De reden dat hij later 2500,- wil gaan betalen staat in de pitch.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik niet, want ik vind het een warrig verhaal. De WOZ waarde is 255k, en de huidige eigenaar/bewoner wil het terug gaan huren voor initieel 1800 euro p/m en later zelfs 2500 euro p/m? Hoezo dat?
En daarnaast is er "ook interesse van anderen (een SNF gecertificeerde uitzendorganisatie)".
Weer zo'n (helaas) typisch SIG geval waarbij men (bewust) vaag is over de plannen met het pand.
Het risico zal in schijf 1A beperkt zijn, dat is het punt niet, maar ik wil gewoon transparantie over wat men met het pand van plan is.
De interesse van de uitzendorganisatie gaat over het nu nog leegstaande deel wat ook eerst nog moet worden opgeknapt.quote:De huidige eigenaar wil ¤ 1800 huur gaan betalen, en over een jaar na renovatie ¤ 2500.
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De reden dat hij later 2500,- wil gaan betalen staat in de pitch.
Als ik mag speculeren: Het kan een aantrekkelijke manier zijn om geld naar de volgende generatie te verplaatsen. Hoewel met zo'n stevige huur de belastingdienst waarschijnlijk vragen gaat stellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:30 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.
Als ze jou woongedeelte gaan verbeteren met bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen dan lijkt mij dat prima dat je daar vooraf afspraken over maakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:30 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik snap dat na renovatie het pand/panden voor een hogere prijs verhuurd kunnen worden als het op de markt aangeboden wordt. Wat ik niet snap is waarom de huidige eigenaar-bewoner een dergelijke huur zou willen gaan betalen.
Het huidige woonhuis waar de bewoners blijven wonen wordt niet gerenoveerd (staat in de pitch). 1800,- huur en na de renovatie (van het bijgebouw) 2500,- ? Raar verhaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ze jou woongedeelte gaan verbeteren met bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen dan lijkt mij dat prima dat je daar vooraf afspraken over maakt.
Verder blijven dit soort dingen natuurlijk koffiedik kijken.
Als je naar de foto’s kijkt van het nu nog op te knappen gedeelte kan dit alleen maar waarde verhogend uitpakken.
En vol.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Ootmarsumsestraat 425 Almelo staat open: https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Dat klopt, behalve de rente over enkele dagen in september van project(en) Stralsund. Blijkbaar is dat doorgeschoven naar de rentebetalingen in november.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:41 schreef InVestEerder het volgende:
CRE heeft zich zojuist ook weer netjes aan haar afspraak gehouden om maandelijkse rentebetalingen te doen in de tweede volle week van de maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)ering-van-middenhuur
wat een werk om dat keer op keer te moeten corrigeren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef crowder07 het volgende:
Bericht ontvangen dat Kempenlaan 82-84 Amsterdam per 10 oktober wordt afgelost.
De jaarlijkse kosten zijn wel volledig per 1 oktober ingehouden, zodat we om correctie moeten vragen.
Taxatie is zojuist toegevoegd. Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:26 schreef tnhb het volgende:
[..]
Taxatie bestaat wel neem ik aan, er wordt gesproken over een huurwaarde uit het taxatierapport. Rapport is zover ik zie niet beschikbaar, ik schat in dat ze van nieuwbouwwaarde zijn uitgaan. Ik betwijfel wel of dit project vlot vol gaat komen, dat is in eerst instantie vanwege het hoge bedrag en de (in mijn ogen) toch beperkte (netto)rente voor zo'n bedrijfspand. Aan de andere kant lijkt het wel alsof er gewoon in 5 jaar wordt afgelost, toch? De huurinkomsten zijn 5x132k = 660k, ik betwijfel dus wel of er ook daadwerkelijk in 5 jaar wordt afgelost of dat er toch van een anuiteit over 30 jaar (of 20, bedrijfsvastgoed?) wordt uitgegaan? Hoe dan ook, ik sta nog niet vooraan. Er wordt gesproken over een stabiele tot groeiende markt, ik ken ze meer als "uitvinders en ontwikkelaars" en dan is het soms ook wel eens vallen en weer opstaan, of ik dat zelf als stabiel kwalificeer weet ik niet. Wel blijf ik dit soort technology bedrijven leuk vinden.
aardige rente (v/a 6,55%)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:07 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1,5 jarig SiG project:
Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B te Geleen LIVE 16 oktober om 14.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksweg Centrum 71, 71A en 71B te Geleen. Je kunt vanaf 16 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een woon/winkel pand gelegen op de begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping met een dakterras. Het object is gelegen aan een doorgaande straat aan de rand van het centrum van Geleen.
https://investeren.sameni(...)71-71a-en-71b-geleen
Commercieel gedeelte ziet er van buiten niet super uitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkjequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Verhuur industriėle machines:
https://www.collincrowdfund.nl/eci-machinery/
2e hypotheek woonhuis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |