervaring in transformatieprojecten en dit pand past dan ook helemaal in ons straatje. De ontwerpen zijn al klaar en de vergunning voor de verbouwing wordt op korte termijn ingediend bij de gemeente. De lening gaat gebruikt worden voor de aankoop en verbouwing van het pand. Als investeerder krijgt u eerste recht van hypotheek. Eerder mochten wij al meerdere projecten succesvol financieren met investeerders via Geldvoorelkaar.nl. Mogen wij op u rekenen om deze transformatie te realiseren?”
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 1.000.000
Rente: 6,5%
Looptijd: 36 maanden
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek | Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
In de pitch treft u meer informatie over het project aan. Plaats onderstaande link in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)=26766&code=BI26766i
U kunt investeren in dit project vanaf maandag 17 oktober om 11:00. U kunt investeren tot woensdag 19 oktober 11:00 uur, daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd.
Ik had hem niet gekregen daarom dank voor het plaatsen want meegenomenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fok
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:28 schreef FrenkDeTank het volgende:
Linkje Au## 19.Dank voor delen, ik had hem niet gekregen, meegenomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had geen email van Collin.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fok
Sta zelf in dubio.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Te lage rente voor een transformatieproject zonder omgevingsvergunning. Ik sla over.
locatie zeker niet verkeerd (rand binnenstad, dicht bij uitgaansstraat Stratumseind) voor dergelijk concept, dat met de vele expats ook uit Azië en studenten in brainport city. Misschien een incentive?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:09 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/k-town-eindhoven-69mnvvlk
"Tevens wordt aanvullend nog een 1e hypotheek gevestigd op een pand van de ondernemer."
Informatie daarover ontbreekt totaal in de pitch.
Linkje zou fijn zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:09 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/k-town-eindhoven-69mnvvlk
"Tevens wordt aanvullend nog een 1e hypotheek gevestigd op een pand van de ondernemer."
Informatie daarover ontbreekt totaal in de pitch.
Dank, je post was voor mij een goede reden om weer eens bij dit platform aan te loggen. Heb daar ooit een project ,Gildeweg in Blokker , meegedaan. Mijn Wallet maar even leeg gehaald project was eind augustus afgelost.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:09 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Ook bedankt voor deze info. Laatste project op dit platform. Geld overgeboekt naar lopende rekening. Beetje saai platform. Geen spannende dingen gebeurd. 0 defaults voor mij bij New Funding. Tevreden over het netto resultaat op dit platform.
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderijquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Ootmarsumsestraat 425 Almelo staat open: https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Goed gevonden/opgemerkt! 👍🏻quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef peterc het volgende:
[..]
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderij
https://www.collincrowdfund.nl/naar-de-boerderij-v-o-f/ dat loopt probleemloos
Goed gevonden, loopt inderdaad probleemloos. Als ik de verstrekte info met elkaar vergelijk ontstaat er wel een mismatch. Nu kan ik dit denk ik wel verklaren in positieve zin, want tijdens corona is hij schat ik in tijdelijk in loondienst gaan werken om toch geld te verdienen, dat geeft voor mij aan dat ze niet zomaar gaan zitten afwachten als het even tegenzit maar op zoek gaan naar ander bronnen van inkomen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef peterc het volgende:
[..]
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderij
https://www.collincrowdfund.nl/naar-de-boerderij-v-o-f/ dat loopt probleemloos
quote:CCF dec 2020: Ondernemer Fred Zoon werkt sinds juni 2020 in loondienstverband.
quote:SIG okt 2022: Fred is al zijn hele leven zelfstandig
Hier het verhaal van de verkopende partij:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Vermoedelijk huren ze het terug tot ze een geschikte nieuwe woning hebben gevondenquote:Dringend bericht aan iedereen binnen mijn netwerk die beschikt over vastgoed.
Wij, Helma (moeder), Edo (vader), Jessica (dochter) en Jeffrey (schoonzoon), hebben een plan.
Jeffrey en Jessica wonen met hun zoontje in Vriezenveen en wij met onze kleinzoon in Almelo.
Jeffrey werkt overdag, Jessica heeft MS, hierdoor heeft ze veel ondersteuning nodig. Wij willen haar deze ondersteuning bieden. Op dit moment doen wij dit al zoveel mogelijk, maar het probleem daarbij is dat we dat vanuit ons eigen huis in Almelo doen. Dit is niet praktisch, Jessica heeft op ongeplande momenten zorg nodig en ook vaak op meerdere momenten per dag.
Ons plan is nu om onze beide woningen te verkopen en een andere woning te huren, waar we dichter bij elkaar kunnen wonen. Het liefst op één terrein of een twee onder een kap. Zolang het maar binnen roep afstand is,
Met deze opzet kunnen we de zorg voor Jessica en haar zoontje waarborgen.
Gezien de situatie op de woningmarkt, beseffen we ons dat dit zoeken naar een spelt in een hooiberg wordt. Vandaar dat we het ook via #Linkedin proberen.
Het hoeft niet speciaal in Almelo of Vriezenveen, mag ook in de omgeving (buitengebied) zijn, de enige voorwaarde is dat onze kleinzoon op zijn school in Almelo kan blijven, maar een half uur rijden is dan geen probleem.
Ook zal er in 1 van de huizen de slaapkamers en de badkamer beneden moeten zijn.
En wel iets van ruimte om de huizen heen.
En oh ja, delen wordt op prijs gesteld
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
Link Jeroen van den Adel
Die kerel deugt volgens mij wel, heeft in het recente verleden echt mooie projecten opgeleverd. Maar over dit heb ik toch een beetje mijn twijfels en het is jammer dat leningnemer en/of platform daar niet wat helderder over zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
Link Jeroen van den Adel
Ik heb ook zo mijn twijfels maar dat is een ander verhaal. Hij koopt het huisje voor 117K en krijgt direct een lening voor 210K. Over bouwdepot lees ik niet of ik moet er overheen gekeken hebben. Dus bij aanvang een astronomische LTV. Vervolgens moet je hopen dat de bouw voorspoedig verloopt en er geen aannemers failliet gaan of zo. Ik hoor geluiden dat bouwmaterialen inmiddels al 2x zo duur zijn en dat sommige fabrieken al sluiten door de hoge kosten. Dus ja ik zie een groot bouwrisico aan de ene kant en aan de andere kant een bate die zeer begrensd is in de tijd en in de hoogte van het rendement (een paar tientjes bij 1K inleg). En als alles goed gaat staat daar een leuk pand maar het moet nog wel verkocht worden in deze tijd van sterk stijgende hypotheeklasten. Ik doe niet mee en dat geldt voor meer transformatieprojecten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:41 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
[..]
Die kerel deugt volgens mij wel, heeft in het recente verleden echt mooie projecten opgeleverd. Maar over dit heb ik toch een beetje mijn twijfels en het is jammer dat leningnemer en/of platform daar niet wat helderder over zijn.
Knap gevonden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hier het verhaal van de verkopende partij:
[..]
Vermoedelijk huren ze het terug tot ze een geschikte nieuwe woning hebben gevonden
Goed gevonden, maar mogelijk is deze woning (met bijgebouw) in Almelo wel gewoon geschikt te maken maar krijgen ze het zelf niet voor elkaar (om welke reden dan ook) om het bijgebouw voldoende goed te verbouwen om ook in te kunnen wonen. Dat is iets wat de koper mogelijk wel kan / mogelijkheden voor heeft waardoor ze toch met z'n allen daar bij elkaar kunnen wonen door het terug te huren, iedereen tevreden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Vermoedelijk huren ze het terug tot ze een geschikte nieuwe woning hebben gevonden
(HCN/K-Town) Iemand nog een linkje kunnen vinden?quote:
Helaas niks kunnen vinden, zijn de andere restaurants van deze ondernemer dan wat oudere projecten?quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:50 schreef obligataire het volgende:
[..]
(HCN/K-Town) Iemand nog een linkje kunnen vinden?
Ik heb al veel projecten van deze ondernemer, maar het is een trouwe betaler gebleken terwijl het niet altijd meezat afgelopen jaren, en een 1e hypotheek is prettig
Ben een beetje abuis geloof ikquote:Op zondag 16 oktober 2022 12:28 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Helaas niks kunnen vinden, zijn de andere restaurants van deze ondernemer dan wat oudere projecten?
idem / komt wel goed met deze NYPizza franchisenemer van blijkbaar 5 toko's, misschien komt er wel een NYP in de winkelruimte?quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
SIG staat open
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B
klein meegenomen in 1A
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:40 schreef zeeland6 het volgende:
Bij HCN navraag gedaan over het nieuwe project over de hypotheekKlinkt prima. Nu nog een linkje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf niks kunnen vinden.
Als ik zittend huurder was, zou ik mijn huur opzeggen en vervolgens proberen de zelfde woonruimte terug te huren voor een lager bedrag. Zou het niet lukken: verhuizen. Er zal waarschijnlijk begin 2024 veel meer woonruimte vrijkomen dat te duur werd verhuurd. Ik wordt ook voorzichtiger met flinke huurbedragen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:43 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Schiedam laat ik schieten omdat dit in de gevarenzone komt van Hugo's woning beleid.
Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, CDA) legt de grens van huurbescherming inderdaad op 1.000 euro. Dat heeft hij vrijdagmiddag bevestigd in een brief aan de Tweede Kamer. De nieuwe regels gaan alleen gelden voor nieuwe huurcontracten, en niet voor zittende huurders.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:40 schreef zeeland6 het volgende:
Bij HCN navraag gedaan over het nieuwe project over de hypotheekMisschien kan iemand die hier met automatisch investeren in zit het linkje om 11uur plaatsen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 17-10-2022 07:01:33 ]
In theorie zou dat kunnen maar de praktijk is en blijft dat er te weinig woningen zijn. Daarom zal er in jouw voorbeeld altijd iemand zijn die de gevraagde huur wél gaat betalenquote:Op zondag 16 oktober 2022 19:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Als ik zittend huurder was, zou ik mijn huur opzeggen en vervolgens proberen de zelfde woonruimte terug te huren voor een lager bedrag. Zou het niet lukken: verhuizen. Er zal waarschijnlijk begin 2024 veel meer woonruimte vrijkomen dat te duur werd verhuurd. Ik wordt ook voorzichtiger met flinke huurbedragen.
De automatische inzet is volledig toegekend.quote:Op maandag 17 oktober 2022 06:15 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien kan iemand die hier met automatisch investeren in zit het linkje om 11uur plaatsen?
en al 158000 van 160000 vergevenquote:Op maandag 17 oktober 2022 10:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
De automatische inzet is volledig toegekend.
Mooi om te horenquote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef Slijker het volgende:
Gisteravond gebruik gemaakt van mijn incentive bij Restaurant Veera in Eindhoven.
Het eten was super lekker, flinke porties en nette bediening.
De zaak ziet er gelikt uit en de bezetting was goed!
We hebben ook kennis gemaakt met de eigenaar Mohamed el Marajie en een heel fijn onderhoud met hem gehad.
Tis een heel nette gedreven persoon die alle tijd voor ons nam en iemand die echt weet wat ondernemen inhoud.
Binnenkort komt hij met iets nieuws via HCN inclusief linkje.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:47 schreef Jaco078 het volgende:
kortlopende box 3 op collin. Goed voor de loyaliteitskorting
linkjehttps://www.fundainbusine(...)11-dorpsstraat-1062/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met de "investering wijzigen" knop kan je wel de URL achterhalen toch?quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
De automatische inzet is volledig toegekend.
Je kunt investering niet wijzigen alleen royeren. en daar begin ik niet aan.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:13 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
met de "investering wijzigen" knop kan je wel de URL achterhalen toch?
(hoef je de wijziging zelf natuurlijk niet verder door te voeren)
Inderdaad....quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:21 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Je kunt investering niet wijzigen alleen royeren. en daar begin ik niet aan.
Laatste vraagprijs 450k en volgens Collin is koopsom 550k (k.k.)....quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:00 schreef quepos het volgende:
[..]
https://www.fundainbusine(...)11-dorpsstraat-1062/
Net mee kunnen nemen!quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klinkt prima. Nu nog een linkje.
Zelf niks kunnen vinden.
Het ene sluit het andere toch niet uitquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:59 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Laatste vraagprijs 450k en volgens Collin is koopsom 550k (k.k.)....
Daar gaan we weer. Jammer dat info van platformen toch heel vaak onjuist is.
Bij reguliere woningen niet idd maar voor transformatieprojecten wordt doorgaans zeker niet meer dan de vraagprijs op tafel gelegd. En al helemaal niet in deze tijd met exorbitante prijzen van bouwmaterialen. Valt niet mee om dat nog een sluitend businessplan te maken.quote:
Over welke Collin slager gaat dit?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:05 schreef Rush-2112 het volgende:
De status van de verkoop woning op Funda van De Slager (CCF) is weer gewijzigd. Van verkocht onder voorbehoud naar niet meer beschikbaar. Dit is al de 2e keer dat de status verkocht onder voorbehoud wijzigt zonder dat er daadwerkelijk verkocht wordt. Weet niet wat ik hiervan moet denken ook gezien de eerdere berichten van CCF (Door ondernemer wordt geen informatie verstrekt over verkoop). Houdt onderneming iedereen aan het lijntje en is dit wel in zijn eigen belang?
Nee dit is niet Van Leijden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Over welke Collin slager gaat dit?
Slagerij Van Leijden?
Er staat duidelijk "De Slager"en niet "de slager" dus ik neem aan dat dit dan ook de naam van het betrefende project zal zijn....quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Slagerij Van Leijden?
Deze waarschijnlijkquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Slagerij Van Leijden?
Van dat onderpand is de verkoopopdracht ingetrokkenquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze waarschijnlijk
https://www.collincrowdfund.nl/de-slager/
https://drimble.nl/bedrij(...)ng-denneboom-bv.htmlquote:Op maandag 17 oktober 2022 15:21 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1 jarig SiG project:
Van Leeuwenhoeckstraat 43 te Schiedam LIVE 19 oktober om 14.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Leeuwenhoeckstraat 43 te Schiedam. Je kunt vanaf 19 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, achtertuin en een balkon. Het object is gelegen in Schiedam in de provincie Zuid-Holland. Met het openbaar vervoer, auto en fiets is de woning goed bereikbaar. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.
https://investeren.sameni(...)eeuwenhoeckstraat-43
Dit doet MAX keer op keer en is niet nieuw.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Weer een aanvraag tot verlenging van een lening bij Max Crowdfund. Dit maal gaat het om een lening van Bluetouch Homes LTD in Manchester. De rente wordt verhoog van 10% naar 12%.
Wat mij op viel in het mailtje over het stemmen is het volgende zinnetje:
"Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen."
Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant vind ik het veel eerlijker om te kijken naar de mensen die stemmen en op basis daarvan een beslissing te nemen. Nu telt niet stemmen dus eigenlijk mee als voor stem, in het voordeel van Max Crowdfund dus want die leggen een plan voor wat voor hen gunstig is. We hebben al eerder gezien dat niet elk platform bij wijzigingen altijd het perspectief van de investeerders goed meeneemt.
Helaas, het betreft minimaal drie leningen van deze ondernemer, namelijk:quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Weer een aanvraag tot verlenging van een lening bij Max Crowdfund. Dit maal gaat het om een lening van Bluetouch Homes LTD in Manchester. De rente wordt verhoogd van 10% naar 12%.
Wat staat er in de algemen voorwaarden over stemmen? Vaak is het de meederheid van de uitgebrachte stemmen naar bedrag of naar aantal bepaal voor of tegen en de rest telt niet mee, maar dat is dus afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Wat mij op viel in het mailtje over het stemmen is het volgende zinnetje:
"Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen."
Wat vinden jullie daarvan?
quote:25.2 In de online stemronde kunnen Geldgevers aangeven of zij al dan niet akkoord gaan met de door MC
gepresenteerde voorstel. Geldgevers worden per e-mail uitgenodigd hun stem uit te brengen binnen
een door MC bepaalde termijn. Uitgebrachte stemmen worden gewogen naar rato van de Investering
en Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgever
s buiten beschouwing worden gelaten. Indien er geen enkele Geldgever binnen voornoemde termijn
een besluit heeft genomen, is MC zelfstandig bevoegd namens Geldgever s een besluit te nemen. De
betreffende Geldgever zijn gebonden aan de beslissing van de Meerderheid van Geldgever s
respectievelijk van MC (ongeacht of de betreffende Geldgever daarmee instemde of zijn stem heeft
uitgebracht)
Dus ze houden zich ook niet aan hun eigen algemene voorwaarden...quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:38 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat staat er in de algemen voorwaarden over stemmen? Vaak is het de meederheid van de uitgebrachte stemmen naar bedrag of naar aantal bepaal voor of tegen en de rest telt niet mee, maar dat is dus afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat.
Aanvulling, dit dus:
[..]
Ik heb hier een vraag over gesteld omdat beide opties het voorstel van de geldnemer niet lijken te dekken. Inhoudelijk heb ik weinig moeite met al dat uitstel omdat dit volgens mij de konsekwentie is van de hoge rentevergoeding. Daarom vergelijk ik MAX steeds met Estateguru waar veel minder transparantie is over uitstel e dquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:12 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Helaas, het betreft minimaal drie leningen van deze ondernemer, namelijk:
lening #807883: +3 mnd, want vertraging in verbouwing.
lening #746753: +4 mnd, want vertraging in verbouwing.
lening #731022: +7 mnd, want wijziging in de bouwplannen.
Ik ben overigens erg benieuwd naar de uitkomst van de op 11 oktober jl. uitgeschreven stemming van MAX betreffende lening #780270. Want daarbij hadden investeerders twee opties:
Optie 1: Verleng de lening met 2 maanden en los het gehele bedrag tegen het einde af. De rente blijft 10% p.j.
Optie 2: Los 50% af, verleng de lening met 2 maanden, en los het overige bedrag tegen het einde af. De rente wordt 12% p.j. in deze periode.
Stemmen kon tot 14 oktober, maar ik heb nog geen uitslag gezien. Of heb ik hem gemist in het spervuur van e-mails dat ik bijna dagelijks van MAX krijg toegestuurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |