Mooi, weer een platform afgesloten voor mij. Ze hadden wel even een mailtje mogen sturen wat mij betreft, het is een vervroegde aflossing tenslotte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Zie zojuist dat het project Hofstraat te Roosendaal bij Newfunding is afgelost 3 jaar na de start en daardoor zonder boeterente.
Zelf heb ik nog een project lopen bij dit gestopte platform.
Zelfde situatie hier (alleen nog het ezelproject lopend). Vwb de 3 jaar looptijd: Ik keek zojuist mijn administratie en NF dashboard even na: ik heb mijn wallet aangevuld (en geïnvesteerd) op 4-11-2019. Project is rentedragend vanaf 14-11-2019.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Zie zojuist dat het project Hofstraat te Roosendaal bij Newfunding is afgelost 3 jaar na de start en daardoor zonder boeterente.
Zelf heb ik nog een project lopen bij dit gestopte platform.
Mooi. Dank voor het delen, want zonder dit bericht was ik daar pas maanden later achtergekomen. Voor mij was het de laatste nog lopende lening (van de 4) bij dit platform.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef ML45 het volgende:
Ook bedankt voor deze info. Laatste project op dit platform. Geld overgeboekt naar lopende rekening. Beetje saai platform. Geen spannende dingen gebeurd. 0 defaults voor mij bij New Funding. Tevreden over het netto resultaat op dit platform.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:33 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Mooi. Dank voor het delen, want zonder dit bericht was ik daar pas maanden later achtergekomen. Voor mij was het de laatste nog lopende lening (van de 4) bij dit platform.
Gaat hard, al 64%. FOK-projectje?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
http://url42.collincrowdf(...)WSaC9kP-2FtFXw-3D-3D
Link Jeroen van den Adel
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fokquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 06:59 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Gaat hard, al 64%. FOK-projectje?
Te lage rente voor een transformatieproject zonder omgevingsvergunning. Ik sla over.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Realisatie studiocomplex Tilburg (26766)
“Aangenaam, wij zijn Jens, Paul, Bauwer en Jim en wederom wenden wij ons graag tot u. Met uw hulp willen wij onze vastgoedportefeuille uitbreiden, met een pand in Tilburg dat wij momenteel op het oog hebben. Dit pand staat aan de Melis Stokestraat 29 en biedt veel potentie; zo is er veel ruimte voor het uitbreiden van de totale oppervlakte, maar ook op het gebied van verduurzaming. Inmiddels hebben wij veel ervaring in transformatieprojecten en dit pand past dan ook helemaal in ons straatje. De ontwerpen zijn al klaar en de vergunning voor de verbouwing wordt op korte termijn ingediend bij de gemeente. De lening gaat gebruikt worden voor de aankoop en verbouwing van het pand. Als investeerder krijgt u eerste recht van hypotheek. Eerder mochten wij al meerdere projecten succesvol financieren met investeerders via Geldvoorelkaar.nl. Mogen wij op u rekenen om deze transformatie te realiseren?”
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 1.000.000
Rente: 6,5%
Looptijd: 36 maanden
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek | Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
In de pitch treft u meer informatie over het project aan. Plaats onderstaande link in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)=26766&code=BI26766i
U kunt investeren in dit project vanaf maandag 17 oktober om 11:00. U kunt investeren tot woensdag 19 oktober 11:00 uur, daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd.
Ik had hem niet gekregen daarom dank voor het plaatsen want meegenomenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fok
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:28 schreef FrenkDeTank het volgende:
Linkje Au## 19.Dank voor delen, ik had hem niet gekregen, meegenomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had geen email van Collin.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Link is verstuurd naar eerdere investeerders. Niet exclusief voor fok
Sta zelf in dubio.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Te lage rente voor een transformatieproject zonder omgevingsvergunning. Ik sla over.
locatie zeker niet verkeerd (rand binnenstad, dicht bij uitgaansstraat Stratumseind) voor dergelijk concept, dat met de vele expats ook uit Azië en studenten in brainport city. Misschien een incentive?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:09 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/k-town-eindhoven-69mnvvlk
"Tevens wordt aanvullend nog een 1e hypotheek gevestigd op een pand van de ondernemer."
Informatie daarover ontbreekt totaal in de pitch.
Linkje zou fijn zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:09 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/k-town-eindhoven-69mnvvlk
"Tevens wordt aanvullend nog een 1e hypotheek gevestigd op een pand van de ondernemer."
Informatie daarover ontbreekt totaal in de pitch.
Dank, je post was voor mij een goede reden om weer eens bij dit platform aan te loggen. Heb daar ooit een project ,Gildeweg in Blokker , meegedaan. Mijn Wallet maar even leeg gehaald project was eind augustus afgelost.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:09 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Ook bedankt voor deze info. Laatste project op dit platform. Geld overgeboekt naar lopende rekening. Beetje saai platform. Geen spannende dingen gebeurd. 0 defaults voor mij bij New Funding. Tevreden over het netto resultaat op dit platform.
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderijquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef TisIk het volgende:
SiG Ootmarsumsestraat 425 Almelo staat open: https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Goed gevonden/opgemerkt! 👍🏻quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef peterc het volgende:
[..]
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderij
https://www.collincrowdfund.nl/naar-de-boerderij-v-o-f/ dat loopt probleemloos
Goed gevonden, loopt inderdaad probleemloos. Als ik de verstrekte info met elkaar vergelijk ontstaat er wel een mismatch. Nu kan ik dit denk ik wel verklaren in positieve zin, want tijdens corona is hij schat ik in tijdelijk in loondienst gaan werken om toch geld te verdienen, dat geeft voor mij aan dat ze niet zomaar gaan zitten afwachten als het even tegenzit maar op zoek gaan naar ander bronnen van inkomen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef peterc het volgende:
[..]
ter info / ff research / Fred en Onika zijn ook van Collin project 38456 Kinderopvang naar de Boerderij
https://www.collincrowdfund.nl/naar-de-boerderij-v-o-f/ dat loopt probleemloos
quote:CCF dec 2020: Ondernemer Fred Zoon werkt sinds juni 2020 in loondienstverband.
quote:SIG okt 2022: Fred is al zijn hele leven zelfstandig
Hier het verhaal van de verkopende partij:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:18 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik niet, want ik vind het een warrig verhaal. De WOZ waarde is 255k, en de huidige eigenaar/bewoner wil het terug gaan huren voor initieel 1800 euro p/m en later zelfs 2500 euro p/m? Hoezo dat?
En daarnaast is er "ook interesse van anderen (een SNF gecertificeerde uitzendorganisatie)".
Weer zo'n (helaas) typisch SIG geval waarbij men (bewust) vaag is over de plannen met het pand.
Het risico zal in schijf 1A beperkt zijn, dat is het punt niet, maar ik wil gewoon transparantie over wat men met het pand van plan is.
Vermoedelijk huren ze het terug tot ze een geschikte nieuwe woning hebben gevondenquote:Dringend bericht aan iedereen binnen mijn netwerk die beschikt over vastgoed.
Wij, Helma (moeder), Edo (vader), Jessica (dochter) en Jeffrey (schoonzoon), hebben een plan.
Jeffrey en Jessica wonen met hun zoontje in Vriezenveen en wij met onze kleinzoon in Almelo.
Jeffrey werkt overdag, Jessica heeft MS, hierdoor heeft ze veel ondersteuning nodig. Wij willen haar deze ondersteuning bieden. Op dit moment doen wij dit al zoveel mogelijk, maar het probleem daarbij is dat we dat vanuit ons eigen huis in Almelo doen. Dit is niet praktisch, Jessica heeft op ongeplande momenten zorg nodig en ook vaak op meerdere momenten per dag.
Ons plan is nu om onze beide woningen te verkopen en een andere woning te huren, waar we dichter bij elkaar kunnen wonen. Het liefst op één terrein of een twee onder een kap. Zolang het maar binnen roep afstand is,
Met deze opzet kunnen we de zorg voor Jessica en haar zoontje waarborgen.
Gezien de situatie op de woningmarkt, beseffen we ons dat dit zoeken naar een spelt in een hooiberg wordt. Vandaar dat we het ook via #Linkedin proberen.
Het hoeft niet speciaal in Almelo of Vriezenveen, mag ook in de omgeving (buitengebied) zijn, de enige voorwaarde is dat onze kleinzoon op zijn school in Almelo kan blijven, maar een half uur rijden is dan geen probleem.
Ook zal er in 1 van de huizen de slaapkamers en de badkamer beneden moeten zijn.
En wel iets van ruimte om de huizen heen.
En oh ja, delen wordt op prijs gesteld
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
Link Jeroen van den Adel
Die kerel deugt volgens mij wel, heeft in het recente verleden echt mooie projecten opgeleverd. Maar over dit heb ik toch een beetje mijn twijfels en het is jammer dat leningnemer en/of platform daar niet wat helderder over zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:00 schreef Collin63 het volgende:
Link Jeroen van den Adel
Ik heb ook zo mijn twijfels maar dat is een ander verhaal. Hij koopt het huisje voor 117K en krijgt direct een lening voor 210K. Over bouwdepot lees ik niet of ik moet er overheen gekeken hebben. Dus bij aanvang een astronomische LTV. Vervolgens moet je hopen dat de bouw voorspoedig verloopt en er geen aannemers failliet gaan of zo. Ik hoor geluiden dat bouwmaterialen inmiddels al 2x zo duur zijn en dat sommige fabrieken al sluiten door de hoge kosten. Dus ja ik zie een groot bouwrisico aan de ene kant en aan de andere kant een bate die zeer begrensd is in de tijd en in de hoogte van het rendement (een paar tientjes bij 1K inleg). En als alles goed gaat staat daar een leuk pand maar het moet nog wel verkocht worden in deze tijd van sterk stijgende hypotheeklasten. Ik doe niet mee en dat geldt voor meer transformatieprojecten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:41 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
[..]
Die kerel deugt volgens mij wel, heeft in het recente verleden echt mooie projecten opgeleverd. Maar over dit heb ik toch een beetje mijn twijfels en het is jammer dat leningnemer en/of platform daar niet wat helderder over zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |