Laatste vraagprijs 450k en volgens Collin is koopsom 550k (k.k.)....quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:00 schreef quepos het volgende:
[..]
https://www.fundainbusine(...)11-dorpsstraat-1062/
Net mee kunnen nemen!quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klinkt prima. Nu nog een linkje.
Zelf niks kunnen vinden.
Het ene sluit het andere toch niet uitquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:59 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Laatste vraagprijs 450k en volgens Collin is koopsom 550k (k.k.)....
Daar gaan we weer. Jammer dat info van platformen toch heel vaak onjuist is.
Bij reguliere woningen niet idd maar voor transformatieprojecten wordt doorgaans zeker niet meer dan de vraagprijs op tafel gelegd. En al helemaal niet in deze tijd met exorbitante prijzen van bouwmaterialen. Valt niet mee om dat nog een sluitend businessplan te maken.quote:
Over welke Collin slager gaat dit?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:05 schreef Rush-2112 het volgende:
De status van de verkoop woning op Funda van De Slager (CCF) is weer gewijzigd. Van verkocht onder voorbehoud naar niet meer beschikbaar. Dit is al de 2e keer dat de status verkocht onder voorbehoud wijzigt zonder dat er daadwerkelijk verkocht wordt. Weet niet wat ik hiervan moet denken ook gezien de eerdere berichten van CCF (Door ondernemer wordt geen informatie verstrekt over verkoop). Houdt onderneming iedereen aan het lijntje en is dit wel in zijn eigen belang?
Nee dit is niet Van Leijden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Over welke Collin slager gaat dit?
Slagerij Van Leijden?
Er staat duidelijk "De Slager"en niet "de slager" dus ik neem aan dat dit dan ook de naam van het betrefende project zal zijn....quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Slagerij Van Leijden?
Deze waarschijnlijkquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Slagerij Van Leijden?
Van dat onderpand is de verkoopopdracht ingetrokkenquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze waarschijnlijk
https://www.collincrowdfund.nl/de-slager/
https://drimble.nl/bedrij(...)ng-denneboom-bv.htmlquote:Op maandag 17 oktober 2022 15:21 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1 jarig SiG project:
Van Leeuwenhoeckstraat 43 te Schiedam LIVE 19 oktober om 14.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Van Leeuwenhoeckstraat 43 te Schiedam. Je kunt vanaf 19 oktober 2022 om 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, achtertuin en een balkon. Het object is gelegen in Schiedam in de provincie Zuid-Holland. Met het openbaar vervoer, auto en fiets is de woning goed bereikbaar. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.
https://investeren.sameni(...)eeuwenhoeckstraat-43
Dit doet MAX keer op keer en is niet nieuw.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Weer een aanvraag tot verlenging van een lening bij Max Crowdfund. Dit maal gaat het om een lening van Bluetouch Homes LTD in Manchester. De rente wordt verhoog van 10% naar 12%.
Wat mij op viel in het mailtje over het stemmen is het volgende zinnetje:
"Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen."
Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant vind ik het veel eerlijker om te kijken naar de mensen die stemmen en op basis daarvan een beslissing te nemen. Nu telt niet stemmen dus eigenlijk mee als voor stem, in het voordeel van Max Crowdfund dus want die leggen een plan voor wat voor hen gunstig is. We hebben al eerder gezien dat niet elk platform bij wijzigingen altijd het perspectief van de investeerders goed meeneemt.
Helaas, het betreft minimaal drie leningen van deze ondernemer, namelijk:quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Weer een aanvraag tot verlenging van een lening bij Max Crowdfund. Dit maal gaat het om een lening van Bluetouch Homes LTD in Manchester. De rente wordt verhoogd van 10% naar 12%.
Wat staat er in de algemen voorwaarden over stemmen? Vaak is het de meederheid van de uitgebrachte stemmen naar bedrag of naar aantal bepaal voor of tegen en de rest telt niet mee, maar dat is dus afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat.quote:Op maandag 17 oktober 2022 15:30 schreef jacobme het volgende:
Wat mij op viel in het mailtje over het stemmen is het volgende zinnetje:
"Geen stem uitbrengen betekent automatisch dat je instemt om de voorwaarden aan te passen."
Wat vinden jullie daarvan?
quote:25.2 In de online stemronde kunnen Geldgevers aangeven of zij al dan niet akkoord gaan met de door MC
gepresenteerde voorstel. Geldgevers worden per e-mail uitgenodigd hun stem uit te brengen binnen
een door MC bepaalde termijn. Uitgebrachte stemmen worden gewogen naar rato van de Investering
en Geldgevers die niet hebben gestemd zullen bij de berekening van de Meerderheid van Geldgever
s buiten beschouwing worden gelaten. Indien er geen enkele Geldgever binnen voornoemde termijn
een besluit heeft genomen, is MC zelfstandig bevoegd namens Geldgever s een besluit te nemen. De
betreffende Geldgever zijn gebonden aan de beslissing van de Meerderheid van Geldgever s
respectievelijk van MC (ongeacht of de betreffende Geldgever daarmee instemde of zijn stem heeft
uitgebracht)
Dus ze houden zich ook niet aan hun eigen algemene voorwaarden...quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:38 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat staat er in de algemen voorwaarden over stemmen? Vaak is het de meederheid van de uitgebrachte stemmen naar bedrag of naar aantal bepaal voor of tegen en de rest telt niet mee, maar dat is dus afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat.
Aanvulling, dit dus:
[..]
Ik heb hier een vraag over gesteld omdat beide opties het voorstel van de geldnemer niet lijken te dekken. Inhoudelijk heb ik weinig moeite met al dat uitstel omdat dit volgens mij de konsekwentie is van de hoge rentevergoeding. Daarom vergelijk ik MAX steeds met Estateguru waar veel minder transparantie is over uitstel e dquote:Op maandag 17 oktober 2022 16:12 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Helaas, het betreft minimaal drie leningen van deze ondernemer, namelijk:
lening #807883: +3 mnd, want vertraging in verbouwing.
lening #746753: +4 mnd, want vertraging in verbouwing.
lening #731022: +7 mnd, want wijziging in de bouwplannen.
Ik ben overigens erg benieuwd naar de uitkomst van de op 11 oktober jl. uitgeschreven stemming van MAX betreffende lening #780270. Want daarbij hadden investeerders twee opties:
Optie 1: Verleng de lening met 2 maanden en los het gehele bedrag tegen het einde af. De rente blijft 10% p.j.
Optie 2: Los 50% af, verleng de lening met 2 maanden, en los het overige bedrag tegen het einde af. De rente wordt 12% p.j. in deze periode.
Stemmen kon tot 14 oktober, maar ik heb nog geen uitslag gezien. Of heb ik hem gemist in het spervuur van e-mails dat ik bijna dagelijks van MAX krijg toegestuurd?
Ben ik de enige die zich stoort aan het onjuiste gebruik van termen bij alle platformen? Nu ook resultaat minus aflossing = netto winst.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met gedeeltelijke materiele borgstelling maar zonder harde zekerheden:
Autoverhuur Partner Twente B.V.
¤ 125.000 | 8,5% rente | 42 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/autoverhuur-partner-twente-b-v/
MAX.Maar dan maken we toch gewoon nieuwe algemene voorwaarden als jullie gaan zeuren.😀quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dus ze houden zich ook niet aan hun eigen algemene voorwaarden...
Wat een verrassing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |