abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206287060
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat Rusland Oekrane binnengevallen is omdat mensen, waaronder Biden, hem een smerige dictator vinden. Dat is namelijk wat jij stelt.
Waarmee hij blijk geeft dat te zijn dus da's wel mooi meegenomen, natuurlijk ;)
pi_206287061
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou en? Zijn klachten zijn ongegrond en daarmee zijn ultimatum.
Ten eerste moet ik me verexcuseren, ik ben ook in de Westerse retoriek getrapt. Poetin heeft een conceptverdrag gegeven. Het Westen is de enige die het ooit een ultimatum heeft genoemd. Het Westen wilde het concept niet eens bespreken en gooide daarmee de deur meteen dicht.

Hier is het concept. Let op dat ik het conceptverdrag niet verdedig of veroordeel, maar wel de houding van het Westen erop.

https://www.memri.org/rep(...)own-putins-ultimatum

quote:
Wanneer heeft een Westers land iets vergelijkbaars gedaan?
Dit antwoord ik niet, want dit is vragen om een whataboutism.
pi_206287063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een whataboutism is het aanhalen van een gelijk voorbeeld uit het verleden. Een whataboutism wijst meestal op hypocrisie in een redenering.

Elke klacht over een whataboutism is dan dus een poging om dat opgerakelde verleden weer terug de doofpot in te stoppen en de hypocrisie in stand te houden.

Dat whataboutisms een discussie niet vooruit helpen en niets bijdragen aan een oplossing, daar ben ik het 100% mee eens. Maar klachten over whataboutisms helpen een discussie net zo min vooruit, en zijn daarbij ook nog eens pogingen om het verleden verborgen te houden.
Whataboutism is niet hetzelfde als het wijzen op hypocrisie.
Whataboutism is iemand het recht van spreken ontnemen door die iemand erop te wijzen dat hij even foute dingen heeft gedaan. Bijvoorbeeld: Rusland kan niet veroordeeld worden op z'n daden door Amerika omdat Amerika even erge dingen heeft gedaan.
Moreel gesproken is wat mij betreft het verdedigen van whataboutism als legitiem argument in de discussie, in feite de stelling innemen dat de hele wereld nu eenmaal verrot is, en dat iedereen hypocriet is en geen recht van spreken heeft. Dat is geen begaanbare weg, wil je een gesprek voeren.
Wat whataboutism doet is afleiden van het concrete voorval, door er een ander, even erg of erger, voorval bij te halen en dan daar de aandacht op te richten. In wezen is het simpelweg een manoeuvre om af te leiden van het onderwerp, en kan leiden tot oeverloze discussies over morele gelijkwaardigheden.
Dus, wmb: kanttekeningen plaatsen, prima. Whataboutisms, en discussies over whataboutisms, doodlopende weg.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206287064
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even de feiten op een rij.

- Poetin gaf in december 2021 een ultimatum, waarin hij zei dat hij Oekrane zou binnenvallen als er niet aan bepaalde voorwaarden werd voldaan, voornamelijk eisen met betrekking tot NAVO bases in Europa.
Het gaat Poetin niet om de NAVO, trap niet in zijn leugens. Je hoort hem er nu ook niet meer over... hij verandert z'n narratief constant... net als dat hij het ook niet meer heeft over zogenaamde nazi's. Leer nou eens dat Poetin 0,0 betrouwbaar is in zijn woorden. Je hoeft alleen maar te kijken naar wat hij DOET en dat staat constant haaks op wat hij zegt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206287073
Is ook helemaal niet belangrijk waarom hij Oekrane binnen is gevallen. Het is een ander land en daar moet hij gewoon met z'n vingers vanaf blijven. De enige reden waarom het handig is om de ware reden te weten is vanwege potentile onderhandelingen. Als je weet wat iemand cht wilt kan je daar rekening mee houden tijdens het onderhandelen. In het geval van Rusland zal het wel een combo zijn. Ik geloof best dat de aanwezigheid van NAVO mee heeft gespeeld, maar dat zal echt niet de belangrijkste reden zijn geweest. Z'n macht (gevoel) vergroten, z'n ''spierballen'' tonen om de die-hards te pleasen, drang om terug te gaan naar oude grenzen, etc. Waar ik wel vrij zeker van ben is dat hij niet Oekrane binnen is gevallen omdat Biden geen lieve dingetjes zei.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:12:18 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206287085
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik las hem net nog ergens. ;)
[..]
Niemand laat hem dan ook "zijn gang gaan"... Als dat zo zou zijn geweest was heel Oekraine ondertussen al ingelijfd.

Het is alleen wel zo dat het verder escaleren/opschalen van de Russen hier behoorlijk gebagatelliseerd wordt zo van "dat doet hij toch niet!"

Nou de laatste aanvallen laten zien dat de Russen dat gewoon wel willen en kunnen doen anders was de ophef niet zo groot geweest toch? Dan had iedereen dit toch wel zien aankomen?
het wordt voor Poetin steeds lastiger om zijn grootheidswaan te vewezelijken

het aanstellen van Ramzan tot colonel generaal en de Baas van de Wagner groep tiot een eigen crimineel legertje met veel meer rechten en geld, dat wordt hem binnen de vaste strijdkarachten echt niet in dank afgenomen

De kloof wordt steeds groter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206287102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mag ik even opmerken dat bij het verdrag van Boedapest Rusland ook akkoord ging met de grenzen van Oekraine waar de Krim onder viel, als je het ene verdrag wel een halszaak vind wat nageleefd moet worden dan onderschrijf je toch ook dat Poetin met de overname van de Krim al Oekraine de oorlog verklaarde?
Ja ho eens even niet met logica aan komen.
Overigens stel dat het echt zo is dan nog zijn er heel veel stappen tussen discriminatie constateren en een land binnenvallen.

Van de VN tot het EHRM en de EU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206287103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 16:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even de feiten op een rij.

- Poetin gaf in december 2021 een ultimatum, waarin hij zei dat hij Oekrane zou binnenvallen als er niet aan bepaalde voorwaarden werd voldaan, voornamelijk eisen met betrekking tot NAVO bases in Europa.
Vind je dat niet een beetje raar?
Dat Poetin eisen stelt aan NAVO landen met als dreiging dat hij anders een niet NAVO land gaat annexeren?
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_206287122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:54 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
Heeft niks te maken met "niet perfect", maar met monsterlijk verkeerd bezig zijn. Wat de VS en bondgenoten afgelopen decennia in verschillende landen hebben gedaan is 1000x erger (en dan druk ik het nog zachtjes uit) dan wat Rusland nu doet.
Nee, dat heb je zelf verzonnen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:16:01 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206287124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ten eerste moet ik me verexcuseren, ik ben ook in de Westerse retoriek getrapt. Poetin heeft een conceptverdrag gegeven. Het Westen is de enige die het ooit een ultimatum heeft genoemd. Het Westen wilde het concept niet eens bespreken en gooide daarmee de deur meteen dicht.

Hier is het concept. Let op dat ik het conceptverdrag niet verdedig of veroordeel, maar wel de houding van het Westen erop.

https://www.memri.org/rep(...)own-putins-ultimatum
[..]
Dit antwoord ik niet, want dit is vragen om een whataboutism.
quote:
Moscow openly argued that "several countries that spent some time being a part of either the Soviet Union or the Russian Empire cannot be considered fully sovereign (this is a rather old Russian approach) and so have no right to join any other military alliances except those of which Russia itself is a part."
Belachelijk natuurlijk. Natuurlijk word dit soort onzin onmiddellijk verworpen. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206287125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat Poetin niet om de NAVO, trap niet in zijn leugens.
Als je het bij voorbaat leugens noemt, zul je vast wel kunnen onderbouwen waarom je vindt dat Poetin een leugenaar is.

En graag dan een onderbouwing die uitgaat van de situatie in december 2021. Want nu er oorlog is, is Poetin natuurlijk een leugenaar, net als Zelensky. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:18:10 #137
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206287140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:16 schreef RetepV het volgende:
waarom je vindt dat Poetin een leugenaar is.
Hou toch op joh. De voorbeelden liggen voor het oprapen. Laten we beginnen met de leugen dat hij Oekrane heus niet ging binnenvallen.
Huilen dan.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:18:17 #138
pi_206287143
quote:

[..]
Als je het bij voorbaat leugens noemt, zul je vast wel kunnen onderbouwen waarom je vindt dat Poetin een leugenaar is.

En graag dan een onderbouwing die uitgaat van de situatie in december 2021. Want nu er oorlog is, is Poetin natuurlijk een leugenaar, net als Zelensky. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
Putin zei dat ie Ukraine niet ging binnenvallen. Dat was overduidelijk een leugen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:19:43 #139
236264 crew  capricia
pi_206287158
Dat er maar snel meer mogen volgen!!

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206287174
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is ook helemaal niet belangrijk waarom hij Oekrane binnen is gevallen. Het is een ander land en daar moet hij gewoon met z'n vingers vanaf blijven. De enige reden waarom het handig is om de ware reden te weten is vanwege potentile onderhandelingen. Als je weet wat iemand cht wilt kan je daar rekening mee houden tijdens het onderhandelen.
En daarom had er dus onderhandeld moeten worden over dat conceptverdrag. In plaats van de deur dichtgooien, en Poetin voor het blok zetten zodat Rusland wel iets moest doen of eeuwig de looser zou zijn.

Het lijkt misschien of ik Poetin aan het verdedigen ben. Maar ja, het Westen is eind vorig jaar ook totaal verkeerd omgegaan met Rusland, waardoor Poetin gedwongen werd om zijn ding te doen.

Ik weet niet. Misschien dacht Biden dat Poetin blufte ofzo. Typisch cowboy gedrag. Een wereldleider onwaardig.
pi_206287176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En in al deze punten had c.q. kreeg Biden gelijk.
(Misschien is-ie toch minder seniel dan dat-ie overkomt.)

Oekrane is gewoon een soeverein land, sinds het verdrag van Boedapest.
Dus oprotten met die Russische legers.
En hoe een gelijk had hij:

quote:
"If Russia attacks Ukraine, it will be met with overwhelming international condemnation," Biden said. "The world will not forget that Russia chose needless death and destruction. Invading Ukraine will prove to be a self-inflicted wound. The United States and our allies and partners will respond decisively. The West is united and galvanized."

Explaining U.S. involvement in the region, Biden told the American people, "this is about more than just Russia and Ukraine."

"It's about standing for what we believe in, for the future that we want for our world, for liberty, for liberty, the right of countless countries to choose their own destiny. And the right of people to determine their own futures, or the principle that a country can't change its neighbor's borders by force," Biden said. "If we do not stand for freedom where it is at risk today, we'll surely pay a steeper price tomorrow."
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_206287178
quote:

[..]

2014: https://2009-2017.state.gov/r/pa/prs/ps/2014/03/222988.htm

2022: https://www.state.gov/dis(...)ical-disinformation/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206287189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
En daarom had er dus onderhandeld moeten worden over dat conceptverdrag. In plaats van de deur dichtgooien, en Poetin voor het blok zetten zodat Rusland wel iets moest doen of eeuwig de looser zou zijn.

Het lijkt misschien of ik Poetin aan het verdedigen ben. Maar ja, het Westen is eind vorig jaar ook totaal verkeerd omgegaan met Rusland, waardoor Poetin gedwongen werd om zijn ding te doen.

Ik weet niet. Misschien dacht Biden dat Poetin blufte ofzo. Typisch cowboy gedrag. Een wereldleider onwaardig.
Wat een neo-koloniale bullshit is dit zeg. Het land Oekrane gaat zelf over z’n buitenlandse politiek. Dat Poetin dat niet zint is zijn probleem.
zie email 27 oktober
pi_206287196
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:23:17 #145
pi_206287199
quote:
Onzin. Niemand heeft iets gedaan om Putin te dwingen. Alleen stoute oligarchen, misschien.
pi_206287202
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vind je dat niet een beetje raar?
Dat Poetin eisen stelt aan NAVO landen met als dreiging dat hij anders een niet NAVO land gaat annexeren?
Ik had me al verontschuldigd. Het was geen ultimatum, alleen onze eigen pers en onze leiders hebben het een ultimatum genoemd.

Het was een conceptverdrag, en het was zo onbespreekbaar voor het Westen dat ze het tot ultimatum bombardeerden en het niet serieus namen. En dat is ontzettend kinderachtig voor mensen die zich de leiders van de wereld noemen.
pi_206287204
quote:

[..]

Niemand heeft Rusland gedwongen om Oekraine binnen te vallen. Dat was een keuze. Enkel Putin's keuze, daar zijn we in het westen niet verantwoordelijk voor. Het is ook niet aan de NAVO om te onderhandelen met Rusland over een niet-Navo land.
pi_206287210
quote:

[..]

Omdat hij samen met Lavrov en Peskov nog nooit de waarheid heeft gesproken? Er komen alleen leugens uit die monden.
pi_206287216
quote:

[..]

Dat is natuurlijk evidente onzin wat je hier zegt. Oekraine hoeft helemaal niet te onderhandelen over een "verdrag" wat feitelijk de soevereiniteit van hun land opheft net als andere voormalige Sovjet Republieken dat niet hoeven te doen.

Het enige wat logisch lijkt te zijn in je post is "Ik weet niet", de rest kan ik niet echt veel samenhang of logica in ontdekken.

Biden dacht in het geheel niet dat Poetin blufte, overigens. De VS waarschuwde al maanden dat Rusland op het punt stond om Oekraine binnen te vallen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:25:01 #150
pi_206287221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:
Het was een conceptverdrag, en het was zo onbespreekbaar voor het Westen dat ze het tot ultimatum bombardeerden en het niet serieus namen. En dat is ontzettend kinderachtig voor mensen die zich de leiders van de wereld noemen.
Nee het was volkomen terecht om die onzin af te wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')